LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lepší blbý než žádný jištění.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Pajkland - Olomouc
Boulder club - Zákupy
Lezecká stěna Harcov - Liberec

Prodejny
HUDYsport - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
HOLAN SPORT - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 úvazek pro těhotné 16.11.2014
Ahoj lezkyně mamky nebo těhule, máte některá zkušenost se sedákem Mountain mama speciálně vyvinutým pro těhotné lezkyně? Zajímalo by mě hlavně srovnání s klasickým celotělákem. Uvažuji totiž o něm, ale netuším, jestli to opravdu stojí za to, vzhledem k dv
 Re: úvazek pro těhotné 17.11.2014
Zkusenost s timto sedakem sice nemam, nicmene na nekterych lezeckych videich americke vyroby jsem vi
  Re: úvazek pro těhotné 17.11.2014
Pokud nemáš zkušenost a nemůžeš mi tedy poradit v tom, na co se ptám, tak se, prosím, k tématu ani n
   Re: úvazek pro těhotné 17.11.2014
Milá Johanko,
pokud máš dost peněz, kup si úvazek pro těhotné. Je to z jůesej a tudíž to bude
    Re: úvazek pro těhotné 17.11.2014
No, tak ti děkuji za další ne-zkušenost :-)
Mimochodem, jestli sis toho nevšiml, oslovila jse
     Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E17.11.2014
Fakt dobrý Johanko :-D :-D znám dobrého psychiatra
      Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E17.11.2014
Tak si k němu zajdi ;-)
      Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E17.11.2014
Rozumíš otázce, nebo máš problém s psaným slovem? Samej kokot tady, klasika lezec...
       Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E17.11.2014
Jenom mimo téma, se zastanu Lezce.cz. Ten přeci nemůže za ty kokoty co sem píšou, psali by kamkoli.
        Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E19.11.2014
Šlo to ... ale stačila jediná neopatrnost a byl bys bez potomka. To je to tvoje "šlo to" ?
         Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E19.11.2014
stacila jedna neopatrnost a mas potomka :)
          Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E21.11.2014
S timhle zkus prijit za nejakym parem, kde si zena prosla neplanovanym potratem... Vole.
           Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E22.11.2014
Co to vole meles? To je proste fakt s kterym se nezbyva, nez smirit. Kolik takhle vzniklo deti?
            Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E23.11.2014
Tohle nikdo nezpochybnuje. Zkus si nejdriv precist diskuzi a zacit trochu premyslet.
             Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E23.11.2014
zkus byt trochu min sebestrednej a zamyslet se... staci kapka a je z tebe tatka. Potrat na to nema v
              Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E24.11.2014
Samozrejme, ze potrat vliv na budouci poceti mit muze.. To, ze ty o tom nic nevis, neznamena, ze to
               Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E25.11.2014
nevim, nechci vedet a je mi to jedno... ja uz sukam pro radost a ty se treba poser :)
                Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E25.11.2014
Tak proc proboha tu o tom diskutujes, kdyz o tom nic nevis a nechces vedet? :D Jinak me je docela pu
     Re: úvazek pro těhotné 17.11.2014
Ahoj sice taky trochu mimo ale mám zkušenost stejnou jako jeden z diskutérů. Lezla jsem v normálním
      Re: úvazek pro těhotné 17.11.2014
Ok,děkuju :-)
Zatím jsem taky s normálním sedákem v pohodě, ale myslím, že za chvíli to už ne
       Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Tak lez TR ale nejisti imho. (To mi přijde ostatně rozumné)
     Re: úvazek pro těhotné 17.11.2014
Děkuji za zopakování toho, na co jsi se neptala. Chtěl jsem jen oklikou napsat, že Tvůj dotaz na dra
      Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Šlo to klidně napsat i třemi větami a hlavně bez toho trapného sarkasmu...manželka napsala jednoduch
       Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
Na agrasivní styl tvé manželky je to velice slušná odpověď, řekl bych.
       výbušná témata na lezci21.11.2014
Kdo se zde v diskusi na lezci pohybuje déle tak ví, že jsou zde určitá výbušná témata, resp. témata
      Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Milý ABL,
jsem ráda, že jste se s manželkou pobavili. Já se narozdíl od vás nebavím.
       Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Lezeni v tehotenstvi se na tehle strance cas od casu objevi a je to porad stejny, dokolecka, dokola
        Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Klobouk dolu. Pekne!
        Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
Hezke. Taky mam ten pocit, ze se sem Johanka prisla primarne pohadat a hledat v kazde vete negativa,
       Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Ahoj, mohla by si sem prosim hodit odkaz na ty odborne studie z kterych vychazis?
Docela by
        Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Prosím tě a neměl bys také odkazy na výzkumy, jak a kdy otěhotnět, už jsem o tom dost č e t l a, ale
         Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Sama Johanka psala, ze ma nastudovano mnoho, i odborneho textu, o rizicich spojenych s lezenim v pru
         Re: úvazek pro těhotné 12.08.2018
Hele, když zabřezneš teď a vrhneš na jaře, tak je sezóna v pohodě. Jednu zimu ve Špánu oželíš.
        Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Jediny skutecne relevantni zdroj v teto veci je biomedicinska databaze Pubmed, ktera je spravovana n
         Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
pregnancy/climbing/mountaineering/risks taky nic ...
         Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
nakolik je neeticke testovat leky v gravidite (ktore su mnohdy potrebne) tak bych chcela videt toho
          Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
Lezení tr lehkých cest není risk ty hovado....
           Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
Re - Slovenka bez nicku
Takze jsme vlastne ve shode. ne? jo - viz. vyse v diskuzi autorciny m
            Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
Opravdu nehodlám jezdit sto kiláků kvůli blbým kecům, tím spíš, když se mě to ani netýká....
             Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
ja si to tak nejak myslel ...
              Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
A to já zase jo, máme to za rohem a zajímá mě, co z tebe vypadne za moudra :-) třeba poslechneme teb
               Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
Pavle,
v bodech.

1. moje argumentace v tehle debate je smerem k Tve zene (Joha
                Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
Týý jo. Kládo, tohle by se mělo tesat. Z mé strany - poklona až na zem. Chtěl bych vládnout slovem j
                Re: úvazek pro těhotné 24.11.2014
Já si to tak nějak myslel...k tvé slohovce, zatím pořád mi nikdo nevysvětlil, co je na lezení tr leh
                 Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana24.11.2014
Poslední msice tehotenstvi se stejne lezt neda, pokud je tedy Johanka cca ve 4tém měsící, bavíme se
                  Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johanku24.11.2014
Asi tak. Palec nahoru!
                   Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johanku24.11.2014
A lezení na stěně je také lezení?? :-)
                  Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana24.11.2014
Ano, mami :-)
                  Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana10.08.2018
Jo, tak v prvním těhotenství jsem lezla ještě v 9. měsíci (v kolmicích i 8-), v druhém pravda jen do
                   Pikaču !?!10.08.2018
nebo jedna bezohledna <|> matka..pikaču !?!
                   Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana11.08.2018
Gratuluju k oběma zdravejm dětem. Podle datumu tý plamenný diskuse už by pomalu mohly lézt samy a vz
                    Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana11.08.2018
Jojo, malej již leze od roka a půl a sedák jsme nekoupili.
                   Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana11.08.2018
No a ten sedák sis tehdy koupila?
                   Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana12.08.2018
Jo, to ma logiku! Uz jsem nekolikrat letel letadlem, tak je jasny, ze ho narozdil od tech co jeste n
                 Re: úvazek pro těhotné 25.11.2014
Pavle,
nemohu Tobe a Tve pani nez poprat nekomplikovany prubeh tehotenstvi a porod zdraveho d
                  Re: úvazek pro těhotné 25.11.2014
Kládo, prď na to. Udělal jsi maximum. Bylo to pěkné počtení, povedená diskuze a spousta podnětů k za
                 Re: úvazek pro těhotné 27.11.2014
No. Pokud jsi, Pavle, z té slohovky (zcela stačí jen z toho, jak je to napsáno) nepochopil, že Kláda
          Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
Není mi příjemné, že tu musím stále opakovat, že jsem sem nepřišla řešit zda lézt či nelézt v těhote
           Re: úvazek pro těhotné 25.11.2014
Nevidíš, neslyšíš, nepřemýšlíš...
Ano, sport je v těhotenství jistě vhodný, to nikdo nerozpor
       Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum18.11.2014
Johanko, ty budeš asi patřit k té skupině samiček, co řeší, jestli je lepší vak, nebo šátek nebo koč
        Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum18.11.2014
Chlapečku to ses netrefil, Johanka nezapadá ani do jedné z tvých možností, to možná tak tvoje stará.
         Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum19.11.2014
Myslim, ze ma naprostou pravdu. Johanka se muze dozvedet pouze lezla jsem s nim a nepotratila/ lezla
          Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum20.11.2014
Naprostej souhlas :)
          Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum24.11.2014
no co myslíš - chtěla slyšet něco jako:
- tééédddááá - ty jsi úúúžžasnááá - na to bych já ne
           Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum25.11.2014
přesně tak!
        Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum21.11.2014
Nechci vypadat jako feminista, ale chlapi zas podobně stupidníma a zacyklenejma nekonečnejma diskuse
     Re: úvazek pro těhotné 11.08.2018
jak to čtu, tak jsi fakt nosná dojnice a naprosto nic nebereš z jiný ho názoru, jenom já já já....
   Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Pokud nerozumis psanemu textu, radeji necti. Dekuji, Johanko.
    Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Rozumím psanému textu a taky se, narozdíl od jiných, dokážu pod každý svůj příspěvek podepsat ;-)
     Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Ahoj Johanko, má žena lezla do 6. měsíce v normálním sedáku (ale na druhém konci). Vidím tady dvě ot
      Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Fakt uplne vypatlanej, ne? Nevidis, ze Johanka chce odpovedi jen zen? Jine neuznava, protoze s tim p
     Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Johanko, ABL píše se sarkasmem ale já se u toho vždy zachechtám. Pravda, čtu to třeba dvakrát abych
     Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Podepsat se pod prispevkem umi kazdy blb. A naopak, vykaslat se na podpis vyzaduje urcitou davku int
 Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Dokud to šlo, tak s normálním sedákem. A pak už to nešlo, takže pohoda.
 Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Ahoj, já lezla v celotěláku a dost mě vadilo, že je bez polstrování,na druhou stranu, už jsem to ke
  Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
U nás to dvakrát bylo stejné. Žádné speciality, jenom pohodlný "horský" sedák se širokými
   Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Několikrát vlastně taky jenom v prsáku, ale to jen v prvních měsících. Hlubočepy, Železniční od 3:05
 Re: úvazek pro těhotné 18.11.2014
Děkuju moc všem (holkám i klukům) za odpovědi týkající se úvazků a zkušeností s nimi :-)
  Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
Johanko, zajimalo by me, co vlastne cekas za odpoved. Bezpecnost nikdo posoudit nedokaze a vlastne t
   Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
většina (nejen) lezců si to mateřství/fotrovství představuje jako Hurvínek válku. ano, občas se asi
   Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
No, i když si to tady většina diskutujících asi nemyslí, tak mám úplně stejné instinkty, jako všechn
    Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
Ahoj Johanko. Nemohu ti odpovědět na tvůj původní dotaz, ale pokud tě zajímá téma lezení v těhotenst
     Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
K čemu je zkušenost jedné ženské?? Myslíš, že naprosto stejnou zkušenost nabude každá další? To jako
     Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
Zase jeden, co ho to děsně žere. :-D Kdyby sis to přečetl pořádně, nebo se třeba na ty stránky podív
      Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
No a mimoto, nebude zkušenost jedné těhotné lezkyně přínosnější, než blbý kecy nějakýho chlapa, kter
       Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
Takze genokologa ci gynokolazku, ktera jeste nemela deti, nepovazujes za plnohodnotne doktory? Proc
        Re: úvazek pro těhotné 22.11.2014
Proč bych je neměla považovat za plnohodnotné doktory? Nechápu kde vidíš souvislosti. Plnohodnotní d
         Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
Asi si v tech prispevcich naleznes to co zrovna chces slyset.. Prispevky tu nejsou vubec tak ofenziv
         Re: úvazek pro těhotné 26.11.2014
No já teda nevím ... příroda to zařídila tak, že dítě je chráněné ve vodě, aby byly eliminovány vněj
          Re: úvazek pro těhotné 26.11.2014
Ty aktivity nejsou nebezpečné jen pro plod, ale i pro toho sportovce, někdy i pro jeho okolí.
    Re: úvazek pro těhotné 21.11.2014
Každému člověku znalému lezce a alespoň se sociální inteligencí včely, musí být jasné, že jakýkoli d
  Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
Johanko, posledni rada (snad dobra), reakci, podobne jako Ty, necekam. V prvni rade by ses mela pora
   Re: úvazek pro těhotné 19.11.2014
Ahoj,
http://www.singingrock.cz/body-2?cat=184
princip je naprosto shodný. Dva body, k
   Re: úvazek pro těhotné 20.11.2014
Není to tak dlouho a mamka se mě ptala na můj názor na něco z politiky. Nevěděla jsem o té věci zhol
    Re: úvazek pro těhotné 21.11.2014
Tak nemas nazor, ale mas stanovisko. Stanovisko, ze te neco nezajima. Proc se tak pohorsovat, kdyz t
 Re: úvazek pro těhotné 20.11.2014
Ahoj, s tím konkrétním úvazkem zkušenosti nemám (a asi málokdo v ČR ano), ale od pohledu mi to přijd
 Re: úvazek pro těhotné 21.11.2014
Mám jeden doma. Je na něm napsáno ma.ma. A je k tomu maglajzák stjného názvu...
  Re: úvazek pro těhotné 21.11.2014
Do třech vět to asi nadám ale zkusím napsat ještě jednu věc. Teda dvě.

