Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.

Ledy

Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Game Over M13-

Mixové lezení v Rakousku – Dryland

Pořád jsem na to myslel. Nedalo mi to. Musím se vrátit… Zbožňuji natečené předloktí, unavené svaly celého těla, psychický nátlak, adrenalin v krvi, zimu, sníh…

Vyhledávám stresové situace. Rád se bojím. Často mívám strach… Chci o něm vědět a mít ho pod kontrolou. Přesně to mi nabízí zimní lezení s cepíny!

foto by © Petr Solnický

Chci také dokončit svoji práci pěkně do konce. Dotáhnout to až do posledního puntíku. Chci znovu přelézt jednu z nejtěžších mixových cest vůbec: „Game Over M13-“. Přelezl jsem to už s patními hroty – dle  závodního stylu. Teď mě láká styl: „dělat si to těžším!“ Přelezu to i bez patních hrotů!!! Když už jsem to dal s patami, tak to dokážu i bez nich!!!

Na cestě za mým dalším snem mi dělají společnost moji kamarádi ze Severní Moravy: Petr Solnický(25), Lumír Fajkoš(28), Milan Horna(29). Sny dají hodně práce a ještě více odříkání. Tentokrát musíme opustit Vánoční pohodu, teplo našich domovů, pohodlí, cukroví a smažené kapry… Vyrážíme 25. prosince do studených a zasněžených hor, budeme bydlet v malých stanech, každý den šlapat přibližně devadesát minut do prudkého kopce, …, uff… Ale je na co se těšit!

26. prosince 2007

– aklimatizace…
Zvládli jsme tak akorát udělat vynášku lezeckého materiálu a krátce se rozlézt. Je dost zima, nikomu se ani nechtělo vylézat z teplého spacáku, vařit čaj, natož makat do prudkého kopce. I prsty na nohách pěkně mrzly…
No alespoň jsem rád za to, že jsem si „oživil“ začátek Gamu. Dolezl jsem ani ne do poloviny cesty. Byl jsem naprosto vyčerpaný, ruce nějak neposlouchaly, tak jsem to zabalil kolem třicátého kroku. Pro dnešek už stačí. Ještě třeba pošetřit energii na sestup dolů k našemu autu a v té zimě uvařit pořádnou večeři…

27. prosince 2007

– 44 kroků
To se nám už „turistikovalo“ mnohem příjemněji. Těch devadesát minut s lehkým batůžkem je přece jen méně devastujících. Na zimu si už pomalu začínáme zvykat. Je všude kolem nás...
Dnes mám mnohem více sil na „krokování“ Gamu, dal jsem si dvakrát 44 kroků ve stropě. Bohužel se mi ani jednou nepodařilo přelézt za hranu stropu…Vždy jsem vypadl přímo na hraně, když mi vystřelil cepín z police. Prostě bez patních hrotů je to úplně jinačí lezení, musím lézt mnohem precizněji. Bez pat se mi nějak nedaří odlehčovat cepíny, častěji mi to vystřeluje a pak zbytečně padám. Musím se zaměřit na to, abych byl opatrný a lezl maximálně staticky. Taky jsem po tom všem pořádně unavený, bolí mě snad každý sval a už nemůžu…

28. prosince 2007

– rest day
Miluji odpočinkové dny. To si dávám vždy velké hody…

29. prosince 2007

– ztráta mého mazlíčka…
Ztratil jsem svého miláčka! Spadl mi do doliny plné sněhu! Smůla, zrovna při přelezu klíčového místa, přibližně v padesátém kroku, jsem vyrval obrovský blok skály. Byla to jediná police, musel jsem přes ní udělat povinně krok. No, alespoň že jsem stihnul během mikrosekundy vykrýt srážku přilbou, a ne svým obličejem. Sakra…takový kousek od řetězu… Je třeba změnit a upravit software ve výlezu.
Zbytek dne jsme s Milanem hledali ztracený cepín. Nedaří se, jsme promočení, zmrzlí…navíc se stmívá, nic už nevidíme. Ráno moudřejší večera. Ještě si říkám, že nám určitě přes noc nasněží, aby to hledání bylo napínavější.

