LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Co můžeš vylézt dnes, neodkládej na zítra.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Průvodce Hřebeny
Novou knížku pro horolezce: Horolezecké povídání
Adam Ondra vydává další knihu

Závody
ODLOŽENO SP Mnichov (23.05)
ODLOŽENO SP Salt Lake City USA (12.06)
ODLOŽENO SP Innsbruck (ITA) (23.06)

Žebříček
Cesty:
45.Procházková 9945
46.Jakubcova 9934
47.Stehlík 9848
Bouldry:
45. 8856
46.Kohout 8850
47.Grečnár 8803
Hory:
25.Malásek 2419
26.Jansa 2401
27.Michovský 2338

Výsledky
Kvalifikace na olympiádu (28.11)
SP v boulderingu Wujiang (CHN) (04.05)
SP v boulderingu Chongqing (CHN) (27.04)

Deníčky
4911 lezců
825934 cest
Nové přelezy:
Lež A Nená 9+
Long Mothe 10-
El Figot 8b
Poklopec 7C
L´Energie 8b
D/1+Homoer 8c
Inspirace 9
La Bomba Xb
Halloween Xc
Aquarius 9+

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
V 16 - Plzeň
Boulder bar Točna - Jihlava

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ferrata v Roklici odstraněna

29. 6. 2019 skupina lezců odstranila ferratu v Roklici. Učinila tak na základě výzvy lesů ČR, na  jejichž majetku byla ferrata vybudovaná bez povolení a zcela nevhodně na měkkém pískovci. Vzhledem k tomu, že zhotovitel ferratu neodstranil, museli se do této akce pustit místní.

Lýdia   [úpravy] 09:22 04.07.2019Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 trestni oznameni?13:19:14 04.07.2019
A bylo na zhotovitele Lesy CR podano trestni oznameni?
odpovědět 
 Re: trestni oznameni?13:40:17 04.07.2019
Jo, to je fakt, že někteří lidé sami postrádají natolik rozum, že je potřeba tlaku z venčí, aby se jejich zhovadilému počínání učinilo přítrž.
Metodějodpovědět 
 Re: trestni oznameni?15:28:25 04.07.2019
Prozatím ne. V případě, že by v činnosti pan Bělina pokračoval, a to na jakékoli skále patřící pod Lesy ČR, bude následovat trestní oznámení. Snad se poučil
Lýdiaodpovědět 
  Re: trestni oznameni?15:31:04 04.07.2019
OK, dekuji za info. Doufejme, ze si zhotovitel uvedomuje jako ma stesti.
odpovědět 
  Re: trestni oznameni?11:28:02 06.07.2019
když ne pokuta a trestní oznámení, aspoň by měl něst náklady na odstranění.
odpovědět 
   Re: trestni oznameni?21:29:53 06.07.2019
spíš se nám zas vysměje do tváře, jak to umí
odpovědět 
    Re: trestni oznameni?19:24:02 07.07.2019
Spíš udělá nějakou zákeřnou sviňárnu. Třeba použije hřebíky.
Nobodyodpovědět 

 Je to potřeba?15:04:14 04.07.2019
Proč? Vždyť stejně na ty škále nikdy nikdo nelezl, tak se to tam mohlo nechat pro lidi co mají rádi ferraty
Ondraodpovědět 
 Re: Je to potřeba?15:29:57 04.07.2019
Protoze poskozovani ciziho majetku, protoze svevolny zasah do udoli Roklice, protoze potencialni vysoka nebezpecnost daneho dila, protoze naprosta zbytecnost daneho dila (mimo utechy ega autora), ...

