LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   OS, RP,... to zná každej, ale ZK? Zelenej ksicht:(
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
15.Širůčková 10856
16.Reich 10798
17.Janošová 10776
Bouldry:
15.Skála 9731
16.Kučera 9700
17.Obal 9650
Hory:
5.Louda 5970
6.Chomová 5704
7.Šuraba 5606

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5523 lezců
1088222 cest
Nové přelezy:
Soldier Of 7b
Murieron C 7b
Balada Tri 7c+
Porcupine 9
Hungry Eye 8+/9-
Prigionier 7b+/7c
Variante H 7b
Il Calabre 7c
Beach Boys 7b
Pergamen 7C+

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezci pozor!

zelená chobotnice natahuje chapadla

Tak tenhle článek zaznamenal monitoring tisku na lesnickém serveru Silvarium. Kdo se pročte až na konec textu, zjistí, proč je zajímavý i pro lezce.

Národní park chce „spolknout” i Tiské stěny (MF Dnes) 

České Švýcarsko - Přírodní div a útočiště lidí hledajících odpočinek -Tiské stěny na Ústecku - se mohou stát součástí Národního parku České Švýcarsko. Skály nad Tisou by tvořily satelit současného území parku, oddělený od jeho hlavní části na pravém břehu Labe, která leží západně od Hřenska.

Zvažované rozšíření národního parku o 25 čtverečních kilometrů má vést také k narovnání jeho příliš „klikatých” hranic. Zastupitelé jedenácti obcí, ke kterým se park přiblíží, proti tomu nejsou. Zbývá Tisá, kde bude o věci zastupitelstvo jednat na konci měsíce.

U Tisé má být úplně nové území parku zahrnující Tiské stěny, na které dnes dohlíží CHKO Labské pískovce. „Celá oblast od Petrovic přes Rájec po Tiské stěny je výrazný fenomén, který je možná poněkud v pozadí oproti centrální části národního parku, ale pokud jde o geomorfologii, je to stejně hodnotné území,” řekl k záměru botanik CHKO Petr Bauer.

Široká podpora „Změna, která má tak širokou podporu všech zainteresovaných stran z regionu, by mohla být dokončena snad i do dvou let. Získání souhlasu obcí je prvním krokem. Bude následovat legislativní proces, jeho délka bude záležet na stabilizaci politické scény, neboť musí dojít ke změně zákona,” naznačil další postup mluvčí správy národního parku Tomáš Salov. Vedle obcí se pro změnu hranic a rozšíření území parku vyslovili také krajští zastupitelé při zářijovém zasedání. Po narovnání hranic by park mohl více zasahovat například do katastrů Doubice, Jetřichovic, Brtníků, Růžové či Srbské Kamenice.

„Původně se uvažovalo o větším rozšíření parku na levém břehu Labe, zahrnutí Tiských stěn se v současné době jeví jako průchodná varianta,” vysvětlil Salov řešení, kdy jedna část území parku by měla ležet mimo jeho hlavní část. V Tiských stěnách by se pro turisty nic podstatného nezměnilo. Pouze horolezci by mohli používat jen současné lezecké cesty, nikoliv stavět nové.



Pavel    [úpravy] 19:12 11.09.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 zelený mor20:23:44 11.09.2009
předposlední věta zní: Pro turisty by se nic podstatného nezměnilo. Tak proč to tedy dělat? aby se zvedl cestovní ruch? jsem zvědavej co jim na to řekne sokol v Rájci. Poženou se tam hordy turistů, lačnících po něčem novém ale ten krásnej klidnej kout země už bude nenávratně pryč. A těch pár mincí do kasy? pche..
Zabijete Rájec, chlapci...
dunaodpovědět 
 Re: zelený mor09:59:41 12.09.2009
no tam nejde o peníze do kapsy...ani pro turisty se nic nezmění (asi). Jde hlavně o větší možnost ochrany přírody díky "pravomocem" národního parku - měla by se zlepšit možnost ochrany přírody - resp. možnost vyšší péče od zelených...
Pepekodpovědět 

