LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Paráda, už budu u kruhu! Ale proč je od kruhu vždycky bouldr?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
46.Richter 10079
47.Zedek 10078
48.Nyéki 10072
Bouldry:
46.Holík 8425
47.Bureš 8403
48.Scheuerová 8356
Hory:
16.Skopec 3759
17.Obelus 3745
18.Pe 3654

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086731 cest
Nové přelezy:
Ztopořená 9/9+
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Šití plochých smyček do freindů na zakázku?26.01.2024
Zná někdo, kdo může takto zhodnotit asi 15 freindů? Z toho jsou 4 se středovým okem.
Nejlepší by byl kontakt v Praze.
Díky

V opačném případě - má někdo zkušenost s provazováním na uzel plochých či kulatých smyček do freindů?
 Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?26.01.2024
Kov je OK.
Textilni veci zahod a kup si novy, neni to zadna propaganda, proste to degraduje a
  Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?26.01.2024
1. nejjednodušší je to s karabinami, pokud mají hladký chod zámků a dovírají, tak jsou z perspektivy
   Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?26.01.2024
Díky za obsáhlou odpověď.

Hadicový uzel je, předpokládám, udělat jednoduchý uzel na j
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?26.01.2024
Co se týče přešití, zkus Rock Empire. Myslím, že kdysi slupli Koubu a tam to dokázali svýho času pře
     Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?30.01.2024
Pred pár rokmi mi u Koubu skontrolovali friendy a ponúkli kúpiť nové namiesto nerepasovateľné.
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?26.01.2024
bavlnka má funkci signální.
uzel, který nejde rozvázat, směle šmikni.
hadicový ozel je
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?27.01.2024
Ten uzel povolíš kladivem ( nedělám si prdel ), polož ho na něco tvrdýho, rovnýho a lehce ho pobouch
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?27.01.2024
Smycky (a karabiny) jsou spotrebni zbozi a obezivo. Nekde nejakou nechas, nekde nejakou seberes, poz
   Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?31.01.2024
Zkušenost s nácvikemchytáním pádů a lanem Panteon mám přesně opačnou. Lano nevypadalo vůbec zle a př
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?01.02.2024
Před pár lety se mi naskytla možnost otestovat expresky na trhačce. Vzal jsem si tehdy jednu z těch,
     expresky na trhačce02.02.2024
To si tie 6kN dobre vyriešil. Boli už asi dosť unavené pri pádoch.
Niečo podobné, ako sedačk
 Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?27.01.2024
Rozvázat se to dá boucháním kladivem, pak je to ale již nepoužitelné, takže lepší vzít nůž a fiknout
  Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?30.01.2024
Díky všem za odpovědi, kladivo vyzkouším od malého po velké, kus kolejnice mám. Zkusím freindy prová
   Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?31.01.2024
Na kladivo bych se vykašlal a expresky i smyčky 30 let staré (při ceně 50 kč/ks) bych bez zaváhání v
 Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?31.01.2024
Parádní šance se slušně umístit v Darwinových cenách.
  Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?31.01.2024
:-))
 výmena smyček a lan 31.01.2024
https://www.mytendon.cz/cs /informace-o-lanech/zivotnost-lan/a-474/
Ide aj o to, či "ny
  Smycky na frendy 02.02.2024
Proc do tech frendu proste nedas kratky sesity smyce na lisci uzel? Uznavam teda, ze i ty nejkratsi,
   Re: Smycky na frendy 02.02.2024
liščák na popruhu od ďábla jest. dramaticky ti degraduje nosnost popruhu (je to stejné namáhání popr
    Re: Smycky na frendy 02.02.2024
Ono až takové dráma to není... degradace na cca 60% nosnosti tj. nějkých 13.2 kN což je +- nosnost t
    Re: Smycky na frendy 02.02.2024
Lukas B., trafil si klinec po hlavičke :
uzol na slučke znižuje nosnosť cca na polovicu

 Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Koukam, ze se nam to lezeni na toprope rozmaha, jako je dobrej, jenze kdyby mel cvakat i ty prvni dve, tak to na flash neda a v tom je to kouzlo.
https://youtu.be/g1xVqqF61zA
 Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
2:27 - 2:33 - leze Toprope. kdyby lezl opravdu na OS tak by hodil zemovku. Když nemá magi na cvaknut
  Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Pri tom flash pokusu ma nacvakanej crux, kterej je na zacatku, dal uz je ta cesta "lehka".
  Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Tak a proti tomu realita poctiváků, co tohle nedělají, je např. 2x kotník, 1x zl. pata, 1x kompresní
   Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Když to ojebu TR a zachránim tim kotníček, tak to ale přiznám, a ne že si napíšu RP. Je spousta cest
   Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Podhled softmoverky:

