LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Do volnýho (kamení) se nezakládá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Alpin Třebíč - Třebíč
Boulder club Kotelna Brno - Brno
ZŠ Chřibská - Chřibská

Prodejny
HUDYsport - Ostrava
NěcoNavíc.cz - České Budějovice
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Velká Plotna

Klasifikace:VIIb
Typ cesty:skalní
Sektor:Sokolí Věž
Oblast:Suché Skály
Poloha:Český Ráj
Obtíže:technika
Sklon:položená
Délka:26 m
Jištění:smyce, kruh
Autor:Tůma a spol. 1966
Popis:
Středem jižní stěny pilíře podél trhliny a stěnou k 1. kruhu, stěnou šikmo vlevo vzhůru na malý balkónek (hodiny) hranou(smyce) a vpravo ke 2.kruhu. Dále pokračuje jako VIII.
Poznámka:
Hodiny jdou blbě provléknout, je potřeba šťouradlo, smyce na hraně je potřeba dát dvě proti sobě. Oboje jištění, je klíčové, jinak  podlaha a funus!!!
Zapsal:Jan Tříška (J.T.), 08.07.2002 18:17:18

 
* * * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   8 / 28

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Suché skály


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Smyčky jsou fakt důležitý, nejtěžší krok je těsně pod slaňákem, takže je dávejte pořádně.
Zapsal: Martin Cháb, 23.07.2002 14:37:38

Hodiny provlékám bez šťouradla a hlavně to chce dát pod tou klíčovou stěnkou dva uzly vodorovně proti sobě. Teď, když tam udělali na dopadu tak pěkný kamenný schody se už nelze utěšovat, že by se někdo při pádu zachránil tím, že by se trefil mezi šutry, jak jsem to už jednou viděl.
Zapsal: Petr Jandík, 23.07.2002 16:45:38

To máš pravdu, na schodech se sedí pěkně, ale přistát na nich bych nechtěl. V těch hodinách záleží, co máš za smyci, některá jde protáhnout dobře, jiná ne. Posledně ji tam jeden borec nedostal, uzlíky nad tím měl taky špatný, vypadalo to na pořádnej průser.
Zapsal: Čibi, 24.07.2002 11:12:50

asi před 7 lety jsem cestu lezl s jedním "mladým nadějným". Lezl jsem ji hned ráno, a cestou jsem zamontoval dost smycí, zvlášť jsem si dal záležet na té lanovici vpravo a uzlíku na protitah vlevo pod dolezem. od kruhu mne pak kolega spustil, a protože se mu to zdálo na pohled jednoduchý, stáhl lano a vyrazil na prvním konci. v dolezu zaváhal, a už plachtil vzduchem. smyčky zafungovaly jedna radost, nic se mu nestalo, akorát do krvava odřenej zadek, na kterej dopadl do plotny.
Zapsal: Lukas B., 24.07.2002 15:39:12

Cesta, která už zaznamenala minimálně 2 smtelný úrazy a několik náhodně přeživších, nemá podle mě jištění v pořádku. Pokud se nedojistí, je další neštěstí jen otázkou času.
Zapsal: David, 24.07.2002 16:18:05

Jeden z těch náhodně přeživších si vycvakl sedačku z druhého kruhu. Co na tom chceš odjistit? Jeden z těch mrtvých, Mirek Kraft, uklouzl v zimě kousek nad nástupem, asi 3 metry, a měl smůlu že se trefil hlavou do šutru a a ni helma ho nezachránila. Co s tím má dělat jištění? Chceš tam navrtat nejty po metru a půl a tu cestu úplně zničit? Kždý víken na ní stojí fronty a lezou ji bez problému davy lidí takovou, jaká je.
Zapsal: Petr Jandík, 24.07.2002 17:41:20

Pokud vím, tak Míra Kraft si odsedl do smyčky a ta s ním vypadla. Předchozí smrťák byl pod druhým kruhem po pádu do špatně založených smyček. Takže myslím, že to s jištěním má co dělat. Právě proto, že cesta je opticky lehká, bude vždycky lákat davy a k neštěstí dojde. Takovéhle cesty by neměly být náchylné na špatně založené jištění. A těch špatně založených bývá určitě víc, naštěstí každý neupadne.
Zapsal: David, 24.07.2002 17:56:33

Dojišťovat cestu z r. 1966 je samozřejmě úplný nesmysl - na písku je prostě nutné umět se jistit - a co takhle přidat jištění například do Údolního Kapelníka tak 10 borháků a můžou stát fronty lezců pod ním.
Zapsal: Eduard Linhart, 25.07.2002 00:11:02

