LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nedělej krok, ze kterého se nemůžeš vrátit.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšel průvodce Adršpach I.
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!

Závody
SP Salt Lake City (03.05)
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)
ČP obtížnost Praha (18.05)

Žebříček
Cesty:
32.Fajkoš 10431
33.Holík 10415
34.H2 10370
Bouldry:
32.Pelikán 8925
33.Hronek 8903
34.Svoboda 8859
Hory:
11.Chomová 4792
12.Najman 4634
13.Petr 4592

Výsledky
EP boulder Klagenfurt (26.04)
ČP obtížnost Brno (20.04)
SP Wujiang (12.04)

Deníčky
5556 lezců
1097749 cest
Nové přelezy:
Geser 7C
Šílený Tan XIa
Vyšší Prin Xa
Lauschgift Xa
Celer Xb
Vodní Svět Xb
Vychytralý Xa
La Bomba Xc
Bezzubý Yu Xa
V Číně Jed XIa

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7
V 16 - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 nález31.08.2017
Ahoj, včera jsem na Suškách na severní straně Hlavní věže našel kýbl. Kdo ho ztratil a pište.

 Kterak si sportovní lezkyně vzala nevhodný sedák31.08.2017
Zajímavé počteníčko, které se tu ještě neobjevilo, a mohlo by dostat svůj prostor:

http://www.minalesliewujastyk.com /a-tough-day-at-malham-cove (jedna mezera)
 Re: Kterak si sportovní lezkyně vzala nevhodný sedák31.08.2017
TL;DR sedak mala (podla nej) prilis velky na to aby ju udrzal v bezpecnej pozicii bez rotacii, takze

 Položená na zádech nebo na břiše?30.08.2017
Vcelku prd lezu, ale fascinuje mne u cest tady v databázi, když se jejich sklon udává: položená. Buď jsem dement já nebo ti, kdo se nad slovy sklon cesty a položená nezdrží ani pár vteřin. Proto mne zajímá, zda je to cesta položená na břiše, zádech a příp
 Re: Položená na zádech nebo na břiše?30.08.2017
Jo lezecká terminologie, taky se říká poklopená, nebo ne?
 Re: Položená na zádech nebo na břiše?31.08.2017
asi jsem taky dement, ale mění to něco na pochopitelnosti toho o jaký charakter cesty se jedná a jes
  Re: Položená na zádech nebo na břiše?31.08.2017
Položená cesta se jeví na první dojem jako cesta horizontální. Třeba cesta turistická, asfaltová neb
 Re: Položená na zádech nebo na břiše?31.08.2017
No nevím - už jsi byl dneska v Barber shopu? Třeba Ti tam poradi
 Re: Položená na zádech nebo na břiše?31.08.2017
No tak dement jsi urcite Ty.
 Re: Položená na zádech nebo na břiše?31.08.2017
Ano, jsi dement.
 Re: Položená na zádech nebo na břiše?31.08.2017
ano kazdy vi kdo ne at googli :) .. treba :)
  Jako s druhy čeho?05.09.2017
Já zase nevím co si myslet když čtu v průvodci slovní obrat "s druhy". Např. "R. Kaus
   Re: Jako s druhy čeho?06.09.2017
A co teprve "vzhůru na temeno"

 Spaní v Paklenici30.08.2017
Ahojte, příští jedeme na pár dní do Paklenice. Poradíte někdo pěkný kemp nebo místo na přespání na divoko? Nemám problém zaplatit za camp, na druhou stranu mám auto upravené na přespání a nemám žádný morální problém přespat někde na divoko. Takže budu rád
 Re: Spaní v Paklenici30.08.2017
Cau, neni to primo ve Starem Gradu, ale s autem bez problemu dojedes. http://www.roomsante.com/ Je t

 Lezci s dodávkama30.08.2017
Přeneseno z diskuze o Sdílení auta:

Sorry za offtopic, ale musim se k necemu vyjadrit. Dost me serou lezci s dodavkama. Respektive skoro vsichni lezci s dodavkama. Dodavka ze sve podstaty je hnusna krabice, mnohem tezsi nez kdejakej kombik,
 Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Přeneseno Anonymní reakce:

Já zas pozoruju, že lezec kterej má na dodávku a unese ná
  Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Nemůžu než souhlasit, zkušenost z vlastní zkušenosti. Ale jinak těžká schíza zkopírovat jeden koment
 Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Já si myslím, že to je o tom, že lezci hlavně využívají možnost přespání v autě (kromě toho, že je t
  Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Zakonnou oporu to minimalne v Rakousku nema. Dle jejich zakonu jde ciste o to, zda-li jsi se v situa
   Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
velmi snadno podle pootevřených okének. pokud tedy není na střeše dostatečně vysoké dodávky šíbr.
   Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
V Rakousku zalezi na tom v jake spolkove republice jsi. Pokud vim, tak treba v Hradsku je to povolen
 Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
je to tak. dodávka se vyplatí až od 4 a víc lidí. pro 4 kombík v pohodě. (spaní v kempu samože). ale
  Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
jsou tam i další aspekty, a to, že kromě lezení jsou tady lyže a bicykly. dodávka sice není trezor,
   Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
OK, beru to. Pokud je dodavka nutnost - matros, pocet lidi... Tak nic proti tomu. Pokud ale jde jen
    Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
někde bydlet v dodávce tejden pár kroků od brány kempu by mi přišlo fakt trapný. ale v pátek odpoled
     Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Já ještě vidím výhodu dodávky v nouzovém přespání kdekoli po cestě. Pokud jedeš na druhý konec evrop
      Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Asi ten prvni prispevek je malo specificky. Nikdo nehaze dodavkare do jednoho pytle, ja treba moh ko
      Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Jo a decka jsou take lidi, takze kdyz jsou 2 lezci a 2 decka v dodavce, tak to prece dava smysl, to
     Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Stačilo by mi bydlet v 1+1,ale žiju ve 20+6!Proč?Protože můžu a chci!
      Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
děkuji, nejlepší komentář
     Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
No jasne, a pokud jste 2, tak to jde takhle i s kazdym druhym kombikem nebo s kazdym, pokud si ho vy
     Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Jóóó v půl devátý? Vždyť si mě o víkendu vyhnal už v šest!
    Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Poslyš, ty seš jak ten zelenej mamrd Stropnickej ml., kterej kádruje lidi, který lítaj na dovolenou
     Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Všichni kádrováci do zbraně. Musíme zamávat s těmi ostatními kádrováky, kteří kádrují jinak, hůře ne
 Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Mě hlavně připadá zvrácené, omezovat volné přespávání kdekoli (Tím samozřejmě nemyslím oplocený souk
 Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
ufff... dodavka ti dava svobodu, smarja vzdyt karavany atd... ma cela evropa tak proc zase jen lezci
  Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
Jo, dodavka dodava svobodu. Nehlede na to, ze nemuset rvat na strechu kola, lyze, kajaky, surfy apod
 Re: Lezci s dodávkama30.08.2017
At si clovek vyrazi na Zeland, do Kanady ci treba USA. Tam je tohle uplne normalni. Neznam lepsi zpu
 Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat30.08.2017
Jo JirkaS ví, jak rozjet diskuzi na lezci.. :)
  Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat30.08.2017
Tyhle "ekologove" mi bavěj.Tak příště do Améru šlapadlem a ,nebo na Kon Tiki.V Rodellaru j
   Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat30.08.2017
kde jsou ty časy kdy čundráci chrápali po lesích loukách a nikomu to nevadilo, dnes všechny nahnat d
    Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat30.08.2017
To jo, ja osobne mam dodavku a jezdim v ni sam, to ale tady ještě nikdo nezminil.A taky mam z festa
    Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat30.08.2017
Jj, vtipny tema... treba nekdo jezdi dodavkou, protoze praci, kterou dela ( treba preprava leseni, p
     Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat30.08.2017
dřív vlakem s vysočinou, dnes dodavkou s protejňákem:)a jak to bude za 50 let?
     Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat30.08.2017
Áčko. To není můj koment;) já to jen vložil mimo diskuzi o Sdílení auta.
Kdo má ratolesti a
      Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat31.08.2017
Psaní anonymních příspěvků je ubohé, ale budiž.
Ježdění v dodávce ve 2 je samozřejmě o pohodl
       Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat02.09.2017
Tak to mají na Rujaně už drahné roky. Můžeš spát na pláži, ale na parkáči nesmíš nechat stát auto př
        Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat02.09.2017
Mě to tedy vyřadilo stoprocentně.
       Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat02.09.2017
"Psaní anonymních příspěvků je ubohé, ale budiž."
Napsal zcela neanonymni Stepan :D
    Re: JirkaS to umí pořádně nastartovat03.09.2017
No právě, že dřív to nevadilo, jenomže 1) jich bylo na jednom místě míň než teď lezců 2) nepřijeli
 Re: Lezci s dodávkama02.09.2017
vy jste to nepochopili, je nás prostě moc.
a každej chce tak akorát čistý životní prostředí a
  Re: Lezci s dodávkama02.09.2017
neboj kemo, tyhle starosti se vyřeší - vyřeší je uprchlíci, přelidněná evropa, problémy s nedostatke
   Re: Lezci s dodávkama02.09.2017
Proto říkám, bratři lezci, pojďte do zbraně chránit naše hranice pro naše děti!
    Re: Lezci s dodávkama05.09.2017
..ale já tady nejsem sám..já tady tak..chlastám..
  Re: Lezci s dodávkama02.09.2017
Vezmu dodávku, jedu sám.
Ráno pytle štuku do ní dám.
V poledne s ní zaparkuju a pivo s
   Re: Lezci s dodávkama05.09.2017
..ale já tady nejsem sám..já tady tak..chlastám..
 Re: Lezci s dodávkama02.09.2017
Ono by to chtělo špetku tolerance. Proč myslíš, že zrovna tak jak to bereš ty, je správné. Z jednoho
  Re: Lezci s dodávkama03.09.2017
si děláš srandu, ale ty tendence bolsevickej ocasů, rozdávajících dobro, jsou vice a vice převáděny

