LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Solidní vrstva mechu pohnojená dávkou strachu ve výlezu na vrchol udrží všechno.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
10.Vlk 11150
11.Klapal 11037
12.Lukášek 11019
Bouldry:
10.Horáček 10000
11.Lebeda 9884
12.Lavička 9875
Hory:
15.Petr 4592
16.Skopec 3759
17.Obelus 3745

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5522 lezců
1088167 cest
Nové přelezy:
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+
El Trampol 7c
Kdyby Pras 9
Dolly Bust 9+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Cenzura na lezci

Aktualizace 18.9. 23:09 - Hop - Dovolím si reagovat na Olsonovo fňukání přímo nad jeho přínosným článkem:

S cenzurou na Lezci.cz je to skutečně na pováženou, mizí tu některé komentáře, jinde se jich najednou objeví deset podepsaných různou přezdívkou, ale pravděpodobně od stejného autora. Pod pěkným článkem je kolikrát komentářů minimum, článek, který ani nestojí za povšimnutí, trhá rekordy. Téměř bych řekl, že to je námět pro kvantové fyziky řešící problém kvantových fluktuací. Tedy jak z toho ven.
Předem bych chtěl podotknout, že Lezec.cz je naživu především díky nadšení několika mála jedinců, pro které je to zábava nikoliv zaměstnání. Díky tomuto faktu se nevěnujeme Lezci čtyřiadvacet hodin denně, ale jen ve volných chvílích. Kdyby to byl náš full time job, tak toho samozřejmě stihneme smazat mnohem více, ale bohužel...
Občas se stane, že nám tedy nějaký ten článek, či komentář proklouzne. Jsou prostě autoři, kteří jsou chytří jako lišky a mrštní jako hadi, a před těmi prostě nejsme schopni uchránit čtenářskou obec. Pak se stane, že tu zůstanou články a komentáře od takových firem a autorů, jako jsou Jarda Maršík, Papouš, Petr Jandík, Azbest, Petr Resch, Maty, Bída, Jan Puš, Učitel, Bída, Učitelka, Zico ap. Ten seznam by byl strašně dlouhý, a každý z nich má určitou zásluhu na tom, co tu po naší tvrdé cenzuře zůstává. I tvůj mail z pátku 16:38:57, Olsone, jsem chtěl samozřejmě také smazat, ale bohužel jsem ho četl až nyní. To víš, byl jsem (asi na rozdíl od tebe) přes víkend na skalách a k internetu jsem se nedostal. Snad mi odpustíš, že raději lezu, než abych četl tvé duchaplné maily a plnil funkci cenzora. Co se týče tvého smazaného komentáře, tak to jsem se samozřejmě překlik, a chtěl jsem smazat něco úplně jiného, protože tvůj komentář byl vyloženě k věci, nebyl vůbec provokativní a jeho téma máme všichni na Lezci.cz rádi.
Nemysli si tedy, že v tom byl nějaký špatný úmysl. Je sice dost možné, že se příště zase ukliknu, ale můžu ti poradit. Založ si své vlastní stránky, kde si budeš moci psát a mazat, taky co chceš.
Hop

Původní článek od Olson.vs:
Nedávno jsem jako první reagoval na výkony Adama Ondry a když jsem se ohlížel po ohlasech, zjistil jsem že ZMIZEL
Tento článek se týká prezentace Adama Ondry na Lezci. Já osobně Adama Ondru neznám, ale když jsem se o něm poprvé dozvěděl, jaké dal cesty, smekám.
Bohužel mě hodně zklamalo, když jsem se dočetl, a vlastně se tím i jemu blízcí chlubí a prezentují, že porušuje pravidla lezení. Nemůžu posuzovat jestli něco vylezl OS nebo ne. Můžu však posuzovat to, co jsem viděl na vlastní oči a to na fotkách u popisovaného článku.
Krátce - na písku je používání magnézia ZAKÁZÁNO.
Tudíž tyto úchvatné přelezy jsou neplatné.
Mrzí mě to, protože si myslím, že by je dal i bez magnézia. Proč to tak nedělá - nevím.
Ještě více mě ale zasáhla událost přímo na této stránce. A to nevysvětlená cenzura.
Tento můj komentář najednou zmizel. Když jsem ho hledal a nenašel, napsal jsem komentář podobný znovu.Dokonce na něj byly i nějaké ohlasy. Napsal jsem ještě další postřehy a co se nestalo....
Opět můj komentář zmizel i s těmi odpověďmi.
Mám dojem, že i tento článek po objevení zmizí.
Napsal jsem žádost o vysvětlení na kontakt hop@lezec.cz - bez odpovědi.
Abych jenom nekritizoval - stránka se mi líbí, je tu hodně užitečných informací. Píšu si i deníček.
O to víc mě tato událost šokovala.
Vysvětlí mi to někdo ???

Olson.vs   [úpravy] 10:47 18.09.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Už je to tady...11:18:25 18.09.2005
Dvacet deka komentáříků?
Papoušodpovědět 
 Re: Už je to tady...20:46:53 19.09.2005
Bych se vsadil ze nebude. Ani Lacovo slibne nakopnute tema ze odpurci magnezia jsou praseci hlavy uz nema akceleraci.
jkodpovědět 

 Neplatné...12:15:28 18.09.2005
Jinak jsem BTW. nenašel nikde oporu pro tvrzení "...tyto úchvatné přelezy jsou neplatné". Možná by se dalo říct "nesportovní", k čemuž bych jen podotknul, že sportovní úroveň těchto "nesportovních" výstupů je kurevsky vysoká. Z Tvého Olson Prison Blues zaznívají falešné tóny...
Papoušodpovědět 
 Re: Neplatné...12:37:23 18.09.2005
Pardon - slovo neplatné je asi opravdu silné.
Nesportovní nebo možná ilegální,pravda
olson.vsodpovědět 
  Re: Neplatné...13:01:21 18.09.2005
no nezbývá než se tomu jen smát :-))). Jinak mě je uplně jedno jak "nejaký" Adam Ondra něco někde vylez... nezbáva než závidět jeho formu.. mě ale nejvíc dostala přímo sršící závist z toho článku, no dalo by se říct přímo kurevská... :-)))))
t@modpovědět 
 Re: Neplatné...15:40:23 18.09.2005
papouši! Folsom Prison Blues čili Blues folsomské věznice (píseň J. cashe) nemá s Olsonem moc společného, nemyslíš?
zase jeden chytrák!odpovědět 
  Re: Neplatné...15:48:22 18.09.2005
Ani ne, von ten Olson je taky takovej Ahasver :-)
Papoušodpovědět 

 olson???13:07:35 18.09.2005
Jak z tvého deníčku vyplívá, lezeš cesty max VIIb. Až polezeš cesty jako Adam, a bez mága, tak teprve smeknu. tohle je jenom výkřik do tmy
odpovědět 
 Re: olson???14:45:49 18.09.2005
najdu mu cestu VIIb a vsadim se že ji nevyleze
odpovědět 
  Re: olson???21:33:45 18.09.2005
Beru to jako výzvu. Mě totiž zajímají hodnocení cest proto abych věděl jestli jsem schopen cestu zvládnout a to jako jestli vůbec. A nechce se mi nechávat po pádu nějaký materiál na skále- tak bohatý nejsem. Zkrátka lezu bez maga to, na co zatím mám. Možná bych už dal i nějakou 8(i když si moc nevěřím). Ale je to můj postupný cíl.
Ale cílem článku byla hlavně ta cenzura.
olson.vsodpovědět 

 ???13:39:21 18.09.2005
nevím, jestli to je o závisti, myslím, že ten článek je o tom, že na Lezci existuje cenzura, no a jestli je to pravda, je to smutné. Komentáře tu jsou snad proto, aby se mohlo nejen chválit, ale i poukázat na nějaký ten nedostatek,to už tak v diskusích chodí, ale jestli je tu někdo,kdo ty "negativní " připomínky maže,to pak není žádná diskuse.
 ¨medusaodpovědět 