Osobně by mi tam borhák taky nevadil, ale z ojektivního pohledu je kravina dojišťovat tuhle cestu, když tam to jištění fakt jde dát. Už tak ji lezou davy lidí, materiál to je skvělej, prima lišty, takže tolik netrpí, ale kdyby byla ještě líp odjištěná, tak je na pořadník a časem se taky oleze.
Zapsal: Čibi, 25.07.2002 09:37:20

Pokud já Davide vím, tak ten pád zpod druhýho nebyl do špatně založenejch smyček, ale "do neprovázanejch hodin", tedy do prvního kruhu a tedy na zem. Když si provážeš jen ty hodiny, tak se sice proletíš, ale na zem to nedá. A ty hodiny jsou tutový. A poukazovat na to, že ta cesta svádí? Jestli někdo v průvodci čte 2. kruhy, vidí 2. kruhy (resp. kruh a slaňák), tak nemusí být příliš bystrý aby pochopil, že bez znalosti smyčkování to nebude nic moc. A když nepochopí....
Zapsal: melloun, 25.07.2002 12:57:21

Vzhledem k tomu, že jsem v dobách bouřlivých, občas sdílel špagát s Mírou Kraftem, zaujmu k dojištění plotny názor nevázaného, lezením postiženého jedince. Vzpomínám na jeho hlášky v situaci plné blesků a kamenných lavin,kdy řval proti větru: HUDBA HOR! Míra by si dojištění určitě nepřál. Před dvaceti lety vyletěl s metrákem kamení a z dvouma skobama z mý cesty na Kotýzu, jinej by to zabalil, von jen štěknul něco vo pánskejch těch... a prostě to vysmach.Byl to prostě spíš chlap do hor a na písek si jen odskočil...
Zapsal: F.A. Mezera, 26.07.2002 08:11:46

Velká plotna je na písek zajištěná celkem komfortně, takže nevím co by mělo za smysl bouchat tam nějaké další kruhy nebo dokonce borháky. Důsledek by byl jediný Velká plotna IXb.
Zapsal: J.T., 29.07.2002 07:28:00

To je debata jako křen. Kruh navíc v takovýhle vraždě by vadil? A nevaděj borháky po dvou metrech vedle Majora? Že prej na nácvik hákování! Cha, běžte se vycpat!
Zapsal: Papouš, 29.07.2002 11:22:43

na týhle cestě jsem se fakt opotila a v nohách mi vybroval šicí stroj, ale libila se mi,fajn lišty.
Zapsal: MaryLou, 29.07.2002 15:04:51

Plotna je na pískařský poměry zajištěná velice solidně, je nutné ovšem umět zakládat smyčky. Proboha, nedělejte z toho vápno!!!
Zapsal: Robertek, 29.07.2002 16:37:23

Plotna je na pískařský poměry zajištěná velice solidně, je nutné ovšem umět zakládat smyčky. Proboha, nedělejte z toho vápno!!!
Zapsal: Robertek, 29.07.2002 16:45:50

Plotna je supr, rád ji lezu. Ty hodiny tam jsou místo kruhu, to je tutový jištění. V hodinách je (nebo aspoň byl) malej klacek, kterej pomůže smyčku prošťournout nebo se dá použít kevlar nebo vlastní šťouradlo. Na plotně se dá v každým okamžiku stát na nohách a mít tak dost času si rozmyslet, kam a jak smyčky založit.
Zapsal: Libor, 29.07.2002 16:50:16

Kdo se bojí atˇse na to vys... Kdo není blbej prováže hodiny a i když uzliky založi blbě může si říkat" Jserm Orel, jsem Orel!!!" Na nástup nedopadne. Rozhodně nepřidávat, ani kdyby o tom rozhodli klasici. Písek není vápno!!!
Zapsal: zoban, 29.07.2002 17:25:47

Teda Zobánku, ty si fakt nevidíš do papuly. Nad vymlácenejma slaňákama v nějaký díře na Vrchovině se rozpláčeš a zabezpečovací kroužek bys Velké plotničce ubíral? A maglajzíkem napudroval a vykřikl do prostoru: Písek není vápno, slyšte, zvěstuji vám poselství! Fuj, fuj, fuj - taková neupřímnost.
Zapsal: Papouš, 29.07.2002 20:54:04