30. prosince 2007

– poslední den - naprostá euforie
Samozřejmě, že během noci nasněžilo. Ďábel si se mnou pořád zahrává! Však já mu to v pekle pěkně vrátím, třeba cepínem přímo do hlavy…
Každopádně pozitivní bylo, že napadalo jen pouhých deset centimetrů. Kamarádi mě v tom nenechali samotného a pomohli mi. Za to jim upřímně moc děkuji! Museli jsme důkladně prohledat přibližně čtyři sta metrů čtverečních. Každému při tom mrzli nohy a ruce, byli jsme mokří od sněhu a zároveň zpocení z námahy. Snad nejhorší možná kombinace. Navýšil jsem motivaci z původního piva na flašku Jagermeistera a po téměř dvouhodinovém trápení Milan vykřikl: „:Mám ho!“ Na vítězný pokřik jsem se tak zoufale těšil! V duchu si říkám: „Pěkně, panáčku, a teď to přelez. Ukaž sám sobě, co je v tobě. Máš za sebou čtyři náročné dny v horách, jsi unavený, zmrzlý a za chvíli bude tma! Dnes máš poslední možnost to přelézt.“ Věděl jsem, že mám energie sotva na jeden kvalitní pokus. Zase těch šedesát kroků a vyletět můžu už v prvním.
Dal jsem si teplý zelený čaj, řádek hořké čokolády a dvacet minut si odpočinul. Byla mlha a mírně sněžilo, trochu pesimistické počasí. Sebral jsem veškerý zbytek své energie a šel do toho. „Jdu to přelézt!“
Lezlo se mi parádně. Kruté fixy, nekonečná vytrvalost, maximální koncentrace…  Daří se mi krok po kroku dolézt na konec stropu, přehoupnout se přes hranu, a s novým softwarem opatrně přebušit nejisté lišťičky. Vybuchl jsem naprostou euforií, když jsem cvakl řetěz! Adrenalin mi proudil celým tělem. Předloktí bylo kvalitně natečené, ale celou tu dobu pod kontrolou.

foto by © Petr Solnický

Byla to nádherná cesta a pěkně mě potrápila. Šedesát náročných kroků, nejistých. Téměř v každém hrozilo vystřelení. Skála je celkem lámavá, taky jsem už na to doplatil při výlezu. Bez patních hrotů to byla úplně jiná cesta. Předtím mi to přišlo relativně snadné. Pokud to porovnám s mými přelezy několika skalních desítek, tak si dovoluji tvrdit, že Game Over byl mnohem náročnější jak fyzicky, tak hlavně psychicky…

Dodatek:

Triop, ČHS

Stanislav „Kvak“ Hovanec   [úpravy] 15:45 09.01.2008Tisk

congrat..!!!16:12:06 09.01.2008
Kvaku jsi dabel!! gratuluju!! .. clanek i fotky jsou paradni, jen tak dal;)
štěpánodpovědět
 Re: congrat..!!!10:59:33 13.01.2008
Děkuji všem za pozitivní komentáře! Moc jste mě potěšili a namotivovali... A těch negativních narážek atd si lepší nevšímat ani neodsuzovat... jdu si raději užívat radosti :-)
Kvakodpovědět

