LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Tři pevné body prvolezce: Naděje, že nahoře půjde založit, Láska i ktomu nejtitěrnějšímu chytečku a Víra ve svého výborného jističe.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
ČP obtížnost Brno (20.04)
Petrohradské Padání (26.04)
SP Salt Lake City (03.05)

Žebříček
Cesty:
47. 10085
48.Richter 10079
49.Nyéki 10072
Bouldry:
47.Šauli 8409
48.Scheuerová 8362
49.Kožich 8306
Hory:
12.Najman 4634
13.Petr 4592
14.Čáp 4520

Výsledky
SP Wujiang (12.04)
SP Čína (09.04)
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)

Deníčky
5548 lezců
1095615 cest
Nové přelezy:
Haus Gotte 8A
Jahodová D Xc
Un Día Lla 7c
Iron Maide 10-
Výlety Do Xa
Domino Xb
Vague Á La 7c
Pyromania 7c+
Liebe Ohne 9
Skurutí Bě Xb

Stěny
Lezecké centrum Mammut - Praha 7 - Holešovice
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder - Jeskyně pod Chmelnicí - příbram

Prodejny
HUDYsport - Frýdek - Místek
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín
HUDYsport - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Poštěvák Na Spoďák

Klasifikace:8-
Typ cesty:skalní
Sektor:Staré Skály
Oblast:Sloup
Poloha:Moravský Kras
Délka:15 m
Jištění:nýty
Autor:P. Weisser 1994
Popis:
Bez levé hrany, přímo stěnou.
Zapsal:Kamil Hrádek (kamilh), 26.02.2003 11:33:28

 
* * * * * 
Hodnocení / Počet:   5 / 4

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Sloup


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Může se ve výlezu z jeskyňky brát ta fajnová levá hrana??!!
Zapsal: Mrnda, 02.05.2007 22:51:10

nevíte někdo?? Prosím...
Zapsal: Mrnda, 03.05.2007 09:48:50

Podle Weissera nemůže, takže kdo to dal s ní, ať si napíše nulu. :-))). A bez ní je to pěkný nátěr na 8-.
Zapsal: Vlk, 03.05.2007 11:19:26

To sem tušil...tak to je smutnej příběh...Dík
Zapsal: Mrnda, 03.05.2007 12:11:25

Z toho si nic nedělej, podle mě i ti co to tu mají napsáno OS či flash, to lezli s hranou, kdo se nezeptá nemůže vědět a chytit ji je tak lákavé. :-))).Do průvodce budu muset dát u některých cest známá omezení, aby bylo jasno i neznalým viz. třeba Předstartovní, kterou OS nelze vylézt.:-).
Zapsal: Vlk, 03.05.2007 17:10:02

Dělal jsem to s Pavlem W. a lezli jsme to bez hrany. Shodli jsme se na 8/8+ UIAA, ale pozděj se to stejně objevilo jako krasové 8-. Klasika.
Zapsal: Pavel Johny Jonak, 03.05.2007 17:20:46

Jo Johny, jenže těch 8- vzešlo od Pavla :-)), jako pár dalších vyhlášených kousků, ale to s ním musíš sedět nejlépe na Bláhovce v hospodě a něco se dozvíš a s některýma dalšíma to není jiné.:-)).
Zapsal: Vlk, 03.05.2007 17:26:40

Vy jste snad padlí na hlavu. Od kdy se řeší co se smí brát a nesmí brát. Když je to v logické linii tak nic neřeším a jestli to prvovýstupci lezli bez hrany a je možné ji brát tak ať shodí klasifikaci a ne, že se na skále bude říkat to smíš brát a to ne. Příjde mi to hloupé. To třeba v action direct se nesmí brát ta 16 dirka vlevo od nejtu protože je prý taky moc velká:))))))
Zapsal: 03.05.2007 20:00:20

Jestlis to nepochopil, tak jsem to s ním dělal, tudíž si nepotřebuju s ním o tom povídat na Bláhovce... narážím jen na místní připosranej zvyk radši všechno oklasifikovat o stupeň níž, aby to pak proboha někdo neshodil o půl stupně - ta hrůza! V tom samozřejmě jel i Pavel. Nikdo kdo klasifikuje v UIAA a napíše cestu lehčí než je skutečně, není lepší lezec, jenom prostě kurví klasifikaci. Žádná hrdost na speciální krasovou klasifikaci na tom nic nemění.
Zapsal: Pavel johny Jonak, 03.05.2007 20:03:55

