LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Omluvenky nepadaj, jde se lézt.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Hex29.03.2017
ahoj, kupuji dárek.
chtěl bych se zeptat na jistící prvky HEX-hexentriky - jestli to ještě lidi používají nebo už je to hodně retro.
nejvíc info jsem získal ze staré diskuze https://goo.gl/SQhd6b.
děkuji za vaše poznatky /ok
 Re: Hex29.03.2017
Je to uzitecny v zimnich horach (hlavne na zule), ale ne nezbytne. Jinak v lete to lidi moc nepouziv
 Re: Hex29.03.2017
Hexy mám od BD velikost 4-10 a velmi rád je používám. Friendy mám jen malé Kouby jednolanka 0,25 a 0
 Re: Hex29.03.2017
Jeste dodavam, treba v Chamonix snad ani nepotkas nikoho s hexama (aspon teda z mistnaku), kazdej ma
  Re: Hex30.03.2017
Kdyz v Samonicich potkas nekoho s hexama, tak je to na 99% britak. Ten jejich scottish winter mixed
  Re: Hex30.03.2017
To by me zajimalo, kdo by tahl "nejakou skobu" a kladivo jen kvuli nouzi. Kdyz uz to chci
 Re: Hex29.03.2017
doplním, že můj favorit je zmiňované DMM a v sadě https://www.hanibal.cz/dmm-torque-nut-set-1-4-id12
  Re: Hex29.03.2017
JJ, DMM asi nejlepší volba... čtverka mi už příjde dost velká... BD, jak mají ty lanka tak se to čas
   Re: Hex30.03.2017
No prave naopak.. jednicka je skoro k nicemu - velkej vklinenec, zdvojujici velkej vklinenec od wild
  Re: Hex29.03.2017
jj, DMM taky rád používám, hlavně jako přerostlý vklíněnce :)
 Re: Hex29.03.2017
Lezu již hodně dlouho a s hexy jsem před 35 lety začínal. To ale nic jiného nebylo.Dnes je to opravd
  Re: Hex29.03.2017
Hrubý nesouhlas s předřečníkem :) (Není to osobní, samozřejmě.) Bez ohledu na cokoliv dalšího, sada
  Re: Hex30.03.2017
Mam naprostou odlisnou zkusenost. Takovy DMM ci Wild Country jsou v mnoha situacich k nezaplaceni. M
 Re: Hex30.03.2017
Ahoj. Lezu s hexama od DMM a mám je hodně rád. a to z těchto důvodů:
1) váha. Váží zhruba pol
  Re: Hex30.03.2017
Čekal jsem ostřejší reakci na můj text...Ale kluci mají pravdu. Každý používá co mu vyhovuje a každý
   Re: Hex30.03.2017
To ze nejsou moc videt neni rozhodujici. Hexy jsou dobrou volbou. V horach nejen na vychode urcite n
   Re: Hex30.03.2017
On mozna bude tvuj uhel pohledu dost zkreslenej v tom ze jsou:

normalni hexy
<
    Re: Hex30.03.2017
Přesně tak. DMM svoje hexy vymazlilo, co to šlo. S ostatníma hexama to má společnej jen ten nápad, u
   Re: Hex30.03.2017
A zkusil si nekdy nejake jine nez ty 20 let stare?
 .....30.03.2017
Na lezenie klasik ktore obsahuju rozne pukliny sirsich tvarov sa celkom hodia. Sam som v poslednej d
  Re: .....30.03.2017
Mam oboje.

Srovnavat se to neda. To by bylo jak srovnavat stary brutalne vojety Manty
  Re: .....30.03.2017
založit tricam je asi stokrát pracnější proti koubovi, ale je hezčí (vyndavání OBOU už chce v zimě v
   Re: .....30.03.2017
asi si jeden na skusku kupim, nech to porovnam.

so zakladanim abalakov nemam problem,
    Re: .....30.03.2017
Určitě si ho na zkoušku kup. Jak tak vidím, tak se nás tu pár docela shodne (neviděl jsem ty čerstvý
     Re: .....30.03.2017
Neshodnem se jen my tady...

Ja sem do nej puvodne sel protoze snad kazda moderni horo
   Re: .....30.03.2017
Jak se ti dari zakladat kouby jednodussejc nez tricamy?

