LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když nevíš kudy dál, tak namáguj.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)
3. liga - Lezeme Třináctku (20.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)

Žebříček
Cesty:
50.Černík 10031
51.Y 10025
52.Pelikán 10018
Bouldry:
50.Kollár 8903
51.Kohout 8900
52.Tra 8884
Hory:
13. 5018
14.Zvonková 5017
15.Najman 4679

Výsledky
MS mládeže v lezení (28.07)
SP Madrid (18.07)
SP obtížnost, rychlost Chamonix (FRA) (11.07)

Deníčky
5782 lezců
1177628 cest
Nové přelezy:
Chasin´ Th 9
Pepino Pil 7c+/8a
Sex Je Pre 7b+
Droga 7b
Omerta 8A+
Stairways 8a+
Stoaheba 7c+
Sparťan 7C
Díra Direc 7C
Čikuma 7C+

Stěny
Boulder centrum VUT v Brně - Brno
Venkovní lezecká stěna ZŠ Habrmanova - Česká Třebová
SQUASHPARK Cibulka - Praha 5

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point - OC Nisa - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Raumühle

Klasifikace:8A
Typ cesty:boulder
Sektor:Flatland
Oblast:Bahratal
Poloha:Německo - Sasko
Obtíže:síla
Sklon:převislá
Délka:2 m
Popis:
SD, ze stisků nahoru.
Poznámka:
Krátký, ale pěkný silový kroky.
Zapsal:. (Litlos), 28.12.2011 21:07:13

 

Hodnocení / Počet:   0 / 0

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

pro delší lehčí
Zapsal: Pajout, 13.01.2014 11:52:18

Klasika, Džanglí a Bafik nejsou velcí? No každý má svoje svědomí...
Zapsal: Pavel, 13.01.2014 19:00:44

No svědomí asi nebude to správné slovo. Velký rozdíl dělá jestli se nastoupí rovnou s patou v díře, nebo nohami pod rukama.
Zapsal: Martin Spilka, 14.01.2014 09:04:24

"nohami pod rukama" no fuj, kdo to mohl napsat!
Zapsal: Martin Spilka, 14.01.2014 10:47:46

s patou jsem lezl ten Offset (s tím je ten nástup hračka)proto jsem dlouho bádal jak to nastoupit těžce...a nakonec jak řikáš MArtine finálně s nohama dole...tak sme to vylez, byla parádní podmínka a víc to asi neřešim...supr kroky...při poslední návštěvě když bylo teplo sem sotva zved zadek...tím že to je moje hraniční obtížnost tak mi to přišlo jako 8A...
Zapsal: Bafik, 14.01.2014 12:49:32

ještě dodám že nástup SD je pod schodem...pak už o těžký snad je:)
Zapsal: Bafik, 14.01.2014 12:50:45

Vy jste koumáci.. :) Dva bouldery, které nastupují ve stejných chytech a každý nastupujete jiným způsobem... To mi připomína Mindžu na Sněžníku. Nevím, jak chcete šipkou v boulderu omezit to, kde má nastupující lezec sedět(udělej k chytům tečky a stejně můžeš sedět na šutru, ale samo i pod ním)... Zlatej Ostaš - co je pod šipkou můžeš brát, stoupat a sedět, kde chceš (aspoň většinou)..
Zapsal: j., 15.01.2014 17:34:13

...ale kdepak, tady šipka není proto je to nejasné. Šipkou by se právě jednoduše definovalo, jestli levá pate je pod ní, nebo nad ní.
Zapsal: m., 16.01.2014 08:56:43

Co to tu zase rozjíždíte? Nástup pro oba směry je jasně ze sedu pod schodem,dva stisky a nohy normálně dole.
Zapsal: Džangli, 16.01.2014 09:03:01

Mindža?...asi nevim že by tam nějak něco pomáhalo, prostě dřepnu pod problém a lezu...já se snažil dohledat program tak aby mi to přišlo těžký na 8A...čili s nohama dole, SD pod schodem a krok do malýho bočákovýho kyzečku(bez velkých bočáků za nima)...asi to sedlo...mě to přišlo takhle okej...to jen ukazuje jak je ta bouldrová klasa individuální
Zapsal: Bafik, 16.01.2014 09:14:00

Mindžu původně NooNoo lezl s pravou rukou dole v chytu a proto to dal 7C+/8A! To Džanglí - a jak chceš omezit třeba označeních chytu to, kde sedět a kde nesedět? Budeme i na zem kreslit křížky s označením místa na prdel?:)
Zapsal: j., 16.01.2014 11:13:07

njo...jenže to je neustálý problém...někdo najde lehčí program a hned šup s tim dolu...někdo nastupuje blbě a je to naopak těžší..
Zapsal: Bafik, 16.01.2014 13:06:01

Tady je to ale dost jasný...pokud chci tedy zachovat obtížnost:) Pokud ne,ojebat se to dá snadno:) Ale to je spíš problém těch "našich" kamínků...Amíci tohle asi řešit nemusí:))
Zapsal: Džangli, 16.01.2014 13:23:01

