LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Trénink dělá mistry.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12371
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5523 lezců
1088250 cest
Nové přelezy:
Antiblocki 9+/10-
Microchips 10-/10
Solarium 9-
Magica 8A
Žebřík 9
Soldier Of 7b
Murieron C 7b
Balada Tri 7c+
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-

Stěny
ZŠ Šafaříkova - Valašské Meziříčí
Pankrác, SPŠ stavební Josefa Gočára - Praha 4
gymnázium Orlová - Orlová-Lutyně

Prodejny
HUDYsport - Strakonice
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha
Robert Janda - Treking sport - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Podstata horolezectví – adrenalinový sport?

smallTento článek není popisem skalní oblasti, horského výstupu nebo zprávou o špičkovém sportovním výkonu. Je to pokus o reflexi, zamyšlení se nad tím, co a proč dělám. Co zde hledám. Není idealizovanou vizí čarokrásných krajin ani pusté rozplývání se v romantických vizích stylu „miluji hory“. Je snad pohledem člověka, který se nadchl a pro toto nadšení změnil svůj svět.

Minulý týden jsem shlédla zajímavý díl 13. komnaty s Renatou Chlumskou, ženou obdivuhodné osobnosti Görana Kroppa. Mezi rozhovory s Renatou byly zařazeny krátké vstupy s komentářem vystudované psycholožky. Zpočátku jsem jim nevěnovala hlubší pozornosti, posléze se mi vyrojily v paměti a dokonce vyvolaly lehké, avšak opodstatněné rozhořčení. Tato „renomovaná“ psycholožka identifikovala horolezectví jako adrenalinový sport, a tím začlenila horolezce a příznivce chvilek trávených v prostředí přírody do skupiny bytostí vyhledávajících vzrušení a adrenalin pro naplnění svých životů. Prý to okolní společnost chápat nemusí, ale někteří z nás, z lidí to zkrátka potřebují.

Jako osoba, jejíž fantazie je takřka nezměrná a schopná tvorby neskutečných obrazů, se v žádném případě nemohu s takovým postojem sjednotit. A čí myšlenky taková představa horolezců vlastně reprezentuje? Horolezců samotných? To asi těžko… Pokud budu vycházet pouze z vlastní zkušenosti, adrenalin je pro mě symbolikou strachu a vzrušení z jeho překonání. Strach je ale něco, čeho si jako drobeček v moři skal a hor rozhodně nechci dopřávat. Když se trmácím s mnohakilovým batohem několik hodin do kopce, rozdírám si prsty o pískovec nebo zírám na ledovcové trhliny, není to vyplavování jednoho hormonu, co mě nutí absolvovat to znova. Důležitý je pro mě pocit radosti, čistoty, naplnění, souznění, přátelství a vlastní hodnota pramenící z vnitřního překonání. Čistý vjem toho, jak se mi studený vzduch hrne do chřípí, ať už je to na vrcholu hory nebo v noci ve spacáku pod skalním převisem. Kdo z nás by proboha lezl do hor, aby tam hledal adrenalinový zážitek???


odpolední pobouřková pohoda (Walliské alpy)


Jak říkám, taková bezduchá klasifikace je podle mě spíše odrazem nepochopení než vžívání se do pocitů horolezce. Když jsem s tím adrenalinem už začala… nejsou to zrovna chvíle, na které bych vzpomínala s hrdostí. Úsměv na tváři však vyvolávají. Zdaleka nejvtipnější plavby tohoto hormonu skrze krev pulzující cévy mého těla zaznamenávám při pohledu na vrcholovou krabičku. V cestě si toho tak nevšímám, ale když dosednu na obnaženou a zakulacenou vrcholovou čepičku známou z pískovcových dolezů, začínám zjišťovat, že roky budované pohybové schopnosti jsou pod momentální paralýzou ty tam. Takřka neschopna pohybu, plazím se směrem ke slaňovacímu kruhu. Co bych v takových chvílích dala za teleskopické končetiny. Není pro mě nic obtížnějšího, než cvaknutí odsedky do slaňáku. Srdce divoce buší, ruce jsou v křeči a před očima mi běží krátkometrážní snímek vlastního pádu a následného rozplácnutí. A to nejhorší mě teprve čeká, dostat tělo z horizontální polohy A do vertikální polohy pod slaňákem B. Když se tak v podivných posuvech dostávám do kýžené pozice vhodné ke slanění, vždy si říkám, komu z protějšího vrcholu zpestřuji den groteskní podívanou. Nejsem si jistá, jestli zrovna takové projevy adrenalinové záplavy jako aktivní lezci vyhledáváme a zda bychom se jimi mohli v nějakém vesmíru vůbec chlubit.