 CHA, CHA21:06:07 11.09.2009
Zelená chobotnice natahuje chapadlo a někdo to úplně šíleně žere i s navijákem.  Nevím, čím ten naviják zapijíš, ale dej bacha, aby se ti nezasekl v krku.
Petrodpovědět 

 NP22:42:50 11.09.2009
NP je nejvetsi blbost...zrusit...a CHKO uplne to stejny
jen zbytecny problemy a tece tam spoustu zbytecnych penez, ktery chybi jinde
Honzaodpovědět 
 Re: NP07:49:58 12.09.2009
Máš Honzo úplnou pravdu, zrušit NP, CHKO i rezervace. Potom by se konečně mohl dotěžit Ádr na písek a taky by mohla začít těžba třeba v Tisé Konečně by blbý Zelený nebránili Jezům na Labi a nepřekáželi jinejm potřebnejm aktivitám, který bezpečně přinesou hodně velkej užitek (těm správnejm, co si včas koupili pozemky, mají správný kamarády na správnejch místech a kterejm ještě poslouží dobře armády blbců).
Petrodpovědět 
  Re: NP08:26:53 12.09.2009
Petr má recht.Podle mě bychom si zasloužili, aby nám ten Ádr vytěžili, ve skalách přes cesty nadělali pořádný feráty, kde na začátku i na konci bude stánek s buřtana a trpajzlíkama. Uprostřed skal parkoviště s heliportem a motokrosový dráhy všude.to by byla paráda. Třeba bychom si to pak chvíli pamatovali a blbě nepindali. Stejný je to s komoušema. Měli by tu vládnout ještě jednou!
nadšenec do přírodyodpovědět 
   Re: NP10:01:38 12.09.2009
jo! souhlasím s Tebou...oni si ty lidi, co chtěj zrušit NP a CHKO vůbec neuvědomujou, jak to funguje a že i "blbej" přístup je mnohdy lepší než žádnej a úplná možnost komercializace...
Pepekodpovědět 
    Re: NP11:58:07 12.09.2009
uvedomuju si chraneni prirody a podobne aktivity s tim spojene, chapu to a do jiste miry i podporuju, ale nekdy mi to prijde az moc zbytecna "buzerace" prave na stranu lezcu...uvedu muj postoj a nazor na NP, maly priklad spojeny s tezbou dreva a "obnovou puvodniho lesa" v oblasti jetrichovic, je hezky ze chtej odstranit vejmutovku a obnovit puvodni zalesneni, ale kdyz jdu lesem po traktorem rozjezdeny ceste a slysim jen motorovou pilu misto klidu prirody tak mi to moc nehraje s tim jak vsechno omezujou a pri tom tam sami vydelavaji tezky penize na tezbe dreva protoze mimo vejmutovky se tu kaci i spostu jineho dreva ktere by melo stat na svem miste v lese...pak spojene s tezbou dreva mi prijde treba vhod to drevo nekdy taky odvezt kdyz uz to teda pokaceli a ne tim jen zbytecne znemoznit pristup k horolezeckym objektum...zkratka na NP nevidm az takove klady nebyt to NP tak by jiste ani nebylo tolik turistu a priroda by na tom byla treba lepe ale taky treba ne, nevidim do toho az do takove hloubky...je to peknej kus prirody rad tam travim svuj volny cas, ale nektere narizeni parku mi prijdou zbytecne a proto NP nejak zvlast nepodporuju
Honzaodpovědět 
     Re: NP01:14:41 13.09.2009
no já pořád věřím, že ty lidi ví, co dělají a že třeba ty daný stromy kácí protože jsou nakažený třeba kůrovcem nebo něčim jiným, že by mohly ohrozit okolní zdravý stromy...pak chápu, že je potřeba nějaký takový strom dát pryč (pokud to není oblast, která se nechá úplně napospas přírodě, i to se prý u nás dělá)...a když se má dát pryč, musí se to nějak udělat a motorová pila a traktor jsou k tomu vhodné prostředky...nepopírám, že to dělá bordel, ale i ten rozumní lidé po sobě "uklidí". A třeba i koleje od traktoru zamaskuje příroda sama rychleji než vyroste nový les...
Frantaodpovědět 
      Re: NP11:08:06 13.09.2009
Já myslím že o některých věcech by měli rozhodovat odborníci který tomu fakt rozuměj a né idioti z politiky a hlas lidu.
tomodpovědět 
  Petrovi08:35:51 13.09.2009
Hele neházej tady síru na projekty který mají smysl. Co se jezů na Labi týče tak maj v současnosti Ekoteroristi taky pěkný máslo na hlavě. Ustupovalo se jim jak se mohlo, vymejšlely se hovadinky, který nemaj oboby a nakonec do toho zelený hodili vidle, který nemaj obdobu a stopli úplně všechno i s akcema, který by pro Labe byly 100% přínosný... :-(
Karbyodpovědět 
   Re: Petrovi18:18:32 13.09.2009
Absolutne recht, to by bylo pro Labe více jak 100% přínosné. Možná dokonce 150%. Ale to je úplně prt proti tomu, jak by to bylo přínosné pro betonářské firmy. Míchal by se beton a ve velkým a čím větší zakázka, tím se v tom ztratí více peněz a to by bylo, aby nějaký neskončily na nějakým kontě. To je taky důvod, proč tyhle projekty jsou tak strašně podporovaný politikama. když se někde točí miliardy, to by bylo, aby se nějaký prašule nepřestěhovaly do té správné stranické kasy. A nějaký Labe, nebo přírody? - nezájem.
odpovědět 
    Re: Petrovi18:54:10 13.09.2009
Hele Hugo, to že z připsaných peněz se skutečně prostaví a proinženýruje cca 70% je smutný, ale to platí u všech státních zakázek. Jde snad o to jaký je vůbec smyl toho,kterého projektu...a u Labe to mělo obsahovat i regeneraci koryta, břehů atd...a všechno to relativně má hlavu a patu. Jezy můžou bejt diskutabilní, ale jsou potřeba pro plavbu - což bohužel zeleňáky absolutně nezajímá, pač z toho nic nemaj. A to že jsou zelený často "placený" různýma subjetktama jako profi lobbing, kterej má zatraceně velkou sílu něco zastavit (nezávisle na zájmech živ. prostředí) je taky běžná praxe...a často si je "najímají" samotný stavební firmy - čím složitějščí a kličkující trasa, tím větší love :-) juchůůůůů
Karbyodpovědět 