1.Taky mě zará
   Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
klobouk dolů, hezká odpověď...
ale máš to marný, stejnak tě Johanka pošle do pryč, protože js
    Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
Ano, samej odborník tady, včetně tebe :-D fakt jsme sem nedávali otázku, jestli lézt, nebo ne, nemus
     Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
jj, když si nezaujatej člověk přečte tuhle diskuzi, tak má ohledně toho kdo se může a nemůže pos...
     Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
Ctete vubec ty prispevky tu nebo je rovnou povazujete za osobni utok a aniz byste si je precetli, ta
     Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
Bych netrpel takovou sebestrednosti. Vsem u p.dele, jestli lezete nebo ne ;). Zcela jiste i cloveku,
    Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
Asi tak. Uz jsem v okoli videl tehotny zensky a zensky na materske resit pekny blbosti, ale sedak pr
     Re: úvazek pro těhotné 23.11.2014
Tak asi ten její chlap vaří, pere, žehlí, uklízí a chodí na kurzy dýchání. No a Johana má čas řešit
      Re: úvazek pro těhotné 24.11.2014
Z tebe musí mít žena- přítelkyně, radost :-)
       Re: úvazek pro těhotné 24.11.2014
To lze poznat z jedne vety v diskuzi? :)
     Re: úvazek pro těhotné 24.11.2014
Tak já už jen čekám otázku když se leze do pokročileho těhotenství, zda je lepší porodit na štandu n
 Re: úvazek pro těhotné-už jsem viděl i jiné krávy24.11.2014
Jednou jsem byl na koncertě Ready Kirken a asi 15m od pódia se pohupovala ženská, a v nosičce (šátku
  Re: úvazek pro těhotné-už jsem viděl i jiné krávy24.11.2014
Johanka není nezodpovědná kráva, ona NIKDY nepadá!
   Re: úvazek pro těhotné-už jsem viděl i jiné krávy24.11.2014
A NIKDY nepadá ani prvolezec kterýho jistí...
    Re: úvazek pro těhotné-už jsem viděl i jiné krávy24.11.2014
Když Johanka nepadá a nepadá ani prvolezec, kterého jistí. Tak nechápu proč potřebuje sedák? Lano, j
 Re: úvazek pro těhotné 26.11.2014
Johano, mne muj gynekolog vynadal když mne videl jezdit na toboganu.... Ten tvuj ti nejspíše rekne a
  Re: úvazek pro těhotné 12.08.2018
vyměň kynekologa..
 Re: úvazek pro těhotné 11.08.2018
Všechny ženský, který lezou v těhotenství jsou nezodpovědný krávy. Toho ještě nenarozeného dítěte mi
  Re: úvazek pro těhotné 12.08.2018
taky to vidim kriticky, ale svůj názor bych dokázal říct, aniž bych ze sebe udělal nevychovanýho srá
   Re: úvazek pro těhotné 12.08.2018
tak sorry, ale tvůj předřečník byl ještě mírnej... -
  Re: úvazek pro těhotné 12.08.2018
Souhlasím.
  Re: úvazek pro těhotné 12.08.2018
Přesně. To nevadí, že mu ublížím, upeču si jiné :-(
 Re: úvazek pro těhotné 12.08.2018
No, co k Johance dodat?
Je sympatické, že by lezla pořád. Ale jako otec 2 dětí říkám, že nem
  Re: úvazek pro těhotné 12.08.2018
Já bych jí to jako otec dítěte také nedovolil. Šílená nezodpovědnost a sobeckost. Bohužel také hloup
   Re: úvazek pro těhotné 12.08.2018
Pánové, sice mám na lezení v těhotenství stejný názor, ale diskuze je 4 roky stará a jestli se nemýl

 kras v pondělí?15.11.2014
Můžete mi prosím poradit, zda se bude dát lézt v pondělí v krase? Nikdy jsem tam nebyl a blíž to mám spíše na slovensko, ale ta předpověď je na pytel, tak bych chtěl vyzkoušet ten pověstný kras. Hlásí tam sice taky nějaké srážky, ale podle obtížnosti douf
 Re: kras v pondělí?16.11.2014
Nekde urcite lezt pujde (pulka indie, vaousy, rorejsy, kostelik, jachymka), ale jestli jsi tam nikdy
  Re: kras v pondělí?16.11.2014
Celkem v pohodě si vybereš ve všech oblastech, záleží, co chceš za obtížnost. Dokonce i ve Žlebech j
 Re: kras v pondělí?16.11.2014
Jet 150 km kvůli Krasu se moc nevyplatí ani v ideálních podmínkách, natož tady v tom podzimním sychr
  Re: kras v pondělí?17.11.2014
tyhle kecy fakt nesnasim... v krase se opravdu da lezt temer vzdy. my si vcera i dnes paradne zalezl
   Re: kras v pondělí?17.11.2014
Nesnášíš? A co má být jako? Proč tu obtěžuješ svými emocemi? Já se tu pokud možno vyjadřuji k rozumn
    Re: kras v pondělí?17.11.2014
když se ti tam nelíbí, tak tam nejezdi a neotravuj tím ostatní. podle mě je to jedna z mála oblastí,
     Re: kras v pondělí?18.11.2014
nejsem zadny propagator krasu, ale myslim, ze to EE trochu moc hroti. nevim, kde se v CR da lip zale
      Re: kras v pondělí?18.11.2014
EE má pravdu, Kras vůbec nestojí za to, nedá se tam kloudně zalézt, počasí je taky nepřející a pokud
       Re: kras v pondělí?18.11.2014
Svata pravda, do Krasu bych nejel ani ze Sloupu tech 10 metru.

 české lezecké filmy15.11.2014
Nevíte kde se dájí stáhnout nebo aspoň přehrát filmy jako Ti z labského údolí, Tenkrát v ráji aneb damals in paradise nebo nějaké jiné dobré české lezecké filmy (Sandstone jsem viděl)?
 Re: české lezecké filmy16.11.2014
http://www.hellspy.cz/ tenkrat-v-raji-aneb-damals-im-paradies-2011-cz-film-avi/ 22389668
 Re: české lezecké filmy16.11.2014
http://youtu.be/Dt3BW03K3GE

 Foto dne14.11.2014
Lužické hory - Česká republika - Nonnesteig.

Sepovo!!!!!

 valley uprising14.11.2014
ahoj,nevite zda je mozny u nas nekde sehnat film valley uprising?
 Re: valley uprising14.11.2014
Určitě tady: http://www.senderfilms.com/index.php

 Kam za hranice?14.11.2014
Ahoj všem,
může někdo prosím doporučit nějakou oblast v Německu poblíž Severních Čech ve slušné dojezdové vzdálenosti? Na jeden den. Koenigsheim prosím vynechejte. Materiál dle zítřejšího počasí.

Díky moc.
 Re: Kam za hranice?15.11.2014
Tam jich jsou desítky a jsou super oblasti, nízké vysoké, s blízkým nástupem, s procházkou. Tolik ce
  Re: Kam za hranice?15.11.2014
Záleží co hledáš? jestli sportovky nebo klasiku. Jaký obtížnosti a tak
  Re: Kam za hranice?15.11.2014
Ty musíš být hroznej borec...
   Re: Kam za hranice?16.11.2014
Proč? To je prostě realita, že když přijdeš sice silnej, ale neumíš lézt, tak si obecně na písku moc
    Re: Kam za hranice?17.11.2014
Pěkná blbost.
    Re: Kam za hranice?17.11.2014
Ale houby....ja jsem vetsinou slabej a lezt moc neumim, ale na pisku (jak u nas tak u Sasiku) si vzd
 Re: Kam za hranice?15.11.2014
Pro 5-6tkové lezce Oderwitzer Spitzberg, pro bouchače tam toho moc není (odhadem jedna devítka, jedn
 Re: Kam za hranice?18.11.2014
Königshain, Oderwitzer Spitzberg, Coswig, Liebethaler Grund, Cunnersdorf, Plauenschauer Grund

 Ostaš-nová cesta14.11.2014
Zdravím, ví někdo, jak se jmenuje a za kolik je nová cesta na Mysu dobré naděje na Ostaši ?
Je vpravo od cesty Konference přiblblých jakoby při hraně přes 2 stříbrné kruhy.
Nejlépe ať se ozvou autoři sem nebo na mail, připravuje se průvodce
 Re: Ostaš-nová cesta14.11.2014
Cus, koukam ze jsi docela informovaný - chystá se i něco nového pro Adršpach? To aktuální je už 1) n
  Re: Ostaš-nová cesta14.11.2014
Jo, prej chystá, ale kdy to bude ..., ta Ostaš vypadá, že snad zjara, ale už to tu párkrát bylo.
   Re: Ostaš-nová cesta17.11.2014
Cesta je od nováku, dodělaná v roce 2013, bohužel u nazvu si nejsem jist, bylo to zapsany ve vrcholo
    Re: Ostaš-nová cesta17.11.2014
No bohužel vrcholovka, která tam mimochodem byla původní, tak je z ní úplnej salát bohužel. Ale díky

 Totes gebirge na podzim?12.11.2014
ahoj, zatim je hezky a na hrebenech jeste neni moc snehu, chteli bychom vyrazit na prodlouzeny vikend na prechod totes gebirge, zadny klettersteigy.