Jestlis to nepochopil, tak jsem to s ním dělal, tudíž si nepotřebuju s ním o tom povídat na Bláhovce... narážím jen na místní připosranej zvyk radši všechno oklasifikovat o stupeň níž, aby to pak proboha někdo neshodil o půl stupně - ta hrůza! V tom samozřejmě jel i Pavel. Nikdo kdo klasifikuje v UIAA a napíše cestu lehčí než je skutečně, není lepší lezec, jenom prostě kurví klasifikaci. Žádná hrdost na speciální krasovou klasifikaci na tom nic nemění.
Zapsal: Pavel johny Jonak, 03.05.2007 20:04:01

To by jsi nesměl znát Vlka,který stále obchází ostatní lezce v Krase a kibicuje a neuznává přelezy skrze zakázené chyty. Důležitej je jak mladej fízl:o)
Zapsal: martin, 03.05.2007 20:07:20

Taky mi to ale prijde uplne ujety. Rikat co muzes v ceste brat za chyty.
Zapsal: Mat, 03.05.2007 20:10:16

Máš naprostou pravdu Johny. V poslední době to předvádí právě Vlk, kterej asi chce aby se o něm vykládalo v hospodě: Jó Vlk, ten má tvrdou klasu. Jsou to egocentrický kokotiny a Vlk by se měl zamyslet.
Zapsal: pafka, 03.05.2007 20:12:59

Vlku vlku musis mit hubu plnou plku
Zapsal: 03.05.2007 20:16:45

Kdo co jak přeleze je jeho věc, nevím, že bych někomu něco neuznal, k tomu ani nemám mandát:-)), každý si sám musí sáhnout do svědomí pokud to veřejně prezentuje, a deníček na Lezci je veřejná prezentace, jestli to s prominutím "neojebal", pokud ano je to jeho věc, avšak při zveřejnění moji úctu nemá, tyto věci neuznávám v profesi, ani v osobním životě :-),pro pafku:já nijak tvrdou klasu nemám, je to kompromis mezi krasovou a UIAA, tak jak je tomu u většiny cest, pouze se snažím, aby nové cesty ode mne korespondovaly s klasifikací nastavenou předchůdci a pak někde hraje roli moje výška:-)),takže se nad tím ani zamýšlet nebudu. Jen si někdo dejte tu práci a můžete statisticky spočítat kolik cest doznalo v našem průvodci zvýšení a kolik jsme jich snížili, toliko k těm, kteří mluví bez znalosti věci. Pokud je cesta vtěsnaná mezi logické směry a má danou klasifikaci se zakázanými chyty či určitým nástupem, je to potřeba ctít, abych si tu klasifikaci mohl napsat, pokud tak nečiním, ve finále obelhávám jen sám sebe a jsem v podstatě slaboch, který si není schopen přiznat neúspěch a vlastní neschopnost daný problém vyřešit. Běžte se někdo podívat třeba do Starých, kde jsou dnes mnohé první nýty, to si myslíte, že prvovýstupci si je dávali na úroveň prsou či očí?:-)).Jde o to, že ta cesta se nějak lezla a někde měla či má problém a ten bych měl vyřešit.To není jen záležitostí Krasu, stejné je to třeba na Skalce u Trenčína a vzhledem k tomu, že ročně projedu okolo třiceti oblastí a mnohé z nich by mnohým ani nic neřekly tak asi trošku přehled mám.
Zapsal: Vlk, 03.05.2007 20:37:44

zase klasický sebevědomý žvásty alá "vlkovy smajlíky:-)) ",huhu jsem dobrej
Zapsal: pafka, 03.05.2007 21:14:07

Vlk má pravdu, že v některých cestách v Krase lze špatně poznat co do cesty patří a co ne. Myslím si však, že v této cestě v průvodci za 8-, člověk po zhlédnutí směru automaticky vnímá braní oprášené hrany jako logickou línii cesty(je to určitě bližší číslu 8- než bez ní) Opravdu si nemyslím, že po přelezení tímto způsobem člověk obelhává sám sebe a je slaboch. V těchto cestách by se měla opravdu určit jasná lajna nebo se pokusit obtížnost hodnocení(8-) poupravit tak, aby se dle ní dala línie cesty logicky vyvodit. Varianta bez hrany za 8- určitě není a proto bych hned nevolil silná slova jako "ojebat cestu a neschopnost atd." PS: Deníček na lezci je většinou založený především pro sebe a pro kamarády, nevnímal bych to jako nějakou formu lezeckého exhibicionismu.
Zapsal: čaj, 03.05.2007 21:56:07

