LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Achtung seil!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Frankenjura nové průvodce
Průvodce Hřebeny
Novou knížku pro horolezce: Horolezecké povídání

Závody
SP Briançon (FRA) (21.08)
ČP v boulderingu Teplice nad Metují (28.08)
ČP a MČR U14 (12.09)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13163
2.Trojan 11669
3.Pail 11650
Bouldry:
1.Ondra 11903
2.Stráník 11678
3.Stráník 11000
Hory:
1.Ondrášek 7797
2.Skopec 7139
3.Nikita 6543

Výsledky
Rock Empire Český pohár v lezení obtížnost dospělých a mládeže (27.06)
Mistrovství Amerik (24.02)
O dřevěného Krakonoše 2020 (25.01)

Deníčky
4986 lezců
846026 cest
Nové přelezy:
Troppo Sch 8b
Krkavčí Ma 9+/10-
Bang, Boom 9
Ufo Xa
Chimpanzee 9-
Chimpanzee 9-
Don Corleo 7C
Magion Ext 7C
Spätzünder 9+
Kleiner Ro 9+/10-

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Boulder bar Točna - Jihlava
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Brandlemoucha

Klasifikace:10-
Typ cesty:skalní
Sektor:Masiv Berana A Rorejsů
Oblast:Žleby
Poloha:Moravský Kras
Obtíže:boulder
Sklon:převislá
Délka:10 m
Jištění:nt
Autor:Tomáš Pilka, 1992
Zapsal:17.12.2004 15:50:03

 

Hodnocení / Počet:   0 / 0

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Ke klase těžko soudit, protože obtíže cesty se s charakterem lámavosti chytů mění, takže bych to viděl postupem času, jestli se ještě něco ulomí mezi 10- až 10, podle toho kde a jak velký nebo malý chyt vznikne. Ke dnešnímu dni bych byl spíše při zemi a viděl bych to na 10-, nebo je forma? :)
Zapsal: Štěpán Stráník, 21.11.2009 18:27:25

Drž se při zemi, když jsem viděl kolik času jste strávili na těch deseti metrech, tak bych o formě nemluvil:-).
Zapsal: Vlk, 21.11.2009 20:21:19

Komplikovaná cesta... Podle mě je velký rozdíl, pokud se to leze s prvním nacvaklým. Pak by to mohlo být klasické 8a. Pokud se to však leze "poctivě", tak to dle mě bude 10-. Jinak je to 7A+ (7B) bouldr, rest (nohand za koleno), 6C+ až 7A bouldr a finální 7+ dolez
Zapsal: zaoralf, 08.09.2019 18:11:13

Filoméno, když už rozlišuješ obtížnosti, tak rozlišuj napřed styly - RK v tomto případě není PP, tak si to přepiš (a podobně i u dalších cest jako Barbara, Panychida, Buzíci apod.) Pak to vypadá, že sme to s Poldou taky lezli s ojebem... Navíc podle toho, co jsem viděl, tak rozhodně ti nechybí síla na to jedno cvaknutí.
Zapsal: asu, 11.09.2019 21:42:10

Noo nevím v zahraničí první cvaklá neznamená RK. V Red river se tak i vrtaj borháky a počítá se s tím, že má každej má šáhlo a cvakne si to. No a pokud se mrkneme na AO tak si myslím, že jsem ho viděl v Climb free též lézt RK ale nejsem si tím úplně jistej takže se omlouvám pokud jsem to spletl. Jinak kras je jen další sportovní oblast, tak nevidím důvod proč by se měl odlišovat... Nejvíc mě pobavil Tašunka... sportovní lezení je o bezpečnosti ne? To jak máš velký kule můžeš ukázat v Ádru a mile rád tě odjistím v Těžkých okovech nebo Bílejch myškách ;)
Zapsal: Honzál Novák, 12.09.2019 15:26:17

Nevím, nevím, patřím už ke starším, ale vždy jsme styly ctili, prostě s cvaklým (byť prvním) je to RK:-), OS je OS když tam nemáš expresky a dáš to z první a ne že tam jsou erárky. Je to jen hra a jde o to jak si kdo lže do kapsy, pokud to má jen pro sebe jeho věc, pokud to veřejně prezentuje, tak by měl ctít myšlenky otců zakladatelů těchto stylů:-).
Zapsal: Vlk, 12.09.2019 16:51:23

