LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Blbá cesta, blbá! Chyty tu nejsou, jištění je blbý. Nejsem přece nějakej blbej lezec abych jí lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12371
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5522 lezců
1088154 cest
Nové přelezy:
Hungry Eye 8+/9-
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+
El Trampol 7c
Kdyby Pras 9
Dolly Bust 9+
Echo 7c

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Libor Uher na Broad Peaku

Dne 25.7.2014 v 14.30 hod pákistánského času stanul Libor Uher a Marek Novotný na hlavním vrcholu Broad Peaku 8047m.

Libor tím završil takzvanou Korunu Karákóramu, tedy zlezení všech karákóramských osmitisícovek K2, Gasherbrum I, Gasherbrum II a Broad Peak.

Nyní jsou oba horolezci již v základním táboře a odpočívají před náročným 110 km dlouhým trekem zpět do vesnice Askole, na který na začátku expedice potřebovali 5 dnů.
Poté, co se Libor s Markem aklimatizovali výstupem do C2, odpočinkem v BC a následně výstupem do C3 už oba čekal jen další dvoudenní odpočinek před útokem na vrchol. Předpověď počasí na následující dny byla dobrá a tak nebylo kam chvátat, jak psal Libor ve zprávě ze satelitního telefonu 22.7.:  "Dnes šli všichni na útok. Jsme s Markem v Base Campu úplně sami. Zítra jdeme na Poštu :-), pošlem fotky :-)"
Následující den ovšem kluci dostali aktualizovanou předpověď, která hlásala zvrat počasí dříve, než předpokládali: "Tak všechno jinak. Podle nejnovější předpovědí má být od 27.7. zhoršené počasí. Takže nechcem, aby nám ujel vlak a ráno startujeme do C2... Tedy startujeme na náš pokus o vršek. Nemáme na výběr."
O výborné fyzické připravenosti hovoří fakt, že se klukům podařilo z BC za den (rovněž oproti plánu) podařilo vystoupat až do C3, odkud hned týž den o půlnoci společně s Poláky vyrazili na vrchol, na kterém stanuli ve 13:30 pákistánského času.

Ještě je vhodné zmínit, o který vrchol vlastně šlo, protože řada horolezců končí na předvrcholu, tzv. Summit, nikoli na hlavním vrcholu Rocky Summit (8047 m). „Kdybych nezažil, jaký je v těchto dvou slovech nebo místech rozdíl, asi bych se nad tím nepozastavoval,” píše Libor v poslední zprávě z expedice.

“Nejprve začnete uvažovat o tom slavném rocky summitu, jenže to co spatříte jako první je jakási skalnatá a vysoká hrana, o které se domníváte, že je to ten váš Rocky. Jenže to je ten omyl. S vypětím všech sil na něj asi po hodině vylezete a zjistíte, že za ním je další a ještě větší skalní hrana. Začnete pochybovat o svých zbytcích sil a přemýšlíte nad tím, kolik takových překvapení asi ještě bude,“ líčil Libor, kterému se nakonec i s Markem podařilo dosáhnout hlavního vrcholu.

Jak už bylo řečeno, oba horolezci jsou již v základním táboře a lížou si rány z výstupu před trekem zpět do Askole: “Můj spodní ret připomíná kubánského trumpetistu, co může hrát na dvě trubky současně. Snažím se to mazat jelením voskem, ale nemůžu se toho ani dotknout,” dodává Libor. Ve Skardu, odkud kluky čeká už jen letecký přesun domů, by měli být 1. srpna.


Několik fotografií z výstupu a z BC:






Čekání na počasí v základním táboře

 





Návštěva Radka Jaroše v BC pod K2

 



Plánování výstupu ze základního tábora

 




Pohoštění při návštěvě Radka Jaroše v  BC pod K2 

 



Jedna z milionu vydýchávaček

 




na hřebeni Broad Peaku

 



Schéma výstupu na Broad Peak

 




vrchol Broad Peak

 



Vyřizování pošty na ledovci Baltoro po úspěšném výstupu na vrchol

 




Zdroj:

Liborovo stránky Libor Uher

Popis z iDnes




JirkaS   [úpravy] 08:36 30.07.2014Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 naga parabat12:36:24 30.07.2014
naga parabat neni v pakistanu?
judovanaodpovědět 
 Re: naga parabat12:49:11 30.07.2014
V Pakistánu je, ale není v hřebeni Karakoramu, ale v Himaláji.
Michalodpovědět 
 Re: naga parabat12:52:56 30.07.2014
jasně že je tvl tak to dopadá když se každej snaží korunovat:-))
odpovědět 

 Egoisti12:43:33 30.07.2014
Bude někde i fotka ze slavnostního podříznutí člověka?Ten,kdo to vyfotil je na duši skutečně ubohý...Být na vrcholu nejvyšší hory,na vrcholu potravního řetězce,na vrcholu ega.
Honza Adámekodpovědět 
 Re: Egoisti12:47:05 30.07.2014
Kde jsou ty časy fotek z knih,které jsem četl jako malej kluk.Tohle tak trochu charakterizuje dnešní dobu neúcty a konec "himalájských dobrodružství".
Dušanodpovědět 
  Re: Egoisti14:14:23 30.07.2014
Asi jsi četl jiné horolezecké knihy než já. Tam byli poražení jaci také celkem naturalisticky vyfoceni a popsáni. (Doporučuji exkurzi na jatka a do slepičárny, abys viděl, že řízky nerostou na stromech a vajíčka jsou zárodky zvířátek.)
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Egoisti14:38:47 30.07.2014
A nejlepší jsou jitrnice. To majiteli rozemelou vnitřnosti a nacpou mu je do jeho vlastních střev... :-)
odpovědět 
   Re: Egoisti14:48:27 30.07.2014
Kubo,souhlas,ale jsou mezi námi i vegetariáni a také lidé,co nesnáší pohled na krev a já je respektuji.Co jsi četl svým dětem před spaním?Bylo tam spousta krve,násilí a muslimských tradic?Nemyslím si...
Alešodpovědět 
    Re: Egoisti15:22:34 30.07.2014
Děláš si srandu? Nechci polemizovat o muslimských tradicích, ale jinak jsou dětské pohádky násilí a krve plné. Že někdo zabije krávu, aby se najedl, tě pohoršuje, ale strkat živé lidi do pece nebo požírat děti zaživa ti přijde normální? Málo co je brutálnější, než dětské pohádky. Pohádky bratří Grimmů...
odpovědět 
     Re: Egoisti15:54:27 30.07.2014
Naprostý souhlas. Ještě bych k tomu přidal rasovou nesnášenlivost (nebo obyčejnou opatrnost?) Ladova Mikeše, drsné vyprávění z krutého venkova Němcové Babičky, šílenství a otcovraždu Máchova Máje, masové vraždy v Petiškových Řeckých bájích a pověstech, šílenou morálku (velmi podobnou současnému islámskému terorismu) Starého zákona, vydávání kamarádů a rodičů na smrt v obou dílech Neználka, vražednou tabákovou drogu v Kotěnočkinově opusu s vlkem a zajícem... Tohle jsem musel všechno v dětství od svých rodičů vstřebat a moje děti zase ode mě a mé ženy. Navíc měly oproti mě v oblibě vylhané dílo, ve kterém se slovanské holubičí povahy mezi sebou několikrát vyhlazovaly až zůstala nejkrvelačnější dynastie, která se nakonec krví spojila s brutálními válečníky a povstal z toho iniciátor největšího židovského pogromu, který svět zažil až do 2. světové války.

