LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pod skálou každej rád poradí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Tetín, uvolněné matice u nýtů02.11.2018
U cest Ádrkoutek (1. nýt) a Lež a nenávist (min. 2 nýty pod slaňákem) jsou uvolněné matice. Závady budou odstraněny.

I když je počet závad při velkém množství nýtů zanedbatelný, každá z nich může potenciálně způsobit velký problém. Navíc,
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů02.11.2018
Nebo by mozna nebylo od veci na ten drik flaknout trochu synteticke barvy nez se tam nasrobuje ta ma
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů02.11.2018
Péérovka je jistota, jen ji nesmíš otočit!!
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů02.11.2018
Od věci by nebylo nejistit to nejtama, ale lepit nerez bh. Takhle to je "užít si a po nás potop
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů02.11.2018
Hele, tohle se tu resi furt. Nyt samo neni tak dobrej jako dobre udelany lepeny borhak, na druhou st
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů03.11.2018
Chápu rozdíl v ceně. Každý máme na jiné zboží jiné ceny a Karešák umí sehnat nýty. V pracnosti nevid
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů04.11.2018
Asi je to spíš o pohodlnosti a někdo se nechce špinit lepidlem. Tvrdit, že bh jsou dražší je blbost,
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů04.11.2018
Asi je to spíš o pohodlnosti a někdo se nechce špinit lepidlem. Tvrdit, že bh jsou dražší je blbost,
     Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů04.11.2018
Myslím, že nevíš, co povídáš. O lenosti to určitě není. Kdybys stavěl větší počet cest, věděl bys, j
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů04.11.2018
Ne, tak to podle mne není. Já Ti řeknu jak to podle mne je. Je to jen nedochvilnost a po nás potopa.
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
nekteri? podle mne pravidlo. Si snad v zivote nepotkal zadnou slavnou pískovcovou frezu, ze te to t
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
treba pripočítať aj oxidáciu horniny. Pri beznapäťovom istiacom bode = lepenom bh k nej nedochádza,
      Stavba05.11.2018
Pokrok nezastavíš, dříve lezci cesty lezli, pak vrtali shora a dnes jsou i borci, co cesty staví. A
       Re: Stavba05.11.2018
Průkopníci tohoto stylu byli Argentinci na Dhaulágiri v roce 1954.
       Re: Stavba05.11.2018
Neplest POKROK a VYVOJ.
Pokrok znamena pohyb smerem k necemu lepsimu.
        Re: Stavba06.11.2018
Než vývoj a stavba jsou to spíše zákrok a těžba.
   neschopnost/ lenost lepit?06.11.2018
fakt sa divím, prečo sa to stále točí okolo expanzných nitov. Pred desiatimi rokmi boli kvôli zlyha
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů03.11.2018
Doporučil bych klliknout na "Hlášení závady" v databázi ČHS (vew spodní části stránky webu
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
Tak idealisticky bych to neviděl. Jednou jsem se přes web ČHS snažil hlásit problém. I pěkná fotodok
   Pro Jenda z Brna05.11.2018
Pošli mi prosím na mail o co se jedná. Třeba to nějak vyřešíme společně.
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
To ale prece nemohla byt ta bajecna, bezchybna, dokonala Jandikova databaze!
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů04.11.2018
Ivoši, díky moc za info vše dotáhneme :)
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
Ahoj Honzo, to je daň za návštěvnost, prostě se tam lidem líbí, udělali jste to dobře. Klíč 17 už bu
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
Ahoj, povolene matice jsou jeste v poho, ale v Tetine je relativne hodne nytu spatne navrtanych - ny
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
Ahoj, díky za reakci, cokoli jsem tam lezl a lezl jsem 90% cest, tam nýty jsou ok. Jestliže máš jiný
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
Ahoj, dik za odpoved. Videl jsem to tam ve vicero cestach (obcas se to samozrejme stane v kterykoliv
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
To jsou asi oblasti, kde pacidlo muzes pouzivat do nekonecna beze zmeny az dokud skala uplne nezmizi
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
Nevím, nevím, Tetín jiste mnoho prace, hodně cest hodne vedle sebe. Nevim, zda jsou matky uplne ten
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
jen tak jdu okolo a tak se blbě zeptám: když už se používají nejty na skalkách (což považuji technic
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
protipovolovací matici na nejtu dost často neutáhneš, začne se protáčet nejt.....
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
jestli se začne protáčet nejt, tak to znamená, že je buď a) blbě vyvrtaná díra, moc velká čili vyklo
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů05.11.2018
Nebo to neutáhne nejdřív normální maticí a po "chycení" nejtu tam dá samojistnou… Ale zase
     Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Nechapu proc je osazovani nytu do skaly kravina, muzes prosim vysvetlit? Napeti vyvolane utazeni hmo
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Nyty na prvovystupy ok viz rychlost osazeni apod.zajimalo by me pokud se budou cesty nekdy v budoucn
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Ahoj, tyto nýty nás v našich podmínkách přežijí určitě 😁 Vzhledem k tomu, že se vždy zaj
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Nýt nezrezne, problém je že to je rozpěrná kotva v neutěsněné díře. Životnost opravdu max. pár desít
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
hele, vony jsou ty cesty na tom tetíně dělaný vocpoda, ála pískovec? a kdy se tam teda pajcrovalo? a
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Velmi pekne dekujem za prilozeni rukou k dilu v Prosecnici. Pises, ze tam jsi videl vrtajici mistry,
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
to je ten průser nejtů obecně, zvenku vypadají jako nové, a tam kde není vidět, tam prostě není vidě
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Rad vidim, ze mas hluboke teoreticke znalosti. U tech ale bohuzel i zustalo. Budes-li nekdy v budouc
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
jó gůgl, to je mocná zbraň.... tělocvikáři....
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Ty vole, kdyz nemas fakticky argument, tak neni lepsi drzet hubu? Osobni zbytecne "Co si udelal
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Hele, radím Ti dobře: Nedělej ze sebe hňupa před zkušeným stavebním inženýrem, který pracuje s napět
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Sorry, ale nýt opravdu je časovaná bomba. Nejde o korozi samotného nýtu, ale o napětí ve skále (vůbe
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Já :
presne !
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Vsichni se tesime az nam predvedes tebou zbrusu nove vytvorenou oblast, na ktere s budeme moci priuc
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Není lepší abyste to rovnou lepili než se poučit a pak to přejišťovat? Takhle to je fakt ego a rychl
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Jedno pls smáznout.. A ty ušetřený prachy nestojí za to když jeden rupne a bude úraz, stačí zlomený
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Není lepší abyste to rovnou lepili než se poučit a pak to přejišťovat? Takhle to je fakt ego a rychl
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
tahle diskusní finta je jednak stará, druhak otřepaná a třeťak blbá.
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Ty jo. To vypada, ze vubec nemas zadny argument, ktery by jakoliv podlozil to co delate a tak utikas
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Ukaz mi prosim nejakou oblast s puvodnimi nyty, ktere osadili nasi pradedove a nyty tam jsou naprost
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Lukáši, ty jsi tam klestil, jiní vrtali, jo?
Jsi si jisty, že pod skálou se dá chodit a je ta
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Jako fajn, ale líp bys udělal kdybys za 10k udělal 2/3 míň cest s bh než hafo s nýtama… Nýty opravdu
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Skalni freza je supr nazev. Premyslel jsi o nem dlouho? Tak naposled. Ano, borhaky by byly idealni.
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
to nesmíš tak brát, E.C. je velmi šikovný obchodník a vymluvil by tele i z jalový krávy. jestli tedy
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Mezi ložiskem a jištěním je trochu rozdíl, nemyslíš? A třeba na kladku rozvodů si ložisko lacinej šu
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
ale né, von ložiskům přece nerozumí, to bylo takový zamachrování, že dělal týmbyldyng nějaký partě c
            Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Ze se na to nevyserete a misto osobnich vypadu radsi nediskutujete vice k veci. Zajimava diskuze na
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Ach jo,
Vím, že to nemá žádný smysl reagovat na anonymy, ale nedá mi to. Ti, kteří zpochybň
            Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Pochopíš, že řeč je to o tom, že konkrétní nýt není podstatné, ale že obecně rozpěrná kotva = napětí
             Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Díky, pochopil jsem, nemá to smysl.
            Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Asi ti uniklo, ze diskuze neni o konkretnich nytech, ale o nyt vs borhak.