Tady má snad nekdo firmu na výrobu kruhů a borháků a hledá nové odytiště. Taky bysme si mohli frknout pár borháků do schodů z metra abysme náhodou neupadli až pod ně...
Zapsal: David Obrocnik, 30.07.2002 00:04:23

Pozor, pozor!!! Slaňák nerovná se přidané jištění v cestě, toť za a. Za b cestu je možné odjistit a příznivcem přidávání jištění do cest nakloněn nejsem, ale když tam opravdu nic nejde, tak než by se tam někdo zabil. A za c ia na Suškách si s klidem do mádža šáhnu jak by jsi viděl minulý týden, ale zrovna na této cestě jsem ho měl jen na zadku a nešahal, nebylo třeba. PS: nejsem schizofrenik, pouze zastávám každému co jeho jest, což je někdy pěkný nerealismus, ale každej jsme nějakej. PS2: A co takhle přidat něco do Klekání??? He, smradi....
Zapsal: zoban, 30.07.2002 00:55:32

Velka plotna jde bezpecne odjistit (Papousi) Jestli nekdo neumi provazat hodiny jak krava tak at neleze...
Zapsal: Vlada, 03.08.2002 12:53:54

sakra, tolik povyku o prejistovani cesty kde jsem tuhle videl manika jak to vylezl v lyzakach (bezkovejch) a pak to taky na lyzich sjel ?
Zapsal: ajdam, 03.08.2002 13:54:23

Kdo neumí chodit po schodech a občas se opírat dlaněma o skálu,ten ať plotnu neleze.Lepší pohodovku neznám.PS: Lezl jsem ji v 37 stupních a bez máglu, což jiní nedělají.Co děláte na suškách když nevylezete pitomou plotnu, kterou lezli naši fotříci v roce 66 bez vašeho maglu a supr nablejskanejch lezek.
Zapsal: Marty, 05.08.2002 20:10:15

..rok 66??To uz je tak trochu historie, ne?? a jak znamo dejiny se neptaj, a tak mi prijde trochu pokrytecky se ohanet fotrikama, protoze kdyby to mago a supr nablejskany lezecky v roce 66 meli tak si je proste vezmou. Tecka!!
Zapsal: Chilli, 06.08.2002 12:58:21

Ahaa uz jsem to pochopil... Moralni narocnost lezeni je v dnesni moderni adrenalinove dobe na obtiz. My si to tu vsechno ocvockujem po metru a kdo ma pocit ze je to i o necem jinym tak ad si jede do hor nebo treba do Anglie... Na imigracnim se tam nemuzou dockat dalsiho navalu z Ceska.
Zapsal: Dafe, 06.08.2002 13:38:12

Coze, Ajdame? Von to fakt sjel na lyzich? A tys to videl? Taky na lyzich? To jste teda kluci sikovny ... Nedojistovat, jinac by se tam misto sjezdu musel jezdit slalom.
Zapsal: Tomas Neverici - pohan, 06.08.2002 15:27:30

A co máš proti slalomu, frajere? Myslim že je mnohem bezpečnější než sjezd, zvlášť na takovým pruťasu. Ale nejsem pro nejty, ale pro tyče, to by bylo dobrýýýý
Zapsal: Přizdisráč, 06.08.2002 15:37:59

Zdravím, borci. Lezu teprve krátce, na Suškách jsem ještě nebyla, tak bych ráda poprosila o radu: Jak cvakáte expresky do tyčí??? Díky.
Zapsal: Začátečnice Gábi, 06.08.2002 15:46:03

U nas f reichu (oester) se tyce necvakhaj, ale naflikaj. No mozsna mate v Tschechai jin rozmer, tak nevim.
Zapsal: Hans Knoedel, 06.08.2002 15:53:28

Nestálo by za to na příslušném místě rozpoutat (jistě rozsáhlou) debatu o přijišťování cest. Chudák ten co sem zavítá ve snaze se o této cestě něco dozvědět. Ten bude muset mít velkou trpělivost.
Zapsal: melloun, 06.08.2002 16:30:02

Trpělivost melouny přináší.
Zapsal: Ovoce zelenina, 06.08.2002 17:59:46

Shodou okolností něco málo vím o obou smťákách. Ten první byl mladej trouba a Míra Kraft si sednul do smyčky a ta to holt nevydržela. Nebylo to v zimě, ale v květnu. Myslím si, že Velká plotna je bombově zajištěná určitě není důvod ta něco dávat. Určitě je více jiných cest, kde by se mohlo něco přidat, aby to nebyla podlaha.
Zapsal: Luboš Bezděk, 06.08.2002 22:19:25