Když tak tyhle slova kritiky píšu, říkám si, jestli jsou vůbec oprávněná. Za koho vlastně mluvím? A bude tyhle bláboly vůbec někdo číst? Dostávám se tak do paradoxní situace, kdy pronáším slova samotáře a vztahuji je na celou skupinu. Ale co víc potřebujeme, než si neustále uvědomovat, proč děláme věci, které máme rádi? Horolezectví přeci nemůže být bezduchou aktivitou, sportovním výkonem nebo prostředkem ukojení nevyzrálých myslí ovládaných přemírou testosteronu. Vizí, kterou ve mně vyvolává úsloví adrenalinový sport. A tak si, naplněna ideály knih sepsaných rukou těch nejpověřenějších osobností hor a stěn, ponechávám vlastní, snad nezkažený postoj…

Dana Prokpová   [úpravy] 09:00 10.04.2013Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 super zamyšlení09:56:12 10.04.2013
Jako ortodoxní diskutér si dovolím nesouhlasit :) --- hned u druhého odstavce jsem se zarazil. ... "není to vyplavování jedno hohormonu ..." - máš pravdu, je jich několik. Další věta: "Důležitý je pro mě pocit radosti, čistoty, naplnění, souznění, přátelství a vlastní hodnota pramenící z vnitřního překonání." ... a toto se podle tebe bere v člověku kde? Někdo je prostě víc senzitivní a někdo míň. Psychložka ale měla pravdu, i když se jí snažila popsat asi víc laicky. --- Když ti dám otázku co je pro fungující vztah dvou partnerů nejméně důležité, co odpovíš? - přátelství, srdečnost, láska, ohleduplnost, úcta, uznání, respekt, ... (jedna věc tam vysloveně nepatří). Laik odpoví úplně jinak než psycholog a pak vznikají takové články :)
Belialodpovědět 
 Re: super zamyšlení10:08:19 10.04.2013
To, co se vyplaví, je spíš endorfin. A zažívá to asi každý sportovec po úspěšném trápení vlastního těla.

Kdyby to byl adrenalin, nebylo by na písku tolik pytlů. Řekl bych.