Dokud budou existovat jedinci jako autor daneho dila, budou podobne zasahy bohuzel nutne, prave aby stanovovaly jasne hranice, za ktere se podobni exoti jiz v budoucnu stejnou cestou nesmi vydat.
odpovědět 
  Re: Je to potřeba?15:31:17 04.07.2019
naprostý souhlas
Lýdiaodpovědět 
 Re: Je to potřeba?15:30:28 04.07.2019
Pískovec a natož Roklický pískovec je materiál absolutně nevhodný ke stavbě ferrat. Po krátké době, co tam byla, došlo k výraznému poškození skály. Prostě se u některých věcí musí používat i mozek.
Lýdiaodpovědět 
  Re: Je to potřeba?16:09:24 04.07.2019
No ale na druhe strane treba....kdo pouziva mozek, tak tomu dojde, ze Ferrata neni zadny problem, ta skala se rozpadne tak jako tak, ale vetrem vodou erozi daleko vice nez lezenim po ferrate......takhle aspon to tam mohli uzit i normalni lide, ne jenom sobecti lezecti polobohove. A o to asi Karlovi i slo, on delal cesty pro lezce a ted dela ferraty pro lidi, ostatni toho zas tak moc neudelali myslim...
odpovědět 
   Většinou nereaguji ma anonymni poznámky,ale...17:18:59 04.07.2019
...nejde ani tak, že někde někdo udělal ferratu, nýbrž, že existují jisté uzance a jakési dohody a předpisy, které je třeba prostě dodržovat, ať se to někomu líbí nebo ne. Však také ve jménu „svobody“ nezačneme jezdit po čtyřech pivech po silnici anebo kouřit někde v hospodě. Tak je to „uděláno“ a prostě se to, dokud to platí, musí dodržovat. Karel je gigant, ale touto akcí asi trošku šlápnul do enóna. A poznámka o normálních lidech – v celé české republice je tolik cest, kterými bez problémů ti ne-bozi mohou stoupat vzhůru. Také poznámka, že ostatní neudělali moc je bezpředmětná – nemá to s danným tématem nic společného – nepíšeme si kdo co udělal, ale jestli udělání ferraty bez povolení a souhlasu majitele bylo košér.
Michael Beranekodpovědět 
   Re: Je to potřeba?17:21:16 04.07.2019
Byl jsi tam? Víš o čem mluvíš?
odpovědět 
    Re: Je to potřeba?00:30:28 06.07.2019
Demokracie není totéž co anarchie... Bělina, Babiš a další (nejen boulder partička (někteří))to ještě nepochopili a jak to vypadá, tak ani nepochopí. Škoda, že nemám pořádnou skálu nebo dotace na pozemku, až by přišli, dlouho by se nezdrželi. A že jim to jiní žerou a ohánějí se kdovíčím, je mi u řiti. To "B, b" na začátku je určitě jen blbá náhoda :-)
odpovědět 
     Re: Je to potřeba?08:19:27 06.07.2019
jasny, je tu trochu nuda, chce to zas poradnej flame..
odpovědět 
      Re: Je to potřeba?13:01:26 06.07.2019
Ty jsi to pochopil? Vůbec jsem nechytíl, co tím chtěl říci. To jako, ze Babis a Belina jsou součástí podzemního hnutí za budování ferat? A von, nemá prachy aby si koupil nějaký pozemek? Sakra, už jsem asi starej a nevidím ty globální souvislosti
Praktikodpovědět 
       Re: Je to potřeba?07:10:40 07.07.2019
Dyt je to jasny, Babis sponzoruje Belinu ale soucasne vytvari falesnou stopu aby to vypadalo ze ho sponzoruje Soros. A kazda nova Belinova cesta znamena 50 dalsich volicu Babise, & za ferratu je to dvojnasobek. Ty souvislosti preci vidi i maly dite.
odpovědět 
        Re: Je to potřeba?08:01:29 08.07.2019
Takže Belina, schovaný za anonymní firmou, registrovanou na Kypru, tajné skupuje pozemky pod skalami a chystá poslední feratovy úder, Roklice to byl jen takový lakmusovy papírek.
odpovědět 
   ne, ferrata nebyla potřeba12:07:36 06.07.2019
Tahle logika je lichá.
Jinak by platilo, že není potřeba šetřit energií, přírodními zdroji, stejně jednou dojdou. Možná podobný princip prodloužíme a nebude tím pádem ani potřeba léčit zranění nebo nemoci, protože každý jednou umře.
Pravidla tu nejsou pro nic za nic.
T.tjodpovědět 