akorat to vypada bidne s chatama, moje predstava byla prespat v sobotu na Pühringerhütte a
 Re: Totes gebirge na podzim?12.11.2014
Na Prielschutzhaus je luxusní winterraum na té druhé jsem nebyl neměl by byt problém to zjistit zde
  Re: Totes gebirge na podzim?12.11.2014
Na Pühringer Hütte je luxusní velký samostatný Winterraum s topením anebo na alpenvereinový klíč můž
   Re: Totes gebirge na podzim?12.11.2014
Tak jsem si nejprve uložil Pühringer Hütte jako možný skialpový cíl, pak jsem si přečet ten tvůj člá
    Re: Totes gebirge na podzim?13.11.2014
Jo, na to naletí skoro každý, jaký je tam pěkný čtyřhodinový nástup v nevelikém pohoří bez ledovců :
    Re: Totes gebirge na podzim?14.11.2014
Nesmis Kubovi vsechno sezrat. Ve vsem prehani, krome jedne veci. A to ze s prumernou kondickou to pr
     Re: Totes gebirge na podzim?14.11.2014
To vyprávěj vídeňským skautům, co byli ještě o hodinu pomalejší než my a o dvě hodiny než Ty. Anebo
      Re: Totes gebirge na podzim?14.11.2014
Kouk sem na mapu a víc než 4 h to trvat nemůže.
   Re: Totes gebirge na podzim?13.11.2014
diky obema za potesujici zpravy :-)
    Re: Totes gebirge na podzim?19.11.2014
Ahoj Filipe, máme Marušky čepku, kterou nechala na WR...napiš na mail a čepku pošlem poštou:-) Pozdr

 výšlap12.11.2014
Ahoj lidi.
Letos jsem si vyšlápnul Mont Blanc a příští rok bych chtěl zkusit Elbrus. Není to ale pevný cíl. Jelikož nemám parťáka tak se nechám zlákat i na jiný kopec.
Kdyby jste měl někdo nějaké plány na příští rok tak mi můžete napsat.
 Re: výšlap13.11.2014
Elbrus vynech. Stejne je to jen takovy krtinec. Zkus rovnou Everest, at to stoji za to.
  Re: výšlap13.11.2014
já bych ho neprudil že je turista, nic proti turistice, žánop. ale vyprudil bych ho vostře že to pat
 Re: výšlap16.11.2014
Na Elbrusu ročně zemře dost lidí, vím to z vlastní zkušenosti. Výšlap to určitě není, i když je to
  Re: výšlap17.11.2014
Musíš být zapálený diskutér. Já bych se na lezce.cz po vlastní smrti už asi vykvajznul.

 letenky Biškek12.11.2014
Zdar,
nevíte někdo o levných letenkách do Biškeku na červen/červenec/srpen? Loni a předloni měli Aeroflot akci kolem 5500, ale na příští léto nikde nic nevidím. Dík za případné info,
Radim
 Re: letenky Biškek16.11.2014
http://www.zivotnacestach.cz/levne-letenky/
zkus kouknout sem :-D

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 úvazek pro těhotné
Ahoj lezkyně mamky nebo těhule, máte některá zkušenost se sedákem Mountain mama speciálně vyvinutým pro těhotné lezkyně? Zajímalo by mě hlavně srovnání s klasickým celotělákem. Uvažuji totiž o něm, ale netuším, jestli to opravdu stojí za to, vzhledem k dvojnásobné pořizovací ceně a taky faktu, že se zatím dá jen objednat z USA... 
Díky
johanka23:58:35 16.11.2014
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné
Zkusenost s timto sedakem sice nemam, nicmene na nekterych lezeckych videich americke vyroby jsem videl par zen v asi 6 mesici tehotenstvi lezt solo. Domnivam se, ze to je mnohem rozumnejsi a take lacinejsi.
10:54:35 17.11.2014
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
Pokud nemáš zkušenost a nemůžeš mi tedy poradit v tom, na co se ptám, tak se, prosím, k tématu ani nevyjadřuj ;-)
Děkuji anonyme.
Johanka13:39:45 17.11.2014
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
Milá Johanko,
pokud máš dost peněz, kup si úvazek pro těhotné. Je to z jůesej a tudíž to bude stoprocentně TOP. Nevím, jak velký břuch už před sebou tlačíš, jak hodně Ti otékají nohy a jak rychle se, oproti "normálnímu" stavu zadýcháš.

Pak zkus zvážit, jestli lezeš každý den, každou hodinu, nebo jednou za měsíc. Potažmo, dvakrát za měsíc.

Vyplatí se ta investice? Nepíšeš v kolikátém jsi, ale ......

Jsi-li na samém začátku těhotenství, lez si klidně v sedáku, nebo, ať je to víc kůůl, tak v šortkosedáku. Rozhodně budeš víc sexy. No a pak, až už Ti začne břicho nabývat na objemu, až se začneš zadýchávat a svačina se Ti bude při každém pohybu cpát cestou necestou ven, až budeš cpát otékající nohy do těsných lezeček, a zjistíš, že si kvůli břichu nevidíš na nohy a do těch bot se vlastně ani neobuješ, tak si asi řekneš, že to opravdu dobrá investice nebyla.

Bohatě stačí celotělák a správný konec lana na cestách, které jsou pro radost a ne do místních nabušených deníčků. Těhotenství není nemoc ale měla by sis tak jako tak dávat bacha.

Holka, ber to s nadhledem, tohle všechno je jen reklama a snaha vyrobit něco, co jiný nemá a jak se ta a ta firma snaží pečovat o lezkyně - matky.

Pravděpodobně čekáš první, jinak by asi nebyl vznesen tenhle dotaz a tak třeba zjistíš, že těhotenství Ti nečiní žádný problém a klidně sis sedák pro těhotné mohla koupit. No nic, tak si ho kup při druhým kousku a třeba skončíš na rizikovém, protože při tom prvním jsi třeba někde něco přehnala.A sedák klidně hnije ve skříni.

Je to rovnice o mnoha neznámých ale výsledek mi vychází pořád jeden. Je to blbost.


P.S.
Nemám zkušenosti s daným sedákem ale mám zkušenost se spoluúčastí na tvorbě potomka a několika měsíčním putování s manželkou při jejím zvětšováním se. Tak.
ABL14:52:05 17.11.2014
odpovědět 
    Re: úvazek pro těhotné
No, tak ti děkuji za další ne-zkušenost :-)
Mimochodem, jestli sis toho nevšiml, oslovila jsem hned v úvodu lezkyně, to je příslušníce ženského pohlaví ;-) Tolik k Tvému zbytečnému sarkasmu.
Rizika lezení v těhotenství znám, prostudovala jsem si desítky materiálů, včetně odborných studií v angličtině a dospěla jsem k názoru, že pokračovat v lezení za dodržení samozřejmých bezpečnostních pravidel mi nic nebrání. Až budeš těhotný ty, můžeš ta rizika zvážit sám :-D
Nepřišla jsem sem diskutovat o tom, jestli je nebo není vhodné lézt v těhotenství, popř. do kterého týdne. Ani jsem se neptala na fyzické projevy těhotenství a jejich vliv na lezecký výkon ;-)
Zajímá mě právě konkrétně srovnání úvazku Mountain mama s jiným celotělákem a jelikož jsi ty nebyl ani těhotný, ani s ním nemáš zkušenost, tak mi tvůj příspěvek přijde tak trochu zbytečný.
Johanka19:36:46 17.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
Fakt dobrý Johanko :-D :-D znám dobrého psychiatra
19:54:16 17.11.2014
odpovědět 
      Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
Tak si k němu zajdi ;-)
20:05:13 17.11.2014
odpovědět 
      Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
Rozumíš otázce, nebo máš problém s psaným slovem? Samej kokot tady, klasika lezec...
20:09:10 17.11.2014
odpovědět 
       Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
Jenom mimo téma, se zastanu Lezce.cz. Ten přeci nemůže za ty kokoty co sem píšou, psali by kamkoli.
Jinak moje žena lezla do 6 měsíce s úplně normálním sedákem a šlo to.
Jirka20:30:48 17.11.2014
odpovědět 
        Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
Šlo to ... ale stačila jediná neopatrnost a byl bys bez potomka. To je to tvoje "šlo to" ? :(
07:49:34 19.11.2014
odpovědět 
         Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
stacila jedna neopatrnost a mas potomka :)
21:06:13 19.11.2014
odpovědět 
          Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
S timhle zkus prijit za nejakym parem, kde si zena prosla neplanovanym potratem... Vole.
09:20:30 21.11.2014
odpovědět 
           Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
Co to vole meles? To je proste fakt s kterym se nezbyva, nez smirit. Kolik takhle vzniklo deti?
23:03:52 22.11.2014
odpovědět 
            Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
Tohle nikdo nezpochybnuje. Zkus si nejdriv precist diskuzi a zacit trochu premyslet.
20:52:25 23.11.2014
odpovědět 
             Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
zkus byt trochu min sebestrednej a zamyslet se... staci kapka a je z tebe tatka. Potrat na to nema vliv a moje zena jim taky prosla.. nu a mame dve krasny deti. BTW lezla i v 6. mesici se standardnim sedakem. Ovsem pouze na TR
23:32:24 23.11.2014
odpovědět 
              Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
Samozrejme, ze potrat vliv na budouci poceti mit muze.. To, ze ty o tom nic nevis, neznamena, ze to tak neni ;).
14:04:12 24.11.2014
odpovědět 
               Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
nevim, nechci vedet a je mi to jedno... ja uz sukam pro radost a ty se treba poser :)
17:01:18 25.11.2014
odpovědět 
                Re: úvazek pro těhotné - Ty VO.E
Tak proc proboha tu o tom diskutujes, kdyz o tom nic nevis a nechces vedet? :D Jinak me je docela putna co delas, neboj. Takze te asi zklamu, ale - pri pouziti tvych slov - neposeru se ;).
18:22:16 25.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Ahoj sice taky trochu mimo ale mám zkušenost stejnou jako jeden z diskutérů. Lezla jsem v normálním sedáku do 5.-6. a pak už to pro mě nemělo cenu. Matky, které znám, používaly normální celotělák taky bez jakýchkoliv problémů i déle. Ten člověk, co psal ten dlouhý příspěvek, je fakt ....
22:24:29 17.11.2014
odpovědět 
      Re: úvazek pro těhotné
Ok,děkuju :-)
Zatím jsem taky s normálním sedákem v pohodě, ale myslím, že za chvíli to už nebude tak pohodlné.
Ale fyzicky mi lezení nedělá žádné problémy, naopak, takže chci lézt tak dlouho, jak to půjde, i kdyby třeba jen pětky na toprope. :-)
Šlo mi teda i o to, že v různých anglicky psaných příspěvcích na netu holky psaly, že v tom těhotenském úvazku mohly i po 5. měsíci jistit, měl by tu váhu rozkládat jinak, než klasický celotělák. Ale uvidím jak dlouho mi tedy to lezení půjde :-)
Johanka22:39:30 17.11.2014
odpovědět 
       Re: úvazek pro těhotné
Tak lez TR ale nejisti imho. (To mi přijde ostatně rozumné)
m.09:42:44 18.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Děkuji za zopakování toho, na co jsi se neptala. Chtěl jsem jen oklikou napsat, že Tvůj dotaz na drahý sedák je naprostá kravina. Nebo ještě jinak, ne Tvůj dotaz, ale ten sedák.

