LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Středně velkou lavinu odpružíš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry

Závody
Petrohradské Padání (26.04)
EP boulder Klagenfurt (26.04)
SP Salt Lake City (03.05)

Žebříček
Cesty:
8.Nespoutaný 11394
9.Jeliga 11377
10.Janošová 11254
Bouldry:
8.Novák 10100
9.Chytil 10006
10.Lavička 9975
Hory:
18.Obelus 3745
19.Šofránko 3613
20.Duda 3562

Výsledky
ČP obtížnost Brno (20.04)
SP Wujiang (12.04)
SP Čína (09.04)

Deníčky
5552 lezců
1096650 cest
Nové přelezy:
Přidrž Prd 7C
Černá Perl XIIa
Duch Bez T 8A
King Kong 7C
Patošpička 7C
Big Brothe 10
Buen Café XIa
Minotauros 7b
Minimalist 7c+
Carpe Diem 8a

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň
V 16 - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 9a a víc23.11.2022
Borec leze parádně, ale cvaknutý 3 jištění? Začalo to prvním, z důvodu toho a toho, tady je to 3, proč ne pátý?
 Re: 9a a víc24.11.2022
A to mi přijde také hodně divné. Zejména pro charakter cesty. Podle toho jak v tom vlaje, je evident
  Re: 9a a víc24.11.2022
jo jo, je to nový styl tzv. kombinované lezení - první část cesty TR a druhá část cesty PP. jen se t
   Re: 9a a víc24.11.2022
Není to nic nového, je to klasický RK, který byl praktikovaný v sedmdesátých letech minulého století
    Re: 9a a víc24.11.2022
no nevim, u RK platilo, že jsi předtim tu první část vylezl RP nebo PP, ale dnešní frajeři to většin
     Re: 9a a víc24.11.2022
To mě nenapadlo, že to bylo našáhlované.
     Re: 9a a víc24.11.2022
a kdyby si navršil hromadu boldrmatek byl by hustější? jasně kdyby to dal solo cele
      Re: 9a a víc24.11.2022
nejde ani tolik o tvou "hustotu", protože ty háky sou tak blízko, že když cvakáš další, má
       Re: 9a a víc26.11.2022
Určitě by bylo vhodné v průvodci u takovýchto cest dobré uvést, že nemají RP přelez stejně jako je t
       Re: 9a a víc30.11.2022
nečum na videa, řiď´ se vlastními zkušenostmi
a lehce si to ujasni,
ten co nestíhá
      Re: 9a a víc25.11.2022
Když je první cvaknutý, protože je danej blbě a ty si můžeš udělat úraz, se skřípěním zubů OK. Ač to
       Re: 9a a víc27.11.2022
Mě se líbí jak místní BURCI, co nevysmolí ani sedmu na stěně, tady vykřikujou, jak je to spatně a s
        Re: 9a a víc27.11.2022
Nikdo nic neshazuje, stačí si přiznat ten rozdíl mezi PP a prvníma několika procvaklýma nýtama a říc
         Re: 9a a víc27.11.2022
Přesně, nikdo nic neshazuje, stačí si nelhat do kapsy, I RK je v těžkých cestách velmi hodnotný styl
          Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?27.11.2022
Srovnáváte lezecḱý styl s genocidou? Jako fakt?
           Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?28.11.2022
Coze? Si trosku prebral, ne? :D
            Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?28.11.2022
Bylo By fajn ty pseudo Lachtane, kdybys v týhle "rozpravě o stylech" začal používat jinej
             Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?29.11.2022
Sorry, jsem nevěděl, že nick Lachtan už na lezci někdo má.
              Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?29.11.2022
Když budeš účasten ve zdejším rankingu (rozumněj deníčku), nebo polezeš aspoň v rámci světa lehce po
               Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?29.11.2022
Nepotřebuju znát kazdyho lezce z horní dolní, sice si zatím lezu jen do 8a, ale i tak vím, že pokud
                Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?30.11.2022
No hlavně asi měj s těch svých 8a radost. To je vždycky lepší ,než starat se o to kdo jak a kde “vla
                 Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?30.11.2022
"R." je kdo?. Na rozpoznání stylů je potřeba lezt od kterýho stupně? To jako nějakou cestu
                  Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?30.11.2022
Tak když se teda ptáš čtyřtečko. Pro tebe a podobný pomlouvače a řešiče a případně urážeče (Čtyřtečk
                  Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?30.11.2022
Tak když se teda ptáš čtyřtečko. Pro tebe a podobný pomlouvače a řešiče a případně urážeče (Čtyřtečk
                   Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?30.11.2022
Nevím, koho jsem urazil. Možná jsi zbytečně chytlavej. Jo, ty styly jsou právě docela jasně definova
                 Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?30.11.2022
Lezu si sám pro sebe (a mám svou partu, se kterou mám prostor se zlepšovat, neznám moc lezecké celeb
                  Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?30.11.2022
To je sice všecko hezký, ale pořád to byl útok na výkon někoho sakra konkrétního pod cizim nickem. A
                   Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?30.11.2022
