Registrace   |   Ty stromy musí pryč, chci se tu pořádně rozhlídnout.

Soldier Of 7b

Namche - Outdoor, Travel & Climbinig Center, s.r.o. - Praha 8
HUDYsport - České Budějovice

Tak tohle musíte vidět…

Tak jsme si zase s Oslíkem vyrazili někam zalézt a objevili jsme podle mého nějakou celkem zapomenutou oblast. Bylo tam tedy pár rezatých kruhů, ale do těch bych necvakal ani kdybyste mě nutili. Koukal jsem do průvodce, ale tam taková žádná oblast není. Mluvil jsem o tom i s Hopem a on říkal, že by to mohla bejt zpráva roku.

Byli jsme domluvený, že pojedeme do Srbska, ale Oslík musel ještě v Rožmitále vyzvednout sestřenku, tak to byla celkem zajížka, ale teď toho nelituju. Když jsme přijeli do Míšova, nějakou nám zcela nevysvětlitelnou náhodou jsme špatně odbočili a tím to vlastně začalo…

(Mapku této skvělé oblasti jsem nakonec a dokonce i se zakreslenými skalami objevil ve Skalním průvodci plzeňskem z roku 1951. Nikde jinde jsem popis této oblasti neobjevil, protože se prý dříve jednalo o vojenský prostor.)

Dojeli jsme do ňáký Hutě nebo kam, ale to už jsme v dálce viděli nějaký šedavý obrys čehosi. Takovou věž jsem asi nikdy neviděl. Člověk by nevěřil, jak se tady mohla schovat. V tu chvíli jsme oba dva utíkali lesem přímo ke věži. Ale čím jsme byli blíž, tím se nám více ztrácela z dohledu. Cvakal jsem foťákem skoro za běhu a nevěřil, že by někdo mohl přehlídnout takovýhle kolos.

Komplex skal čítá čtyři samostatné ovšem dosti velké objekty. První, a vlastně jediný, který je vidět z cesty se nazývá Poslední dáma. Tak padesát metrů za ní trochu do svahu směrem na jihovýchod stojí Bílá věž. Východně pak Králova loď a Vosí hnízdo. Vosí hnízdo je ze všech nejmenší a má tak maximálně pět metrů do výšky. Ostatní nedokážu odhadnout, ale Bílá věž má určitě přes třicet metrů.

Je ovšem zajímavé, že pouze poslední útvar je z ruly, u prvních tří si nejsem totiž vůbec jist, ale rule se to nepodobá ani náhodou. Možná že by bylo dobrý, kdybys sem Luky někdy přijel s tím tvým superkompasem a všechno to řádně zaevidoval do průvodce.

Zkoušeli jsme něco ze svýho lezeckýho umění jak na Dámu tak na Věž, ale marně. (Ty kruhy se nám fakt cvakat nechtělo.) Kdyby sem někdo schopnej příjel třeba i s rourákem a majzlíkem a vůbec já nevim, co je k tomu nutný, a udělal by tady pár super cest, myslím, že by to nebylo vůbec na škodu. Na Věž například jsem koukal, že vede cesta pouze ze severu a skutečně se i jmenuje Severní a pak tak metr vedle ní vede asi osmička, jestli si dobře pamatuju – Mazlavá Věra.

Něco jsme pak zkoušeli sólově na vosím hnízdě, ale spíš jsme se tak protahovali. No, měli jsme málo času a museli jsme frčet pro tu sestřenku. Tak jako tak jsme stejně přijeli pozdě, ale příští víkend vyrážíme všechnu tuhle nádheru důkladně zmapovat a hlavně zlézt.

Ležec   [úpravy] 09:11 28.05.2002Tisk

Nový komentář

Gratuluji
Noo Ležče, klobouk dolu!!! I když rád příjemně relaxuji u tvých "humorných" článků, tak tohle je velmi pěkná a pohotová seriozní reportérská reakce. Navíc Brdy docela znám, dost jsem tam toho provandroval, ale tyhle věže mi nějak ušly a tak je možné, že se tam o víkendu uvidíme. Pa Gejza
Zapsal: Gejza, 09:38:39 28.05.2002
 To je bomba..
To se vám opravdu povedlo! Jestli ten materiál není moc rozchrastaný, tak to vypadá na opravdu pěkné cesty!
No myslím, že teď cos to zveřejnil, tam bude vbrzku k slyšení zvuk kovového bušení.. :o)
Zapsal: Houba, 10:44:56 28.05.2002
 Zajimavy
Lezce, dost dobry. Tesliny a Vesin s Misovem to jsou ty vesnice, ktere projizdime jedouce z Plzne na Roviste. No tak to mame skaly jeste jedny po ceste. Super objev.
Zapsal: JirkaS, 10:47:30 28.05.2002
 Dost narváno
Tak tenhle výkend tam bude asi dost narváno. Taky se tam chystam. Možná, když nás tam bude hodně, tak objevíme ještě spoustu dalších skal a věží. Tak hlavně všichni přijeďte.
Zapsal: Hop, 10:59:59 28.05.2002
 Dobrý kousek!!
Ale místo skal tam bude to co je dopsáno dole v mapě mezi Chynínem a Mýtem. Zrovna jako ty dokreslené skály. Jinak pěkný, fakt. Zdar.
Zapsal: Marian Bubenik, 12:04:44 28.05.2002