16:22:52 09.01.2008
super Kvaku respekt, to si celý ty:) pozdrav Leu na jaře v Krase!
Adam Fialaodpovědět
 :-)21:03:27 09.01.2008
Tak nevím Kvaku, ale normální je lézt bez paťáků, paťák je dle mého názoru stejné ulehčení jako kdysi dříve zasedávání do cepínu, styl by měl být co nečistší a to s paťáky při vší úctě není, lezením s nimi bych se nechlubil:-). Mě spíš zaujalo, že ti to přišlo fyzicky těžší než tebou vylezené desítky, jestli dobře počítám tak loni, když jsme tam byli, jsi v tom strávil dva dny, teď čtyři, celkem tedy šest, ale v Hrobovi jsi byl podstatně vícekrát, takže tomu nějak nerozumím s tou fyzičkou :-). A s tou psychikou v této cestě bych to taky nepřeháněl, vždyť je to perfektně odjištěné, nehrozí žádný nepříjemný pád s možností zranění, klasická skalkařina nic víc,hůř je na tom při tvé pověstné rychlosti jistič :-), nejhorší na tom je tam dojít vždy od auta nahoru, čtvrtý den za sebou to už je pakárna :-). Ale jinak se mi tvůj styl psaní líbil a pobavilo mě to :-))).

Lano pro Kvaka17:11:52 09.01.2008
..neprobíhá tu nějaká ta soutěž? bysem se přimlouval...
Papoušodpovědět
 Re: Lano pro Kvaka17:52:28 09.01.2008
Není to soutěž o nejkvalitnější článek? Ne nejkvalitnější akci...:-)
PDodpovědět
  Re: Lano pro Kvaka18:29:41 09.01.2008
...je to i dost dobre napsany
lodpovědět
   Nic ne pro Kvaka!18:58:33 09.01.2008
Zdálo se to jako psaní o super výkonu v horách a vida, ona je to půldélkovka k řetězu.Spaní u auta ve stanu.Hm, no jo , zima byla. Nějak mi to rozbíjení skály cepínem nepřijde jako to pravé. Jinak je Kvak asi dobrý,no jo no.
Kva Kva Blbodpovědět
    Re: Nic ne pro Kvaka!11:52:16 10.01.2008
..pssst..me se to taky nelibi,nicit skalu cepinama...ale nerikam to nahlas :) (at si dou na ledy-ledoborci) cheche..
hodpovědět
   Re: Lano pro Kvaka11:48:16 10.01.2008
Při vší úctě, četl jsem tu literárně mnohem povedenější dílka...:-)
PDodpovědět
   Re: Lano pro Kvaka17:26:20 12.01.2008
výkon to určitě byl dobrý, až na tu psychyku:-))), ostatně jako každý jiný od toho, kdo se tomu věnuje. Ale napsáno to bylo strašně, takové bláboly, Kvaku, když je ti zima, tak nebreč a nelez tam apod., hlavně ten styl psaní, asi to mělo udělat ohromující dojem, ale je to tak směšný, až se mi z toho chce brečet.
halfdomeodpovědět
 Re: Lano pro Kvaka19:15:13 11.01.2008
no jako vykon to byl bezpochyb uzasnej, ale jako ten clanek je do jiste miry, aspon pro vetsinu ctenaru, dost nicnerikajici. to sem mozna prehnal, ale na bednu to nevidim. jinak gratuluju k uspechu.
maťaodpovědět
 Re: Lano pro Kvaka12:38:41 12.01.2008
Ne soutěž o nejkretenštější komentář, vede VLK :-)
Plkodpovědět

Gratulácia20:44:53 09.01.2008
Supr kamo gratulujem, predbehol si nás. len tak dalej
Duriodpovědět

Gratulace!!!!!21:20:46 09.01.2008
Servus, moc gratuluji k dalsimu prasku!!!! Je videt, ze jsi o Vanocich opravdu nelenil :-) Drzim palce a preji hodne energie do dalsich cest! Miro
Miroodpovědět