Ale i z té druhé strany, pokud jsi to študovala i v angličtině tak ..... musíš sama uznat, že to ta kravina je. Lajfstalové magazíny sice šíří kde co, ale ptala jsi se na to, že když je to tak drahé, tak zda to má cenu. A tak Ti říkám, že nemá ale pokud anglicky vedené diskuze tvrdí opak, jdi do toho!!!

A jen na okraj, pokud jsem rodu mužského, tak asi každý pochopí, že já opravdu dítě nosit nemohu. Díky za upozornění. Snažil jsem se napsat velice jemně, že Tvoje úvahy jsou úplně mimo mísu. A pokud je mi známo, tak tady doma mi pobíhá dost studijního materiálu na kterém jsem se podílel a drahé polovičce jsem pomáhal v nejedné .... chvilce. A její komentář psát nebudu, nejsem Zeman.

Prostě sedák zůstane sedákem a celotělák celotělákem. Pokud myslíš, že se Ti líp budou házet tlamy v mama mauntinu, jdi do něj a do deníčku si napiš další pořádný prásk, protože asi se řadíš tam, kam jsem Tě řadit nechtěl. Ale máš to dostatečně nastudované, tak neváhej a jdi do toho.

A nezapomeň taky prostudovat materiály v několika jazycích, jak se v těhotenství šněrovat v autě. I když OnaDnes to popisovala krásně. Česky. S manželkou jsme se docela dobře bavili.

Závěrem, je to kravina ale jdi do toho. Fakt, jdi do toho, oceníš to. Neváhej. Veškeré další dotazy jsou zbytečné. A přeju hodně úspěchů.
ABL23:25:39 17.11.2014
odpovědět 
      Re: úvazek pro těhotné
Šlo to klidně napsat i třemi větami a hlavně bez toho trapného sarkasmu...manželka napsala jednoduchou otázku, čekali jsme jednoduchou odpověď a ne od někoho, kdo z ní bude dělat blbce..více už nebudu reagovat, jen jsem musel napsat na ty tvé bláboly... Pavel
05:34:09 18.11.2014
odpovědět 
       Re: úvazek pro těhotné
Na agrasivní styl tvé manželky je to velice slušná odpověď, řekl bych.
07:53:25 19.11.2014
odpovědět 
       výbušná témata na lezci
Kdo se zde v diskusi na lezci pohybuje déle tak ví, že jsou zde určitá výbušná témata, resp. témata s velkým potenciálem flamewar. Jedná se namátkou o:

- lezení v těhotenství
- dojišťování písků a pískařská etika obecně
- bývalo kdysi mg na písku, nyní je to již naštěstí vyčpělé
- tvorba nových oblastí "za každou cenu"
- fungování ČHS
- sportovní lezení dětí
- působení některých konkrétních osobností českého lezení, ať již v roli lezecké, bafuňářské nebo správcovské
- psi a děti pod skalami
- metodika (ty jsi kokot, že to děláš takhle!, ne, kokot jsi ty, že to tak neděláš..!)
- technické a redakční fungování lezce.cz
- (horo)lezecká neštěstí
- Petr, Bára a Jáchym
atd..

Kdo některé z těchto témat načne, ocitá se automaticky v pozici eolického sedláka, tedy někoho, kdo seje vítr a sklízí bouři.
honza15:41:36 21.11.2014
odpovědět 
      Re: úvazek pro těhotné
Milý ABL,
jsem ráda, že jste se s manželkou pobavili. Já se narozdíl od vás nebavím.
Mojí první odpověď jsem ti napsala v duchu, v jakém jsi psal ty, ale teď už mi to za to nestojí. Nevíš o mě nic, neznáš mě, ale děláš závěry, najednou ti je jasné jak lezu, co lezu, co plánuji lézt v těhotenství a jakým stylem, dokonce jsi i někde mezi řádky vyčetl co čtu za literaturu anebo snad že na ten úvazek mountain mama jsem narazila v nějakém "lajfstajlovém" časopise. A k tomu si ještě musíš přidat sarkasmus, protože jinak zřejmě komunikovat neumíš.
Prostě takoví lidé, co si myslí, že sežrali všechnu moudrost světa (třeba proto, že splodili děti) jsou mezi námi. Občas by neškodilo se zamyslet, na základě čeho vlastně soudíš ostatní lidi.
A pokud se vrátím k tématu. Kdybych byla přesvědčená, že ten úvazek pro těhotné je prostě něco, co musím mít, asi bych tady vůbec svůj dotaz nevznesla. Nepřišla jsem na něj v žádném lifestylovém časopise, ale úplně náhodou při pročítání blogu jedné těhotné lezkyně. Proto jsem o něm chtěla vědět víc, nejlépe z něčí osobní zkušenosti. Stejně jako se sem chodí lidé ptát na osobní zkušenost s jakýmkoliv jiným lezeckým materiálem.
Ano, firmy se samozřejmě předhánějí v soutěži a neustále se snaží vyvíjet nové a lepší věci, které konkurence nemá, a to nejen pro těhotné, ale týká se to i běžného lezeckého vybavení. Kdybychom se řídili tvojí logikou, mohli bychom stále lézt např. v kopačkách a tvrdit, že lezečky jsou prostě jen marketingový tah nějaké firmy, která se nás snaží oblbnout reklamou. A jistítka jsou přeci taky úplně zbytečná, jistit se dá úplně v pohodě přes půlloďák. No ano, dá se to, ale v lezečkách a s jistítkem to třeba někomu může vyhovovat víc, i když tobě možná ne..
Čus
Johanka06:04:52 18.11.2014
odpovědět 
       Re: úvazek pro těhotné
Lezeni v tehotenstvi se na tehle strance cas od casu objevi a je to porad stejny, dokolecka, dokola - nove ci objevne vecne argumenty, podle mne neexistuji...

http://www.lezec.cz/clanky.php?key=8379

Otazka jednoho konkretniho komercniho produktu je svym zpusobem zastupna, podstata se nemeni - lezt si nelezt v tehotenstvi?

Jsem muz a prestoze s pravdepodobnosti hranicici s jitotou ani jednou za zivot nebudu tehotny o porodu na vlastni kuzi nemluve, se citim zpusobily vec soudit. Neni podstatne, zda je mou kvalifikaci osobni zkusenost nebo profesni odbornost - v obecnem smyslu mam oboji.

KAZDOPADNE: pro vsechny - nejen zeny, bych rad v teto souvislosti doporucil k nahlednuti napriklad doporuceni ACOG (American Congress of Obstetricians and Gynecologists) k provozovani sportu v tehotenstvi - http://www.acog.org/Patients/FAQs/Exercise-During-Pregnancy.

Vratim-li se k dotazovanemu produktu, pak bych se treba snazil zjistit v jakem je vztahu napriklad k citovanemu doporuceni na ramec obvykleho "liability disclaimer", ze riziko souvisejici s pouzivanim je vylucne Tvoje.

Formalne. Dovedu si predstavit, ze napriklad v USA (nelze si myslet, ze tomu podobne nebude v case i u nas) by cela rada pojistovatelu zdravotni prece pravdepodobne odmitla hradit peci cerpanou v souvislosti se zdravotnimi problemy vzniklymi dusledkem aktivit tohoto typu. Kritickym argumentem pak budou (jsou) doporuceni podobna tomu uvedenemu vyse - "lezecke" duvody typu bylo to na druhem v takovem pripade fungovat nebudou.

Lidsky a vecne: Za mne je cela vec o selskem rozumu, prioritach a posuzovani rizik. Ze sportovne lezeckeho hlediska neni, po vlastni zkusenosti z posledni doby s opakovanymi mnohamesicnimi (nyni i dele nez rok) trvajicimi treninkovymi vypadky, tehotenska pauza k reseni ...

Posledni poznamka pro autora(ku) a diskutery(ky) - octne-li se ve verejnem prostoru (coz asi tato nemoderovana diskuze je) dotaz, neni se mozne divit, ze se diskutuji vec i (primo) souvisejici, coz se zde deje.
J. Klada10:20:58 18.11.2014
odpovědět 
        Re: úvazek pro těhotné
Klobouk dolu. Pekne!
13:26:25 18.11.2014
odpovědět 
        Re: úvazek pro těhotné
Hezke. Taky mam ten pocit, ze se sem Johanka prisla primarne pohadat a hledat v kazde vete negativa, a spousta nametu k jejimu dotazu v prispevcich uvedenych ji vubec nezajima.
07:59:29 19.11.2014
odpovědět 
       Re: úvazek pro těhotné
Ahoj, mohla by si sem prosim hodit odkaz na ty odborne studie z kterych vychazis?
Docela by me zajimaly. Moc jsem to nehledala, ale jediny jakztakz relevantni studie k tomuto tematu mi prisly studie zabyvajici bezpecnsotnimi pasy v autech a jejich moznemu impaktu na tehotnou zenu.
13:19:57 18.11.2014
odpovědět 
        Re: úvazek pro těhotné
Prosím tě a neměl bys také odkazy na výzkumy, jak a kdy otěhotnět, už jsem o tom dost č e t l a, ale stále v tom nemám jasno. Děkuji za případné odpovědi.
Pukanka14:50:36 18.11.2014
odpovědět 
         Re: úvazek pro těhotné
Sama Johanka psala, ze ma nastudovano mnoho, i odborneho textu, o rizicich spojenych s lezenim v prubehu tehotenstvi. Tak neni od veci se s nima podelit s ostatnima. Uz jen v teto diskusi vidis, ze v tom dost lidi plave a nema dostatecne vedomosti, coz se o otehotneni moc rict neda.. Takze tenhle tvuj trapnej pokus o sarkasmus moc neberu.
15:21:41 18.11.2014
odpovědět 
         Re: úvazek pro těhotné
Hele, když zabřezneš teď a vrhneš na jaře, tak je sezóna v pohodě. Jednu zimu ve Špánu oželíš.
10:28:45 12.08.2018
odpovědět 
        Re: úvazek pro těhotné
Jediny skutecne relevantni zdroj v teto veci je biomedicinska databaze Pubmed, ktera je spravovana narodnim ustavem zdravi (NIH) v Bethesde, USA. Kazdy dalsi (nejspise neoponovany) zdroj je sekundarni ci problematicky validovatelny.
Nejmene verohodne jsou kolekce osobnich zkusenosti v diskuznich forech. Je naivni ocekavat, ze nekdo bude verejne prezentovat/publikovat negativni zkusenost tykajici se zdravotnich komplikaci (zejmena tech nejvaznejsich) vzniklych v souvislosti s lezenim v tehotenstvi. V citovane drivejsi diskuzi prekvapive nekolik holek priznalo tehotenskou patologii v souvislosti z lezenim.
Zadani klicovych slov gravidity/mountaineering/ climbing/trauma/risks v nejruznejsich kombinacich poli a konektoru AND ci OR nevedlo ani tenkrat ani dnes k jedinemu Pubmed vysledku. Pokud byste nekdo neco validniho nasel, dejte sem odkaz.
Duvod absence cehokoliv kriticky reprodukovatelneho je, podle mne, jediny: jakoukoliv studii v teto oblasti nema smysl delat z duvodu minimalniho benefitu pro lidske zdravi a zasadnich etickych restrikci vyplyvajicich ze zjevne rizikovosti. Nelze ocekavat, ze nekdo bude resit rozdil mezi lezenim na prvnim a jinych koncich lana ci (ne)rizikovost boulderingu - je to irelevantni z podstaty, stejne irelevantni jako studovat limity bezpecnosti vzpirani nebo kickboxu v tehotenstvi.
Zustat fit v tehotenstvi je podle mne mozne prirozeneji.
J. Klada22:25:20 18.11.2014
odpovědět 
         Re: úvazek pro těhotné
pregnancy/climbing/mountaineering/risks taky nic ...
J. Klada23:51:56 18.11.2014
odpovědět 
         Re: úvazek pro těhotné
nakolik je neeticke testovat leky v gravidite (ktore su mnohdy potrebne) tak bych chcela videt toho kto bude skouset risk/benefit lezeni v tehotenstvi...