 Vysvetleni:14:58:14 18.09.2005
Kdysi, v lezeckem davnoveku se v malem socialistickem state uprostred Evropy sesla skupinka fousatych panu v kostkovanych kosilich. Rikali si horolezci, to podle toho ze vlastnili prukazky ceskeho horolezeckeho svazu. Nebyli jen horolezci jen tak ledajaci, byli to Horolezci a mysleli si ze rozhoduji za vsechny ostatni horolezce. A protoze se stale casteji stavalo, ze jejich vykony na skalach daleko  predaleko zaostavaly za soucasnou omladinou... inu zakazali te omladine pouzivat to co se v jinych sportech jiz mnoha leta pouzivalo, totiz magnesium. Vysvetlit gymnasticke, vzperacske, tyckarske,... obci ze se chovaji nesportovne se jim uz nejak nepodarilo, ale to snad ani nechteli. Nasledkem toho:  vetsina  nedodrzuje  pravidla a k udivu lezcu se cas od casu najde veprova hlava, ktera zada vysvetleni. Kdyby veprove hlavy myslely, nepatlaly by nemistne kraviny kam nepatri. My ctenari dekujeme mazanym adminum ze je  mazaji. 
Lacoodpovědět 
 Re: Vysvetleni:16:27:27 18.09.2005
upne souhlasim...
sepodpovědět 
  Re: Vysvetleni:17:05:07 18.09.2005
To si snad děláte srandu, ne? ukažte mi někoho z našich pískařů, co lezou cesty, jaké vylezl Adam, kteří je přelezli bez MG? vsak se odívejte na většinu lezeckých fotek z písků, kde se lezou těžké věci a zjistíte, že mágují všichni. Zajímalo by mě co má OLSON vylezeno, a khlavně v jakých oblastech leze, že může říct, že je Adamův výstup neplatny. To by byla neplatná většína výstupu v Labáku? Raději byhc mu tento příspěvek hodně rychle smazal...
Dominikodpovědět 
   Re: Vysvetleni:21:33:31 18.09.2005
Asi se budes divit, ale ne vzdy v tom maglajzniku je maglajz.
Stepan Ptacekodpovědět 
 Re: Vysvetleni:17:05:54 18.09.2005
podepisuji v plnem rozsahu :-)
vlkodpovědět 
  Re: Vysvetleni:18:02:31 18.09.2005
spek leze bez mg nebo ne?
steodpovědět 
  Re: Vysvetleni:12:07:18 19.09.2005
Tak to by mě zajímalo, kdo se tu podepsal mým jménem :-).
vlkodpovědět 
 Re: Vysvetleni:18:17:36 18.09.2005
Teda Laco, nedivím se, že ti skály zasraný čímsi bílým připadají normální, protože ta Řež, na kerou koukáš z vokna od jadernýho reaktoru, je taky celá bíle flekatá. V tomhle případě od ptáků, ale přes řeku to vypadá asi skoro stejně.
Jenže tvoje srovnání vzpěračů a lezců trošku kulhá a sice v tom, že tebou jmenované sporty se odehrávají v tělocvičně a po použití moderního protiskluzového prostředku se tam vytře a vyluxuje. To se ve skalách jaksi nedělá. Taky mi připadá, že tyč od činky není až tak moc stejná příroda, jako skály, zejména pak pískovcové.
No nic omladino, jak si ty skály zaserete, takové je budete mít. Já už to do penze nějak překlepu.

Mimochodem, už tady před časem proběhlo i od omladiny, že styl OS je mrtvý, protože maglajz vede a ukazuje chyty. To je z větší části pravda a tak se OS vzbudí z mrtvolného komatu jen když je potřeba pořádně oslavit lezeckého génia X nebo Y a pak se zase uloží zpět do rakve. Stejně jako se PP přelezům převislých prásků říká RP, aby to líp vypadalo, i když už i to PP by stačilo na olympijskou medaili. Zajímavé terminologické úkazy, není-liž pravda?
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Vysvetleni:18:20:55 18.09.2005
jsem zvědavej v co se tahle diskuze vyvine ale myslim že to zase skončí hádkou jako pokaždý :-)))
steodpovědět 
   Re: Vysvetleni:18:22:39 18.09.2005
zajímavý je že když potkám kdykoli kohokoliv ve skalách tak se chová přátelsky krásný pokrytectví,nebo jak to jinak nazvat
steodpovědět 
    Re: Vysvetleni:18:29:06 18.09.2005
Když potkám Laca, hnes jde mi vstříc a rukou mi zacloumá, ale jen se zpátky obrátím, mý jméno pomlouvá.
Papouš ft. Spiriťošiodpovědět 
   Re: Vysvetleni:18:31:18 18.09.2005
zajímavý je že když potkám kdykoli kohokoliv ve skalách tak se chová přátelsky krásný pokrytectví,nebo jak to jinak nazvat
steodpovědět 
  Re: Vysvetleni:17:45:11 19.09.2005
Pořád je tu riziko, že nějakej maglajzující Ahasver zavede nadějný onsight do slepé uličky. Občas člověk potká obílené i úplné nesmysly. Taky jsem kdysi na Civettě následoval skoby a dostal se málem do p...
Piškotodpovědět 
  to petr jandik15:34:12 21.09.2005
Absolutni nesouhlas! Jeden z mnoha protiprikladu , ze venku se uklizi mnohem vice nez v kdejake telocvicne. Svedecka fotografie ze zacatku uklidu zde:

http://gemma.ujf.cas.cz/~sauli/destik.jpg

Po pokusech s magnesiem v ceste La Bomba provadime generalni uklid kompletne cele Sicilske steny, vcetne odbileni cest Nebezpecne stoupani a Bezzubeho Juchena.


P.S. Staci se jenom trochu domluvit s tim nahore.


anonym:)odpovědět 
   Re: to petr jandik16:11:06 21.09.2005
Tenhle obrázek by byl spíš k jinému paragrafu ne? :-)
Anonym :-)odpovědět 
 Re: Vysvetleni:19:50:38 18.09.2005
Autora clanku sice zajimala cenzura na lezci, ale kdyz uz se to tu neresi a radsi se tlacha o magu, pridam se taky. To, jak magnesium obhajujes je pekna kravina. Neni prece totez, kdyz zapatlas kridou nejakou zeleznou tyc od cinky, kterou pred rokem odlili nekde ve slevarne, a kdyz zapatlas kridou skalu, kterou priroda vytvarela sto tisic let. A jestli si opravdu vetsina lezcu mysli, ze zakaz magnesia je nesmysl (a i kdyby to nesmysl opravdu byl), tak ale rozhodne neni vhodne reseni porusovat zakaz, ale zmenit zakon, ktery to zakazuje. To je v jejich moci a zvlast, pokud jich je opravdu tolik a pokud odpurci maga jsou jen nejaci stari klasici, co uz nic nevylezou a je jich jen par. Zmente zakon, kdyz vam prijde hloupy, ale neporusujte ho a netvarte se, ze je to normalni a spravne. Neni.
 mikesodpovědět 
 Re: Vysvetleni:21:34:41 18.09.2005
Mam kostkovanou kosili a padesatku na dohled. A pritom jsem v zadne komis nesedel a o nicem nerozhodoval a prukazku Horolezce dlouha leta nevlastnil.
Ac je to k nevire, nikomu vykony nezavidim.
Mago mi je neprijemne a nehezke, z bradel si ho setru, ze skaly ne, ale to jiz napsal Petr.
Zjednodusujes si to Laco tezce. Zanedbavas tolik okrajovych podminek a skrtas premnoho faktu, aby tva teorie sedla. Nu coz, ono to je putna, neb uz jsme zase v tematu, ke kteremu se pristupuje v naproste vetsine uz jen iracionalne.
I ja uz to nejak doklepu.
Co si chteji admini cenzurovat, to je jejich vec. Pokud je pro ne nejaka namitka rouhanim, ktere neni mozno dopustit, no tak jo...
Pravda, kdyz se setkam s necim nepopiratelnym, nedotknutelnym... razantnimi vysvetlenimi, okrikovanim nehodnych...bla bla... nedela se mi z toho dobre. Ale veru se nepovazuji za tak duleziteho, aby to bylo zas tak zajimave.
jan pusodpovědět 
  jak to ve skutecnosti bylo?12:22:59 20.09.2005
a)Tento pribech se skutecne stal.

b)Laco si pribech vymyslel dle hesla: "Potesit, nebo nasrat, hlavne nenechat lhostejnymi!" ....:):)

c) a) i b) je spravne

P.S. No od J.P. bych cekal spis jinou verzi (samozrejme mnohem pravdivejsi a skutecnejsi) z nasi lezecke historie. Vysvetleni pro Olsona bylo napsano na zadost Olsona a je urceno Olsonovi (a ostatnim Osolsonum, kteri pravidelne jiz po stotisicte 'sypou mago' na nesmyslna mista www.lezce)

P.P.S. Aneb, pro nespokojne: Nachazite se na strankach www.lezec.cz , se vsim vsudy, vcetne vlivu administratoru. Stranky www.klasik.cz jeste nebyly zalozeny.
Procitaje si nektere plky napada mi:
Schvalne , kdy prijde doba, ze komenty bude moci psat jen registrovana osoba?
Laco Šaolinodpovědět 
 Re: Vysvetleni:10:24:15 19.09.2005
Laco, nevím, jak často jezdíš na písky, ale VĚTŠINA litím tam leze BEZ magnézia. Je mi 28, mým kamarádům mezi 20 a 30, nemáme kostkované košile, i když na písky si beru unavenější oblečení, ale lezeme všichni bez mága. Ti nejlepší z nás (nikoli já) i za IX. To znamená, že tvé tvrzení je nepravdivé a snaží se čtenářům jako vnutit falešnou skutečnost.
Gejzaodpovědět 

 navrh...18:48:58 18.09.2005
Jestli magovat nebo nemagovat, na tom se neshodnu ani ja se svym bratrem. Ja na skaly jezdim kvuli prirode, on kvuli sportovnim vykonum. Ale to tady nevyresime.