 expresky z Příhraz30.08.2017
Vyměním s původním majitelem za vtipnou historku, proč že tam jako zůstaly takhle viset ...

 plugin na vylepšení lezce29.08.2017
ahoj nějaký šikovný programátor zde před časem dal pluginy na vylepšení deníčku, kdy se zobrazovaly komenty u cest, podbarvené nejnovější komenty v diskuzích aj. zdařilé vychytávky, nemůžu to tady nikde najít, poraďte prosím. díky
 Re: plugin na vylepšení lezce29.08.2017
blbě hledáš
https://goo.gl/BEpnKN
  Re: plugin na vylepšení lezce29.08.2017
díky moc

 Ztracený telefon28.08.2017
Ahoj kamarádi,
známá ztratila na Šuškách Samsung v černém pouzdře. Pokud byste ho někdo čirou náhodou našel, dali byste mi prosím vědět?

Díky moc
Klára

 Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
Ahoj všem,

příspěvek není ani tak o typu auta, ceně nebo uvažovaném nákupu jako takovém, ale spíše žádost o konzultaci a podněty k problémům, které mohou ze sdílení (po stránce nákladů a zodpovědností) vyplynout.

Teoretický p
 Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
podle mě, jakmile párkrát dojde ke kolizi termínů výpůjčky, oprav/poruch, tak si raději každý koupí
  Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
Souhlasím s opravama. Když bude auto stále v servise, bude to štvát každého.
Pokud jde o ter
   Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
je to cesta do pekla, snad Tě to nebude stát moc peněz - když už Tě to bude stát kamarády ...
 Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
smysl mi to nedává z následujících důvodů.
1. některé termíny budou kolize určitě. vánoce, v
  Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
1- souhlasím, ale to máme vyřešené - je to o kompromisech. Jednou udělá jeden, podruhé další. Pokud
   Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
fakt držím palce aby vám to vyšlo bez rozhádání a hořkosti. ale jsem dost skeptickej. vy kámoši se m
 Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
v realnym svete asi temer spolehliva cesta jak prijit o kamarady...
 Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
Je to píč...., teda blbost. Na půl je dobrá jenom prdel. Našetři a kup si svoje, 400 papírů není žád
  Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
BTW: opravdu mě fascinuje, že někdo potřebuje něco takového řešit v diskusi na lezci
 Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
A kdo se o nej bude starat? Myslim tim osobne ho dovest do servisu, na STK, na vymenu pneu apod. Pro
  Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
Jasně, tohle je třeba dobrý podnět k zamyšlení. Přestože to je hlavně o lidech, v tomto případě i o
  Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
A teď si představ, že někdo bude mít auto se závadou, u které nebude jasné, kdo za ni může. Napříkla
   Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
Kdysi jsme vlastnili s kamarádama auto na 5 částí. Byla to Škoda 100 za 5000 Kč. Udržba fungovala ta
    Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
to my jsme takhle sdileli s kámošem štiku "120", akorát se musel dolejvat pořád olej, takž
 Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
Bylo by fakt pěkný, kdyby to fungovalo a je krásný, že tomu věříš a že věříš těm kámošům, se kterejm
  Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
Nevim, proc to sem stepan cpe, kdyz v tom ma jasno-super vychytanej napad mezi kamosema..no, nechame
 Re: Společné koupení a sdílení auta28.08.2017
Mě to dává smysl v tom, že na většinu cest nepotřebuji velký auto, tak kdybych si ho koupil sám, tak
 Re: Společné koupení a sdílení auta29.08.2017
Dost často se takhle otázka řeší u trochu jiného "dopravního prostředku " - u koní. Je to
 Re: Společné koupení a sdílení auta29.08.2017
...komunismus...