 škoda21:47:43 04.07.2019
Tak to mně mrzí, že velký K. takhle zblnul, holt stáří je sviňa. Nevěděl jsem vůbec, že v Roklici vznikla ferrata, přijde mi škoda, že právě Karel, který na Kokořínsku udělal mnoho prvovýstupů, tam teď učinil toto.
Nápadně to připomíná blbnutí a vrtochy pana prezidenta.
Myslím, že nejde o prvovýstupy na cizích skalách, to si troufám tvrdit je většina, ale jde o ferratu bez povolení místní vrcholové komise, ergo proti tradici a etice lezení u nás a na pískovci...
Kdyby se radši Karel postaral o své staré cesty, to bych mu i odpustil načerno kácené smrky, kvůli kterým ty skály pod nimi, potažmo celá krajina, jde do prdele. Ale ferraty prosím ne. Tahle země na ně není dost veliká.
k.odpovědět 
 Re: škoda07:48:40 05.07.2019
ty mas akorat tak problem s velikosti sveho Problemu,jak neni dost velika?a na lezeni je velika dost?holt doba pokrocila a uz nam jezdi auta na elektriku a vyrabime ji ze slunce a existuji pro mene zdatne jedince feraty,tak se s tim smir/te,stavi se stejne na skalkach kde se neleze!!!nebudte takovy konzervy,tim co jsem napsal nechci schazovat to,ze se zakony a soukromy majetek musi ctit!
michalodpovědět 
  Re: škoda08:13:06 05.07.2019
Ano doba pokročila, kup si hodně dlouhej žebřík, opři si ho v lese (můžeš i jinde nakonec i o skálu) o vysokej strom vylez nahoru, slez dolů, odnes si žebřík domů. Budeš mít svoji železnou cestu. Pořád nechápu co hledá feratista na skalách v ČR? Kvůli výhledům může jít na vyhlídku. Sportovní výkon? Na žebříků? A jestli ocelový drát používá na jištění, aby se pohyboval po skále - snad není zase tak těžký se naučit jistit normálně lanem (nakonec to bude i bezpečnější) a vylézt si lehké cesty třeba i na písku.
odpovědět 
   Re: škoda21:20:54 05.07.2019
Nestresuj se, je to nicka co nikdy nic nedokázala, jenom žije z práce druhých. Nejradši borhaky po metru, hnědý trenky, žádná cest a odvaha. Je mu okolo 20-30. Plat Cca 30.000 hrubého, velký náklady na nájem, moc mu nezbude a stydí se za to, že je z malého města, či vesnice. Mysli si, ze když přijede do oblasti a děla bordel, tak je to známka cool. Ty voe zase jsem rozjel.
Psychologodpovědět 
  Re: škoda17:08:41 05.07.2019
To je materiál, už se ničemu nedivím, to už nejde jinak než to řezat, řezat, řezat až mu to dojde.
odpovědět 
  Re: škoda21:09:10 06.07.2019
Fíhá, tos mu to teda nandal, tvůj příspěvek nemá logiku a vcelku jasně z něj vyplívá, že jsi blb bez trochy sebepřesahu.
Tvojí blbost mimochodem dokazuje přirovnání s elektromobily: jednak vůbec nesedí a druhak elektromobily, při troše znalostí, jsou chujovina, která škodí přírodě víc než spalovací motor, podobně jako biopaliva, jen banda fanatických blbců to propaguje. A elektřinu u nás ze slunce opravdu nevyrábíme, vyrábíme jí hlavně z uhlí a jádra.
Jsem dost smutný z toho kolik blbců je na světě...
odpovědět 
 Re: škoda12:21:18 06.07.2019
naprosto souhlasim. Týpek co na tebe reagoval jako první je zcela mimo mísu, navíc neumí reagovat slušně, takže žádnej partner pro diskuzi. Čím míň takových na skalách i jinde, tím líp. A díky Bohu za každýho takovýho, kterej si nakonec nechá vysvětlit, v čem se mýlí a začne se chovat líp. Obávám se, že výjimky potvrzují pravidlo...
T.tjodpovědět 