Ty lidi, co hovoří o adrenalinovém sportu to většinou mají jen z doslechu, netuší, že i na to lezení je potřeba trenovat, posílit, ale i zvládnout techniku atd. Snažím se to každému vysvětlovat. Ale je to sysifovská práce, pořád je jich mnoho, kteří dávají rovnítko mezi lezení a bungee jumping, či podobné adrenalinové zábavy. Vodáci řeší podobné - sjet vodu individuálně na kajaku a zaplatit si rafting s guidem taky málokdo rozlišuje.
odpovědět 
  Re: super zamyšlení10:40:25 10.04.2013
abychom nezabredli jen do hloupeho sportovani, autorka mozna take myslela "praveho" Horolezce, ten jeste vladne serotoninem- ma napr. pocit stastne sounalezitosti, kdyz jde s bandou podobnych po strmych ubocich horskych velikanu a vladne nejspis i melatoninem- to kdyz pak chrape ve spacaku pod previsem. Mozna ze etericke bytosti (napada me ted jeden, nedavno tu psal;), vladnou dosud jeste neobjevenymi neurotransmitery, ktery mozna ani nekteri z nas nemame... :). Bezny clovek bude rad , kdyz ty vykutaleny molekuly nebudou vladnout nad nim.
l.odpovědět 
  Re: super zamyšlení11:12:41 10.04.2013
Ano
odpovědět 
   Re: super zamyšlení13:17:44 10.04.2013
ne
odpovědět 
 Re: super zamyšlení10:50:30 10.04.2013
Zdravím, kritika ortodoxního diskutéra přijata :) Samozřejmě, že jsou chemické reakce v těle důležité a výrazně ovlivňují mnoho aspektů našeho života. Často aniž bychom si toho byli vědomí. Nechtěla jsem tím říct, že nehrají roli žádnou. Výrazně se podílí na mozkové aktivitě a emocionálím rozpoložení člověka. Vždycky je důležitý vědět, na jaký úrovni explanace se pohybujeme. Jestli ke čtenáři přišla stejná informace, jakou autor chtěl vyslat. Jen jsem chtěla poukázat na podivný obraz, který ve společnosti koluje a přehlížení podle mě důležitějších faktorů. Docela mě těší, že se tu diskuse rozproudila, alespoň můžeme konfrontovat množství názorů. To je fajn, ne? :)
odpovědět 
  Re: super zamyšlení14:00:03 10.04.2013
"Adenalinovej sport" je přiblblá novinářská škatulka, což však neznamená, že pro někoho nemůže být boj s vlastním strachem důležitou součástí lezení.
honzaodpovědět 
 Re: super zamyšlení13:58:50 10.04.2013
já vidím za lezením srdíčko...
Hanesodpovědět 
  Re: super zamyšlení15:30:58 10.04.2013
Přéésně. Srdíčko. Když se sejde pár človíčků, vylezou si na skálu a zapíšou se do knížky, palečky zaloměj, večer pak u pivečka a gulášku písničku zazpívaj...
P.odpovědět 
 Re: super zamyšlení08:35:23 12.04.2013
Psycholozka je pekna ****
odpovědět 

 zaklady chemicke filosofie :)10:07:12 10.04.2013
no jo media a medialni mr.. pardon zkratky. Proc by lezec lezl zajisteny cesty a proc by pak treba takovej bouldrista bouldroval?  Ujizdet na prekonavani strachu (adrenalinu) to by  bylo malo, Asi bych lezeni nechal chvili potom co sem zacal. Ja si micham koktejl z endorfinu! Mozna tam jsou i jine duvody ale ta chemie tam stejne je.
 lacusakodpovědět 

 ???10:12:45 10.04.2013
Pro me je horolezectvi prostředkem ukojení nevyzrálých myslí ovládaných přemírou testosteronu :D
HARYodpovědět 
 Re: ???13:15:21 15.04.2013
Přesně tak, jak říkál Prcas v rozhovoru se Simonou Ulmovou, zkusil bych to reprodukovat asi nějak takto: Sexíček ráno, pak lezení a sexíček večer, to bych přál aspoň jednou v životě každýmu.
Ohne Modpovědět 