Taky se rad jistim, ale fakt si myslim, že Velka plotna je zajištěná dost slušně, jen vědět kam s tim. Když jsem si ji chtěl vylízt, tak jsem tam musel ve všedni den, abych tam nemusel čekat jak ve Špindlu na lanovku
Zapsal: HOroro, 06.08.2002 23:11:13

Pokračujte na diskusi a neserte to sem. Hope odstraň ty nesmysly z komentářů a dej to do diskuse. Prosím.
Zapsal: Anita, 07.08.2002 11:24:06

Každého dovedeme na stará kolena slušně zajistit, jelikož my opravdu víme, kam s tím. Bohužel nevíme s čím.
Zapsal: Pojišťovák Emil, 07.08.2002 13:22:21

Myslím, že většina komentářů sem Melloune a Anito patří, protože jsou to názory na tuhle cestu. Zájemce se zde doví, že: 1. cesta je bezpečná - většinový názor 2. cesta není bezpečná - menšinový názor 3. jsou tam důležitý hodiny a dvě smyce do protitahu - to je asi informace nejpřínosnější a třeba to nějakýmu úrazu zabrání.
Zapsal: David, 07.08.2002 16:24:35

Také si myslím, že většina komentářů. I když musím uznat, že kromě nich také eskalátory na můstku, ty dlouhé z Áčka na Václavské náměstí. Co ty na to, Anito?
Zapsal: komentátor, 08.08.2002 14:48:54

Je to moc pěkná cesta, ale před několika měsíci se na ní zmrzačil můj kamarád. Spadl pod prvním kruhem, asi neměl dost zkušeností a síly na takovou cestu, lezl teprve pár týdnů a byl tak mladej...bude rád, když skončí na vozíčku.
Zapsal: Dalas, 09.08.2002 21:33:14

Při vší úctě, když někdo leze teprve pár týdnů nepaří na prvním do takovéhle cesty.
Zapsal: Anita, 10.08.2002 06:23:27

Ta cesta vypydá na pohled lehká a proto tam každý vleze. Není tam žádný varování, že se na ní stalo víc nehod než na kterýkoliv jiný. A to snad stojí za zamyšlení a ne říkat, že odjistit jde a že tam někdo nepatřil.
Zapsal: MartinM, 12.08.2002 17:16:21

Horolezectví je nebezpečný sport a každý je při něm zodpovědný sám za sebe. Píše se to již v každém návodu na používání úvazku.
Zapsal: Petr Jandík, 13.08.2002 00:18:24

Já to vylezl! Možná , že za rok to nedám, resp. dám zemovku. Tak to bude v prdeli!Ale zatím, jak říkám, já to dal...!
Zapsal: martin, 13.08.2002 23:22:05

Podívejte se, co se týče úcty k tradici, určitého černého svědomí a podobně tak na takový věci se dá za určitých okolností kašlat. Já si před posledním těžkým krokem nahodil hrot o 2 metry vpravo (kašlu na to že to je mimo plotnu)a byl úplně v pohodě. Riskovat můžu jinde a vázat se s uzlíkama do protitahu můžu klidně u stolu v hospodě.
Zapsal: Tomík, 30.09.2002 08:03:49

Pro eventuální adepty letu od druhého kruhu je na www.fotobank.cz fotka dopadiště, ať ví, do čeho jde a radši se na to vyprdne.
Zapsal: Petr Jandík, 24.01.2003 20:49:14

Debata o plotně je nezajímavá.Byli tam mrtví i zmrzačení a vy kecáte o fantastických hodinách a uzlíkách proti sobě.Fascinuje mě jak víte že oběti této cesty by si dojištění nepřáli.Myslim si že se plotna asi opravdu nedojistí protože hodně chytrolínů je proti ale asi je škoda aby se nám kamarádi mrzačili v zákeřných sedmičkách.
Zapsal: Milan, 25.01.2003 18:51:38