jen do toho21:48:24 09.01.2008
gratuluji Kvaku! myslím si že parádní výkon v této disciplíně stropového šílenství! Jen tak dále.Nenech se odradit...diskutovat se bude dycky ...s mádžem.. bez hrotů..z lanem...bez nohou...jebat nato, někdo musí a bude určovat směr!
činčisodpovědět
 kva23:52:05 09.01.2008
souhlasím s Vlkem, jinak článek zábavný
Pavelodpovědět
  Re: kva11:48:29 10.01.2008
Článek dobrej, možná by stálo za zmínku, že cestu v roce 2007 vylezli i Luba Mázl se Šatavisem, a to stejným stylu.
 Re: jen od toho11:38:08 10.01.2008
A ja vim, ze ten smer si urcime kazdy sam, a myslim ze to neni to , kdyz nekdo misto deseti pomucek zacne lizt s deviti.Pro mne osobne smer lezeni s mackami a cepinem po vynytovane skale bez ledu stejne neni zadny smer.Za ty desitky Te Kvaku ale obdivuji.
Kv kva blbodpovědět

ABADŽIKRA09:20:23 10.01.2008
Kvaku, gratulace a mega ABAAAAAAAAAAA
Přemoodpovědět

Gratulace!!!09:49:35 10.01.2008
No dobrý masochizmus v té kose, jsi drak!! A jističi taky!
Lepraodpovědět
 Re: Gratulace!!!12:56:46 10.01.2008
Gratulace jak cip!!!!
Jirkaodpovědět

13:13:41 10.01.2008
Kvaku ty si kraken. Jen tak dal. Drt to vse jak to jde.
Honzisodpovědět

Game Over M 13-16:36:24 10.01.2008
Super.Jen nevim esli ten Vlk či co je to neni ňaký hňup či co.Si myslim že by sa zabil sam kdyby do teho nastupil bo to by hned vystupil bača jeden chytrý.
sfanpákodpovědět
 Re: Game Over M 13-17:26:54 10.01.2008
Pěkněj mazec to je jasný :-) gratuluju.
 Gulasodpovědět
 Re: Game Over M 13-17:41:53 10.01.2008
:-)),možná jsem, to nechám na posouzení odborníkům, nezabil neboj, jen jsem tam asi narozdíl od tebe byl a to loni s Kvakem, když to zkoušel poprvé :-)) a za vším, co jsem napsal si stojím.
  Re: Game Over M 13-20:22:56 10.01.2008
ale Vlk, neklam. teraz urcite za nicim nestojis ale sedis pred pocitacom ;-))
   Re: Game Over M 13-20:27:37 10.01.2008
Když budu úplně přesný tak v tuto chvíli sedím před a stojím v:-))).
  Re: Game Over M 13-22:55:57 10.01.2008
to že jsi tam byl, ještě neznamená, že jsi to lez nebo vylez. Takže je možný že i když si tam byl, moh ses z toho klidně pos......
vlkovinaodpovědět
   Re: Game Over M 13-07:28:06 11.01.2008
Bože proč dovolíš pitomcům typu Vlkoviny aby uměli psát...?
Bůh.odpovědět
    Re: Game Over M 13-08:12:35 11.01.2008
Vlku neber si do úst moje jméno, nebo tě stihe trest boží!
Opravdový bůhodpovědět
     Re: Game Over M 13-13:09:06 11.01.2008
Nejsem hlupáčku Vlk ale teď mám vlka.
Bůh.odpovědět
      Re: Game Over M 13-14:31:28 11.01.2008
To je Vlku první varování:))!
Opravdový bůhodpovědět

horizontal22:50:53 10.01.2008
za ten vertical pohlavek!!!
 Pochvala05:59:23 11.01.2008
Kvaku si největší ledoborec, co znám!
Penodpovědět
  Re: Pochvala08:58:19 11.01.2008
Kvaku,gratulace:)parada:) jsi borec:) někdy se stav..už máme i internet:) asi ti něco za odměnu upeču:) ABA
Kačaodpovědět