Uz jsem to tu psal jednou. Kdyz uz si hrajeme na ty styly OS, RP, TR atd..., tak co u vystupu uvadet, jestli bylo pouzito MG? Pricemz vystup bez MG je samozrejme hodnotnejsi nez s MG. Vzdyt takhle nejak vznikly i ty pismenka RK, RP, OS...
J.odpovědět 
 Re: navrh...19:12:21 18.09.2005
Za nejakej cas zacnete magnesium i žrát... Doufám že alespon pak se poserete.
odpovědět 

 cenzura!19:33:48 18.09.2005
Myslim, ze autor chtel jaksi podotknouti neco jineho, nez je Adamovo pouzivani/nepouzivani magnezia........a to, ze jeho prispevky, komentare nejakym zahadnym zpusobem mizi. Je jasny, ze se pta a ze ho zajima, co se s nimi deje. Jakejze to skritek pobiha na strankach Lezce a maze nehodici se. Toť podle me pointa clanku. Takze nechapu, proc tu nekteri zase tlachaji neco o tom, jak autor leze, jakej ma top,komu zavidi a komu ne atd......Boha.....NEŘEŠTE!!!!!
K.odpovědět 
 Re: cenzura!20:38:17 18.09.2005
Ten človíček,který nás tu cenzuruje,dělá Adamovi medvědí službu.Nakonec mu možná vysvětlí jak si přiseknout i prvovýstup.
Kubaodpovědět 
  Mlácení prázdné slámy21:38:31 18.09.2005
Ačkoli jsem pro svobodu projevu, je dobře že provozovatelé tohoto serveru dali jasně najevo , že plané diskuze okolo MGo mnoho lidí ,včetně mě, nudí. A nic nevyřeší. Spoustě lidí vezmou chuť do lezení.
John,Plzeňodpovědět 
   Re: Mlácení prázdné slámy22:11:55 18.09.2005
I TY Johne? Ty maš již dost let¨, aby jsi mohl mít od magnesia trochu odstup a ne se ho tu zastávat.
odpovědět 
    Re: Mlácení prázdné slámy13:53:44 22.09.2005
čtu Johnuv příspěvek znovu a znovu a nikde nevidím, že by se maga zastával... Nebo čtu blbě?
matejodpovědět 
   Re: Mlácení prázdné slámy22:26:13 18.09.2005
Tak jak to vlastne je s tou cenzurou?
 trvalacodpovědět 

 Zas ten Maglajs22:23:21 18.09.2005
Myslím si že tady psát něco o zákazu používání Magnézia na písku je naprosto zbytečný, protože když  Ti kteří by měli jít příkladem, tak práší a tak si ostatní řeknou, když on, tak proč ne my. Můj názor je stejný jako Olosonův, prostě ať si vyleze třeba "XV", ale tento výkon nelze uznat, protože porušil pravidla, něco jako doping. Pokud je tak dobrej jak si, tak ať to dokáže a tu ceste přeleze bez mága.
Johny25odpovědět 

 Nemravná slova22:39:49 18.09.2005
Pro pocitacove neznale, bychom radi chteli osvetlit, pripad cenzury. Existuje neco jako automaticky prikaz, programek, skript nebo chceteli filtr, ktery na lezci.cz automaticky po spusteni maze nemravna slova. Usoudili jsme ze magnezium je kurevsky  nemravne slovo a tak jsme ho zaradili spolu s ostatnima nadavkama do tohoto seznamu.
Ted se tam dotal pojem Olson.vs takze tento clanek bude asi za chvili automaticky smazan.
Jen pokud by ctenarska obec touzila cist takto plodne a prinosne clanky tohoto autora myslime, ze bychom mohli slovo Olson z listu odstranit.

Nemame radi cenzuru, ale muze se stat, ze jednou do seznamu vlozime slovo Lezec.cz a tim se cely obsah lezce automaticky zakaze.

A ne ze Olsone budes menit nickname.
 jirkasodpovědět 
 Re: Nemravná slova02:00:42 19.09.2005
Nevím jak moc nemravná slova se tu nesmějí používat, ale říci lze jen jedno - posrali jste to, posrali jste to, posrali. Můžeš smazat celýho Lezce.cz, ale stejnak už to nezachráníš.
Bylo místo, kde šlo říci svůj názor, bylo místo, kde šlo slyšet odpověď. Byť ta diskuse nebyla vždy příjemná, byla reálná, skutečná. To celé bylo neskutečně vzácné.
Teď z Lezce.cz páchne dech SSM...
TomasKodpovědět 
  Re: Nemravná slova07:01:15 19.09.2005
Ano TomasiK! Tak, tak...
Ale neoblbujte s filtrama, to by se tam ten prispevek vubec neobjevil.
jan pusodpovědět 
   Re: Nemravná slova07:41:07 19.09.2005
Sory, skript ktery spoustite...hmmm. Tak to jo. Teda ne. Teda jo...
To by byl snad lepsi filtr, ktery by Vam tam to, co nechcete ani nepustil. Take jde diskusi zamknout. Vyvesit blacklist... Navstevnici webu pak vedi co se deje. Odkazy, ktere vadou do nikam, komentare, ktere mizi... moje to neni, ja jsem tady na navsteve.

O mg se bavit take nechystam, nebot vim, ze zase uslysim o komunistickem dedictvi, zavisti, a o tom, ze jsme to "my potazmo vy" nanutili ochranarum, coz je sice vsechno nesmysl (vsechno lehce overitelne), ale ono to, ooo booooze tak pekne zni.
Jenom to neresit, protoze co kdyby se ukazalo, ze mg vetsina nechce, ze...

PS Ostatne, proc asi ty vykony nezavidim. :-)
jan pusodpovědět 
  Re: Nemravná slova08:09:44 19.09.2005
Tomasi Tomasi, opet nemravne slovo, nemuzes aspon napsat pos..li? Tebe na list davat nebudu, ty uz jsi na toho SSM lezce zanevrel a tak uz nam tu snad nebudes nadavat.
Pro Pusika, ktery sice vsechno odhali, ale ted mi na to skocil, zadny filtr neexistuje, existuje jen to, co napsal Hop nahore, a sice nenavist k planym diskuzim, o mg a netoleranci urazkam a sprostarnam.
 jirkasodpovědět 
   Re: Nemravná slova08:43:04 19.09.2005
Neskocil. Napsal neoblbujte filtrama. Ale to uz je vubec putynka.
jan pusodpovědět 
 Re: Nemravná slova21:07:39 19.09.2005
Podle sebe soudím tebe :-))))
Olson.vsodpovědět 

 Ad Hopova reakce10:28:23 19.09.2005
Je psaná v tak odlehčeném tónu, až jsem to nějak nepochopil.

By šlo alespoň do komentářů napsat "diskuse o mg pod tímhle článkem mě s..., takže jsem příspěvek Olsona a následující reakce smazal". Z webu sice technicky může zmizet cokoli jako by to ani neexistovalo, ale dost lidí je na takovou orwellovskou diskusi háklivých.

Když nemáte na lezce čas, tak jej neplýtvejte na ochranu čtenářů před duševní újmou a radši opravte vyhledávání. Laco už tu za čtenáře poděkoval, tak  ja bych sem za sebe přidal nedík. Flamy o mg spokojeně nečtu, vybírat si co číst a co ignorovat zvládám sám a vyhovuje mi to.

Jestli to lidi chtějí, tak fóra zaručeně neškodná a aseptická a k tématu lze mít s moderováním, dobrovolné zodpovědné moderátory byste jistě našli.
jkodpovědět 
 Re: Ad Hopova reakce10:47:57 19.09.2005
Ahoj jk,

S timto nazorem bych mohl souhlasit.

Nebudu mluvit o tom, ze jsme amateri a kolik casu jsme schopni venovat webu.
Chci jen ted vazne rict, ze chcem, aby nas web prinasel informace kde, jak, s cim lezt. Tedy hlavne dobre informace, kamaradstvi, humor a rozhodne ne hadky a bitevni pole.

To co vidite, kdyz si otevrete lezce.cz není přímo jen špičkou ledovce, ale stejně toho zůstává spoustu pod hladinou.

Kecy o cenzure jsou totalnim zvastem, uz z toho duvodu, ze tento web nevznikl z niceho, neni tedy statem dotovana free platforma pro grafomany,
byl vytvoren dvema, nyni tremi kamarady (vytvoren a finacovan), kteri stale maji svoji predstavu, co chteji a nechteji na webu presentovat.

A za druhe bez te zatracované cenzury by na hlavni strance i v komentářích byly desitky reklamnich článku, sex nabídek, inzerci, no proste vše, co si dokazes predstavit, od vulgarnich vzkazu az po nabidky herbalajfu.
Toto vse je a bude mazano!!