Přiznám se, že párkrát jsem se u čtení téhlo diskuse zapotil. Ty frajerský výkřiky o tom, že kdo to neumí, tak to ať to neleze... to jsou pánové, který asi ještě nemaj mrtvýho kamaráda, jinak by se krotili ve výrazivu. Před loni jsem lezl sever proti jihu. Pěkně tak jak se má, rovně od kruhu a hezky při levé hraně vzhůru. Kdo to lez (tuším RP VIIIc) tak ví, že horní část je strukturou podobná velký plotně. Těsně před dolezem na vrchol jsem ušláp stup. Ne nějakou lištu, pěknou "pevnou" rajbasovou bulku. V tu chvíli je jedno, jestli jsem doteď lezl v pohodě a "měl na to". Byl z toho hodně dlouhý let a konec dva metry nad zemí v komíně mezi věžema. Tohle kdyby se mi stalo pod prvnim kruhem na Velký plotně (pod druhym jsou opravdu tutový hodiny, tam neni potřeba žádného kruhu), tak jsem mrtvej a moh jsem lézt jak pánbůh, protože ty smyčky pod prvnim jsou k hovnu... Trošku pokory by vám borci neuškodilo....
Zapsal: Honza, 26.01.2003 15:45:56

Muzes mi rict, kdo je nuti, aby tam lezli? To je snad kazdyho hra, kdo na to nema, tomu nikdo neupira moznost se na to vysrat!!! Vubec jen ten debilni napad, neco dojistovat z duvodu, ze se tam nekdo zrakvil nebo zmrzacil je akorat odleskem lidsky ubohy blbosti, omezenosti a konzumu! Pozadavek na dojisteni nejake (vetsinou stare) cesty muze byt ospravedlnitelny pouze v pripadech, kdy se dotycni tenkrat treba v klicovem miste (at uz klicovem technicky ci psychicky) cesty jistili za prirodni umozneni tutoveho jisteni jako treba strom, ktery uz tam neni apod. Nic jinyho!! Nikdo nikoho nenuti neco lizt, tak nevim proc by nejakej hnup mel kurvit cesty a hlavne skaly timto dalsim zpusobem a ubirat tim moznost ferovejsiho prustupu k vrcholu dalsim lezcum. To samy plati pro maco! Obzvlaste v dnesni dobe, kdy neni vubec problem jet hakovat na vapno nekam, kde jim tyhle slavny uchylky soucasnyho konzumu nevadi! Co se tyce te cesty, je to pekna cesta a bezpecna, kdo umi sibovat aspon trochu se smyckama.
Zapsal: Jony, 26.01.2003 15:59:15

Pokora vuci komu?! Vuci nestastny nahode nebo hlavne lidsky ubohosti a nenasytnosti anebo vuci skalam a prirode?!!
Zapsal: Jony, 26.01.2003 16:14:13

No, koukám, že ten ftípek ws fotkou velké plotny shora spustil další lavinu stále se opakujících argumentů. Velká plotna je moc krásná cesta a už se těším, jak si ji zase letos vylezu. Jenom mě štvou ty fronty, co tam pořád stojí. Asi bych tam měl zajet ve všední den :-)
Zapsal: Petr Jandík, 26.01.2003 16:19:01

ad Jony. Přečti si můj příspěvek ještě jednou pozorně a pochopíš za a) o dodatečném jištění jsem nemluvil ten příspěvek byl právě o pokoře a za b) pak možná pochopíš o jaké pokoře jsem mluvil. Honza
Zapsal: Honza, 26.01.2003 16:19:27

ad Honza. Muj prvni komentar platil tomu pred Tebou, ze se to zaradilo az za Tvuj je tim, ze jsem zacal psat a Ty jsi mezitim dopsal a odeslal. A k bodu b) to ma vyznam spise recnicke otazky.
Zapsal: Jony, 26.01.2003 16:41:31

Když na to nema tak se do toho nemá cpát.Založí hodiny valí nahoru
Zapsal: peki, 29.01.2003 13:33:47

Nechapu co tady resite. Cesta je za VIIb, je lehka, rajbasova a kdo neumi davat smycky at se pak nedivi ze kdyz se mu smekne noha tak jde na zem. Je to cesta bezpecna a krasna. Jenom skoda, ze nektery lidi co to kritizujou toho nemaj na pisku moc vylezeno a nevi o cem mluvi. Kazdy leze na svoje triko a musi zvazit nasledky.
Zapsal: loudis, 29.01.2003 13:42:49

A kolik toho mas na pisku vylezeno ty, kdyz ses tak moudrej a zkusenej?
Zapsal: Fany, 29.01.2003 14:00:50

Neco uz jsem vylez, dokazu uz odhadnout svoje moznosti a trosku smyckovat umim, proto tvrdim to co jsem napsal vyse.
Zapsal: loudis, 29.01.2003 14:38:46

Tak to se ti nemůže nic stát! :) Šťastný člověk...
Zapsal: David, 29.01.2003 16:58:28