 Bělina "fun" club22:31:25 05.07.2019
Některý komentáře výše, který obhajují Bělinovi prasečiny, nejsou bohužel trolové. Horší, je to jeho fanklub, kterej jeho samotného a ty prasečiny vidí tak nekriticky, že by onanovali i u toho, kdyby Bělina maloval skály na fialovo. Tady nic nepomůže...
Ten kdo by takovýhle pí****ny nikdy nenavrtal!odpovědět 
 Re: Bělina "fun" club11:26:43 06.07.2019
no on uz skoro na fialovo maloval. aspoň ty jeho fialové kruhy svítí do dáli
odpovědět 

 nechapu16:16:30 08.07.2019
Vlastnik pozemku nevedel a kdyz se dozvedel, tak nesouhlasil a vyzval k odstraneni jim nepovoleneho zasahu do jeho vlastnictvi, k cemuz se mistr nemel a tady jeste nekdo bude polemizovat o tom, jestli je v poradku, ze nekdo jiny draty a kramle odstranil ci nikoliv...?
odpovědět 
 Re: nechapu07:50:50 09.07.2019
skaly sou priroda a priroda je vsech, woe.
odpovědět 
  Re: nechapu10:15:00 09.07.2019
Vsechno je priroda, takze vsechno je vsech. Kdy muzu jet zakempit s kamosema na tvoji zahradu? Jsme nenarocni, hovna zkusime trousit jen na male casti zahrady.
odpovědět 
  Re: nechapu11:10:05 09.07.2019
Hovno všech!

Pracujícího lidu!!!

Won ten Únor u nás prostě asi musel bejt ...
odpovědět 
   Re: nechapu11:57:45 09.07.2019
konecne jasny vysvetleni. Ale.. jak se dneska pozna pracujici lid? Skaly sou plny furt, o preklizce ani nemluve, takze ..pracujici lid ma volnou pracovni dobu?
odpovědět 
    Re: nechapu16:28:15 10.07.2019
jsou to vsechno burzousti a prazska kavarna, nikdo jiny nema cas se flakat po skalach
odpovědět 
   Re: nechapu23:02:10 09.07.2019
:-D

Hruza co, tyhle tahy na vlastnictvi lidu, ktere stale v lezecke mentalite prezivaji...
odpovědět 

 Skály jsou příroda a příroda je všech13:03:11 09.07.2019

Trochu mi tato věta připomíná doby, kdy se tvrdilo, že všechno patří všem. Jenomže někteří z toho všeho měli tenkrát o mnohem více než ti, kteří to museli poslušně poslouchat a „budovat“. Anonym si neuvědomil, ať už je jeho tvrzení pravdivé z části anebo vůbec ne, že vždycky platí nějaké zákony, někdy i nepsané, nařízení, pravidla a uzance (slušnosti i morální), které je třeba dodržovat jinak by tu vládla anarchie, nepořádek a chaos.