08:17:22 22.11.2014
odpovědět 
          Re: úvazek pro těhotné
Lezení tr lehkých cest není risk ty hovado....
08:25:06 22.11.2014
odpovědět 
           Re: úvazek pro těhotné
Re - Slovenka bez nicku
Takze jsme vlastne ve shode. ne? jo - viz. vyse v diskuzi autorciny materialy v anglictine.

Re - "...hovado..." bez nicku
Konecne to tady nekdo napsal(a) pekne po pravde. DOPORUCUJI nemazat, ale naopak vytesat ...
Pokud bys mel(a) zajem o zduvodneni proc bych si dovolil nesouhlasit - vecer BW, rad si o tom promluvim (do cca 2 minut by melo stacit, zbytek je tady).
Poznavaci znameni:
1. nemam vytrvalost
2. za ocima nemam dutinu
J. Klada09:55:42 22.11.2014
odpovědět 
            Re: úvazek pro těhotné
Opravdu nehodlám jezdit sto kiláků kvůli blbým kecům, tím spíš, když se mě to ani netýká....
10:18:40 22.11.2014
odpovědět 
             Re: úvazek pro těhotné
ja si to tak nejak myslel ...
J. Klada10:32:15 22.11.2014
odpovědět 
              Re: úvazek pro těhotné
A to já zase jo, máme to za rohem a zajímá mě, co z tebe vypadne za moudra :-) třeba poslechneme tebe a doporučení gynekologa hodíme za hlavu...kdy tam býváš? Taky prosím přesnější popis, takhle tě opravdu nepoznáme...Pavel od Johy
22:02:10 22.11.2014
odpovědět 
               Re: úvazek pro těhotné
Pavle,
v bodech.

1. moje argumentace v tehle debate je smerem k Tve zene (Johanka) vecna, neosobni, nezesmesnujici (pokud neco tento dojem vyvolalo, nebylo to ucelem), zdroje ktere cituji jsou overitelne. Vyse jsem uvedl odkaz na starsi debatu na teto strance (lezec.cz), obsahovou revizi obou debat jsou tyto spektrem argumentu IDENTICKE (vcetne vsech argumentu uvedenych v nejrecentnejsim prispevku Tve zeny). Za sebe nic dalsiho dodat nemohu.

2. jedina ma ironizujici odpoved je na anonymni vulgarizmus vyse. Smerem k Johance jsem finalizaci debaty (stejne jako ona sama) konstatoval drive.

3. peiorativni frazovani o "moudrech" z Tve strany lze chapat jako zesmesnujici a argumentacne tangencialni. Banalizujici dvojtecka a prava zavorka na veci nic nemeni. Jsem si jist, ze pri osobnim setkani a s naslednou znalosti me zivotni/lezecke/odborne zkusenosti by si toto spojeni s velkou pravdepodobnosti nepouzil. Duvodem pro nick je nizka diskuzni urovne tohoto serveru a sama podstata diskutovaneho tematu.
Mohu byt uplne kdokoliv - skladnik ve sroubarne, ale take reinkarnace profesora Semmelweise. Muze mi byt stejne dobre 15 ale take 95. Kriticky je obsah toho co jsem zde napsal. Z Tveho vyjadreni je evidentni, ze obsah pro Tebe neni podstatny.

4. tuhle debatu nevedu jako flame, ale protoze vec povazuji za problem/otazku vyznamnou zejmena z duvodu potencionalniho rozvoje tehotenske/perinatalni/neonatalni/vyvojove pediatricke patologie.

5. doporuceni ve vztahu k provozovani jakehokoliv sportu v tehotenstvi jako par hledejte u lekare specialisty vcetne pouzivani lezeckych pomucek a vybaveni. Nelze nez ocekavat, ze prislusny lekar takove doporuceni vyslovi na zaklade existujicich zavaznych a kriticky vyslovenych "guidelines" domaci, ci zahranicni/mezinarodni respektu hodnou odbornou spolecnosti.

6. s odkazem na bod 3 je jasne, ze ty dve minuty, ktere bychom stravili tim abych Ti rekl, kdo jsem a ja zjistil, kdo jsi Ty/vy, by byly vyhozeny cas. Moje "moudra" jsou tady.

7. Kdyby nahodou cela tahle diskuze byl "trolling" pak se jedna o vec velmi neodpovednou. Z me strany tomu tak neni.






J. Klada13:24:32 23.11.2014
odpovědět 
                Re: úvazek pro těhotné
Týý jo. Kládo, tohle by se mělo tesat. Z mé strany - poklona až na zem. Chtěl bych vládnout slovem jako Ty. Pokud tohle druhá strana nepochopí, (jako že ne) tak už se nejedná o trolling ale trotling, v nejčistší podobě. Děkuji za pěkné čtení. Udělal jsi maximum.
ABL17:11:25 23.11.2014
odpovědět 
                Re: úvazek pro těhotné
Já si to tak nějak myslel...k tvé slohovce, zatím pořád mi nikdo nevysvětlil, co je na lezení tr lehkých cest nebezpečné ( ani gynekolog to nezakázal, zvláštní). To by si ženská nesměla dojít ani na záchod, aby cestou náhodou nezakopla, nesměla chodit do práce do devátého atd. Zajímavé, že nad tím se nikdo nepozastaví... Ženský, ať pěkně makaj, uklízej, to můžou, ale pokračovat v celoživotní zálibě? Ha, nezodpovědnost!... Spousta napsaných vět, ale zase o ničem, bohužel. Tímto sem přestávám chodit, číslo to a reagovat. Možnost osobního vysvětlení si dostal, ale si jen internetoví všeználek, jako většina zde... Pavel od J.
09:48:14 24.11.2014
odpovědět 
                 Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana
Poslední msice tehotenstvi se stejne lezt neda, pokud je tedy Johanka cca ve 4tém měsící, bavíme se tedy o následujících cca 3 měsících, to je prosinec, leden, únor, indoor lezení. Je pro mě záhadou, že kvůli tak krátkému období a kvůli lezbě na umělé stěně, se Vám chce vůbec utrácet energii shaněním sedáku a plamennou diskuzí na netu. Běžte dělat jinej sport a pro dobu těhotenství to berte jako spestření ....po porodu stejně budete muset přehodnotit dosavadní styl života a tyto zábavy už asi nebudou priorita. Selskej rozum do hrsti!
ten, kdo o tom ví víc10:50:36 24.11.2014
odpovědět 
                  Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johanku
Asi tak. Palec nahoru!
11:23:24 24.11.2014
odpovědět 
                   Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johanku
A lezení na stěně je také lezení?? :-)
13:40:58 24.11.2014
odpovědět 
                  Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana
Ano, mami :-)
12:02:06 24.11.2014
odpovědět 
                  Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana
Jo, tak v prvním těhotenství jsem lezla ještě v 9. měsíci (v kolmicích i 8-), v druhém pravda jen do konce sedmého měsíce, ale spíš proto, že už mě to pak nebavilo. A kupodivu mě lezení nepřestalo bavit ani po prvním, ani po druhém porodu.. ten kdo o tom ví víc? Asi chlap, že? &#128513;
Johanka22:55:21 10.08.2018
odpovědět 
                   Pikaču !?!
nebo jedna bezohledna <|> matka..pikaču !?!
23:44:10 10.08.2018
odpovědět 
                   Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana
Gratuluju k oběma zdravejm dětem. Podle datumu tý plamenný diskuse už by pomalu mohly lézt samy a vzájemně se jistit.
honza20:33:57 11.08.2018
odpovědět 
                    Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana
Jojo, malej již leze od roka a půl a sedák jsme nekoupili.
Pavel23:57:09 11.08.2018
odpovědět 
                   Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana
No a ten sedák sis tehdy koupila?
21:37:37 11.08.2018
odpovědět 
                   Re: úvazek pro těhotné - pro Pavla a Johana
Jo, to ma logiku! Uz jsem nekolikrat letel letadlem, tak je jasny, ze ho narozdil od tech co jeste neleteli mohu i pilotovat.
09:46:24 12.08.2018
odpovědět 
                 Re: úvazek pro těhotné
Pavle,
nemohu Tobe a Tve pani nez poprat nekomplikovany prubeh tehotenstvi a porod zdraveho ditete.

Je pro mne skutecne obtizne vest debatu v situaci, kdy Ty jako protistrana nejsi schopen diskutovat slusne, nekonfrontacne a vecne argumenty pro Tebe nemaji vahu. Taktez neni mozne diskutovat pokud nerozlizujes mezi aktivitami bezneho zivota, nepredikovatelnymi nestastnymi nahodami a provozovanim sportu, ktery je inherentne rizikovy (vyskou samotnou napr.). Jak jsem psal vyse, je irelevantni resit zda TR a v nizkych stupnich obtiznosti.

Za sebe mohu jen doporucit abyste zvazili rekonzultaci s osetrujicim gynekologem/gynekolozkou s odkazem napriklad na doporuceni ACOG (viz. vyse) a ujistili se, ze lekar(ka) dobre rozumi zakladni biomechanice upnuti sedaciho uvazku (ci jeho ekvivalentu) do oblasti male panve a dolni casti dutiny brisni. Vhodne, by dle meho nazoru bylo, abyste sedak, ktery pouzivate do ordinace prinesli a pred lekarem se do nej Tva pani upnula. Zajiste tez mate moznost dotazovat se na zaklade jakych kriticky overitelnych zdroju je/bylo doporuceni (pozitivni nebo negativni smerem k provozovani lezeckeho sportu) vysloveno, tzn. jedna-li se o nazor tzv. "evidence based".




J. Klada00:47:41 25.11.2014
odpovědět 
                  Re: úvazek pro těhotné
Kládo, prď na to. Udělal jsi maximum. Bylo to pěkné počtení, povedená diskuze a spousta podnětů k zamyšlení. Z mého pohledu tu bylo i málo sprosťáren a nesmyslných útoků typu ..."ty vole! .... ne, ty si vůl!!!!

Takže i já, jakožto tatík od tří kousků - dle podoby soudím, že jsou i moje - jsem zde našel mnoho poučného. Teď mě jen napadá, zda jsem to nenapsal špatně, slovo MOJE tedy raděj nahradím numerem 50%. Ať je klid a nikoho nepobuřuji.