A ojebává se toho poslední dobou dost, hlavně když to šlape a deníčky se plní. V kombinaci s výškou lezce najednou jinde jsme...
Zapsal: Tom, 16.01.2014 16:07:15

Souhlas
Zapsal: Džangli, 16.01.2014 19:13:45

big bobr is watching you!
Zapsal: vojeb, 16.01.2014 19:58:03

Lízt to tak abych zachoval obtížnost je asi trochu divný zvolání, když někdo umí to a jiný zase tohle,někdo přešáhne a někdo musí drtit zrní. Mě říkal Mates že největší potíž viděl Libor ve vyndání nohy z ďoury, no a tu máš kohouta. Když už to tu tak všichni pěkně sledujou tak by mě zajímalo kolik je na Californication variant že že Spilkin to má za 7C, Šváchič C+ a Libor 8A, když teda chceme zachovat tu obtížnost,, cha :-)
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 01:23:26

no pata byla pro mě problémová...vždycky se mi zasekla v tý díře...ovšem až po těch krocích na začátku...
Zapsal: Bafik, 17.01.2014 06:56:12

Zdendo Californication mi vůbec nešlo nastoupit a i ty další kroky peklo...teprve v minusových teplotách sem se v tom začal hýbat...btw Sandokan nástup s 2 maticema jako tu jeho skvělou novinku na Tělocvičně...to pak chápu že to přijde lehčí...proč to Noonoo nemá shozený když je to lehký?...
Zapsal: Bafik, 17.01.2014 07:08:14

Hmm, takze se asi ničeho nedobereme ...
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 11:29:25

Takže jsme se tedy dopracovali pouze k tomu, že když mi to přijde těžký, je to 8A a když ne tak to shodím - klasifikace je tedy pouze orientační.. A když si napíšu 7B za 8A+ je to OK, protože mi to přišlo těžký :) Že se ojebává, s tím nesouhlasím! Aspoň u lidí, se kterýma lezu, tak ne! Ostatní mají své svědomí! A Californication? Tu já osobně nikdy nevylezu způsobem pata na hraně - prostě nedošáhnu (a i Olda a tuším, že i Vilda:)Takže to budeme muset vylézt jako originál bez hrany a to je trochu jiná káva:) Ale taky za 8A (možná tedy 8A/A+). Prý stejný bouldr:) I Hary Lotr má dvě varianty! Možná podnět k zamyšlení.. (a to mi u Haryho přijde mnohem víc zvrhlý než u Californication )
Zapsal: j., 17.01.2014 11:58:04

Jeníku, se nevztekej. Poznámka o ojebávání se nevztahovala na tento boulder. Upřímně, po této debatě mě tento boulder ani moc nezajímá. Každý by měl mít soudnost a představu o obtížnosti. Na druhou stranu jenom kvůli tomu, že někdo narostl, přeci nebudou z osmáček sedm céčka. To by si pak holky a menší lidi za chvíli zapisovali cejda za osmá (což někdy obtížnostně sedí). Hold je lepší bejt dlouhej a silnej. Ke kalifornii : jsem si jistej, že nejsi menší než já a Luba, a menší to hold asi jen tak nevylezou.
Zapsal: Tom, 17.01.2014 12:23:28

Někdy trochu bouřím, no!:) Ani se nedivím, že se ti do toho nechce.. :) Ale s tou výškou to tak už je. Kde je potřeba pouze dosáhnout, šup a je to shozené. (viz jedna diskuze u Gendarmerie, kde naopak Olda chtěl klasu navýšit pro "prcky") A než Luba jsem menší asi o 5cm a to se nebavíme o rozpažce :)
Zapsal: j., 17.01.2014 12:48:46

Zbytečně asi přeceňujeme objektivnost klasy v situaci, kdy nepanuje dohoda, jak klasu na lezci chápat. Rozdíl ve stupni, natož v půl stupni (s lomítkem) se přeci může kvůli podmínce, délce lezce a programu subjektivně lišit. Už je pak na každým, zda toto při zápisu zohlední (viz dále). Co se týká programu, tak myslím, že je standardem, že pokud se najde lehčí program (lepší podmínka), tak se klasa bouldru shodí. ALE to neznamená, že předešlí přelezci s méně efektivním programem (horší podmínkou) to neprávem považovali za těžší, než to bylo. Viz např. Meadowlark Lemon (Robinson a Traversi za V15 a Woods s Webem teď az V14). Tím chci říct, že pokud se pochybujeme v rozmezí jednoho stupně, tak to zase není taková trága. Pravda, že na těch našich kamínkách jsme rádi za každý pěkný směr/variant (zde šlo o snahu pochopit, kde němečtí přátelé vidí to 8A)... Jinak jak jsem to pozoroval, tak myslím, že těžší nástup zespodu tak nějak kompenzuje obtíže kratšího přelezce začínajícího s patou v díře. Jako zásadní vidím nedostatečně definované pojetí klasy na lezci. Jde o „personal grade“ (co zohledňovat? délku lezce apod.) nebo o „community grade“ (obtížnost s ideálním programem a podmínkou)? V tom není shoda a každý to chápe a zapisuje jinak.
Zapsal: mates, 17.01.2014 13:02:47