Proti tomu byla černobílá Velká vlastenecká válka v kině, na kterou jsme chodili povinně se školou, jenom vyvařený čajíček s mrtvými pány, co měli na čepicích lebku.

P.S.: Chápu, že je někdo vegetarián, ale co to má společného s fotkou poráženého masného zvířete? Např. jsem odpůrce válek, ale nebudu přece kvůli tomu zakazovat válečné zpravodajství.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Egoisti15:59:38 30.07.2014
Jo a ještě jsme jim zpíval moravské lidové písně ze Sušilovy sbírky (přede mnou se těch písní ujala jakási mánička s brejlema jako Lennon). Oblíbený byl například tenhle verš: "Peče se děťátko jak ryba, až ho ten zlý pohan posnídá." Nebo třeba "Kdo se v pátek roznemůže, tomu žádný nepomůže. Ani Pán Bůh všemohoucí, co má všechno ve své moci." V podstatě každá píseň z tohoto moravského zlatého fondu obsahuje krev, obzvláště krutý mord, hrdelní zločin anebo jinou kruťárnu.

Jatka jsou proti tomu rekreační zařízení pro zvířátka.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Egoisti16:15:10 30.07.2014
nejsem odpurce chozeni na zachod, ale nebudu fotit stolici a davat ji na zed. valecni fotografove foti, aby ukoncili valku, nevim proc bylo vyfoceno ,,toto,,
f.odpovědět 
       Re: Egoisti17:18:14 30.07.2014
Kde to žiješ? Váleční fotografové fotí válku, aby ji ukončili? Většina z profíků to má jako živobytí a amatéři si chtějí něco přivydělat. Do toho se ještě míchají fotografové jako propagandisté jedné či druhé strany konfliktu. Zbytek lidí s foťákem nebo telefonem dokumentuje své škody (a to jsou ve válce smrt, ztráta veškerého majetku i důstojnosti). Samozřejmě asi velká část těchto fotografů nechce válku jako takovou, hnusí se jim vraždění a nechtějí být mrtví, ale ukončení války je příliš velká pohnutka na zmáčknutí spouště.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Egoisti17:30:19 30.07.2014
není to o změkčilosti, je to o úctě ke zvířeti. To s tím "focením sra.ní" to je trefnej příměr.
valyodpovědět 
         Re: Egoisti09:24:56 31.07.2014
Příměr nesedí. Tohle není jako praštit kapra palicí nebo sundat krávu elektrickým proudem. Je to jiné, neobvyklé, na naše poměry dost nezvyklé, proto také ty pohoršující se komentáře přecitlivělých lidí.

Sraní je naopak záležitost běžná a řekl bych, že naprostá většina lidí na světě to dělá stejným způsobem. Jsem ochoten se vsadit o cokoliv, že pokud by sraní na Broad Peaku bylo něco jiného, třeba že tam dělají hovna hranatá místo kulatá, jak se obvyklé, všichni cestovatelé a horolezci by všude zveřejňovali právě ta hovna.
odpovědět 
        Re: Egoisti18:34:14 30.07.2014
nechci byt jako vetsina
f.odpovědět 
         Re: Egoisti18:47:59 30.07.2014
Upovidany Kuba Turek,demagog a asocial kazdym coulem,ktery sve CELE jmeno zneuctil jiz tolikrat,ze je hrdy dost na to,aby se opet podepsal:).
Anonym!odpovědět 
          Re: Egoisti09:20:11 31.07.2014
Hm, ale má naprostou pravdu.
odpovědět 
          Re: Egoisti11:03:39 31.07.2014
eště že mám po ruce lahváč, páč číst tyhle komentáře to fekt vo zdraví
choseodpovědět 
         Re: Egoisti09:26:07 31.07.2014
A co my s tím? Tak nebuď.
odpovědět 
 Re: Egoisti13:05:07 30.07.2014
Ubohý jsi leda ty - zhýčkaný chlapeček, který se rozbrečí, když uvidí trochu krve.
Jdi raději na diskotéku.
votanodpovědět 
  Re: Egoisti13:50:12 30.07.2014
podle me se tydle veci nefoti!!!
odpovědět 
 Re: Egoisti13:13:53 30.07.2014
Také mi to přijde nevhodné. Foto zvířete ve smrtelné agónii na oslavu příchodu týpka do BC. Prosím, dejte to pryč.
nesmrtelný blázenodpovědět 
  Re: Egoisti13:23:55 30.07.2014
co je na tom nevhodneho? Proste tam je takovy zivot a to ze si bilej objednal neco z jejich nabidky ktera je u nich vcelku bezna tak je to hned spatny?
strejdaodpovědět 
   Re: Egoisti13:57:51 30.07.2014
trosku to pripomina nacisticke expedice. ty radi tocili mistni pohrebni rytualy. nic proti nim, ale evropan to podle me tocit nema.
dodpovědět 
    Re: Egoisti14:39:46 30.07.2014
Proč ne?
odpovědět 
     Re: Egoisti15:25:10 30.07.2014
ETIKA
danodpovědět 
      Re: Egoisti16:01:34 30.07.2014
To je široký pojem a každý si ho může vykládat jinak. Mě to neetické přijde. Naopak mi přijde neetické snaha o zneviditelnění tohoto aspektu našeho života. Tak je to s tou etikou? Není to tak trochu pokrytecké? A co je lepší? Podříznout rychle jedno zvíře, nebo vézt přes celou Evropu kamion nacpaný jinými zvířaty? Takže etikou bych se moc neoháněl, nic neetického na tom nevidím. Normální zabijačka. Mňam :-) Když vidím tu krev, sbíhají se mi sliny na prdelačku.
odpovědět 
       Re: Egoisti16:10:42 30.07.2014
podle me mistni zabijacka je uplne normalni, ale neni normalni si tento okamzim fotit a potom to ukazovat.
danodpovědět 
        Re: Egoisti09:29:17 31.07.2014
Proč ne? Já tam být, tak to i natáčím. Naopak, právě ta fotka z takovéhoto zabití zvířete prohlubuje syrovost a autentičnost místa a zážitku.
odpovědět 
       Re: Egoisti23:34:14 30.07.2014
Ne trochu, ale maximálně pokrytecké.
odpovědět 
 Re: Egoisti15:08:17 30.07.2014
Jedna vec je jist zivocisny bilkoviny a potazmo kvuli tomu obcas zabit zivyho tvora. To jaksi delame uz dost dlouho..a nejsme v tom sami.

Uplne jina vec je nafotit okamzik smrti - nasilne nebo prirozene, jakekoli zive bytosti.
To muze byt dokumentaristika.. nebo perverze.
Rozhrani pozna kazdej sam.

A dalsi uplne jina vec je a dat to na nastenku.

Vegetarian nejsem, prehnane utlocitnej taky ne, vim ze kdyz chci kus masa musim kvuli tomu neco zbavit zivota, nejen si zajit k reznikovi.

V tomhle pripade bych si uplne vystacil s obrazkem slavnostniho pojidani jaciho gulase.
TOAodpovědět 
  Re: Egoisti18:52:48 30.07.2014
Pěkně jsi to napsal,sohlasím!
ondraodpovědět 
  Re: Egoisti23:38:20 30.07.2014
Jo a v tom presne je to pokrytectví. Hlavně neukazovat jak si lide zajistuji potravu, protože nam nedela dobre pohled na vlastní ciny.