Tím pádem např. Alex Megos nevylezl PP Jungle speed a Chris Sharma vylezl La Dura Dura RK? Jo a Just do it si musí ještě na OS počkat... no a Il Domani 9a, tak to by pak nebylo ani OS ani PP ale něco jako OS/RK! Jo a Jimmy Webb a Dreamcatcher = RK. Myšlenky otců zakladatelů má smysl ctít u cest, které nebyly dělány z topropu ale klasicky od spoda. Nevím jak je to u Brandlemouchy? Třeba tam Autor zavrtal z háčku... pokud jo tak File znovu, lépe a radostněji! Ale myslím si, že to je krasová klasika dělaná z vrchu a když se tento RK/PP/OS paskvil toleruje světové špičce tak nevidím důvod proč tady hejtit Fila...
Zapsal: Honzál, 12.09.2019 18:49:41

PP.... Prvni Procvaklej
Zapsal: Valmar, 12.09.2019 20:06:13

Je to prosté, když cestu vylezu RK, tak si píšu RK (sám občas také používám), obzvláště tvrdím-li, že případné regulérní cvakání přidává obtíže navíc, s čímž třeba já nesouhlasím a proto jsem to také napsal, navíc v situaci kdy jsem házen vzhledem k Filově tzv. "PP přelezu" do stejného přelezokoše. Tečka... Pro lezce, kteří jako argument používají bezpečnost, bych chtěl uvést, že na rozdíl od cvakání prvního je mnohem "nebezpečnější" cvakání druhého, kdy v jistou chvíli to je prostě zem, ale právě pro ono vědomí zemovky nik nehodlá padat. Pakliže by doporučovali podobní lezci procvaklé i druhé, doporučuji styl TR, jenž sice nemá žádnou sportovní hodnotu, ale dostatečně se při něm zatrénuje. Tečka. Ostatní rozvíjení ideí k zcela jiným stylům a tématům dle mého náleží pod jiné diskuse a netýkají se této konkrétní cesty.
Zapsal: asu, 12.09.2019 20:26:30

Honzo, Honzo, Honzo... Pokud půjdeš tímto stylem, za chvilku si budeš moct podat, co do prskání, ruku se Štěkem. 1) V RRG jsem byl, prošel jsem docela dost sektorů a ani jednou jsem neměl potřebu procvakávat první. 2) "Kras je jen další sportovní oblast...", ale určitě jako taková se svými pravidly existoval dřív než ty, o kterých píšeš, kde je RK standardně považováno za PP/RP. Anebo v 80. a 90. letech se ve Frankenjuře běžně lezlo s procvaklým prvním (WoGü, K. Albert)? 3) Pokud si projdeš můj deníček, snad si všimneš, že s (ne)jištěním problém nemám... Ale klidně se oháněj Ádrem dál, dobře se to čte. 4) Radši si zlámu kotníky, než lézt s procvaklým jištěním. 5) To, že TOP sportovec (a další po něm to sežerou) nastaví nějaký nový "standard", znamená, že je to tak správně (bez ohledu na vznik/vývoj stylu)? 6) Podle toho, co píšeš, chápu, že sportovní lezení = bezpečné lezení. Hmm, dobrá, jenom to "bezpečné" a "lezení" mi přijdou jako oxymóron, když jsou takhle pohromadě. Ale chápu, že dnešní společnost, která si lže i v horších věcech, to překousne. 7) Pokud si dyslektik, tak mi odpusť, v opačném případě jsi jenom drzý floutek, když nedokážeš správně přepsat jméno někoho, o kom píšeš - a tady se vracíme na začátek k už zmiňovanému Štěkovi.
Zapsal: tah-sha-tunga, 13.09.2019 06:20:01