A co se ty
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Ach jo,
Vím, že to nemá žádný smysl reagovat na anonymy, ale nedá mi to. Ti, kteří zpochybň
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
A stoji nekdo o vysledek te prace (z dlouhodobeho hlediska)? Nestacilo by udelat jen 30% vymazlenych
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Co ja vim? Podle navstevnosti Tetina to vypada, ze cest by melo byt jeste vic aby se tam vsichni ves
            Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Jo, to tak vetsinou byva u cerstve otevrenych oblasti... Uvidime s odstupem casu a na tom, kolik lid
             Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Jo, mas pravdu. Na novy cesty je vzdy naval a pak upadnou trochu (nebo hodne) v zapomneni. Na tom al
              Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Si postav mobilní stěnu a voz ji tam, kde zrovna chceš lézt venku. Třeba na Praděd, tam budeš mít kr
               Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Tenhle genialni napad by sis mel dat patentovat, poslouchej. A az budes pritom, nezapomen se podepsa
               Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů10.11.2018
Ty vole, to mi nedělej. Jsem byl u zubaře a nemůžu se smát.
              Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
No to je dost podstatny fakt, to zda je v sektoru 30 dobrych cest nebo 30 + 70 zbytecnych cest.
               Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů12.11.2018
Kamo, tys tam ocividne nebyl, ze?
                Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů12.11.2018
Podle ceho soudis? Neboj se konecne argumentovat vice vecne...
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Nikdy jsem nebyl v Tetíně. Asi tam ani v brzké době nezavítám. Tím se asi trochu diskvalifikuji z di
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Ne, zadny sponzoring. Prodava to Franta z hospody, fabriku ma prej v garazi.
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
tak buďto jsi naprostý kouzelník, nebo lupič a přepadl si vlak se železářstvím, nebo tam cpeš ne mat
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Kouzelník asi, kámo;-) Jinak treba na Sardinii jsme kontrolovaný snad denně, kdybychom použili špatn
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
za deset korun komplet nýt, tedy dřík s prstýnkem, plaketu a matici, A4 nerez, s papírama pro lezení
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
A jaky konkretne pouzivas material? Hod treba odkaz na vyrobce.
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Stereo A - kotva, plaketa a dávka anabolických steroidů k tomu ;-)
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
No tak to krasne vychazi. Stejnak 4/5 cest jsou totalne zbytecne. V nasich koncinach, tak chudych na
      dira pro borhak 2krat delsi nez pro nyt ?08.11.2018
nyt : 75 mm bh : 85 mm
http://www.singingrock.cz/data/ downloads/pdf1/IOU_16R99022001_ ANCHOR
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů09.11.2018
Tetín je fajn oblast, dobře že to kluci udělali. Darovanému koni.... podějkujme za něj. Dali nejty,
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů12.11.2018
Jasne ze redukce jisteni vede k prodlouzeni padu, proto jsem to zminoval jen jako velmi nepradvedopo
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů15.11.2018
Byl jsem tam vícekrát, jsem s Tetínem spokojený, v Českém Krasu patří mezi docela přijatelné terény.
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Kde je Tetín?
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů08.11.2018
Možná, že žádný Tetín ani není.
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů10.11.2018
Pořád rovně a pak se zeptej
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů10.11.2018
https://www.horosvaz.cz/skaly-sektor-1021/
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů14.11.2018
Ad Sardínie? "Jinak treba na Sardinii jsme kontrolovaný snad denně, kdybychom použili špatný ma
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů15.11.2018
Honza komentoval stávající situaci ohledně dělání cest na Sardinii, a ty argumentuješ cestou, kterou

 Slaňování náročnym terénem01.11.2018
Nazdar, nemáte někdo nějakou hezkou radu jak  při slaňování náročnym terénem nejlíp managovat lano/lana? zkoušel jsem to na sebe různě navěsit do smyček a odmotávat při slanovani, ale obvykle se to do sebe nějak zamotalo a prostě se mi nepodařilo zat
 Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
je to neoficielni ale Petzl spolu s Mamutem vyvijej specialni batoh na lano kterej ma vevnitr sousta
  Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
Hmm, snad vydaj i nějakou lite verzi co poběží i na mojí starý gemma expedition. Jinak jsem namydle
  Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
Hmm, snad vydaj i nějakou lite verzi co poběží i na mojí starý gemma expedition. Jinak jsem namydle
 Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
České vysoké učení technické v Praze otvírá příští rok sedmiletý studijní obor Management lana a lan
  Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
Teď vážněj. Já to řeším tak, že lano nahoře smotám jako do panenky, ale nezauzluju! A pak ho prostě
   Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
Nojo, ale to funguje jen u relativně svislýho, na slaňovaní nenáročnýho terénu. Když slaňuješ třeba
    Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
Normálně ho skopnu pod sebe, když se chytne někde na polici. Co bys chtěl řešit?
 Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
Singing Rock dělá bágl, myslím s názvem URNA, dáš si ho na nohu a vytahuješ z něj lano.
Stač
 Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
to je rutinní jeskyňářská záležitost. při lezení se takňák improvizuje, panenka nebo namotání vede v
  Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
jo, možná ještě takhle; jednou mě takhle při slaňování ve větru v členitém napadlo si to lano navoln
   Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
Normálně dám slaňovátko a prusík a lano namotám postupně do "ušaté smyčky" jako když balím
 Übung macht den Meister01.11.2018
1. varianta : naukladať oba pramene lana okolo krku na plecia, začínať od konca. ( niečo podbné ako
  Re: Übung macht den Meister01.11.2018
asi bych vahal si volny smycky davat kolem krku nebo vubec nekam ke krku. Dost lidi uz se takhle usk
   Re: Übung macht den Meister01.11.2018
to se mi jednou kdysi v jinošském věku málem při jednom suťovým slanění přihodilo, nebylo to úplně v
   Re: Übung macht den Meister01.11.2018
dík za upozornenie. To "okolo krku" je blbosť/preklep.Práce chvatná, málo platná. Sorry,
    Re: Übung macht den Meister02.11.2018
ja sem jaksi tusil jak to myslis, tj lano napric pres ramena a kolem krku by se neomotavalo, ale pro
  saddlebags01.11.2018
https://www.climbing.com/.image /c_limit%2Ccs_srgb%2Cfl _progressive%2Cq_auto:good%2Cw_ 432/MTM1MjQz
 Re: Slaňování náročnym terénem01.11.2018
jo před pár lety mě docela vyškolilo slanění přes glasperlenšpíl. ne snad že bych takovou blbost moh
  Re: Slaňování náročnym terénem05.11.2018
Lukas B., vietor si prečítal a naštudoval tvoj príspevok a včera na Žabom koni si užíval. Ale mu
   Re: Slaňování náročnym terénem23.11.2018
Z Žabáka jsem slaňoval zatím čtyřikrát a hádej kolikrát mi tam vítr vzal lano? To je nějaké začarova
 Re: Slaňování náročnym terénem02.11.2018
většinou házím lano pod sebe a zamotání řeším operativně.

Když jde do tuhýho (tma/vít
 Re: Slaňování náročnym terénem02.11.2018
Smotám každé lano (přes krk) od toho konce, co má být dole. Smotaným provléknu smyčku nebo expresku
  Re: Slaňování náročnym terénem02.11.2018
tady je tzo na videu: https://www.youtube.com/watch?v=lowndSuuMNc&feature=youtu.be
   Re: Slaňování náročnym terénem02.11.2018
Díky, video je skvělý a doporučuju všem,
idea je stejná - nesvázaná panenka připnutá k sedák
 Re: Slaňování náročnym terénem02.11.2018
V nekterych pripadech muze byt rozumne, aby prvni neslanoval, nybrz byl spousten.

Del
  Re: Slaňování náročnym terénem05.11.2018
A dotyčný se ptal na co? Aha.
  Re: Slaňování náročnym terénem05.11.2018
a co slaňovat do půlky slanění tak, že ti parťák nahoře rozmotává a podává lano? V půlce, když už ne
   Re: Slaňování náročnym terénem05.11.2018
Fakt blbé...
    Re: Slaňování náročnym terénem24.11.2018
Založím lano do slaňáku. Smotám všechno lano do smyček (používám 2×50 m), jen volné konce nechám del

 Povedená historka31.10.2018
Vejškovky někdy nejsou žádná legrace: https://praha.idnes.cz/praha-8-soud-nepricetna- zena-nepricetna-vyskovy-pracovnik-preriznute-lano- 1ue-/praha-zpravy.aspx?c=A181031_113241_praha- zpravy_nuc. /odstraň tři mezery/

 Foto dne31.10.2018
Nevím, jestli i zde platí, že čím větší, tím lepší.