 zakaz delani novych cest?12:44:46 12.09.2009
a proc? jak to je v dosavadnim NP ceskosaske svicarsko? pride mi, ze zeleni se snazi urvat si ty nejhezci kousky prirody jen pro sebe
fardaodpovědět 
 Re: zakaz delani novych cest?14:35:22 12.09.2009
"pro sebe"?
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: zakaz delani novych cest?08:10:41 14.09.2009
Ano, pro sebe. Nikdo kromě nich tam potom nesmí (mimo několik málo značených cest).
Co se týká Tisé a okolí, je to velice klidné místo, nic nekalého se tu neděje, přírodě se daří, davy turistů ani stavby nic neničí. Pro vyhlášení NP není rozhodně důvod. Naopak by se tím zatrhlo úplně vše, nikdo by si nesměl kromě turistického okruhu v Tisé ani uprdnout, takže by byl další kousek přírody dokonale vyrván lidem, co mají přírodu rádi :( Copak to proboha nikdo nepozorujete, že se čím dál víc oblastí u nás zavírá lidem, pro lidi se staví jen výstavky v infocentrech a "vyhlídky na přírodu" ?! Docela mě mrazí při pomyšlení, kam až to dospěje ... A bohužel, takto se magoří jen u nás a na Slovensku. V okolních zemích s tím není žádný problém. NP znamenají jen omezení pro zásahy do přírody, pro stavby apod., ale lidi se nechávají žít a není na ně prováděna taková buzerace, jak je tomu u nás :(
Petrodpovědět 
   Re: zakaz delani novych cest?13:11:15 16.09.2009
a nějakej příklad ze zahraničí? jmenuj 5 NP z alp, kde jsou omezeny zásahy a ne lidi :-)
to je jednoodpovědět 