Mas poradne prositou, nebo sa
    Re: .....30.03.2017
vezmu to za drát a zastrčím/zatlačím, tricam musíš štelovat a třikrát mi vypadne, než si napočtvrté
     Re: .....31.03.2017
Při čtení toho popisu obtíží při zakládání mne napadá, jestli není pes zakopanej v tom, že používáš
      Re: .....03.04.2017
no tak v tatrách jsou nejčastější spáry k jištění vel. 0,25 - 0,75 kouba frend, z toho vychází i vel
  Re: .....30.03.2017
Abalaky od Kouby s Tricamy si srovnávat troufnu, zkusil jsem oboje a naprosto souhlasím s AdamemP. N
   Re: .....30.03.2017
... a do pětek/šestek si vystačíš se smycemi
    Re: .....30.03.2017
Cožeeee? Do pětek šestek si vystačíš snad sólo...
     Re: .....31.03.2017
letní tatry za 5-6 solo nepolezu. Ale na to, co jsem lezl by smyce prostě stačily
      Re: .....31.03.2017
piskarska technika zakladani je proste univerzalna ;)
 Re: Hex30.03.2017
K chvále hexů DMM přidám i poznámku, že jsou v eloxu hezké a frajersky zvoní. Což plní funkci dárku
 Re: Hex30.03.2017
Ono to tu uz zaznelo, ale bylo by fakt fajn kdybychom vedeli, co dotycny leze? Leze jen trad cesty n
  Re: Hex30.03.2017
No už se pohybujem v hodně teoretických rovinách, ale pokud jsem někde, kde by potenciálně šel založ
  Re: Hex30.03.2017
Záleží kde by ty čísla lezl. Na horách založíš v pohodě hexa i v 8, je tam většinou obtíž jinde než
  Re: Hex31.03.2017
Kde jsem lez v Alpách (a v Tatrách už je taky ten trend), tam bych víceméně v cestách nad 7+ vystači
   Re: Hex31.03.2017
No, nevim jak v Tatrach, ale v Alpach to zalezi od oblasti a i od cesty. Treba na Furce najdes plasi

 Dotazník na obeznámenost s hummusem.29.03.2017
Dobrý den přátelé,
chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik otázek dotazníku o hummusu. Trvá na Asi 2-3 Minuty.
Dekuju přeju VAM VŠEM dnes Všechno nejchutnějši.

https://goo.gl/forms/iW2lcYaTQWcLooxx1
 nespamuj29.03.2017
co má tohle dělat na lezeckým webu? Jdi s tím...pryč.

 Dobrý29.03.2017
Hej to je pecka. Chceme-li, aby se lezení trochu pozastavilo a nebylo tolik lezců jako je dnes, tak stačí tento článek vytisknout, rozmístit ho po stěnách a myslím si, že většinu lidí lezení v ČR dost odradí
 Re: Dobrý29.03.2017
A clanek je kde? :D

 Srbsko28.03.2017
ahoj. prosím, jak to vypadá s oklouzaností cest na srbsku? jsou opravdu všechny ve špatném stavu, nebo se dá najít něco na úrovni 6-7, co není oklouzané?
díky za tipy
 Re: Srbsko28.03.2017
Jsou tam všechny cestičky oklouzané. I kámoš to říkal
  Re: Srbsko29.03.2017
Da se tam najit spousta hezkych cest. Jista mira oklouzanosti bude v teto obtiznosti asi vsude (hlav
 Re: Srbsko30.03.2017
Cokoliv pod 9 a ma pohodlny pristup je tam vylesteny..


 Adam Ondra a Člověk v tísni27.03.2017
Zdar,
tohle by si možná zasloužilo větší pozornost. Osobně palec hora za prosociální aktivitu. Třeba se najde movitý sběratel:
https://www.instagram.com/ p/BSJr9CEDfGM/?taken-by =adam.ondra  Odstraň dvě mezery.

Zdar

 Bouldry Jablonec27.03.2017
Čau lidi,
mam zvláštní dotaz na vás z JBC a okolí.
S přítelkyní teď začínáme objevovat bouldry v okolí a za posledních 14 dní sme 2x narazily na stříkačky a jehly povalující se různě schovaný po šutrech, bylo to na dvou různejch místech a ta
 Re: Bouldry Jablonec27.03.2017
Smažáčky jsem párkrát potkal okolo boulderů v Lidových sadech (u Liberce). Ale aby kolem sebe trousi
  Re: Bouldry Jablonec28.03.2017
Jablonecké paseky a Mšeno vzádu za přehradou, snad to byla jen náhoda :-/
   Re: Bouldry Jablonec28.03.2017
To se možná jeden nejmenovaný jablonecký lezec potřeboval posilnit před výkonem steroidy:-D
   Re: Bouldry Jablonec30.03.2017
"Vzadu za přehradou" myslíš v Břízkách u dopadu jak jsou ty šutry i s pár zajištěnejma ces
 Re: Bouldry Jablonec30.03.2017
Rozumim, ze to neni nic prijemnyho, ale v praxi se nemas moc ceho bat.