Jen je škoda že pseudotazatelé rozvířili hranou diskuzi. Nějak se mi totiž nechce věřit, že by někdo mohl být tak mimo. Ale při pohledu na HRAD nad Vltavou si říkám, že to spíš asi pravda bude a že to ti lidé bohužel mysleli vážně.
No, nic naplat, dám si ještě hlt nějaké dobroty, neboť jak známo - napařený otec = šťastná rodina. Díky za pěkné čtení.
ABL22:05:22 25.11.2014
odpovědět 
                 Re: úvazek pro těhotné
No. Pokud jsi, Pavle, z té slohovky (zcela stačí jen z toho, jak je to napsáno) nepochopil, že Kláda je zcela zjevně medicínsky vzdělaný a pracující v oboru, tak už ti/vám asi fakt není pomoci.
Zajímavý je, že jak se ze začátku J.K. snažil psát "lidsky", tak - pravděpodobně díky tomu, že chtěl odfiltrovat své nasrání - ke konci ujel k naprosto jasně identifikovatelnýmu žargonu lékařských zpráv...
09:43:34 27.11.2014
odpovědět 
          Re: úvazek pro těhotné
Není mi příjemné, že tu musím stále opakovat, že jsem sem nepřišla řešit zda lézt či nelézt v těhotenství, ale úvazek.
Pokud jde o lezení, mám v tom jasno, lezu TR, před těhu Os 8, teď TR max 7, prozatím, jsem si v tom natolik jistá, že dokážu odhadnout, kdy mi hrozí vypadnutí a v takovou chvíli se nechám dobrat. Nemůžu ovlivnit např. uvolněný chyt, proto ale danou cestu leze nejdřív můj manžel a teprve potom já a ještě k tomu TR. Momentálně jsem ve 4. měsíci, očekávám, že s obtížností cest půjdu postupně níž.
Pokud jde o risk a benefity. Mnohem větší riziko úrazu hrozí ženě při domácích pracích, např. uklouznutí v koupelně při věšení prádla, při vytírání apod., nepřiměřená námaha při tahání těžkých nákupů. Kdo tedy hodlá ženě zakazovat sportovní aktivity v těhu, doufám že za.ní taky převezme veškerou péči o domácnost ;-)
Benefity jsou naprosto jasné, sportování v těhotenství se vysoce doporučuje, pomáhá např. připravit lépe tělo na porod, uvolněné, posílené a protažené dno pánevní, ale i jiné svaly, porod značně ulehčí. Dále pomáhá prokrvovat pokožku a předcházet vzniku strií. Další důvod je přiměřený váhový přírůstek, protože ačkoliv si mnoho žen myslí, že přibrat 20-30kg je normální, není tomu tak, u ženy s BMI v optimálním rozmezí je doporučený váhový přírůstek 12kg. Mimo to ani po porodu jistě nebude na škodu, pokud si žena zachová jistou svalovou hmotu, místo toho, aby se během devíti měsíců rozkydla v jednu sádelnatou horu.
ALE, tím nejzásadnějším důvodem k lezení a benefitem je psychická pohoda nastávající maminky. Psychika je v těhotenství ještě mnohem důležitější než jindy a žena, která např. jako já je zvyklá pravidelně lézt, leze (s pauzami) už víc než 10 let a stále jí to těší a dělá jí to šťastnou, tak bude určitě ve větší psychické pohodě když bude s lezením moct pokračovat, než kdyby měla sedět doma, na lezení myslet a být z toho nešťastná. Šťastná maminka=šťastné miminko.
A kdo to ani teď nedokáže pochopit, tak je v mých očích prostě jen do sebe zahleděný zabedněnec...
Johanka 17:51:32 22.11.2014
odpovědět 
           Re: úvazek pro těhotné
Nevidíš, neslyšíš, nepřemýšlíš...
Ano, sport je v těhotenství jistě vhodný, to nikdo nerozporuje, pravděpodobnost bych sem netahal.
Myslím, že tady vskutku jde o to, že veškerá odborná doporučení stran sportu v těhotenství jasně říkají, že by se žena měla vyvarovat sportů, kde hrozí pád, i z malé výšky. Řikej si co chceš, ale i na TR si člověk může ublížit, napadá mě tidíc a jeden způsobů jak...
Evidentně jste předem rozhodnutí a věcné a logické argumenty ignorujete, či využíváte různých argumentačních faulů k vyhnutí se pravé konfrontaci, která by nutně musela skončit konstatováním(v ideálním případě): "No, možná tam vyšší riziko ublížení na zdraví je, ale já to chci stejně dělat a jsem rozhodnuta a je mi jedno, co si kdo myslí, nehledě na argumenty a dělat to prostě budu...) Pak ale vůbec nemělo smysl se do té diskuze pouštět, což jste nevydrželi, z čehož usuzuji, že si nejste jisti a potřebujete to obhájit i sami před sebou...
k.08:11:03 25.11.2014
odpovědět 
       Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum
Johanko, ty budeš asi patřit k té skupině samiček, co řeší, jestli je lepší vak, nebo šátek nebo kočárek s okénky nebo bez něj. Selský rozum používáš? Pokud ano, tak mi ještě napiš, co sis myslela, že ti jiné samičky odpoví: a) ano, lezla jsem v normální sedáků a potratila. b) ano lezla jsem v normálním sedáku a nepotratila c) lezla jsem v normálním sedáků a bylo to příjemné d) lezla jsem v normálním sedáků a bylo to nepříjemné a to by se asi opakovakovalo i se specíálním sedákem. Mně tak nějak tím selským rozumem přijde, že stejně jako každá nelezoucí těhotná samice má jiný průběh těhotenství, tak i lezoucí a sedák s tím hov.o co změní.
Janeček14:57:19 18.11.2014
odpovědět 
        Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum
Chlapečku to ses netrefil, Johanka nezapadá ani do jedné z tvých možností, to možná tak tvoje stará... Zbytek tvého výplodu netřeba komentu, kecy kecy kecy...
23:49:45 18.11.2014
odpovědět 
         Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum
Myslim, ze ma naprostou pravdu. Johanka se muze dozvedet pouze lezla jsem s nim a nepotratila/ lezla jsem s nim a potratila. A nebo co vlastne chce slyset jako odpoved na svuj dotaz? Jina relevantni me fakt nenapada.
08:04:32 19.11.2014
odpovědět 
          Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum
Naprostej souhlas :)
Kamil16:55:52 20.11.2014
odpovědět 
          Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum
no co myslíš - chtěla slyšet něco jako:
- tééédddááá - ty jsi úúúžžasnááá - na to bych já neměla odvahu...
- to je paráda jak to zvádáš a ještě takovejhle sport
- jee, hlavně opatrně - ať se mimískovi nic nestane !!!
- tak ať Tě hlavně manža pořádně jistí !!!

nebo tak něco...
15:00:24 24.11.2014
odpovědět 
           Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum
přesně tak!
08:14:25 25.11.2014
odpovědět 
        Re: úvazek pro těhotné - samičky a selský rozum
Nechci vypadat jako feminista, ale chlapi zas podobně stupidníma a zacyklenejma nekonečnejma diskusema řešej výhody zážehovýho a vznětovýho motoru .. apod..
honza17:05:13 21.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
jak to čtu, tak jsi fakt nosná dojnice a naprosto nic nebereš z jiný ho názoru, jenom já já já....
jepis22:04:40 11.08.2018
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
Pokud nerozumis psanemu textu, radeji necti. Dekuji, Johanko.
07:57:20 18.11.2014
odpovědět 
    Re: úvazek pro těhotné
Rozumím psanému textu a taky se, narozdíl od jiných, dokážu pod každý svůj příspěvek podepsat ;-)
Johanka 09:55:28 18.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Ahoj Johanko, má žena lezla do 6. měsíce v normálním sedáku (ale na druhém konci). Vidím tady dvě otázky - je ten spešlcelotělák o tolik lepší? Vyplatí se ta investice na tak krátkou dobu?
Jeňa10:37:33 18.11.2014
odpovědět 
      Re: úvazek pro těhotné
Fakt uplne vypatlanej, ne? Nevidis, ze Johanka chce odpovedi jen zen? Jine neuznava, protoze s tim prece nemohou mit zkusenost. I kdyz tva odpoved ji asi neurazi, tak ti za ni mozna i podekuje ;).
Ohanka13:16:54 18.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Johanko, ABL píše se sarkasmem ale já se u toho vždy zachechtám. Pravda, čtu to třeba dvakrát abych pochopil.
Máme dvě děcka a tak chci jen napsat že to co bylo ABL popisováno, tak probíhalo i u nás. Já bych to rozhodně nekupoval. Důvodů proč ne už bylo do davu hozeno dost. S lezečkama atd. tohle fakt nemá nic společného.
A když jsme googlovali společně s manželkou abychom taky věděli o co vlastně jde, co to je za zázrak a viděli jsme ty americké matky ve spárách s pupkem až na kolena tak bychom se podepsali i pod ten varující "lékařský" článek.

Za nás dva - nekupovat.
Petr11:00:14 18.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Podepsat se pod prispevkem umi kazdy blb. A naopak, vykaslat se na podpis vyzaduje urcitou davku inteligence.
Johan11:25:22 18.11.2014
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné
Dokud to šlo, tak s normálním sedákem. A pak už to nešlo, takže pohoda.
Karla12:33:41 18.11.2014
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné
Ahoj, já lezla v celotěláku a dost mě vadilo, že je bez polstrování,na druhou stranu, už jsem to ke konci nehrotila a na občasnou cestu na pohodu to stačilo. Buď jsem nejistila nebo z pevného štandu, tak abych při případném pádu spolulezce nechytla žádný náraz.
V.15:26:47 18.11.2014
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
U nás to dvakrát bylo stejné. Žádné speciality, jenom pohodlný "horský" sedák se širokými popruhy a k tomu prsák provázaný klasickým "alpským" způsobem. Do třetího měsíce hory (max. 6 tatranských), do šestého skalky (cca 3-4 UIAA). Žádné padání ani sedění v laně. Všechno v pohodě. Já dobíral neustále na fest.
Kuba Turek16:17:31 18.11.2014
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
Několikrát vlastně taky jenom v prsáku, ale to jen v prvních měsících. Hlubočepy, Železniční od 3:05 min youtu.be/OPDxyb8eiG4
Kuba Turek16:21:34 18.11.2014
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné
Děkuju moc všem (holkám i klukům) za odpovědi týkající se úvazků a zkušeností s nimi :-)

Jinak ale už nemám v plánu odpovídat na jakékoliv jiné příspěvky v této diskuzi. Já jsem sem nepřišla diskutovat o tom, jestli lézt nebo nelézt, popř. jaká čísla můžu a jaká už ne :-)
Kdo má potřebu se k tomu vyjádřit, viděla jsem tu na lezci diskuze přímo k tomuto tématu.
Johanka23:36:02 18.11.2014
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
Johanko, zajimalo by me, co vlastne cekas za odpoved. Bezpecnost nikdo posoudit nedokaze a vlastne te ani vubec nezajima. Chces tedy slyset "byl mi pohodlny" nebo "tlacil me", a to je vse? Na zaklade techto zkusenosti se rozhodnes pro jeho koupi?
Martin08:12:03 19.11.2014
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
většina (nejen) lezců si to mateřství/fotrovství představuje jako Hurvínek válku. ano, občas se asi skutečně vyskytne extrémně pohodové těhotenství následované extrémně spavým a klidným miminkem ze kterého se postupně stane extrémně klidné batole a pak rázem extrémně talentovaný předškolák se zájmem o lezení a to vše v kombinaci s železným zdravím a s extrémním nasazením hlídacích babiček, ale spíš potkáš vodníka na václaváku pod vocasem.

jestli se ti ta věc líbí tak si to prostě kup a hotovo, bude se to jednou hodit fotrovi až si vypěstuje takovou vanu že sedák nedopne.
Lukas B.09:47:58 19.11.2014
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
No, i když si to tady většina diskutujících asi nemyslí, tak mám úplně stejné instinkty, jako všechny nastávající matky a samozřejmě udělám všechno proto, abych o svoje miminko nepřišla. Nechápu tu agresi a zlost, jakým se.tady na lezci útočí na těhotné lezkyně, určitě žádná z nich o mimi nechce přijít :-( Každé holce je to jasné, proto se v tomhle duchu vyjadřují jenom chlapi a je to smutné.

