LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Kniha Kamarád ze skal o Joskovi Smítkovi znovu vychází
Leonidio, Řecko
Gimme Kraft! AIR: 2. díl populární tréninkové bible pro lezce

Závody
SP Edinburgh (23.09)
SP Wujiang (07.10)
SP Xiamen (14.10)

Žebříček
Cesty:
51.Jeliga 9741
52.Mikuš 9741
53.Kotrbová 9737
Bouldry:
51.Balabán 8350
52.Skála 8300
53.Pátík 8275
Hory:
30.Týčr 2060
31.Píchal 1916
32.Kolek 1889

Výsledky
Rockmaster (26.08)
ČP Rock Point Boulderzávody 2017 (25.08)
SP Arco (25.08)

Deníčky
4361 lezců
652837 cest
Nové přelezy:
The Dance 9+/10-
Solarium 9-
Elise 9
Oase 9-/9
Antiblocki 9+/10-
Arachnide 7c
El Cadufer 7c
Vize Xb
Nuda V Jab 9
Beta Centa 9+

Stěny
Stěna Černožice - Černožice nad Labem
Lanové centrum DDM hl. m. Prahy - Praha 8
BASE CAMP BAR - Přerov

Prodejny
Rock Point - OC Nisa - Liberec
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih
HUDYsport - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Enzo Oddo - Ambrosia 8A

Hodně lezců se přes zimu stahuje do Bishopu v Kalifornii… ani francouzská naděje Enzzo Oddo (15 let) tomuto nádhernému koutu světa, kde se přes zimu bouldrovat dá, neodolal.

Stejně jako Alex Honnold si Enzo Oddo horní pasáž nejprve vyzkoušel top-rope. Poté se do boulderu pustil odspodu. Zda je to ještě boulder či solo posuďte sami. Jedno je jisté, že na tento "kousek" už je potřeba notná dávka koncentrace. "Ambrosia" V11 vede na Grandpa Peabody v Buttermilks.



Zdroje:

www.upclimbing.com

Simona    [úpravy] 07:48 22.02.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 bouldering08:38:03 22.02.2011
Mazec, ale toto už mi jako bouldering moc nepřipadá. Takový 4 očka by to všechno vyřešily, ale týpek to má v paži
vismyodpovědět 