 změna velikosti bot30.10.2018
jsem učinil takovou zvláštní zkušenost a zajímalo by mě, jak moc je to běžné a co od toho čekat. měl jsem od šestnácti stejnou velikost bot, ´myslel jsem, že to bude nafurt, a takhle mě loni v létě napadlo chodit po teplejší část roku převážně naboso. a d
 Re: změna velikosti bot30.10.2018
Ještě chvíli choď bosý a pak se dej na závodní plavání veteránů, nebo na potápění, ušetříš za ploutv
 Re: změna velikosti bot30.10.2018
Já měl před deseti lety 44, pak 45, 45.5 a letos si budu kupovat na zimu už 46 :-/ leze to do peněz
  Re: změna velikosti bot30.10.2018
zrovna jsem se dozvěděl, že měřítkem toho, jestli je člověk už starej, je jestli je starší než má ve
 Re: změna velikosti bot30.10.2018
Buď v klidu, to máš asi tím, že chodíš tolik bos. Já to slyšela už několikrát od lidí, co přešli bos
 Re: změna velikosti bot30.10.2018
Je to skoro jistě následek bosý chůze. Ve většině bot máš nohy stažený a některý svaly mají tendenci
 Re: změna velikosti bot30.10.2018
Ještě jsem zapoměl dodat, že než borcení klenby tě spíš potkal pravej opak. Její zesílení
  Re: změna velikosti bot01.11.2018
Klenba není dynamický útvar, nýbrž statický (svaly mají jen podpůrnou funkci, tvar nohy je určen kos
   Re: změna velikosti bot01.11.2018
no právě. na to se ptám. jestli ten blbej nápad z divnejma následkama měl někdo dřív, aby mě včas v
    Re: změna velikosti bot06.11.2018
Jestli si dobře pamatuju, tak bosochození není úpně nové. V minulosti ho propagovala Jane Fonda při
 Re: změna velikosti bot30.10.2018
Koupil jsem si před rokem a půl barefoot botky, a aktuálně řeším, že se po patnácti letech nevejdu d
 Re: změna velikosti bot30.10.2018
No, mě se za poslední cca 3 roky taky dost zvětšila noha, taky o číslo nebo číslo a půl, nejsem scho
  Re: změna velikosti bot30.10.2018
to bys mě na... (rozesmutněl). už jsem si skoro myslel, že je to dobře, a ty takhle.
trochu n
   Re: změna velikosti bot01.11.2018
Jsou ruzny testy jak zjistit stav klenby, taky ruzny cviky, zagoogli. Borceni klenby vetsinou doprov
    Re: změna velikosti bot01.11.2018
to je dobře, v pořádných botech se ti bude líp tlačit (kočárek). holdarýjatydlidá!
     Re: změna velikosti bot01.11.2018
Humweb konečně outsourcoval Lezce?
      Re: změna velikosti bot01.11.2018
Hybaj si to říct do hospody. Tady jste na seriosním lezeckém webu a né na www hypochondr cz.
 Re: změna velikosti bot01.11.2018
Taky poslední 1-2 roky chodím bos a v barefoot botech a noha též povyrostla cca o 1,5 čísla a je to
 Re: změna velikosti bot01.11.2018
V knížce "Zrozeni k běhu" se píše, že pokud člověk začne intenzivně běhat naboso, tak se m
  Re: změna velikosti bot01.11.2018
moje zkušenost s lacinými překlady beletrie je, mírně řečeno, rozporuplná.
   Re: změna velikosti bot04.11.2018
Co, to byl útok na mojí bibli? Není to beletrie a překlad mi přišel v pohodě. A doporučuju, je to zá
    Re: změna velikosti bot05.11.2018
ale samozřejmě že je to beletrie. a velmi neobyčejně pěkná. a nevím, jestli je to blbej překlad, blb
     Re: změna velikosti bot05.11.2018
Nepřekládat to náhodou Küžán?
     Re: změna velikosti bot05.11.2018
Teda strávila jsem pěkný večer pročítáním recenzí, úplně jsi mě zviklal ohledně žánru knihy. Chápu,
      Re: změna velikosti bot06.11.2018
aby nějaký žánr byla beletrie, tak nejsou úplně tak potřeba trpajzlíci se sekerečkama, princátka, dr
       Re: změna velikosti bot07.11.2018
Tak asi už chápu, jak to myslíš. Považuju to za lehce bulvární tvrzení, zhruba tak ve stylu tý knížk
        Re: změna velikosti bot07.11.2018
příběh je to skutečnej, ale je to asi takové, jako když třeba světový alpinista vypravuje o svém výz
         Re: změna velikosti bot07.11.2018
Mimochodem, myslím že termín "literatura faktu" mají na svědomí někteří moderní ruští auto
          Re: změna velikosti bot07.11.2018
ale treba prave ten Babel ukazuje/dokazuje ze jde strizlivym jazykem popsat veci nad kterejma clovek

 Calanques30.10.2018
Ahoj,
chystame se do Calanques na prelomu dubna a kvetna 2019. Dojedeme vlakem asi do Cassis, kde budeme i bydlet. Chtela jsem se zeptat, jak se da dostat ke skalam - existuje tam MHD ? Nebo je lepsi pronajmout auto ci skutr ? Diky za info.
 Re: Calanques30.10.2018
To bych nebyl moc optimista. Jedině snad linka M8, která jede z Cassis do Marseille po silnici Gines
 Re: Calanques30.10.2018
kolem cassis je dost lezeni vsude dojdete pesky bud smer zatoka en vau nebo cap canaillle neni potre
 Re: Calanques30.10.2018
kolem cassis je dost lezeni vsude dojdete pesky bud smer zatoka en vau nebo cap canaillle neni potre

 Světová oblast?29.10.2018
Ad aktuální anketa, jak je definovaná světová lezecká oblast?
 Re: Světová oblast?29.10.2018
Musi byt aspon tak dobra jako Srbac
  Re: Světová oblast?29.10.2018
Já tušil, že se tim myslí jakákoli oblast. :-)
   Re: Světová oblast?29.10.2018
Ten kdo nelez na Pupku a na Vlaste nema pravo rikat ze Srbac je jen tak ledajaka (hnusna) oblast. :D
    Re: Světová oblast?29.10.2018
Když je tam cesta za 9a nebo vejš, tak je oblast světová. Srbsko parametr splňuje.
     Re: Světová oblast?29.10.2018
Kdepak, světový je jedině Tetín. Za prvé to fakt jen tak někde nemají a za druhé kdyby to měli, nele
    Re: Světová oblast?30.10.2018
Právěže já na nich lez! :-)
 Re: Světová oblast?29.10.2018
pro nás softmovery: světová oblast je taková kde je to krásný a (skoro) nikde jinde na světě to nema
  Re: Světová oblast?29.10.2018
V Čechách jednoznačně Ádr. Hory: v Evropě snad každého musí první napadnout satelity MT. Blancu.
   Re: Světová oblast?30.10.2018
Adr, to je zrovna takova ta oblast pro lidi z jedne bubliny.
    Re: Světová oblast?30.10.2018
Z ČR je rozhodně světovější Labák než Ádr.
     Re: Světová oblast?30.10.2018
to je dano spise (historickou) dostupnosti oblasti nez cimkoli jinym. JEste pred par desitkama let b
     Re: Světová oblast?30.10.2018
Tipoval bych, že v cizině je Ádr známější, ale těžko říct. Důkaz pro to nemám.
      Re: Světová oblast?31.10.2018
Asi jak kde. Ja ziju u Pfalzu a kdyz se potkam s nejakym mistnakem, se kterym se jeste neznam a rekn
    Re: Světová oblast?30.10.2018
jo, je to specifická bublina, lidi z většiny jiných bublin se tam hned nechytnou. Nicméně jako takov
  Re: Světová oblast?30.10.2018
No zrovna Zillertal jako prvni horska oblast... Byl jsi nekdy treba v Bergelu nebo v jiz zminenem Ch
   Re: Světová oblast?30.10.2018
Byl.
   Re: Světová oblast?30.10.2018
mluvím o nejbližší horské světové oblasti. a zillertal (no dobrá, s oetztalem dohromady, prostě to h
    Re: Světová oblast?30.10.2018
A taky je rozdíl, co byla světová oblast před třiceti lety a co dnes, časem se vše mění a mnohé obla
    Re: Světová oblast?30.10.2018
S Ádrem se pleteš. Lezecká historie tudy kráčela, napřed saská, pak sudetská, česká, sasko-česká, če
     Re: Světová oblast?30.10.2018
ne, nepletu se. při vší úctě k ádru to není kolébka klasického pískovcového lezení a historie tudy n
      Re: Světová oblast?30.10.2018
Sasko bylo dřív a je rozlehlejší, ale jinak...

Mezi surfařema taky neni Portugalsko h
       Re: Světová oblast?30.10.2018
jo, rozumím tomu a souhlasím i nesouhlasím. furt bude schusterweg na falkenstein jeden z nejvýznamně
 Re: Světová oblast?30.10.2018
Na 8a.nu byla tak před 3-5 lety světová oblast definovaná jako ta s alespoň 25 cestami za 8b a výš.
  Re: Světová oblast?30.10.2018
Labák světový je. Je v něm mnoho zahraničních lezců. Hlavně ze Saska :-D
 Re: Světová oblast?30.10.2018
Kalymnos
Pár nečeských světových oblasti ;)

Arco
Siurana
Franken
  Re: Světová oblast?31.10.2018
Zapomnel jsi na Sardinii a Korsiku ;)
  Re: Světová oblast?31.10.2018
Sportovkář promluvil :-)
   Re: Světová oblast?31.10.2018
Spíš deníčkář, na inflační a lokální oblasti se nikdo neptal a že jich tam má.
    Re: Světová oblast?31.10.2018
nikdo neptal? vysvetli nam prosim jak to myslis? btw. tadleta frankenjura... slysel sem vo ni teda,
     Re: Světová oblast?31.10.2018
Jasně, že je světová. Třeba Laco tam váží cestu dost často. Nepleťte mě s Mont Blancem, to je seznam
  Re: Světová oblast?31.10.2018
jirkas je asi světový lezec
 Re: Světová oblast?31.10.2018
Světová lezecká oblast je imho taková, kam lezci vážej cestu i z nejzazších koutů zeměkoule. Čili v
  Re: Světová oblast?31.10.2018
Nevim jak ve Francii na vapne, tam jsem nelezl, ale ve Spanelsku jsem potkal i mimoevropske (USA a J