JirkaS

(Jiri Sika)
Editor
www.lezec.cz
www.czechclimbing.com

mobil: 776636223
 jirkasodpovědět 
  Re: Ad Hopova reakce11:53:34 19.09.2005
Jirkasi, dik. Drzim palce, a hlavne: absolutni sohlas se vsim co psal Hop i ty. Dik za opravdove LEZCE!
to je přeci jednoodpovědět 
  Re: Ad Hopova reakce12:28:49 19.09.2005
Jirko,
nikde na lezci není zmínka o tom že si vyhrazujete právo smazat cokoliv co odporuje zákonu (např. rasová nesnášenlivost). S tím že to děláte určitě souhlasím.
To že mažete cokoliv co nesouvisí s tématickým zaměřením serveru tady sice taky není i když by mohlo. S tím také stoprocentně souhlasím.
Stejně jako příspěvky snižující lidskou důstojnost kohokoliv.
Ale nelíbí se mi že mažete i příspěvky které jen neodpovídají vašemu názoru. Nikde není tato možnost zmíněna. A i kdyby byla stejně se mi to líbit nebude. Ano, samozřejmě, je to VÁŠ server a můžete na něm COKOLIV. Jestli ale stojíte o to aby byl považován za místo pro svobodnou výměnu názorů tak to dělat nebudete.
S úctou Pavel Šumšala
odpovědět 
   Re: Ad Hopova reakce12:36:38 19.09.2005
Připojuji svůj kontakt.
Pavelodpovědět 
   Re: Ad Hopova reakce13:11:37 19.09.2005
Pavle,
a co napr. pomluvy, osobni utoky zavistivcu nebo vyrizovani osobnich uctu, ktere s lezenim nijak nesouvisi a pouze spini jmeno dotceneho. To schvalujes? Adam Ondra leze zatracene dobre. Domnivam se vsak, ze nektere komentare k nemu prekrocily nejen miru bezneho vkusu, ale hranicily s pomluvami, ktere jejich tvurci nemohou nijak dokazat. Schovavaji se totiz za "anonymitu internetu", ktera vsak neni anonymni, jak by si nekteri prali.
Vyuzil bych tady na tomto miste nazvu noveho ceskeho filmu, ktery bude mit brzy u nas premieru: DOBLBA, papouskujeme stale dokola neco, co si precteme od tech zavistivych. Na vykony, ktere predvadi Adam sami nemame, tak kritizujeme, pomlouvame, ucelove skodime. Jeho uspech nepreneseme pres srdce, ze? Ty to schvalujes, ja ne. Proto jsem na strane Jirkase a Hopa. Kdyby tady kazdy psal polopravdy a lzi, to by teprve byl konec LEZCE.CZ.
A to by byla skoda, ze Jene Pusi?

Garnyodpovědět 
    Re: Ad Hopova reakce13:59:55 19.09.2005
Uchází mi, proč mi na konci oslovuješ. Nejsem Pavlem a nikdy jsem jim v tomto vtělení nebyl. Až budu, dám vědět. Zatím tedy nechápu.
jan pusodpovědět 
     Re: Ad Hopova reakce11:07:19 20.09.2005
Mistre Jene Pusi, jevi se mi, ze Garny oslovenim "Pavle" minil P.Sumsalu, pouze dovetek vztahujici se k Vam, zda se byti skutecne minen pro Vas,
V ucte,
Honzek
odpovědět 
    Re: Ad Hopova reakce14:06:38 19.09.2005
Osobní útoky, vyřizování osobních účtů, pomluvy - to se mi určitě nelíbí a neschvaluji je. Ale takoví (lidi) už jsme. Jak jsem už napsal souhlasím s mazáním příspěvků snižující lidskou důstojnost. Co ji snižuje a co ne je věc názoru, především administrátorů lezce. A takový zásah má být vždy vidět, např. ve formě textu "příspěvek smazán" ať se nerozpadává struktura komentářů či počitadla. Jestliže se chce lezec bránit takovým útokům ať používá veřejně dostupný blacklist. Já mám pevnou IP adresu. Adam Ondra - ve článku je zpochybňována platnost přelezení cest. Nevím proč reagovat na takový článek jeho smazáním. Jestliže byly cesty vylezeny prvovýstupci s magnéziem a byly uznány není důvod tvrdit že přelez s magnéziem je neplatný. Stačilo to tak napsat do komentáře a je to jasné.
Podsouváš mi že schvaluji pomluvy a účelové poškozování. Jak si na to proboha přišel? To že jsem pro volnou výměnu názorů? Jedno přísloví říká "Na každém šprochu pravdy trochu". Já si to nemyslím a na tvrzení nepodepřená skutečnými argumenty nebo uznávanými autoritami nedám. To mě naučil život.
Pavelodpovědět 
  Re: Ad Hopova reakce14:07:24 19.09.2005
BTW. Jak vlastně zněl ten příspěvek. On totíž opravdu mohl byt takovy, ze ho bylo lepe smazat (???). My se tu bavime o necem, co jsme necetli.
jan pusodpovědět 
   Re: Ad Hopova reakce23:35:08 19.09.2005
jj... máme kladívko, ale neviděli sme hřebík... ale co- mlátit, mlátit,mlátit...
WB
Billodpovědět 
  Re: Ad Hopova reakce16:50:20 19.09.2005
Teda, myslím si, že není moc lehkej úděl číst nekonečný slinty o maglajzování. Nezávidím
Honzaodpovědět 
  Re: Ad Hopova reakce20:42:11 19.09.2005
Ahoj,

se vam myslim to co pises dari, kvalitnich informaci je tu plno, lezec je nejlepsi stranka o lezeni (a nejen o nem) siroko daleko. (Teda, abych srovnaval srovnatelne, tak metodicka stranka SAKALu je lepsi web o metodice, ale to je jako casopis vs. knizka). Za to mate nehynouci obdiv a slavu.

Co se tyce hadek a bitev. To je celkem normalni fenomen na netu (viz treba clanek ve wikipedii http:// cs.wikipedia.org /wiki/Flame_war). Druha strana svobodne debaty.

Co pises za druhe... dovedu si predstavit docela dobre. Spam. Od hadek se docela lisi.

Cenzura... cenzura je blbe slovo, protoze v hlavnim vyznamu se to vaze k zasahu statni moci do svobody projevu. Je jasne, ze to tady neni, statni moc nejste, a kdokoli se muze projevovat jakkoli za vlastni penize na vlastnim serveru. Ale prenesene to cast lidi pouziva pro zasah jakekoli "moci" do nejakeho "projevu", a prece jen ta "moc" jste tu vy.

No abych jen neplkal, existuje reseni, aby se vlk nazral a koza zustala cela. Prispevky se nemazou, ale oznaci jako odmoderovane. Defaultne se nezobrazuji. Kdo ma zajem o debatu "v plne jeji siri" muze si klinout a prispevky se mu zobrazi (muze se mu to ukladat do cookies). Lezci jemneho citu tak jsou chraneni. Ti kdo filtrovani nechtej taky nemaj moc proc narikat. Navic je tak verejna kontrola kdo byl vyhozen z hospody a proc.