Ja chapu, ze se nechce zrakvit. Ale nikdo ho nenuti, lezt na fla
    Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Lenko, ještě odpovím na tuto notorickou otázka onsight/flash s nacvakanýma nebo nenacvakanýma expres
     Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
To chápu. Je hodně těžkých, převislých cest, kde jsou expresky trvale. Tam bych to neřešil.
<
      Re: Ach to lezeni na top rope31.01.2024
Čti. Někde níž myslím píše ze pokud to takto přelezl i autor a klasu takto navrhnul pak je to de fac
       Re: To nedava smysl01.02.2024
To ale nedava smysl, pak by se to melo uvade a nekdo jiny to muze prelez ciste. Stejny pripad je ces
    Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Ja myslim, ze to je spis prakticka zalezitost. Kdo ma prostye ty presky kvuli ostrymu pokusu, nebo k
   Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Kdyz neco ojebu, oblezu, haknu, tak to nebudu prohlasovat za cistej prelez, to je cely.
 Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Dobrej point. Osobně se mi akceptace předcvaknutých druhých, třetích a někdy čtvrtých jištění nelíbí
  Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Ten psychicky rozmer tam prece vzdycky hraje tu roli.
Ja mam taky cesty, ktery vim, ze asi v
   Re: Ach to lezeni na top rope22.01.2024
Na druhou stranu i chapu, ze potrebujes bejt videt, protoze tohle prodava. Ale moc se mi nelibi kudy
   Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Hrdinů a optimistů jsou plné hřbitovy a Češi opět papežtější než papež a co pivo, to 10-12 na kusovk
    Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Však jo, stačí ty styly jenom správně pojmenovat. Aji ten čistý os může být s nějakou poznámkou typu
     Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Přesně. To, že lezes vysoký čísla neznamená, že pro tebe platí jiný pravidla. Neplatí a neměl bys je
    Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Takže kdo neni císař tak nesmí říct že císař je nahý? Jestli to je lezený s lanem shora tak je to TR
     Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Ale ono to odjisteny je, jen elita nema dostatecnou silu z toho cvaknout a moral taky chybi.
      Re: Ach to lezeni na top rope24.01.2024
Tvrdíš, že AO nemá morál? Tak to pak jó :o)
       Re: Ach to lezeni na top rope24.01.2024
Jestli má moral i sílu dostatečnou, měl to flashnout bez před cvakanych prvních dvou.
Btw Ada
        Re: Ach to lezeni na top rope25.01.2024
tak Zrovna AO je v runoutech jak doma. I jeho vykony po vlastnim sou husty. Pokud tu nekdo trvdi ze
         Re: Ach to lezeni na top rope25.01.2024
Morál má kurevsky dobrej. Ale tady si to hodil zvrchu, prvovýstupce to ojebal TR tak on taky. Nešlo
          Re: Ach to lezeni na top rope25.01.2024
jj to souhlasim. Sem se tomu taky podivoval.
    Re: Ach to lezeni na top rope25.01.2024
Ale jo, chápu našáhlování presky nebo i odejití od cesty, kde je blbě nebo vysoko navrtáno. Ale je t
     Re: Ach to lezeni na top rope25.01.2024
Vidíš, jak je to relativní. Wilde 13 mi přišla v pohodě. Tvrdolín jsem někdy i přebojoval, ale po té
      Re: Ach to lezeni na top rope26.01.2024
Já tím chtěl říct něco jiného. Pojďme pryč od výborných lezců a těžkých cest.

Ale pla
       Je to pak prvac?26.01.2024
A kdyz to pak nekdo kdo bude mit dostatecnou silu a koule preleze bez nacvaknutyho, bude to vlastne
        Re: Je to pak prvac?26.01.2024
Nebo to psát, jako u spotřebičů, nejlíp je OS (třída A), tak teda "OS+" (jeden cvaklý) neb
        Re: Je to pak prvac?26.01.2024
PP+, OS++ apod. by šlo, bylo by to logický a spravedlivý hlavně k poctivým přelezcům (když už se oje
         Re: Je to pak prvac?26.01.2024
Spíš PP-- aby bylo vidět, že to není něco víc než čistý PP
          Re: Je to pak prvac?26.01.2024
PP- PP+... Lip vypada +, a je prehlednejsi kolik jich je, -- nevis jestli to je jedna carka nebo tri
           Re: Je to pak prvac?26.01.2024
Ty + jako nejty to je dobrý, to podepíšu.
           Re: Je to pak prvac?27.01.2024
Plus znamená téměř vždy něco víc nebo lepšího. Proč ne třeba hvězdičky? Ty jsou v daném oboru trochu
           Re: Je to pak prvac?27.01.2024
A co PPx, PPxx?
    Re: Ach to lezeni na top rope25.01.2024
Ok,jasne,ale at se styl korektne pojmenuje, kdyz se s nim mava verejne. Sam musis citit to plizive r
   Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Mágo se může vždy a všude ne? Když někdo může bez skrupulí mágovat v desítce na písku tak já můžu v
    Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Ale to nás tady jenom lakuješ.