Stačí se podívat na fotky z ČSR před 30 lety, takhle bude vypadat va
 Re: Společné koupení a sdílení auta29.08.2017
Chápu,že máte dohodnuté jak to bude s termíny na půjčování auta,ale stejně si to neumím představit.V
 Re: Společné koupení a sdílení auta29.08.2017
Pokud jste komunita zdrogovaných lidí, kteří mají nadhled, dokážu si představit, že by to fungovat t
 Re: Společné koupení a sdílení auta29.08.2017
Nápad super, realizace a skutečnost žalostná. Zažil sem takhle zakoupené auto v oddíle - z oddílovýc
 Re: Společné koupení a sdílení auta29.08.2017
Auto, fajfka a žena ( v tomto pořadí) se nepujcuji ...
  Re: Společné koupení a sdílení auta29.08.2017
Dekujeme za odhaleni.
   Re: Společné koupení a sdílení auta30.08.2017
jsi neznalý muž chlapče. svatá trojce se nepůjčuje
 Re: Společné koupení a sdílení auta29.08.2017
Na toto tema jiz nejeden klasik, historie nas uci.. atd.
Tragedie obecni pastviny,
 Re: Společné koupení a sdílení auta29.08.2017
Dost mě překvapilo, jak tady brutálně převažuje skepse, ale pak jsem si řekl, že se vlastně nemůžu d
  Re: Společné koupení a sdílení auta30.08.2017
tohle vyžaduje trochu disciplíny nebo lehkou diktaturu vedení oddílu a to je v dnešní "já můžu
  Re: Společné koupení a sdílení auta30.08.2017
jó oddílovej matroš. ten jsem měl asi tři roky doma v krabici. tam bejvalo docela logisticky nesnadn
   Re: Společné koupení a sdílení auta30.08.2017
Hele, je to zcela zjevně o lidech. Mám kamarády na vesnici na Vysočině a tam se traktor mezi sousedy
    Re: Společné koupení a sdílení auta30.08.2017
Sorry, podpis.
    Re: Společné koupení a sdílení auta30.08.2017
Tak traktor, ktery si lide pujcuji aby si nekdy v dost dlouhem casovem obdobi zorali policko je sakr
   Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Lukáši, pípáky jsem nakonec prosadil po mnoha letech šťourání na oddílových schůzích. Dnes je to jed
  Re: Společné koupení a sdílení auta30.08.2017
vidíš. na začátku je myšlenka koupit si společně auto. když jdeš do detailu, zjistíš kolik starostí
   Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Téměř ze všech komentářů jsem navíc nabyl dojmu, že je to vše o lidech, lidské povaze a součinnosti.
    Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Hele, nerozumím až tak moc do hloubky technický stránce provozu auta zmiňovanýho typu, ale dělení pr
     Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Auto starne (vyrazne) i kdyz se s nim nejezdi. Náklady na jeho údržbu také jsou. Me to prijde sprave
      Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
když technikálie tak taky troška do mlýna: každý z podílníků platí základní minimální roční vklad, a
       Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Hm, moudrá řeč. Ten model propočtu se mi líbí.
Dražba obecně zajímavá je, ale vnáší do věci
       Re: Společné koupení a sdílení auta01.09.2017
A kdy budou ty technikálie?
    Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Na spravedlivém dělení nákladů se zhádáte jako první. Peníze jsou hlavní příčinou sporů, až na další
     Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
1. Ta úvaha o koupi nového auta jako krytí proti neočekávaným výdajům je podle mne velmi rozumná.
      Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Ach jo, zase podpis. Sorry.
      Re: Společné koupení a sdílení auta01.09.2017
Operativní leasing ale právě není koupě auta, je to dlouhodobé půjčení. Neplést si s finančním leasi
       Re: Společné koupení a sdílení auta01.09.2017
Já si to nepletu, ale právě operativní leasing by měl bejt pro leasingovku problematickej, podle pře
     Re: Společné koupení a sdílení auta02.09.2017
Retezi, částečně s Tebou souhlasím, ale pohled nesdílím. Problém není finační ve smyslu nemám 100t t
  Re: Společné koupení a sdílení auta30.08.2017
Stejně jako bylo oddílové auto, máme oddílovej matroš. Ale jediný co z něj někdo využívá je knihovna
  Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Ahoj Roberte, díky za názor.
Koupení by bylo samozřejmě na fyzickou osobu, jednu z lezců. Ne
   Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
hele, zkuste to. nakonec, většina párů uzavírá sňatek s odhodláním žít šťastně a věrně spolu do smrt
    Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Kolikrát jseš rozvedenej? ;)))
     Re: Společné koupení a sdílení auta01.09.2017
hele, jsem ještě panic. v koutku duše doufám, že se to smrti smrťoucí změní a budu se i pak mít s ký
 Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
Myslim ze nakonec budou zklamani vsichni. jedni protoze "ty uz jsi to pujcene mel ted jedu ja&q
  Re: Společné koupení a sdílení auta31.08.2017
sorac, nejak jsem si zafixoval ze se mluvi o 5 lidech, jak rikam myslim ze ve dvou parech/rodinach b
   Re: Společné koupení a sdílení auta01.09.2017
čti pozorozně, vzdyt to tam píše
    Re: Společné koupení a sdílení auta01.09.2017
Číst pozorozně? Hm, to nás budeš muset naučit. Nechceš o tom napsat článek? :-)
     Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně01.09.2017
A do tohohle by někdo nešel?
      Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně01.09.2017
s tvych xichtem, malym perem a nula zkusenostma ne :)
       Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně01.09.2017
nic takoveho nemam, nekdo jiny me chce sdilet?
        Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně01.09.2017
já bych do toho šel...
      Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně01.09.2017
já klidně, ale musel bych vždycky začínat
       Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně01.09.2017
Tak jo. Kdyz mi ji vykoupes a já pak budu pokračovat tak to beru
  Re: Společné koupení a sdílení auta02.09.2017
Ondro, Roberte a Lukasi B. díky za Vaše podněty a názory. Určitě skvělou inspirací a k zamyšlení, zd
   Re: Společné koupení a sdílení auta02.09.2017
Téměř bych zapomněl na ostatní, včetně anonymů :)
Ještě jednou díky za Vaše názory i Váš čas
    Re: Společné koupení a sdílení auta04.09.2017
jo ještě mě napadá:
taky se to chce jasně a dopředu domluvit co v případě průseru, který znem
     Re: Společné koupení a sdílení auta04.09.2017
Přidávám se. Určitě je dobré tyto věci řešit dopředu a ne operativně až nastanou. Sto lidí, sto chut
      Re: Společné koupení a sdílení auta04.09.2017
Bych tam (k úvahám před) přidal i zaviněnou/nezaviněnou bouračku, protože ne každá pojišťovna platí

 praní lana28.08.2017
Zdar. Chystám se vyprat lano Beal Top Gun. Čištění sněhem a ledem neplánuji. Článek od Urbana z Lanexu na toto téma z r. 2005 jsem četl.
Přesto prosím o nové poznatky, názory a rady na otázky: 1- pračka, nebo vana a kartáček?, 2- pokud pračka ano,
 Re: praní lana28.08.2017
Zrovna vcera jsem to delal. Pracka na 1h, 400ot, 30st teplota. Zadne zdimani jsem nedelal, lano se t
  Re: praní lana28.08.2017
vono to vypereš docela slušně i ve vaně/dětské vaničce/neckách/požární nádrži a jenom to zvedáš z vo
   Re: praní lana29.08.2017
Díky. Mokrý lano přehodím přes skříň.
   Re: praní lana01.09.2017
Tak vypráno v pračce s Beal rope cleanerem (levnější než od Tendonu přepočteno na litr). Zasvinil js
 Re: praní lana28.08.2017
Zajímavé téma, osobně bych nidky neudělal. Možná by stálo za to oslovit výrobce a životnost/nosnost
  Re: praní lana29.08.2017
Proč bys je oslovoval, když ti to sami píšou:
http://www.mytendon.cz/prani-lan
Osobně
   Re: praní lana30.08.2017
Lano sám peru jako je uvedeno přede mnou. Teď mám nějaký Beal s horším opletem, který hodně bere špí
   Re: praní lana30.08.2017
Lano sám peru jako je uvedeno přede mnou. Teď mám nějaký Beal s horším opletem, který hodně bere špí

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   2233   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Společné koupení a sdílení auta
Ahoj všem,

příspěvek není ani tak o typu auta, ceně nebo uvažovaném nákupu jako takovém, ale spíše žádost o konzultaci a podněty k problémům, které mohou ze sdílení (po stránce nákladů a zodpovědností) vyplynout.