Moc mě pobavila tahle diskuse, bohužel sem však nepatří. Samotná cesta je moc povedená,písek jak má bejt. A proto, každej kdo ji chce lézt, tak by si měl bejt jistej - sebou,svým rozhodnutím, jističem, partnerkou a pojišťovnou. Nevím, kdo za to může, ale je škoda, že VIIb už nebudí potřebnej respekt.
Zapsal: Paštik, 29.01.2003 18:29:53

Správně Milane! Zákeřná cesta! To je vono. Ta cesta je objektivně nebezpečná, musí se neprodleně dojistit kroužkem až dvěma (spíš třema). Nebo naopak, vytlouct všechno a lízt to fakt na férovku. Ale nic mezi tim. Papouš
Zapsal: Papouš, 30.01.2003 00:50:50

Něco jsem dířv na písku taky přelezl - v sedmnácti Údolku na Kápla, v německu úžasný a morálový devítkový hrany a rajbasy a přesto trvám na tom, co jsem psal. Výkřiky typu, kdo na to nemá tak ať tam neleze, nebo o tom, že jsou tam dobré smyčky - mluvím o místě pod prvním kruhem svědčí o tom, že borci prostě neumí zvážit své možnosti i když si to myslí. Mě nevadí ucvrnkávat deset metrů nad kruhem do gatí, mě vaděj zemovky se kterými vám žádný jistič a smyčky nepomůžou. No nic asi se nechápem...
Zapsal: Honza, 30.01.2003 01:22:07

tak ted uz vazne: tam jsou nekde nejaky hodiny? tam se nekam davaj smyce?
Zapsal: LeoN, 26.06.2003 23:20:59

Tak jsem si tu nádheru zase dal, dokonce bez fronty. Boží cesta. Pod ty dva uzle do protitahu pod druhým kruhem de dá ještě přidat uzel na popruhu, kdyby to někomu nestačilo.
Zapsal: Petr Jandík, 27.07.2003 17:47:03

Taky jse to lezl, poprve pred 13 roky, to mi bylo patnact, posledne predevcirem...nadhera, nedojistujte, ztrati to atmosferu, kdo je proti at jede jinam, nebo si prejistime i Starou c. na Vojtecha ci Cihulovku na Prachovskou ci Dite casu a vubec vsechno od Weingartlu....lidi neblaznete, to , ze se na to stoji fronty nedava nikomu pravo argumentu o prijisteni...
Zapsal: Rosta, 27.07.2003 20:08:52

Málokdy se zapojuju do takovejhle debat, ale dneska mi to fakt nedá. Jestli máte možnost se zeptat starejch klasiků let 40. - 60. ja se v tý době dělali cesty, tak se dozvýte, že ve spoustě cest, kam se dneska snažíme namontovat smyce měli při prvovýstupech zhusta přijišt¨ěno skobama. Kdyby měli máglajz, tak ho někteří taky použijou. Je to prostě o nátuře. A můj názor je nedojišťovat. Cesty bez vykřičníku nedojišťovat.
Zapsal: berny, 10.09.2003 12:03:39

Rozhodně nedojišťovat!!!
Zapsal: Ptí, 27.11.2003 21:41:37

Před lety mi tam kámoš slítl když chtěl procvaknout první. Byla to podlaha ale kromě trochu odření nic jiného. Kdyby se mu mělo něco stát tak bych děkoval tomu kdo by tam jeden borhák přidal. A kdo nechce ať ho necvaká.
Zapsal: Michal, 28.11.2003 15:29:12

Já se bál vždycky trochu pod 1.kruhem. Nejvíc jednou v zimě, kdy na lištách ležel sníh a lezl jsem to v pohorách. S tím dojišťováním jste se snad zbláznili. A to Míra Kraft byl můj dobrý kamarád.
Zapsal: PeS, 28.11.2003 16:45:09

JEdnoznačně NEDOJIŠŤOVAT!!!!!!!
Zapsal: Luk, 29.11.2003 12:09:00

Navrhuji vytlouci i stávající 1. kruh. Oproti prvovýstupcům se tak cesta poleze v "lepším" stylu a navíc skálu ozdobí nádherná díra po vytlučeném jištění...přesně tak, jak jsme již viděli mnohokrát...
Zapsal: Ondráš, 01.12.2003 07:19:20

Navrhuji pridat borhak, za 14d ho vytlouci, pak znovu pridat, udelat statistiky kazdy mesic v roce, kolik spadne s borhakem a kolik bez a pak vyhodnotit, uverejnit v Montane....
Zapsal: Rosta S, 02.12.2003 16:05:05