Přiznej se, že jsi hrubej a neomalenej jenom v blízko
   Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
psi stekaji, karavana jede dal... smir se s tim se svet neni podle tebe ale podle jinych :-) Adame,
    Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
No, jak myslis, aby ses pak nedivil.
     Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Tohle je úplně boží debata, divím se že Adam na takový flame war vůbec reaguje, a každý kdo reaguje
      Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Tak je dobre, ze se k tomu Adam vyjadril a dal najevo svuj nazor, na tom nevidim nic spatnyho. Ja z
      Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Tak ono to nění úplně od věci nad tím diskutovat, já třeba beru, že některý cesty když cvakneš první
       Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
A nosili palety do Starých.
       Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
A nosili palety do Starých.
       Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Joo urcite slo cvakat druhej behem skoku a vykyvu :) myslim, ze adam je nastesti na sebe i ostatni d
        Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Svist je Buh.
        Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Tady nejde o ten nepovedený OS, ale o tu flash dál.
         Re: Ach to lezeni na top rope24.01.2024
v tom flash - pokud to má být aspoň PP, tak první vynechat, jistič dělá spottera, v 5:58 cvakat druh
          Re: Ach to lezeni na top rope24.01.2024
+1 naprosty souhlas, odpustil bych mu prvni cvaklou ze zeme (pokud se da dosahnout), ale takto ne. A
           Re: Ach to lezeni na top rope25.01.2024
nene, proste to jen nechapes. Adam ac pravy, nebo nekdo za nej v komentu jasne vysvetluje, proc to m
            Re: Ach to lezeni na top rope26.01.2024
Ne, ty to nechapes, staci mit dobryho jistice :) a toho jak sam rika, mel.
Navic, kdyby nemel
       Re: Ach to lezeni na top rope24.01.2024
No a není tedy lepší a solidarnejsi s dalsimi si tam ty bouldermatky nedonyst, kdyz i autor to tak u
 Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Jen pro zvědavost Fnuf,v jaké obtížnosti se pohybuješ a styl(vápno,písek.l,sportovky,trad.)
  Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
To přeci nehraje roli, zda nevyleze kvůli strachu sedmičku nebo devítku a ani jestli se bojí v cestá
   Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
No každopádně je to divný si psát cestu na OS nebo RP ,když jsi lezl kus cesty na Toprope.
    Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Lezecký videa a reklamní fotky jsou úplně jiná disciplína. Tam nikdo není placenej za to, že doleze
  Re: Ach to lezeni na top rope23.01.2024
Mam par 9- na vapne (hlavne sportovky), OS o dost niz.
Na pisku nelezu na cisla.
A jo,
   Re: Ach to lezeni na top rope26.01.2024
nechápu ten dotaz na to v jaké se pohybuje? to na tom jako něco mnění ? to jak leze těžkou cestu ? h
    Vim proc se ptal26.01.2024
Je to jednoduchy, kdyby tady fnunf napsal, ze leze treba sestky, dostal by coud, ze je softmoverskej
     Re: Vim proc se ptal26.01.2024
Ptal jsem se proto,abych věděl jaký typ lezce tohle řeší,víc se do téhle debaty nechci zapojovat,sta
 Re: Ach to lezeni na top rope26.01.2024
Jak snadné, chčeš OS tak to vylez čistě OS!
Vždy bylo a mělo by být: dorazíš pod skálu čumíč
 Re: Ach to lezeni na top rope26.01.2024
jak dlouho se pohybuješ v lezení? Tohle je v top klasách (od 8b-c výš) běžná praxe co pamatuju, a to
  Re: Ach to lezeni na top rope26.01.2024
Neni to bezna praxe a neni to dobre.
   Re: Ach to lezeni na top rope26.01.2024
Toto se může fakt řešit jen v Česku..
    Re: Ach to lezeni na top rope27.01.2024
.. a jenom vybrani jedinci. :) bych je v tech cestach chtel videt.. :))
     Re: Ach to lezeni na top rope27.01.2024
Tak znovu, je úplně jedno jak těžký cesty lezes, pod prvním je to všude Vo hubu když to máš na limit
     Re: Ach to lezeni na top rope02.02.2024
diskuse se jednou za patnact let opakuji, staci dohledat tady (lanek mel citai na8a.nu), zadnej cvak
   Re: Ach ty tlachy27.01.2024
je to běžná praxe u nezanedbatelné části cest v těchto obtížnostech a řešit to může jen někdo, kdo s
    Re: Ach ty tlachy27.01.2024
To tak právě není, vyjadřoval se tam i AO, takže je o čem, jasně pokud je to dle tebe o hovně, tak t
 Re: Ach to lezeni na top rope31.01.2024
Český lezec je specifický. Potřebuje neustále řešit nějaký howna
  Re: Ach to lezeni na top rope01.02.2024
Anglicani tohle taky resej, neni to zadny cesky specifikum.
Naopak tohle priposrankovsky pred
   Re: Ach to lezeni na top rope03.02.2024
Hubble někdo řešil? Je to cesta v Británii, přelezená britským lezcem před 35 lety. Uznávaný lezecký
  Re: Ach to lezeni na top rope01.02.2024
I zahraniční.
 Re: Ach to lezeni na top rope18.03.2024
Třeba v Německu je už několik let standard, že se s toprope začíná, tj. začátečník udělá na překližc

 Benchmark 8+ v Krasu15.01.2024
Ahoj, jaké cesty se dají považovat na etalon 8+ v českém krasu?

Mohly by to být Carpe diam, Spalovač mrtvol?
A na druhém břehu Breakdance, Green trees monkeys, Criollo, Eiger, Pískové oči? Alespoň podle zápisů zde na lezci, se tu v
 Re: Benchmark 8+ v Krasu15.01.2024
Harlinovy pohrobci, aerodrom, Starobrno
  Re: Benchmark 8+ v Krasu16.01.2024
Českého!!
  Re: Benchmark 8+ v Krasu16.01.2024
Aerodrom sedí, ale Harlinovi 8 (s ideálním programem i méně) a Starobrno 8-.jsou tam jiné etalony ja
   Re: Benchmark 8+ v Krasu16.01.2024
Když už, tak - Wobenzym :D
    Re: Benchmark 8+ v Krasu16.01.2024
Díky, a teď už bych to přesunul do Čech ;)
 Re: Benchmark 8+ v Krasu16.01.2024
Green trees monkeys určitě nebudou etalon. Ale spíš ideální vstup do klasifikace.