Teoretický příklad: pár dobrých přátel se rozhodlo pořídit si společně auto na lezecké/outdoorové výlety s přespáním. Důvodem společné koupě byla 1, úspora nákladů a 2, protože by pro něj neměli sami 100% využití.
Uvažovaný nákup pro společné užívání je VW, Multivan/California, T4 s cenou cca 400t.

U sdílení jsem se zamýšlel nad těmito pravidly nebo možnými konflikty:

-auto bude dostupné a zaparkované v centru města (parkování i umístění pneu bude zdarma)
-bude vytvořen online kalendář pro rezervaci vozu
-auto bude možné rezervovat na max. 14 dní v kuse, prodloužení možné pouze pokud nebude ze strany ostatních zájem
-půjčení vozu vždy se záznamem ujetých km
-vrácení vždy s plnou nádrží a vodou do ostřikovačů

Náklady hrazené stejným dílem:
-opravy ihned po koupi
-pojistění
-přehození pneu zimní/letní (nikoliv nákup nových pneu)
-STK

Ostatní náklady:
-pravidelné servisní prohlídky (brzdy, olej, filtry, atd.)
-výměna opotřebovaných částí (napč. spojka, atd.)
-opravy i závady
-odtah

by byly děleny následovně:
-50% nákladů stejným dílem (kdyby se teoreticky kupovalo nové auto, navrhoval bych 30%)
-50% nákladů dle počtu ujetých km na uživatele

Co vy na to? Dává Vám to odpovědnostní a nákladové stránce smysl?

Stepan13:49:19 28.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
podle mě, jakmile párkrát dojde ke kolizi termínů výpůjčky, oprav/poruch, tak si raději každý koupí svoje auto...
14:00:23 28.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
Souhlasím s opravama. Když bude auto stále v servise, bude to štvát každého.
Pokud jde o termíny, toho se nebojím. Zájmy jsou stejné a proto to omezení na půjčení. Chtěl jsem primárně řešit nákladovou stránku, to ostatní je pouze o lidech a myslím, že tu máme vyřešenou. Střety budou a tomu se nevyhneš :) Je to o toleranci...
Stepan14:46:41 28.08.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
je to cesta do pekla, snad Tě to nebude stát moc peněz - když už Tě to bude stát kamarády ...
15:07:08 28.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
smysl mi to nedává z následujících důvodů.
1. některé termíny budou kolize určitě. vánoce, velikonoce, věrozvěsti, svatej václav.... sice teoreticky ti sdíleči můžou mít všichni svobodné a flexibilní povolání, ale mají kámoše, rodiny...
2. chceš přijít o kámoše? kupte si něco napůl. ať už chalupu, auto nebo cokoli jiného.
3. kupte si každej olítaného tranzita za třetinu. nebo jeden tranzita a druhej obyčejnej kombík, a pučujte si to křížem.
4. auto jenom na některé výlety je těžkej luxus. nevyšla by levněji půjčovna?
Lukas B.14:17:11 28.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
1- souhlasím, ale to máme vyřešené - je to o kompromisech. Jednou udělá jeden, podruhé další. Pokud je parta a sdílející ok, že k něčemu podobnému docházet, není problém. To je vyřešené a o tom naštěstí diskuse není. Ne s každým to ale takhle funguje :)
2- souhlasím že z 90% máš pravdu, ale to není náš případ. Vše je o lidech :)
3- ok
4- 50 dnů v roce je využití na os, resp. čistých 30dní/os, protože občas jedou společně. Odhaduji, že cca 20% bude kolize v termínech a z toho mi vychází cca 120 dnů v provozu. To se půjčovna určitě nevyplatí. Neřeším další využití v podobě převozu nákladů, stěhování nebo nadbytečné využití (jiné auto v servisu atd.)
Stepan15:06:42 28.08.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
fakt držím palce aby vám to vyšlo bez rozhádání a hořkosti. ale jsem dost skeptickej. vy kámoši se možná domluvíte a nerozhádáte, ale postupně vyměníte stávající slečny za nové modely, a ty vám to rozhádání zaříděj. dopadne to jako každá klubovna v zahrádkářské kolonii nebo volejbalové hřiště mezi chatami, zarostlé plevelem a soused se přes plot nezdravěj.
kupte si to jeden z vás (ten kterej to auto nejvíc chce a má na něj prachy), ať to havarijně pojistí a půjčuje kamarádům za nějakou přiměřenou nákladovou cenu. to by možná fungovat mohlo.
Lukas B.15:27:30 28.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
v realnym svete asi temer spolehliva cesta jak prijit o kamarady...
14:53:30 28.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Je to píč...., teda blbost. Na půl je dobrá jenom prdel. Našetři a kup si svoje, 400 papírů není žádná velká suma.
15:55:27 28.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
BTW: opravdu mě fascinuje, že někdo potřebuje něco takového řešit v diskusi na lezci
15:57:03 28.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
A kdo se o nej bude starat? Myslim tim osobne ho dovest do servisu, na STK, na vymenu pneu apod. Proste ty veci, ktere clovek nerad dela i se svym autem.. Jak budete resit, kdyz ho nekdo vrati v neumerene horsim stavu nez pred pujcenim ci v nem necha bordel? Jak si vubec stanovite definici toho co je bordel a co neni? Vse znacne subjektivni.
16:21:10 28.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
Jasně, tohle je třeba dobrý podnět k zamyšlení. Přestože to je hlavně o lidech, v tomto případě i o čase a penězích...Díky
Stepan16:44:49 28.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
A teď si představ, že někdo bude mít auto se závadou, u které nebude jasné, kdo za ni může. Například boule na pneu nebo auto bude táhnout nebo začne svítit nějaká kontrolka. Ten, kdo to vracel, to vracel na 100 % v pořádku, ten, kdo to má teď, to na 100 % dostal se závadou. Někdo způsobil závadu a snažil se ji zatlouct a hodit na dalšího, nebo ten další způsobil závadu a snaží se jí hodit na toho před ním? Bude někdo chtít platit něco, o čem je přesvědčen, že za to nemůže a že to neudělal? A co když v dobré víře o tom, že za to nemohou, budou přesvědčeni oba? Co když vám to nabourá někdo někde na parkovišti v době, kdo to poslední vrátil a další ještě nepřevzal? Vrátil to ten poslední nabourané nebo to fakt udělal někdo při otáčení? Má to platit on, nebo my?
17:58:47 28.08.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
Kdysi jsme vlastnili s kamarádama auto na 5 částí. Byla to Škoda 100 za 5000 Kč. Udržba fungovala tak, že jsme s tim jezdili a když přestala jezdit, tak kamarád odmontoval značku a bylo to vyřešené. Auto vydrželo asi dva roky, což byl celkem zázrak. Cena auta nikoho netrápila, šlo o částku hravě prokalitelnou za víkend.