Dík, ale smiř se s tím, že ten nějakej jinej Lachtan nemá na nick Lachtan žádný výhradní práva. A po
                   Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?30.11.2022
Pardon, jenom úplně okrajově.
Pokud tomu dobře rozumím, Lachtan2 neměl v úmyslu zneužít cizí
 Re: 9a a víc - kterej?26.11.2022
kterej borec? Chápu pointu diskuze, ale zajímá mě k jakému videu se vztahuje.
  Re: 9a a víc - kterej?28.11.2022
Řekl bych, že přelez Wild Publico od Vojty Trojana. Na jeho IG je i video a článek o přelezu je tu v
 Re: 9a a víc29.11.2022
Kecy o bezpečnosti že první je kokotsky a tak to neni TR ale furt P.. Od kdy to přestává ejt PP a za
  Re: 9a a víc29.11.2022
+1
  Re: 9a a víc29.11.2022
Navic z toho popisu cesty "
Boulder přes 5 nýtů rovně - nalézá do pal Publico 8c"
  Re: 9a a víc29.11.2022
Ja si osobne myslim, ze se to da uplne lehce vyresit takhle - kdyz nekdo udela prvovystup a kvuli be
   Re: 9a a víc29.11.2022
Add treba na pisku je uplne nemozne si cvaknout prvni, protoze ho autor daval odspodu a jeste musel
   Re: 9a a víc01.12.2022
Podle mého názoru je to RK i v případě, že to autor udělal s nacvakanými prvními pěti borháky. To, ž
 Wild publico pokračování29.11.2022
Já kritiku nemažu protože bych byl chtěl být nějak korektní. At si každý kritizuje co chce. Mažu to
  Re: Wild publico pokračování29.11.2022
Bys tam měl smáznout i ten PP přelez, protože podle videa to bylo RK (a to ještě jen pokud k tomu tř
   Re: Wild publico pokračování29.11.2022
Ty co tady kritizujou,a asi se ani mílovými kroky nepriblizuji k výkonu Vojty Trojana jsou chudáci
    Re: Wild publico pokračování29.11.2022
Milý gorbi, o chudácích by se dalo mluvit i u těch, co zuby nehty brání někoho "legální sebekla
    Re: Wild publico pokračování29.11.2022
Cestu kde jsem první našáhloval jsem si nikdy nezapsal jako "lezeno odspoda".
Vůbec
     Zvažte tohle29.11.2022
A proč jste tak upnutý na ty borhaky? Představte si to takhle. Cesta by místo třech predcvaknutych b
      Re: Zvažte tohle29.11.2022
Vzhledem k tomu, že všichni zdechnem a pouze některé prvovýstupy mají přesah více generací… a i ty n
      Re: Zvažte tohle29.11.2022
Si to predstavuju a reknu ti to takle, mel bych nacvaklej ten ctvrtej a nebo bych do toho nelezl, pr
      Re: Zvažte tohle29.11.2022
1)Pravidla platí v každém normálním sportu v podstatě beze změn. Mění se jen drobnosti, nejčastěji k
       Re: Zvažte tohle30.11.2022
Věhlasný internetový plátek (8a.nu) se skalním rankingem, kam zapisují svoje přelezy i věhlasné svět
        Re: Zvažte tohle30.11.2022
Přesně tak :)
        Re: Zvažte tohle30.11.2022
Jednoduše ke třetímu nedolezl odspoda ale měl lano hozený svrchu, tak tu cestu PP nevylezl. Stejně t
     Re: Wild publico pokračování30.11.2022
Kazdej vi, kdo je 'gorbi'. To je jak s tim Lachtanem nahore ...
      Re: Wild publico pokračování30.11.2022
Loic Zehani, ktorý Wild Publico vyliezol nedávno mal tiež predcvaknuté tri presky. Dokonca tam mal c
       Re: Wild publico pokračování01.12.2022
Abych řekl co jsem koukal s videí z margalefu,tak skoro všichni co lezou masakry od 9a výš Maj proc
        Re: Wild publico pokračování01.12.2022
To, že se něco (dnes už téměř standardně) dělá, ještě neznamená, že se podle toho mění pravidla, kte
 Re: 9a a víc01.12.2022
Navážet se do Vojty v případě Wild Publico je trochu mimo. Stejně byl udělaný první přelez a co jsem
  Re: 9a a víc01.12.2022
Cest, kde můžes spadnout pod prvním nebo od druhýho (třetího) blbě je až až a každej má maximum někd
   Re: 9a a víc01.12.2022
Já si taky nemyslím, že na lehčích cestách by měli lidi riskovat, když se jedná o sportovní zajištěn
    Re: 9a a víc01.12.2022
To asi ne. Spíš jde o to, že styly jsou jasně daný a pokud se tady bere 3 procvaklá, jako "norm
    Re: 9a a víc03.12.2022
Já bych řekl, že ten, kdo to přeleze tuto cestu od spodu, bez předcvkalých presek by měl bý 1. přele
     Re: 9a a víc05.12.2022
Tak jistěže se časem nějaký výstředník najde. Ale že by o něm vyšel oslavný článek a přepisovalo se
 Re: 9a a víc01.12.2022
Navážet se do Vojty v případě Wild Publico je trochu mimo. Stejně byl udělaný první přelez a co jsem
  Re: 9a a víc01.12.2022
Takze to cistej prelez nema.
   Re: 9a a víc02.12.2022
Přesně tak, nemá to čistej přelez. Pokud to našáhloval tak je to TR, pokud dolezl volně nechal se sp
  Re: 9a a víc03.12.2022
Cesta byla vylezena stylem TR. Jestliže i autor cesty počítal s tím, že první tři expresky mohou být
   Re: 9a a víc03.12.2022
Chyba, pokud by měl x bouldermatek a cvakl až třetí tak není co řešit. Cvaknout musí pouze řetěz. Vy
    Re: 9a a víc03.12.2022
lachtan nezna lachtana a prudi kvuli rk a treti procvakle presce.je to zjevne začátečnik kt.nezna za
     Re: 9a a víc04.12.2022
Ale ma pravdu.