Nunič i Luba lezli Kalifornii v Září který bylo spíš Srpnový, a Spilkin ji lezl na začátku Října z první vostrý a po 5 vteřinách přemejšlení byl rozhodnutej to schodit. To jenom pro ilustraci ..
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 13:12:50

Hezky si to Mates rozsekl. A na lezci je jaká klasa v okýnku úprava klasifikace ?
Zapsal: Pajout, 17.01.2014 13:25:12

je , a ja dycky myslel ze personal grade je to co rikaj kluci pod skalou a community grade je to co si pak zapisou :) :)
Zapsal: lacusak, 17.01.2014 14:05:57

Já beru zapsání jako Personal grade a toho průměr(ideálně je to pak i v záhlaví) jako community grade. Pěkně to kluci rozjíždíte..:-)
Zapsal: Valmar, 17.01.2014 21:35:57

To by mně právě taky zajímalo co tam lidi píšou. Jinak klasa uvedená u bouldrů často "dohodnuté" klase (viz příslušná diskuse k bouldrům) ani průměru neodpovídá.
Zapsal: mates, 19.01.2014 21:33:09


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Džangli8Asolo15.12.2013
Bafik8Asolo31.12.2013
mat8Asolo11.01.2014
jeremy_jenda7C+/8Asolo12.01.2014
Pajout7C+solo12.01.2014
Š Stráník8Asolo26.01.2014
noo noo8Asolo26.01.2014
novakja8Asolo14.03.2019
Vasekdegamma7Csolo12.11.2021
0077Csolo16.06.2024

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:

Fesťák 2025
 Databáze cest:
Všechny cesty (186448)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Wilma VIIIc Labské Údolí - Levý Břeh
Dvojdírka 7A Údolí Loubenského Potoka
Bouldertaťka VI Bišík
Šlapačka VI Ostaš
Zelenej Pomníček Xa Mařeničky
Nově komentované:
Čtyřdírková 7A Údolí Loubenského Potoka
Čtyřdírková 7A Údolí Loubenského Potoka
Štěstí Přeje Odvažným 6A+ Panský Les
Plácačka Jak V Rocklands 6C+ Hrádek
Superdirettisima 8+ Dolina Zeleného Plesa

 Nově v diskusi:
Re: Našla se peněženka - jsi amatér | Re: Našla se peněženka v anglickém parčíku | Re: Našla se peněženka v anglickém parčíku | Re: Našla se peněženka v anglickém parčíku | Re: Našla se peněženka v anglickém parčíku | Re: Našla se peněženka v anglickém parčíku | Re: Davle | Re: Davle | Re: Davle | Bor |

 Nové komentáře:
Re: Vo svete | Ševčík | Závody | Rysy | Re: Vo svete | Re: Vo svete | Re: Viktor | Re: Vo svete | Re: Viktor | Re: Viktor |

 Kde to vře:
Nové stěny a cesty v Českém Krasu (25)
Pinch od Edelridu (20)
Výběr nových správců na tatranské horské chaty (19)
Video: Adam Ondra trénuje na Arco Rock Master (18)
Kleiner Südpfeiler (270m, IV+) (17)
Boulder 9A od bosonohého Charlese lezen jako 8B+ (13)
Na Nanga Parbat vylezli Marek Novotný a Ondra Hlásný (10)
Velký skalní pád na Aiguille du Midi v Alpách (9)
Bývalá německá biatlonistka Laura Dahlmeier zemřela v Karakoram (9)

 Nově v inzerci:
Statická a dynamická lana | El Chorro | Krosna na děti Salewa Koala | partačka/parťák na skály | Ztraty a nalezy | spolujizda na MHFF | Švýcarská dálniční znánka | spolulezec do Chorra | zapomenuté klíčky od auta Hundai | Zapomenuté šťáradlo |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 55 
 50 dní v divočině 
 34 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 39 
 Andrea 
 38 
 Ashima 
 28 
 Barkley Marathon 
 36 
 B.I.G. - světové prvenství 
 32 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 38 
 Gálfy - Horský život 
 35 
 Jak se staví ledovec 
 23 
 JAMES - Století nad oblaky 
 31 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 27 
 Lezci z Manína 
 29 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 30 
 Operace Nos 
 31 
 Plamen nikdy nezhasne 
 27 
 Pohlednice z konce světa 
 30 
 Pomíjivost ledu 
 29 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 36 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 33 
 Rhapsodia Corcontica 
 28 
 Sama 
 28 
 Šampioni zlatého údolí 
 23 
 S lyžemi v oblacích 
 32 
 Tenaya Traverse Challange 
 29 
 Tenkrát na východě 
 28 
 Velká alpská silnice - 73 
 32 
 Za oponou velehor 
 27 
 Zápasník Dee Dee 
 27 
 Životní výprava 
 25 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.