Tak jestli jste taky pankáči, proč ne. Mnohem pravděpodobnější ale je, že se rozhádáte. Navždycky.
retez19:07:38 28.08.2017
odpovědět 
    Re: Společné koupení a sdílení auta
to my jsme takhle sdileli s kámošem štiku "120", akorát se musel dolejvat pořád olej, takže to byla jenom otázka času, kdy se to zadře. Pak jsme to bouchli za pětikilo brazilcům a za půl roku se ozvali chlupatý, že jsme vykradli sámošku v Kravařích, prej to tam místní báby viděli stát v pět ráno, což je podezřelý.
20:16:03 28.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Bylo by fakt pěkný, kdyby to fungovalo a je krásný, že tomu věříš a že věříš těm kámošům, se kterejma do toho chceš jít. Jsem skeptickej (jako všichni, kdo tu reagují). Hodně by mě zajímala zpětná vazba tak za tři roky... Každopádně držim palce.
 19:04:43 28.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
Nevim, proc to sem stepan cpe, kdyz v tom ma jasno-super vychytanej napad mezi kamosema..no, nechame se prekvapit :)
A.20:50:44 28.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Mě to dává smysl v tom, že na většinu cest nepotřebuji velký auto, tak kdybych si ho koupil sám, tak by bylo dost času nevyužitý. Ale jinak bych se obával toho, že se o něj nikdo nebude pořádně starat, doufaje, že to udělá ten druhý.
Prostě jinejma slovama, někdo to musí mít na triku a to bejvá většinou majitel.
Fak by mě zajímalo, jestli tohle sdílení někomu funguje, osobně znám případ, krachu sdílení zahraničního domku, koupeného třema kamarádama.
Steve22:14:12 28.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Dost často se takhle otázka řeší u trochu jiného "dopravního prostředku " - u koní. Je to podobné - všichni chtěj jezdit o víkendech a když je hezky, pokud se kůň jednomu zraní, tratí všichni a jsou naštvaní.. Mnohokrát se potvrdilo, že sdílení funguje jen tehdy, když koně vlastní jedna osoba, která má hlavní slovo, kdo s ním co bude dělat,, jakou bude mít péči a ostatním koně jen pronajímá.
Majitel jde samozřejmě do rizika, že to ostatní časem přestane bavit a potáhne nakonec náklady sám, ale tak si holt musí brát za pronájem víc, než by to vycházelo jako podíl časově.
Spolumajitelství fakt nefunguje.
-J.08:42:58 29.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
...komunismus...

Stačí se podívat na fotky z ČSR před 30 lety, takhle bude vypadat vaše auto za pár let.
08:52:21 29.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Chápu,že máte dohodnuté jak to bude s termíny na půjčování auta,ale stejně si to neumím představit.Vzhledem k tomu,že je diskuze na lezeckých stránkách,asi jezdíte lézt..pro mě je auto důležité,abych se mohla až na konci týdne dle počasí rozhodnout a ev.vyrazit bez velkého plánování na víkend na skály,neumím si představit rezervovat auto třeba měsíc dopředu a pak aby mi víkend propršel a ten co bude hezký řešit dopravu busem,kde spát a asi i trochu závidět kamarádovi,jak mu s autem vyšel hezký termín..
Eva10:17:43 29.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Pokud jste komunita zdrogovaných lidí, kteří mají nadhled, dokážu si představit, že by to fungovat takto mohlo. Podle toho, jak to pečlivě promýšlíš a máš to rozepsané do detailu, bych spíš řekl že Tě to za krátko bude akorát štvát a dělat starosti. Výhodu rychlého transferu začne kalit myšlenkový marast. To pak už je lepší jezdit vlakem, to má panečku alespoň romantiku a konec konců ten outdoor a lezení děláme hlavně kvůli těm pocitům, ne? Tzn. bacha na sdílení, může Tě to zklamat.
Jarda10:37:54 29.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Nápad super, realizace a skutečnost žalostná. Zažil sem takhle zakoupené auto v oddíle - z oddílových peněz! Nikdy nebyl problém s financováním oprav atd. Výsledek = několik rozhádaných lidí a auto ve finále raději prodáno. Partu to naštěstí nerozbilo...ale když o tom slyším, je to nápad ve finále úplně katastrofickej. Kup volýtanýho tranzita za 1/4 ceny a půjčuj ho kámošům, za příspěvek na údržbu. Uděláš líp, nepřijdeš o kámoše a ještě ti budou vděčný že jim občas půjčíš káru na vejlet.
Petr11:02:30 29.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Auto, fajfka a žena ( v tomto pořadí) se nepujcuji ...
J. Klada11:21:03 29.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
Dekujeme za odhaleni.
17:04:48 29.08.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
jsi neznalý muž chlapče. svatá trojce se nepůjčuje
08:55:50 30.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Na toto tema jiz nejeden klasik, historie nas uci.. atd.
Tragedie obecni pastviny,

https://en.wikipedia.org /wiki/Tragedy_of_the_commons

Nelze vyloucit ze v malym spolecenstvi to bude chvili fungovat, ale faktoru pusobicich proti je prilis.
Aneb
z ciziho krev netece, kdyz se chces neceho zbavit tak to nekomu pujc.
jakoz i jinej klasik -
Umluvy v nichz neni obsazeno ostri mece jsou pouha slova.
A .. kamaradske vztahy zalozene na kseftu jsou mnohem stabilnejsi nez kseft zalozeny na kamaradskych vztazich.
14:37:15 29.08.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Dost mě překvapilo, jak tady brutálně převažuje skepse, ale pak jsem si řekl, že se vlastně nemůžu divit: takováhle debata prostě odráží stávající společenský poměry a atmosféru, kde (reálná) důvěra a spolupráce začínaj bejt cizí slova.
Moje poznámky:
1. Z právního hlediska, to auto musí mít jednoho konkrétního vlastníka, kterýmu z toho následně vyplývá práce (obecně, komunikace s institucemi kvůli kontrolám všeho druhu, přestupkům atd.). Jak to máte vyřešený? Vylosujete jednoho dobrovolníka, nebo si založíte právnickou osobu (asi spolek, ten pak může mít x statutárních zástupců, v tom není problém), na kterej se to napíše? (Osobně bych udělal spíš to druhý, ale záleží.)
2. Já až tak zásadní skeptik nejsem. A vím o pár případech, kdy obdobný sdílení něčeho fungovalo (často to byly nemovitosti), docela i dlouhodobě. Štouravá otázka na skeptiky (vážně míněná, fakt to nevím): Svého času bylo zcela běžný, že existoval oddílovej matroš (obvykle vybavení, který je potřeba jen někdy), kterej se sdílel přesně takovýmhle způsobem. Ona už to zcela odvála civilizace?
Robert22:28:02 29.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
tohle vyžaduje trochu disciplíny nebo lehkou diktaturu vedení oddílu a to je v dnešní "já můžu všechno a povinnosti nemám žádný protože to není svoboda" době nemyslitelný. Varianta kde to funguje je víc BOHATÝCH lidí, kteří založí právnickou osobu a sypou do toho peníze, vědí co vlastnictví auta/budov obnáší a hlavně co znamená slovo závazek. Příklad je třeba nějaký golfový / sportovní oddíl sponzorovaný podnikateli. Pokud někdo přemýšlí do čeho vrazit posledních 5000 měsíčně, tak nějaké sdílené auto je poslední co ho zajímá. A to ještě vůbec nepíšu o fenoménu vychcanost...
04:33:22 30.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
jó oddílovej matroš. ten jsem měl asi tři roky doma v krabici. tam bejvalo docela logisticky nesnadný ty věci, co si někdo půjčil, zase dostat zpět. moc tomu tenkrát nepomohlo ani symbolické půjčovné. ostatně bývaly tam věci sice funkční, ale nemódní a nepohodlný, takže to bylo víceméně na vyzkoušení, jestli se nedělá ve vejšce špatně. měli jsme velké diskuse jestli do oddílu piepsy, už si nepamatuju, jak to skončilo (poškozenou karabinu nebo motyku pozná každý, utopenej zkratovanej pípák vysušenej fénem ne)

