Registrace   |   Desátá rozhodne.

Porcupine 9

Luna Rossa - lezecké chyty a stěny - Děčín
HUDYsport - Praha 5
NěcoNavíc.cz - České Budějovice

Tisk: Pákistán zadržuje české horolezce, dokud nezaplatí pokutu

České horolezce Jakuba Vlčka a Petra Macka zadržují v nemocnici v pákistánském Gilgitu tamní úřady. Chtějí po nich zaplatit kolem půl miliónu korun za neoprávněný výstup na Rakapoši, protože neměli potřebná povolení a údajně jim také propadla víza, informovala včera s odvoláním na pákistánské zdroje česká média.

"Dokud nezaplatí náklady na helikoptéru, budeme je držet v Gilgitu,“ uvedl podle serveru Novinky tajemník Alpského klubu Pákistánu Karrar Haidrí. Na pokutu by se kromě českých horolezců měl složit i jejich pákistánský průvodce Vadžídulláh Nagrí, píšou Novinky.
Podle včerejší zprávy iDNES Jakub Vlček potvrdil, že je z nemocnice nepustí.

Pákistánské úřady informovaly i české úřady se stížností na nedodržování mezinárodních horolezeckých pravidel, píše v této souvislosti server echo24.cz.

Viz:

novinky.cz: Pokud nezaplatíte, nepustíme vás ze země, varují české horolezce Pákistánci

idnes.cz: Pákistán zadržuje české horolezce, dokud nezaplatí půl milionu

echo24.cz: Pakistán zadržuje české horolezce, dokud nezaplatí za záchranu. Pojišťovna jim nepomůže

dawn.com: Czech mountaineers rescued from Rakaposhi face legal action over unsanctioned summit

Pojišťovna se zdráhá náklady na záchranu proplatit s odůvodněním, že horolezecká akce na Rakapoši nebyla smluvními podmínkami krytá. K pojistné události - záchranné akci na Rakaposhi se vyjádřil ČHS jako smluvní partner pojišťovny ve vyjádření, které jsme včera zveřejnili zde:

Vyjádření ČHS k pojistné události - záchranné akci na Rakaposhi

V souvislosti s rozpory v popisu záchranné akce různě v médiích a na sítích zveřejnil ve čtvrtek Jakub Vlček na Facebooku svůj pohled:

"Tak jak to teda bylo ❓ 🤔 Sestup a záchranná akce na Rakaposhi:
Ve čt 9.9.jsme dosáhli vrcholu Rakaposhi 7.788m a začali sestupovat do tábora v 6.900m. Náš pakistánský kolega se zdržel telefonováním a focením, tak jsme se dohodli, že na něj počkáme až ve stanu postaveném v 6900m. Nakonec jsme se rozhodli na něj počkat v 7.200m, kde svah prudkne. Ještěže tak! Byla již tma a chladno. Asi po 3/4 hodině nás kolega došel. Ztratil čelovku, vysílačku, termosku, přišel bez rukavice a bez cepínu, nevěděl, čí je. Očividně nebyl schopen dalšího sestupu. Vrátili jsme se tedy do bivaku v 7.300m, kde jsme se o něj postarali.
Ráno jsme sestoupili do stanu, otázka asi dvou hodin, kde jsme počkali na Wajida. Asi další dvě hoďky. Pobalili jsme věci a jali se dalšího sestupu. Dalších cca 600m ( 2-3 hoďky), jsme už bohužel kvůli kazícímu se počasí nestihli, museli se kus vrátit a zůstali jsme viset v 6900m. Elektrická a sněhová bouře nás tam uvěznila na 3 noci, během kterých nám většina věcí provlha.
Vzhledem k vážnosti situace jsme se rozhodli kontaktovat záchrannou službu. Ne, že bychom mysleli, že pro nás přiletí do 6.900 ve špatném počasí, ale abychom situaci zbytečně neznesnadnili a nevyhrotili příliš pozdní komunikací. Např. kdyby se poničila komunikační zařízení (což se nám mimochodem nakonec stalo).
Tři dny jsme zůstali ve stanu, sestup nebyl možný, a starali se o své kamarády, aby zůstali v co nejlepším stavu. Nadále jsme komunikovali se záchrannou službou a s našimi blízkými. Mezitím nás několikrát přeletěl vrtulník, bohužel bez možnosti přistát. Po zlepšení podmínek ( klimatických a hlavně lavinových) jsme se nachystali na sestup do 6.300m. Další vrtulníky - letí nás vyzvednout? Bohužel. Shodili nám "jen" balíčky. Toho si vážíme a  děkujeme!🙏
Bohužel na cestu dolů nám moc nemohly pomoct - čokolády, sušenky, voda, léky. Asi 30 kg, které jsme nemohli unést. 100m lano jsme použili na odjištění nebezpečných úseků a na slanění Wajida do bezpečí. Čekala nás další chladná noc v mokru (6.300m) Zásoby jsme měli ještě na dva dny, druhý den ráno jsme měli sestoupit do 5800, kde jsme ponechali další zásoby, potom další den do C1 a hurá do BC. Už jsme ani nedoufali, že by někdo přiletěl.
🚁
Ráno jsem se venku obouval a uslyšel helikoptéru. Ani jsem nezvedal hlavu. Vrtule proletěly kolem a pak - vrátily se.
První přistála, naskočil Wajid. Po odletu přistál druhý vrtulník, do kterého jsem naskočil já. Máca sbalil stan a počkal na třetí helikoptéru.
Postupně jsme přistáli v Gilgitu na vojenském letišti, kde jsme se přivítali a poděkovali organizační záchranné skupině. Krásný pocit být zase dole. Chlazené džusy do nás ve 40°C padaly jeden za druhým. Po několika formalitách jsme byli převezeni do nemocnice, kde jsme podstoupili základní vyšetření. Wajid - omrzlé palce u nohou, já - omrzlý malíček na ruce, Máca drobné omrzliny na rukou.
Stále jsme v nemocnici, Máca se chystá na výpravu do BC pro zbytek našeho vybavení . Zařídíme pár věcí a poletíme domů.
❤️VELKÉ DÍKY všem co na nás mysleli, pomohli a podpořili nás! 👏 ❤️"