Cesta je to pěkná, ale ve spodní části (prvních 6m) hodně nebezpečná. Podle mě tam není kam osadit smyčku, na kterou by se dalo stopro spolehnout. Pro bezpečnost všech navrhuji osadit bohrák, nebo dát do průvodců varování.
Zapsal: dosi, 31.05.2004 11:16:25

No o tom sem tu mluvil, ale byl jsem oznacen za blba kterej chce dojistovat dobre zajistene klasiky :-(
Zapsal: Vacan, 31.05.2004 12:49:11

Haúúúú! To když pod tím stojíš, tak nevidíš kde ten kruh je? Že by se to mělo psát do průvodce jako varování? Prostě je to šest m. ke kruhu, no! Tak si vem šáhlo a ten poslední krok si tam karábli natáhni. Pro bezpečnost lezení je nejlepší řešení-nikam nelízt!!! Doporučeno!!! Probatum est!
Zapsal: jan puš, 31.05.2004 12:55:48

Pod 1.kruh jsem myslím dal 4 smyce, těsně pod kruhem myslím docela tutový.Jakmile se cvakne,je to v pohodě.Nahoře už je celkem dobrý a taky tam jdou dát ještě 3 smyčky.
Zapsal: Čibi, 05.08.2005 09:42:40

To leze Wondras v pohorkach :) a Pida v sandalych :-)
Zapsal: 10.04.2006 17:59:46

Nevíte co je to za cestu hnedle vedle Velký plotny přímo po hraně -1kruh+smyčky ?? ..je to moc pekný tipuju stejně možná i lehčí než velká plotna.
Zapsal: štěp, 25.04.2010 14:07:56

Vpravo od 1.K přibyl nový borhák, nevíte co to je za cestu ?
Zapsal: jarda, 04.10.2011 21:37:03

Zajímavá diskuze. Bohužel jsem jí pročetl a od přelezu Velké plotny mě spíš odrazovala. Dneska jsem do ní konečně naběhl a je to parádní odjištěná sedma (spíše lehčí). Jediný místo kde bych nechtěl padat bylo pod kruhem, protože moc nevěřím malým uzlíkům. Šlo by jich tam ale narvat klidně 10, když si dáte záležet. Od kruhu k hodinám (je tam klacek) lehké a parádní lezení. Pak se dá namontovat ještě dobrá smyčka na zajištění dvou těžších kroků pod slaňákem. Kdo začínáte na písku, tak nechtě plotnu "dozrát", ale jestli máte nalezený nějaký sedmy a umíte zakládat smyčky, tak můžu jen doporučit. Super cesta!
Zapsal: Vaisik, 25.10.2015 19:33:10

krásná cesta. klasická cesta sportovnějšího charakteru. neměl jsem průvodčíka, tak jsem trochu stěnou kličkoval a našel asi víc jištění než v striktně přímé normálce k 1.kruhu. spodní spárka 2 tenký smyčky - asi ne uplně tutový. pak jsem založil něco na hraně a vzal to druhou spárkou lehce v pravo, kam jdou dát 2 tutový smyčky, tenčí i lanovice. Nad kruhem lehčí terén, hodiny udělali radost jen do chvíle, než jsem je začal provazovat, což je obtížnější, ale zvládl jsem to rukou. čím víc stojí člověk na hraně tím lépe se mu stojí při provazování. nad hodinami další uzlíky. nevěděl jsem že se má jít ke slaňáku tak jsem šel šikmo za druhým kruhem. dolezeno s pádem tmy.
Zapsal: David, 24.07.2019 02:16:48