Taky se na to nekoukam rad a u te fotky jsem se zarazil. Bohužel je to, ale o nás všech co žereme maso.
odpovědět 
  Re: Egoisti09:38:47 31.07.2014
No taky je rozdíl, jak zabiješ. Pokud by někdo zvíře trápil, ok. Ale tohle bylo rychlé a čisté, patří k místnímu životu, myslím, že do dokumentu z místa to patří. Když už bych chtěl kritizovat fotogalerii, nesedí mi ta poslední fotka s notebookem. Ale podříznutí zvířete k místu patří. Což mne tak napadá, že je asi potřeba i rozlišovat, odkud ta fotka je. Pokud někdo pošle takovouto fotku z výletu po ČR, divné to bude, přeci jen, obvyklé to tu není (ale dělaly se jiné prasárny, třeba se shazoval kozel z věže a tak by asi byla v pořádku fotka rozpláclého kozla). Ale pokud pošleš takovouto fotku z BroadPeaku, v pořádku to je, k místu to patří. Takže asi by při hodnocení vhodnosto a nevhodnosti chtělo také popřemýšlet o okolnostech a místě vzniku fotky a posuzovat z hlediska místních. Pokud by to bylo něco špatného, pravděpodobně by místní fotku nedovolili. Ale dívat se evropskou optikou na zvyky a mravy jiných krajů jen ukazuje na nevyspělost a netoleranci kritiků.
odpovědět 
   Re: Egoisti21:12:43 02.08.2014
Podříznutí zvířete je to nejrychlejší a nejmíň bolestivé zabití, které v takovýhle lokaci můžou udělat. Mně osobně tohle přijde dost zajímavý, podívejte, jak uřezávají žralokům ploutve a živé je házejí do moře. To je totiž něco, proti čemu by se mělo brojit.
Michalodpovědět 
    Re: Egoisti23:20:10 03.09.2014
Souhlas. Napriklad v Mongolsku ma kazdy kmen (nebo jak se tomu presne rika) sveho vlastniho duchovniho cloveka, ktery jako jediny muze zabit zvire. Pred porazkou ho uklidni, polozi na zem a pri podrezavani zvire ani nemrkne jak je uklidnene. Nevidim na tom nic spatneho, vsechno je o pristupu k dane situaci
Nemoodpovědět 

 výkon13:47:04 30.07.2014
To je ale pitomá diskuze! Jak je možné, že zatím nikdo nekomentoval jejich výkon? Takže, kluci, paráda, hodně dobrý výkon. Škoda jen, že trochu zapadl do stínu Radka Jaroše. Oba výstupy jsou špičkové.
Evaodpovědět 
 Re: výkon13:53:21 30.07.2014
vykon to jiste je, ale vetsi hodnotu ma ten byk
danodpovědět 
  Re: výkon14:27:27 30.07.2014
Tak pokud máš na mysli tu kalorickou,tak to rozhodně má.V jednom Reflexu jsem viděl fotku jak jeden černoušek střílí druhého černouška kalachem a zubí se u toho jak malej. Pak taky jak v Afgáči kamenujou ženskou.Taky vyselce na háku s Íránu. Bych to tak neřešil,ale asi by se našli vhodnější fota s pohoštěním.Třeba flákota na grilu.
odpovědět 
 Re: výkon16:18:35 30.07.2014
Asi to bude znít blbě, ale dostal jsem se sem z odkazu na pravé straně v Nové komentáře. Vlastně ani nevím, pod čím a pod jakým článkem tahle diskuze je :-(
odpovědět 
  Re: výkon23:34:21 31.07.2014
To nevadí. diskutuj.
odpovědět 

 Poprava14:00:45 30.07.2014
Trochu ucty by Vam neuskodilo.
Ondraodpovědět 
 Re: Poprava14:11:26 30.07.2014
Jdi na překližku a kup si párek v rohlíku. Vašek
Vašekodpovědět 
  Re: Poprava17:43:00 02.08.2014
V tomhle vedru?
odpovědět 

 Prosím14:42:34 30.07.2014
Myslíte na to,že na tyto stránky chodí i děti?Chcete jim tímto způsobem ukazovat,že tohle je život?(Mám na mysli tu popravu...)Prosím smažte ji.
Jirka Doleželodpovědět 
 Re: Prosím15:21:29 30.07.2014
děti mají běhat venku a ne prolejzat internet, na to budou mít dost času až budou zaměstnaní.

Oni se ty děti z toho taky neposerou.
Jako malej jsem sledoval jak se stahuje králík a těšil se na chlupatý pacičky, který budu moc pak prodat, nebo za něco vyměnit ve škole, asi první, nebo druhá třída.
d.odpovědět 
  Re: Prosím15:28:18 30.07.2014
taky fotis hovna???
fodpovědět 
   Re: Prosím16:03:54 30.07.2014
Jeden z mých bratrů se s tím dopracoval až do významných evropských galerií.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Prosím18:02:43 30.07.2014
Liborovi gratulace. Ten spickovy vykon co tu někdo zminil je sic v kazdem vystupu na osmitisícovku urcite, ale asi ne tady v lezeckem serveru, kde jako spickovy bereme uz spise opravdu elitni věci, ale mozna ten vystup necim i v naší komunite spickovy byl, nemam info. A ještě magorum co tu resi fotku s krvi politovani a uz snad ani ne udiv nad dnesni zvrhlou morálkou vychodne a vselijak jiné zblble desorientovanych panáků.
Martas.odpovědět 
    Re: Prosím18:24:10 30.07.2014
tak v tom pripade me neprekvapuje tvůj názor na tu podle me uplne zbytečnou fotku k clanku o lezeni a to jsem masozrout
jirkaodpovědět 

 Můj názor20:59:31 30.07.2014
Fotit takové věci je hyenismus.Co mě ale zaráží je lhostejnost adminů tohoto webu.Osobně bych tu fotku stáhnul.Ovšem pokud někdo považuje Libora Uhera za člověka s otevřeným srdcem,tak by se sním měl sejít osobně.Je to vůl.Proto mě ani neudivuje,že rád fotí sám sebe a utrpení druhých.
Ondřejodpovědět 
 Re: Můj názor21:11:35 30.07.2014
L.Uhera jsem jednou požádala,zda by nedoplnil mou diplomovou práci.Odpověď byla arogantní a celkem stručná "promiň,ale můj čas by se dal krájet na vteřiny".
Martaodpovědět 
  Re: Můj názor08:46:05 31.07.2014
A jaký v tom vidíš problém? Docela ho chápu. Prostě nemá pi.oviny čas.
odpovědět 
   Re: Můj názor13:18:57 31.07.2014
Přesně tak.Komentář mimo mísu....
odpovědět 
  Re: Můj názor19:50:03 31.07.2014
Libora Uhera jsem jednou pozadal, zda by mi nedal 500 000 Kc. Odpoved vicemene uplne stejna.... Fuj :(. Dale zadam adminy i o stazeni prvni fotky. Pusobi velmi depresivne a mnoho lidem z ni muze byt teskno. Co se tyka byka, hnusi se mi, ze pri poprave cudne nesklopil oci a pri jidle se netvaril jakoze se to maso na taliri zhmotnilo samo.. Opravdu hnusny hyenismum toto fotit. No nic, jdu se podivat na zpravy na Nove, zacina krimi rubrika.
ahmeeeodpovědět 
  Re: Můj názor20:50:29 31.07.2014
Jednou jsem požádal Martu, jestli by mě nedala a ona potvora, že ne.
JEPISodpovědět 
 Re: Můj názor11:09:36 31.07.2014
Adminum tohohle webu jde o co největší návštěvnost , tak jako u jinejch bulvárních titulů. A bulvár, jak známo, vydělává na blbcích , který jsou ochotný ho číst.
choseodpovědět 
  Re: Můj názor11:16:29 31.07.2014
Mohl bys jmenovat jeden jediný časopis nebo webový portál, který nevydělává na blbcích, ale na inteligentech?
odpovědět 
   Re: Můj názor18:07:07 31.07.2014
vesmír.cz?
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: Můj názor19:55:07 31.07.2014
leo.cz?
odpovědět 
     Re: Můj názor23:31:20 31.07.2014
iq-testuj.cz?
odpovědět 
 Re: Můj názor13:42:15 02.08.2014
No vůl jsi možná sám.Já Libora znám, mnohokrát jsem se s ním potkal a jako vůl mi rozhodně nepřipadá.
Petrodpovědět 