 :(09:38:11 22.02.2011
To nie je bouldering, ale solo. To nie je hrdinstvo, ktore by sa malo oslavovat v lezeckych mediach, ale osobna vec / nezodpovednost, a inspirovat dalsich k podobnym cinom nemusi spravit niektorych rodicov stastnejsimi. A k tomu prispievaju aj taketo spravy.
odpovědět 
 Re: :(09:53:01 22.02.2011
Taky me dost zarazi, ze patnactiletyho kluka, ktery ma pred sebou cely zivot, poslou jeho rodice zrovna na tohle. Souhlasim s tim, ze by to lezecka media nemela oslavovat, ale zdvihnout nad tim oboci a zakroutit hlavou.
Honzaodpovědět 
 Re: :(10:03:50 22.02.2011
Souhlas..
Modpovědět 
 Re: :(10:12:45 22.02.2011
kecy v kleci :)
odpovědět 
  Re: :(12:12:20 22.02.2011
Na rodiče sere pes. On sám ví na co má a na co ne:) Parádní výkon!!! Jinak nacvičovaní boulderů s lanem neni podle mě bouldering ale věc názoru))
kubajsodpovědět 
 Re: :(12:06:30 22.02.2011
Ja si myslím, že si to zaslúži tiché uznanie... nie samotný výkonnostný aspekt prelezu, ale motivácia k niečomu takému. A ak sa niekto do niečoho podobného pustí len kvôli tomu, že "to dal 15 ročný, tak prečo aj ja nie, predsa nie som horší?!" a následne sa zabije, tak si to podľa mňa zaslúži! Motivácia na sólo musí asi vychádzať z vnútornej potreby človeka, všetko ostatné je celé zle. "Musíte si to sami ujasniť v hlave a veľmi dobre vedieť, prečo do toho idete. Lebo ak to robíte kvôli niekomu inému, kvôli obdivu... tak vo chvíli, keď budete padať dolu stenou zistíte, že ste si na seba ušili poriadnu búdu." (parafrázovaný Dan Osman)
Mutsugashiodpovědět 
 Re: :(13:25:28 22.02.2011
Když kategoricky rozhodneš, že je tohle nezodpovědnost, nezobecnil bys to na lezení vůbec? Ví se přeci, že je to rizikový sport; každý by určitě riskoval (aspoň zranění) mnohem míň, kdyby seděl doma u televize, nebo si udělal jen příjemnou procházku v parku.
Velké množství ze zásadních milníků v horolezectví zároveň představovalo mimořádně rizikové podniky, přinejmenším ve své době...
Pak by se teda nabízela otázka, proč s takovými postoji čteš lezecký web, a snad dokonce lezeš; byl by v tom asi trochu vnitřní rozpor.
A konečně pokud jde o skutečnou míru rizika, která v tomhle přelezu byla, tu dokáže do velké míry posoudit jen sám lezec - jen on ví, nakolik to měl nebo neměl pod kontrolou...
Piškotodpovědět 
  Re: :(13:49:56 22.02.2011
Problem je v tom, ze tomudle lezci, ktery posuzuje miru rizika, je 15. Jeste 3 roky nesmi ani ridit, ackoliv ridic jiste nejlepe posoudi miru rizika. Sportovni lezeni neni nijak zvlast rizikovy sport, je to predevsim vykonnostni sport, kteremu se s dobrym vedenim mohou samozrejme venovat i male deti - i kdyz i tady se to da prehnat. V tomto prelezu ale zjevne slo o slavu prave proto, ze se jedna o nebezpecny prelez - 8A neni ve svetovem meritku zadna velka obtiznost, skoro kazdy den je ted pres zimu takovy prelez u nas. Tvoje zobecneni, ze bych nemel cist lezecke weby, mi prijde uplne mimo, nechapu jak jsi na to prisel.
Honzaodpovědět 
   Re: :(14:31:06 22.02.2011
Souhlasím s Piškotem, když se vám to nelíbí tak na to nečumte...Sport jde pořád dopředu a takovýchto událostí bude přibývat. Při jeho výkonnosti a secvičení top rope nemusí jít o velmi rizikovou věc a podle mě ani nešlo...Jinak doporučuju nejezděte autem ani na kole a až pudete pěšky lesem bacha na ožralý myslivce
...odpovědět 
    Re: :(15:32:27 22.02.2011
Original argument, ktery je v kazde diskuzi o nebezpecnosti lezeni, mi nemuze byt vic u predele.
odpovědět 
    Re: :(09:17:42 23.02.2011
Jo myslivci, to je sebranka. Obilí namočený v lihu, posed na dostřel od krmelca... Tuhle sme byli v Legeru na parkovišti a z lesa se bylo slyšet praskání dřeva, štěkot psů a občas výstřel. "No, snad nejsou blbí" říkáme si a najednou takový to tlumený hvízdnutí a pár metrů od nás se od asfaltu odrazila kulka. Ten den sme jeli do skal o dost dřív, žadný kávičky a lenošení...
Willhemodpovědět 
   Re: :(14:33:46 22.02.2011
Sportovní lezení - kde přesně začíná a končí? Ty přechody jsou plynulé. Háky dál a dál od sebě - až je tu "vysoká míra rizika", ale každý tu hranici může vidět jinde. Bouldr vysoký 2 metry, 3, 4, 5... 14. Kde přesně začíná highball?
A co když mu šlo právě o to, co už není tím "typickým" sportovním lezením? Proč by měl dělat právě a jenom nějaký "sportovní lezení"? Zdá se mi dost zjednodušený říct, že mu šlo hlavně o zviditelnění, protože je spousta jinejch 8A, a ty nejsou tak vidět. Lízt ty jiný 8A prostě nemusí být tak zajímavý. Třeba mu nešlo jen o číslo ("sportovní lezení" - ?), ale o jiný druh "výzvy"; takováhle cesta je samozřejmě výzva, a v lezení je odjakživa normální pokoušet se popasovat s výzvama - a můžou to být výzvy hlavně "fyzické", ale taky třeba psychické.
15 let. No, asi v tom věku jsem tajně popolejzal v Jizerkách, zkoušel svoje výzvy v obtížnosti V a VI, občas taky bez lana nebo dost pofiderně jištěnej... a začátky na písku, objektivně taky asi docela nebezpečný, vzhledem k tomu, co jsem věděl a uměl. Nebyly to ale žádný světový výkony, takže o tom nikdo neví :)) Každopádně to pro mě je docela důležitá fáze mého lezeckého života, i když máma by to asi viděla jinak.
Každopádně pro mě a moje pojetí tohohle velice mnohostranného sportu to, co předvedl, je výkon, určitě větší než vylezení jiných "bezejmenných 8A", a oceňuju to, stejně jako ty, co bouldr/cestu vylezli před ním.
Jiný záležitosti jako potřebu zviditelnění, ambice či nezodpovědnost rodičů atd. si netroufám posuzovat, to bych je musel asi aspoň trochu znát osobně.