Ano, chtěla jsem vědět primárně jestli je ten těhotenský úvazek pohodlnější, hlavně pokud už.má žena trochu břicho. Protože když se koukám na celotěláky, připadá mi, že by v oblasti břicha mohl přeci jen trochu tlačit, kombinace sedáku a prsáku mi přijde tedy úplně nepohodlná.
A taky jsem chtěla vědět jak je to s tím jištěním v tomhle úvazku. Samozřejmě že hlavně chci jistit z pevného bodu, ale ne vždycky je to možné.

Kdo mě tu obvinil z toho, že jsem se přišla hádat, ten asi špatně čte. Nebyla jsem to já, kdo sem začal plést věci, na které jsem se vůbec neptala a nevidím důvod, proč bych se tu měla obhajovat před bandou úplně cizích lidí, kteří o mě nic nevědí, ale hned mě soudí a je jim jasné, že mi na mimi asi vůbec nezáleží, ale jde mi jen o to přelézt si něco do deníčku... Vždyť tohle může napsat fakt jenom chlap-trubka
Johanka10:35:28 19.11.2014
odpovědět 
    Re: úvazek pro těhotné
Ahoj Johanko. Nemohu ti odpovědět na tvůj původní dotaz, ale pokud tě zajímá téma lezení v těhotenství, doporučuju blog profi lezkyně Beth Rodden. Ve svém těhotenství se tím pochopitelně dost zabývala a ptala se dalších lezkyň a své i jejich zkušenosti do detailu sdílela. Předpokládám, že tam najdeš i něco o sedáku a rozhodně asi povolanější rady než tady od místních velmi zasvěcených mužů ;). Odkaz zde: http://blog.bethrodden.com/
km11:22:31 19.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
K čemu je zkušenost jedné ženské?? Myslíš, že naprosto stejnou zkušenost nabude každá další? To jako mají všechny naprosto stejný průběh těhotenství? Ženské, trochu rozumu by to chtělo...
13:34:32 19.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Zase jeden, co ho to děsně žere. :-D Kdyby sis to přečetl pořádně, nebo se třeba na ty stránky podíval, tak bys věděl, že to není jen o zkušenosti jedný ženský.
km18:32:19 19.11.2014
odpovědět 
      Re: úvazek pro těhotné
No a mimoto, nebude zkušenost jedné těhotné lezkyně přínosnější, než blbý kecy nějakýho chlapa, kterej si těhotenstvím nikdy neprojde a tu zkušenost teda nikdy mít nebude a nebude to moct řádně posoudit? ;-)
Johanka17:58:07 22.11.2014
odpovědět 
       Re: úvazek pro těhotné
Takze genokologa ci gynokolazku, ktera jeste nemela deti, nepovazujes za plnohodnotne doktory? Proc se vubec snazit tu diskutovat, kdyz si presvedcena o svoji pravde a ani nechces naslouchat jinym nazorum?
22:42:49 22.11.2014
odpovědět 
        Re: úvazek pro těhotné
Proč bych je neměla považovat za plnohodnotné doktory? Nechápu kde vidíš souvislosti. Plnohodnotní doktoři to samozřejmě jsou. Ale zdali mají vzdělání a povědomosti dostatečné k tomu, aby se mohli vyjadřovat k lezení, to je jiná otázka přeci. Kdo je doktor, nemusí se ještě orientovat v každé problematice.
A ty jsi ochotný/á přijmout jiný názor? Budu se znovu opakovat, ale já jsem sem nepřišla rozebírat svoje či cizí názory na lezení v těhotenství, to jen ostatní mi neustále podstrkují svoje "pravdy". Mimoto i směsí odbornou informovanou veřejností se názory liší a to nejen pokud jde o lezení. Např. běhání se asi taky všeobecně v těhotenství nedoporučuje, ale setkala jsem se i s naprosto opačným názorem odborníka.
Johanka23:11:28 22.11.2014
odpovědět 
         Re: úvazek pro těhotné
Asi si v tech prispevcich naleznes to co zrovna chces slyset.. Prispevky tu nejsou vubec tak ofenzivni, jak se muze zdat z tvych reakci. Me tu spousta prispevku prijde dost informativni. A urcite bych je nezavrhoval jen kvuli tomu, ze autor nemel deti. Nevidim duvod, proc tehle problematice by takovy clovek apriory nemel rozumnet.

Mimochodem, kdyz jsi sem neprisla rozebirat svoje ci cizi nazory na lezeni v tehotenstvi, tak proc prave to dela vetsina tvych prispevku tu?
21:08:27 23.11.2014
odpovědět 
         Re: úvazek pro těhotné
No já teda nevím ... příroda to zařídila tak, že dítě je chráněné ve vodě, aby byly eliminovány vnější vlivy, nárazy apod. Takže cokoli, co tyto vnější vlivy vytváří, ať už se jedná o lezení, běhání či jakýkoli jiný dynamický sport, je pro plod nebezpečné a vlastně proti přírodě. Kdyby to nebylo tak důležité, plod by nepotřeboval chránit a neplaval by ve vodě. Ať má Johanka jakýkoli názor a rozbory odborníků, příroda se zkrátka překecat nedá.
14:44:52 26.11.2014
odpovědět 
          Re: úvazek pro těhotné
Ty aktivity nejsou nebezpečné jen pro plod, ale i pro toho sportovce, někdy i pro jeho okolí.
honza14:55:16 26.11.2014
odpovědět 
    Re: úvazek pro těhotné
Každému člověku znalému lezce a alespoň se sociální inteligencí včely, musí být jasné, že jakýkoli dotaz vznesený v kontetxu lezení a těhotenství nutně, obzvláště zde, vyvolá onu věčnou, avšak z pohledu minimalizace rizika komplikací v těhotenství dávno vyřešenou, diskuzi. Proto nechápu, Johnako, že jsi tak překvapená, že se tu odvíjí, co se tu odvíjí.
Nebudu nosit trochu svého klestí do lesa, mám pocit, že J. Kláda odpověděl naprosto vyčerpávajícím způsobem.
Jen bych se tě rád zeptal na několik věcí: Konzultovala jsi to se svým gynekologem/ožkou-porodníkem/nicí? Pokud ano, co ti řekl/a? Podívala jsi se na ona doporučení Kolegia amerických porodníků? Jaké prameny, studie, či co jsi to zmiňovala, jsi přesně četla, vyjma internetových diskuzí? A mohla by jsi nám, nevěřícím Tomášům, sem, prosím, poustnout alespoň nějaké odkazy, na podle tebe relevantní publikace tvrdící, že lezení v těhotenství je ok? Díky moc.
PS: Znám ženu, jejíž život je od mala a velmi úzce provázán s koňmi a všemu, co k tomu patří a ta, když byla těhotná, na koni vůbec nejezdila, neb si řekla, že to za to riziko nestojí ač její vášeň pro jízdu na koni je nesčetněkrát větší, nežli vášeň většiny lezkyň pro lezení. Přesto, že je praštěná, jí elementární smysl pro zodpovědnost a jistá schopnost nadřadit blaho svého potomka nad vlastní vrtochy není cizí. Dle mne příklad hodný následování.
K. Kláda08:48:22 21.11.2014
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
Johanko, posledni rada (snad dobra), reakci, podobne jako Ty, necekam. V prvni rade by ses mela poradit se svym osetrujicim gynekologem porodnikem. Mela bys vsak byt pripravena na skutecnost, ze s nejvetsi pravdepodobnosti dostanes negativni doporuceni (lepsi pripad) nebo alibisticke stanovisko typu: "Paninko, ja vam nic zakazovat nemohu".
Nemusim byt Sigmund Freud aby mi doslo, ze s velkou pravdepodobnosti neco podobneho u Tebe (vas) probehlo, ty (vy) lezt chces(te). V Tobe (vas spolu s partnerem) hloda jakysi cervik nejistoty, zda ano ci ne, je tady produkt, ktery se tvari jako urceny pro tehotne tzn. vytvari pocit bezpeci, prestoze jedinou garanci, kterou s nejvetsi pravdepodobnosti muze poskytnout je ta mechanicky namahova stejne jako pro jine sedaky/uvazky. Garanci pro gynekologickou/tehotenskou zdravotni bezpecnost poskytnout nejenze nemuze, ale navic se ji s nejvetsi pravdepodobnosti bude aktivne zbavovat velmi dlouhym a pravne neprustrelnym prohlasenim o "zbaveni se odpovednosti" podobne jako u jinych produktu tohoto typu (sedaku, lan, karabin atd.).
Souhlasim se vsemi, kteri tady rikaji, ze vlastne odpoved ani nechces (ona ani neni), dostavas reakce od lidi, kteri si prosli tim samym rozhodovacim procesem (tou nejistotou) jako Ty (vy) a dopadlo jim to OK, coz neznamena, ze nejsou jini, kterym to OK nedopadlo, oni to sem akorat nenapisou.
Kriticky overitelne informace k tomuto "problemu" neexistuji. Jedna se o problem resitelny zdravym rozumem v dusledku tedy problem umely a nehodny intelektualni ci financni investice do jeho hlubsiho studia. Z hlediska kritickeho mysleni je, pri realne znalosti absence kritickych vstupu lepe nez klast dotazy tohoto typu, hodit si korunou, jelikoz tak alespon nebude Tve (vase) rozhodovani zatizeno bremenem "pozitivity se studenym potem na zadech".
Lezeni je rizikovy sport a v tehotenstvi je to aktivita jeste vice nefyziologicka nez u netehotnych ci muzu.
Jak jsem psal vyse, primarni otazka zni proc lezt v tehotenstvi? a nikoliv proc nelezt ci v jakem uvazku/postroji/kombineze/skafandru.
J. Klada10:36:59 19.11.2014
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
Ahoj,
http://www.singingrock.cz/body-2?cat=184
princip je naprosto shodný. Dva body, které poskytují souměrný tlak do stehen a tím vzniká jistící bod nad břichem./ váha není rozdělena na nohy a břicho-bedra
Ok, možná to nemá polstr na nohavičkách, ale to vyřeší přidání něčeho měkkého/ v případě potřeby/.
Výhoda ? Běž do obchodu a zkus si do toho sednou.
Sama posoudíš, jak ti to vyhovuje či ne.
Tyto sedáky jsou dělané do lanových center, či nějakou lehkou výškařinu, na lezení moc pohodlí nepřinesou a na jiště už vůbec ně.
Hodně štěstí a zdraví.
on13:34:55 19.11.2014
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
Není to tak dlouho a mamka se mě ptala na můj názor na něco z politiky. Nevěděla jsem o té věci zhola nic, tak jsem jí řekla, že názor na to nemám. A ona na to: přeci musíš mít NĚJAKEJ názor. Tak jsem jí řekla, že opravdu NEMUSÍM. Pánové nesnažte se mít na všechno názor, jste směšný s těma vašema plkama. Radši se naučte číst a porozumět čtenému textu :-) Johanka se ptala na sedák, ne na váš pseudoodborný názor na lezení v těhotenství, stejně tak, jak se jiní ptají jaký spacák koupit, jaké lano apod.
Bětka09:55:33 20.11.2014
odpovědět 
    Re: úvazek pro těhotné
Tak nemas nazor, ale mas stanovisko. Stanovisko, ze te neco nezajima. Proc se tak pohorsovat, kdyz tu nekdo vyjadruje sva stanoviska a nazory? Tve sebevedomi oznacit neco za plky, bych chtel mit. Cetla si vubec vsechny prispevky tu? Napr. odpoved od J. Klady?