Naprosto rozdílně popisoval záchranou akci v rozhovoru pro web HlídacíPes.org šéf pákistánských záchranářů Karim Šáh Nizarí, který řekl, že Češi lžou, že se nechtěli hnout z místa a neměli s sebou dostatečné vybavení..: hlidacipes.org: Nejasnosti kolem záchrany českých horolezců v Pákistánu. „Vymýšlejí si,“ tvrdí šéf tamní záchranné mise

Na podporu své verze zveřejnil na Twitteru šéf pákistánských záchranářů printscreen sms komunikace s českými horolezci. Viz:

Rozdílně od českých horolezců popisoval situaci také web explorer.com, podle něhož měl při vyzvedávání vrtulníkem, který mohl v dané nadmořské výšce převézt jen dva zachraňované, zpanikařit Petr Macek, který měl čekat na další let, ale v panice skočil na ližinu, a ohrozil start vrtulníku.
Viz: denik.cz: Detaily ze záchrany českých horolezců: Manévry s helikoptérou se změnily v drama

Tuto verzi odmítl Jakub Vlček ve včerejším podcastovém rozhovoru na Blesk.cz, který se lze pustit zde:

Blesk Podcast: Horolezec Jakub Vlček promluvil o záchraně z Rakapoši

Standa Holec   [úpravy] 13:48 18.09.2021Tisk

Půl milionu15:18:35 18.09.2021
Jen ať platěj, když lezou kam nemaj.
Joséodpovědět