Takze to berte jako navrh, napsat to v phpku je tak na hodinku. hop tu napsal k TomasoviK ze by byl rad kdyby jeho prispevku nebylo. Ja bych zase byl velmi nerad kdyby sem prestali psat lidi s obcas neotrelymi, ale mimoradne zajimavymi a promyslenymi nazory, jako prave TomasK. Btw nektere jeho diskusni prispevky k clankum o lavinach jsou pro me zajimavejsi nez lecktery clanek.
jkodpovědět 
 Re: Ad Hopova reakce10:50:15 19.09.2005
Postavil si hospodu, ale chodili mu tam lidi...
Ale když se někdo vožere v hospodě, tak se může stát, že se pobleje a pak ho z tý hospody vyhodí. Tady taky občas někdo bleje pěkný nesmysly tam kde nemá. To se pak nesmí divit.
 hopodpovědět 
  Re: Ad Hopova reakce12:27:42 19.09.2005
A to, co se smazalo pod článkem o Adamovi Ondrovi byl herbalajf, nabídky sexu či reklama ????? He?
Nekecejte, jo? Prostě jste tam smazali něčí názory.
Když vám komentáře tak vadí, tak je prostě neumožňujte, žádné, a basta. Nezlobte se, ale je fakt legrační číst, že máte nějakou představu o svém soukromém webu, a přitom umožňujete do něj vkládat komentáře.
Když tu máte komentáře, nikdy nebudete mít web naplněný tím, co chcete! Trdla. Fakt jsem nečekal, že v tak prosté věci budete tak naivní.
No co, je to váš web, vám to tady chcípne... to bude prima, číst si ty unizono stejné pochvalné komentáře jedné party, co si plácá po ramenech a není rušena dotěrnými dotazy.
Fakt dobrej konec. :-(
TomasKodpovědět 
   Re: Ad Hopova reakce13:11:50 19.09.2005
Zatím to tu moc nechcípá. A nemám strach, že by vulgárních a provokativních lidí jako jsi ty ubylo (i když bych byl skutečně rád), a to že někomu z nich (a děje se tak maximálně jednou za měsíc) smažeme jeho off topic urážku nebo provokaci, mě skutečně těžkou hlavu nedělá. Ono bude negativních názorů vždycky víc než pozitvních, protože lidská závist a nepřejícnost je i mezi lezci hodně rozšířená. Bohužel.
 hopodpovědět 
    Re: Ad Hopova reakce13:41:44 19.09.2005
Dekuji za primou odpoved a vysvetleni k tomuto clanku a preju Vam Vsem! jeste hoooodne krasnych lezeckych dni v tomhle roce.....chlapi nereste to, nema to cenu:-)))) bí hepy ajem taky........
K.odpovědět 
    Maglajs fakt mažou13:56:36 19.09.2005
Já myslel, že je to sranda, ale fakto to mažete... :-)
Roman Raškaodpovědět 
   Re: Ad Hopova reakce13:12:58 19.09.2005
Tomasi K na tvy komentare si dam pozor, nudi totiz k smrti.
Jirkaodpovědět 
   Re: Ad Hopova reakce13:51:00 19.09.2005
Já se Hopovy a dalším co tento web vedou se vůbec nedivím.Vždyť tady už vládne jen závist, pomlouvání a udávání.Někdo napíše článek a podělí se o svoje výkony a nebo kde byl a 99% komentářu ho jen "setřou" a napadnou, že tohle ne a tohle se mu nelíbí a tady to snad není možný a tak dále a dále.To jste lezci???ne už jen banda "ubožáků" co se nemůžou na ničem dohodnout,plácají tady plané tlachy a mezi sebou vedou další žabomyší válku, která jen pomáhá k zavírání skal(to nemyslím na každého,ale je na úzkou skupinu lidí co tady na lezci řádí a nejen na lezci)....a jinak k panu Olsnu a jeho hustému(hnusnému) příspěvku přeji jen aby sis svoji závist a ego utápěl někde jinde než k veřejnému napadání lidí, které ani neznáš a někde ses o nich dočetl.
S pozdravem všem normálně myslícím lidem Brendy
Brendyodpovědět 
    Re: Ad Hopova reakce20:44:04 19.09.2005
Nevím jestli podpora porušování pravidel je správná věc - myslím, že se Ti to jednou vrátí.
olson.vsodpovědět 
     Re: Ad Hopova reakce21:18:43 19.09.2005
Možná se mě to jednou vrátí(ale nejsou všechna pravidla dobrá a každý s nima nemusí souhlasit ).Ale napadání mladého kluka, který se snaží, maká a super leze a tím reprezentuje naší zemi.Tak ostrýma slovama jak jsi to prezentoval Ty mě příjde pěknej podraz pod pás.A další věc ohledně cenzuře.O tom jsem se už zmínil v předešlém komentáři.Nebudu se divit, že časem sem už nikdo nic nenapíše protože Vám podobní ho v kometářích jen odsoudíte a schodíte.A proto jsem na straně správců tohoto webu a jsem rád že to kluci tahle rozjeli.Brendy
Brendyodpovědět 
     Re: Ad Hopova reakce21:23:15 19.09.2005
Možná se mě to jednou vrátí(ale nejsou všechna pravidla dobrá a každý s nima nemusí souhlasit ).Ale napadání mladého kluka, který se snaží, maká a super leze a tím reprezentuje naší zemi.Tak ostrýma slovama jak jsi to prezentoval Ty mě příjde pěknej podraz pod pás.A další věc ohledně cenzuře.O tom jsem se už zmínil v předešlém komentáři.Nebudu se divit, že časem sem už nikdo nic nenapíše protože Vám podobní ho v kometářích jen odsoudíte a schodíte.A proto jsem na straně správců tohoto webu a jsem rád že to kluci tahle rozjeli.Brendy
Brendyodpovědět 
  Re: Ad Hopova reakce13:34:01 19.09.2005
Chlapci to dělají po svém, a myslím si, že ta zvolená cesta není dobrá...cenzurovat na lezeckém serveru slovo "magnesium" je velmi podivné. Je to téma, které polarizuje lezeckou komunitu v Česku, takže jeho cenzura je opravdu podivná a mně osobně se také nelíbí.
Roman Raškaodpovědět 
   .....13:49:13 19.09.2005
táááák jen s hádejte :-)
steodpovědět 
   Re: Ad Hopova reakce14:06:23 19.09.2005
Magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium, magnezium, magnesium

Takto vypadal prispěvek přispěvatele Rašky, který jsem odstranil před chvílí z hlavní stránky, mám tedy dvě otázky, koho jsi tímto chtěl Romane Raško polarizovat? A druhá myslíte, že je dobré nechávat takovéto příspěvky na stránkách? Je jasné že to byl asi tak trochu hec od p.Rašky, ale dost často (i několikrát denně) se tam objevují blbosti tohoto typu. Mohu přidat klidně nějaké ukázky.
 jirkasodpovědět 
    Re: Ad Hopova reakce14:38:47 19.09.2005
Tak samozřejmě že to byl hec, za to se omlouvám, ale jak jsem řekl, magnesium není sprosté slovo a mazat příspěvky, které vyjadřují názor a to zdůrazňuji NÁZOR (byť s ním vy nemusíte souhlasit), není dobré. Je to samozřejmě Vaše rozhodnutí. Já mažu bookmark LEZEC ze svých Personal Toolbar :-))). Mějte se.
Roman Raškaodpovědět 
     Re: Ad Hopova reakce16:22:26 19.09.2005
Ted si jim to natrel :-)
Tomodpovědět 

 Díky za odpověď20:57:40 19.09.2005
* nehodící se vymažte - už je mi to jedno
for Hop.
Děkuji za odpověď. Jsem potěšen, že jsi přiznal překliknutí (anebo to byla ironie - asi jsem to nepochopil). Jen je mi divné, že se Ti to stalo dvakrát na zcela jiných místech diskuse + všechny odpovědi k nim. Nebude to něčím jiným ? Bez urážky- moc Ti nevěřím.... Doufám, že jsi nebyl o víkendu někde na písku -mimo Sušky samosebou :-))) ( bylo trochu vlhko )

for ostatní. Jestli si myslíte, že porušování pravidel je v pořádku a že ti nejlepší mají imunitu je to vaše věc. Já jsem jen napsal, že se mi to nelíbí. Sám to nedělám a ani dělat nebudu. Těžko se pak vysvětlují potomkům zásady slušného chování v přírodě a vvůbec a zásady čistého lezení. Pro příklad - dlouho se bojovalo v amerických hvozdech o lezení bez expanzních nýtů aj. - nakonec snad vyhrál čistý rozum.
Mějte se všichni fajn a už mě nekamenujte....
Olson.vsodpovědět 

 pro obě strany:)20:58:59 19.09.2005
AHOJ,
po mém pozorném přečtení všch komentářů,jsem dospěla doufám k nezaujetému názoru, že prostě Adam Ondra je borec a jaxi si myslím , že na maglajzu nezáleží. Když se někdo potí jako pra.e tak třeba maglajz potřebuje. Já se tak potím, ale na písku ho nepoužívám jinak všude jo.Na písku to je u mě jen zvyk. A ta tzv.cevzura?Jéé jen někdo asi  někomu porušil jeho ego co? a Lezec.cz je paradní,takže dále v tak parádní podobě děkuju. Tak se mějte fajn.
 lucikodpovědět 
 Re: pro obě strany:)21:52:28 19.09.2005
tak ještě někdo něco napište at se pobavim
steodpovědět 
  Vývoj09:29:25 20.09.2005
Já si myslím, že magnézium se může používat na všech cestách ať se to někomu líbí nebo ne.Samozřejmě že se mnou nebudou souhlasit klasici(pískaři). Pro výstup cestou jsou dneska jiné možnosti než třeba před 40lety, v té době se lezlo na boso, a proto bylo lezení těžší. V dnešní době by jsi bez dobrých bot,asi tak těžkou cestu b nevylezl. K magnéziu, před 40lety se nevědělo co magnézium je v dnešní době se používá na dobré tření, kvůli pocení atd.= je to defakto stejný vývoj jako u bot.Lezení se prostě vyvýjí a dnes jsou jiné možnosti k přelezení cest. Lezení se vyvíjí jako každý jinačí sport. Doufám že můj článek každý pochopí. Adamovi přeju hlavně hodně zdraví a ať se nějaké hloupé komentáře vykašle
Matrixodpovědět 
   Re: Vývoj09:39:13 20.09.2005
Oooo jak se pletes. Samozrejme, ze i pred 40 lety vedeli co to je magnezium. Uz v te dobe se pouzivalo napriklad v gymnastice.
cifraodpovědět 
    Re: Vývoj09:43:07 20.09.2005
Ale ne v lezení
Matrixodpovědět 
     Re: Vývoj09:55:16 20.09.2005
No to jo. Asi je ani nenapadlo, ze by neco takoveho potrebovali :-) Coz je zajimave, protoze spousta tehdejsich lezcu (mozna ne ti vehlasni) byli puvodne a i soucasne i gymnaste, kteri jen co prisli do telocvicny tak hned ponorili ruce do takoveho toho stojanku s bilym praskem.
Zajimavy fenomen....
cifraodpovědět 
   Re: Vývoj?10:24:34 20.09.2005
Milej Matrixi, neodpovídal bych Ti veřejně, kdybys udal svůj mail. Řekl bych, že z Tebe ta neinformovanost (neznalost?) přímo tryská. Pohleď, co lezl na písku Bernd Arnold bosky a bez mága v poslední třetině 20. století! Ale hlavně co se lezlo už za první světový! Eman Strubich či Arno Sieber v konopných škrpálech - lezl jsi Sieberkante na Vorderer Torstein nebo Westkante na Wilder Kopf? I takové cesty Ernsta Rosta z roku 1910 jsou velmi poučné, i když klas. třeba jen VI. Pro začátek zkus Rengrovu Labskou cestu na Kamzičí hrot. A v Alpích doporučuju exkursi po cestách Hanse Dülfera v Kaisru, Otta Herzoga v Karwendlu, Angela Dibony v Dolomitsku - a když by sis zopáknul i nějaká sólika Paula Preusse, neviděl bys současný stav jako až tak mohutnej úprk vpřed. Zkus si představit Owense na tartanu v lehoučkých současných botkách, nebo naopak Bubku na ocelové tyči!
Jo, a Adam Ondra je snad v pořádku a v pořádku ať zůstane (Alláh mu přej!). A Tobě přeju víc pokory a poznání. (Amen!)
V. Š.
Václav Širlodpovědět 
    Re: Vývoj?13:48:59 20.09.2005
Ano já neříkám, že by nelezli špatně, určitě v té době lezli výborně, ale asi jsi nepochopil že lezení se vyvíjí a s tím i další možnosti.
Matrixodpovědět 
     Re: Vývoj?18:04:45 20.09.2005
A vidíš - já mám zase dojem, žes mému textu vůbec neporozuměl. I to je možné. Zdar! (Případné další komentáře bych prosil na mail.)
V. Š.
Václav Širlodpovědět 
    Re: Vývoj?21:20:11 20.09.2005
Myslim si totez co Venca , ze jsi nepochopil nic. Pokud chces vyvoj tak ho delej, dri v telocvicne , na stene, az dokazes byt lepsi nez ti starici. To je vyvoj. Ale pouziti maga je antivyvoj, je to dotazeno adabsurdum stejne jako kdyby jsi rekl ze jsi odpoledne vylez Motyku na Lomnicak tim ze jsi vyjel lanovkou. V obou pripadech jsi dosahl vrcholu ci prekonal jizni stenu. Jen tou lanovkou to jaksi nebylo koser. A totez je pouzivani magnesia.
Richardodpovědět 