sdílení samozřejmě funguje, ale vocaď pocaď. sdílet se dá chalupa, kde ovšem není žádnej luxus, styl a útulnost a někdo si vezme na bedra že bude diktátorovat (a nadře se s tím jak pes a ostatní ho budou vice či méně nesnášet). sdílet se dá výborně louka u rybníka na stanování (do té doby, než jede se zdílečů tam udělá ve vrcholné sezoně se svejma kámošema zvenku menší technopárty). volejbalové hřiště se dá sdílet slušně. hasičská klubovna v osadě kde není hospoda. čili obecně věci co se nedají zas tak moc rozbít a dají se snadno opravit a opravit nekvalifikovaně a improvizovaně. když se na sdílené chalupě při likvidační silvestrovské chlastačce vykopne okno, zatluče se improvizovaně prkny a pak někdy na jaře zasklí. což u auta se spálenou spojkou třeba není nic moc.

sdílení sekaček, to už nikdy nefungovalo. ale zato funguje výborně já ti půjčím čerpadlo, ty mě míchačku (vrtačku, žebřík, vrátek..., obecně tak v hodnotě jedné vejplaty). ale traktor, ten už se nepůjčuje jen tak, to je majetek, ten se v rámci barteru půjčuje i se strojníkem.
Lukas B.08:35:35 30.08.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
Hele, je to zcela zjevně o lidech. Mám kamarády na vesnici na Vysočině a tam se traktor mezi sousedy půjčuje stejně jako čerpadlo (a není to tak, že by to pro místní představovalo hodnotu jedný vejplaty :) )
10:33:53 30.08.2017
odpovědět 
    Re: Společné koupení a sdílení auta
Sorry, podpis.
Robert10:34:19 30.08.2017
odpovědět 
    Re: Společné koupení a sdílení auta
Tak traktor, ktery si lide pujcuji aby si nekdy v dost dlouhem casovem obdobi zorali policko je sakra neco jineho nez auto, ktere o prazdninach, velikonocich, na zacatku kvetna bude chtit skoro kazdy.

Co se tyka matrose, to srovnani mi take prijde neprimerene. Asi nejde srovnavat 1 dodavku, na kterou mnozi financne nedosahnou a je to pro ne treba jedina moznost na dopravu na dovolenou s mnoha kusy matrose, ktery si mohou koupit ci pujcit od jineho kamose. Predpokladam, ze dovolena ti nepadne, kdyz tyden pred odjezdem zjistis, ze matros si vzal nekdo jiny.
13:32:52 30.08.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
Lukáši, pípáky jsem nakonec prosadil po mnoha letech šťourání na oddílových schůzích. Dnes je to jedna z nejpůjčovanějších věcí v oddílové půjčovně vedle polovičních lan. Ale musí na tom být všeobecná shoda, formální oddíl, zlá skladnice a také black list - momentálně jsou na něm dva lidi ze stovky členů. Jak by se to dělalo v případě oddílového auta, kdyby nějaké bylo, si nejsem vůbec jist.
Kuba Turek20:11:30 31.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
vidíš. na začátku je myšlenka koupit si společně auto. když jdeš do detailu, zjistíš kolik starostí to obnáší (dobrovolník, kterej na sebe vezme vlastnictví, nebo zakládat nějakou právnickou věc-nevím nerozumím). kdo si to vezme na bedra a bude těm ostatním dělat vola a všechno tohle vyřizovat? já bych do toho nešel. mám rád svůj volný čas, raději sednu do své káry kdy se mi zachce a jedu lézt kam se mi zachce. ale chápu, že někdo má potřebu se sdružovat do různých organizací apod. já mám špatný zkušenosti už jen s tím, když půjčím příbuznýmu cyklokolo, natož s někým sdílet auto...ale ano, jsem skeptik, to vím
08:50:03 30.08.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
Téměř ze všech komentářů jsem navíc nabyl dojmu, že je to vše o lidech, lidské povaze a součinnosti. Pokud máš ale partu, která s pravidly o půjčování, včetně souvisejících starostí souhlasí, domnívám se že to je opět a pouze o nastavených pravidlech. Proto jsem otevřel toto téma.
Přijde Vás rozdělení nákladů spravedlivé?
Stepan10:41:20 31.08.2017
odpovědět 
    Re: Společné koupení a sdílení auta
Hele, nerozumím až tak moc do hloubky technický stránce provozu auta zmiňovanýho typu, ale dělení provozních oprav 50% fix a 50% podle km mi – pocitově! – přijde nespravedlivý k těm, co jezdí míň. Zdá se mi, že ta závislost nutnosti oprav na počtu najetých km bude citelně větší a mohlo by to bejt třeba 20%:80%. Ale neber to zásadně vážně, viz první věta.
Robert13:48:58 31.08.2017
odpovědět 
     Re: Společné koupení a sdílení auta
Auto starne (vyrazne) i kdyz se s nim nejezdi. Náklady na jeho údržbu také jsou. Me to prijde spravedlive.
Navic sdilena dodavka nikdy nebude mit takovy najezd jako pri pracovnim vyuziti a v porovnani s tim je najezd na dovelene nic.
Skoro bych ten pomer jeste upravil v neprospech kilometru.

Ale tipuji, že takoví ti skalní zastánci amortizace, ti budou tvrdit naprostý opak.. ;)
14:21:58 31.08.2017
odpovědět 
      Re: Společné koupení a sdílení auta
když technikálie tak taky troška do mlýna: každý z podílníků platí základní minimální roční vklad, a to je 1/n (kdy n je počet podílníků) krát náklady na povinné ručení, pojištění (nejste náhodou takoví blázni co chtějí sdílet nepojištěné auto?), tuzemskou roční dálniční známku (rakouskou? švýcarskou?), STK a pravidelný servis (výměny oleje) a zhruba 10% ceny auta ročně na pneumatiky a opravy chátrání. tohle platí každej jako minimální částku, a dokonce to platí dopředu (možná i na několik let hned při pořízení auta).
za každý rok se polovina skutečných nákladů vydělí počtem kilometrů, a stanoví se cena kilometru, a druhá polovina se vydělí počtem zarezervovaných dní. je-li cena ujetých kilometrů a blokovaných dnů vyšší než minimální vklad toho jednoho podílníka, tak podílník doplatí, je-li nižší, tak se mu nic nevrací a propadá to společné kase.
takhle by to mohlo teoreticky fungovat a být to jakžtakž jednak spravedlivé, a druhak motivující k vytížení auta a omezující zbytečné blokování.
v případě kolizí termínů je zajímavým nástrojem dražba.
Lukas B.15:54:17 31.08.2017
odpovědět 
       Re: Společné koupení a sdílení auta
Hm, moudrá řeč. Ten model propočtu se mi líbí.
Dražba obecně zajímavá je, ale vnáší do věci víc než významně peníze a jen peníze, což je prvek, kterej, jak se mi tak zdá, nositelům téhle myšlenky moc nesedí (můžou bejt dost legitimní důvody, proč by to auto měl mít zrovna ten a ne ten; i kdyby jen pořadí projeveného zájmu).
Robert23:26:32 31.08.2017
odpovědět 
       Re: Společné koupení a sdílení auta
A kdy budou ty technikálie?
13:04:20 01.09.2017
odpovědět 
    Re: Společné koupení a sdílení auta
Na spravedlivém dělení nákladů se zhádáte jako první. Peníze jsou hlavní příčinou sporů, až na dalším místě jsou ženský.