 Posilovací deska28.10.2018
Ahoj, chci si dát na dveře překližku nebo OSB desku na kterou přidělám posilovací desku a pár chytů na posilování. Stačí mi na to desítka překližka, nebo tam mám dát dvacítku OSB desku? Chyty a desku chci přidělat klasický buldokama, díky
 Re: Posilovací deska28.10.2018
koukám že to chápeš obráceně. Pevnější není OSB deska, pevnější je překližka. 18mm stačí, 21mm je tu
  Re: Posilovací deska28.10.2018
jo, to jsem se uklikl, bude to nad dveře, já vím, že je překližka pevnější, ale co jsem tak koukal t
   Re: Posilovací deska28.10.2018
tak v principu tu desku můžeš přidělat rovnou do zdi nad futra a když to uděláš dobře, obejdeš se be
   Re: Posilovací deska28.10.2018
co vlastně budeš mít za balknu a do jak silný zdi a z jakýho materiálu to chceš vrtnout? A o kolik T
    Re: Posilovací deska28.10.2018
nad futrama mám prostor asi 120 x 60 cm, je to čtyřicítka zeď v cihle, Balknu mám od Makaka cca. 70
   Re: Posilovací deska29.10.2018
hoj, v rozumnem hobymarketu ti z preklizky ukroji jak velky kus chces a stoji to par kacek. mam to d
    Re: Posilovací deska29.10.2018
Já mám doma bouldrovku 50 na 50 OSB a dýha , a vůbec nevidím rozdíl 10mm je málo minimálně 18mm mini
     Re: Posilovací deska29.10.2018
souhlas ze estetika je na kazdem, kazdopadne doma mam 10mm preklizku a zadne problemy, pokud na ni
 Re: Posilovací deska29.10.2018
Hele ja mam doma pod deskou nad futrama latovku. Teda snad se to tak jmenuje (jakoby male tramky tre
  Re: Posilovací deska30.10.2018
Pevnost (strih) latovky a preklizky pri stejne tloustce je v uplne jinych dimenzich.
   Re: Posilovací deska30.10.2018
To mi rekni, co bys na tak male desce nad futrama mel provadet, aby se ta latovka rozpadla.
    Re: Posilovací deska30.10.2018
Jeden a půl centimetru silná laťovka? Tak na té bych opravdu dělat nechtěl nic :-).
     Re: Posilovací deska31.10.2018
Tech 1.8cm byl priklad, jak ty latovky vypadaji. Nepamatoval jsem si, kolik ma ta moje. Ted jsem si
      Re: Posilovací deska31.10.2018
Tak jasně, 3cm už je něco jiného než 1,5cm. Překližka je lepená po dýhách plošně, laťovka jsou slepe
 Re: Posilovací deska30.10.2018
OSB 22 určitě stačí. Měl jsem ji na převislém campusu metr na metr. Ani bych to nedával na chem. kot

 Pěkné vápno28.10.2018
Tuší někdo, kde mají takovéhle pěkné vápno s pěknými výhledy?:
https://goo.gl/eov2v9
 Re: Pěkné vápno28.10.2018
asi rakousko, pod fotkou pisou Stubai
 Re: Pěkné vápno28.10.2018
Tipovala bych na Finale ...
  Re: Pěkné vápno28.10.2018
Sardinie ;-)
  Re: Pěkné vápno28.10.2018
Tak jsem trochu studoval finale a asi máš pravdu. Do teď jsem si myslel, že finale jsou jen přímořsk
   Re: Pěkné vápno28.10.2018
Finale jsou hlavne takova udoli, pruvodce od Versantesud ma pred 800 stan!
 Re: Pěkné vápno28.10.2018
Na 100% Finale. Je to hned v tom údolí pod Monte Cuco.
 Re: Pěkné vápno09.11.2018
Finale

 BW koukam jak puk26.10.2018
Teda koukam jako puk do ceniku BW. Uz zase zvedli cenu bouldrovky respektive se plati vstup 160 at jdete kam jdete. Saprlot to me toci.
 Re: BW koukam jak puk26.10.2018
Nově tam zavedli zlagboard, tak musí platit Jandíkovi podíl ze vstupného. Proto to zvedli.
  Re: BW koukam jak puk26.10.2018
Renta z BW by nebyla špatná, ale bohužel Zlagboard tam nemají a když tam jdu, musím taky platit, jak
 Re: BW koukam jak puk26.10.2018
Máš tam ještě: 120 Kč v pásmu 15.00-21.00 hod - časově omezeno na 100 min včetně šatny (alternativa
 Re: BW koukam jak puk26.10.2018
Zajeď si do Brna :-D
  Re: BW koukam jak puk26.10.2018
To je kde?
   Re: BW koukam jak puk26.10.2018
Viden sever
   Re: BW koukam jak puk27.10.2018
Díra před Brnem, když jedeš z Německa do Vídně...
 Re: BW koukam jak puk26.10.2018
Když si bereš na boulder lano i sedák, tak se nediv...
  Re: BW koukam jak puk26.10.2018
To je reakce jak od Turka
   Re: BW koukam jak puk26.10.2018
Nejlepší boulder je na laně!! Nebo na lajně kokosu?
 Re: BW koukam jak puk26.10.2018
nic si z toho nerob v bratislave sa plati 8 oci
  Re: BW koukam jak puk26.10.2018
Tož to je cena za světovost, když bereš vejplatu v EUR, taxsi holt musíš trochu připlatit i za vstup
  Re: BW koukam jak puk26.10.2018
Tož to je cena za světovost, když bereš vejplatu v EUR, taxsi holt musíš trochu připlatit i za vstup

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Tetín, uvolněné matice u nýtů
U cest Ádrkoutek (1. nýt) a Lež a nenávist (min. 2 nýty pod slaňákem) jsou uvolněné matice. Závady budou odstraněny.

I když je počet závad při velkém množství nýtů zanedbatelný, každá z nich může potenciálně způsobit velký problém. Navíc, k uvolnění matic obvykle přirozeně dochází na nejtěžších místech dané cesty, tam kde se nejvíc padá a spekuluje. 

Proto určitě není na škodu sebou nosit klíč č. 17 (obvyklý průměr matic), takovou matici provizorně dotáhnout a pak upozornit správce, nebo aspoň oznámit zde, či na jiném vhodném místě, jako ostatně u každého problému s fixním jištěním.
ivoš11:24:05 02.11.2018
odpovědět 
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Nebo by mozna nebylo od veci na ten drik flaknout trochu synteticke barvy nez se tam nasrobuje ta matice - standartni postup jak predejit povolovani. Pripadne tam dat podlozku - perovku, ale to by mozna nejak neodpovidalo metodice, ikdyz to samozrejme neni vubec problem.
12:42:50 02.11.2018
odpovědět 
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Péérovka je jistota, jen ji nesmíš otočit!!
15:17:11 02.11.2018
odpovědět 
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Od věci by nebylo nejistit to nejtama, ale lepit nerez bh. Takhle to je "užít si a po nás potopa" - nýt je po pár letech nespolehlivý. Rezavá skoba varuje vzhledem, ale nýt ne. V dnešní době nechápu jediný důvod proč na skalkách použít nýt. Jedině neschopnost/ lenost lepit? To je pak lepší nedělat to vůbec..
16:44:07 02.11.2018
odpovědět 
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Hele, tohle se tu resi furt. Nyt samo neni tak dobrej jako dobre udelany lepeny borhak, na druhou stranu v nasem vnitrozemskem mirnem podnebi je nyt take OK. Kdyz se podivas jak jsou navrtane nektere (stale asi vetsina) cesty na Mallorce, kde je to fakt kriticke, tak budes rad za to jak to mame my. Neni potreba si nic namlouvat, ono udelat lepeny borhak stoji mnohem vic usili a penez a take by to mohlo dopadnout tak, ze na misto 10ti nytu v 30ti metrove lince za 6c bude 6 lepenych haku, protoze s 10ti haky se nikomu nechce srat a investovat do toho prachy taktez ne. Pak bude zase p.covat nekdo z druhe strany obecenstva, ze to neni lezeni pro lidi.
20:30:15 02.11.2018
odpovědět 
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Chápu rozdíl v ceně. Každý máme na jiné zboží jiné ceny a Karešák umí sehnat nýty. V pracnosti nevidím rozdíl - radši lepím.
18:04:52 03.11.2018
odpovědět 
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Asi je to spíš o pohodlnosti a někdo se nechce špinit lepidlem. Tvrdit, že bh jsou dražší je blbost, je to přesně naopak, osazování bh vyjde levněji.
08:17:37 04.11.2018
odpovědět 
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Asi je to spíš o pohodlnosti a někdo se nechce špinit lepidlem. Tvrdit, že bh jsou dražší je blbost, je to přesně naopak, osazování bh vyjde levněji.
09:02:12 04.11.2018
odpovědět 
     Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Myslím, že nevíš, co povídáš. O lenosti to určitě není. Kdybys stavěl větší počet cest, věděl bys, jak si stojí borhák versus nýt. O té ceně to tak není jako o pracnosti v převisu-nemožné udělat cestu v jednom kuse a nemožnosti při chybě to posunout jinám. Cena je cca stejná v nákupu, ale čas strávený jedním bodem je dvojnásobná. Nehledě na to, že všechny používané nýty mají potřebné certifikace a v našich podmínkách vydrží dlouho. Jediné, kde je opravdu reálně problém a kde dochází k oxidaci, je u moře a tam se používá prvotřídní nerez, která má zase opět potřebné certifikace a je dostatečná. Vše se dokládá. Většinu oblastí si financujeme sami, případně za pomoci našich partnerů, bez kterých by oblasti nevznikly. Pro Honzu a celý JanKarešClimbingTeam je na prvním místě rozšiřovat bezpečné a dostupné lezení pro všechny, zejména i mezi začínající lezce. Pokud budeš mít zájem, pojď se někdy připojit a pomoci nám při výstavbě. Každá pomocná ruka se nám hodí a sám uvidíš, jak to je. Ob víkend jsme ve skalách. Stačí se ozvat ;)
Hrnec 22:05:22 04.11.2018
odpovědět 
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ne, tak to podle mne není. Já Ti řeknu jak to podle mne je. Je to jen nedochvilnost a po nás potopa. O penězích to určitě není. Máš dotovaná jištění, jak nýty, tak BH a nebojím se, že by toho za podpory předsedy OVK střední Čechy parta Wap-těžební Kareš ráda nevyužila. Nějak zajistit a ještě hned přelézt, prostě průmysl. Detroitská pásová výroba cest. Dobrý pocit z toho, že je to pro lidičky je podle mě hlavnbí motor. Zanecht stopu a pak se sebekochat, jakou jsem zanechal. Známe moc dobře z historie.
Někteří lidé s vrtačkou v ruce skutečně, dle mě, vykazují jisté patologické prvky.
Azbest22:27:55 04.11.2018
odpovědět 
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
nekteri? podle mne pravidlo. Si snad v zivote nepotkal zadnou slavnou pískovcovou frezu, ze te to tak rozcililo. Kluci jsou slaby kaficka:) :) btw. dotahovani nejtu rukou je vcelku zajimava soucast lezeni, na umelce to moc nenajdes.
laco08:08:50 05.11.2018
odpovědět 
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
treba pripočítať aj oxidáciu horniny. Pri beznapäťovom istiacom bode = lepenom bh k nej nedochádza, takže kým nedôjde k rozpadu skaly alebo k poškodeniu padajúcou skalou, je to naveky.
PK07:24:26 05.11.2018
odpovědět 
      Stavba
Pokrok nezastavíš, dříve lezci cesty lezli, pak vrtali shora a dnes jsou i borci, co cesty staví. A až to bude málo, tak se to odstřelí a postaví znova. Akorát už to někde vymysleli, tuším, že se tom říká umělá stěna.
K.16:18:32 05.11.2018
odpovědět 
       Re: Stavba
Průkopníci tohoto stylu byli Argentinci na Dhaulágiri v roce 1954.
Kuba Turek17:38:54 05.11.2018
odpovědět 
       Re: Stavba
Neplest POKROK a VYVOJ.
Pokrok znamena pohyb smerem k necemu lepsimu.
18:06:03 05.11.2018
odpovědět 
        Re: Stavba
Než vývoj a stavba jsou to spíše zákrok a těžba.
14:27:51 06.11.2018
odpovědět 
   neschopnost/ lenost lepit?
fakt sa divím, prečo sa to stále točí okolo expanzných nitov. Pred desiatimi rokmi boli kvôli zlyhaniu pevných istení dva smrťáky ( napr. stavebná hmoždinka) a vtedy JAMES dal odporúčanie "lepiť !".
PK06:18:22 06.11.2018
odpovědět 
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Doporučil bych klliknout na "Hlášení závady" v databázi ČHS (vew spodní části stránky webu), nebo v mobilní aplikaci. Toto hlášení se automaticky pošle správci sektoru, šéfovi OVK , správci databáze a na sekretariát, takže je velmi pravděpodobné, že někdo zodpovědný zareaguje.