Rakaposhi21:07:43 18.09.2021
Mezinárodní ostuda
Peteodpovědět

Je mi spatne velebnosti21:46:55 18.09.2021
Usetrim za permos, zaplatim za helos. Tvl typicka ceskoslovenska kokotina. Nabijanie mobilov na hajzloch, preskakovanie plotov v kempe, odnasanie zradla od svedskych stolov, uj...ne poldecaky v penzione, lancmidy na bombach v autobusoch, tam to v mladosti s rodicmi zacina. A kocni to tymto. Nam uz preci chybelo jen posledni razitko tvl, pakosom to trvalo, tak som sa na to vysral a necakal, pocasie nepocka :-). Nech maminka posle pol mega a rezne brasko, a je to vybavene. Pakosom sa vobec nedivim dpc, pustit ich tak uz nikdy neuvidia ani ich ani prachy.
 Re: Je mi spatne velebnosti09:19:24 19.09.2021
nevim, proč závidíš svým bývalým a současným krajanům, ty zamindrákovanej hornouherkej, burane, že dokázali cestovat s nízkými náklady, a účinně se bránit snahám lokálních podnikatelů maximálně oškunat turisty. je evidentní, že s tímhle případem to nějak nesouvisí. ušetři příště čtenáře lezce svých ubohých výlevů a řeš si své komplexy jinde.
Jarykodpovědět
  Re: Je mi spatne velebnosti17:56:04 19.09.2021
Neviem nad cim sa tu rozculujes. Je to chudobny a zaostaly narod, permity a podobne veci tvoria jedny z mala prijmov co maju. Rovnako ako maju Rakusaci Alpy a Chorvati more, vsetci z toho tazia a je to v celku opravnene, je to ich majetok acdedicstvo. Na to aky bordel tam moderni horolezci narobia, sa este plati malo. nikto ich nenuti tam chodit. Myslis si, ze je pekne okradat chudobnych ludi o jeden z ich mala prijmov a este si hovorit, ze su sikovni a cestuju za lacny peniaz. Tvoje myslenie, je presna ukazka malosti. Ja to Pakosom prajem a tiez im prajem, aby im do bodky zaplatili za to co pre nich urobili, ked nemaju na to, aby si zaplatili permit, nech nelezu kam nemaju. Do krcmy asi tiez nechodis ked nemas na pivo, no, ale Ty mozno ano, ako to tu tak citam. Moje detsvo bolo nastastie uplne v poriadku a preto v zahranici nerobim ostudu, len mi je zle z tejto mentality.
   Re: Je mi spatne velebnosti10:15:53 20.09.2021
   Re: Je mi spatne velebnosti12:13:05 20.09.2021
Nejde jen o peníze. Tyhle byrokratické bariéry jsou tam i proto, aby na ty hory nelezl každý střelec, co si myslí, že na to má a pak ho někdo jiný musí zachraňovat. Jako se to právě stalo. Schopnost se nějak základně zorganizovat, zajistit si papíry, zaplatit poplatky, vytvořit tým s místní agenturou, snižuje šanci, že se na hoře ocitne úplný blázen.
    Re: Je mi spatne velebnosti12:22:23 20.09.2021
já bych ty lstivý pakistánce z takových dobročinně paternalistických oumyslů snad ani nepodezíral, spíš soudím, že jde čistě o prachy, ať už přímo o permit, nebo o bakšiše v několika stupních za rychlé vyřízení v administrativním bordelu. samozřejmě platí, že nepustíš-li chlup, počíhají si na tebe a budou chtít celej kožich.
Lukas B.odpovědět
     Re: Je mi spatne velebnosti12:31:25 20.09.2021
Díky az příspěvek z oblíbené série Hloupý Honza ve lstivé Asii. Na vás si nepříjdou.
     Re: Je mi spatne velebnosti12:37:06 20.09.2021
Tak samozrejme ze ide o prachy, je to ich biznis. Myslis, ze sa nechaju oje....t barsjakym vyletnikom co sa hra na horolezca? Preco by to mali platit za vlastne? Nerozumiem.
      Re: Je mi spatne velebnosti12:48:25 20.09.2021
Já chápu, že vy chcete všude svobodně a zadarmo. Ale takhle svět nefunguje live with it.
       Re: Je mi spatne velebnosti16:04:21 20.09.2021
Že je bílej pro domorodce všech barev pleti chodící peněženka je fakt. Jestli nedali přiměřený úplatek k vyřízení permitu, tak se ho nemohli dočkat. Jestli úplatek dali a permitu se nedočkali, tak je úředník dvojnásobný podvodník.
Nová dobaodpovědět
        Re: Je mi spatne velebnosti16:19:51 21.09.2021
No, u nás to sice není o barvě, ale je řada případů, kdy se našinci ve službách snaží cizáky natáhnout jak se dá.

Takže divit se tomu v Pakoši ...
MModpovědět
  Re: Je mi spatne velebnosti13:40:24 22.09.2021
Tak ty budes slusnej kokot. Asi jejich gang, co?
pmodpovědět

tak jasne..22:36:45 18.09.2021
naprosto standartni nechat serpu nahore si fotit a rozdelit se.. pak ho teda zachranuji a tahnou do 7300m kde ho pak druhej den nechaj a znovu dou bez nez...Pak se pro nej zase vraceji....serpu, pruvodce..

mnohem lip to popsal ten pakistanskej pilot

nemaj viza, nemaj permit na vystup, nemaj spravne pojisteni.. a mam verit jeho podivnemu pribehu