Museli by jste zohlednit najeté kilometry a zapůjčenou dobu a znát veškeré budoucí náklady na opravy. Tzn. spravedlivě by to šlo rozdělit až v okamžiku zbavení se auta.

Chcete koupit starej křáp, do kterýho budete muset rychle nasypat minimálně 100 000 Kč a každej rok tak 30-50, počítáte s tím ? Přijde mi, že se snažíte koupit si něco, na co nemáte. To je v dnešní době moderní, leč hloupé.

Pokud na to někdo z vás má a touží po tom, ať si to koupí a je na jeho uvážení, zda, kdy a za kolik to někomu půjčí. Jinak doporučuji se na dodávku vysrat, jet obyčejným autem, spát v kufru, kempu pensionu, v lese dle uvážení. V každým případě vás to vyjde levněji a bude to pohodlnější než sraní se se starou dodávkou. Za divokého táboření pod mostem se vaše přátelství jenom utuží.

Pokud nutně chcete budovat komunismus v malém, kupte si dodávku novou, užívejte ji 5 let po dobu záruky a pak ji prodejte. V tomto režimu nehrozí neočekávané výdaje (vše kryje záruka nebo pojištění). Spravedlivé rozdělní nákladů je pak možné. Proč asi leasingovky neoperují i s ojetými auty, že by to měly špatně spočítané ?

Jinak mi přijde zbytečné Ti sem něco psát, z diskuse vidím, že jsi si chtěl potvrdit váš skvělý nápad, 99% rad které tě odrazují ignoruješ a reaguješ na jediný hlas, který ti dává zapravdu.

Pokud dodávku koupíte,napiš na lezce za 5 let článek o vašem sdílení dodávky, ať z toho taky něco máme a pro výstrahu nepoučitelným. Nebo naopak jako zprávu o pokroku ve vývoji lidstva.

retez14:06:10 31.08.2017
odpovědět 
     Re: Společné koupení a sdílení auta
1. Ta úvaha o koupi nového auta jako krytí proti neočekávaným výdajům je podle mne velmi rozumná.
2. Nicméně, osobně vím nejméně o dvou ojetých autech pořízených na leasing (čímž neruším bod jedna).
3. Hlavní příčinou sporů bejvá především, jestli je ten kruh dobře nebo na piču a za kolik to má bejt.
4. Ve vývoji lidstva se kdysi dávno běžně sdílelo. V jistejch dobách to začalo mizet. Takže pokud vývoj, tak ve spirále.
23:34:07 31.08.2017
odpovědět 
      Re: Společné koupení a sdílení auta
Ach jo, zase podpis. Sorry.
Robert23:34:45 31.08.2017
odpovědět 
      Re: Společné koupení a sdílení auta
Operativní leasing ale právě není koupě auta, je to dlouhodobé půjčení. Neplést si s finančním leasingem.
r.13:17:01 01.09.2017
odpovědět 
       Re: Společné koupení a sdílení auta
Já si to nepletu, ale právě operativní leasing by měl bejt pro leasingovku problematickej, podle předřečníka. A reálně se vyskytuje jedno i druhý...
Robert17:10:23 01.09.2017
odpovědět 
     Re: Společné koupení a sdílení auta
Retezi, částečně s Tebou souhlasím, ale pohled nesdílím. Problém není finační ve smyslu nemám 100t tak proto nabídnu dalším a složím se na pořízení. Myslím si, že každý ze sdílejících má kapitál na to, aby si auto pořídil, ale všichni ví, že by to auto stálo 90% roku, protože má každý osobák, ve kterém se ve 4 asi sotva vyspíš, případně složíš na delší výlet. A o tom ta myšlenka je - o využití méně využívané věci. Nikoliv o komunismu :) Přesto díky za názor!
Stepan20:21:19 02.09.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
Stejně jako bylo oddílové auto, máme oddílovej matroš. Ale jediný co z něj někdo využívá je knihovna - průvodce, mapy. Matroš má úplně každej svůj...dneska kdo chce lézt, jezdit na skialpech, chodit po horách...automaticky počítá s nějakou vstupní investicí. Takže z půjčovny se časem stává muzeum. Ačkoliv se nám tady ten socialismus snaží furt nacpat zpátky, v tomhle směru má asi odtroubeno :-)
Petr12:58:14 30.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
Ahoj Roberte, díky za názor.
Koupení by bylo samozřejmě na fyzickou osobu, jednu z lezců. Není úplně důležité na koho - pokud jde o výměnu pneu, servis, platbu za pojištění atd. vždy bychom se společně střídali a všichni s tím souhlasí. Pokud jde o pokuty, auto bude půjčované na základě kalendáře a zároveň bude mít vestavěnou gps kvůli krádeži - nebude tedy prodlém zjisti kdo měl ze 4 lidí půjčeno a kolik se ujelo skutečně km - vše bude zpravováno online bez nutného vedení papírové knihy jízd.
Stepan10:38:23 31.08.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
hele, zkuste to. nakonec, většina párů uzavírá sňatek s odhodláním žít šťastně a věrně spolu do smrti smrťoucí a na svatbě se na rozvod ani nepomyslí.
každé takové odhodlání je sice naivní, ale sympatické, tedy i to Vaše odhodlání se šťastně a svorně dělit o auto.
Lukas B.11:05:43 31.08.2017
odpovědět 
    Re: Společné koupení a sdílení auta
Kolikrát jseš rozvedenej? ;)))
Robert23:36:06 31.08.2017
odpovědět 
     Re: Společné koupení a sdílení auta
hele, jsem ještě panic. v koutku duše doufám, že se to smrti smrťoucí změní a budu se i pak mít s kým rozvést.
17:20:32 01.09.2017
odpovědět 
 Re: Společné koupení a sdílení auta
Myslim ze nakonec budou zklamani vsichni. jedni protoze "ty uz jsi to pujcene mel ted jedu ja" a druzi "proc to ted nemuzu mit". Osobne si nedokazu predstavit situaci kdy by pujcovani bylo fer ke vsem, to by byli superaltruisti. take deleni porizovaci ceny na stejne dily kdyz jeden s tim za rok ujede 20 a druhy 2 tisice bude vnaset problemy (kua tak ja do toho nasypu 80 papiru a pak s tim skoro nejezdim, vratte mi penize). deleni oprav 50% podle ujetych kilometru a 50% stabil je podle me blbost, melo by to byt kolem 100% rozpocitat podle kilaku, kdyz s tim nekdo za rok nenajede nic proc by mel platit, chapu ze auto se casem rozpada tak mozna 80-20 ale 50-50 je blbost. Ale zasadni chyba je podle me porizovat to v 5 lidech (tzn 5x2 pokud to jsou pary) to je proste moc.v peti lidech je mnohdy problem se shodnout kdy jit do hospody (a to v pripade ze nemaji decka). idealni pocet bych videl tak dva. ve dvou by to fachat mohlo. a taky na to ti lidi musi mit prachy, pokud to pro ne je velka investice uz to poridit, tak se do toho nikomu nebude chtit nic sypat dal. taky si myslim ze ke kolizi terminu bude dochazet uplne porad, takze realne vyuziti nebude 120 dni rocne (zakladni matika, 5 tydnu dovolene *5 lidi =175 dni a pochybuji ze se dohodnete stylem ty budes mit dovolenou ted, ja tyden pak, karel po me atd...) ale spis tak 70-80 a kolizi bude 50% (v peti). duvody? hlavne pocasi, pak statni svatky, nebo kdyz decka maji prazdniny. i podle povahy povolani (pokud nejste vsichni na volne noze a muzete si volno udelat kdykoliv) v zime bude auto vicemene stat, mozna nejake bezkovylety/cyklo/ledolezeni na vikend a obcasne 14 dni na jihu, ale spat ve vymrzlem aute kdyz je venku -10 je pekny opruz.
za sebe kdyby mi toto nekdo nabidnul tak s diky odmitnu. za ty penize muzes spat par let v penzionu/kempu... opet matika