Samozřejmě jsem trochu nadsazoval, když jsem se ptal, proč čteš tenhle web - ale obecně si myslím, že lezení je rizikovej sport, a že to, že jeho část s nejasnými hranicemi - "sportovní lezení" - je riziková míň, neznamená, že by ty ostatní rizikovější byly odsouzeníhodný: naopak, to "čistě sportovní lezení" z hlediska nějaký "vyšší hodnoty výkonu", jeho komplexnosti, je možná z určitého pohledu trošku míň "hodnotný" než ty jiný, koplexnější.
Takže když si třeba někdo střihne nějakou morálovku, nelze to podle mého názoru "zevnitř lezení" obecně dost dobře odsuzovat, bvyl by v tom podle mě rozpor. My všichni lezci (i ti sportovní) fungujeme v určité fázi vývoje našeho sportu, v němž to riziko je podstatně přítomný (ono to riziko tak trochu dělá lezení tím, čím je), jsme na těch předchozích fázích i okolních lezeckých disciplínách trochu závislí... Ke sportovnímu lezení jsme se dostali přes velehorské a alpské výstupy, odvážné bigwally atd., a i když už to třeba sami nechceme dělat, něčím bychom to pořád měli respektovat.
Odsuzovat někoho za lezení morálových cest je podle mě "z hlediska lezení" omezené. Jinak už to samozřejmě může vypadat z hlediska právní odpovědnosti, osobní zodpovědnosti vůči druhým, schopnosti/neschopnosti posoudit riziko... - ale to jsou otázky, který už přesahují,to, co bych si troufal řešit.
Piškotodpovědět 
    Re: :(15:31:42 22.02.2011
15 let, 14 let...kde presne je ta hranice, kdy budes povazovat za nenormalni, kdyz mu tata rekne: "Pojd, mas na to" a kluk to zkusi, protoze tatovi veri? Kazdy (normalni) clovek delal v patnacti hromadu nebezpecnych veci, ale drtiva vetsina z nas je delala kvuli sobe a vlastni zabave, nebo proto ze se chteli vytahnout pred holkou. Pokud to dela kvuli celosvetove slave (mj. - toci to na video ktere pak publikuje na lezeckych webech) tak mi to v jeho pripade nepripada spravne.
odpovědět 
     Re: :(16:18:48 22.02.2011
Jo, ale já nedokážu s jistotou říct, že to dělá kvůli slávě, resp. hlavně kvůli ní, jenom kvůli ní - i když to točí na video; ani nevím, jestli mu to řekl táta, nebo si to vymyslel sám...
Kritické komentáře bych asi radši vytáhl, teprve když bych opravdu věděl, že EO je oběť svých ambiciózních a nekritických rodičů.
(Vzpomínám si třeba na na nějaký starší komentáře o nesamostatnosti Adama Ondry, zpochybňující jeho motivace - resp. třeba i trochu obviňující jeho rodiče -, a u něj mi zrovna přijde, že je už dlouho i přes svůj věk dost výrazná osobnost...) Jediný, co tady vidím jasně, je to, že Enzo Oddo vylezl obdivuhodnou věc.
Samozřejmě je možné debatovat o "čistotě" sportu, v němž se výkony hned zaznamenávají a zveřejňují, o správných/nesprávných motivacích k výkonům, o věku, kdy už je schopnej člověk posuzovat rizika a vůbec mít samostatnej náhled na věci, co dělá atd., jenže to jsou většinou celkem složitý věci, plný pro a proti a jsou taky hodně individuální. Takže tomu bych se já, jak jsem psal, radši vyhnul.
P.odpovědět 
      Re: :Kouření může zabíjet.19:40:36 22.02.2011
Degenů,který hulej cíga a trávu ve 12 a 13, chlastaj krabicové víno s kolou atd,těch jsou všude plné lavičky a parky. Rodiče jim to často tolerujou,vždyť oni byli přece stejní v jejich věku.
Prostředí sídlišť je pro 15 kluky mnohem nebezpečnější,než sólo mrdy za 8A na kterou jsou mentálně,technicky a silově připraveni.
JX vyfetloodpovědět 
       Re: :Kouření může zabíjet.12:14:45 23.02.2011
To potvrzuje, ze mnoho mladych lidi nedokaze udelat spravne rozhodnuti.
Honzaodpovědět 
        Re: :Kouření může zabíjet.13:48:49 23.02.2011
A solo Enza zase to, že někteří jsou připraveni.
" No pain no game "
odpovědět 
   Re: :(09:03:50 23.02.2011
Jene, Jene... Jistě uznáš, že není 8A jako 8A, ale to ví nejlíp ten, kdo daný cesty - bouldry leze. To, že borečkovi je "teprve" 15, v čem je problém? Rodiče ho k tomu určitě nenutili, aspoň to tak nevypadá. Vem si, že třeba motokros jezdí i malí kluci (někdy i holky) a tam je možností si narazit nos...
Willhemodpovědět 
  Re: :(08:00:58 23.02.2011
Skoc pozriet, nakolko je tam skala lamava a potom sa zacneme bavit o vyrazoch ako "pod kontrolou". :) Ano, je to paradny headpointongovy vykon. Dalej je to uz len klasicka debata o slobode a o tom, ci verime, ze ludia su v zasade rozumni. A vseobecni uzus spraveny pokial viem na zaklade nejakych psychologickych studii je, ze az od nejakeho veku priemerne clovek naozaj vie rozumne posudit svoju zodpovednost a mieru rizika. A nejako uradne sa to stanovilo zhruba na 18.
odpovědět 
   Re: :(09:35:28 23.02.2011
Nevím jak vy, ale já mám takový dojem, že konkrétně u nás je určitá míra trestní odpovědnosti právě od 15-ti let. Když někoho zabijete, zavřou vás do pasťáku. Sex je legální taky od 15ti. A koneckonců řídit můžete taky od 15ti let (motorku do 50cm3). Tudíž bych řekla, že se předpokládá také jistá schopnost vyhodnotit důsledky svého jednání. Tolik k debatě o věku a odpovědnosti. Jinak to taky vnímám jako realizaci výzvy.
Kočkaodpovědět 
    Re: :(09:37:51 23.02.2011
So? Bylo mu čtrnáct, údaj ve článku je chybný.
pbla4024odpovědět 
     Re: :(10:40:35 23.02.2011
http://enzo-oddo.fr/bio.html
Ať počítám, jak počítám, tak buď mu bylo včera 16, nebo na svým webu kecá.
Kočkaodpovědět 
      Re: :(11:07:31 23.02.2011
Odvolávám co jsem odvolal. Narozeniny jsem zaznamenal správně, ale počty mi o rok ujíždí.
pbla4024odpovědět 

