LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Kletterführer Elbtal
Ostravský křest knihy Navždy první
Nové průvodce světových oblastí na Lezci

Závody
BoulderZávody (15.06)
BoulderDěti (16.06)
SP v boulderingu Villars, SUI (05.07)

Žebříček
Cesty:
27.Chejn 10394
28.Drbohlav 10378
29.Večeřová 10369
Bouldry:
27.Duchoň 9425
28.Karlík 9300
29.Barchánek 9253
Hory:
31.Kočvara 1894
32.Černý 1847
33. 1816

Výsledky
SP v boulderingu Wujiang (CHN) (04.05)
SP v boulderingu Chongqing (CHN) (27.04)
SP v boulderingu Moskva (13.04)

Deníčky
4691 lezců
760861 cest
Nové přelezy:
Breaking B 7c
Virus 9/9+
Vole 7b
Misanthrop 7b
Aller Plus 7b+
Elle Chant 7b+
Diabolik 7C
Jedna Ruka 10-
Dech Pekla 9
Sieger Seh 9+/10-

Stěny
Singing rock caffé - Vysoké Tatry
Le Blok - Ostrava 1
ZŠ TGM Otrokovice - Otrokovice

Prodejny
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál
HUDYsport - Olomouc
Rock Point - OC Nisa - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jak zapisovat bouldery do databáze?

Už hodně let si vždycky po Padání při zapisování přelezů říkám, že je v tom kdo a jak zadává bouldery a jejich varianty do místní databáze pěkný hokej. Co s tím?

Rád bych v diskusi pod článkem "slyšel" názory, jestli vám to vyhovuje jak to je nebo ne a případně co s tím.

Napíšu proto svůj pohled a návrh a ti, kdož zadávají hodně nových boulderů, nechť se vyjádří ;-)

V čem je podle mě problém?
Jako příklad použiji boulder Lištění z letošního Padání.
Dle průvodce je to 6B ze sedu a 6C se sedu z nižších chytů.
V databázi je to zapsané jako jeden záznam a v poznámce je Low SD start zmíněn.
Přelezci zapisují obě varianty do stejného záznamu. Tudíž není jasné, kterou variantu lezli. V případě tohoto konkrétního boulderu tam má jeden přelezce zapsáno 6B+. Lezl 6B variantu a přišla mu těžší nebo 6C variantu a přišla mu lehčí? To není jasné.

Stejná situace nastává i v případech varianty ze stoje a ze sedu atd.

Pro sebe jsem už před lety situaci vyřešil tak, že zapisuji dva bouldery (letos např. Rychlovka a Rychlovka SD), kde každou variantu definuji už v názvu. Sice to zvýší počet cest v databázi a stojí to o kousek víc času při zadávání, ale přijde mi to přehledné.
Je totiž pak zcela jasné kdo co lezl, v diskusích u boulderů se taky varianty nemíchají a případná úprava klasifikace je taky jasná.

V případě zmíněného Lištění by pak "moje" zadání vypadalo:
Lištění SD 6B
Lištění Low SD 6C

Tak co vy na to? ;-)
Míla

Míla Šramota   [úpravy] 11:10 15.04.2019Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Souhlasím, ale11:49:47 15.04.2019
Ahoj, já (zpsal jsem onen příkladový boulder a 6B+ myslím nadhodnocení var. ze stoje) jsem v podstatě pro. Jen tady už v minulosti podobná diskuse proběhla a pokud si pamatuji, tak to dopadlo tak, že se to bude psát jako jeden boulder. I když byli hlasy proti(tehdy i můj), ale pak jsem se přizpůsobil tomu, jak mi přijde, že to píše většina.