Zna ty dva exoty vubec nekdo z lezeni?
 Re: tak jasne..07:35:47 19.09.2021
30kg balíček, co nemohli unést... Múžou je šoupnout vedle té známé pašeračky, ta taky nic netušila. Možná toho půl mega bude ještě málo, pokud ty helikoptéry lítaly sem a tam.
 Zná je někdo15:06:10 19.09.2021
Dobrá poznámka. Zná je někdo? Jakou mají lezeckou historii.
Jan Krchodpovědět
  Re: Zná je někdo23:10:42 19.09.2021

Ostuda08:58:17 19.09.2021
Ať už to prostě zaplatí a přestanou dělat ostudu. Myslím si že je to na to všechno poměrně slušná cena
Lukasodpovědět

CHS11:29:20 19.09.2021
dlouhodobe ma CHS pojisteni na pikacu, ted to jen potvrdila UNIQA.. Ale tihle dva necht si to zacaluji ze sveho.

zna je nekdo vubec, sou to lezci???

Záchranná akce14:40:47 19.09.2021
Zavřít se s tou českou pašeračkou drog do jedné cely aby se nenudily a mohli vymýšlet další a další smyšlené příběhy.
Rintintinodpovědět

Hmm15:06:32 19.09.2021
Tak to sou dobry jelita tydlety dva! jen at platej!
Lukodpovědět

Lynch16:54:16 19.09.2021
Tak takhle vypada medialni lynch.
Pocinaje komolenim jmena a konce davanim za pravdu tem kteri krici silnejsim hlasem a maji k dispozici statni aparat.
Napadlo nekoho ze touhle publicitou si treba pakistanska administrativa posiluje pozice pro vymahani penez?

Gratuluju vsem prispevatelum na Lezci ze se srdnate zapojili a kopou do lidi ve srabu.

Dejte si do znaku sousedovu chciplou kozu, hrdinove.
 Re: Lynch17:22:55 19.09.2021
taky me to prijde jako nejaky souboj mezi pakistanskyma agenturama a urednikama. A tohle se paradne hodilo. Borec je prekvapeny ze nemaji bc s kucharem a expedicni podporou. Slysel nekdy o alpskem stylu? Jestli sef zachranaru zna jen tezke expedice ala 50 let zpet tak spis on o horach nic nevi. napred tvrdi ze jim z vrtulniku hodili 3km lan aby pak mluvil o 100m. Smsky jako dukaz nic nerikaji, sois me prijdou napsane stejnou pseudoanglictinou jako jeho tweety. Nasi kluci tvrdi ze permit meli jen se transferoval na jinou agenturu. Oni tvrdi ze zadny neexistuje. zacina mi to pripadat jako klasicka pohadka 1000 a jedne noci…
  Re: Lynch18:10:51 19.09.2021
Tak ten příspěvek borců na fb má taky svý mouchy. Pákistáncovi může být jeho "pseudoangličtina" docela ukradená. Lítání helikoptérou na limitní dostup je taky docela riskantní, tím spíš, že nad terénem. A ber to tak, že ten nabízenej (vnucovanej) servis ze strany místních je třeba jejich obživa. Takže když s nima chce někdo vydrbat, tak si to nenechají líbit
   Re: Lynch18:48:00 19.09.2021
Az se emoce uklidni, a az skrovadsti borci dorazi bezpecne zpet do kanonu Chrudimky, a pozdvihnou sve prvni pullitry, doufam, ze tento pribeh bude adaptovan do nove skrovadske hry. Hlavne, ze jsou vsichni zivi!
Jara C.odpovědět
 Re: Lynch20:22:42 19.09.2021
Tady neni moc o cem debatovat.
Permit nemeli.
Vrtulnik a zachranu si objednali.
Pojisteni to nekryje.
Jsou zivy coz je hlavni.