 Agónie fotky22:44:46 30.07.2014
Ta fotka je prostě nevhodná. Co to má společného s výstupem na osmu fotit si zabití zvířete? Prosím, podívejte se na to foto důkladně. Obrovský strach a agónie zvířete.
  Jasně, dají se dohledat tisíce horších věcí, jak bylo zmíněno výše, ale tady jde  o kontext. Prostě nechápu,proč to LH fotil. Je asi divnej. 
    Nejsem žádnej měkota,naopak- koneckonců  se smrtí se setkávám dost často a narozdíl od většiny z vás si dokážu představit, co se v těch očích v tu chvíli odehrává. Nedovedu si představit, že by takový snímek udělal kdokoli z mých přátel / proč? / a nejsou to měkejši a už vůbec ne lidi pobláznění nějakou filozofií a dost z nich se s tou smrtí taky potkává. Ohledně jakýchsi jatek jak psal KT výše- jo byl jsem, ale nedělal byh z toho obrázky a nevěšel na net.
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Agónie fotky06:39:57 31.07.2014
Naprosto souhlasim. Třeba králíky a podobnou měnší "havěť" zabíjím sám, účastním se zabíjaček atd. Ale nikdy bych nečekal s foťákem u krku zvířete, které někdo za pár vteřin zařízne.
Tohle neni o tom, že by byl někdo vyměklej a bál se krve, tohle je prostě o úctě k tomu zvířeti.
LotHodpovědět 
  Re: Agónie fotky08:58:49 31.07.2014
To jsou všechno kecy. Má to to i druhou stranu. Jistě nebude nikdo natáčet všední a běžné zabití kapra nebo králíka. Ale více méně rituální zabití velkého zvířete v neobvyklých podmínkách a neobvyklým způsobem k vyfocení nebo natočení je. Můžeš se na to dívat jako na poctu tradicím a úctu k domorodcům a jejich zvykům. Hlavně nebuď přecitlivělý a útlocitný. Ať chceš nebo ne, je to jen zvíře. Zvíře určené na maso a ke snědení a ke zpracování kostí a kůže.
odpovědět 
   Re: Agónie fotky15:46:28 31.07.2014
otazka je asi na autora proc to fotil a proc to publikuje. (ja to ale povazuju za nevhodne)
dodpovědět 
 Re: Agónie fotky19:54:43 31.07.2014
Budeme se pokrytecky tvarit, ze zvirata netrpi pro nase dobro? Hlavne se o tom nikde nerozepisujme a neuvadejme obrazky. Videl jsem jeste horsi vec, pro jeden dokument neco podobneho dokonce nataceli. Ale chapu, lide si neradi sve konani (prime ci neprime) pripominaji.
odpovědět 

 pohoštění při návštěvě Radka Jaroše23:01:33 30.07.2014
S ohledem na popisek to vypadá, jako kdyby čuníka servírovali syrového.
Myslím,že autor fotky nepřemýšlel o zvířeti ani o zachycení momentu smrti, jde jenom o výstřik krve z rány -  ta barva je nádherná, ale National Geographic to fakt není a plést to do lezeckých fotek mi přijde zbytečné.
Terezaodpovědět 
 Re: pohoštění při návštěvě Radka Jaroše23:06:56 30.07.2014
hneda je taky hezka barva
odpovědět 
 Re: pohoštění při návštěvě Radka Jaroše09:03:28 31.07.2014
být to lezecký fotky z překližky někde na Smíchově s grilováním, tak ano byla by zbytečná, ale tady?
Je to jiná kultura, kde se už malý děti učí jak podříznout tak velké zvíře aby co nejméně trpělo. Obešel bych se bez té fotky, ale jsem rád, že někdo dokumentuje i dění okolo z míst kam se zřejmě nikdy nepodívám a né jen jedno vrcholové foto a šmytec
d.odpovědět 
  Re: pohoštění při návštěvě Radka Jaroše11:43:18 31.07.2014
Proti dokumentaci nejen vrcholů nic nemám.
Na mě to působí zbytečně,protože jsem nenašla smysl sdělení v tom obrázku a připadá mi to jenom jako hon za senzací a okouzlení z kompozice.
S tím zabíjením - dalece víc jsem o tom přemýšlela nad fotkami řeznictví od Jaroše ze základního tábora po tom,co přijeli( člověk nese na rameni krvavou kýtu) - možná právě na ně je tohle reakce stejně jako poznámky o koruně Karákoramu:-)
Terezaodpovědět 
  Re: pohoštění při návštěvě Radka Jaroše15:48:43 31.07.2014
zarezava se zvire vsude, ale normalni lide to vsude nefoti
odpovědět 

 Nezavidte07:41:26 31.07.2014
Obrovska gratulace ke skvelemu vykonu,je opravdu skoda, ze zapadl vedle Radkova vystupu trochu do pozadi, ale to mu neubira na krase.

A pro ostatni: To klukum tak zavidite, ze je nedokazete pochvalit a radsi si najdete aspon neco, co na tom kritizovat?

Ad krava: Naopak tim, ze se na to zvire dokazu divat v okamziku smrti mu prokazuju aspon tu uctu, ze uznam jeho hodnotu a neberu maso jako samozrejmost, kterou mi nekdo pripravi, takze i za to klukum pochvala :)