 Dneska mu je patnáct11:13:50 22.02.2011
A místňáci z toho taky nebyli moc nadšení.
pbla4024odpovědět 
 Je prostě dobrej....21:07:39 22.02.2011
Nechci se stát notorickým pisatelem komentářů ( už asi jsem), ale myslím, že pokud si horní pasáž vyzkoušel TOPE ROPE, tak určitě nechtěl riskovat. A že to tam pak poslal ? Si byl prostě jistej. Kdyby chtěl riskovat, zkusí OS a bez matrace.
Tomajdaodpovědět 
  Re: Je prostě dobrej....00:05:14 23.02.2011
No, ty zrovna ntorickej komentátor nejseš, a když už, tak to aspoň napíšeš normálně. Já si to po sobě přečtu, a nejenom že si řikám, proč kurnik nejsem radši zticha, ale ještě mi připadá, že místo mě píše nějakej Marťan (teda jako někdo z Marsu, aby nedošlo k mejlce :))
P.odpovědět 
   Re: Je prostě dobrej....02:28:50 23.02.2011
Vylezl bez sedáku solo nahoru a pak rozvázal lano hozený bokem za hranou a sešel? Tedy výkon je to hustej (to jo), ale neštymuje mi proč ta záloha. Je tedy možné, že to lezl s vědomím úniku, nebo na to nahlížím špatně? Asi jsem neměl číst pravidla ve starým horolezeckým průvodci. Nebo holt jinej kraj jinej mrav, třeba jako země kde se první jištění nabidluje a pak se přelez bere jako RP...
martanodpovědět 
    Re: Je prostě dobrej....09:09:44 23.02.2011
Tuhle mě kdosi tvrdil, že je pro ně normální nabidlovat klidně třetí jišťo, když tam klacík dosáhne a v případě úspěchu to považují i za OS! O erpesu ani nemluvím...
Willhemodpovědět 
     :)11:50:56 23.02.2011
Aťsi kdo chce co chce tvrdí,
taký onsajt pěkně smrdí.