 OJOJOJ11:50:54 20.09.2005
Teda Hope, ty to fakt mazes jo? To ses ale svinak! :))) Hehe, doufam ze budes mazat nadale, jenom doufam ze ty moje ne! Olsone.vs, vzpamatuj se ne? Nemas nejaky mindrak? Nejde ti lezt to co bys chtel nebo mas neukojitelnou touhu nekoho poucovat jak by mel zit a lezt? Nevim a mozna ani ty ne. Tolerance ne?
loudisodpovědět 
 Re: OJOJOJ12:11:10 20.09.2005
Už jsem se zařekl , že nebudu reagovat. No ještě to jednou poruším.
V podstatě jsi mi nahrál cituji- doufám, že nebudeš mazat ty moje- Copak copak ty máš strach a ono by ti to možná i vadilo ?? Vždyť to je podle tebe v pohodě ne ?? Jen když se to netýká přímo mě nebo mých zcela jistě správných dedukcí.
Nezlob se na mě tolerance k oslavování zakázaného ??? A oni lidé občas oslavují i nezakázané a přesto špatné ... viz Hitler,Stalin ap.
Já si myslím, že i bez maga se dají vylézt super těžké cesty (na které se přiznám opravdu nemám a asi mít nebudu)a že to taky lezci dělají.

No už nebudu nikoho poučovat - snad jen své děti, na to snad právo mám.... A i ony mi to případně spočítají, že ??? Jako ostatně každému.

Přeji Vám super zážitky ze života ....
Olson.vsodpovědět 
 Re: OJOJOJ12:23:23 20.09.2005
sorry citace byla překroucena - opravuji : jenom doufam ze ty moje ne!
Olson.vsodpovědět 
  Re: OJOJOJ12:29:56 20.09.2005
No jelikoz se s Hopem znam, byl to spis prispevek pro nej. A to s tim mazanim mych prispevku jsem myslel jako vtipnou vsuvku. Nesmis brat vsechno vazne. Do debat o MG se uz zapojovat nehodlam. A tvoje narazky na Stalina s Hitlerem jsou trochu ulitle ne?
loudisodpovědět 
   Re: OJOJOJ13:51:37 20.09.2005
1.)
Tohle by čekal málo kdo...lezec.cz je jeden z mála kvalitních českých webů o lezení a jiných podobných aktivitách. Nerozumim tomu, že si vůbec někdo dovolí kritizovat rozhodnutí webmasterů. Cenzura? A proč ne...Já osobně preferuji kvalitní komentáře před bezduchými plky rádoby vtipných hlupáků. Jsem pro, aby se tyto přízpěvky mazaly, páč se pak při čtení nemusíte zkrz ně probíjet a kazit si tím náladu. Já jsem chodím kvůli příjemnému počtení o sportu který mi dává co jiné aktivity nee a určitě ne pro to abych tu četl nemístné a často vulgární komentáře, které s článkem mají velmi málo společné. Proč sem může většina čtenářů (návštěvníků) psát smysluplné komentáře, které rozjíždí diskusi????A proč se najdou někteří, kteří tu píší kraviny a zbytečně prudí správce a autory článků???? Odpověď se mi dere do prstů, ale netroufám si ji zde napsat, protože by se moje reakce dostala do palby komentářů, které by opět neměli smysl. Chci jen aby se všichni nad tímto zamysleli a řekli si proč sem vlastně píši? Pak možná pochopí, proč webmasteři volí tuto krajní možnost a mazají trapné a otravné příspěvky a komentáře.
2.)
K MG...Sám lezu s MG na umělých stěnách, na rule, vápenci, pegmatitu a pod. Nestydím se za to a ani se nezlobím na ty, kteří tento způsob kritizují. Nemyslím si že by to bylo nesportovní nebo něco podobného. Na druhou stranu na písek MG opravdu nepatří, ale také věřím, že těžké cesty se bez MG dávají asi velmi těžko...na písku jsem lezl max za 6+(bez MG) a dalo se to, nevím jak je to u těžších cest. Je to hlavně o tom, jak to v sobě cítí sám lezec. V ČR je zažité že na písku MG nee...ale jak je to opravdu ví každý...Adam Ondra je talent a jeden z nejlepších lezců...neberte mu to a ani neshazujte jeho výkony...tohle je NESPORTOVNÍ!!!
JANodpovědět 
   Re: OJOJOJ13:52:45 20.09.2005
1.)
Tohle by čekal málo kdo...lezec.cz je jeden z mála kvalitních českých webů o lezení a jiných podobných aktivitách. Nerozumim tomu, že si vůbec někdo dovolí kritizovat rozhodnutí webmasterů. Cenzura? A proč ne...Já osobně preferuji kvalitní komentáře před bezduchými plky rádoby vtipných hlupáků. Jsem pro, aby se tyto přízpěvky mazaly, páč se pak při čtení nemusíte zkrz ně probíjet a kazit si tím náladu. Já jsem chodím kvůli příjemnému počtení o sportu který mi dává co jiné aktivity nee a určitě ne pro to abych tu četl nemístné a často vulgární komentáře, které s článkem mají velmi málo společné. Proč sem může většina čtenářů (návštěvníků) psát smysluplné komentáře, které rozjíždí diskusi????A proč se najdou někteří, kteří tu píší kraviny a zbytečně prudí správce a autory článků???? Odpověď se mi dere do prstů, ale netroufám si ji zde napsat, protože by se moje reakce dostala do palby komentářů, které by opět neměli smysl. Chci jen aby se všichni nad tímto zamysleli a řekli si proč sem vlastně píši? Pak možná pochopí, proč webmasteři volí tuto krajní možnost a mazají trapné a otravné příspěvky a komentáře.
2.)
K MG...Sám lezu s MG na umělých stěnách, na rule, vápenci, pegmatitu a pod. Nestydím se za to a ani se nezlobím na ty, kteří tento způsob kritizují. Nemyslím si že by to bylo nesportovní nebo něco podobného. Na druhou stranu na písek MG opravdu nepatří, ale také věřím, že těžké cesty se bez MG dávají asi velmi těžko...na písku jsem lezl max za 6+(bez MG) a dalo se to, nevím jak je to u těžších cest. Je to hlavně o tom, jak to v sobě cítí sám lezec. V ČR je zažité že na písku MG nee...ale jak je to opravdu ví každý...Adam Ondra je talent a jeden z nejlepších lezců...neberte mu to a ani neshazujte jeho výkony...tohle je NESPORTOVNÍ!!!
JANodpovědět 
    Re: OJOJOJ14:48:23 20.09.2005
Nevim co je v Cechach zazite, ale uz v 80 letech se s magem lezt zacinalo, v Adru. Driv bylo zazite ze se lezlo naboso ne? Takove lezeni s pohorkama,v zime na provlhlem nejmekcim pisku u nas, Hrubici, je videt dodnes. Vyslapany vystup na Majak a ejchuchu na vrcholu,ech. V Cechach je zazite vic veci. Nebudu se poustet dale, nema to smysl. Budme na sebe hlavne tolerantni a prijemni ve skalach i mimo ne.
loudisodpovědět 
    Re: OJOJOJ15:12:41 20.09.2005
Nevim co je v Cechach zazite, ale uz v 80 letech se s magem lezt zacinalo, v Adru. Driv bylo zazite ze se lezlo naboso ne? Takove lezeni s pohorkama,v zime na provlhlem nejmekcim pisku u nas, Hrubici, je videt dodnes. Vyslapany vystup na Majak a ejchuchu na vrcholu,ech. V Cechach je zazite vic veci. Nebudu se poustet dale, nema to smysl. Budme na sebe hlavne tolerantni a prijemni ve skalach i mimo ne.
loudisodpovědět 