Petr Jandík22:42:16 03.11.2018
odpovědět 
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Tak idealisticky bych to neviděl. Jednou jsem se přes web ČHS snažil hlásit problém. I pěkná fotodokumentace byla, a odpověděl mi frajer, že vůbec není správce dané oblasti a že v tom mají bordel :-) Ale že to přepošle správci. No a ten už se neozval. O víkendu(tzn po dvou měsících) jedu na stejnou skalku, tak jsem zvědav, jestli se něco změnilo
 JendaZBrna09:28:29 05.11.2018
odpovědět 
   Pro Jenda z Brna
Pošli mi prosím na mail o co se jedná. Třeba to nějak vyřešíme společně.
Vlk14:19:28 05.11.2018
odpovědět 
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
To ale prece nemohla byt ta bajecna, bezchybna, dokonala Jandikova databaze!
19:56:33 05.11.2018
odpovědět 
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ivoši, díky moc za info vše dotáhneme :)
Hrnec 21:31:44 04.11.2018
odpovědět 
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ahoj Honzo, to je daň za návštěvnost, prostě se tam lidem líbí, udělali jste to dobře. Klíč 17 už budu nosit sebou (doporučuji i dalším lezcům), když tak dotáhnu a dám vám vědět. Bezpečnost především.
ivoš10:03:10 05.11.2018
odpovědět 
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ahoj, povolene matice jsou jeste v poho, ale v Tetine je relativne hodne nytu spatne navrtanych - nyt je nad nejakym vystupkem skaly a horni karabina presky se lame o skalu, pri padu to nemusi vydrzet. Stalo by za to zvazit jestli tyhle nyty neprevrtat. Uz jsem to psal na facebook a nikdo z vas na to nereagoval, tak nevim jestli jste to jen necetli, nebo jestli to nepovazujete za problem. Diky za reakci.
hook10:30:05 05.11.2018
odpovědět 
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ahoj, díky za reakci, cokoli jsem tam lezl a lezl jsem 90% cest, tam nýty jsou ok. Jestliže máš jiný názor, zavolej mi, ukaž mi to a uvidim, ju, jsem omylnej;-) Co se týče volných kamenů v další příspěvku, stát se to může, ale použité páčidla jsou nemalá a když tam kámen zůstal i tak, je to ok,či to podlepim. Velmi dbáme na max vyčištění a bezpečnost. Velmi.Dekuju moc..
Karešák11:31:36 05.11.2018
odpovědět 
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ahoj, dik za odpoved. Videl jsem to tam ve vicero cestach (obcas se to samozrejme stane v kterykoliv oblasti, ale tady mi to prislo casteji nez je bezny prumer, proto na to upozornuju). Z hlavy si pamatuju napriklad v Jan Kares Climbing Team ta preska bud primo v cruxu, nebo o presku pod nim (ted stopro nevim). Ja se tam v nejblizsi dobe nedostanu, takze podrobnejsi info ted podat nemuzu - az pripadne pozdeji.
hook15:19:07 05.11.2018
odpovědět 
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
To jsou asi oblasti, kde pacidlo muzes pouzivat do nekonecna beze zmeny az dokud skala uplne nezmizi... Ty dobry oblasti uz jsou davno rozebrany, smirte se s tim.
20:06:10 05.11.2018
odpovědět 
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Nevím, nevím, Tetín jiste mnoho prace, hodně cest hodne vedle sebe. Nevim, zda jsou matky uplne ten problem. Jasné, mnoho se vytěžilo, ale mnoho k těžení zůstalo, lezl jsem tam cca 10 cest od 5 do 8-/8 a v každé lokry jako ... prostě velké ... Navrat uplne neplanuji ...Snad se vše bude olezat jen o kamen a nikoliv o kov (z matic např.) ... RIP fixni jisteni jinde v okoli Berounky ... Mel jsem kamose a ten říkal, kde je to dobrý, tam se leze dlouho, kde to tak dobrý není, tam se to musí objevit. Zdar a bezpečné lezeni vsem ...
J.Klada08:27:44 05.11.2018
odpovědět 
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
jen tak jdu okolo a tak se blbě zeptám: když už se používají nejty na skalkách (což považuji technicky i ekonomicky za pitomost), předpokládám, že je to aspoň nerezové (?). a jestli by teda prvovýstupce ubylo, kdyby aspoň používali protipovolovací "nerezovo-silikonové" matice, kilo bratru za dvě stovky v železářství.
Lukas B.13:57:57 05.11.2018
odpovědět 
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
protipovolovací matici na nejtu dost často neutáhneš, začne se protáčet nejt.....
14:19:19 05.11.2018
odpovědět 
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
jestli se začne protáčet nejt, tak to znamená, že je buď a) blbě vyvrtaná díra, moc velká čili vykloktaná, nebo b) moc měkkej materiál skály, n aprosto nevhodnej pro rozpěrnou kotvu, nebo c) nešikovnej kutil, kterej si neumí poradit, neumí chytit za červík nejtu čumějící zpod matice kleštěma, neumí vyříznout drážku a chytit šroubovákem nebo neumí konec opilovat pilníkem aby ho chytil stranovým klíčem, nebo dokonce neumí či nechce koupit rozpěrnou kotvu, která má závitovku zakončenou šestihranem
Lukas B.14:27:56 05.11.2018
odpovědět 
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Nebo to neutáhne nejdřív normální maticí a po "chycení" nejtu tam dá samojistnou… Ale zase klasická matice (nebo s pérovkou) je při povolení volná, samojistná ne a uvolněný nýt nejde poznat tak snadno. V každém případě napětí ve skále je problém z hlediska životnosti = v dnešní době dávat nýty do skalky v ČR je kokotina. Ego a pocit skalní frézy je holt pořád problém. To že "jinde to je ještě horší" není moc argument...
18:19:07 05.11.2018
odpovědět 
     Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Nechapu proc je osazovani nytu do skaly kravina, muzes prosim vysvetlit? Napeti vyvolane utazeni hmozdinky v nytu je naprosto zanedbatelne a rozhodne neprispiva k rapidni erozi skaly. Osazeni nytu je zhruba 3krat levnejsi nez borhaku (info primo od Karese, mozna nekdo jiny je schopen sehnat borhaky levneji, nevim). Kdyz uz resime ohleduplnost ke skale, dira pro inzerci borhaku musi byt zhruba 2krat delsi nez pro nyt. A jsme u narocnosti pracovniho postupu: Borhak - delsi dira = mensi vydrz baterky, vetsi spotreba vrtaku, pracna manipulace s epoxy lepidlem, nutnost cekat na zatvrdnuti haku pri tvorbe cestu bottom-up - v previse to znamena dat si pauzu na par hodin, slanit, vylezt, navrtat a osadit hak, dat si pauzu na par hodin, slanit, vylezt, navrtat a osadit hak atd atd). Jen na okraj podotykam, ze Kares neni placen za ZADNOU z poskytnutych sluzeb (material, prace, cisteni, pracovni naradi, uprava okoli vcetne pristupovych chodniku). Doporucuji vsem kritikum pred vypoustenim mouder do eteru, aby kontaktovali Karese a sli si s nim nekdy o vikendu zaboltovat.
Zpet k puvodnimu problemu. Nechci zlehcovat problem s povolenyma matkama, ale cesty jsou uz takhle brutal prejisteny a v pripade ultra nepravdepodobny udalosti kdy se planzeta uvolni, padas o 1.5m niz. Jestli ti ten pocit vadi, nos si s sebou klic na utazeni matky, pridas tak ruku k dilu a pomuzes ostatnim spolulezcum.
Tomas Truhelka14:03:39 08.11.2018
odpovědět 
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Nyty na prvovystupy ok viz rychlost osazeni apod.zajimalo by me pokud se budou cesty nekdy v budoucnu prejistovat zda se v praxi puvodni nyty vyndaji dira prohloubi a osadi bh? Na youtube jsou videa jak se nyty vyndsvaji....diky za info a za tetku
Horymir14:15:36 08.11.2018
odpovědět 
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ahoj, tyto nýty nás v našich podmínkách přežijí určitě &#128513; Vzhledem k tomu, že se vždy zajímáme o stav cest, které děláme, i na Sardinii, tak neboj, jde nám hlavně o kvalitu. Tam, kde je problém s častým povolovaním, tak dáme borhak místo nýtu i teď. Na Sardínii vyměníme po kontrole z léta nějaké staré karabiny v řetězů a ty jsou tam 10let u moře přímo, daleko a ne v Tetíně.. &#128521; A proč ti kritici nejdou pomoci a ukázat nám to? Materiál mám uz nakoupený, kladiva, vrtacky taky, lopaty, krumpáče též. Stačí napsat, budem rádi. Tetin je tak narvaný, že další oblast když bude hotová dříve, tím lépe.
Karešák14:45:58 08.11.2018
odpovědět 
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Nýt nezrezne, problém je že to je rozpěrná kotva v neutěsněné díře. Životnost opravdu max. pár desítek let. Borhák je bez napětí a vlhkost do díry nemůže = životnost je řádově větší. A nemůžeš to srovnávat s mořem kde je sice sůl (koroze), ale prakticky tam nemrzne. To je oproti nám dost zásadní rozdíl a nerez nýt odolný soli tam vydrží mnohem délo než u nás. Mmch...
15:28:54 08.11.2018
odpovědět 
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
hele, vony jsou ty cesty na tom tetíně dělaný vocpoda, ála pískovec? a kdy se tam teda pajcrovalo? a neublížilo to nejtům?