Aťsi kdo chce co chce říká,
(pokud nejde o holej,
a pak tři očka nehoděj)
je to pěkná k**otina.
bejbsodpovědět 
      ehm14:20:56 23.02.2011
samozřejmě má být "nahoděj", ne "nehoděj" :)
b.odpovědět 
   Re: Je prostě dobrej....10:00:29 23.02.2011
Já si to rád Piškote přečtu. Kokotiny nepíšeš na rozdíl od jinejch.
Výkon hocha je pěknej, jištění tam není, aspon to tak vypadá a prezentuje se to tak, tak jak to měl asi jinak vylízt co ? :).
Jasně řešíte tu proč a zač. Neřešte to, já viděl pěkný video dík za něj.
George-jpodpovědět 

 hmmmmm21:38:44 22.02.2011
takova stredne vysoka skala v Jure, vyssi nez Weisenstein tutove ne?
Jodpovědět 

Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Foto dne:

Pravice
 Databáze cest:
Všechny cesty (122107)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Ya Agori Mu 7a+ Kalymnos
Kacanovský Křík IXa Hrubá Skála
Tannheimer Revival 7- Tannheimer Berge
Schön, Dass Es Dich Gibt 6+ Tannheimer Berge
Lechtal Blick 7- Tannheimer Berge
Nově komentované:
Le Type De La Taverne Ext. 7b Kalymnos
Alterweg VIIa Weissbachtal
Ručníkový Den 9-/9 Srbsko
Alterweg VIIa Weissbachtal
? 7+/8- Frankenjura

 Nově v diskusi:
Re: 84kg a 8a | 84kg a 8a | Re: Hydratace (dlouhe cesty v zimne) | Re: Foto dne | Re: Foto dne | Re: Foto dne | Re: Foto dne | Re: 3+1 důvodů proč dál | Re: Foto dne | Re: Foto dne |