Mám
  Re: Benchmark 8+ v Krasu16.01.2024
OSP 88 na Bláže. A potvrdit kombem přes Mufi Muf a Hecíře ;) Nebo Advokátův konec na Matterhorn.
   Re: Benchmark 8+ v Krasu16.01.2024
poctivy 9- dane za jeste poctivejsich 8+ , etalon nejetalonovatejsi :)
    Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
A co Diretka horní na Pupku?
     Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
Tak to je ten pravy etalon. Po prelezu Fotogenicke, jsem to sel zkusit a ani jsem nezkroknul.
  Re: Benchmark 8+ v Krasu16.01.2024
Osobně si nemyslím že by nové cesty v krasu (ty které jsem lezl) měly nějak extra měkkou klasu. Ale
   Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
To určitě záleží s čím srovnáváš a i jaké roky srovnáváš.
Pro určitý přehled je fajn si vyzk
    Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
Presne tak staci si prelezt cokoliv na Blaze mezi Varahou a Unorovou a kdyby jakakoliv z tech cest b
     Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
Já bych srovnání nechal stranou, mohl bych soudit že je Korno měkké, ale taky to může být tak, že je
      Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
No to je ten problém. Pokud si řekneme, že Kobyla, Korno, Tetín je měkké a Srbsko tvrdé, kde chceš v
       Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
a čistý vosmy by nestačily? těch mě napadá mnohem víc než 8+. U těch 8+ bych dal ty Green Trees M.,
        Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
Klidně pošli tvůj pohled na čistý, budu rád že jiný úhel pohledu. A třeba se přidají jiní a něčeho s
       Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
Tak myslím že by etalonem měla být cesta s jasnou linii (king line), co nejde nijak zvlášť ojebat an
        Benchmark 8 a 8+ v Krasu17.01.2024
Co se tyce cistejch (novejsich) osem, tak se podle me nabizi treba Akcelerace (na Kornu, asi lehci 8
         Re: Benchmark 8 a 8+ v Krasu17.01.2024
Jakmůže být benchmark 8 Akcelerace, když ji zmiňuješ jako lehkou?
Korsica na Kobyle je určit
          Re: Benchmark 8 a 8+ v Krasu18.01.2024
No budiz, mel jsem napsal, ze pro me subjektivne je asi Akcelerace typove nejsnazsi (vytrvalostni le
        Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
V podstatě tu řešíš neřešitelné, pro každého jedince je klasifikace individuální, dle jeho dispozic
         Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
To s tou hodnotou výstupu je to pravda. Vylézt Green tree m. nebo Korsicu není pro mě nic hodnotného
         Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
Borci, chtěl bych mít vaše starosti. Pobavil jsem se. Díky :-)
          Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
A to se ještě nevyjádřil náš nejlepší, Fenomén.
         Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
Vlku, díky za názor,
Nedělám si iluze že se bude někdy měnit klasifikace ve starých "kl
          Re: Benchmark 8+ v Krasu17.01.2024
Základním etalonem pro 8+ v Krasu je 8 velkých a jedna malá Plzeň v Hotelu U Berounky v Srbsku. Snad
           Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
Tvl 8,5 Plzní v hotelu U Berounky je v dnešní době půl dovolený v Arcu :-)))
            Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
etalon čistý 8: Korno - Cesta hradlařů, Srbsko Uncle Beans (nahoře neutíkat vlevo), Hlubočepy - Dědu
             Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
Přesně to tu napsal Vlk. V lezení prostě neexistuje žádný etalon klasifikace. Lezení je tak specific
             Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
Takže to Karešák těží blbě, když neumí vytěžit etalon. By měl jít na kurz ke Kartáčovi.
             Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
Uncle Bens bych podepsal a Eiger na Kobyle asi taky, to je navíc pěkný a zajímavý lezení. To platí p
             Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
Hradlari muzou bejt. Nicmene jsou nahore, kde je to tezky trochu nejasny. Navic je to jen takovej de
              Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
To je zajímavý, že ti Korsika přijde těžší.

Pro mě je to lehká osmička a pokud se po
               Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
No diky za feedback. Je to proste subjektivni ... Ja teda tu Korsicu letos zase parkrat zkusim. ;-)
                Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
Jasně, srovnání s Krakonošem je těžké, je to přeci jen "pouhých" 7+. Ale nepříjemnej bould
              Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
Za mě je Korsica nejtěžší 8 na Kobyle. Nikdy jsem ji ani nezkrokoval a cesty jako Eiger nebo Pískové
           Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
LOL! A kdyz si das 10 hospod Novomestskem s dvema povinnejma bonusama navic, tak je z toho razem 9a!
            Re: Benchmark 8+ v Krasu18.01.2024
Pardon. 9c samozrejme ...
             8+ ???18.01.2024
Nikdo další? Čekal jsem že se zapojí někdo z místních krasojezdců. V průvodci jsem napočítal asi 30
              Re: 8+ ???18.01.2024
Myslim že subjektivně jsou zde uvaděny cesty na Tetině a Kornu dost měkký, určitě ne etalon osmiček.
               Re: 8+ ???19.01.2024
Spalovac mrtvol, Prastara - lehci, Bile ticho - lehci ale pecka, Pohadka na hrane, V. Praskla guma,
              Re: 8+ ???19.01.2024
A co kdyby jsi už s tím přestal?
               Re: Klasifikace Kras19.01.2024
Díky za relevantní názory. Je mi líto že není o diskuzi příliš zájem. Ti, kteří k tomu mají co říct,
                Re: Klasifikace Kras20.01.2024
Možná se už nikomu nechce psat znova, co napsal Vlk. A jestli hledáš nějakej etalon něčeho, tak začn
                 Re: Klasifikace Kras20.01.2024
Dobrej příklad. Palec hore. Bohužel taková je doba každý dnes chce vše kvantifikovat, unifikovat a s
                Re: Klasifikace Kras20.01.2024
Jane Podhorsky...zacatek byl normalni, ale kdyz pak stale vsechny odpovedi shazujes a stale hledas s
                 Re: Klasifikace Kras20.01.2024
On když si člověk ty cesty i vyleze, a nejenom zapíše, tak se pak nemusí ptát, jaký jsou :D
                 Re: Klasifikace Kras21.01.2024
Děkuju všem za komentáře, mějte se fajn :-)
                  Re: Klasifikace Kras21.01.2024
A čeho ses nakonec dobral, mudrlante? :D

 Lanzarote10.01.2024
Ahoj, nevíte jak je to s lezením na ostrově Lanzarote? Nikde jsem toho moc nenašel a ani na thecraig.com nic moc není, jen to, že je spousta oblastí uzavřených. Díkes F.
 Re: Lanzarote11.01.2024
Taky by mě to zajímalo, vím že na Tenerife a Gran Canaria se lze hodně. O Lanzarote jsem neslyšel.
  Re: Lanzarote11.01.2024
Projeli jsme před nedávnem celý ostrov a nikde jsem nic k lezení neviděl.
   Re: Lanzarote14.01.2024
Je tam jedna oblastička na bouldering lokálního charakteru, pěkné zpestření např. od surfování. Obla