Ach, uz se tesim na ty hejty :D
Katkaodpovědět 
 Re: Nezavidte08:29:08 31.07.2014
Jsem vegan, ale ta fotka mě moc nepohoršuje..na to,že lidi jsou pokrytecký mrzáci bez soucitu jsem již zvyklí...
odpovědět 
  nejenom výkon08:56:10 31.07.2014
Přijde mi, že někteří by tam nejradši postavili homologované řeznictví, otázkou je jestli o to místňáci stojí....
Elementodpovědět 
  Re: Nezavidte11:13:49 31.07.2014
To mas pravdu,jeste pridam, ze vegani zas zpravidla trosku jednodussi bytosti,napr. tim ze jsou popirajici sami sebe ve sve podstate.... /vznik homo sapiens jako prudky rozvoj mozku po konzumaci tepelne upraveneho masa z mamuta a tim evolucni vyhoda/-ne všichni , jasny, kteří pak trosku maj problém s pravopisem...- ne všichni jasny.
Martas.odpovědět 
  Re: Nezavidte13:20:18 31.07.2014
Lidi jsou všežravci
odpovědět 
   Re: Nezavidte15:48:36 31.07.2014
Lidi jsou hovada.Atomovkama na ně.
odpovědět 
    Re: Nezavidte16:29:52 31.07.2014
Myslíš těma atomovkama, co vymysleli zase lidé? :-)
odpovědět 
 Re: Nezavidte08:47:21 31.07.2014
Rozumím tomu dobře tak, že bys zvíře v okamžiku smrti také fotografovala? A pak to dala na net jako dokument k výstupu ?
Klukům gratulace k výstupu.
odpovědět 
  Re: Nezavidte09:19:01 31.07.2014
Nejsem Katka, ale ano, klidně bych to fotil a natáčel a pak dal na web. Nic špatného na tom nevidím.
odpovědět 
  Re: Nezavidte09:20:07 31.07.2014
Ano, neprijde mi na tom nic spatneho, pokud je zvire usmrceno za normalnich podminek a je vyuzite k necemu normalnimu.. A je to soucast zazitku z BC, tak proc by to sem nepatrilo?
Ja proste jenom nevim, co je na smrti tak pohorsujiciho.
Jak u lidi, tak u zvirat neni smrt ani umirani nic ponizujiciho, pohorsujiciho, ale je to soucast zivota. To, ze to dnesni spolecnost bere jinak, to je vec druha, bohuzel.
Katkaodpovědět 
   Re: Nezavidte10:52:30 31.07.2014
Představ si, že jseš na tý fotce místo krávy? Co ty na to? ...nebo někdo z tvých blízkých či tvůj pes, kterého někdo zařeže kvůli psímu sádlu (zdravé na průdušky!)? Furt bys to považovala za projev úcty umírajícímu?
Jirkaodpovědět 
    Re: Nezavidte11:00:58 31.07.2014
To je samé kdyby kdyby. A na to se nehraje. Není tam ani ona, ani její pes. Je tam užitkové zvíře chované právě za tímto účelem. Pokud by tam byl pes a byla by to reportáž odněkud, kde je právě pes užitkové zvíře (ano, někde se psi a kočky chovají na jídlo, konkrétně třeba kočky se při vaření zabíjí tak, že se hážou do vařící vody, to samé třeba šneci), bylo by to také v pořádku.
odpovědět 
     Re: Nezavidte15:48:44 31.07.2014
Diky za vystiznou odpoved, presne tak.
Katkaodpovědět 
     Re: Nezavidte15:54:05 31.07.2014
v poradku to podle zapadniho sveta neni. ja ziju na zapade a koukat se na to nechci
odpovědět 
      Re: Nezavidte16:28:01 31.07.2014
Já zase nechci koukat na bezdomovce nebo se absolutně nechci dívat na záběry a fotky hladovějících v Africe a naprosto nesouhlasím s jakoukoli formou humanitární pomoci, protože to podle mne jen krizi prohlubuje a zvyšuje počty trpících lidí. A přesto to v televizích i novinách je. A co s tím? Taky neřvu a nekopu okolo sebe, ale otočím stránku, přepnu nebo foto přeskočím. Tak to udělal taky tak a budeš spokojenější :-)
odpovědět 
       Re: Nezavidte16:35:33 31.07.2014
pletes jabko z hrusky!!!
odpovědět 
        Re: Nezavidte16:46:18 31.07.2014
Ne, nepletu. Ty otevřeš článek a nelíbí se ti fotka, jak někdo zařezává zvíře. Já otevřu článek a nelíbí se fotka černouška s nafouklým břichem. Jaký je v našich pocitech rozdíl?
odpovědět 
         Re: Nezavidte17:07:49 31.07.2014
ja nic nemam proti zariznutymu zvireti, oni to tam tak delaji a podle me je to zrejme setrnejsi nez evropsky jatka. Naopak ze nekdo trpi hlady me velmi trapi a chtel bych aby se to zmenilo. (mozma tomu fotka pomuze ) Ale v teto diskuzi je asi otazka PROC vznikla tato fotka. Jestli mela hlubsi smysl, tak nic proti tomu. Jestli si nekdo jen tak pro radost foti akt smrti tak to podle me moralne vhodne neni. Doufam, ze nebudes zpochybnovat co je moralka.
odpovědět 
          Re: Nezavidte18:09:04 31.07.2014
Nemyslím si, že to fotil pro radost. To by opravdu divné bylo. Ale řekl bych, že celou akci doprovázel obrovský emoční náboj a tohle byl pokus o jeho zachycení.
odpovědět 
           Re: Nezavidte21:39:08 31.07.2014
pak bych to vzal
dodpovědět 
      Re: Nezavidte19:57:58 31.07.2014
Ty na to nechces koukat, jen chces konzumovat ty dusledky toho a tvarit se jakoby nic, ze? ;)
odpovědět 
    Re: Nezavidte01:56:40 07.08.2014
Gratuluji k použití jednoho z nejhloupějších argumentačních klamů.Ještě nám prosím řekněte, že si na místě té krávy máme představit svoje dítě, ať je váš "argument" kompletní a můžeme se ještě trochu zasmát.
Vítekodpovědět 

 ...09:26:47 31.07.2014
smrt patří k životu stejně, jako ranní sranní. koho pohorušuje fotka zabitýho zvířete asi nikdy nebyl na zabíjačce. a kdo jí maso, toho nemůže tato fotka pohoršovat. a kdo maso nejí, tak by si měl uvědomit, že je tu díky tomu, že dřív lidi maso jedli a mohli tak přežít. to že je dneska masový obžerství je druhá věc...
honza k.odpovědět 
 Re: ...10:18:16 31.07.2014
není to fotka mrtvého zvířete, ale fotka smrtelný agónie. To je rozdíl.
odpovědět 
  Re: ...10:29:43 31.07.2014
No však, a tak je to správně. Mrtvola nikoho nezajímá, správná fotka má zachytit city a emoce. A to se povedlo, sám to potvrzuješ :-)
odpovědět 
 Re: ...15:56:58 31.07.2014
posli svuj email na zed. ja ti poslu neci sracku
dodpovědět 
  Re: ...16:34:24 31.07.2014
Proč? On ti tu fotku zařezávaného zvířete někdo poslal na soukromý email? Ta fotka je na nějakém webu, na kterém jsi dobrovolně a podle svého výběru.
odpovědět 
   Re: ...16:41:00 31.07.2014
omlouvam se, ale ... ja nechapu proc to fotit
odpovědět 
    Re: ...18:05:12 31.07.2014
Že ty to nechápeš má znamenat, že to nemá fotit ani kdo jiný?
odpovědět 
     Re: ...21:34:34 31.07.2014
ja nechapu ze nekdo znasilni dite,...znamena to ze je spravny kdyz ho znasilni nekdo jiny??? Tato logita ma sve mouchy.
odpovědět 
      Re: ...22:15:54 31.07.2014
Ta logika má jedinou mochu a to tu, že se pohybuješ za hranicí zákona. Myslím, že trestná činnost je trochu mimo tuto debatu, protože se to nesmí bez ohledu na to, zda se to někomu zdá nebo nezdá normální.
odpovědět 
       Re: ...22:23:19 31.07.2014
jasne ... psal jsem to jako nadsazku. ale jsou i nejake jine hranice nez zakon. neco jako slusnost, lidskost, dobre mravy ...
odpovědět 
        z jiného soudku23:25:57 31.07.2014
Zajímalo by mě, kolik z těch , kteří sem píšou komenty a výrazně tím zvyšují návštěvnost tohohle bulvárního webu, reaguje taky na zdejší reklamu? Jestli se ůměrně s nárůstem komentujících kokotů zvyšuje i proklikovost bannerů na Lezci. Co myslíte?
kokotodpovědět 
         Re: z jiného soudku08:37:10 01.08.2014
Tady je nějaká reklama a bannery?
odpovědět 
        Re: ...09:50:22 01.08.2014
Jenomže to jsou právě subjketivní záležitosti a každý má hranici vhodnosti/nevhodnosti někde trochu jinde. A nemusíš na to ani jezdit do exotických zemí, stačí se podívat na morálku a měřítka toho, co je a co není normální mezi vesnicí a městem. Mě zase třeba přijde hnusné a nepochopitelné nějaké zvíře vycpat a vystavit si ho doma. Uříznout jelenovi hlavu a pověsit si ji nad dveře? Uříznout muflonovi roh a udělat z něj roh a ožírat se z něj medovinou? A co obrovské množství rybářů, co používá nástražnou rybku? Rádi a dobrovolně propíchají živou rybu a pak jí nechají se trápit ve vodě jaká nástrahu na dravce. Kde tu máš jakou úctu ke zvířatům a smrti? A všechny tyhle věci jsou považované za normální. Tak sezlob, ale pohoršovat se nad fotkou čistě a rychle zabitého zvířete za účelem získání potravy je trochu mimo bez ohledu na to, co na té fotce je.
odpovědět 