Ona je relativ
  Re: Bouldry Jablonec30.03.2017
Souhlasím jen částečně. Pokud jde o virus HIV, je pravda že ten toho moc nevydrží. Ovšem v případě t

 James27.03.2017
Ahoj, nevíte někdo jak je to s registrací českého oddílu u James? Nemáte s tím někdo zkušenost?
 Re: James27.03.2017
Neměl by s tím být problém; ostatně James má v Česku ne až tak málo členů, většinou jsou to sice Slo
 Re: James27.03.2017
Parádní reakce na znovuzvolení Bloudka :DD
  Re: James28.03.2017
Za parádní reakci bych považoval kandidovat na předsedu nebo protikandidáta najít.

 pták na Alabastrový27.03.2017
v JV stěně Alabastrový(sušky)hnízdí sova ,ale fakt veliká, tak tam nelezte
 Re: pták na Alabastrový27.03.2017
Tak to bude zřejmě výr velký;-) http://1url.cz/TtVo4

 AN vytrvalost26.03.2017
Jak trenovat AN vytrvalost? Prosim odkaz na dobre clanky nebo konkretne (jde mi o pokrocilejsi pristup nez "lez dokud ti nenatece a pak lez dal, takze pocty serii, delka pauz atd). Na ruznych tr. prostredcich idealne (lano+bouldr +lista ano, kampus z
 Re: AN vytrvalost27.03.2017
Lano spis ne, ale boulder je na to idealni. Koukni treba na 4x4 kolecka. Je toho na netu mraky, vcet
 Re: AN vytrvalost28.03.2017
Pro tvoji úroveň žádný pokročilejší přístup neexistuje.
  Re: AN vytrvalost28.03.2017
Proč to píšeš?
   Re: AN vytrvalost28.03.2017
Protože jsem přesvědčen o tom, že lezec, který se takto musí ptát v anonymní diskuzi, zdaleka ještě
    Re: AN vytrvalost28.03.2017
Nebo je to treba lezec, kterej leze uz dlouho a bezne lezeni uz ho pres plato neprehoupne, tak se po
     Re: AN vytrvalost28.03.2017
Myslel jsem, že je to zřejmé. Na toto nic konkrétního poradit nejde. Nejedná se nikdy o jeden přesný
      Re: AN vytrvalost28.03.2017
No, jsi vážně vedle, protože to Verča doopravdy leze. Ale jak píše, věř si čemu chceš...
       Re: AN vytrvalost29.03.2017
No jak vidíš, nejsem sám, kdo si myslí, že něco není v pořádku. Viz komentář níže:

Mi
     Re: AN vytrvalost28.03.2017
:-) jasne, mam duvod si v podstate anonymne vymejslet na lezci o sve vykonnosti, to dava smysl. ver
      Re: AN vytrvalost29.03.2017
Mila verco :) pokud mas kolem sebe lidi teto vykonosti a nporadi ti je neco spatne :)

       Re: AN vytrvalost29.03.2017
Hele, ale pro AN je blbost delat neco s max intenzitou ne? Tim spis posilis maximalni silu (ktera sa
       Re: AN vytrvalost29.03.2017
Máš tam menší chybu. AN možná znamená anaerobní, ale ty popisuješ jen část. Opáčko E krytí "prá
        Re: AN vytrvalost29.03.2017
wow, diky, neco jsem vedela, ale neco novinka, kazdopadne hezky vycerpavajici. Snad jen jedna dalsi
         Re: AN vytrvalost30.03.2017
Tabata - to jako 20 sekund vis a 10 sekund odpočinek a 7 sérií?

AN visy dle Greshama:
      Re: AN vytrvalost29.03.2017
Holka holka, poradit ti ucelený systém by problém nebyl, individuálné tréninkový plán také ne, ale t
 Re: AN vytrvalost28.03.2017
Záleží taky dost na jaké jsi úrovní jestli lezeš tak do 9- UIAA tak nemá moc smysl dělat nějak speci
  Re: AN vytrvalost28.03.2017
Zapátrej....Mc Leod a Training for climbing.Vše najdeš.A "překvapivěů i Tefelner.Campusu se nez
   Re: AN vytrvalost28.03.2017
Ještě Latice training.
   Re: AN vytrvalost29.03.2017
Souhlasím, Kampus s použitím nohou je daleko efektivnější, páč se zapojuje daleko víc "core&quo
  Re: AN vytrvalost28.03.2017
A počet kroků v těch bouldrech? Jinak se nabízí otázka, kde tě jako replikanta vyrobili.
   Re: AN vytrvalost28.03.2017
Počtem kroků bych se neřídil.Spíš časem od začátku cvičení do vypnutí lezce vlivem selhání svalů...c
 Re: AN vytrvalost29.03.2017
Ahoj,měl jsem problem leta ten samy,a opravdu mi poradil kámoš co ma vylezeny dost 8aček,když tak mi
 Re: AN vytrvalost29.03.2017
Ahoj,měl jsem problem leta ten samy,a opravdu mi poradil kámoš co ma vylezeny dost 8aček,když tak mi
 Re: AN vytrvalost29.03.2017
Diky vsem, kteri poradili (jinak nez ze je "neco spatne" :-) )