 Záchranná akce09.01.2024
V minulých dnech se v rakouském tisku objevila noticka, že záchranáři sundávali v hustém sněžení 3 české horolezce (pár 40 let + muž 57 let) z jižní stěny Grossglockneru. Slaňovali k ním z Kleinglockneru. Neznáte je někdo? Nevíte jakou cestu lezli?
 Re: Záchranná akce09.01.2024
znám a byl to prvovýstup... už to proběhlo na fb
  Re: Záchranná akce09.01.2024
fb nemám ale říkal jsem si, že se mohlo jednat o cestu Südwand nebo nějaký prvovýstup jižní stěnou,
 Re: Záchranná akce09.01.2024
https://www.krone.at/3211023
 Re: Záchranná akce10.01.2024
https://kaernten.orf.at/stories/3239726/

 pojisteni na výškařinu05.01.2024
Ahoj,
můžete mi prosím doporučit dobrou pojistku obecné a profesní odpovědnosti. Dělám výškařinu rok a do těď jsem na to tak nějak kašlal, ale na další velkou zakázu v cizině to po mě klient vyžaduje.
Díky moc za rady
 Re: pojisteni na výškařinu06.01.2024
Byl jsem pracovně výškově ve Střední emerice. Na 6 týdnů to vyšlo 4900Kč, zdravotní 4mil USD, pojist
  Re: pojisteni na výškařinu07.01.2024
velmi správný postřeh. jedna věc je mít pojištění, druhá věc je dočkat se nějakého podstatnějšího pl
 Re: pojisteni na výškařinu07.01.2024
Obehni si s poptavkou 2-3 pojistovny a budes mit predstavu.
Praci zdar

 Jak velký batoh do hor?20.12.2023
Ahoj. Jeden skromný dotaz. Jak velký bágl je za Vás ideální na jednodenní, dvoudenní útok na kopec? Chci si kupovat a nevím jestli mi postačí 40l. Díky za názory.
 Re: Jak velký batoh do hor?20.12.2023
Obecně pokud se umíš zabalit tak úplně v pohodě. Jestli taháš pětikilovej stan a hafo zbytečností ta
  Re: Jak velký batoh do hor?20.12.2023
když jsi zavilej softmover, tak s čtyřicítkou batohem vylezeš pětku (ne každou). s osmdesátkou budeš
 Re: Jak velký batoh do hor?20.12.2023
Jo, to je myslím dobrá velikost.
 Re: Jak velký batoh do hor?20.12.2023
Deuter Guide 35+ (takže reálně 40 litrů) právě po 17 letech zahazuji. Stačil na úplně všechno lezení
 Re: Jak velký batoh do hor?20.12.2023
Deuter Guide 35+ (takže reálně 40 litrů) právě po 17 letech zahazuji. Stačil na úplně všechno lezení
  Re: Jak velký batoh do hor?20.12.2023
no nevim, co stačí turku, nemusí stačit člověku. my empirici to řešíme tak, že si cvičně nahážem na
   Re: Jak velký batoh do hor?20.12.2023
Tohle přesně mě napadlo a čekal jsem kdo se chytí. KT překvapil, Deuter bych u něj nečekal. Pamatova
    Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
k tématu lidl, dekáč, asijská tržnice - něco kupovat v supráčích a podezřelých špeluňkách vlastně vů
     Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Zrovna žralok na botě je problém i těch nejznačkovějších bot.. Polyuretan a hydrolýza, nic nic a naj
    Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Pro naprostou většinu lidí na naprosto většinu akcí je Lidl a Dekáč ideální volbou značky. I pro mě.
     Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Ještě lepší pro většinu lidí a aktivit je Ikea. Tam prodávají tašku, která je nejen levná a lehká, a
      Re: Jak velký batoh do hor?22.12.2023
Že bych třeba pod skalami přespával? A spacáky přestal vyrábět Eugen Freud asi tak před 30 lety, tak
    Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Pro naprostou většinu lidí na naprosto většinu akcí je Lidl a Dekáč ideální volbou značky. I pro mě.
     Re: Jak velký batoh na stěnu 21.12.2023
Když jdu na stěnu, tak mi stačí nákupní taška styl Hypernova nebo styl Ikea, dále backory z večerky,
     Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Tak pádlo nebo lezačky bych si fakt v Lidlu nebo dekatlonu nekoupil. Tak chudej zatím fakt nejsem.
      Re: Jak velký batoh do hor?22.12.2023
Lezečky mají v Dekáči pro rekreační použití dobrý, což pro 90 % lezců úplně dostačuje. Jak je to s p
       Re: Jak velký batoh do hor?22.12.2023
Znám dva lezce, kteří si koupili v dekáči lezačky. Oba lezou lezou nic moc. Oba na lezačky sice nadá
        Re: Jak velký batoh do hor?22.12.2023
příště svým známým poraď, ať zkusí lezečky. Lezačky jsou na lezání a to je úplně jinej sport, to bud
        Re: Jak velký batoh do hor?22.12.2023
Proč na ně nadávají? Já zase znám pár lidi, kteří jsou spokojení s různými modely od Simondu z Dekáč
         Re: Jak velký batoh do hor?22.12.2023
S lezením do šestek bych jim doporučil kopačky s uřezanými špunty.
Jsou ještě o dost levnějš
         Re: Jak velký batoh do hor?25.12.2023
Protože jsou horší než jejich předchozí lezačky.
        Re: Jak velký batoh do hor?23.12.2023
Kdo už něco vylezl ví, že o lezeckach to není. Když seš kopyto, nepomůžou ti ani Sgarby za 4tis. Já
         Re: Jak velký batoh do hor?25.12.2023
Tak za mě to v lezačkách je. Sice když jsem kopyto, tak nevylezeš moc těžkou cestu. Ale pokud lízt u
      Re: Jak velký batoh do hor?27.12.2023
Proc nicit drahe lezecky na stene, lepe koupit v decathlonu levnejsi jsou sice trochu horsi nez dobr
       Re: Jak velký batoh do hor?04.01.2024
Je to sice značně individuální, nicméně lezení je technicky náročný sport založený především na kval
      Re: Jak velký batoh do hor?04.01.2024
Tak třeba zrovna Simondy do dekáče šijou normálně v Ocůnu... a takhle to je z vetišnou privatních br
   Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Stereometrii jsme probírali až na zeměměřické průmyslovce. Ale stejně si myslím, že mi všechny ty př
 Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Tupilak 37+ mi stačí na všechny horské akce, včetně zimních a vícedenních. Předtím jsem měl Alpine L
  Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
klíčové objemné krámy v batohu jsou spacák a karimatka. karimatka se samozřejmě dává zvenku (není-li
   Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Víš, jak poznáš Čecha v Alpách? Má velký batoh. Ano, starý vtip, ovšem nadčasový. V létě Guide 35+ a
    Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Jo, to sedí, velká krysa = češi :D
Millet prolighter 38+10 a naprosto mi vyhovuje.
     Re: Jak velký batoh do hor?23.12.2023
ProLighter je masakr, když vše povolíš je to spíš regulerní 6+20l :-D, já používám na víkendovky Mil
      Re: Jak velký batoh do hor?27.12.2023
Cože, 6+20 ???
    Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
ano, to je jedna z nevýhod lezení s děvčaty. nejseš (tolik) tlačenej do výkonu, jseš pochválenej za
     2 jednou ranou23.12.2023
Odnesla matroš a navíc jsi utnul její kydy = ideál...
    Re: Jak velký batoh do hor?02.01.2024
Taky mám letitého guida (cca 15let), zatím stále drží, ale morálně je již za zenitem. Koukal jsem po
   Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Spacák Koteka 290 moc místa nezabere a zkrácenou tenkou karimatku cpu taky radši dovnitř, zvenku pře
   Re: Jak velký batoh do hor?21.12.2023
Komíny se lezou nejlíp s karimatkou napříč přes batoh. Funguje to jako kinderkopf a nemusíš se pak z
    Re: Jak velký batoh do hor?22.12.2023
obecně spárokomíny jsou většinou k posrání i bez batohu, a s jakýmkoli batohem představují pravé pek
     Re: Jak velký batoh do hor?26.12.2023
Ahoj diky vsem za dobre rady. PS uzijte pristi rok ve zdravi jak na kopcích tak i na písečku.
     Re: Jak velký batoh do hor?26.12.2023
Ahoj diky vsem za dobre rady. PS uzijte pristi rok ve zdravi jak na kopcích tak i na písečku.