Souhlasím s Čajem. Ptal jsem se proto, že i dle nákresu v průvodci, výlez z jeskyňky je kreslen prakticky u hrany, dolez už je jen plotnou a proto je docela jasný, že v dolezu se hrana nebere. Jen mi přijde nelogické, jeli cesta psaná za tolik a tolik, lézt se má podle autora bez vyjimky bez hrany (což je více méně divný, protože na ty chyty došáhnu a vůbec nevybočuji z linie cesty) ale klasa odpovídá jen se “zakázaným” chytem. Trošku divný ne? Proč zakazovat logický chyt, zvlášť když to zkusím a s ním ta klasa sedí...?! Bohužel je to častý problém z důvodů nahuštěnosti cest...
Zapsal: Mrnda, 03.05.2007 22:53:32

V tom s tebou souhlasím, nedávno jsem se s tím potýkal v jiné cestě kousek vlevo. Jinak, co se týče klasifikace tak pro delší, beru-li hranu, je to cesta o jednom kroku a je lehčí než 8-, myslím max. za 7+, malí zase mají smůlu protože ten krok ze spoďáku je hodně dlouhý a pro ně je to určitě zase těžší.
Zapsal: Vlk, 03.05.2007 23:13:30

Pokud je to s tím chytem lehčí, klidně bych klasu snížil, ale proč zakazovat logické chyty??...Zase sem malej:(
Zapsal: Mrnda, 03.05.2007 23:35:53

Já bych vzal sprej a jasně vyznačil co se bere a co ne. Jak na závodech v ledech. Ve Sloupu - Nad poustevnou už s tím někdo začal. Sice to není sprej a jeto jen při zemi, ale nevadí...:-)
Zapsal: jena, 03.05.2007 23:47:11

A co takhle, kdyby nějaký znalec Mor. Krasu, nejspise Vlk, udelal prevodni tabulku z UIAA do Moravské klasy?kdyz to jde z francouzke do UIAA, tak proc by to neslo z te moravské?
Zapsal: Dominik, 03.05.2007 23:53:07

Co to je za úchylnost předepisovat chyty v cestě ? Jedná se o lezení a ne o boulderování. Tzv. povolené a zakázané chyty zná jen prvovýstupce a Vlk - takže každý, kdo přijede do Krasu, se musí ptát Vlka, jak se cesta leze ? Docela pakárna. Je dobrým zvykem ohodnotit si cestu podle toho, co v ní leží, a ne zakazovat logické chyty a honit si prvovýstupy těžkých cest ...
Zapsal: Petr, 04.05.2007 07:43:17

Mě se ptát nikdo nemusí, může klidně Janzena, Siluma či dalších domácích pamětníků. Jedná se o některé cesty, které jsou někam vmáčknuté, uvedu jiný případ z Indie, Deprese - okolo druhého se leze přímo ke třetímu bez toho aniž by jsi chytal spáru vpravo, na kterou lze snadno dosáhnout, takže logicky by se mohla brát, ale nebere, neboť jednak patří k Číně a jednak s ní by to bylo tak za 8 a ne 9-/9. Když jsem lezl Poštěvák, tak nýt je umístěn v plotně a nikoliv u hrany, takže jsem z police logicky levou chytil lištu a přes pravou nohu se zvedal do stěny, to že mi to tehdy nešlo a nakonec jsem utekl doleva do hrany si přičítám pouze slabým prstům, neboť jsem ty chyty neudržel, za nějakou dobu jsem to přelezl přímo a pamatuji si, že to bylo těžké. V době, kdy jsou cesty zahuštěné natolik, že v tom někde může vzniknout chaos s tím asi moc nenaděláme. To není jen případ Krasu, ale mnoha dalších oblastí.
Zapsal: Vlk, 04.05.2007 08:28:27

Pokud bych lezl cestu 8/8+ UIAA, tak bych do te hrany urcite nenalezl, ale pokud lezete cestu za 8-, tak mi nerikejte, ze se ta hrana nesmi..! Pokud je ta cesta spatne oklasifikovana, tak tady ted Vlku nemachruj, kdyz si chce clovek neco zalezt v Krasu, tak se te nemusi ptat jak se co presne leze! Nehlede na to, ze jsou lide, kteri v Krase lezou stylem OS a docela se jim dari a to vyptavani se na cestu se s timto stylem neslucuje! Uznavam, ze s harbou je to tak 7+/8- max, ale kolik je v Krase cest, ktery jsou tezsi nez se pise v pruvodci... Ja se za svuj prelez nestydim a klidne tuto cestu zapisu do databaze jako Variantu poštěváku na spoďák za 7+/8-, pokud uz ji nekdo nepojmenoval jinak...
Zapsal: Skafundr, 04.05.2007 09:08:02

to je jasný. bere se všecho na co dosáhneš, když lezeš v přímé linii jištění. pokud to ta hranka zlehčuje, tak dejte nižší klasifikaci.
Zapsal: jena, 04.05.2007 09:58:42