 Německá dálnice 25.03.2017
Takže zanedlouho se bude po Německu jezdit do Jury mimo dalnice.
 Re: Německá dálnice 25.03.2017
na kole?
Kup si roční známku
  Re: Německá dálnice 25.03.2017
kdo by jezdil do jury, když u prahy máme srbsko !!!
   Re: Německá dálnice 25.03.2017
A vubec mnoho unikatnich skal!
 Re: Německá dálnice 25.03.2017
3 Eura na 10 dnů nemáš? Libí se mi na tom, že prasata s dieslama, kterí škodí všem, budou platit víc
  Re: Německá dálnice 25.03.2017
no, zrovna na dálnice bych to neřešil, jestli benzín nebo diesel, tam to znečištění ze stejně starýc
  Re: Německá dálnice 25.03.2017
Neprudič
  Re: Německá dálnice 25.03.2017
Ten Dým Ignoruj tlupa......
  Re: Německá dálnice 26.03.2017
No Němci se teda s benzíňákama vážně přetrhnou.I ty ekologu :D
  Re: Německá dálnice 26.03.2017
eského řidiče vlastnícího vůz Škoda Octavia, který splňuje ekologickou normu Euro 4 a má naftový mot
   Re: Německá dálnice 26.03.2017
Tak jste si nemeli kupovat ty zaprdene naftaky :D Mne bude stat rocni mitne 35e :D
    Re: Německá dálnice 26.03.2017
Me na 28 Eur, hec ;)
     Re: Německá dálnice 26.03.2017
bych se tou sekačkou na trávu moc nechlubil
      Re: Německá dálnice 26.03.2017
Ona ta sekacka ma vyssi vykon nez ty vase obstarozni diesely :). Akorat to nechce zaspat v dobe -des
       Re: Německá dálnice 27.03.2017
... njn ale zase žere 1,5x vice než ten disel...ekologická zátěž zhruba srovnatelná s naftou... Nizk
        Re: Německá dálnice 27.03.2017
naopak, nízký obsah znamená mnoho...a sice, že se motor po 150tis km rozpadne...
         Re: Německá dálnice 27.03.2017
To se nam tu seslo velkych odborniku :). Vse proto si obhajit ty sve stare herky.
1.6 mi pri
          Re: Německá dálnice 27.03.2017
Tak samozřejmě pohnul, že s přímím vstřikováním za zvýšenýho tlaku ta sekačka produkuje stejný pevný
           Re: Německá dálnice 27.03.2017
No ja mam 1.8 TFSI v Audi A5, ma to 170PS, muzete to povazovat za sekacku, ale myslim ze to docela p
            Re: Německá dálnice 28.03.2017
Hele sekačka je taková 1.0 TSi, 1,2 TSi, 1,4 TSi + MPi to sou šroty... 1,6 TDi a 1,9TDi jsou OK moto
             Re: Německá dálnice 28.03.2017
Někde psali,že majitelé Audi jsou na silnicích největší verbež.Nebezpečný,arogantní...prostě hnus.A
              Re: Německá dálnice 28.03.2017
Na Mercedes bych nedostal 5 let zaruku ;) A ukaz mi hezky Mercedes s dobrym kufrem, ve kterem se v n
              Re: Německá dálnice 28.03.2017
Nevim jak tam u vas, ale tady potkavam nejvic smejdu v Ackovem mercedesu a pak v tom hnusnem velkem
              Re: Německá dálnice 28.03.2017
A o kterych sekackach to vlastne mluvis ty jeden "nekde jsem slysel"? :)
             Re: Německá dálnice 28.03.2017
No vida a jsme u toho, za 1.6 platis 30 euro :).

Pro me nejhorsi v kolone cca 10 - 15
   Re: Německá dálnice 28.03.2017
Dvoulitr benzín EURO 3 roční 130, desetidení 25.
Dinosauři jsou pronásledováni, ačkoliv to c
 Re: Německá dálnice 26.03.2017
No vynechat dálnici v případě cesty do Francie nepůjde, ale do Jury to nebude bezpodmínečně nutné. N
 Re: Německá dálnice 26.03.2017
No a? Stejně do Jury v Německu jedeš hlavně mimo dálnice :D
 Re: Německá dálnice 27.03.2017
na obhajobu němců je nutno ovšem říci: oni si ale s tou pitomostí (dálničními poplatky) nezačali. dv
  Re: Německá dálnice 28.03.2017
Proste do Jury po starý a na průjezd si tu nálepku koupíš.Zase tak chudý nejsme a skupinky si to mez
 Re: Německá dálnice 27.03.2017
LPG a CNG snad zdarma, juchuuu :)