anebo jsou to jen nějaký nesmysle a kecy o klidu na práci, a samozřejmě se nejdřív plošně pajcrovalo a rejžákovalo, pak se toprope ozkoušelo a pak se pěkně ze slanění navrtaly ty nejty? jenom abychom tady ze sebe navzájem nedělali pitomce (já fakt nevím, na tetíně jsem nebyl a neznám to tam, ale na některých jiných vykopávaných oblastech jsem byl, třeba na prosečnici jsem tuhle strávil pěknou brigádnickou neděli prořezáváním vegetace a pálením vohně, zatímco mistři pajcrovali/vrtali).

jinak půjdu-li z ulice do obchodu, nejty budou výrazně dražší než borháky. cena zalepení jedné díry je v podstatě cena špičky plus dvacetina ceny kartuše, tedy asi třicetpět korun. mělčí díra pro nejt je samozřejmě vykoupena menší nosností, menší spolehlivostí, menší spolehlivostí v čase atakdále.

hele, si to rozmyslete, co vlastně děláte. buďto je to chvályhodně a spolehlivě dělaná oblast "pro lidi", a pak se nebojte dotovaných borháků, anebo si mastíte ego kobercovým děláním cest s umisťováním časovaných bomb.
Lukas B.14:41:31 08.11.2018
odpovědět 
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Velmi pekne dekujem za prilozeni rukou k dilu v Prosecnici. Pises, ze tam jsi videl vrtajici mistry, tak mas tuseni jak cisteni skaly a vrtani vypada. Nema cenu vysvetlovat, domluv se nekdy s Karesem, rad ti proces nekdy ukaze.
Trochu jsi me nasral s 'casovou bombou'. Soude podle stavu nytu v cestach na Sardinii z 2008, ktere jsou pomerne blizko more a stale jako nove, V Tetine vybuchne tvoje casova bomba tak asi az tvoji pravnuci budou chodit o berlich...
Mimochodem nemas pocit ze nez si zacnes vylevat srdicko na webu, stalo by za to kritizovanou oblast aspon navstivit ty anti-egoisto?
Tomas Truhelka15:00:17 08.11.2018
odpovědět 
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
to je ten průser nejtů obecně, zvenku vypadají jako nové, a tam kde není vidět, tam prostě není vidět.
jinak se mi tady ve skříni na polici válí asi půl metru různejch papírů od všech těch hiltin a fišerů a podobných hraček a sajrajtů, a v nějakejch těch etách a protokolech jsem se taky něco pohrabal, není to úplně tak, že jsem o tom tuhle někde ve vlaku slyšel někoho povídat, že jako něco.
a když tak se namátkou koukám třeba zrovna na FAZ II K A4 svorníkovou kotvu od Fischera (nepoužíváte náhodou ausgerechtet tu?), koukám že se tam píše o přírodním kameni s celistvou strukturou a minimální pevnoésti pro beton. je to tam? všude? fakt? jak dlouho tam bude?
Lukas B.15:14:38 08.11.2018
odpovědět 
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Rad vidim, ze mas hluboke teoreticke znalosti. U tech ale bohuzel i zustalo. Budes-li nekdy v budoucnu stat o osvojeni praktickych zkusenosti, radi te mezi sebou uvitame. To vis, kazda ruka prilozena k dilu na brigade se hodi. Nezapomen si vzit s sebou obed, neni hrazen...
Tomas Truhelka15:31:02 08.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
jó gůgl, to je mocná zbraň.... tělocvikáři....
Lukas B.10:31:28 09.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ty vole, kdyz nemas fakticky argument, tak neni lepsi drzet hubu? Osobni zbytecne "Co si udelal ty, ze si troufas mit jiny nazor?" + hromada predjimani, jak v prvni tride. Informace nula.
10:43:53 09.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Hele, radím Ti dobře: Nedělej ze sebe hňupa před zkušeným stavebním inženýrem, který pracuje s napětím denně.
Kuba Turek20:02:31 09.11.2018
odpovědět 
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Sorry, ale nýt opravdu je časovaná bomba. Nejde o korozi samotného nýtu, ale o napětí ve skále (vůbec není tak malý jak myslíš), a o vlhkost v díře a mráz. K tomu mělká díra. Po 20 letech je i dobře osazený nýt nespolehlivý, pár jich taky už selhalo. Nechápu proč to rovnou neudělat pořádně. A kdo kritizuje je rasista a xenofob? Ruku k dílu přidávám ale jinde. Hustý jištění je proto aby selhání jednoho nebylo fatální, hm takže tomu moc nevěří ani sám prvovýstupce?? Místa s často se protáčejícími - to mi hodně smrdí! Shybuje výborně, ale s jištěním nic moc...
15:25:47 08.11.2018
odpovědět 
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Já :
presne !
PK15:32:25 08.11.2018
odpovědět 
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Vsichni se tesime az nam predvedes tebou zbrusu nove vytvorenou oblast, na ktere s budeme moci priucit do budoucnosti jak na to.
Tomas Truhelka15:42:12 08.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Není lepší abyste to rovnou lepili než se poučit a pak to přejišťovat? Takhle to je fakt ego a rychlovýroba cest pro současnost. Nejty prodejte za tržní normální cenu, kupte bh a ještě budete v plusu...
16:03:53 08.11.2018
odpovědět 
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Jedno pls smáznout.. A ty ušetřený prachy nestojí za to když jeden rupne a bude úraz, stačí zlomený kontíky nebo podlaha když selže 2. nýt... Lezení rizikový je, ale tohle riziko na sportovky nepatří...
16:05:48 08.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Není lepší abyste to rovnou lepili než se poučit a pak to přejišťovat? Takhle to je fakt ego a rychlovýroba cest pro současnost. Nejty prodejte za tržní normální cenu, kupte bh a ještě budete v plusu...
16:03:55 08.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
tahle diskusní finta je jednak stará, druhak otřepaná a třeťak blbá.
Lukas B.09:30:52 09.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ty jo. To vypada, ze vubec nemas zadny argument, ktery by jakoliv podlozil to co delate a tak utikas k temhle trapnym kecum.

Docela strasidelne, kdyz si clovek uvedomi, ze autori jisteni si zpusob sveho jisteni vubec neumi obhajit a vysvetlit, proc to tak delaji.. A spolehaji na nejtrapnejsi a nejstarsi diskuzni stek.