 Vklíněnce na pískovci19.12.2023
V podcastu Nadzemí, kde byl hostem T. Pilka zaznělo, že do Moravského Pískovce je ok zakládat vklíněnce... opravdu je ten pískovec tam tak tvrdý, že mu vklíněnce (a pády do nich) neublíží?
 Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
Podívej se na horosvaz.cz
 Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
Pokud je to Svišťova věta, tak samozřejmě ano. Málokdo to tam zná líp. Třeba na Kozlovi byly normáln
 Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
Ne.
Viz průvodce Moravské skály, 1. díl (Východní Morava, aktuálně poslední, vydaný 2018), st
  Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
Jak píšu níž, dřív to tak nebylo. Horveti by ti popovídali ;-). Teď už ale vlastně není důvod, ve sm
 Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
Nelze takto generalizovat. Jsou skalky, kde je to ok. Jsou skalky, kde to ok neni. A proto je to glo
 Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
Ano je, když sem začínal, tak se tak i jistilo (s posvědcením tehdejšího předsedy Vaška Tichavského)
  Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
že je někde na písku skoba, to ještě neznamená, že je písek tvrdý. Viděl jsem skoby v Ádru, v Sasku
   Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
Čechy sou jiná, třeba Lukov a Džková a Skalný je fest beton, on to totiž není ani moc písek, spíš sl
    Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
A nepolemizuju, ale popisuju realitu co tu byla dřiv...
    Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
A nepolemizuju, ale popisuju realitu co tu byla dřiv...
  Re: Vklíněnce na pískovci19.12.2023
Skoby se při lezení na Moravských pískovcích opakovaně netloukly nikdy, byla to jen záležitost jiště
  Re: Vklíněnce na pískovci20.12.2023
Tak nevím, kde jsme v roce 2002 v průvodci řešili Mg na píscích. Pokud se pamamtuji řešilo se pouze
 Re: Vklíněnce na pískovci20.12.2023
Třeba pískovec v Annotu je na vklíněnce tvrdý dost.
  Re: Vklíněnce na pískovci20.12.2023
Když už jsi zmínil Annot, co bouldery tam? Znáš nebo někdo jinej? Případně nějaký tipy, co se tam ho
   Re: Vklíněnce na pískovci20.12.2023
na bouldrování v Annotu jsou stránky s průvodcem i fotkami od místňáků. Hledej

Co se

 trenink/metodika pro alpinismus19.12.2023
Ahoj.
je tu jeste nekdo (nebo o nekom vite), kdo pro horske sporty trenuje metodicky na zaklade maffetona (tj. uphillathlete ci evoke endurance)? Anebo by rad komplexni pripravu, ale pro nedostatek materialu v CZ nevi jak?