80 tisic/ 500 (20E cca) za ubytko= 160 clovekodni v posteli - 2 roky ve dnou v penzionu (pri 40 dnech v penzionu za rok coz je zas hodne, protoze realne pri pankacovani s normalnim kombikem na parkacu bude dni v penzionu minimum). a to nepocitam cenu udrzby a oprav a vyssi naklady oproti klasickemu autu na provoz
ondra11:58:59 31.08.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
sorac, nejak jsem si zafixoval ze se mluvi o 5 lidech, jak rikam myslim ze ve dvou parech/rodinach by to fachat mohlo...
ondra12:02:01 31.08.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
čti pozorozně, vzdyt to tam píše
07:54:29 01.09.2017
odpovědět 
    Re: Společné koupení a sdílení auta
Číst pozorozně? Hm, to nás budeš muset naučit. Nechceš o tom napsat článek? :-)
T.09:58:22 01.09.2017
odpovědět 
     Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně
A do tohohle by někdo nešel?
12:33:39 01.09.2017
odpovědět 
      Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně
s tvych xichtem, malym perem a nula zkusenostma ne :)
12:48:42 01.09.2017
odpovědět 
       Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně
nic takoveho nemam, nekdo jiny me chce sdilet?
spolulezkyne13:01:34 01.09.2017
odpovědět 
        Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně
já bych do toho šel...
18:37:52 01.09.2017
odpovědět 
      Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně
já klidně, ale musel bych vždycky začínat
12:56:50 01.09.2017
odpovědět 
       Re: Společné koupání a sdílení spolulezkyně
Tak jo. Kdyz mi ji vykoupes a já pak budu pokračovat tak to beru
14:46:22 01.09.2017
odpovědět 
  Re: Společné koupení a sdílení auta
Ondro, Roberte a Lukasi B. díky za Vaše podněty a názory. Určitě skvělou inspirací a k zamyšlení, zda do toho jít formou sdílení. Roberte díky za technický a finanční pohled na věc, to mě nenapadlo :)
Teď bude záležet jak se k tomu ostatní vyjádří a budou-li souhlasit. Případně to dopadne tak, že si jeden auto pořídí a ostatním bude půjčovat. Zde samozřejmě vidím trochu kámen úrazu (obecně se nikomu nechce platit jakési kilometrovné), ale jinak to prostě nejde...
Pokud na sebe zanecháte emaily, ozvu se jak to dopadlo, případně přes Jirku pustíme článek do světa. Tématu sdílení jsme se nejednou dotkli :)
Ještě jednou díky všem!
Stepan20:15:01 02.09.2017
odpovědět 
   Re: Společné koupení a sdílení auta
Téměř bych zapomněl na ostatní, včetně anonymů :)
Ještě jednou díky za Vaše názory i Váš čas se nad tímto tématem vůbec zamýšlet. Uvidíme, jak to dopadne. Určitě dám vědět...
Stepan20:24:10 02.09.2017
odpovědět 
    Re: Společné koupení a sdílení auta
jo ještě mě napadá:
taky se to chce jasně a dopředu domluvit co v případě průseru, který znemožní dodávku používat. takovej průser může být zlomená noha a roční léčení, zdravotní problémy někde uvnitř s roční léčbou, nemoc v rodině, nutnost se postarat o stařičkou babičku, koupě nemovitosti a nutnost ji o dovolené zvelebit atakdále. jestli takovej člověk platí nebo jestli se mu dělá charita.
Lukas B.08:02:38 04.09.2017
odpovědět 
     Re: Společné koupení a sdílení auta
Přidávám se. Určitě je dobré tyto věci řešit dopředu a ne operativně až nastanou. Sto lidí, sto chutí a při společném vlastnictví je dobré znát ty chutě dopředu.
13:02:39 04.09.2017
odpovědět 
      Re: Společné koupení a sdílení auta
Bych tam (k úvahám před) přidal i zaviněnou/nezaviněnou bouračku, protože ne každá pojišťovna platí vždy vše a všem... Murphyho zákony... Taková událost by mohla rozhodit ty, kteří se ještě ani nestihli svést třeba do Makra...;-)
22:38:19 04.09.2017
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Padani dnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (174580)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Südwandriss 5+ Frankenjura
Okidoki 45 5+ Frankenjura
Juraclimbs 9-/9 Frankenjura
Ouška PLUS 6A Viklany
Důlkohraní SD 7A Viklany
Nově komentované:
Diplodokus 5B Viklany
Rafinovaný Cukrík 6B Viklany
Strýko Vojto 9- Porúbka
Kulantní Řešení Xa Drábské Světničky
Kulantní Řešení Xa Drábské Světničky

 Nově v diskusi:
Re: Požádejte o naléhavou půjčku ještě dnes. | Požádejte o naléhavou půjčku ještě dnes. | Re: NABÍZÍM VŠECHNY TYPY PŮJČEK | Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | anketu vytvářel hotentot? | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů |

 Nové komentáře:
Re: Obsah? | Re: Obsah? | Re: 500 stran | Re: Obsah? | Re: 500 stran | Re: 500 stran | Re: 500 stran | Re: Obsah? | Re: 500 stran | 500 stran |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (96)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Boulder Na pláni (31)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (19)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (17)
Vyšel průvodce Adršpach I. (16)
Valná hromada ČHS 2024 (13)
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret (9)
ZykyCup (9)
Film Adama Ondry o Bon Voyage 9a po vlastním jištění (E12) (8)

 Nově v inzerci:
Arcteryx | Osprey Variant 37 + 10 | Rokytnice/J. St-Pá | Bor bouldering průvodce | Lezečky OCÚN JETT LU, vel. 38 | Ahoj | Statická a dynamická lana | parťačku na skály | Arcteryx GTX-proshell | Arco, Val di mello-Versante sud |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 552 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 562 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 598 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 539 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.