starejrejpal10:31:00 11.01.2008
Nemůžu hodnotit literární a vzhledem k obtížnosti ani lezeckou hodnotu. Ale přesto by mne zajímalo, zda není cepín apriori konstruován pro lezení v ledu... Pro mne překonávání skalních pasáží pomocí cepínů není nic víc než hákovačka, nemluvě o poškozování skály. A tohle nejsou křídové útesy co se každý rok mění, jak jsem byl již jednou upozorněn...????
Matyodpovědět
 rejpalům14:29:11 11.01.2008
tak si to zkus ty hlupáčku:) viděl jsem, jak se lezou s cepínama střecháče a šly na mě mrákoty, dva dny jsem nespal a nikdy na ten maprosto šílenej zážitek nezaponmenu.
Pojem skála je taky relativní, spíš se prý jedná o zmrzlou hlínu, po který za tepla nelze líst:)
Po literární stránce by bylo dobrý srovnání s nějakými ostatními články, jenže těch tu zas tak moc neni. Kdo by taky co smolil, když tu blbové kritikou nešetří... Poděkoval bych minimálně za snahu:)
A.odpovědět
  Re: rejpalům14:32:53 11.01.2008
No já to ani zkoušet nemusím, protože bych ty motičky bez poutek a ve střeše ani neudržel, ale stejně se mi to příčí(to je jediný co s tim můžu dělat:-) ).
Matyodpovědět
   Re: rejpalům14:36:08 11.01.2008
Abych se přiznal, taky jsem se tý možnosti ochotně zřekl. Představuju si jenom dvě věci: jeden cepín ve stehně a druhej v oku...
Aodpovědět
  Re: rejpalům17:37:42 13.01.2008
Když se jedná o zmrzlou hlínu,tak jak v tý zmrzlý hlíně můžou držet nejty,ty chytrej?
pitrsodpovědět
   Re: rejpalům21:27:14 13.01.2008
jeď se tam podívat a uvidíš...
A.odpovědět

Gratulace17:20:45 11.01.2008
Hoj draci! Gratulace Kvakovi za jeho ustavičnou tunelařinu a pěkný přelez a taky Solňovi za pěkné foto zachycující celý příběh. Kéž už bych mohl lézt... :( Cokoli, jakkoli, kdekoli a kdykoli... :) See you... Petis
Petisodpovědět
 Re: Gratulace19:52:18 11.01.2008
Ave Kvaku!
Musím se přidat k velkým gratulacím!!! Oprášil jsi mi dávné vzpomínky na společné večery ve Višňovém!
Káčo, upeč! Přijedu taky, abych Kvaka viděl a potěšil po těch letech.
Drž se dál brachu, jak to půjde!
Zicoodpovědět
  Re: Gratulace10:55:40 13.01.2008
Harem!!! Tak domluveno, potkáme se u největší (zatím!) tunelářské rodiny Šindelovců! Beru flašku červeného vína s etiketou 8c! Termín a čas upřesníme :-) Těším se na Vás pozitivní kamarády!
Kvakodpovědět
   Re: Gratulace13:39:51 13.01.2008
U nas v tunelu jsou ideální podmínky. Doraz, vem víno(basu vín!!!!!!) a zalezem na vytrvalost. Ziko nám bude udělovat metodické pokyny.
Pen+Kačaodpovědět
    Re: Gratulace09:45:55 14.01.2008
No tak tu vytrvalost by som si s vami tiez zatrenoval...:))
Kmeto
Kmetoodpovědět
     Re: Gratulace09:28:13 17.01.2008
No tak, Kmeto doraz, zalezem. Na jare se Visen zepta, cos delal v zime :-)
Penodpovědět

Fuck21:26:29 13.01.2008
Fuck the aid climbing.
 Re: Fuck22:56:10 13.01.2008
Ten člen tam není potřeba, takže ušetříš ťukání.
Cartmanodpovědět

po polce07:06:35 25.01.2008
Stalo prase na terase houpalo se v Game Over...:)Kvaku, gratuluju,smekam a plne souhlasim s Michalem...smer urcuje ten kdo busi na skale a ne ten kdo busi do klavesnice ...Us se tesim na dalsi tvoji dardu. abafreeride
Janoodpovědět

Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
1 7 Paní Skála

díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? | Re: Kdo má vlastně jet? | Jak branická skála |

Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)