.. ptam se
 Re: trenink/metodika pro alpinismus19.12.2023
Já teda nepotrebuju.
 Re: trenink/metodika pro alpinismus19.12.2023
Kdyby bylo víc času, tak ano

 Dlaha na poutko A118.12.2023
Ahoj, nevíte někdo, kde se dá koupit dlaha na zafixování poutka A1? Popř. vyráběl si ji někdo? Můžete doporučit nějakou termoplastickou desku na výrobu custom-made dlahy? Rád kus desky i odkoupil - našel jsem jen balení 25 kusů...

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Zná někdo, kdo může takto zhodnotit asi 15 freindů? Z toho jsou 4 se středovým okem.
Nejlepší by byl kontakt v Praze.
Díky

V opačném případě - má někdo zkušenost s provazováním na uzel plochých či kulatých smyček do freindů? Zabírají uzle příliš objemu? Výsledná pevnost? Duté nebo jednovrstvé ploché?
Díky
------------------------------------

Bokem se chci zeptat na názor z osobní praxe na používání starých materiálů?

- doma jsem vykopal firemní expresky  staré přes 30 let, dlouho nepoužívané a uložené doma

- na lezení sebou stále beru ploché smyce přes 30 let staré

- pravidelně používám šité Dyneema smyce asi 10 let

- karabiny 40 let staré

- sedák 15 let bez známek opotřebení, spona na smyci kolem pasu

- lano 7 let

Lezu venku, ale ne intenzivně.


Nezajímám se o bezpečnostní propagandu firem, ale o osobní zkušenosti a názory, případně o odkazy na trhací zkoušky starých materiálů.
Dotaz15:41:08 26.01.2024
odpovědět 
 Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Kov je OK.
Textilni veci zahod a kup si novy, neni to zadna propaganda, proste to degraduje a nikdo ti nerekne jak moc je to spatny dokud to nezkusis na trhacce a pak uz to stejne nepouzijes.
On16:27:40 26.01.2024
odpovědět 
  Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
1. nejjednodušší je to s karabinami, pokud mají hladký chod zámků a dovírají, tak jsou z perspektivy délky lidského života navěky.
2. lana a textilní materiál polyamidový (nylonový); teorie tvrdí (zdroj se mi nechce dohledávat), že při skladování v suchu, pokojové teplotě a temnu se nejdřív jeho vlastnosti zlepšují, a zhruba po 3-5 letech začínají degradovat (parametr = počet normových pádů). těžko říci, jak rychle ta degradace probíhá.
3. dyneema prý degraduje rychleji (opět si to gůglujte každý sám)
4. ze zkušnosti chytání pádů; i žalostné hnusné ošoupané ztvrdlé špagáty lanex pantheon věku téměř zletilého vydrží neskutečné množství pádů "skorozemovek" do stejného místa (chytané buď od kruhu háemeskou nebo ze země přes tělo), a pak se postupně přiškvařuje oplet a končí to přervaným opetem a vyhřezlým jádrem.
5. ani nové lano nedá pokaždé pád přes hranu. intuitivně tušíme, že bude asi lepší než staré.
6. do friendů je nejlepší šitá smyce, ale nevím, že by to někdo lidem z ulice šil za rozumné peníze a opatřoval razítkem.
7. budeš-li do friendů vázat smyce uzlem, použij dutinku a hadicový uzel, a zamokra ho utáhni na krev, a případně vnitřní konec proštupuj kontrolní signální bavlnkou.
Lukas B.17:02:35 26.01.2024
odpovědět 
   Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Díky za obsáhlou odpověď.

Hadicový uzel je, předpokládám, udělat jednoduchý uzel na jednom konci duté smyce, převléci duté konce dlouze přes sebe, a to celé posunout do pozice předem udělaného jednoduchého uzlu, s vnitřním i vnějším koncem dostatečné délky ven z uzlu.

Bavlnka proštupováním vniřního konce má tento držet v pozici a případně má svým přetržením signalizovat posuv vnitřního konce do uzlu?

Na další punkty tvé odpovědi mám obdobné názory, tak asi jen zkusím najít na netu ty trhací zkoušky.

Díky

Možná mi napíše ještě někdo názor radu poradu?


Mám ještě jeden doplňující hlavolam - plochá dutá smyce sloužila jako odsedka a jeden uzel se mi podařilo rozvázat. Druhý uzel odolává mým prstům, namáčení do vody, šroubovákům a jinému.

Má někdo jiné řešení než nůž?
18:41:51 26.01.2024
odpovědět 
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Co se týče přešití, zkus Rock Empire. Myslím, že kdysi slupli Koubu a tam to dokázali svýho času přešívat bez problémů.
18:57:38 26.01.2024
odpovědět 
     Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Pred pár rokmi mi u Koubu skontrolovali friendy a ponúkli kúpiť nové namiesto nerepasovateľné.
Zlaté české ručičky.
17:10:41 30.01.2024
odpovědět 
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
bavlnka má funkci signální.
uzel, který nejde rozvázat, směle šmikni.
hadicový ozel je přesně to co píšeš.
Lukas B.19:31:56 26.01.2024
odpovědět 
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Ten uzel povolíš kladivem ( nedělám si prdel ), polož ho na něco tvrdýho, rovnýho a lehce ho pobouchávej ze všech možných stran. Možná to bude chvíli trvat, ale povede se to.
honza10:38:18 27.01.2024
odpovědět 
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Smycky (a karabiny) jsou spotrebni zbozi a obezivo. Nekde nejakou nechas, nekde nejakou seberes, poztraceji ti to deti... Ty smycky jsou aspon levnejsi nez karabiny, takze smycku s uzlem, ktery nejde rozvazat, bych nechal detem a vzal/koupil jinou.
jx nula13:33:21 27.01.2024
odpovědět 
   Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Zkušenost s nácvikemchytáním pádů a lanem Panteon mám přesně opačnou. Lano nevypadalo vůbec zle a při chycení do štandu přes poloviční lodní se normálně urvalo a pytel byl na zemi.
07:51:18 31.01.2024
odpovědět 
    Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Před pár lety se mi naskytla možnost otestovat expresky na trhačce. Vzal jsem si tehdy jednu z těch, které jsem používal ve skalách a překvapilo mě, že nová má mít minimálně 22 KN, ale reálně má víc. Ta moje, stále aktivně používaná měla 6KN. Tak jsem je všechny obratem vyměnil.