On ten problém, že není jasné, jestli někdo to shodil a nebo zvíšil obtížnost lehčí var. mi po letech už nějak nepřipadá tak žhavej. A Asi bych to i nechal takhle, že když to nemá jiný název, tak psát var. u boulderů do jednoho zápisu. U cest se to tak pravda nepíše, ale jako problém to nevidím. A přijde mi to už zajetěší, píše to takhle více lidí..(přijde mi, že většina)

Spíš mám podnět na programátory vebu. Byla by pecka, kdyby při zadávání boulderů bylo místo jen nové cesty něco jako tlačítko "nová cesta v tomto sektoru" Když někdo zadává víc věcí v sktoru, tak by to ušetřilo hooodně práce...

Valmarodpovědět 
 Re: Souhlasím, ale11:59:55 15.04.2019
Já bych taky bral funkci "zapsat podobnou". Vím, že Jirka Sika tu možnost má, takže databáze to umí ;-)

Já to psal celkově jako podnět k zamyšlení. Je to na každém, jak to zadá, já prostě odděluju varianty a líbilo by se mi, kdyby se toho chytl ještě někdo :-D
 Melmanodpovědět 

 Ano11:55:58 15.04.2019
Podle me mas, Milo, recht. V stavajici podobe databaze je to jedine systemove reseni. Kdyby byly pak varianty jednoho bouldru nejak spojeny, bylo by fajn, ale je to o nastaveni databaze, ktera ma vic mušek ( napr "poloha").
Neprestavame verit, ze den zmen jednou nastane :)
Dannyodpovědět 

 Co člověk, to názor...12:48:02 15.04.2019
Ahoj Milane.
V posledních dvou třech letech zapisuji bouldery (zejména v jižních Čechách) docela hodně a, byť jsem byl kdysi (když jsem byl ještě "lanolezec") zastáncem Tebou navrhovaného způsobu, v této své boulderingové éře používám pravě Tebou kritizovaný způsob zápisu. Uznávám, že se to v případech, které popisuješ může zdát problematické, ale pokud by přelezci psali do poznámky k přelezu/do okénka s pokusy způsob přelezu (tak to dělám já - "solo", SD, "ze stoje", "náskokem", atd.), tak je to pad na dva tři kliknutí dohledatelné. Mám za to, že přehlednost databáze, a to i když mluvíme o rozkliknutí konkrétního sektoru, je důležitější, než, řeknu-li to vulgárně, pohodlnost prohlížejícího. Kdyby se bouldery a jejich varianty zapisovali samostatně, v některých sektorech by mohl počet zápisů stoupnout klidně na dvojnásobek a, dle mého, značně znepřehlednit jednotlivé seznamy boulderů (v sektorech, oblastech).
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: Co člověk, to názor...13:10:14 15.04.2019
No můj pohled se vyvíjel podobně. Pehlednost sektoru jsem nezminil, ale take bych to videl jako klad soucasneho zpusobu. Je hned videt kolik cca vede samostatnych linek a traverzu. Ale hlavne, podte se ozvat at vytvori ten zapis v sektoru tak, ze kdyz se tam clovek proklikne z daneho sektoru ma jiz oblast, sektor i polohu predvyplnenou.
Valmarodpovědět 
  Re: Co člověk, to názor...13:35:21 15.04.2019
Když zapisuji bouldery v konkrétním sektoru, otevřu si přímo daný sektor a nový boulder přidávám do okénka "Název" nad seznamem boulderů daného sektoru - ve formuláři k zápisu tohoto boulderu mám již sektor a oblast předvyplněné. Jediné co chybí (a nechápu proč) je poloha. Ale ty dva údaje tam již při tomto způsobu zápisu jsou.
tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: Co člověk, to názor...15:13:12 15.04.2019
Ty jo.. Tak to jsi mi právě ukázal Ameriku. Zadávat to do vyhhledávání v sektoru s tím, že mě to přepne do zápisu mě nikdy nenapadlo. Ta poloha by tam mohla být taky, ale zadání sektoru a oblasti je určitě nejpracnější..
 Valmarodpovědět 
    Re: Co člověk, to názor...23:21:39 15.04.2019
Tohle mě taky zaujalo. Nikdy mě to touhle cestou totiž nenapadlo :-) Díky
 Melmanodpovědět 
     Re: Co člověk, to názor...13:19:26 16.04.2019
Nemáte za co, aspoň Vám zbude víc času na lezení... :D
 tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: Co člověk, to názor...23:20:44 15.04.2019
Ta prvotní přehlednost je řešitelná stejným číslem v pořadí boulderů (jako to je v řadě oblastí s cestami na laně). A ve chvíli, kdy začneš filtrovat (obtížnost, sektor, oblast), tak už je to pak asi jedno...
 Melmanodpovědět 
  Re: Co člověk, to názor...10:36:00 16.04.2019
To číslo pořadí cesty se ale nikde nezadává, to zadávají až admini, pokud z databáze vytvářejí průvodce. Nebo se pletu?
Ale jinak v minulosti jsem hodně boulderů zadal odděleně, jak jsi navrhl. Přijde mi to smysluplné pokud se SD třeba jinak jmenuje, nebo je těch variant SD se stejným výlezem více, nebo je při SD ještě nějaké omezení navíc a nebo ten případ, kdy jsou si klasy blízko. (Tedy Lištění by si zasloužilo ony dva zápisy.-klidně to zapiš znovu jako low SD a já změním poznámku)Při situaci jako je třeba ve vedlejším boulderu Ležení, kde žádné omezení není a klasy jsou si vzdáleny mi zápis pod jeden boulder s poznámkou přijde ok a přehledný.
Valmarodpovědět 

Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu
 Foto dne:
Solarium
Jesus wept, 5.12c
 Databáze cest:
Všechny cesty (136388)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Wespenweg 6 Frankenjura
Rebecca VIIc Labák - Pravý Břeh
Jásu VIIb Labák - Pravý Břeh
Respect 8- Sekaniny
Poslední Atak VIIc Labák - Pravý Břeh
Nově komentované:
King Kong 9- Frankenjura
Pochlebník 8- Helfštýn
Diedro Armani 5c+ La Gola
Arachnofobie Xb Ostaš
Lala Im Wald 7B Zillertal

 Nově v diskusi:
Re: Pískovcová klasa | Re: Lehke sportovne odjistene vicedelky/sportovky | Re: Pískovcová klasa | Re: severka Ortleru | severka Ortleru | Re: Pískovcová klasa | Re: Pískovcová klasa | Re: Pískovcová klasa | Re: Pískovcová klasa | Re: Lehke sportovne odjistene vicedelky/sportovky |

 Nové komentáře:
Re: volant | Re: mnoho slov | Re: postřelené :-))) huse | mnoho slov | Re: postřelené :-))) huse | gratulace | Re: IFSC | Re: čisté PP | postřelené :-))) huse | report |

 Kde to vře:
SP Chamonix: Adam Ondra vyhrál obtížnost, Martin Stráník 6. (60)
Video: Stefano Ghisolfi leze Perfecto Mundo 9b+ (49)
Adam Ondra: Road to Tokyo # 21 (27)
Psáno do písku (26)
Klára Kolouchová se na K2 chystá na vrcholový pokus (22)
Gabriela Vrablíková si zapisuje první české ženské 9a (21)
Osm významných stěn zavřeno (19)
ČHS: Odvolání proti rozhodnutí Disciplinární komise (19)
Strahlhorn s lyžemi napodruhé (16)
Adam Ondra: Road to Tokyo # 22 (9)

 Nově v inzerci:
Millet Alpin | DYNAFIT TRAILBREAKER W | Prodam Malarone | LA SPORTIVA-OLYMPUS MONS EVO | Statická a dynamická lana | auto | GRI GRI 2 | Obal na lano Deuter | Osprey Ariel 55 | Deuter Guide 35+ nový |

 Anketa:
Kdo je zodpovědný za poškozená přístupová lana?
 ten kdo ho instaloval 
 16 
 správce oblasti 
 19 
 obec - město 
 11 
 nikdo - na vlastní nebezpečí 
 35 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.