 Registraci!14:44:00 20.09.2005
Předesílám, že diskusi pod tímto článkem nevnímám jako diskusi o Adamovi nebo o máču. Mimochodem, děkuji Matrixovi, že mi konečně otevřel oči a řekl mi, že se lezení vyvíjí. Chlapče, až vylezeš alespoň ty cesty pánů o kterých tady Václav psal (do toho, abys vylezl alespoň to, co vylezl Vašek, bych si nikoho netroufal nutit – i když se jistě lezení od té doby vyvinulo a jistě lezeš líp – gratuluju), a staneš se součástí toho vývoje – tedy zasloužíš se o něj; tak jako třeba Václav, pak mi to přijď říct ještě jednou :-)))

Tak jo, já jsem pro registraci všech diskutujících. Bez registrace a řádného přihlášení nechť sem nikdo neleze. Bude klid. Nerad se přihlašuju, zapomínám hesla. Na Lezci jsem celou dobu oceňoval zejména jeho otevřenost. Otevřený prostor pro názor. A taky protinázor se kterým mohu nesouhlasit. Díky za tuto iluzi.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Registraci!15:13:15 20.09.2005
Jasne a navrhuji vylepseni: Kazdemu by byla pridelena delka textu per time, nejlepe dle aktivity v denicku (pro ty co nevedi, registrace zde znamena automaticke prideleni ososbniho denicku, ten vyhodnocuje HopoSikofsky sofware a dela z neho takovy zvlastni sloupecky s nazvem 'Aktivita' na ktery nasledne 'cubrnime':)). Povolena delka komentare by prirozene byla primo umerna vysce techto sloupecku.
odpovědět 
  Re: Registraci!15:23:33 20.09.2005
for sure: prosim, anonym to myslel jako ftip! Registrace by kazdopadne snizila pocet anynymniho hazeni spiny, to by bylo fajn. Jenze by pak zanikly i ty vesely anonymove , treba 'anicka z 8a'..
lacoodpovědět 
 Re: Registraci!15:19:43 20.09.2005
Registrace je votravující psoptákovina a její zavedení by bylo ranou do vazu pro tyto skvělé stránky. Ale nějaká filtrace těch, co píšou z jedný IP adresy pod šesti jmény, to by se snad hodilo (teda jestli ti technicky jde). P.S. Kladivo editorského dylýtu bývá nemilosrdné, i když v tomhle případě dopadlo asi trochu vedle. Ale stane se. Olsoni štěkají, karavana táhne dál.
Papoušodpovědět 
 Oprava lana kladivem16:42:28 20.09.2005
Zcela iracionální návrh.

Co jsou "problémy", které někomu vadí?
1. lidé vystupující pod několika identitama, aby dodali svému hlasu "sílu"
2. házení špíny, pomluvy
3. flamewars

Jak na tyto problémy účinkuje registrace?
1. registrace několika účtů
(viz heslo "Internet sock puppet", Wikipedia.org)
2. uživatel si založí účty typu Jekyll a Hide
3. registrace na existenci flamewars nemá vliv

Na jaké problémy registrace působí?
4. Vydávání se za jinou existující identitu.
Tento problém se na lezci nevyskytuje.

Diškuze vznikla o mazání. Na to dobrá metoda existuje, popsal jsem ji výš - nemazat, ale schovat, kdo má zájem, klikne si pro zobrazení. Schovávání je dobré řešení problému 2., házení špíny a sprosťárny.

Problém 1. technické řešení nemá. Lze u příspěvku zobrazovat IPčka, ale nefunguje to na dynamické ip a je docela snadné se připojit přes několik proxy a tak vystupovat pod víc ip.
Problém 1. ale má určité "sociální" řešení. Poslouchat argumenty, případně diskutující "s historií", a když je občas nějaký hemz podpořen loutkovým divadlem deseti přezdívek na jedno použití, nepřikládat tomu váhu.

Problém č. 3, to je svaté války / flamewars řešení má, ale drastické, diskuse moderovat.

jkodpovědět 
  Re: Oprava lana kladivem18:16:32 20.09.2005
ehm, Hide->Hyde
jkodpovědět 
  Re: Oprava lana kladivem18:21:28 20.09.2005
Problem c. 5. - nechci aby me pomlouvali pod mym P.R. na sebe.
Reseni:
zavest funkcionalitu vypnuti pridavani komentaru pod clanek (prepinac. chci aby me zepsuli/nechci aby me zepsuli)
cifraodpovědět 
  Re: Oprava lana kladivem19:50:13 20.09.2005
ehm, Hide->Hyde
jkodpovědět 
 Re: Registraci!20:06:58 20.09.2005
Registraci povinně ne ! Sakra už bys moh mít rozum ne ?
 George-JPodpovědět 
  Re: Registraci!23:20:23 20.09.2005
Dá se to vyřešit taky tak, že se nebudou psát příspěvky který vyvolávají rozporuplné komentáře.
(MG se nechá na skalách a nebude se cpát na Net).
Honzaodpovědět 
   Re: Registraci!21:24:00 21.09.2005
MG je na Netu proto, že ho je na skalách množství větší, než malé. Nezaměňuj příčinu a následek.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Registraci!09:59:40 26.09.2005
Á jé čup se nasral. Je mimořádně slušnej ;)
Lenušeodpovědět 

 Nechme Lezec lezcum.06:44:58 21.09.2005
Parta kamarádů si udělala www, aby si mohla s dalšími kamarády povídat a předávat si informace z jejich oblíbeného kousku dneska už tak rozdílného lezení.
A protože to nastavili dobře, tak se tu nakonec sešli i romantičtí čundráci dojímající se nad západem slunce s borci s opečovávanou muskulaturou, kteří lezou a lezou a pokud něco jinýho, tak lezou, s vsebezahleděnými neurotiky, vypovídavajícími se ze svých traumat  i drsnými horalami minulého století i funkcionáři svazu a drsnými horali současného století... dost.
Střet civilizací je asi dneska všude.
Ač mi lezci nepřipomínají čundráky, přec se dostali do situace zakladatelů Porty (pro paměrníky, ale tohle je stejně psané spíš pro pamětníky), kteří si udělali festival kde si mohli zpívat vlajku a zalamovat palce a nejednou tam měli soběstředné komplikované "intelektuály", bigbíťáky se zakaleným chobotem... a to je na toleranci moc velkej nápor.