Nejaky keci a vymluvy kdo za co muze sou zbytecny…
Modpovědět
 Re: Lynch20:25:13 19.09.2021
Co kdyby jsi se podepsal “hrdino”?
Ota Hrubanodpovědět
 Re: Lynch05:53:24 20.09.2021
Bohužel je to spíš celé o typické čecháčkovské vyčůranosti. Oni nechtěli platit za podpůrný tým a styčného důstojníka, kterého musí mít každá výprava nad 6000. Bez toho Pákistánci nedají povolení k výstupu. Bez povolení nemá pojišťovna důvod proplácet vrtulník. Bonus k tomu jsou údajně propadlá víza. Bohužel šli těmto problémům naproti. Kdyby sklopili uši a byli potichu, zaplatili co mají a v tichosti se vrátili domů, udělali by líp, než když celý svůj problém takto veřejně rozmazali házením viny na Pákistánce.
  Re: Lynch07:52:00 20.09.2021
Styčného důstojníka ani podpůrný tým (co to jako je? Kuchař v BC Ti se záchranou asi moc nepomůže...) mít nemusíš. V Pakistánu jsou tři zóny open, restricted a closed. Rakaposhi je v open zone - to znamená, že na kopce do 6500 můžeš lézt bez povolení a průvodce, na vyšší hory pořebuješ permit + civilního (né styčného důstojníka). Borci BC měli postavený a předpokládám, že tam s nimi byl i průvodce, který zajišťovala agentůra. To kudy lezli bylo taky známé a věděl to i údajný vedoucí záchrané akce Naziri, který na ně teď hází špínu - na svých sociálních sítích má příspěvěk s Wajidem na vrcholu, takže spolu byli v kontaktu dřív než dolšlo k problémům...
   Re: Lynch11:34:54 20.09.2021
Open areas atd. platí pro trekking, ne pro horolezectví, tam je to jen podle výšky. To, že nevícte co styčný důstojnik a podpůrný tým svědčí o tom, že o tom nic nevíte.
    Re: Lynch13:58:23 20.09.2021
To není pravda.
     Re: Lynch20:42:17 20.09.2021
Tak se podívej na stránky čhs a přečti si to tam.
Jodpovědět

nevim, nevim19:11:02 19.09.2021
Jen takovej dotaz: Je normalni priletet 1. srpna do Pakistanu s 30ti dennim vizem a zacit zadat o povoleni k vystupu? Neresi se tohle vsechno predem? To vsichni, kteri jezdi lezt do Pakistanu prileti, zazadaji o povoleni, jedou pod kopec a cekaj az tam ty permity dorazi za nimi? Diky za info.
Podle fb byli uz 8. srpna v BC pod Rakaposhi. Evidentne museli vedet, ze pokus o vystup podniknou nejspis bez permitu.
 Re: nevim, nevim21:41:47 19.09.2021
Když byl na návštěvě v ČR Doug Scott a seděli jsme s ním na turisťárně na Prachově u piva guláše, prozradil že leckteré kopce vylezl taky bez permitu.
Petr Jandíkodpovědět
  Re: nevim, nevim22:27:28 19.09.2021
a nebude prob se Scotem ze nepotreboval zachranit?
chlubit se ze ojebavam nejchudsi neni znamka punku...
   Re: nevim, nevim07:06:48 20.09.2021
Přesně
Petraodpovědět
   Re: nevim, nevim09:12:55 20.09.2021
Záchranka a permit spolu nijak nesouvisí. Pokud lezu bez požadovaného permitu, ukrátím nebohý páksitánský či nepálský lid o výdělek z povolení bez ohledu na to, jestli se z kopce doplazím sám, nebo se nechám sundat.
Petr Jandíkodpovědět
  Re: nevim, nevim09:29:10 20.09.2021
Ok, příběhy Douga Scotta jsou jistě fajn, mě spíš zajímalo, jak povolenky v Pákistánu řeší normální smrtelníci v roce 2021. Z toho co jsem vyrozumněl mě vychází, že ti dva borci přiletěli do Pákistánu a teprve pak začali řešit byrokracii okolo výstupu.
   Re: nevim, nevim09:39:33 20.09.2021
Permit to chce z vlastní zkušenosti řešit cca 2 měsíce předem nyní s covidobou jeste dříve...
Pakolodpovědět
    Re: nevim, nevim12:58:56 20.09.2021
To jsem si myslel. Takže přiletět do Pákistánu a začít to teprve zařizovat... Každej si o nich udělá obrázek sám. Pak se není čemu divit, že skončí zadržení v Gilgitu.
  Re: nevim, nevim13:00:26 20.09.2021
Co vím, tak Dag Scott se doplazil sám, vrtulnik nepotřeboval....