Mozna, kdybyste - po vzoru toho co pises - se nejdriv priucili, bylo by lepe. Minimalne bys pak alespon mohl vecne argumentovat.
10:49:44 09.11.2018
odpovědět 
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ukaz mi prosim nejakou oblast s puvodnimi nyty, ktere osadili nasi pradedove a nyty tam jsou naprosto bezpecne.
Neni spis trend uplne jiny? Vsechny ty oblasti masivne pred 20 - 30 lety osazovane nyty se prejistuji.
To, ze nerez z venku po deseti letech vypada jako novy, me neprekvapuje. Co zevnitr? Zkouseli jste o kolik se snizila nosnost? Neni taky trochu rozdil stredoevropske klima s desti, mrazy a primorske klima, kde nejvetsi problem je sul?
10:41:08 09.11.2018
odpovědět 
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Lukáši, ty jsi tam klestil, jiní vrtali, jo?
Jsi si jisty, že pod skálou se dá chodit a je tam pokud vim stale uklizeno díky tobě? Není to náhodou tak, že jsou dny vrtací a dny na vícepráce spojené s novou oblastí? V Tetíně se platilo i Ukrajincům, aby jsme to stihli otevřít, kolik tam bylo práce pod skálou. Běž se tam podívat alespoň. Tohle minimálně udělej. Plus cesty ani takhle jak popisujes stejně neděláme, zjisti si vše, než tady začneš od počítače tohle psát. A dotovaný borhak stojí 30,- Kč plus lepidlo atd. Tzn.1000 dotovanych borhaku mam za cca 50 000,- 1000 komplet nýtů jsem koupil ted za 10 060,- kc. Plus řetězy, s těmi pomáhá Marťan. Vrtačky jsme koupili tři už. Kladivo mame jedno tak na mesic max..Pro představu.. V tě nové oblasti je cca 50% cest borhaku & nýty. Linej fakt nejsem:-)) Ego má snad každý chlap, ale proč to tahat sem? Já bolting používám jako čistič mozku hlavne. Fyzicky už nepracuji dlouho&#128514;Děkuju
Karešák15:30:55 08.11.2018
odpovědět 
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Jako fajn, ale líp bys udělal kdybys za 10k udělal 2/3 míň cest s bh než hafo s nýtama… Nýty opravdu mají problém se spolehlivostí po delší době a dělat že to tak není je strkat hlavu do písku.. To pak je podobnost se skalníma frézama co úplně zmagoří kvůli tisícům cest "pro lidi"
15:59:31 08.11.2018
odpovědět 
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Skalni freza je supr nazev. Premyslel jsi o nem dlouho? Tak naposled. Ano, borhaky by byly idealni. Premyslej o tom, az na umelce vycalujes 150 kc za vstup a 0 kc za vstup do Tetina. Rozhlidni se tam okolo sebe, predstav si mnozstvi prace, ktere nekdo zadarmo investoval aby sis mohl zalezt na 'casovanych bombach', ktere vybuchnou az ty tu uz nebudes.
Dnes jsem shodou okolnosti sedel na meetingu s dodavatelem mostnich lozisek, ktery rika ze typ pozadovany klientem se bude muset za 20 let vymenit. Proc tam nedat lepsi s vetsi trvanlivosti, ptam se. On klient ted nema na lepsi penize, odpovida.... Mozna neuveris, ale i boltovani predchazi podobna ekonomicka uvaha.
Tomas Truhelka16:25:46 08.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
to nesmíš tak brát, E.C. je velmi šikovný obchodník a vymluvil by tele i z jalový krávy. jestli tedy máš na mysli prodejce (nejen) kalot od maurera.
Lukas B.09:29:28 09.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Mezi ložiskem a jištěním je trochu rozdíl, nemyslíš? A třeba na kladku rozvodů si ložisko lacinej šunt dá jen pitomec který nedomyslí následky aneb šetření na špatným místě.. I kdybyste se nadřeli jak koňové, tak nýty jsou taková vada na kráse, že to celý je kokotina. Říká se kdo chce opici tak musí mít i na banány, takže jestli chcete dělat tisíce cest a nemáte na kvalitní jištění, tak jednoduše dělejte míň cest. Ta cena je opravdu divná a vypadá na stavební kotvy ještě k tomu někde vyčórovaný ze stavby (ale třeba někdo prodává přebytky ze stavby a za víc to je neprodejný). Prostě takhle jste na úrovni puberťákú co dělaj prvovýstupy s doma dělanýma skobama. Ještě horší, protože samoděl jde poznat zvenku, ale to vaše zvenku vypadá tutově, ale být nemusí. Spousta lidí se k tomu chová jako k 100% jištění a to je cesta k průseru.
10:36:29 09.11.2018
odpovědět 
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
ale né, von ložiskům přece nerozumí, to bylo takový zamachrování, že dělal týmbyldyng nějaký partě co už jednou viděla ložiska. nebo ne?

(mmch, ausgerechnet mostních ložisek jsem osobně rukama namontoval několik stovek)
Lukas B.10:53:56 09.11.2018
odpovědět 
            Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ze se na to nevyserete a misto osobnich vypadu radsi nediskutujete vice k veci. Zajimava diskuze na zajimave tema to jinak je.
10:58:49 09.11.2018
odpovědět 
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ach jo,
Vím, že to nemá žádný smysl reagovat na anonymy, ale nedá mi to. Ti, kteří zpochybňují kvalitu použitého jištění by si nejdříve měli zjistit fakta. Zjistěte si, co Honza používá za nýty!!! Usuzovat o jejich kvalitě a rozšiřovat svoje domněnky jen na základě toho, za kolik je Honza dokáže sehnat je ubohé.

Slávek Dostál12:26:05 09.11.2018
odpovědět 
            Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Pochopíš, že řeč je to o tom, že konkrétní nýt není podstatné, ale že obecně rozpěrná kotva = napětí, v neutěsněný díře = voda, je to v našich podmínkách = mráz a kvůli tomu všemu je nýt jako dlouhodobý spolehlivý jištění na skalky naprosto nevhodný? Dá se to pochopit v horách kvůli lepení, přístupu atd., ale na skalkách kde přístup a čas nejsou problém to nepochopim. To fakt chtějí být za dobrosery a skončit jako Prachtel? Nekupte to když je to tak levný... A radši řvu předem než čekat a pak dělat chytrýho pokud se kvůli selhání za 20 let někdo zrakví.. Je jen otázka času kdy se to celý bude přejišťovat za bh. A kompromis je ta lepená závitovka co navrhuje LB
12:48:20 09.11.2018
odpovědět 
             Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Díky, pochopil jsem, nemá to smysl.
Slávek Dostál14:15:01 09.11.2018
odpovědět 
            Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Asi ti uniklo, ze diskuze neni o konkretnich nytech, ale o nyt vs borhak.

A co se tyka faktu - nebylo by od veci, kdyby to jaky matros Karesak pouziva sam rekl (u verejne "stavby" - bych cekal, ze to bude automaticke). Treba namist neurcitych reci o tom, ze matros ma levne..
12:58:54 09.11.2018
odpovědět 
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ach jo,
Vím, že to nemá žádný smysl reagovat na anonymy, ale nedá mi to. Ti, kteří zpochybňují kvalitu použitého jištění by si nejdříve měli zjistit fakta. Zjistěte si, co Honza používá za nýty!!! Usuzovat o jejich kvalitě a rozšiřovat svoje domněnky jen na základě toho, za kolik je Honza dokáže sehnat je ubohé.

Slávek Dostál12:37:00 09.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
A stoji nekdo o vysledek te prace (z dlouhodobeho hlediska)? Nestacilo by udelat jen 30% vymazlenych linii, ktere uz od pohledu maji smysl a na ten rozlamany divny zbytek se vykaslat?
10:56:06 09.11.2018
odpovědět 
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Co ja vim? Podle navstevnosti Tetina to vypada, ze cest by melo byt jeste vic aby se tam vsichni vesli...Dulezite je si uvedomit, ze Tetin mel budget na revitalizaci uzemi, ze ktereho se diky dobrovolne praci Karese & spol nemuselo cerpat.
Jestli ti cesty a jejich hustota davaji smysl nebo ne je otazka osobnich preferenci. V pripade sektoru na Sardinii je mozno aplikovat mensi hustotu - potencial tam je vetsi a vyber bohatsi. Ale i tam plati, ze pokud sektor nema urcity minimalni pocet cest s relativne nenarocnym a kratkym pristupem, lidi zustanou v tradicnich sektorech z 90.let...
Tomas Truhelka12:08:52 09.11.2018
odpovědět 
            Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Jo, to tak vetsinou byva u cerstve otevrenych oblasti... Uvidime s odstupem casu a na tom, kolik lidi se tam bude rado vracet. Minimalne tam zajdou ze zvedavosti. Ja kdyz tedy sel kolem, fronty se fakt nekonaly :-O a to je to oblast nova.