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Hex
ahoj, kupuji dárek.
chtěl bych se zeptat na jistící prvky HEX-hexentriky - jestli to ještě lidi používají nebo už je to hodně retro.
nejvíc info jsem získal ze staré diskuze https://goo.gl/SQhd6b.
děkuji za vaše poznatky /ok
koumik15:30:48 29.03.2017
odpovědět 
 Re: Hex
Je to uzitecny v zimnich horach (hlavne na zule), ale ne nezbytne. Jinak v lete to lidi moc nepouzivaj, ale najdou se vyjimky. Pokud ten komu to kupujes leze v zime v Tatrach, tak se muzou hodit. Ale urcite bych bral ty se smyckou a ne s ocelovym lankem. Je to sto a jedno. Takze vlastne jedine tyhle, je to ale palka za kus duralu a smycku goo.gl/98BiIe Ja treba lezu v horach a dost i v zime a patrim mezi lidi, kteri je nepovazujou za nezbytne (v Alpach), takze je nevlastnim. V Tatrach ovsem skoro nelezu a kdyz jo, tak s kamosem co je ma a vzdycky je zakladame.
Radek15:55:43 29.03.2017
odpovědět 
 Re: Hex
Hexy mám od BD velikost 4-10 a velmi rád je používám. Friendy mám jen malé Kouby jednolanka 0,25 a 0,5. Plus sadu mosazných od RockEmpire a sadu základních duralových od RockEmpire. vK
16:01:01 29.03.2017
odpovědět 
 Re: Hex
Jeste dodavam, treba v Chamonix snad ani nepotkas nikoho s hexama (aspon teda z mistnaku), kazdej ma friendy a vklinence a max nejakou skobu do nouze. Asi to plyne z toho jak se tam leze. Cesty v uzkem pasu ledu a v mixu a jisti se friendy do spar okolo a srouby kdyz to dava smysl. Naopak kdyz dojdes do Tater se sadou friendu, tak se ti mistnaci zacnou vysmivat ze v zime je to k nicemu, pac vsechny spary jsou vysnezene a vymrzle, tak tech Friendu moc nezalozis, ale hex jo.
16:02:43 29.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
Kdyz v Samonicich potkas nekoho s hexama, tak je to na 99% britak. Ten jejich scottish winter mixed climbing jsou tatry z nocni mury a bez hexu by to snad ani neslo.
13:13:25 30.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
To by me zajimalo, kdo by tahl "nejakou skobu" a kladivo jen kvuli nouzi. Kdyz uz to chci tahnout, tak naplno.
Ja potkaval vsude lidi s hexama, nejvice DMM, pak Wild Country.
18:31:48 30.03.2017
odpovědět 
 Re: Hex
doplním, že můj favorit je zmiňované DMM a v sadě https://www.hanibal.cz/dmm-torque-nut-set-1-4-id12313. díky moc za vaše informace
koumik16:26:00 29.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
JJ, DMM asi nejlepší volba... čtverka mi už příjde dost velká... BD, jak mají ty lanka tak se to často vyzvoní, to samé Kouba.
17:13:16 29.03.2017
odpovědět 
   Re: Hex
No prave naopak.. jednicka je skoro k nicemu - velkej vklinenec, zdvojujici velkej vklinenec od wildcountry a dmm ... neb ten zaklad v aktivnim modu by bylo dooooost zoufaly.