 Edelrid Giga Jul22.11.2022
Máte někdo zkušennosti s jistítkem Giga Jul od Edelridu? Jak se s ním jistí a slaňuje v automatické poloze? Je v manuální poloze znatelnej rozdíl od klasickejch Revers a Guidů?

edelrid.com/de-de/ sport/sicherungs-und-abseilsgeraete/giga-jul

 Gratulace Adamovi21.11.2022
Gratulace! Zvěřinec! Bomba! V sobotu jsem v Rudicich zapytlil cestu o 15 stupnu lehčí. (Ale byla vetsi zima jak v nedělu)
Savana Nedori

 Foto dne19.11.2022
Na fotce neni Tomoa Narasaki ale Yoshiyuki Ogata

 Tragedie na stěně.19.11.2022
Velice smutný příběh se dnes odehrál na jedné z největších lezeckých stěn u nás. Z pietních důvodů pro začátek uvádím anonymně , že se jednalo o lezce A. z města B. Již při nástupu dvojice - křehké dívky jako jističe a váhově dost nevyrovnaného A. jsem mě
 Re: Tragedie na stěně.19.11.2022
A komu tím prospěješ ?
 čest jejich památce19.11.2022
Libový, propečený... Nezapomeneme.
 Re: Tragedie na stěně.20.11.2022
fakt tragicka udalost. a ty ruzovy chyty.. nekdo by si mel promluvit se spravcem steny, trochu lip n
 Re: Tragedie na stěně.20.11.2022
Sežral jsem to i s navijákem.
A jako dezert si dal časopis udice.
  Re: Tragedie na stěně.20.11.2022
Co to je za blábol nechápu,jaký účel to jako mělo mít?že nevyleze 5+.velká tragédie v jarynově podán
   Re: Tragedie na stěně.21.11.2022
gorbi, to je o tobě, takže není divu, že to nechápeš.
 Re: Tragedie na stěně.20.11.2022
Takový příběh otřese i lezcem, který už něco zažil. Doufám, že jistička zachovala dekorum a že se té
  Re: Tragedie na stěně.20.11.2022
Jak "taky" nesmála? Copak se někdo se smál? I když dneska se na internetu pohybují různé s
 Re: Tragedie na stěně.20.11.2022
Bod pro tebe, Jaryne. To si přečte každý, krásný příklad sociálního inženýrství v praxi.
 Re: Tragedie na stěně.20.11.2022
Think Pink, vzpomínáme
 Re: Tragedie na stěně.20.11.2022
Tyzjevůl!!! :=)
  Re: Tragedie na stěně.21.11.2022
Díky! Udělalo mi to po ránu radost a taky jsem rád že se nikom skoro nic nestalo :)
 Re: Tragedie na stěně.21.11.2022
dal sem to jen do mista, kde se pise ze lezec byl z mesta B. Zbytek si necham na jinej den, na ponde
 Re: Tragedie na stěně.21.11.2022
Koukám, že tato Jarynova mediální bomba vyřadila lezce na půl dne 😃
 Re: Tragedie na stěně.22.11.2022
Úvod textu nekoresponduje se závěrem => Sloh sračka, měl bys ho víc procvičit
  Re: Tragedie na stěně.22.11.2022
Hodnocení: 4-
  Re: Tragedie na stěně.22.11.2022
jo, jeste je nutno mu vytknout gramatiku, velky pismena, spatnou interpunkci.
   Re: Tragedie na stěně.22.11.2022
me se to libilo. Jak literarne tak myslenkou. Sem cekal kdy se zabije, a on chudak jen stloustl.
 Re: Tragedie na stěně.24.11.2022
Sračka, ukamenovat autora...
  Re: Tragedie na stěně.24.11.2022
Se nerozbreč…
I takové cesty se lezou.
Nemůžeš všechno házet na route settera :D
 uvědomujte si riziko!26.11.2022
Lezení je prostě riziková činnost, to si musí každý uvědomit, ať už se jedná o to, že utrpíš trvalé

 Tragedie ne stěně.19.11.2022
Velice smutný příběh se dnes odehrál na jedné z největších lezeckých stěn u nás. Z pietních důvodů pro začátek uvádím anonymně , že se jednalo o lezce A. z města B. Již při nástupu dvojice - křehké dívky jako jističe a váhově dost nevyrovnaného A. jsem mě

 Foto dne.09.11.2022
No podle mne tam na vrcholku veze nejaky clovek preci jenom je ((-:
 Re: Foto dne.09.11.2022
Súľov?
 Re: Foto dne.09.11.2022
Popisujte to pořádně pls. Je jasný, že to není - bez lidí, naopak leze tam lezec a má fialovej úvaz.
  Re: Foto dne.10.11.2022
Foto dne s tou holkou,… vydařené

 Jistic na MČR07.11.2022
Vcera jsem na MČR na obtiznost v kategorii do 16 let divky videl totalni selhani jistice :-(. Kdyby ta divenka spadla, zcela jiste by to byla podlaha. Dokonce k jistici musel dobehnout rozhodci, aby mu ukazal jak ma jistit. Tak tohle bych na MČR neocekava
 Re: Jistic na MČR07.11.2022
Spadnout nad třetí expreskou už by to nemuselo dopadnout dobře.

 Bouldry na Chlumu 06.11.2022
Ahoj, neví někdo jak je to s lezením v lomu Na Chlumu? Na ČHS je psaný zákaz, ale na 27crags je několik cest na pár šutrech zapsaných. Je nějaká oficiální výjimka pro bouldering, nebo to jen někdo porušil?
 Re: Bouldry na Chlumu 06.11.2022
Tvl... Jen do toho rej...
 Re: Bouldry na Chlumu 06.11.2022
Není. Lezt a neblábolit. Nic sem nepiš a hlavně se na nic neptej...
 Re: Bouldry na Chlumu 06.11.2022
No já bych do toho klidně vrtal, esi se někde dějou nějaký nekalosti, tak vrtajme. Šak CHS komisa mu
 Re: Bouldry na Chlumu 07.11.2022
Zákaz tam je a asi i bude, protože si celý lom obsadili jeskyňáři a nikoho dalšího tam nechtějí. Dří
  Re: Bouldry na Chlumu 07.11.2022
Ale to máš pravdu o té dělící rovině. Lom na Chlumu je díra dolů...takže je jeskyňářů.
   Re: Bouldry na Chlumu 08.11.2022
volně přístupný lom, který neleží v žádné NPR (národní přírodní rezervaci), ale jen v CHKO - kdo by
    Re: Bouldry na Chlumu 08.11.2022
Zakazuje to Báňský zákon.
     Re: Bouldry na Chlumu 10.11.2022
Houby s voctem báňský zákon, prostá psaná dohoda o způsobu využívání mezi majitelem pozemku a uživat
    Re: Bouldry na Chlumu 08.11.2022
Vlastník pozemku AOPK?
     Re: Bouldry na Chlumu 08.11.2022
přestože se argumentuje chkóčkem a NPR (na skaly.horosvaz.cz, kde by to tedy mělo být teoreticky spr
      Re: Bouldry na Chlumu 11.11.2022
Teoreticky bychom to měli mít správně, ale argumentace NPR Karlštejn správná není, takže jsem ji vyh
       Re: Bouldry na Chlumu 11.11.2022
a jsme zpět kruhem u mnohokrát diskutovaného; co vůbec má správa chko a majitel pozemku regulovat vs
        Re: Bouldry na Chlumu 12.11.2022
z čehož celkem jasně plyne, že s bouldrováním tam není žádný problém. nebo s lezením sólovým či zaji
 Re: Bouldry na Chlumu 14.11.2022
Tak ono není úplně o co stát, co si budeme povídat. Navíc šutry nejsou zajištěný, nikdo neví, jestli

 Bouldry na Chlumu 06.11.2022
Ahoj, neví někdo jak je to s lezením v lomu Na Chlumu? Na ČHS je psaný zákaz, ale na 27crags je několik cest na pár šutrech zapsaných. Je nějaká oficiální výjimka pro bouldering, nebo to jen někdo porušil?

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   2233   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 9a a víc
Borec leze parádně, ale cvaknutý 3 jištění? Začalo to prvním, z důvodu toho a toho, tady je to 3, proč ne pátý?
...21:16:08 23.11.2022
odpovědět 
 Re: 9a a víc
A to mi přijde také hodně divné. Zejména pro charakter cesty. Podle toho jak v tom vlaje, je evidentní, že potřeba cvaknout přidá na obtížnosti. Za mě ano, nejtěžší (zřejmě) místa už TR přeleze, ale ještě to bude chtít přelézt RP.