 horolezectví je elitářský sport10:14:17 10.04.2013
zatímco čutálista se honí za mičudou protože je primitiv bez fantazie, tenista mydlí do míčku protože je chorobnej egoista, atlet krouží po oválu protože je úchyl, sokol cvičící prostná má rád smradlavé žíněnky a kultůrista zvedá čínky jen a proto že je jasnej debil (a toho plochodrážníka na prskoletu radši snad ani hodnotit nebudu), horolezec stoupá spolu s ušlechtilým ptactvem k oblakům protože je čistého srdce a vytříbený smysl pro krásno. občas je fajn vykouknout z jeskyně. máš doma rybičky?
Lukas B.odpovědět 
 Re: horolezectví je elitářský sport11:07:46 10.04.2013
+1+1+1+1 Nejlepší diskusní příspěvek za tento rok. Pošlete mu lano.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: horolezectví je elitářský sport11:10:44 10.04.2013
No... Já jsem se právě chtěl Lukase zeptat "Co blbneš, ty vole?" :))))))
Robertodpovědět 
   Re: horolezectví je elitářský sport11:16:37 10.04.2013
Jinak Pravej Horolezec sedí, řek bych, u Tošováka, Pod Císařem nebo na Brnčálce a tyhle naše moudra jsou mu srdečně u p... :)
Robertodpovědět 
    Re: horolezectví je elitářský sport11:23:00 10.04.2013
ale ne! pravej horolezec dřepí jak blbec v práci, pak se pohrne domu, cestou nakoupí pro ty hladový krky, celý večer bude odtrhávat děti od sebe aby se navzájem nemlátily plastovými kladívky ze sady "malý kutil", pak se pokusí nějak menedžovat aby se nezmrzačily vidličkama, pak bude vyprávět nějakou polodebilní pohádku na téma "jak to ve skutečném světě ale opravdu nechodí", pak zdřímne u bedny a vospalej se přesune do pelechu, aby mu ráno v šest začal řvát budík.
ale ne, kecám, dneska jde na stěnu. s jedním s hárantů, snad ho nikdo nezaodsedne.
Lukas B.odpovědět 
     Re: horolezectví je elitářský sport15:11:29 10.04.2013
Úplně se v tom vidím. Ještě mi tam chybí nesmělé nadhození k drahé polovičce: "miláčku, o víkendu má být konečně hezky, co kdybych jel někam lézt".
Došlíkodpovědět 
     Re: horolezectví je elitářský sport16:17:07 10.04.2013
Zapomnel jsi na lahvace. :)
Geoodpovědět 
      Re: horolezectví je elitářský sport07:22:22 11.04.2013
nezapomněl, mám nachystaný. lohváč, toť pravý maják naděje v moři hoře života.
Lukas B.odpovědět 
    Re: horolezectví je elitářský sport13:45:52 10.04.2013
U Tošováka po desátej nesedí nikdo :-D
Bídaodpovědět 
    Re: horolezectví je elitářský sport15:32:11 10.04.2013
Sem myslel, že pravej Horolezec má pohorku vraženou u Haniny mezi dveřma a přetlačuje se s ní dovnitř - ven.
P.odpovědět 
     Re: horolezectví je jelitářský sport16:14:40 10.04.2013
neco by tu clovek snad ani nemel cist, predstava jak elita Karel pripaluje pohledem jelita mamine Hanine ve me nejak zatuhla a ted me diky tobe strasi :)))
l.odpovědět 
    Re: horolezectví je elitářský sport11:49:21 12.04.2013
U tosovaka sedej piskari a ne horolezci a na brncale sedi dnes uz jen bezkari teda vlastne skialpinisti...
odpovědět 
  Re: horolezectví je elitářský sport16:08:05 10.04.2013
Jsem rád ,že jsi takto reagoval.Jen mě to potvrdilo jaký jsi.Horolezec ví jaký je rozdíl lézt na prvním ,nebo druhým fousu. Proč se pak o tom dlouze bavit?
ivošodpovědět 
 Re: horolezectví je elitářský sport15:46:29 10.04.2013
Davam hodnoceni pet a pul tajtrlika s hvezdickou. Poprskal jsem se horkym cajem, kdyz jsem to cetl :-D. Super komentar!
odpovědět 
  Re: horolezectví je elitářský sport16:02:30 10.04.2013
Jo :-) teď si suším klávesnici od vody :-) fakt super koment :-)
Tom Vidlakodpovědět 
 Re: horolezectví je elitářský sport16:49:48 10.04.2013
Tak se dívám, že se zde někteří komentující poměrně dobře znají :)
To Lukas B.: nejsem si jistá, jestli jsem pochopila tvůj komentář správně a jak moc se má vztahovat k mýtu textu? A protože jsem trochu paranoidní, přijde mi, jako by z něho vyznívalo, že shazuju ostatní činnosti a horolezectví vyvyšuju. Pokud jsem se trefila, tak to naprosto není pravda. Pokud jsem se netrefila, přijmi omluvu za nařčení.
PS.: rybičky nemám a předpokládám, že mít ani nebudu. mám raději ty formy života, se kterýma je interakce trochu živější :)
D.odpovědět 
 Re: horolezectví je elitářský sport18:46:27 10.04.2013
:) :) :)
účaodpovědět 
 Re: horolezectví je elitářský sport15:28:06 11.04.2013
Hola vzácný příteli! Byl jsem upozorněn na text mimořádné kvality, který výstižně a jasně definuje (horo)lezecký sport z hlediska transcendentálního.
Myšlen tím byl pochopitelně text p.t. Tvůj.
Myslím verifikovat jeho genialitu a hluboký vhled do problematiky, jediná závada napsaného je, že jsem to nenapsal já...
Pak jsou tu ještě filosofické, religionistické, sexuologické, toxikomanickologické, ontologické a další aspekty této činnosti (sápání se) o které tak rád hovořím, lhaje (na tomto serveru lhajíc).
Případně lha...
Dagodpovědět 
  Re: horolezectví je elitářský sport17:27:12 11.04.2013
Zdravím, to se tak stává, když se člověk hodně nakrmí Thoreaua :) Díky
D.odpovědět 
  Re: horolezectví je elitářský sport22:28:15 11.04.2013
Sire, opet zde ve sve trojjedinnosti?
honzaodpovědět 
   Re: horolezectví je elitářský sport22:53:14 11.04.2013
Zatím jen ve své psí podobě, Ti dva chlapci se někde zdrželi. Ostatně profesor už jen mlčí (asi přišla demence) a Jan také (asi neodešla demence)
Já abych to ošetěkal a ochcel patníky sám.
Dagodpovědět 
    Re: horolezectví je elitářský sport14:06:23 12.04.2013
Hlavu vzhůru Sire, je jaro a všude spousta zajímavejch pachů! Krom toho, kdo někdy lezl v tanečním sále, ten ví, že Kecy nemaj cenu.
honzaodpovědět 