Chápu RK tak, že jištění musí být cvaknuto z pozice volného lezení, v případě pádu jdu na zem a lano nechávám viset? Při A0 nebo šáhlu to vlastně není nic. Já jen kdy se vrátí ti, co s poctivostí nejdál došli. A osobně raději lezu DP, než abych si zlámal kotníky 😆
Zapsal: Bída, 13.09.2019 11:00:28

A Pilkin to lezl s procvaknutým prvním nebo druhým? Nebo počátkem devadesátek byli lezci silnější a dokázali cvakat z lezecké pozice?
Zapsal: H., 18.09.2019 07:33:59


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Š Stráník10-PP21.11.2009
asu9+/10-PP17.11.2018
Polda JPPP9+/10-PP20.11.2018
zaoralf9+/10-PP11.09.2019

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu
 Foto dne:
Marientaler Wand
Wounded knee, 8+/9-
 Databáze cest:
Všechny cesty (145459)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Pomlázková, Var. Výslužka 7- Svatý Jan
Řiť Jako Řiť VIIa Bišík
Nádvorní IV Adršpach
Alter Weg II Oybin
Alter Weg II Oybin
Nově komentované:
Hradní Spára 10- Holštejn
Giljotina 8a Mišja Peč
Giljotina 8a Mišja Peč
Oro Puro 7c Mišja Peč
Mon Ami Pierrot 8a Gorges Du Loup

 Nově v diskusi:
Re: Faraon u Mšena | foto | Re: Hollental - camp | Re: Faraon u Mšena | Re: Hollental - camp | Re: Napinani lana | Re: Faraon u Mšena | Re: Nejlepší horolezecký gym v Praze | Re: Nejlepší horolezecký gym v Praze | Re: Faraon u Mšena |

 Nové komentáře:
Re: Hmm | Re: Hmm | Re: Klára | Re: bérec | Hmm | Saugraben | Re: lezec, ne turista | Re: HZS komunikuje | Re: ...upřesnění... | Re: HZS komunikuje |

 Kde to vře:
Zlomil se slaňák (89)
Chceš se proletět? Nová Montana má křídla (42)
Jana Vincourková zapisuje 2. boulder za 8B (39)
Alex Megos oznámil přelez druhého 9c na světě (19)
V horolezeckém terénu v Tatrách se zabil polský turista (18)
Marek Holeček a Zdeněk Hák dostanou Zlatý cepín 2020 (14)
HS: Pád lezkyně ze 4metrového bouldru u Děčínského Sněžníku (12)
Vědci: tekuté mágo s 80 % alkoholu zabíjí koronavirus na chytech (12)
Adam Ondra #77 (12)
Film o výstupu Kláry Kolouchové na K2 je v kinech (9)

 Nově v inzerci:
Lezeni | Dámské Otaki 38.5 | Suunto Ambit 3 Vertical | PATAGONIA NANO PUFF | Adr - Smyčka a expresa | Lezení na vápně | dětské lezečky | Jistota nejvýhodnější nabídky | Rakousko MTB | výškové prace - hledám |

 Anketa:
Jak dál s magnéziem?
 Magnézium uznat jako standard. Usilovat o povolení Mg ve všech oblastech. Vymáhání zákazu je čistě věcí ochrany přírody. 
 3588 
 Mg povolit od určité obtížnosti. Definovat to a vyjednat to ku shodě mezi ČHS, místní lezeckou komunitou a místní ochranou přírody. Vymáhání případného zákazu je v zájmu všech třech složek a měly by navzájem spolupracovat tak, aby se dojednaná pravidla, pokud možno striktně dodržovala. 
 1400 
 Rozdělit oblasti na klasické a moderní. Klasické – úplný zákaz. Moderní – úplné povolení. Rozdělení vyjednat ku shodě mezi ČHS, místní lezeckou komunitou a místní ochranou přírody. Vymáhání případného zákazu je v zájmu všech třech složek a měly by navzájem spolupracovat tak, aby se dojednané rozdělení, pokud možno striktně dodržovalo. 
 15754 
 Mg zakázat ve všech pískovcových oblastech. Tradice je tradice. Spojit síly mezi ČHS, tradičními lezci a ochranou přírody a zavést to do praxe. 
 2076 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.