Pohledem a ještě navíc nezkušeným nemáš šanci nosnost posoudit.
17:26:31 01.02.2024
odpovědět 
     expresky na trhačce
To si tie 6kN dobre vyriešil. Boli už asi dosť unavené pri pádoch.
Niečo podobné, ako sedačka na Satane
https://www.lezec.cz/clanky.php?key=7753
Pred pár rokmi som vymenil za nové expresky jednému chlapíkovi cca 20 r. staré expresky, ani to šitie nemalo dnešnú geometriu, viac nosené, ako lezené, asi nepadané. Na trhačke dali cez 15 kN.
Nechal som raz v Tatrách na zlaňáku 12 r. odrezok polovičného lana, po roku som vzal domov a porovnal s odrezkom lana zo skrine. Rozdiel bol cca 10 %, čo je pri "textile" na úrovni chyby merania.
Takže platí satanská životnost podľa výrobcu :
"pravidelné - víkendové používání (celoroční) 1 rok až 2 roky"
https://www.mytendon.cz/cs/ informace-o-lanech/zivotnost-lan/a-474/
PK08:31:59 02.02.2024
odpovědět 
 Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Rozvázat se to dá boucháním kladivem, pak je to ale již nepoužitelné, takže lepší vzít nůž a fiknout.
Jinak přešití minule bzlo možné objednat v Ocúnu (rok a pul zpět) a před pár lety i v Lanexu. Normálně napiš na obchodní, dají ti kontakt...
Rybíz12:37:31 27.01.2024
odpovědět 
  Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Díky všem za odpovědi, kladivo vyzkouším od malého po velké, kus kolejnice mám. Zkusím freindy provázat na uzel.

Smyčky jsou spotřební, ale pouta jsou pevná.
Dotaz16:10:06 30.01.2024
odpovědět 
   Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Na kladivo bych se vykašlal a expresky i smyčky 30 let staré (při ceně 50 kč/ks) bych bez zaváhání vyhodil.

Desetileté bych zvážil podle toho jak moc jsou používané a hlavně jak moc jsou chlupaté.

Karabiny pokud nejsou probroušené a zavírají se budou v pohodě. 7 let lano taky a u lana většinou probém poznáš (prodřený oplet, posun opletu k jádru, tak tvrdé nebo chlupaté, že se s ním blbě jistí).

15 let je na sedák dost, materiál degraduje, ale pokud je to v tmavé skříni, tak to asi nebude nic hroznýho. Ale určitě záleží na používání. Podíval bych se hlavně jak vypadá spodní oko v místě, kde protahuješ lano.
Pokud je to ještě sedák, který nemá samosvornou sponu, tak bych ho vyhodil, protože novější sedáky jsou o hodně komfortnější.
08:06:29 31.01.2024
odpovědět 
 Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
Parádní šance se slušně umístit v Darwinových cenách.
09:55:46 31.01.2024
odpovědět 
  Re: Šití plochých smyček do freindů na zakázku?
:-))
10:24:23 31.01.2024
odpovědět 
 výmena smyček a lan
https://www.mytendon.cz/cs /informace-o-lanech/zivotnost-lan/a-474/
Ide aj o to, či "nylon" (lano, slučky, expresky) bol dobre skladovaný, teda či naň niekedy nekvapla kyselina, repák a pod.
A čo sa týka opotrebovania sedáku :
https://www.lezec.cz/clanky.php?key=7753

A čo sa týka " Zkusím freindy provázat na uzel " : nezabudni, že uzol znižuje pevnosť.
PK10:39:53 31.01.2024
odpovědět 
  Smycky na frendy
Proc do tech frendu proste nedas kratky sesity smyce na lisci uzel? Uznavam teda, ze i ty nejkratsi, co vidim na trhu (30cm) muzou bejt trochu moc dlouhy, takze by clovek musel karabinu cvakal i primo na frenda ...
 caliman10:24:06 02.02.2024
odpovědět 
   Re: Smycky na frendy
liščák na popruhu od ďábla jest. dramaticky ti degraduje nosnost popruhu (je to stejné namáhání popruhu jako když chceš přetrhnout textilní lepicí pásku), mnohem víc než vhodný uzel (protisměrné očko, nebo dokonce hadicák).
Lukas B.10:37:44 02.02.2024
odpovědět 
    Re: Smycky na frendy
Ono až takové dráma to není... degradace na cca 60% nosnosti tj. nějkých 13.2 kN což je +- nosnost toho friendu jako takového...Spíš je tam riziko že se to rozváže, cvakneš špatký konec atd. Hele nedělejte pikoviny, nechte to přešít fakt to není taková položka...
Rybíz12:40:11 02.02.2024
odpovědět 
    Re: Smycky na frendy
Lukas B., trafil si klinec po hlavičke :
uzol na slučke znižuje nosnosť cca na polovicu takže pri tých friendoch s nosnosťou 14 kN to má význam. Liščí uzel dtto.
Pokiaľ je to malý friend z druhého konca veľkostnej tabuľky , v. 0,25 s deklarovanou nosnosťou 5 kN, je to iné kafe. Tam by som sa nebál pri núdzovke. Oko má 6,5 -7 mm, takže opatrne.
Vymeniť slučky u Koubaclimbing, Košice jsou blízko.
PK14:30:16 02.02.2024
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 122 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 129 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 113 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.