Budiž mu ke cti, že to zaznamenal na video, které zveřejnil. Není to nic podloudného, jak se dělo někdy v minulosti.
07:38:41 24.11.2022
odpovědět 
  Re: 9a a víc
jo jo, je to nový styl tzv. kombinované lezení - první část cesty TR a druhá část cesty PP. jen se to zatím tají.
DTX09:05:35 24.11.2022
odpovědět 
   Re: 9a a víc
Není to nic nového, je to klasický RK, který byl praktikovaný v sedmdesátých letech minulého století. Byl to styl souběžný se zaváděním RP.
10:32:24 24.11.2022
odpovědět 
    Re: 9a a víc
no nevim, u RK platilo, že jsi předtim tu první část vylezl RP nebo PP, ale dnešní frajeři to většinou našáhlujou, takže je to skutečně kombinace TR a PP.
-U-11:32:47 24.11.2022
odpovědět 
     Re: 9a a víc
To mě nenapadlo, že to bylo našáhlované.
11:41:15 24.11.2022
odpovědět 
     Re: 9a a víc
a kdyby si navršil hromadu boldrmatek byl by hustější? jasně kdyby to dal solo cele
treneruv trener11:43:27 24.11.2022
odpovědět 
      Re: 9a a víc
nejde ani tolik o tvou "hustotu", protože ty háky sou tak blízko, že když cvakáš další, máš sedák obvykle na úrovni předchozího, a lano tedy vede stále shora, čili je to instatní Top Rope, i když na prvním konci. jde o to, že na to cvakání v takovým terénu potřebuješ o dost síly navíc a je to úplně jinek výkon když to lezeš lege artis na první nebo když to leze kombinovaným stylem. pochopitelně že i "prvovýstupci" dnes často sáhnou ke kombinovanému stylu - viz videa třeba Willa Bosiho - takže to nutně neznamená, že by to byla lehčí verze-
-U-13:51:29 24.11.2022
odpovědět 
       Re: 9a a víc
Určitě by bylo vhodné v průvodci u takovýchto cest dobré uvést, že nemají RP přelez stejně jako je to na písku.
10:55:02 26.11.2022
odpovědět 
       Re: 9a a víc
nečum na videa, řiď´ se vlastními zkušenostmi
a lehce si to ujasni,
ten co nestíhá cvakat první tři nad zemí bo se nechce dojebat je slabý a ten co nestíhá cvakat poslední tři pod řetězem, bo mlíko mu stříká i z uší je borec.
rozdíl je v podstatě jen v tom jestli je kam padat, jestli do vzduchu a nebo na zem.
nehledě na to, že na sportovkách, to klidně může být zem i od třetího , za určitých okolností
treneruv trener08:27:36 30.11.2022
odpovědět 
      Re: 9a a víc
Když je první cvaknutý, protože je danej blbě a ty si můžeš udělat úraz, se skřípěním zubů OK. Ač to sníží psychickou hodnotu. Ale pokud někdo má cvaknutých prvních tři nebo pět expresek, protože nemá sílu na to je cvaknout z lezecké pozice, tak to zjevně není RP nebo PP přelez.
09:36:01 25.11.2022
odpovědět 
       Re: 9a a víc
Mě se líbí jak místní BURCI, co nevysmolí ani sedmu na stěně, tady vykřikujou, jak je to spatně a sami by to toho ani nenalezli natož to cvakli. Kluci klidně lezte svoje 4-5-6... doplň si sám, ale toto je trochu moc. Realitu neznáte...dělá se to většínou z bezpečnosti, páč to dost často bývá ve strku jako prase. A to platí i pro bezpečnosti jističe.... Zhazovat 25m 9a a výš kvůli prvním třem presům někde ve třech metrech je fakt ubohost.
Trenér10:36:43 27.11.2022
odpovědět 
        Re: 9a a víc
Nikdo nic neshazuje, stačí si přiznat ten rozdíl mezi PP a prvníma několika procvaklýma nýtama a říct tomu RK, protože tohle (a jiné) opravdu PP není. Však i na Ukrajině se nic moc neděje, říkejme tomu třeba "speciální operace"...
...11:11:04 27.11.2022
odpovědět 
         Re: 9a a víc
Přesně, nikdo nic neshazuje, stačí si nelhat do kapsy, I RK je v těžkých cestách velmi hodnotný styl za který se není třeba stydět.
Trenér je asi z těch co by nejradši dojistovali všechno i na písku.
Lachtan15:34:12 27.11.2022
odpovědět 
          Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Srovnáváte lezec&#7729;ý styl s genocidou? Jako fakt?
Trenér21:19:58 27.11.2022
odpovědět 
           Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Coze? Si trosku prebral, ne? :D
Lachtan00:26:11 28.11.2022
odpovědět 
            Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Bylo By fajn ty pseudo Lachtane, kdybys v týhle "rozpravě o stylech" začal používat jinej nick, než je Vítkův. Trochu by to "vyčistilo vzduch". K výkonu napadaného aktéra VT....V rámci ČR by to byl výkon jako kráva i kdyby to vylezl celý TR. Protože tady v týhle zemi se stále víc diskutuje, než leze. A potkat někde na stěně jen usmolenýho "osum béčkaře" je docela rarita.
R.10:32:59 28.11.2022
odpovědět 
             Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Sorry, jsem nevěděl, že nick Lachtan už na lezci někdo má.
Lachtan02:01:21 29.11.2022
odpovědět 
              Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Když budeš účasten ve zdejším rankingu (rozumněj deníčku), nebo polezeš aspoň v rámci světa lehce pod průměrem (Jako pravý Lachtan na písku celkem i dost nad průměrem) budeš to vědět. Možná že to ,že neznáš lidi z komunity na de facto komunitním webu taky způsobilo ,že tu řešíš RK versus PP a ještě se podepisuješ jako někdo jinej. Kdybys totiž patřil mezi tu komunitu, nemusel bys tady dělat tohle divadlo v diskusi a psát ty úvahy pod cestu. K přelezu někoho jinýho. Taky bys poznal ty drobný rozdíly mezi čísly na týhle (horní) straně obtížnostní stupnice. Ale chápu, každej má někdy touhu druhým radit se stylem. Pokud jsi mladej dospěješ a začne ti to být fuk (ať si každej leze jak chce) a pokud jsi starej ,za čas umřeš (bude ti to jedno definitivně). Tím se to vyřeší.
R.08:34:15 29.11.2022
odpovědět 
               Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Nepotřebuju znát kazdyho lezce z horní dolní, sice si zatím lezu jen do 8a, ale i tak vím, že pokud bych v některých cestách cvakl první tři, že vylezu i o stupeň nebo dva těžší, protože to prostě udělá hodně. A může te si ve svém 9a klubu říkat co chcete, ale PP to prostě s prvníma trema cvaklejma není I z toho videa je vidět, že u třetího to nebylo sakra jistý, vlaje tamm a je rád, že cvakat nemusel.
Lachtan10:49:34 29.11.2022
odpovědět 
                Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
No hlavně asi měj s těch svých 8a radost. To je vždycky lepší ,než starat se o to kdo jak a kde “vlaje”.Nebo ne? Možná bys se měl spíš s tou partou zkusit seznámit. Třeba bys pak měl i progres z toho 8a i někam dál. Jenže pro tebe jako kritika s výkoností 8a (možná) ,je při kritizování výrazně lepšího lezce (nejedno 9a) asi lepší zůstat v ilegalitě s cizim nickem. Na lezci.cz celkem běžák přes 20 let.
R.09:28:44 30.11.2022
odpovědět 
                 Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
"R." je kdo?. Na rozpoznání stylů je potřeba lezt od kterýho stupně? To jako nějakou cestu, kde si naklackuju několikátý jištění a pak to dám jakože OS, tak to bude podle tebe OS? Koukám, ty budeš mít taky formu...
...10:13:58 30.11.2022
odpovědět 