 Příjemné zamyšlení10:30:32 10.04.2013
a fantastická diskuze. Bez ironie.
Malý, snad zajímavý náhled, by mohl přinést fakt, že ani to, jak to má někdo nastavený není, nějaký status quo. Mám kamaráda, co byl climber - adrenalinový feťák a jak rozjel firmu, starosti a problémy mu daly během pracovního týdne tolik adrenalinu, že o víkendech na skalách úplně otočil, leze cesty jen na pohodu, ty který ví, že 100 procentně dá. No stress. 
Stevaodpovědět 

 Hory mysli12:41:20 10.04.2013
Pokud tě to vážně zajímá, proč lezeme do hor, tak doporučuju geniální knížku "Mountains of the Mind" od Roberta Macfarlana.

Je to částečně taková kulturní historie, skvěle napsaná, a obsahující víc myšlenek než bych chtěl zhuštěně popisovat v příspěvku na lezci.

Osobně to ale ne úplně doporučuju číst, částečně to "odhaluje kus kouzla" a po přečtení se na hory můžeš dívat trochu jiným způsobem. Asi jako kdo někdy něco studoval o filmu, kameře a střihu v kině vidí kromě příběhu i "jak je to udělané", což je trochu jiný zážitek než "naivního diváka" který odchází z rozšířenýma zorničkama a emocema. Jablka poznání prostě mají svou cenu.
jkodpovědět 
 Re: Hory mysli16:03:53 10.04.2013
Děkuju za doporučenou knížku. Jedno to "jablko poznání" jsem měla tu čest rozkousnout už na vejšce, když jsem si uvědomila, že se poměrně málo studuje pro získání znalostí a poměrně hodně pro vizi lepší práce :) Nicméně ani můj přístup k horám není zdaleka tak idealistickej, jak se může z toho krátkýho textu zdát. Když se blížíme k místu určení a já vidím kopce, většinou se mi honí hlavou: já tam nechci, vemte mě domů. A vlastně ani nevím proč... Je mi pořád zima, smrdim a vypadám jako zrůdka z Critters. Idealizace přichází až zpětně se vzpomínkama :)
odpovědět 
  Re: Hory mysli09:06:06 11.04.2013
jo tomus e říká tzv. vzpomínkový optimismus
Tom Vidlákodpovědět 