A co takto to vyliezt s vklinencami?
Zapsal: , 14:17:35 28.05.2002
 Dobrý kousek2!!
Včera jsem pod Radyní objevil úplně náhodou 3 věže, asi tak 80m vysoké, jedna z vápna, druhá buližník a třetí z pískovce. Super! Ani nevím jak jsem je mohl takovou dobu přehlížet. Nějaké foto seženu.
Zapsal: MB, 14:49:25 28.05.2002
 to je bomba...
Skoda ze nejni prvniho aprila a ze me docela zajima geologie, jinak bych tam jel este dneska odpoledne...
Zapsal: marek, 15:07:27 28.05.2002
 Průvodce
Ještě hoďte on-line průvodčíka a razíme!! Super objev. Jen tak dál a za chvíli nebudeme snad muset jezdit za skálama tak daleko.
Zapsal: Mr.Climber, 18:53:45 28.05.2002
 To je kvalitka
Páni.To je nářez.Ale pojeďte raději k nám.Jak hodně prší tak mě na zahradě vyrostla taková malá stěnka.Tak dvou délková.Už jsem ji osadil.
Jinak super článeček.
Zapsal: Himbajz, 09:15:00 29.05.2002

Pojeďte do "úplnýho hovna" co je dole na mapě.Je tam super koupaliště.Limo-pivo-zmrzlina.
Zapsal: Himbajz, 09:17:20 29.05.2002

Mám takový pocit, že Ležec se rozhodl otestovat inteligenci a smysl pro humor celé lezecké veřejnosti. Po článku "Pokažené velikonoce", na který se nachytalo spousta pískařů, jsou teď na řadě skalkaři. Dalšími v pořadí budou opravdoví "horolezci"? Ale pozor, článek o výstupu na Mt. Olympus už jsem tu četl.
Zapsal: Chose, 12:19:44 29.05.2002
 No teda fakt
radši po jistých zkušenostech nebudu hodnotit pravdivost úchvatného objevu Ležce. I když ta běloskvoucí věž jako by trošilinku do Brd nepatřila;)) Jestli on to nakonec není onen bájný vrchol nejvyšší brdské hory Toku, o kterém se vlastně dodneška neví, kde přesně je! Jinak ale volám: hledejte nové skály! Je jich tady u nás neobjevených a nepopsaných ještě nepočítaně. Bouldrů teda zejména, ale menších skalek taky až až. Každopádně bych rád dal jeden TIP HLEDAČŮM: kupte si speciálky míst, která dokonale znáte, a možná že nevyjdete z údivu! Na adrese: http://www.vugtk.cz/~cuzk/adr10/index10.html
najdete seznam prodejen map v měřítku 1:10 000 a 1:5000(!). Co se podle nich dá taky najít, tak nejpozději do týdne doufám ukážu, zatím jen stručně: boulderoví práskači, těšte se na Malé růžové vajíčko neznámého ptáčka! Takový vejce jste myslím ještě neviděli...
(No jo, ale přesně v Brdech mají ty speciálky mezeru, bo mapy vojenského prostoru neprodávaj. Tak proto jsem radši s Lěžčěm opatrný...;)
Zapsal: tomash, 21:25:13 29.05.2002
 Neco tam pujde
Opatrny bud protoze, ja tam byl je to fakt super. Skaly jsou docela dobry. Zkusim tam vytahnout Algenu a udelame nejaky linie.
Zapsal: Gulash, 09:46:53 30.05.2002

Moc by mně zajímalo jak je možný, že jste tam neviděli nejty, když Algena tam už dva víkendy jezdí s vrtačkou.
Zapsal: , 19:05:28 01.06.2002
 Potřebuju ty semínka od Himbajze
Po přečtení ůžasného článku od Ležce a neméně ůžasných ohlasů jsem nejvíce užasnul nad ohlasem od Himbajze:Touto cestou Tě prosím o zaslání semínek té stěny co Ti při vydatném dešti vyrostla na zahradě(mám na skalce vedle pampelišek trochu místa tak proto.Adresa Pepa-obec Úplný hovno
Zapsal: Pepa, 08:26:07 04.06.2002
 bqCqOEaxcEbXXLAUs
r3CswW Looking forward to reading more. Great blog article.Much thanks again. Great.
Zapsal: XLKRqXJmtHL, 23:24:25 20.12.2013
 fVAbsAqRUFEmunN
QwocX9 I truly appreciate this blog post.Thanks Again. Cool.
Zapsal: OkCkdkDk, 03:04:48 21.12.2013
 BUpIdHQMbuWzQJuSIkB
ZzDyd3 I really like and appreciate your article.Much thanks again. Really Cool.
Zapsal: HjmrAsjkDAkfSS, 23:45:41 18.07.2014

Vložení nového komentáře
Název
Jméno
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

La Machina 7a Manikia
Stairway To Heaven 7b Manikia
Lia 6b Manikia
La Luna 6c+ Manikia
Soldier Of Fortune 7b Manikia
Okurka V Humusu IXc Labské Údolí - Levý Břeh

Re: betabrejky | Odkud byl | Re: Boulder | Re: Boulder | díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky |

Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (6)