4ka se da pouzit misto velkyho frienda nebo abalaku.
AdamP11:54:48 30.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
jj, DMM taky rád používám, hlavně jako přerostlý vklíněnce :)
d.21:06:39 29.03.2017
odpovědět 
 Re: Hex
Lezu již hodně dlouho a s hexy jsem před 35 lety začínal. To ale nic jiného nebylo.Dnes je to opravdu spíše retro nebo varianta pro začínajícího lezce co má hlouběji do kapsy. Asi je lepší věnovat jednoho frendíka než sadu hexů.
Libor.H.21:14:20 29.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
Hrubý nesouhlas s předřečníkem :) (Není to osobní, samozřejmě.) Bez ohledu na cokoliv dalšího, sada hexů je vždycky lepší než jeden frend, protože frend je jen jeden – založíš a už nic nemáš :)
Nicméně, i když jich má člověk stejně, nemyslím, že hexy jsou méněcenný, tím méně že by byly k ničemu. Lidi je moc nepoužívaj – podle mne – spíš proto, že je neznaj. Mají svoje přednosti i nevýhody a z toho vyplývající určení, takže jde o to, co a kde budoucí obdarovaný leze. Pokud leze těžký cesty v materiálu, kde jsou rovný pukliny (takovejch v Česku moc není, typicky třeba Yosemity), potřebuje frendy, protože je založí rychlejš a v rovným držej. Pokud leze klasiky v Jizerkách, na Bořni nebo v Tatrách, jsou hexy výborný – držej i v dost divnejch místech, kam frenda nedáš, a v zimě obzvlášť. Snesou i dost krutý zacházení (do frenda se moc mlátit nedá). A souhlas s tím, že stoprocentně lepší jsou ty se smyčkama, jiný bych nekupoval – takže ty DMM Torque Nuts jsou podle mne dobrá volba.
Poznámka: Osobně nedám dopustit na abalaky se smyčkama - Camp Tricam. Nechci je ale moc srovnávat vůči hexům, hexy používám málo právě proto, že mám plnou sadu trikamů, hexů pár.
Robert22:52:02 29.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
Mam naprostou odlisnou zkusenost. Takovy DMM ci Wild Country jsou v mnoha situacich k nezaplaceni. Moznosti zalozeni extremne siroke. Pro me vzdy jedno z nejtutovejsich jisteni.
Souhlas s Robertem, ze lide to moc neznaji a ma zkusenost je, ze casto zakladaji svuj nazor na nejakych starych blbych hexech na ocelovem lanku (u nas typicky Viamont nebo Kouba). Pak jsou prekvapeni, kdyz jim dam do ruky sadu DMM Torque a nakonec po nich sahaji stejne casto jako po vklinencich ci friendech (obe vlastnim od BD).
14:13:36 30.03.2017
odpovědět 
 Re: Hex
Ahoj. Lezu s hexama od DMM a mám je hodně rád. a to z těchto důvodů:
1) váha. Váží zhruba polovinu co friend stejné velikosti. Přitom je založíš v asi v 50% kde založíš friend, což není vůbec zlý. Někde dokonce hex pasuje i líp. (jak už kdosi psal výše, čím víc pravidelný spáry, tím víc ti poslouží friendy, čím víc členitý, tím víc fungujou hexy)
2) Hex se sice složitěji a déle zakládá, ale zase spíš poznáš, jestli fakt drží. Friendy jsou někdy v tomhle v nepravidelných spárách hodně zrádný (tváří se dobře, na trhání rukou zabírají, ale pak nevydrží)
3) Jak už někdo výše poznamenal, díky cinkání (které je opravdu krásně znělé :-)) poznáš, jestli se prvolezec hýbe a taky můžeš odhadovat vzdálenost.
4) Připomíná mi to zakládání bambulí na písku :-)

Pro úplnost jsem s nimi lezl jen lehčí cesty do 6 UIAA, v Bergelu i něco za sedm. Téměř vždy je ale kombinuju s friendama. V těžších cestách si už moc nedokážu představit, že bych zakládal hexa. Strašně by mě to vysílilo.
Pro ještě větší úplnost: není pravda že torque nut od DMM je jediný hex se smyčkou. Něco dělá i wild country, ale nevypadá to tak dobře. viz tady:
goo.gl/kdkCY8
goo.gl/xEz6z4
vašek k.07:10:38 30.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
Čekal jsem ostřejší reakci na můj text...Ale kluci mají pravdu. Každý používá co mu vyhovuje a každý na to musí přijít sám. Ale mi asi dvě sady hexů a abalaků leží skoro 20 let ve skříni a vůbec je nepoužívám. Navíc, ať jsem v kterémkoli terénu - Tatry, skály, Yosemity,Dolomity,Alpy... tak u pasu lezců kolem sebe už tyto vklíněnce nevidím skoro vůbec. Takže tady máš spoustu různých zkušeností a vybírej.....
Libor H.08:05:05 30.03.2017
odpovědět 
   Re: Hex
To ze nejsou moc videt neni rozhodujici. Hexy jsou dobrou volbou. V horach nejen na vychode urcite najdou uplatneni. A je vhodny i pro zacatecniky, pokud drzi pri zalozeni tak uz drzi o frendu se to neda u zacatecnika rict. Hexy dmm jsou lehke a cena je ok.
ROKO11:00:42 30.03.2017
odpovědět 
   Re: Hex
On mozna bude tvuj uhel pohledu dost zkreslenej v tom ze jsou:

normalni hexy


a pak jsou hexy od DMM


Normalni bych netahal, ty oldschool ani kdybych je dostal zadarmo, a asi ani ty moderni od BD nebo wildcountry. Na DMM nedam dopustit..
AdamP13:11:10 30.03.2017
odpovědět 
    Re: Hex
Přesně tak. DMM svoje hexy vymazlilo, co to šlo. S ostatníma hexama to má společnej jen ten nápad, uživatelsky jsou úplně jinde. Mohli bychom stále dokola psát jak se to projevuje, ale už to tu zaznělo několikrát...
vašek k.14:08:54 30.03.2017
odpovědět 
   Re: Hex
A zkusil si nekdy nejake jine nez ty 20 let stare?
14:14:58 30.03.2017
odpovědět 
 .....
Na lezenie klasik ktore obsahuju rozne pukliny sirsich tvarov sa celkom hodia. Sam som v poslednej dobe liezol par ciest v Rezi kde som si hovoril, ze keby som mal pri sebe hexy, tak to odistim daleko lahsie a lepsie. Su proste dobre ako velke vklinence.