Tezko muzes ocekavat, ze ve verejnem prostoru budou lide diskutovat jen presne to co te zajima a nezabloudi do velmi provazanych temat. K tomu slouzi bud cenzura ci moderator. Opravdu bys ale chtela, aby svet fungoval, ze pro nejakou konkretni osobu nevyhovujici nazory se budou mazat?

Chapu, ze kdyz s necim nesouhlasis, muzou te ty odpovedi tu vydrazdit. Co si z nich spis vzit ponauceni? Nebo alespon prijit s necim vic nez s oznacenim "plky". Kdyz nesouhlasis, tak treba s nejakou smysluplnou openturou. Jinak je to jen hloupe slovo do vetru.

Na zaver, stejne jak tu nekterym vycitas, ze se nedrzi tematu. Mas pocit, ze pri stejne logice se tvuj prispevek tematu drzi?
17:32:30 21.11.2014
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné
Ahoj, s tím konkrétním úvazkem zkušenosti nemám (a asi málokdo v ČR ano), ale od pohledu mi to přijde jako prázdný marketingový tah. Od celotěláku se na první pohled neliší. Za sebe - lezla jsem cca do 8. na stěně, v 7. ještě něco venku. Zkraje ve svém normálním povoleném sedáku, později jsem si vzala mužův, podstatně širší. Myslím si, že chytat jakýkoliv pád parťáka s větším břichem je bezpečné pouze přes pevný jistící bod, určitě ne přímo do vlastního sedáku - bez ohledu na to, jaký sedák máš. V pokročilém těhotenství raději lézt ve třech a nejistit. Jakékoliv nárazy a větší otřesy (nepočítám odsednutí top rope) jsou už prostě později nekomfortní, možná přímo nebezpečné. Takže já bych do zakoupení speciálního sedáku určitě nešla. Navíc - ona ta krása a elegance pohybu (pro kterou lezu) těhotnou ženu tak v pátém šestém skutečně opustí (nejen kvůli břichu, ale i rozvolňování vazů, na které se zcela zapomíná), zůstává tedy jen jakási "tělocvična pro velrybu", takže to využití sedáku by se stejně nejspíš smrsklo na pár měsíců.
Fosa18:53:49 20.11.2014
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné
Mám jeden doma. Je na něm napsáno ma.ma. A je k tomu maglajzák stjného názvu...
14:25:36 21.11.2014
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
Do třech vět to asi nadám ale zkusím napsat ještě jednu věc. Teda dvě.

1.Taky mě zaráží, že se tu neobjevilo více příspěvků od holek. A ani se tu neobjevila žádná zkušenost se sedákem, který se tu nevyrábí, neprodává a ani se sem nedováží. Zajímavé.

2. Taky jsem si nalezl nějaké fotky sedáků s cejchem horské matky. Ale nikde jsem si nevšiml, že by byly nějak šetrné k Vám, matkám. Pořád to jsou jen obyčejné celotěláky které mají jen delší popruhy na bocích, nebo dva uvazovací body nad sebou. Pokud dobře chápu problematiku zvětšujícího se břicha, tak tyhle finty slouží k tomu, aby se to břicho pokud možno, nemačkalo. Zaujala mě ta dvojitá oka. Hlavně navázání do toho horního, které neohrožuje břicho. Říkám si, kde asi bude uzel. Že by před obličejem? No asi jo, protože jinak to ani uvázat nejde. A jak se v tom nechá těhule spustit dolů ..... děkuji nechci. A ani jeden nenabídne nic, co by právě to břicho chránilo. Tu ochranu si představuji tak, že nic nikde nebude mačkat, tlačit, třít a tahat. Jenže ten kdo leze tak ví, že to tak nefunguje. Ono to tahá a svírá vždy. Víc nebo míň ale vždy. Takže když by to mělo být pohodlné a chránící zároveň, tak by to asi vypadalo jako paraglajdová sedačka, která bude mezi závěsnými oky zafixovaná rozporkou. Nic lepšího mě nenapadá a výrobce koneckonců taky ne, protože by se v tom asi tak nějak nedalo lézt. A zbytek je pěkně rozepsán nahoře v několika dalších názorech. Je to jen o reklamních dovednostech výrobců.

Závěr je pořád stejný, je to kravina a já bych to nekupoval.

P.S. Mám tu jeden celotělák od Singáče, zůstal mi tu od nějakého testování a je v podstatě netknutý. Manželka v něm párkrát lezla při prvním děcku. Bylo to asi ve čtvrtém. Pak se na to vyprdla, že jí to za to nestojí. Rodina se rozrůstala a na lezení nebyl v podstatě čas vůbec. Takže fakt jako nový. Měla ho asi desetkrát. Jenže ho měla bohužel zadarmo. Za poštovné ho klidně přepošlu.
ABL23:31:15 21.11.2014
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
klobouk dolů, hezká odpověď...
ale máš to marný, stejnak tě Johanka pošle do pryč, protože jsi tak nezkušený, trapný až sarkastický...a hlavně proto, že nejsi ženská, tak je to! :-)))
00:13:11 23.11.2014
odpovědět 
    Re: úvazek pro těhotné
Ano, samej odborník tady, včetně tebe :-D fakt jsme sem nedávali otázku, jestli lézt, nebo ne, nemusíte se namáhat...asi máte doma rozkydlí protějšky, co nic nedělají, smůla no, lézt budeme a třeba se poserte :-D
06:37:18 23.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
jj, když si nezaujatej člověk přečte tuhle diskuzi, tak má ohledně toho kdo se může a nemůže pos... celkem jasnou představu, a ještě k tomu se dost nasměje.
14:19:50 23.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Ctete vubec ty prispevky tu nebo je rovnou povazujete za osobni utok a aniz byste si je precetli, tak rovnou odpovidate?
21:10:30 23.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Bych netrpel takovou sebestrednosti. Vsem u p.dele, jestli lezete nebo ne ;). Zcela jiste i cloveku, ktery tu na to vyjadri zcela negativni nazor.
21:14:56 23.11.2014
odpovědět 
    Re: úvazek pro těhotné
Asi tak. Uz jsem v okoli videl tehotny zensky a zensky na materske resit pekny blbosti, ale sedak pro tehule vede.
jx zero12:38:36 23.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Tak asi ten její chlap vaří, pere, žehlí, uklízí a chodí na kurzy dýchání. No a Johana má čas řešit blbosti :-D
20:18:28 23.11.2014
odpovědět 
      Re: úvazek pro těhotné
Z tebe musí mít žena- přítelkyně, radost :-)
Ivča M.10:27:36 24.11.2014
odpovědět 
       Re: úvazek pro těhotné
To lze poznat z jedne vety v diskuzi? :)
14:09:25 24.11.2014
odpovědět 
     Re: úvazek pro těhotné
Tak já už jen čekám otázku když se leze do pokročileho těhotenství, zda je lepší porodit na štandu nebo se pokusit slanit...A zda se dělá i úvazek pro novorozeně, přece se kvůli nějakému porodu nebude přerušovat rozlezená cesta..
Petr07:47:56 24.11.2014
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné-už jsem viděl i jiné krávy
Jednou jsem byl na koncertě Ready Kirken a asi 15m od pódia se pohupovala ženská, a v nosičce (šátku) měla cca 1-2 měsíční děcko, bylo dost chladno, tak ho přikrývala svou bundou (no moc to nefungovalo) a snažila se mu svou bundou zakrývat uši! :-D Ready Kirken je dost hlasitá skupina, muselo tam hučet více jak 110 dB!! Prostě si myslela, že to je pro děcko dobré... asi. Proč jinak by to dělala, ne?
Bohuš09:15:13 24.11.2014
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné-už jsem viděl i jiné krávy
Johanka není nezodpovědná kráva, ona NIKDY nepadá!
13:44:34 24.11.2014
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné-už jsem viděl i jiné krávy
A NIKDY nepadá ani prvolezec kterýho jistí...
14:23:50 24.11.2014
odpovědět 
    Re: úvazek pro těhotné-už jsem viděl i jiné krávy
Když Johanka nepadá a nepadá ani prvolezec, kterého jistí. Tak nechápu proč potřebuje sedák? Lano, jistítko a podobné krámy. Nevíte jestli se nevyrábí třeba někde v Americe lano pro těhotné, popřípadě jistítko pro těhulky?
19:30:50 24.11.2014
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné
Johano, mne muj gynekolog vynadal když mne videl jezdit na toboganu.... Ten tvuj ti nejspíše rekne at si lezeš na vlastní riziko, ale neplač pokud se neco stane ( stačí malý pád, abrupce placenty a tehotenství je v čudu...), ty potratíš...budeš si to vyčítat...Rok bez lezení se vydržet dá, pak to doženeš (vlastní zkušensost:)..zajdi si radši na procházku, na bazen....vím, ptala ses na sedák, ale nedá mi to...nezlob se :)
Mačeta23:26:50 26.11.2014
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
vyměň kynekologa..
00:05:55 12.08.2018
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné
Všechny ženský, který lezou v těhotenství jsou nezodpovědný krávy. Toho ještě nenarozeného dítěte mi je líto. Chudák děcko, který bude mít tak blbou matku.
15:37:40 11.08.2018
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
taky to vidim kriticky, ale svůj názor bych dokázal říct, aniž bych ze sebe udělal nevychovanýho sráče co se nadávkami naváží do ženskejch. Nic už neříkej a dej si facku.
T.01:07:23 12.08.2018
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
tak sorry, ale tvůj předřečník byl ještě mírnej... -
06:37:30 12.08.2018
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
Souhlasím.
Matka co porodila08:22:42 12.08.2018
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
Přesně. To nevadí, že mu ublížím, upeču si jiné :-(
08:53:55 12.08.2018
odpovědět 
 Re: úvazek pro těhotné
No, co k Johance dodat?
Je sympatické, že by lezla pořád. Ale jako otec 2 dětí říkám, že nemůže platit rovince "šťastná maminka = šťastné miminko". Možná na 1. pohled, ale kdyby to miminko už nyní mohlo mluvit, třeba by jí řeklo: ne, já nechci, já se chci jen koukat..
Toto již není o závislosti na lezení, ale o droze "za každou cenu". A tady bych už byl jako otec dítěte opatrný. Právě že lidé si mohou dělat co chtějí (tedy i s nenarozenými dětmi) je důvod, proč je okolo nás takový marasmus, směřující k logickému zániku lidstva.
Otec 2 dětí08:52:28 12.08.2018
odpovědět 
  Re: úvazek pro těhotné
Já bych jí to jako otec dítěte také nedovolil. Šílená nezodpovědnost a sobeckost. Bohužel také hloupost
12:29:28 12.08.2018
odpovědět 
   Re: úvazek pro těhotné
Pánové, sice mám na lezení v těhotenství stejný názor, ale diskuze je 4 roky stará a jestli se nemýlím, Johanka mezitím porodila dvě děti. Asi je na každém páru, aby si rizika posoudil sám, případné negativní následky si ostatně taky ponesou sami.
 m.21:13:21 12.08.2018
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: posuv opletu lana uprostřed |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 120 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 126 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 132 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 110 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.