                  Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Tak když se teda ptáš čtyřtečko. Pro tebe a podobný pomlouvače a řešiče a případně urážeče (Čtyřtečky, dvojtečky, čárky háčky) je a vždycky i bude R. nikdo. A ty pro mě vždycky budeš taky nikdo. Styly si řeš jak chceš, myslím, že jsou jasně definovaný. Kolik a jak si toho nacvakneš abys měl ten dobrej pocit nechám na tobě. Jde tu o uplně jinou věc. Jde o to (mě konkrétně) že když už napadáš konkrétní osobu s konkrétnim výkonem ( VT a jeho výkon v 9a), měl by ten konkrétní aktér vědět kdo se do něho sere. To že někdo použije ještě cizí a s konkrétní osobou spojenej nick je horší než počet procvaklejch expresek. Stačí ti to takhle?
R.10:42:16 30.11.2022
odpovědět 
                  Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Tak když se teda ptáš čtyřtečko. Pro tebe a podobný pomlouvače a řešiče a případně urážeče (Čtyřtečky, dvojtečky, čárky háčky) je a vždycky i bude R. nikdo. A ty pro mě vždycky budeš taky nikdo. Styly si řeš jak chceš, myslím, že jsou jasně definovaný. Kolik a jak si toho nacvakneš abys měl ten dobrej pocit nechám na tobě. Jde tu o uplně jinou věc. Jde o to (mě konkrétně) že když už napadáš konkrétní osobu s konkrétnim výkonem ( VT a jeho výkon v 9a), měl by ten konkrétní aktér vědět kdo se do něho sere. To že někdo použije ještě cizí a s konkrétní osobou spojenej nick je horší než počet procvaklejch expresek. Stačí ti to takhle?
R.10:42:19 30.11.2022
odpovědět 
                   Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Nevím, koho jsem urazil. Možná jsi zbytečně chytlavej. Jo, ty styly jsou právě docela jasně definovaný a že by lezení na "kusovku" znamenalo "našáhlovat" několik expresek na začátku, to si nejsem jistej. To, že se to tak děje a prezentuje se to, jakože se nic neděje, je druhá věc.
...15:36:18 30.11.2022
odpovědět 
                 Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Lezu si sám pro sebe (a mám svou partu, se kterou mám prostor se zlepšovat, neznám moc lezecké celebrity, zas tak mě to nezajímá), ale když se někdo veřejně chlubí něčím co prostě není pravda, tak mi to docela vadí, zvlášť s ohledem na to, že ten kluk by na to měl, jen by musel ještě trochu maknout.
Lachtan10:25:56 30.11.2022
odpovědět 
                  Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
To je sice všecko hezký, ale pořád to byl útok na výkon někoho sakra konkrétního pod cizim nickem. A poctivost v lezení? Kde je? Vždyť nebyla ani na písku (fujtajxl zase ten prokletej písek) před 100 lety. Hele každej tu výkonostní game nějak hraje. Tady v deníčcích obvzlášť. Když už tady ale chceš někoho takovýho kritizovat,mělo by to mít sakra vysokou úroveň.Jinak je to jenom hnusná sprosťárna. Víš kdybys to 9a vylezl aspoň jako on,bylo by to z hlediska ty kritiky uplně jiný kafe. Hele přeju ti abys měl z lezení hlavně radost.
R. 10:55:58 30.11.2022
odpovědět 
                   Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Dík, ale smiř se s tím, že ten nějakej jinej Lachtan nemá na nick Lachtan žádný výhradní práva. A pokud by tady byl a s tím nickem komentoval jako prihlasenej tak je to vidět.
Lachtan 17:03:08 30.11.2022
odpovědět 
                   Re: Srovnánáváš lezecký styl s genocidou? Jako fakt?
Pardon, jenom úplně okrajově.
Pokud tomu dobře rozumím, Lachtan2 neměl v úmyslu zneužít cizí nick, prostě jenom nevěděl, že tu pod takovým nickem občas někdo konkrétní vystupuje. Takže bych byl v hodnocení mírnější, je to spíš nedorozumění, které už se snad vysvětlilo. Jsem rád, že se to takhle vysvětlilo. Vystupuje v téhle diskusi pod stejným nickem konzistentně i dál, není to zřejmě snaha někoho (staršího majitele stejného nicku) diskreditovat.
Souhlasím, že úplně nejlepší by bylo dělat to neanonymně, třeba přihlášenej. To už je ale dneska asi marnej boj.
Pak ten princip, že kritizovat, aby to mělo nějakou váhu, může jen ten, kdo něco srovnatelného sám dokázal, je falešný a ví se to už dávno. Když třeba doktor nezvládne správně určit diagnózu, může se kriticky ozvat třeba i pacient nebo jeho blízký, ačkoli jsou laici. Publicista-komentátor nebo kritik nemusí být vrcholný politik, ekonom, byznysmen, umělec... aby mohl formulovat kritiku, která má svoji váhu, pokud je přesvědčivě formulovaná.
A ten argument, že se tu vytahuje písek, i když na písku se už dávno taky nehrálo poctivě, mi taky nepřijde v pořádku. Chápu, že se písek k diskusi o sportovním lezení nehodí, ale ta druhá věc se mi zdá divná. Věřím, že byli takoví, co čistě hráli. No a ti nastavují laťku.
A vzpomínám si matně, že kdysi dávno byl třeba tady na Lezci párkrát oceňován i mladý Adam Ondra za to, že si na rozdíl od některých jiných přelezců v rámci svých dost poctivě nastavených limitů taky dolní háky v cestách na vápně nepředcvakával. To nemá být nic proti Vojtovi Trojanovi ani proti tomu, že dneska už si něco sám mistr třeba předcvakne, jenom že hodnocení tady toho momentu nemusí být úplně samozřejmě vedlejší. Ale pro jistotu, já určitě nejsem povolanej k tomu to předcvakávání nějak rozsuzovat.
P.17:49:39 30.11.2022
odpovědět 
 Re: 9a a víc - kterej?
kterej borec? Chápu pointu diskuze, ale zajímá mě k jakému videu se vztahuje.
12:48:07 26.11.2022
odpovědět 
  Re: 9a a víc - kterej?
Řekl bych, že přelez Wild Publico od Vojty Trojana. Na jeho IG je i video a článek o přelezu je tu v cca půlce Lezce.
Apropo Filip Z. je očividně oblíbený terč...
08:04:33 28.11.2022
odpovědět 
 Re: 9a a víc
Kecy o bezpečnosti že první je kokotsky a tak to neni TR ale furt P.. Od kdy to přestává ejt PP a začíná TR? Tady je 3.bh furt PP, když si našáhluju předposlední tak to PP ještě bude? A slaňáky už jo?
Můj názor je jasnej, pokud celá cesta neni cvakaná odspoda z lezecký pozice tak to PP neni. Kdo se bojí a předcvaká si to tak ať si to napíše tak jak to lezl. Takhle to jen dělá zmatky ve stylu. A je jedno jestli to je v 9b nebo v 5a, styly platí pro všechny čísla stejně. K prvnímu jsem se zesral tak jsem ho našáhloval a pak dolezl na erpé = neni vylezeno ve smyslu rotpunktu. To se rovnou může topropovat celý a psát si do deníčku čistě vodspoda..
11:23:54 29.11.2022
odpovědět 
  Re: 9a a víc
+1
 Karlosos13:35:47 29.11.2022
odpovědět 
  Re: 9a a víc
Navic z toho popisu cesty "
Boulder přes 5 nýtů rovně - nalézá do pal Publico 8c" je celkem zrejme, ze 9a cast dal proste top-rope a 8c uz teda dal. Ale no ... jak rikas.
213:37:40 29.11.2022
odpovědět 
  Re: 9a a víc
Ja si osobne myslim, ze se to da uplne lehce vyresit takhle - kdyz nekdo udela prvovystup a kvuli bezpecnosti si cvakne urcity borhak, mel by to verejne sdelit, ze to takhle udelal a ze se takhle cesta muze lezt( prijde mi to logictejsi, nez tam pokazde tahat 5 bouldermatek) takhle to teoreticky muze byt zapsane pp, protoze jinak to lizt nejde.. Ale cvakat si predem borhaky v cestach, ktere jsou vylezeny rp nebo pp, je proste ,, ojeb,, a je to styl RK.. Tohle bych tipl, ze je ten prvni priklad...
. 16:23:10 29.11.2022
odpovědět 
   Re: 9a a víc
Add treba na pisku je uplne nemozne si cvaknout prvni, protoze ho autor daval odspodu a jeste musel zavrtat.. Tam psychika udela hoodne a tam to je ukazakovy ,, ojeb,, neboli RK...
. 16:27:48 29.11.2022
odpovědět 
   Re: 9a a víc
Podle mého názoru je to RK i v případě, že to autor udělal s nacvakanými prvními pěti borháky. To, že to udělal autor nědělá z RK RP.