Este mam rad abalaky (skusenosti mam zatial iba s tymi od Koubu) cela sada stoji tolko co jeden Kouba friend (a pol drahsieho BD/DMM :) a daju sa pouzivat aj ako friendy aj ako vklinence, pricom v zatecenej spare ci na zamrzlej skale drzia o dost lepsie ako friendy (v zimnych Tatrach som frienda snad ani nepouzil) a casto sa daju zalozit aj do roznych podivnych otvarajucich sa, malych ci nepravidelnych horizontalnych puklin, kde nic ine nezalozis (pokial nemas skobu). Jo, maly abalak mi uz hodne krat pocitovo "zachranil prdel" :)


Co by ma este dost zaujimalo - mate niekto zrovnanie abalakov od Kouby s Tricamy?
marek10:23:30 30.03.2017
odpovědět 
  Re: .....
Mam oboje.

Srovnavat se to neda. To by bylo jak srovnavat stary brutalne vojety Manty s novejma BD ultralightama.

Privetivost zakladani je uplne jinde. Kouby se lehce vyzvoni nebo je musim tak zaseknout, ze te druholezec nebude mit rad. Atd.

Zainvestuj do tricamu, litovat nebudes.

Kdyz nic jinyho porid malej ruzovej. Bez nej sem ochotnej lizt jedine na umelce.. kolikrat to bylo jediny jisteni delici me od podlahy nebo police uz ani nespocitam.
AdamP12:02:40 30.03.2017
odpovědět 
  Re: .....
založit tricam je asi stokrát pracnější proti koubovi, ale je hezčí (vyndavání OBOU už chce v zimě vysokou technickou). Takže sobě bych si ho nekoupil, ale ten malý s růžovou smycí udělá babě radost

Navíc je asi 3x dražší, takže nechat někde Koubu tolik nebolí

Výhoda tricamu oproti koubovi je prý, že se tak snadsno nevyzvoní jako kouba
12:05:36 30.03.2017
odpovědět 
   Re: .....
asi si jeden na skusku kupim, nech to porovnam.

so zakladanim abalakov nemam problem, pravda, neleziem ziadne silove cesty :) s ich vyzvonenim tiez nie - zvacsa sa mi ich podari dobre zaseknut a potom naopak drzia ako besne. moji spolulezci sa ich uz po mne nastastie naucili vyberat :D

ale to ja mam tak so vsetkymi istitkami - radsej i vklinenca trosku zaseknem, nech mam istotu ze drzi. ono to nakoniec vzdy i tak ide nejako vybrat :) pokial nejde o nejaku dlhu vicedelku, tie casove straty zasa az tak nevadia...
marek13:03:56 30.03.2017
odpovědět 
    Re: .....
Určitě si ho na zkoušku kup. Jak tak vidím, tak se nás tu pár docela shodne (neviděl jsem ty čerstvý komentáře, když jsem psal ten svůj).
Robert13:17:22 30.03.2017
odpovědět 
     Re: .....
Neshodnem se jen my tady...

Ja sem do nej puvodne sel protoze snad kazda moderni horo metodicka kniha i beletrie ho zminuje jako nadmiru uzitecnej kousek. Coz se mi potvrdilo hned na prvnim venceni.

Ten se proste uzije vzdycky, byt jako posledni zachrana neb vazi 29g.

No a pokud jeho zakladani nebudes nechavat jen jako posledni moznost, doporucim koupit jeste 1,5 + 2,5, ktery se zakladaj a vyndavaj mnohem prijemneji a jeste maji rozumnou vahu.

3,5, nebo vetsi pripadne celou sadu bych doporucil jen pokud lezes kapsovity sutry. IMHO dobry jen na zimni horsky vapno.
13:43:15 30.03.2017
odpovědět 
   Re: .....
Jak se ti dari zakladat kouby jednodussejc nez tricamy?

Mas poradne prositou, nebo samosmrstovackou obalenou smycku?

Jako kouby sem si i navohybal pro lepsi zakladani, ale stejne je to tezkej vopruz. Tricama zalozim relativne na pohodu, teda az na muj nejmensi - malej ruzovej, ale kdyz na ten prijde rada, tak bych nepohrd nicim a zazitek radeji vytesnim.
AdamP13:08:00 30.03.2017
odpovědět 
    Re: .....
vezmu to za drát a zastrčím/zatlačím, tricam musíš štelovat a třikrát mi vypadne, než si napočtvrté sedne (přepadne zobáčkem na bok, při štelování smyce celý vypadne, prsty se mi nevejdou ...)