 adrenalinové sporty.13:07:27 10.04.2013
Hezky to napsaný je to ano.
Všechny sporty můžou a nemusí být adrenalinové. Přiznám se, že slovo "adrenalinové" nemám rád, protože když sjíždíme Sázavu a já tam místo péřejí dřu jak idiot na voleji, nebo na skále jsem rád, když se tam vyškrábu, fakt moc adrenalinu nezažívám, pro mě to je tvdá práce a ne adrenalinový zážitek. Ale...
Opravdu chci hodnit míru adrenalinu sportu jen podle mého (ne)výkonu? To že dělám jakýkoliv sport rekreačně "pro zábavu" a neženu se za výkony a nehoním žádný čísla, ještě neznamená, že někdo jiný ten samý sport nežene do kategorie adrenalinových sportů. Stačí mrknou na youtube (pokud neznáte jedince osobně) a musíte uznat, že lízt někde u Prahy 4, nebo 5 je fajn, ale s těma z toho videa.. hmm nevím. Stejně je to u všech sportů, který děláme rekreačně. I v letadle při prvním samostatném výskoku jsem neměl strach z výšky (jak jsem si myslel, že budu mít) ale opakoval jsem si těch pár kroků dokola abych to nepo a pak se taky nepo, když bych něco zvoral. Taky nebyl ýádný adrenalin. Jinak jsem četl v diskuzy, že horolezectví se liší tím, že je nějaká příprava, metodika a já nevím co. je více lidí co si myslí, že jsou nějaký sporty, který se dají dělat na vyšší úrovni a není potřeba tvrdý trénink, příprava, metodika, vybavenost a vše ostatní? Ježiš, to lezet jen po skalách a nikdy jste nedělali nic jiného?
Pavelzholesovicodpovědět 

 adrenalinová záležitost?14:00:21 10.04.2013
Já sem teda docela posera a musím říct, že kvůli adrenalínu to teda nedělám. Je to celý o srdíčku kamarádi...
Hanesodpovědět 
 Re: adrenalinová záležitost?22:26:35 10.04.2013
Asi máš pravdu. Moje žena je největší strašpytel, kterého znám, a leze už přes 30 let a stále ráda.
(například na lyže bych ji nedostal ani za nic, hrozně se jich bojí = jen běžky a po rovině)
Petrodpovědět 

 Podstata horolezectví18:24:09 10.04.2013
Taky se setkávám že někdo horolezectví zařazuje do adrenalinových sportů. Mě se to nelíbí a vyvracím tyto názory. Horolezectví je o přátelství lásce k přírodě a pod.
Zbyněkodpovědět 
 Re: Podstata horolezectví19:11:41 10.04.2013
Až budeš 7 m nad kruhem a 20 m nad zemí, tak si říkej: přátelé mě pohřbí, zapijou to a já zatím splynu s přírodou ;-)
Bídaodpovědět 
 Re: Podstata horolezectví11:12:48 12.04.2013
psycholozka je tlusta ****
odpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173649)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
10 E Lode 6b Siracusa
In Ogni Atomo 7a+ Siracusa
Magica 8A Zimny Dól
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Les Indiens 6c+ Buoux
Nově komentované:
In Ogni Atomo 7a+ Siracusa
Okurka V Humusu IXc Labské Údolí - Levý Břeh
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Takhle se to dělá! | Re: betabrejky | Odkud byl | Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (44)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (9)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (6)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)

 Nově v inzerci:
Nové lano Tendon Master PRO 9.2 CS 80m | PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 203 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 218 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 216 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 202 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.