 Petice za odstranění fotky09:47:40 31.07.2014
Tak jsem shlédl fotky a jsem pohoršen. Takhle pokazit takovou krásnou fotogalerii a článek. Ta fotka je fakt hnusná a nehodí se tam. Lidi, pojďme hromadně napsat adminům a autorovi článku, aby z fotogalerie tu fotku odstranil.
Krásná příroda je fajn, info z BC taky, zvyky jsou v pořádku a zajímavé, ale tohle ne. Jak může někdo do tak zajímavého článku a mezi tak hezké fotky zařadit maníka s noťasem, co si vyřizuje poštu???  Já vím, že to k tomu asi patří, nějak se komunikovat musí, ale přesto si myslím, že fotka s notebookem, modemem, el dráty  a člověkem píšícím email do reportáže prostě nepatří.
odpovědět 
 Re: Petice za odstranění fotky11:23:43 31.07.2014
Ó milý admine, stvoř mi iluzi Karakoramu takovou, jak ho znám z klasické horolezecké literatury. Jen s udatnými, čestnými a nesobeckými dobyvateli hor, kteří ctí místní tradice, nechlubí se svými výkony, jsou skromní. Jen takový obraz reality má šanci uspět u průměrného čtenáře bulváru, jehož IQ je poněkud pokleslé vytrvalou konzumací stravy chudé na živočišné bílkoviny.
choseodpovědět 
  Re: Petice za odstranění fotky12:33:13 31.07.2014
Skoro bych řekl, že ten koment na kterej reaguješ byl myšlen poněkud s nadsázkou...a v reakci na ten úlet co se tady strhnul :-)
Tom Vidlakodpovědět 
   Re: Petice za odstranění fotky14:16:52 31.07.2014
No ber to jako důkaz toho, že je úplně jedno, co a jak tady napíšeš, stejně se najdou tací, co tě za to setřou :-)
odpovědět 
    Re: Petice za odstranění fotky14:30:13 31.07.2014
ALe možná i ten choseho nechtěl reagovat na ten původní a chtěl tu ironii ještě trošku posunout dál... :-) já už fakt nevím... čert aby se v tom tady vynal. Nejlepší by asi bylo, brát jako prdel všechny ty komenty...protože to je asi jediný jak z toho vyjít s čistou hlavou a nemít tady z toho depku...
Tom Vidlakodpovědět 
     Re: Petice za odstranění fotky19:29:57 31.07.2014
Jo, bylo to myšleno jako ironie. Foka s podřízlou krávou nebyla zde umístěna z důvodu zoofilních, nebo jiné uchylky, ale pro dokreslení rituálu oslavujícího Jarošův úspěch....Ale, jak už tady někdo naznačil, zdejší ochránci zvěře se rekrutují z těch, pro které je obtížné něčí úspěch uznat a poblahopřát mu k němu. Blahopřeji tedy za všechny zdejší ochránce zvířat všem, kteří úspěšně na expedici vyvrcholili, tedy dolezli na vrchol a vrátili se zpět.
choseodpovědět 

 K věci10:11:28 31.07.2014
V 21. století bych výstup tímto stylem normálkou na Phalčan Kangri neměl tu drzost sem dávat, když si uvědomíme, že prvovýstup udělali Buhl, Diemberger a spol. r. 1957 alpsky...

A co se týče krávy, tak to je fakt nechutná fotka a jen dokumentuje duchovní bídu autora.
M.odpovědět 

 Poslat na Adidas10:20:43 31.07.2014
Navrhuju vzít a poslat fotku na vedení Adidasu a jiným sponzorům...a zeptat se jich na názor prezentace.
Jirkaodpovědět 
 Re: Poslat na Adidas10:33:03 31.07.2014
Tak to udělej, když jsi tak chytrý. A pošli jim odkaz sem. Naprosté většině lidí to nevadí. A pár přecitlivělých? Asi je dost rozdíl, kde to takto prezentuješ. V klubu maminek v Dobrém ránu v České televizi by to asi nepatřičné bylo, ale na horolezckém serveru je to v pořádku.
odpovědět 
  Re: Poslat na Adidas10:58:14 31.07.2014
Vidět tam tebe místo krávy, tak s tím problém nemám. Tolik k přecitlivělosti. Jde spíš o úctu, která ti očividně chybí. Proto bych něměl problém se dívat na podobnou fotku s tebou.
J.odpovědět 
   Re: Poslat na Adidas11:12:21 31.07.2014
No jelikož očividně nejsem s tímto názorem sám a jiní to tak také neberou, tvé hodnocení mne nechává celkem chladným. Urážky a výkřiky pár lidí z menšiny se najdou vždy, takže klídek. Až budeš psát Adidasu, dej to do kopie i zeleným a Greenpeace. Srandisto.
odpovědět 
    Re: Poslat na Adidas11:21:21 31.07.2014
Mozna by jsi se mel seznámit s mym názorem, ze většina/hlupaci/ vždy nenavidi menšinu/my chytri/ a tak uz jsme obrneni vuci jejich sprostarnam, ale tim svetem /zatím ještě/ hybeme prave my...ne bleskoctoutosupermarketooteplakovanoztucnela většina...hah hah hah
Martas.odpovědět 
     Re: Poslat na Adidas23:43:15 31.07.2014
Názory jiných nečtu, respektuju jenom svoje. Ale přitom nejsem vyhraněnej. Patřím někam na pomezí chytrých a hloupých.
mainstreem odpovědět 
 Re: Poslat na Adidas12:14:32 31.07.2014
Ano ano, nekdo by to mel hlasit, nekdo by mel zavolat polici, nekdo by mel zavolat zachranku...presne takhle reaguje vetsina lidi na nejaky problem. Jen postouchnout a hlavne se do niceho nenamocit, nedejboze neco resit. Vem kule do hrsti a napis jim tam sam, kdyz ti to prijde jako dobry napad.
BTW. resite tu hrozny pi.oviny :)
Tomodpovědět 
  Re: Poslat na Adidas23:55:51 31.07.2014
Ty vole, volej záchranku v Karakoramu....
odpovědět 
   Re: Poslat na Adidas10:05:53 01.08.2014
Spis to bylo mineny obecne jako pripominka situaci, kdy lidi postavaji u nejaky nehody a vsichni poloseptem rikaji "nekdo by mel zavolat zachranku" ...nebylo to teda mineny jako reakce na tu fotku, ale na vyrok "nekdo by to mel hlasit adidasu".
Tomodpovědět 

 co čekáte?10:44:16 31.07.2014
Gratulace Liborovi, díky za všechny fotky. Nechápu kdo čeká, že mezi horolozci najde tu opravdovou morální autoritu, génia či boha? Už se probuďte, všichni lezci jsou prostě egoisté, tak to je z podstaty tohoto sportu, nebo co to je... Libor prostě zachytil tu ryzí ničím nepřikrášlenou realitu života, tak jak mu to přišlo vhodný...
Michal ňákejodpovědět 
 Re: co čekáte?13:50:32 31.07.2014
Hola,

Jestli jsou horolezci egoisti nebo ne nevím, soudě podle sebe asi jo :-).