Jojo moje slova. Nebo nova dispiclina - buldrovani s lanem. Vlku nechces to treba oznacit paskou ty chyty?A neni klasifikace obtiznosti od toho aby clovek vedel do ceho jde? Zajimalo by me vlku jak by ses cestil na pisku kdyby tam byly takovy klasifikacni nesmysly jako v krase. To by bylo mrtvej co?
Zapsal: Mat, 04.05.2007 11:26:17

Mate, úplně stejně jako kdekoliv jinde, jsem odchován horama a tak se napřed podívám co lezu, od koho, kdy to dělal apod. Takže dopředu vím do čeho jdu.
Zapsal: Vlk, 04.05.2007 11:35:38

Vlku, ty máš možná přehled, ale většina lidí ne. Nezná prvolezce, jejich cesty, neví, co je čeká, prostě si zajeli někam zalézt, a očekávají, že když lezou 6, tak to 6 je, a nestane se jim, že to je skoro 8 a protože na to nemají, tak třeba musí odskočit a ošklivě se zraní. Od toho klasifikační stupnice je, aby se každý lezec, i bez tvého rozhledu, dokázal zorientovat a posoudit, jestli si to může dovolit lézt.
Zapsal: Petr, 04.05.2007 11:44:26

Na písku ale takový klasifikační úlety jsou- to každej ví. (Broumov-Čepelovy trojky,Houserovy pětky.Ádr- Cikánovy sedmičky, Č.ráj- Špekovy cesty atd.)
Zapsal: čaj, 04.05.2007 12:15:08

Je to všude a kdyby to nebylo, tak se tu nemáme o čem hádat:) No minimálně jsem se dověděl spoustu zajímavých informací...takže díky
Zapsal: Mrnda, 04.05.2007 12:43:40

Nebrat hranu je nelogické. S ní cca 8-. Kroky značně podivné...
Zapsal: Mrnda, 16.05.2010 11:43:28

holt to s poštěvákem ještě moc neumíš:-). mě to přišlo perfektní...nebrat hranu je blbost
Zapsal: foton, 16.05.2010 13:32:51

vylezeno s levou hranou (logicky tam patří), číslo by i tak mohlo sedět, kdo to má čuchat jak se to leze, buď to napište do průvodce nebo tam nakreslete červené čáry jako ve višni ;)
Zapsal: Ory, 02.06.2014 09:13:51

Podle mě je škoda brát hranu a výrazný chyt vlevo pod hranou. Jde to i bez toho a pak je z toho krásná cesta.
Zapsal: Matty, 06.06.2016 01:08:52

VIDEO: www.youtube.com/watch?v=cyyX496KlkM
Zapsal: Matty, 06.06.2016 01:11:59


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Čermy8-OS23.06.1994
PEPA8-OS27.04.2004
čaj7+OS01.04.2007
rejtmon8-RP02.05.2008
Mrnda8-PP15.05.2010
foton8-PP15.05.2010
str.o8-AF25.04.2012
zaoralf8-PP01.06.2013
asu8-PP22.03.2014
Ory8-OS31.05.2014
Matty Hořák8-PP04.06.2016
Řízek8-OS25.08.2016
hans19968-flash31.05.2017
Rezo7+OS08.06.2021

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:

Příprava Padání
 Databáze cest:
Všechny cesty (174349)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Per Katl 6+ Frankenjura
Velká Potopeň IXc Labské Údolí - Levý Břeh
Acht Und Mehr 9 Höllengebirge
Lustige Witwe VIIc Pfaffenstein
Nově komentované:
Plotnou Vpravo 6- Davle
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Venca K. 7A Mrtnická Skála
Bruce Lee 10+/11- Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a |

 Nové komentáře:
Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Kurz | Re: Kurz | Re: Síla | Kurz |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (82)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (42)
20. ročník Petrohradského padání (17)
Valná hromada ČHS 2024 (12)
Vzdělávání – cesta k úspěchu (7)
Film Adama Ondry o Bon Voyage 9a po vlastním jištění (E12) (7)
Brazílie - Rio de Janiero - březen/duben (5)
EPM v bouldrech Curno, Itálie (5)
Hollywood chystá film o prvovýstupu Warrena Hardinga na El Capa (5)

 Nově v inzerci:
Skály kolem Prahy | Bouldermatka | Gore-Texka Mammut | Gore-Texka Mammut | Péřový svetr North Face za 800,- | Apartmán v Tisé | Nové lano Tendon Master PRO 9.2 CS 80m | Ostravsko | LS Miura 42 | Friendy |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 453 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 452 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 497 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 450 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.