          Lezecká subkultura se svymi atributy, jazykem a vším a do toho ten mišmaš, né, tohle nemůže dlouhodobě dělat dobrotu a vše se vyvíjí a navíc každý projekt má svůj poločas rozpadu.
Proto jsem pro, nechat Lezec lezcům a sám jdu příkladem. Tedy pokud na mne chce někdo reagovat, ať mi to pošle na mejl (z "na" musíte udělat zavináče).
Jediná věc se mi nelíbí a jediná mi mrzí.
Nelíbí toto: Pokud je diskuse ovlivňovaná z "hora", měla by,  podle mne musí!!!, být zřetelně řečené, že je. A nevytvářet dojem volné výměny názorů.
Co mi mrzí, je reakce na TomasK. Já se s ním osobně neznám a tedy nejde o nic osobního. Ale pokud se mají brát z principu ohledy na ty, co dobře lezou, dělají cesty... protože tolik dělají "pro všechny" Tak na koho víc, nežli na autora prakticky jediné metodiky od dob Chroustových, kterou pečlivě vypracoval (vypracovali asi?) a předložil lidem a všem, kdo chtějí lézt a nevědí jak. Na tohle se žádnej z těch slavnejch hrdinů skal, prvovýstupců, legend a natož celá metodická komis nezmohli ani náhodou! A tady toho tolik neřekl a navíc měl, jako vždycky, minimálně kus pravdy.
Toť vše, Ahóóój někde na skalách!
Nebo i jinde...
jan pusodpovědět 
 Re: Nechme Lezec lezcum.09:48:33 21.09.2005
6:44 , hm . Jendo, podle me ses jen spatne vyspal a beres si veci moc osobne. Kluci z Lezce VZDYCKY umazavali kraviny, vcetne celych clanku. Myslim ze zpetnou vazbu nejakou maji (staci si sednou do hospy a poptat se ctenaru) a vubec.. nic neni perfektni, staci kdyz dobre funguje. Za sebe muzu rict , ze kdyz zmisi autsajdi a dagove z komentu, tak tu bude o neco vetsi nuda, pisici deprivanti a zavistivci tu totiz bohuzel zustanou.
 Laco Šaolinodpovědět 
 Re: Nechme Lezec lezcum.10:07:47 21.09.2005
Neboj Jene, takova tragedie se zase neděje. Řeč se hodila (emaily), věc se má asi tak, jak to bývá v těchto situacích - každý to myslel dobře, jen se nám to drobátko vymklo jiným směrem. V Čechách na to máme takové pěkné pořekaldo "Cesty do pekla jsou dlážděny dobrými úmysly" :-)
Jsme uprosřed problému, dvanáct délek nahoře, stejně tolik nad námi, a tam kde jsme si mysleli, že je cesta, je najednou hergot plotna poteklá glazurou ledu. Můžeme se litovat, můžeme nadávat, ale prd nám to pomůže. Nakonec to stejně budeme muset začit řešit. Každý problém má řešení. Přeci to nezapytlíme! :-)
TomasKodpovědět 
 Re: Nechme Lezec lezcum.10:27:38 21.09.2005
6:44 , hm . Jendo, podle me ses jen spatne vyspal a beres si veci moc osobne. Kluci z Lezce VZDYCKY umazavali kraviny, vcetne celych clanku. Myslim ze zpetnou vazbu nejakou maji (staci si sednou do hospy a poptat se ctenaru) a vubec.. nic neni perfektni, staci kdyz dobre funguje. Za sebe muzu rict , ze kdyz zmisi autsajdi a dagove z komentu, tak tu bude o neco vetsi nuda, pisici deprivanti a zavistivci tu totiz bohuzel zustanou.
Laco Šaolinodpovědět 
  Re: Nechme Lezec lezcum.11:20:08 21.09.2005
Ja teagovat nechcu, ale musim. Vlastne je to potvrzeni meho pocitu, neb jedni z nejbystrejsich lidi zde mne nepochopili, coz jasne ukazuje ze chyba je kde? No u mne, preci.
Je se spatne nevyspal, ja z jedne veci nevyvozuji vesmirne zavery, ani se neodvazuji od lana, abych se vrhal s patetickym vykrikem: "Jsem zhrzen a oklaman, zivot jiz nema cenu!" do propasti, zapytliv cestu.
Tohle je jen pocit, ktery mi provazi po dobu delsi, ze totiz tady delam slona v porcelanu. Ze si ty nebohe duse nazaslouzi trapeni od Puse. A ze ani sebeomezeni, ktere jsem si dal tak, ze nepisu sem clanky a podepisuje se zretelnou znackou, kterou jde lehce poznat a preskocit je trochu malo.
Je sice nejspis skupina, ktera se podobnymi patologickymi napady, ktere produkuji dobre bavi, ale to neni cilova skupina webu.
Teda nesouvisi to s Adamem ani Olsonem a uz VUBEC (vyjimecne caps lock aby to bylo jasne) to neznamena. ze bych choval k Lezec.cz jine pocity, nezli kladne.
Hura do dlsich delek k vrcholu, ale bez toho hulakani. Si rikam.
jan pusodpovědět 
   nechapani11:51:51 21.09.2005
Sloni v porcelanu, hrach na zed ci perly svinim,...Ale to je OK! Ne kazdy musi pochopit. Ti co ne, necht jsou tolerantni. Chces-li mit nejakou a pravdaze bidnou statistiku.. tak moje nechapani byla , aspon se domnivam, spis vyjimka. Casteji nechapu sam sebe:) Cus , du taky mlcet, schvalne kdo dele:):)
l.odpovědět 
  Re: Nechme Lezec lezcum.16:04:37 21.09.2005
laco ty jsi asi ten nejmoudřejší člověk na světě mě tak připadá...
steodpovědět 
   Re: Nechme Lezec lezcum.16:34:21 21.09.2005
Ano, protože je to romantický čundrák s opečovávanou muskulaturou. Prostě klaďas. Krásný, silný a chytrý. P.S. Potřeboval bych trochu zcenzurovat Bierbauch, česky nácka. Poraďte. (Ale nechci slyšet rady typu: TAK TOLIK NEŽER!)
Papoušodpovědět 
    Papousi10:27:29 22.09.2005
zkus vsaknout o 20 litru Zlatopramenu mesicne mene, avsak progres nejisty==> Vzdej to, netrap se a kup si vetsi sedak.
:(odpovědět 
     Re: Papousi10:35:10 22.09.2005
Existuje nějaká hudí Otylka nebo zakázkové šití sedáků? Obávám se totiž, že jsem už vypad z konfekčních velikostí.
Papoušodpovědět 
      Re: Papousi11:32:37 22.09.2005
Papouši, jestli ty ses nepřejedl Yogurtů...
Houbaodpovědět 
      Re: Papousi11:38:54 22.09.2005
existuje. videl si nekdy nakladat odtahovku? poptej se kdo jim sije popruhy
odpovědět 

 mago20:32:48 21.09.2005
preco nepovazujete za "doping" aj lezecky a presy a podobne hluposti?skuste vyliezt dake XIIa v kopackach!!!!ani si neprdnete vy velki lezci...a lezecky nicia tie vase piesocky este viac ako mg tak preco neleziete bosi???!!!
odpovědět 
 Re: mago12:51:25 22.09.2005
trošku mě některý příspěvky připomínají diskuze posluchačů Radiofóra na ČRo. Na takovýhle zoufalý výkřiky zkušení redaktoři obvykle říkají "děkujeme za Váš názor a dáme prostor dalšímu posluchači"
ťululumodpovědět 
  Re: mago21:59:06 22.09.2005
Bravo :)))
KubaPlodpovědět 

 MG!22:36:53 22.09.2005
Přijde mi ze v diskuzi o maglajzu na pisku vam unika docela zasadni fakt. Ono ta bílá, co to je? Ale nejdůležitější je že mg+h2o zpusobuje vysolovani a rozklad toho pisku. Cimz se casem osolí vsechno do rajbasů. Tak nevim jestli to za to stiji.
Serepesodpovědět 
 Re: MG!06:30:26 23.09.2005
Důkazy o poškozování skály magnesiem podložené studií a nikoliv jen "tvrzením odborníků na slovo vzatých" jednoduše a prokazatelně nejsou. Pokud ovšem zabrousíme do oblasti jednotlivých "kazuistik", může si každý udělat obrázek sám... Na jedné straně obílené oblasti, kde se již mnoho let s maglaizem leze - Panťák, Labák, z měkčích písků třeba Křížák, na druhé straně černé oslizlé a klouzající "vyšahané" díry na Prachově, v Sedmihorkách...Nezpochybňuji, že magnesium představuje estetický problém, problém hodnoty OS/flash přelezu a další sporné momenty, ale o jeho škodlivém vlivu na skálu nemůže být pro výše uvedené řeč. Je to dosud ničím nepodložené tvrzení...
Na závěr si dovoluji připojit výrok snad jednoho z nejpovolanějších českých lezců, který posunul české (nejen pískovcové) lezení o pořádný kus dopředu (citováno z CAO News č.9): "Kde se lezou těžký cesty, tak se maglajsuje. To prostě jiný nebude. To prostě jinak nejde! Lidi, kteří tomu nerozuměj, tak třeba řeknou, že se maj lézt lehčí cesty. Ale v tom to vůbec nespočívá! Ten problém je jinej. Tam, ten chyt, je tak malej, že ho prostě vezmeš třikrát a máš díru v prstě. A přitom je to zakázaný jenm proto, že nějaký horolezci napíšou, že magnesium poškozuje skálu. o je přece píčovina...".
Kotli zdar. Ondráš.
Ondrášodpovědět 
  P.S.06:31:43 23.09.2005
Jo málem bych zapomněl.Tím citovaným je Jindra "Hudy" Hudeček.
odpovědět 

 Kdo maže, ten jede:-)08:52:30 23.09.2005
To je divný, já tu v databázi cest smazal komentářů o MG a ještě mi nikdo nepsal:-)) Ohledně MG navrhuji totální cenzuru, nějakej ten prográmek, co zachytí kombinaci slov písek - mágo, magnézium apod., okamžitě článek smaže, vypátrá autora a vyšle robota, který dotyčného odpráskne:-)
Bídaodpovědět 
 Re: Kdo maže, ten jede:-)11:40:00 23.09.2005
A zase jedna moóóc dlouhá diskuse o tom magnéziu. Já už nic neříkám, protoževše bylo, případně bude vysloveno.
A to to navíc o mágu vlastně ani původně nebylo!:o
Břeťaodpovědět 

 tvarování pravdy12:00:34 29.09.2005
Esi jako je to pravda jako s tim cenzurovaním jo, tak to je pak sviňárna na entou. Za bolševíka to bylo vysvětlitelný jakože tou komunitickou bandou, že jo. Ale ted za socanů je to mnoihem víc polcejní a špiclovatý. Jako z doby pana Švejka. Ten blb něco řek a šel do basy, jelikož ho špicl udal. Tak s pravdou ven ty cenzore, že jsi u socanů. Takže mám pravdu. Vidíš vole, odhalil jsem tě. Angličani říkaj, že pravda se dá natvarovat. Tak ji tedy tvaruj vole a blbni národ.
Jan Mašek Mazák
odpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173637)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Sonniges Gemüt 8+/9- Frankenjura
Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
Nově komentované:
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (47)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (8)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 202 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 214 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 214 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 199 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.