Ale k tý fotce. Je to nijak nepřikrášlená a nijak nepřihoršená expediční realita, nevím jestli to dělá každá expedice, ale co vím od kámošů, tak přinejmenšim většina. Jedinej důvod proč jsem v Pákistánu na expedici neudělal to samý (zaříznout, sníst a stejně tak jako všechno další zajímavý vyfotit) byl, že jsme dost šetřili.

Ať to leze!
Martin Skuhravýodpovědět 
  Re: co čekáte?16:02:02 31.07.2014

zarezava se zvire vsude, ale normalni lide to vsude nefoti
odpovědět 

 jak himalajsky vzkazuje volovi11:16:24 31.07.2014
Byt sezran clovekam je pro nas smysl zivota a ta nejvetsi pocta!
jak s kozouodpovědět 

 to už tady bylo a byl z toho průser...12:57:10 31.07.2014
V roce 1984 se opozdil kamion s vybavením a hlavně s jídlem pro expedici na Z-stěnu Dhaulagiri. Účastníci dorazili do BC prakticky bez jídla, pouze s trochou nepálské rýže. Vyřešili to tedy tak, že koupili od místních pastevců yaka. Problém byl s jeho porážkou. Ujal se jí Lanč, který prohlásil, že jeho děda byl řezník a tak to musí zvládnout i on. No nezvládl to, chvíli trvalo, než "řezníkům" došlo, že se to musí udělat, tak jako na tomto pohoršujícím obrázku. Proč na to ale vzpomínám. Po skončení expedice pochopitelně Lanč a jiní vyvrhelové použili fotky a filmové záběry z porážky yaka ve svých přednáškách. Pravděpodobně někdo z předků zdejších diskutérů to bonznul soudruhovi Antonínovi Himlovi (předsedovi ÚV ČSTV) a ten chtěl Lanče pokud možno zavřít a horolezecký svaz zakázat. Takže navrhuji, aby horolezecký svaz výstup na Broad Peak neuznal a všechny horolezce co byli letos v Pakistánu nechal zavřít.
PeSodpovědět 
 Re: to už tady bylo a byl z toho průser...13:00:35 31.07.2014
Takže nechápu, proč se takovou ptákovinou zabýváte.
A co třeba zabijačka v Postřižinách?
PeSodpovědět 
  Re: to už tady bylo a byl z toho průser...14:15:14 31.07.2014
...když neumějí zabít zvíře, tak jsou to paka. Když se tím pak ještě chlubí na přednáškách, tak ještě větší. Se vší úctou, kterou k Lančovi mám...

maso žeru, zabijačku chystáme s bráchou v únoru (natáčet zabití nebudu), tzn. nemám problém zabít zvíře, když vím, že ho sním/e. Vadí mi ale fotka zvířete ve smrtelné agónii. A myslím, že na toto naráží většina těch, kteří zde brojí proti...
j.odpovědět 
   Re: to už tady bylo a byl z toho průser...14:56:53 31.07.2014
Tak chápat se to dá, souhlasit s tím už méně. Vadí ti ta agónie, nebo to, že ji někdo zaznamenal? Zase bych to nazval pokrytectvím, ale neber to nijak špatně, nenapadá mne jiné slovo. Protože zabít zvíře ti nevadí, sníst ho také ne, agonie jako taková taky ne (i to vaše prase si tím projde), ale když to někdo zaznamená a natvrdo zastaví a ukáže ti ten okamžik, kdy zvíře umíralo, už ti to vadí. Promiň, ale nějak mi to nesedí. Tak buď buďme chlapi, postavme se k tomu čelem a přijměme smrt zvířete se všemi fakty okolo a v plném rozsahu, nebo to nedělejme. Ale zabít zvíře a pak se pohoršovat nad tím, že ti někdo ukázal, že prošlo smrtelnou agonií, je přinejmenším divné. To, že budeme zavírat oči a nebudeme se na to dívat, ještě neznamená, že to neexistuje. A pokud někdo má problém to snést, nevidím to jako problém fotky, ale problém těch jedinců, kteří mají problém se sami vnitřně smířit s tím, že vlastně jsou to oni, kdo tohle dělá a kdo je za to odpovědný.

Takže správný a nepokrytecký argument odpůrců této fotky by měl být, že fotka musí pryč, protože se oni sami před sebou stydí a připomíná jim jejich krutost a odpornost, se kterou se nejsou schopni srovnat a nechtějí nic, co jim to připomíná.
odpovědět 
    Re: to už tady bylo a byl z toho průser...18:23:17 31.07.2014
to je ale kravina
odpovědět 
    Re: to už tady bylo a byl z toho průser...19:11:24 31.07.2014
Ty to nechápeš. Podstata diskuze je to, že nám přijde zbytečný to sem dávat- o čem ta fotka vypovídá? Pochopil bych, kdyby tam bylo jak skot porcují nebo pojídají, ale tohle mi připadá jako laciná a hloupá honba za senzací- prostě- jóó, stříká krev, to musím blejsknout! Asi každému je tady jasné, že než si koupí řízky, tak se zvíře musí zabít, a že k tomu někdy ( při dobře provedeném omráčení k ní nedochází ) agónie patří. Pak se tu vyrojí množství extrémních názorů z obou stran...jen by mě zajímalo, kolik těch pašáků ( a třeba i LU ) co tady křičí jak je to prima v životě nějaké zvíře zabilo. Když to člověk prožije, dívá se na to třeba odlišně ( ne každý ). Jinak gratulace k výstupu normálkou 60r po prváči, je to dobrý fyzický výkon.
nesmrtelný blázenodpovědět 
     Re: to už tady bylo a byl z toho průser...21:12:21 01.08.2014
Fotil to,jednoduše řečeno debil,taky ten výkon je bomba,60 let po Kristu.
odpovědět 
   Re: to už tady bylo a byl z toho průser...16:19:13 31.07.2014
vidim to stejne
odpovědět 
    Re: to už tady bylo a byl z toho průser...16:21:05 31.07.2014
oprava: vidim to stejne jako j.
odpovědět 
   Re: to už tady bylo a byl z toho průser...00:19:24 01.08.2014
Asi to byla tehdy naše blbost, ale toho yaka bylo nezbytné porazit, abychom měli co jíst a nikdo z nás netušil jak to provést. No a prostě se toho ujal Lanč. Problém byl v tom, že pastevci (hinduisti) to provést nemohli a museli jsme to udělat my a bohužel jsme se později chtěli o tento surealistický zážitek podělit. V případě porážky na kritizovaném snímku ji však evidentně provádí místní kuchař, takže to asi bylo zbytečné dávat do reportáže o výstupu na Broad Peak.
PeSodpovědět 
 Re: to už tady bylo a byl z toho průser...18:17:52 31.07.2014
No tak to byl Lanč pašák- to snad popírá to chlapství, že neumí zabít zvíře, ne? A pak se tím chlubit na přednesu- svojí neschopností, hmmm....ale spousta lezců jsou magoři
odpovědět 