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

zobanVIIbOS00.11.0097
spinardVIIbRP28.09.0201
FISAVIIbRP13.08.1983
robVIIbAF29.09.1985
MrázekVIIbRP00.00.1987
ClimbVIIbOS05.03.1989
spidersteamVIIbOS30.03.1989
siskaVIIbRP16.09.1990
IvVIIbRP20.10.1990
motákVIIbOS02.05.1996
jardalVIIbflash01.07.1996
Libor VVIIbOS17.06.2001
ChKVIIbOS01.09.2001
bernyVIIbOS06.09.2002
LeoNVIIbOS26.06.2003
skritekVIIbRP26.07.2003
rezinVIIbOS08.09.2003
drbicVIIaOS03.10.2003
pažout ml.VIIbOS11.10.2003
H0NZIKVIIbAF18.03.2004
dosiVIIbOS15.05.2004
MirekZVIIbOS06.06.2004
hammenVIIbOS10.08.2004
DafeVIIbRP19.03.2005
saruseVIIbRP15.05.2005
PaďasVIIbOS16.05.2005
fotonVIIbflash22.05.2005
skritekVIIbRP11.06.2005
ww07VIIbOS00.08.2005
SumecVIIbRP07.04.2006
skritekVIIbRP22.04.2006
JandeeVIIbRP06.05.2006
JedlaVIIbOS06.06.2006
trumenVIIbOS20.10.2006
exakVIIbRP06.03.2007
ŠpicálVIIbsolo25.03.2007
:-)VIIbRK25.03.2007
basketVIIbflash25.03.2007
maxVIIbflash31.03.2007
KompikVIIbRP01.04.2007
Ondra85VIIbOS13.04.2007
kudrnacVIIbOS01.05.2007
jakubbVIIbOS10.06.2007
CendVIIbRP01.07.2007
IvVIIRP07.07.2007
margiVIIbRP07.08.2007
3443VIIbOS30.09.2007
SumecVIIbRP23.02.2008
TatussVIIbOS02.05.2008
MichalBVIIbRP16.07.2008
vlastaVIIbRP23.07.2008
NervVIIbOS28.03.2009
KomíňákVIIbOS31.03.2009
joHny237VIIbOS19.04.2009
badboyVIIbOS27.04.2009
bukášVIIbRP02.05.2009
Honza KoudelkaVIIbOS09.05.2009
v.jesterVIIbsolo17.06.2009
poldaVIIbOS12.07.2009
mdzmuranVIIbOS25.07.2009
exakVIIbRP20.03.2010
patapufaVIIbOS23.04.2010
mykyVIIbOS05.06.2010
KoloťukVIIbAF07.07.2010
lysoopVIOS05.09.2010
motákVIIbRP10.10.2010
ClimbVIIbRP23.03.2011
TomášM.VIIbOS25.03.2011
VojtasBVIIbRP02.06.2011
JandeeVIIbRP11.06.2011
TínkaVIIbOS12.07.2011
RadegVIIbOS16.10.2011
jikosVIIbOS10.12.2011
JéňaVIIbflash09.04.2012
GuruondraVIIbRP13.05.2012
vpatzeltVIIbOS08.09.2012
Ru-XAcVIIbRP26.09.2012
HadrburgVIIbOS21.10.2012
scortisVIIbRP15.04.2013
zabryVIIbPP13.05.2013
chouťákVIIbOS21.05.2013
JandeeVIIbRP13.07.2013
VichrVIIbRP12.09.2013
kufínoVIIbOS02.03.2014
Alex98VIIbOS24.07.2014
FrankyVIIbOS03.08.2014
DafeVIIbRP07.03.2015
sedaVIIbflash13.05.2015
prrVIIbOS18.07.2015
VaisikVIIaOS25.10.2015
JandeeVIIbRP31.10.2015
KonevVIIbOS27.03.2016
hrobařVIIbOS28.03.2016
MartasVIIbflash28.03.2016
Víťas GolaVIIbOS07.06.2016
sosaVIIbRP07.06.2016
KřovákVIIbOS19.06.2016
tenisVIIbRP05.07.2016
KarkošVIIbOS16.07.2016
bobanVIIbflash22.09.2016
RygarVIRP27.02.2017
JandeeVIIbRP31.03.2017
JcopVIIbOS17.07.2017
vaca34VIIbRP17.10.2017
KwikwiVIIbOS09.04.2018
ToupisVIIbOS18.04.2018
motákVIIbRP19.07.2018
Martin 1995VIIbOS08.08.2018
Zdenál.FVIIbOS22.09.2018
PaprickVIIbflash01.11.2018
brecka6VIIbRP30.05.2019
KoleDaVIIbOS22.07.2019
svihalekVIIbOS16.06.2020
Kuba LoudaVIIbflash25.06.2020
DarthCedrVIIbOS06.09.2020
KatieVIIbOS09.10.2020
stromolezecVIIbOS02.03.2021
SpasikVIIbOS26.04.2021
m.sedlakkVIIbOS19.07.2021
SabinalankaVIIbOS18.10.2021
KrocanVIIbOS11.05.2022
HoPeVIIbOS09.07.2022
vyvaVIIbRP10.04.2023
KrvákVIIbOS08.10.2023

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 121 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 128 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 112 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.