Nehledě na to, že pokud je to našáhlované, tak to není ani RK, ale TR.
09:27:59 01.12.2022
odpovědět 
 Wild publico pokračování
Já kritiku nemažu protože bych byl chtěl být nějak korektní. At si každý kritizuje co chce. Mažu to pouze protože osobními útoky plevelíte komentáře k cestám. Klidně debatujte tady, to je mi šumák.
 pelda17:34:58 29.11.2022
odpovědět 
  Re: Wild publico pokračování
Bys tam měl smáznout i ten PP přelez, protože podle videa to bylo RK (a to ještě jen pokud k tomu třetímu předtim dolezl volně)
17:45:13 29.11.2022
odpovědět 
   Re: Wild publico pokračování
Ty co tady kritizujou,a asi se ani mílovými kroky nepriblizuji k výkonu Vojty Trojana jsou chudáci co se neumí ani podepsat.
gorbi 18:26:57 29.11.2022
odpovědět 
    Re: Wild publico pokračování
Milý gorbi, o chudácích by se dalo mluvit i u těch, co zuby nehty brání někoho "legální sebeklam", jenom proto, že to je local hero... Neshazuji Vojtův výkon, já a ani asi nikdo z diskutujících tu cestu nevyleze ani TR, ale tohle není vůbec, ale fakt vůbec pointa celého sporu! btw, sv&#279;ho času jsem na tomhle poli taky pravidelně válčil - u mne to zažehl přelez cesty Fly v Rumney - a furt si o tom myslím to samé, ale co už... Je to jako s Mg na písku nebo např. v boulderingu SD nástup ze složené matice. A takhle se dá pokračovat t&#275;měř do nekonečna.
tah-sha-tunga18:33:35 29.11.2022
odpovědět 
    Re: Wild publico pokračování
Cestu kde jsem první našáhloval jsem si nikdy nezapsal jako "lezeno odspoda".
Vůbec tu nejde o výkon, ten mu nikdo nebere, ale o styl kdy uvádí jinej než jak to lezl. Když bude nacvičovat jen třetinu cesty tak si taky napíše OS?Mmch. gorbi je co za podpis a v čem se liší od Já? To pak seš ten posera i ty :P
18:36:06 29.11.2022
odpovědět 
     Zvažte tohle
A proč jste tak upnutý na ty borhaky? Představte si to takhle. Cesta by místo třech predcvaknutych borhaků měla první borhák až tam co kluci poprvé cvakli. Tím pádem by to bylo podle vašich veledůležitých pravidel ok a mělo by to stejný efekt jako kdyby tam ty borhaky normálně byly ale prelezci cvakli až 4 protože do toho čtvrtého se stejne rozjebou ať už je cvakaj nebo ne. Ohánite se tu pískem, ale to prostě nejde přirovnávat, je to úplně jiná kultura. A co se týče stylu: Řídíte se starýma pravidlama co vznikaly v prvopočátcích sportovního lezení, které mělo jinou podobu než jakou má dnes.
Ja 2.020:07:49 29.11.2022
odpovědět 
      Re: Zvažte tohle
Vzhledem k tomu, že všichni zdechnem a pouze některé prvovýstupy mají přesah více generací… a i ty nejlepší směry se časem v prach obrátí… jde o hovno.
Vůbec nejde o číslo cesty.
O to kdo co vylezl…
Jde o to, že OS, RP a PP znamená, že se dole pod skalou navážu na laso a jdu do toho.
Už kvůli respektu k předchozím přelezům má tato diskuze smysl.
Ať to leze !!!
AdamFS22:01:13 29.11.2022
odpovědět 
      Re: Zvažte tohle
Si to predstavuju a reknu ti to takle, mel bych nacvaklej ten ctvrtej a nebo bych do toho nelezl, protoze bych se posral strachy.
22:35:42 29.11.2022
odpovědět 
      Re: Zvažte tohle
1)Pravidla platí v každém normálním sportu v podstatě beze změn. Mění se jen drobnosti, nejčastěji kvůli omezení technických inovací, které by sportovní výkon degradovaly.