 Zdar15:25:51 31.07.2014
Tento web navstevuji od jeho vzniku,ale lhostejnost adminu k hyenismu Libora Uhera me naznacilo jedine.Nechodit sem.Jsou inteligentnejsi weby...
Ondraodpovědět 
 Re: Zdar17:57:28 02.08.2014
Budeš mi tu chybět. Tvůj přínos pro server i pro mě je neocenitelný.
odpovědět 

 JE ETICKE FOTIT UPLNE VSECHNO ?16:08:59 31.07.2014
podle me NE
dodpovědět 
 Re: JE ETICKE FOTIT UPLNE VSECHNO ?16:19:22 31.07.2014
Souhlasím, není. Podle mne je třeba neetické fotit indiány, kteří to nechtějí, protože si myslí, že focení krade duši.
odpovědět 
  Re: JE ETICKE FOTIT UPLNE VSECHNO ?16:48:27 31.07.2014
Zrovna teď koukám na fotku nějakého brečícího nešťastného dítěte. Je to na obálce dopisu od Fondu ohrožených dětí. Fotka se mi nelíbí a vzbuzuje ve mě veskrze negativní emoce. Je to od FODu etické, takhle citově vydírat lidi?
odpovědět 
   Re: JE ETICKE FOTIT UPLNE VSECHNO ?18:22:57 31.07.2014
není
odpovědět 
  Re: JE ETICKE FOTIT UPLNE VSECHNO ?23:53:25 31.07.2014
Máš pravdu, fotit Indiány je spíš etnické.
odpovědět 

 Názor dětí na foto14:50:25 02.08.2014
Tak jsem článek i s fotkou ukázal dvěma ségřiným devítiletým dětem. Koukli na fotku, chvíli si ji prohlíželi a pak zhodnotili slovy "Ty jo, dost dobrej nůž."
odpovědět 
 Re: Názor dětí na foto16:22:36 02.08.2014
jo. a kdyz devitiletejm detem ukazes dejme tomu autenticky zabery z .. koncentraku, leteckyho bombardovani, zakopovy valky, reagovat budou v naprosty vetsine pripadu naprosto stejne. Tyjo, dost dobry plynovy pece, letadla, kulomety.
TOAodpovědět 
  Re: Názor dětí na foto19:08:18 02.08.2014
Pouštíš se na dost tenký led. Já myslím, že ty dětské názory jsou v pořádku. Děti ještě nejsou zatíženy předsudky a morálkou, takaže když cokoliv obdivují z hlediska organizace nebo technického řešení, je to jen dobře.
odpovědět 
   Re: Názor dětí na foto21:08:15 02.08.2014
no tak si to teda mysli.
Treba z toho nekdy vyrostes.
TOAodpovědět 
    Re: Názor dětí na foto22:23:49 02.08.2014
Vzhledem k tomu, že děti se běžně učí o válkách v dějepisu, koukají ve škole na dokumentární filmy o válečných zvěrstvech a jezdí s pedagogy do Terezína a Osvětimi, případně chodí k pomníčkům v jejich okolí, Tvůj argument asi nebude nejlepší.

Svět jednoduše není procházka růžovou zahradou.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Názor dětí na foto21:50:21 03.08.2014
uci se a snad to uz neudelaji. a jestli jo, tak jsme je ucili spatne!!!
dodpovědět 
      Re: Názor dětí na foto21:51:15 03.08.2014
a nebo je ucil kuba turek
dpodpovědět 

 Gratulace19:03:07 02.08.2014
Blahopřeji k výkonu.
Tak to už máš na B7 natrénováno celkem dobře, že :-)?
PetrNodpovědět 

 ODSTRANIT15:04:22 03.08.2014
Ihned odstranit nevhodnou fotku!!
Mattyodpovědět 
 Re: ODSTRANIT22:17:23 03.08.2014
Docela by mě zajímal, kolik z pohoršených pisatelů baští maso ... Co myslíte že předchází tomu, když si v Tescu koupíte plátek hovězího zabalenej do igelitu? Každej by si naopak měl tu fotku prohlídnout a pak se dobře rozmyslet, jestli tohle chce. Sama maso jím a taky dokážu vlastní slepici useknout hlavu a oškubat ji. Ale miluju pokrytce kteří se pohoršují nad takovouhle fotkou a pak si v klidu dají řízek ... ;-)
Kulaodpovědět 
  Re: ODSTRANIT10:52:00 04.08.2014
myslim, ze si vubec nepochopil, ze nejde o to zda jis nebo nejis maso.
odpovědět 
   Re: ODSTRANIT12:08:18 04.08.2014
jsem velmi mile prekvapen, ze lide kteri si libuji nad fotkamy plne krve, chapou, ze pokrytectvi neni dobra vlastnost.
dodpovědět 
    Re: ODSTRANIT12:21:12 04.08.2014
Copak je vše černobílé? Musím fotku buď nenávidět a požadovat stažení, nebo ji milovat, bojovat za ni? Ještě tu máš přístup střední, a to že ta fotka je mi úplně jedno, nebudí ve mě pocity ani pozitivní, ani negativní. A jestli podporuju zachování fotky, tak ne kvůli fotce samotné, ale jako odpor proti vašemu nátlaku, prostě z principu. Fotku bych tam mít nemusel, ale jsem pro její zachování právě proto, že někdo požaduje její stažení aniž by fotka porušovala zákony.
odpovědět 
     Re: ODSTRANIT12:48:55 04.08.2014
ok. ze to neni cernobile si taky myslim. Na druhou stranu je dobre, kdyz lide na sebe berou ohled i ve vecech ktere nejsou dane zakonem. V zakone nic neni ze poustime stare lidi v tramvaji sednout a presto by se to tak melo delat. Musime brat ohled na slabsi. Ja bych bral ohled na ty kterym ta fotka nedela dobre a nepsal jim at si zvyknou. Ikdyz si stari zvykli, ze je mnohdy nikdo sednout nepusti.
dodpovědět 
      Re: ODSTRANIT12:59:07 04.08.2014
Kdybyste to napsali takhle, tak nemám nic proti. Ale přečti si původní příspěvky. Dost agresivní. A tlak plodí jen protitlak.
odpovědět 
       Re: ODSTRANIT13:02:32 04.08.2014
myslim si, ze mate pravdu
dodpovědět 
 Re: ODSTRANIT22:41:33 03.08.2014
A to je podle tebe která? Někdo za nevhodnou považoval tu poslední, jinému zase kazila dojem ta první zamlžená. Která je tedy ta nevhodná podle tebe?
odpovědět 

 Mistr Uher se asi bude divit...08:54:37 04.08.2014
...až se on jednou někde přerazí, kdosi to nafotí a dá na rozzlobené muže do kategorie fůůůůůj
taky Liborekodpovědět 

 furt stejne...21:34:46 15.08.2014
...se dívám, že je to tu furt stejná banda kok.tu,jako minule...že já sem lezu...
nožikodpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173636)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
1 7 Paní Skála
Nově komentované:
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? | Re: Kdo má vlastně jet? | Jak branická skála |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (49)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (8)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 202 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 214 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 214 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 196 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.