 Nové komentáře:
Re: Radsi si to ani prehravat nebudu | Re: Pokrok nezastavíš | Re: Radsi si to ani prehravat nebudu | Nikdo mě nemá rad, jsem jak osina v pr..... | Re: Zavádějící titulek | Re: Radsi si to ani prehravat nebudu | Re: Radsi si to ani prehravat nebudu | Re: Radsi si to ani prehravat nebudu | Re: Radsi si to ani prehravat nebudu | Re: Svoboda k zamyšlení |

 Kde to vře:
Adam Ondra trochu jinak: Češi si svobody a demokracie neváží (163)
SP v lezení na obtížnost a rychlost Edinburgh, Británie (26)
Mistrovství světa juniorů 2017 (25)
Lezecký outdoorový festival na Rabštejně v Jeseníkách (18)
Koloušci v Alpách (17)
Slováci vylezli novou cestu v Ak-Su za 9+ 900m do výšky 5239m (16)
Adidas Rockstars 2017: mezi elitou světa Martin Stráník 19. (7)
Weisshorn 2017, Ostgrat - varianta, obtížnost AD/UIAA III (7)
Margo Hayes: dává druhé 9a+, cestu Biographie v Céüse, FR (5)
Iva Vejmolová dala své druhé 8c (4)

 Nově v inzerci:
Lezečky Ocún Stricke-Crest | Meindl rapide gtx | PETZL | bunda COLUMBIA OutDry Ex Reversible Jacket | recepční | Rejvíz 28.9. - 1.10. | Rejvíz 28.9. - 1.10. | ICEBREAKER Mens Apex LS Half Zip,PC.3199Kč | Švýcarská dálniční známka | Boty |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2017 je nejlepší?
 4 Wheel Bob USA 
 456 
 Afghánské odmítnutí CZE 
 345 
 Alpine Route SVK 
 334 
 Alpine Wall Tour PLN 
 305 
 Annapurna 3 - Unclimbed AUT/DEU 
 1258 
 Back to heights CZE 
 288 
 Bijící srdce boulderingu CZE 
 367 
 Dhaulagiri, ascenso a la montana blanca ARG 
 330 
 Expedice Gasherbrum CZE 
 318 
 Go Big or Go home! - in search for the perfect wave DEU 
 330 
 Humla ESP 
 317 
 Chasing Niagara USA 
 312 
 Chris Bonington - Life and Climbs ITA 
 297 
 Into Twin Galaxies - A Greenland epic AUT/DEU 
 308 
 Jugando a Escalar ESP 
 314 
 Lezení na písku - sedmdesátá léta CZE 
 559 
 Linka nad Rájem CZE 
 315 
 Malishan - Taiwan Canyoning Expedition DEU 
 304 
 Mar Álvarez. No Logo ESP 
 305 
 Monte Sarmiento - die weiße Diva DEU 
 288 
 Monviso Mon Amour ITA 
 299 
 Mrazivá poezie na jasankách CZE 
 291 
 Norge Lysefjord CZE 
 294 
 Obsesja PLN 
 287 
 Obyčajní chlapci SVK 
 277 
 Prohibido escalar ESP 
 309 
 REEL ROCK 11: Boys In The Bugs USA 
 280 
 REEL ROCK 11: Brette USA 
 287 
 REEL ROCK 11: Dodos Delight USA 
 291 
 REEL ROCK 11: Young Guns USA 
 279 
 Rock Empire 8a: Dvě holky ve velké stěně CZE 
 364 
 Shifting Dreams GBP/FRA 
 277 
 Smím prosit CZE 
 322 
 Spradventure CZE 
 415 
 The Elements CZE 
 295 
 The Eyes of God DEU 
 289 
 The Unknown GBP 
 286 
 Tupendeo - One Mountain, Two Stories CHE 
 293 
 Utečenci do Afriky CZE 
 300 
 W!nteractivity FRA 
 294 


Cestovní pojištění objednejte na Srovnejto.cz.
Mají přímo sekci cestovní pojištění na hory.
 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  cookies       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.