2) RP a OS zavedl Albert s Güllichem ve Frankenjuře a to není zase tak dávno.
Kuba Turek23:10:05 29.11.2022
odpovědět 
       Re: Zvažte tohle
Věhlasný internetový plátek (8a.nu) se skalním rankingem, kam zapisují svoje přelezy i věhlasné světové kapacity sportovního lezení , má styly značně okleštěné. Prostě je jiná doba. Jiný přístup ke stylu ,než byl před koncem minulýho století. Ale pořád je veřejně hlásáno nějaké doporučení. Viz stylový semafor. Prostě tam je OS, Flash, Redpoint a Toprope (nebodovaný). Případně si můžete zaevidovat průstup. Za druhej pokus body navíc. Žádný RK tam jednoduše není. Proč asi. Neni v tom takovej bordel. Tyhle takzvaný “stylový blbosti” a zbytečný přehánění čistoty se samozřejmě řeší v diskusi i tam. Ale o trochu míň. Lezec.cz je prostě už takovej skanzen. Deníčkovej,stylovej,přihlašovací. Prostě starej shit. Ve kterym se lidi uráží ,výkony znevažují a malí náckové často vylézají z děr aby pomluvili, poplivali a schovali to za dodržování čehokoliv, co se zrovna hodí. Přitom jakmile si začneš zadávat přelezy hraješ tu game. Proč kritik druhýho neukáže jak je dobrej? Jak je sám čistej! Proč si dá nick někoho jiného? Jednak protože mu to zdejší už dávno překonanej systém umožňuje a druhak, protože lidi často baví víc generovat na druhý hnůj a anonymně druhé kritizovat (Teď byl terč VT a jeho 9a), než aby je těšilo jejich vlastní lezení. No, ale databáze cest je na Lezci celkem slušná. Ne?
R. 10:22:09 30.11.2022
odpovědět 
        Re: Zvažte tohle
Přesně tak :)
Ja 2.012:43:24 30.11.2022
odpovědět 
        Re: Zvažte tohle
Jednoduše ke třetímu nedolezl odspoda ale měl lano hozený svrchu, tak tu cestu PP nevylezl. Stejně tak ten před nim. Holt když je jistění tak kokotsky že se padá na zem, tak to lezou na TR. Pak si to tak ale maj zapsat a ne dělat že to i s lanem shora je furt PP. Podobná situace by byla prohlídnout a nacvičit "jen ke třetímu" a pak si tu cestu napsat OS. A i s našáhlovaným třetím by to pořád bylo OS. A můžete si prskat jak chcete :P
17:21:54 30.11.2022
odpovědět 
     Re: Wild publico pokračování
Kazdej vi, kdo je 'gorbi'. To je jak s tim Lachtanem nahore ...
caliman10:20:08 30.11.2022
odpovědět 
      Re: Wild publico pokračování
Loic Zehani, ktorý Wild Publico vyliezol nedávno mal tiež predcvaknuté tri presky. Dokonca tam mal cvaknutú predĺženú expresku z vedľajšej cesty, ktorú musel cca pri druhom istení vypínať. Cvaknúť druhý asi až taký problém teda pre silákov nie je. Otázka je či pri cvakaní tretieho hrozí zem ale podľa Loicovho videa na instagrame to vypadá, že skôr nie. Ale chalani asi vedia čo robia aj keď je to zvláštna situácia. Na Súľove by takýto prelez neuznal asi nik :)
11:58:13 30.11.2022
odpovědět 
       Re: Wild publico pokračování
Abych řekl co jsem koukal s videí z margalefu,tak skoro všichni co lezou masakry od 9a výš Maj procvakly expresky,i alex megos na the Journey 9b.nastupuje ve velkým previsu kde hrozí pad na zem.tak si myslím že to je u takových masakrů běžná praxe.otazka je jak si to potom zapíše.nejaky kecy o stylu a chudaku co se neumějí podepsat jsou bezpredmetný.
gorbi 08:10:28 01.12.2022
odpovědět 
        Re: Wild publico pokračování
To, že se něco (dnes už téměř standardně) dělá, ještě neznamená, že se podle toho mění pravidla, která jsou daná. Čistě hypoteticky, kdyby závodní jezdci (formule a jiných prostředků) začali v civilu jezdit ve městě 100, máme to tak dělat všichni? (hypoteticky proto, že tohle přirovnání v praktickém provedení pokulhává, ale pozadí nastíněné praxe je stejné)
Pořád mi totiž nejde do hlavy, proč se tahle praxe začala bez okolků akceptovat... Argumenty o bezpečnosti chápu, ale to neznamená, že souhlasím s tím považovat takový výkon za tzv. čistý. Vždyť, když je ta osoba schopná vylézt tak těžkou (nebo často i těžší) cestu, proč má potřebu lézt prvních několik metrů TR? Úplně oprávněně bychom se pak mohli zeptat, proč tedy nelez TR celou cestu, když jde pouze o obtíže lezeckého pohybu - samozřejmě, že nejde a každý to dobře ví, jenom někteří se u prvních několika expresek tváří, že "je to jedno".
A když už - občas se najde specialista, co vyleze cestu po vlastním tak, že si tam ty friendy/čoky předchystá a pak to prezentuje jako "trad" přelez. Tady mu to tedy taky uznáme, že jo? Vždyť šlo o bezpečnost.
tah-sha-tunga09:51:00 01.12.2022
odpovědět 
 Re: 9a a víc
Navážet se do Vojty v případě Wild Publico je trochu mimo. Stejně byl udělaný první přelez a co jsem dohledal, tak i všechny další přelezy. Vojta to lezl tak jak všichni ostatní a pro pochopení by asi bylo třeba se podívat přímo do cesty.
Petr10:22:11 01.12.2022
odpovědět 
  Re: 9a a víc
Cest, kde můžes spadnout pod prvním nebo od druhýho (třetího) blbě je až až a každej má maximum někde jinde. To není případ 9a a víc. Mimo to Vojta na desce předvádí dobré cviky, tak že by nedokázal zapnout si nemyslím.
...14:24:55 01.12.2022
odpovědět 
   Re: 9a a víc
Já si taky nemyslím, že na lehčích cestách by měli lidi riskovat, když se jedná o sportovní zajištěné lezení. Nelíbí se mi hlavně, že tady někdo napadá Vojtu za styl, který před ním použili i jeho předchůdci z užší světové špičky. Myslíš, že kdyby se někdo kousnul a přelezl to teď s nepředcvaknutými nýty, tak bude ve světě uznáván za prvopřelezce?
Petr15:39:57 01.12.2022
odpovědět 
    Re: 9a a víc
To asi ne. Spíš jde o to, že styly jsou jasně daný a pokud se tady bere 3 procvaklá, jako "normální", tak někoho někde jinde napadne třeba 5 atd a sme víš kde. Však ono RK je vlastně taky "kusovka", byť pocitově za míň bodů, tak proč se tomu tak bránit.
15:54:59 01.12.2022
odpovědět 
    Re: 9a a víc
Já bych řekl, že ten, kdo to přeleze tuto cestu od spodu, bez předcvkalých presek by měl bý 1. přelezcem čistého přelezu. Do té doby platí přelez s prvními třemi předcvaklými preskami. Někdo se časem určitě najde, ale potvrá to. On to asi nebude žádný med, když borci, co udělaj víc jak jeden shyb na jednom prstu jedné ruky to takto lezou.
Bobek19:59:05 03.12.2022
odpovědět 
     Re: 9a a víc
Tak jistěže se časem nějaký výstředník najde. Ale že by o něm vyšel oslavný článek a přepisovalo se jméno prvopřelezce, o tom pochybuji.
Petr08:52:32 05.12.2022
odpovědět 
 Re: 9a a víc
Navážet se do Vojty v případě Wild Publico je trochu mimo. Stejně byl udělaný první přelez a co jsem dohledal, tak i všechny další přelezy. Vojta to lezl tak jak všichni ostatní a pro pochopení by asi bylo třeba se podívat přímo do cesty.
Petr12:45:04 01.12.2022
odpovědět 
  Re: 9a a víc
Takze to cistej prelez nema.
16:55:36 01.12.2022
odpovědět 
   Re: 9a a víc
Přesně tak, nemá to čistej přelez. Pokud to našáhloval tak je to TR, pokud dolezl volně nechal se spustit a nestáhl tak RK. Žádný OS, RP ani PP to nebylo.
Vylízt to kombinací TR/PP je i tak supervýkon, ale nebylo to PP
10:51:02 02.12.2022
odpovědět 
  Re: 9a a víc
Cesta byla vylezena stylem TR. Jestliže i autor cesty počítal s tím, že první tři expresky mohou být procvaklé, tak potom je to 9a TR. V případě, že to někdo vyleze opravdu PP stylem bez 50 bouldermatek nebo požární air plachty a bude cvakat od první expresky, tak třeba navrhne vyšší obtížnost.