Demokracie a svoboda neznamená, že si smím dovolit cokoliv. To by si také pisatel těch pár celkem ne příliš chytrých slov mohl usmyslit, že je svobodný a tak bude jezdit po levé straně jako v Anglii. Daleko by nedojel, podobně jako ti, kteří nechtějí tolerovat, že se musí řídit  tím co jsem už napsal: psanými i nepsanými zákony, platnými nařízeními a pravidly slušnosti a osobního morálu.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Skály jsou příroda a příroda je všech17:44:19 09.07.2019
ach, to kouzlo nechteneho ;-) Diky za prednasku, netusil jsem ze dosahnu tak skveleho vysledku.
odpovědět 

 Alzheimer?13:44:56 09.07.2019
Možná by Karla měli vzít k lékaři, demence je svině a někdy postupuje pomalu a nepozorovaně...
 M@raodpovědět 
 Re: Alzheimer?22:32:05 18.07.2019
Uznávám že se to Karlovi moc nepovedlo ale takovýho vola by jste z něj snad dělat nemuseli.
milanodpovědět 

Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu
 Foto dne:
Skála V Kozle
Lesní slavnost, 9?
 Databáze cest:
Všechny cesty (143523)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Normální Cesta I Drábovna
Stará Cesta II Labák - Levý Břeh
Severozápadní Stěnka V Labák - Levý Břeh
Lehká Cesta 2 Krušné Hory
Komínová Cesta II Labák - Levý Břeh
Nově komentované:
Leiwand 8B Hirschwände
Long Mother 10- Krkavka
Piétra Gala 8a Malaucene
Yahaha 6 Srbsko
Babí Léto VII Skály U Dolní Housky

 Nově v diskusi:
Re: oplet lana | Re: oplet lana | Re: oplet lana | Re: oplet lana | Re: oplet lana | oplet lana | Re: bouldrovka v adršpachu | Re: bouldrovka v adršpachu | Re: Prvovýstupcovský nýt | Re: Prvovýstupcovský nýt |

 Nové komentáře:
Re: Jaxitax | Re: Jaxitax | Re: Jaxitax | Re: výkon | Re: Jaxitax | Re: Jaxitax | Re: Je to soft 8B | Re: Je to soft 8B | Re: Jaxitax | Re: Jaxitax |

 Kde to vře:
Martin Krasňanský: Indián 8+ na Kalamárce (SR) free solo (107)
ČHS řeší odpovědnost za škody způsobené stavem lezeckých cest (88)
Melissa Le Nevé: 1. ženský přelez Action Directe 9a (18)
Jana Vincourková zapisuje 1. český ženský přelez boulderu za 8B (16)
Adam Ondra o sportovním lezení v Show Jana Krause (15)
Adam Ondra #67 (10)
Adam Ondra #66 (8)
Adam Ondra: Bohemian Rhapsody 11+ (9a+) na Rovišti (5)
Nové cesty v Alkazaru u Srbska v Českém krasu (5)

 Nově v inzerci:
Partner skály i umělka | Vaňousovy díry | Oxi Lady, vel. 4 | Ultra lehká lezecká helma Penta | Práce/brigáda | trialové boty Salming | Ztracená čelovka | G3 Alpinist Momix long (183-199cm) 100mm | Praha umělka neděle večer | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jak dál s magnéziem?
 Magnézium uznat jako standard. Usilovat o povolení Mg ve všech oblastech. Vymáhání zákazu je čistě věcí ochrany přírody. 
 1950 
 Mg povolit od určité obtížnosti. Definovat to a vyjednat to ku shodě mezi ČHS, místní lezeckou komunitou a místní ochranou přírody. Vymáhání případného zákazu je v zájmu všech třech složek a měly by navzájem spolupracovat tak, aby se dojednaná pravidla, pokud možno striktně dodržovala. 
 775 
 Rozdělit oblasti na klasické a moderní. Klasické – úplný zákaz. Moderní – úplné povolení. Rozdělení vyjednat ku shodě mezi ČHS, místní lezeckou komunitou a místní ochranou přírody. Vymáhání případného zákazu je v zájmu všech třech složek a měly by navzájem spolupracovat tak, aby se dojednané rozdělení, pokud možno striktně dodržovalo. 
 9915 
 Mg zakázat ve všech pískovcových oblastech. Tradice je tradice. Spojit síly mezi ČHS, tradičními lezci a ochranou přírody a zavést to do praxe. 
 1334 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.