 Np17:46:50 12.09.2009
Za bolševika sme měli v hřenských soutěskách dvacet let krásný camp . Ten sme zdědili po osadě která tam jezdila dlouhá léta než se rozpadla . Po vyhlášení NP nám camp vypálili a zbourali zelený. Takže pozor horší jak bolševik .
lezoun
čundrák lezecodpovědět 
 Re: Np10:47:57 13.09.2009
Nebylo to Orlí hnízdo na skále nad zúžením?
Jeden z nej, kde jsem nechal své sny a mládí...
Gampodpovědět 
 Re: Np22:08:17 13.09.2009
campu bylo vice...a vsechny dopadly stejne
odpovědět 
  Re: Np00:06:35 14.09.2009
Kniha Chvála Zadní země od Nevrlého nadále inspiruje...:-)K toulkám ne na MTB, ale jinak...
Máš-li cíl, cesta se objeví :-)
Howgh.
Gampodpovědět 

 Nevíte co chcete20:19:45 12.09.2009
Vy magoři, dokážete si úbec uvědomit jak by v dnešní době vypadaly ty naše milovaný skály, kdyby se neprováděla ochrana??? Na jednu stranu chceme lézt v krásné krajině a na druhou stranu bojujeme proti ochraně přírody. Důležitá je rozumná domluva na provozování horolezectví v NP, což se myslím daří!
Jeklodpovědět 
 Re: Nevíme co chceme,jsme totiž úplný blbci!11:01:10 13.09.2009
No kdyby vypadali třeba jako ve Francii nebo španělsku,tak bych se nezlobil.Jo ochrana.To je věc,zvláště pokud se dělá do důsledků.
odpovědět 
 Re: Nevíte co chcete16:29:22 13.09.2009
Když chtějí zakázat dělání nových cest, tak nevím, co je to za rozumnou dohodu.
Pavelodpovědět 
  Re: Nevíte co chcete20:56:23 13.09.2009
Až přelezeš všechny cesty co jsou třeba v Tisí, tak teprve mektej o zakazování cest. Jinak pokud vím, tak prvovýstupy v NP jsou možné se souhlasem správy.
Jeklodpovědět 
   Re: Nevíte co chcete21:56:29 13.09.2009
Přestaň hulit trávu a přečti si pořádně celý článek. Teda jestli nemáš potíže s pochopením psaného textu...
Pavel odpovědět 
    Re: Nevíte co chcete06:42:29 14.09.2009
Jekl, má pravdu sám jsem si povolení do NPCS na jednu cestu vyběhal.Dá se to, ale je to trochu pakárna.
Vlastik Peroutkaodpovědět 
 Re: Nevíte co chcete09:38:02 14.09.2009
WTF? jeblo Ti v bedne. Jaka "rozumna domluva" na provozovani horolezectvi v NP? Zakazano! Zkus se rozumne domluvit v Krkonosich na zimnim lezeni ledu. Vite, my bychom i radi, ale podle zakona v NP lezt nesmis, to vite, to je nam strasne lito...

Zakon 114/1992, par. 16, odst. 1 f)
Radek J.odpovědět 
  Re: Nevíte co chcete14:38:38 14.09.2009
Her trotl! Je sice hezké, že tu operuješ zákony, ale zjevně jim ani nerozumíš. Lze totiž udělit výjimku - viz návštěvní řád NP Č.Š. článek 6.
Jeklodpovědět 
   Re: Nevíte co chcete14:40:44 14.09.2009
A o kazdou jednotlivou vyjimku v NP se samozrejme bude zadat daleko lepe, nez o plosnou vyjimku v CHKO. Sem si oddech.
V dokonale ucte

Trotl J.
Radek J.odpovědět 
   Re: Nevíte co chcete14:41:22 14.09.2009
Jeste dodavam: srouby je potreba utahovat pomalu.
Radek J.odpovědět 
   Re: Nevíte co chcete15:05:00 14.09.2009
Při začlenění Tisé a spol. do NP se do návštěvního řádu přidá článek č.7 kde bude dělání nových cest v Tisé výslovně zakázáno a je to. Přesně o tom se mezi řádky v tom článku píše. A dál? Když se to osvědčí, tak proč nevyškrtnout článek č.6 a zákaz rozšířit na celou oblast NP. Já totiž postrádám logiku v zákazu dělání nových cest. Jestli vylezu novou cestu 5m vlevo od již udělané, čím tak nehorázně uškodím přírodě v NP?
Pavelodpovědět 