Záchranná akce19:23:45 20.09.2021
Jen ať si to zaplatí pěkně sami, nebo se chcete na ty tupce skládat.
Horolezecodpovědět
 Pro všechny chytrý hlavy11:03:14 21.09.2021
Včera jsem mluvil s manželkou jednoho z nich. Myslel jsem si, jak bude ze všeho nešťastná, že budou např. potřebovat peníze... Vůbec, byla vpohodě a veselá. Společně jsme se zasmáli blbostem, co se kolem celé akce píše...jednotlivě je jmenovala a vyvracela. Kluky např. nikdo nezadržuje, ale doléčují si (dobrovolně) omrzliny a průjem, který chytli v nemocnici a pak se chystají do BC pro věci. S pojišťovnou a platbou za lety to je v jednání a vůbec to nevypadá tak tragicky. Víc k tomu není co dodat. Nevěřte médiím, vaše slova dají do kontextu, co se hodí jim, aby z vás udělali pitomce a článek zaujal.
LLLodpovědět
  Re: Pro všechny chytrý hlavy12:02:09 21.09.2021
Z rozhovoru Vlčka pro idnes: "Že jsou horolezci omezeni na svobodě, potvrdil z Pákistánu šéf výpravy Jakub Vlček. „Nepustí nás z nemocnice,“ reagoval." Proč tohle tvrdí idnesu ti manželka neřekla?
Trochu mi tím neustálým kličkováním připomíná nešťastníka Pavla Trčalu.
Esterodpovědět
   Re: Pro všechny chytrý hlavy19:08:48 21.09.2021
A jinde zas tvrdí, že s z nemocnice nemůžou jít ven si koupit ani banán. Tohle jen dokazuje, že ty kluci lžou na všechny strany.
  Re: Pro všechny chytrý hlavy12:09:07 21.09.2021
OK,takze kluci jsou v pohode a veseli. O sestupu toho bylo napsano vic nez dost, ale o vystupu samotnem nevim nic. Kudy lezli (byl zminen prvovystup), jak dlouho jim to trvalo, jak se vlastne dali do kupy s udajne negramotnym pakistanskym spolulezcem a tak dale. Lze se to dozvedet?
zvedavecodpovědět
   Re: Pro všechny chytrý hlavy na Lezci12:30:03 21.09.2021
Podle Vlčkova fb šli klasickou cestou jižním hřebenem z Juglotu.
Je ale možné, že se opět zjeví spousta nových a zcela opačných informací.
  Re: Pro všechny chytrý hlavy17:40:45 21.09.2021
Po zkušenostech s novináři jsem velmi opatrný s názorem na jakoukoliv kauzu o které se lze dočíst…
K.odpovědět
   Re: Pro všechny chytrý hlavy21:16:24 21.09.2021
většina lidí není schopná nejjednodušší extrapolace ohledně pravdivosti a relevantnosti informací v mediích.
1. píšou něco o něčem, čemu rozumím (nebo jsem u toho osobně byl a vidím do zákulisí). v 99% případech jsou to pusté kraviny, v lepším případě jen zkreslené a neúplné, většinou zcela postavené na hlavu.
2. píšou o něčem, čemu nerozumím (respektive u čeho jsem nebyl a nevím). 99% populace tomu prostě věří a dožaduje se veřejné popravy zúčastněných.
Lukas B.odpovědět
    Re: Pro všechny chytrý hlavy21:42:36 21.09.2021
No jo, někdo jako ty, se tu vždycky musí projevit
    Re: Pro všechny chytrý hlavy05:05:11 22.09.2021
Jdi raději nakrmit prase. Nebo aspoň podrbat...
     Re: Pro všechny chytrý hlavy05:26:07 22.09.2021
Nech ho bejt, patří mezi to 1%. My ostatní, těch 99%, jenom čekáme, jaké že to perly nám Lukášek zase hodí. Musí to mít těžké, být ten jediný a vysvětlovat to těm ostatním. :) a teď trochu vážněji, v životě jsi dokázal hov.o, exekuce za sebou, a nemáš na to.
      Re: Pro všechny chytrý hlavy22:24:16 22.09.2021
Takze Lucas bloudek je podvodnik s exekucemi na krku?
       Re: Pro všechny chytrý hlavy21:38:27 23.09.2021
To jako bych pichal ženu na privatu bez Kondomu
Pavelodpovědět

Llíberpool 6b Llíber
Veri Veritat 6c+ Pinell De Brai
Carpe Diem 6c Llíber
T.J. 6b Pinell De Brai
1 7 Paní Skála

díky za článek | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | Re: betabrejky | betabrejky | Krasa | Re: Kdo má vlastně jet? | Re: Kdo má vlastně jet? | Jak branická skála |

Elias Iagnemma oznamuje přelez bouldru Burden of Dreams 9A (5)