Doufejme, ze to bude lepsi nez vyse zminena Procesnice, nebo nejaky dalsi kvaky prevazne z dilny Martan a spol, kam s odstupem casu nepachne ani noha.
13:02:04 09.11.2018
odpovědět 
             Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Jo, mas pravdu. Na novy cesty je vzdy naval a pak upadnou trochu (nebo hodne) v zapomneni. Na tom ale nic nezmeni fakt, jestli v sektoru bude 30 vymazlenych linii nebo 100 normalnich s 30ti vymazlenyma.
Co se Prosecnice tyce, mozna ji stihne podobny osud, ale pro me osobne jedna Prosecnice vyda za 10 umelek. Jen pro to, ze mam rad lezeni venku.
Tomas Truhelka13:48:24 09.11.2018
odpovědět 
              Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Si postav mobilní stěnu a voz ji tam, kde zrovna chceš lézt venku. Třeba na Praděd, tam budeš mít krásnej výhled. A ty cesty budou mít i větší hodnotu než v Prosečnici, zvlášť když si to uděláš naklápěcí.
14:08:18 09.11.2018
odpovědět 
               Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Tenhle genialni napad by sis mel dat patentovat, poslouchej. A az budes pritom, nezapomen se podepsat. Beze jmena to zato funguje bezvadne na diskuznich forech, ze?
Tomas Truhelka16:14:48 09.11.2018
odpovědět 
               Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ty vole, to mi nedělej. Jsem byl u zubaře a nemůžu se smát.
10:32:17 10.11.2018
odpovědět 
              Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
No to je dost podstatny fakt, to zda je v sektoru 30 dobrych cest nebo 30 + 70 zbytecnych cest.

Za prve v zaplave toho suntu se ty dobry cesty ztraci a clovek pak ztraci cas a riskuje zdravi lezenim nejakych rozrachtanych cest po (za n let, tedy dle uvodniho prispevku uz mozna rovnou) blbem jisteni. Ve svem dusledku pak to mnozstvi cest muze vedst k nizsi navstevnosti nez kdyby tam bylo cest mene.

Za druhe, se kvuli tem sto cestam dela podstatne vetsi zasah do prirody, ktera svete div se, tu neni jenom pro lezce.

Za treti, diky tomu, ze nekdo pojal touhu udelat 100 cest, tak aby to vyslo finacne (viz argumenty toho nekoho zde), pouzil horsi jisteni nez by pouzil pro tech 30 cest.

Za ctvrte, tech sto cest se mnohem hure udrzuje nez 30 cest. Jak opet rikaji nejake prispevky - v nekterych cestach se protaceji nyty, v nekterych cestach jsou lokry, ...
20:10:43 09.11.2018
odpovědět 
               Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Kamo, tys tam ocividne nebyl, ze?
Tomas Truhelka11:26:18 12.11.2018
odpovědět 
                Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Podle ceho soudis? Neboj se konecne argumentovat vice vecne...
17:53:03 12.11.2018
odpovědět 
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Nikdy jsem nebyl v Tetíně. Asi tam ani v brzké době nezavítám. Tím se asi trochu diskvalifikuji z diskuze. Zkušenosti mám s lepenými borháky z našich skal (Kozinec, Jizerky, Zemská Brána) a s nýty z hor (nové cesty v žulových Alpách). Ve skalách je většinou daná min. délka a ev. další omezení pro používané fixní jištění. V horách se po mnoha zkušenostech snažím použít kotvy dlouhé alespoň 90mm. V pevné skále by asi mohlo být i míň ale jelikož převážně dávám nýty jenom na štandy snažím se o nějakou malou rezervu pro případné nedokonalosti vrtání atp. Přeci jenom se to při vrtání z háčků nebo RURPů někdy vrtá ve spěchu. Překvapuje mě tebou udávaná cena za nýt. Pokud se bavíme o součtu ceny za nerez kotvu a nerez plaketu nepovedlo se mi při nákupu 100ks plaket a kotev nikdy podlézt 70kč/komplet. Zkrátka ta udávaná cena nýtu se mi zdá podezřele nízká i pokud beru množstevní slevy. Je v tom nějaký čistě altruistický sponzoring nějakého výrobce? Můžeš mi prosím (třeba i na soukr. e-mail) napsat co používáte?
moták16:23:20 08.11.2018
odpovědět 
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ne, zadny sponzoring. Prodava to Franta z hospody, fabriku ma prej v garazi.
11:01:27 09.11.2018
odpovědět 
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
tak buďto jsi naprostý kouzelník, nebo lupič a přepadl si vlak se železářstvím, nebo tam cpeš ne materiál určený k lezení, ale obyčejné stavební kotvy. co to je proboha za průměr, za výrobce, za specifikaci? tolik asi k té ceně.
uvítal bych, když už jdeš po ceně jak slepice po flusu, kdybys třeba nařezal závitovku a tu tam lepil, bylo by to ještě levnější a o trochu lepší.
Lukas B.09:26:46 09.11.2018
odpovědět 
         Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Kouzelník asi, kámo;-) Jinak treba na Sardinii jsme kontrolovaný snad denně, kdybychom použili špatný materiál, špatně navrtali, cokoli, sežerou nás tam a hadej;-) Vím, co používat za materiál a umím si ho vzdy sehnat. Co ty jsi za případ;-) Pojď si raději o tom pokecat do skal..
Karešák11:19:45 09.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
za deset korun komplet nýt, tedy dřík s prstýnkem, plaketu a matici, A4 nerez, s papírama pro lezení? to jako fakt?

neřeknu že si lhář, ale vyslovuji vážné podezření, že je to nějaké popletené.
Lukas B.11:24:39 09.11.2018
odpovědět 
          Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
A jaky konkretne pouzivas material? Hod treba odkaz na vyrobce.
11:45:06 09.11.2018
odpovědět 
           Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Stereo A - kotva, plaketa a dávka anabolických steroidů k tomu ;-)
14:00:55 09.11.2018
odpovědět 
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
No tak to krasne vychazi. Stejnak 4/5 cest jsou totalne zbytecne. V nasich koncinach, tak chudych na pekne tereny, nejde o kvantitu, dulezita je kvalita. Jsem zvedavy jak na tom tyhle oblasti budou za 10 - 15 let.
10:53:39 09.11.2018
odpovědět 
      dira pro borhak 2krat delsi nez pro nyt ?
nyt : 75 mm bh : 85 mm
http://www.singingrock.cz/data/ downloads/pdf1/IOU_16R99022001_ ANCHORS_180719.pdf
PK15:30:28 08.11.2018
odpovědět 
      Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Tetín je fajn oblast, dobře že to kluci udělali. Darovanému koni.... podějkujme za něj. Dali nejty, tak jsou nejty. Holt. pokud se tam poleze ještě za 20 let. o čemž trochu pochybuju, protože z toho bude skluzavka, tak se to bude muset postupně přejišťovat, jako v Aklazaru a jinde kolem.
Ohledně toho teoretickýho vypadnutí nýtu, Tomáši, snížení záchytného bodu znamená prodloužení pádu na dvojnásobek, takže ne 1,5, ale 3 m. Většinou by ani to problém nebyl, i když tu a tam by mohl být. Třeba kdyby selhal 2. nýt v Policejní čorce, podlaha by byla a pěknej zádovej šutr páteřák tam je připraven. Raději nemudrovat.
poj23:54:16 09.11.2018
odpovědět 
       Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Jasne ze redukce jisteni vede k prodlouzeni padu, proto jsem to zminoval jen jako velmi nepradvedopodny scenar a rozhodne toto nebezpeci nepodcenuju. Ocividne jsi tam byl a videl, ze cesty jsou az prejistene. Pro piskare otrava, pro umelkare zajisteno malo. Vsem se nezavdecis.
Tomas Truhelka11:18:56 12.11.2018
odpovědět 
        Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Byl jsem tam vícekrát, jsem s Tetínem spokojený, v Českém Krasu patří mezi docela přijatelné terény. Francie nebp Špáňo to pochopitelně není, ale u nás není takového nic ani nikde jinde. Díky za vaši práci. Ovšem lepené BH místo nýtů bych zajisté neodmítl :-)
poj16:44:02 15.11.2018
odpovědět 
 Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Kde je Tetín?
17:48:27 08.11.2018
odpovědět 
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Možná, že žádný Tetín ani není.
18:00:53 08.11.2018
odpovědět 
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Pořád rovně a pak se zeptej
10:36:43 10.11.2018
odpovědět 
  Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
https://www.horosvaz.cz/skaly-sektor-1021/
20:06:20 10.11.2018
odpovědět 
   Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Ad Sardínie? "Jinak treba na Sardinii jsme kontrolovaný snad denně, kdybychom použili špatný materiál, špatně navrtali, cokoli, sežerou nás tam" A co třeba na cestě: Guten tag herr Sobotka? Řetěz na štandu ze železářství? Jójo s certifikací? CE? ChinaExport? Kólik toho chcééš? Jojo jasně stopro nééréézz! Více stříbrný více néérééz! Asi tedy nekontrolovali,... Ale prostě nejsem neomylnéj, ale třaba to časem nikdo neodsere! No budeme doufat?
Aju00:43:37 14.11.2018
odpovědět 
    Re: Tetín, uvolněné matice u nýtů
Honza komentoval stávající situaci ohledně dělání cest na Sardinii, a ty argumentuješ cestou, kterou jsme dělali v prosinci 2011!
Mimochodem si se k materiálu "řetězu" v téhle cestě vyjadřoval již v 04/2016. Buď ubezpečen, že všechny cesty které tam děláme, a i ty, které jsme tam udělali (včetně Herr Sobotky), jsou pod dohledem místních lezců a správců. Z naší vlastní iniciativy bude na některých našich nejstarších cestách na Monte Oru provedena výměna nýtů a řetězů. Bude se to týkat i výše uvedené cesty.
Slávek Dostál11:20:02 15.11.2018
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 120 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 127 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 133 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 110 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.