 NP16:03:34 13.09.2009
Když máš prachy děláš si v NP co chceš . Když si chudej nevyspíš se ani pod kamenem . Oto jde . Potřebujou na nás klacek . Tak jim k tomu nekejvejte .
čundrák lezecodpovědět 
 Re: NP12:51:54 14.09.2009
to je fakt, clovek si nemuze ani sednout nekam vedle cesty, ale baraky za 100miliony se muzou hned vedle stavet, at zije dnesni pristup k ochrane prirody
odpovědět 

 Apendix k parku05:47:15 14.09.2009
http://zpravy.idnes.cz/ mfdnes.asp?v=213&r=mfsevercech &c=1255667 (bez mezer)

Papoušodpovědět 

 lezení v NP všeobecně17:04:23 14.09.2009
Podle mě je podle současné legislativy horolezectví v národních parcích zakázáno úplně. Proto se také nesmí lézt v NP Šumava a v Krkonoších. Podle mě komentář starostky obce a zástupců NP je jen pro uklidnění veřejnosti. Někdo chvíli po revoluci proloboval, že horolezectví je škodlivý element, ale myslivci s flintou se můžou prohánět klidně i po cizích pozemcích bez jeho souhlasu. Prostě krůček po krůčku omezit aktivity (nejlépe sportovní) ve všech NP a CHKO...

114/1992 Sb.o ochraně přírody a krajiny
§ 16
Základní ochranné podmínky národních parků
(1) Na celém území národních parků je zakázáno

f) provozovat horolezectví a létání na padácích a závěsných kluzácích a jezdit na kolech mimo silnice, místní komunikace a místa vyhrazená se souhlasem orgánu ochrany přírody,
Kubaodpovědět 

 Ještě skalku na Strahově tam dejte21:33:55 16.09.2009
Národní park je velkoplošné území. Chránit takto malá oddělená území odporuje zákonu o ochraně přírody č. 114/1992, kde se říká: Národní parky
(1) Rozsáhlá území, jedinečná v národním či mezinárodním měřítku,..........
  Že nekřičí ti co se ohánějí zákony o ochraně přírody a taky naši lezci - ochranáři.
  Ještě tu skalku na Strahově v Praze, celou popsanou od milenců, by tam mohli dát. Zóna I by jí slušela, příroda tam je panenská, tedy když tam nějaká panna zajde.

 Véčaodpovědět 
 Re: Ještě skalku na Strahově tam dejte23:35:45 16.09.2009
Bacha. Petřínský Yosemit je taky chráněný. Svého času tam dokonce nějaký ochranář vyhazoval lezce bez průkazu.
Kuba Turekodpovědět 

 Foto dne:
Pupek
Pupek
 Databáze cest:
Všechny cesty (173644)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
F.A.K.E.R 7B+ Doksy U Kladna
La Machina 7a Manikia
Stairway To Heaven 7b Manikia
Lia 6b Manikia
La Luna 6c+ Manikia
Nově komentované:
Okurka V Humusu IXc Labské Údolí - Levý Břeh
Legendy V Českých Zemích 7A+ Panský Les
Koukolský Tvrďák 7 Koukolova Hora
Hang-on-dog Přímá Varianta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Jarní Únava 7- Koukolova Hora

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest |

 Nové komentáře:
Re: betabrejky | Odkud byl | Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (150)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (45)
Mauritánie - únor 2024 (21)
IFSC: mezi funkcionáři na olympiádu nominován stavěč Jan Zbranek (16)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (12)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Namibie 2023 - Spitzkoppe - Namibijský Matterhorn. (8)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (7)
Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (6)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (6)

 Nově v inzerci:
PÉŘOVÝ SPACÁK WARMPEACE SOLITAIRE 500 - 195 L | Hledám spolulezce | Koupím koule na posilování | LS Olympus Mons EVO | Expediční kalhoty RAK | Mammut goráčovka | Velký mágopytel Petzl Sakab | LEZEČKY | Jizerky apod. | Prodám přilby k lezení |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 203 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 217 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 215 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 201 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.