Ale v podstatě jsou tyto diskuze bezpředmětné. Protože ať si každý leze co chce, jak chce nebo nebo komu kam chce :-) Svět se točí dál a rohlíky kvůli zápisu PP s 3 procvaklými expreskami levnější nebudou ... ;-)

Peace
08:11:59 03.12.2022
odpovědět 
   Re: 9a a víc
Chyba, pokud by měl x bouldermatek a cvakl až třetí tak není co řešit. Cvaknout musí pouze řetěz. Vynechat může cokoli.
15:04:36 03.12.2022
odpovědět 
    Re: 9a a víc
lachtan nezna lachtana a prudi kvuli rk a treti procvakle presce.je to zjevne začátečnik kt.nezna zakladni veci a ridi se jen klasickymi standardizovanymi pravidly ppxrk.casem to pochopi...
pes20:23:38 03.12.2022
odpovědět 
     Re: 9a a víc
Ale ma pravdu.
Kocka10:19:42 04.12.2022
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Padani dnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (174448)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Penelope Ext 6a+ Kalymnos
Bíla šipka Vlevo 5B Sklapsko
Modrá šipka 5A Sklapsko
Buen Café XIa Labské Údolí - Pravý Břeh
AW V Bielatal
Nově komentované:
Přidrž Prdel 7C Komínky
Big Brother 10 Sloup
Big Brother 10 Sloup
Big Brother 10 Sloup
Paráda VIIIb Křížový Vrch

 Nově v diskusi:
Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | anketu vytvářel hotentot? | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů | Re: Training protokol 7b - 8a |

 Nové komentáře:
Re: Bouldery | Re: Skutečně? | Skutečně? | Re: Bouldery | Re: Nejde poslat mimo SLO | Bouldery | Re: Vstupne pro seniory? | Vstupne pro seniory? | Re: Nejde poslat mimo SLO | Re: U nas nic |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (96)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (42)
20. ročník Petrohradského padání (17)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (17)
Boulder Na pláni (13)
Valná hromada ČHS 2024 (12)
ZykyCup (9)
Film Adama Ondry o Bon Voyage 9a po vlastním jištění (E12) (8)
Brazílie - Rio de Janiero - březen/duben (7)

 Nově v inzerci:
MT100 EASYFIT 70L | Zlagboard | Rokytnice/J. St-Pá | Bor bouldering průvodce | Lezečky OCÚN JETT LU, vel. 38 | Ahoj | Statická a dynamická lana | parťačku na skály | Arcteryx GTX-proshell | Arco, Val di mello-Versante sud |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 529 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 530 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 578 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 516 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.