vklíněnce, smyce, frendy - s tím si vystačím
14:47:20 30.03.2017
odpovědět 
     Re: .....
Při čtení toho popisu obtíží při zakládání mne napadá, jestli není pes zakopanej v tom, že používáš zbytečně malý velikosti. To by se to mohlo chovat tak, jak píšeš. Matně se mi i nějakej takovej zážitek vybavuje. Ale je to jen čistá spekulace.
Robert01:08:37 31.03.2017
odpovědět 
      Re: .....
no tak v tatrách jsou nejčastější spáry k jištění vel. 0,25 - 0,75 kouba frend, z toho vychází i velikost používaných abalaků
14:18:32 03.04.2017
odpovědět 
  Re: .....
Abalaky od Kouby s Tricamy si srovnávat troufnu, zkusil jsem oboje a naprosto souhlasím s AdamemP. Není mi vůbec jasný, jak může někdo vnímat zakládání těch s drátem (Kouba) jako pracnější – mně přijde jako velkej oser dost násilně ohýbat ten drát, smyčku ohneš jako nic. Použít ho jako pasivní jištění, čistě jako vklíněnec je taky mnohem jednodušší; a fakt se podstatně hůř vyzvoní, cokoliv s drátem (týká se i normálních vklíněnců) k tomu má sklony. Osobně mám trikamy (ne na písku, samozřejmě :)) jako základní mechanický prostředek sebezáchovy; a nejsem v mém okolí jediný. (Hlavně pro Libora H.: Ovšem, povšechně lezu lehký klasiky. V sedmičkách a vejš se s nima zjevně moc kouzlit nedá.)
Robert13:11:46 30.03.2017
odpovědět 
   Re: .....
... a do pětek/šestek si vystačíš se smycemi
14:49:30 30.03.2017
odpovědět 
    Re: .....
Cožeeee? Do pětek šestek si vystačíš snad sólo...
18:32:43 30.03.2017
odpovědět 
     Re: .....
letní tatry za 5-6 solo nepolezu. Ale na to, co jsem lezl by smyce prostě stačily
11:20:55 31.03.2017
odpovědět 
      Re: .....
piskarska technika zakladani je proste univerzalna ;)
marek16:50:02 31.03.2017
odpovědět 
 Re: Hex
K chvále hexů DMM přidám i poznámku, že jsou v eloxu hezké a frajersky zvoní. Což plní funkci dárku víc než frend. Koupil bych všechny čtyři
11:57:35 30.03.2017
odpovědět 
 Re: Hex
Ono to tu uz zaznelo, ale bylo by fakt fajn kdybychom vedeli, co dotycny leze? Leze jen trad cesty na skalkachresp. v letnich horach okolo 5 - 6 UIAA ? Pak asi bude hex od DMM velmi fajn vec. Ja treba lezu 5 - 6 na rozlez a nevadi mi delat odlezy, tak si vystacim s friendy, vklinaky a smycemi, pac kdyz nenajdu platz na zalozeni techto, tak nezoufam a lezu kus dal, on tam nekde nejakej bude. Pokud ale mas nutkani zakladat kazde 3m, tak obcas hold toho hexa vyuzijes. No a pokud leze 7/7+ a vic, tak dost casto by zakladani hexu uz byl docela opruz pokud tam teda nema silenou prevahu (to by ale lezl uz fakt na sportovkach prasky za 9 aby mel prevahu v trad 8- nebo tak nejak...). Kdyz lezu neco takovyho, tak se mi fakt nechce srat s hexem (vetsinou ani s tim vklinakem ne) a radsi mam pestrejsi sortiment friendu a usetrim si cas a lezu dal, kde pak dam treba fakt tutoveho frienda. Kdybych nekde v mirne previslem miste steloval jednou rukou hex a druhou drzel listu, tak to tam asi spis driv poslu nez ho zalozim...
15:26:55 30.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
No už se pohybujem v hodně teoretických rovinách, ale pokud jsem někde, kde by potenciálně šel založit hex, tak většinou nebudu nucen držet lištu, ale budu spokojeně viset za žábu nebo pěst. Nicméně souhlasím s tebou, že hexy nad 7 uiaa a víc už asi nebudou mít moc uplatnění. Na druhou stranu I osmičkový dýlky můžou mít šestkový místa, kde můžu ušetřit friend, který se mi bude hodit výše (či jsem ho nechal níže). No a proč si nevzít o frienda navíc místo hexu? Protože hex je lehčí...je to dilema, který si musí každý vyřešit sám podle svých preferencí stejně jako dilema samý dvouosy vs. dvouosy + omegapacific
vašek k.17:51:29 30.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
Záleží kde by ty čísla lezl. Na horách založíš v pohodě hexa i v 8, je tam většinou obtíž jinde než v převisech. Pro budování bytelnýho štandu je taky výbornej.
18:35:13 30.03.2017
odpovědět 
  Re: Hex
Kde jsem lez v Alpách (a v Tatrách už je taky ten trend), tam bych víceméně v cestách nad 7+ vystačil s presy

ale do hor nejedu lézt sportovky - to radší polezu šestku po svém
11:24:57 31.03.2017
odpovědět 
   Re: Hex
No, nevim jak v Tatrach, ale v Alpach to zalezi od oblasti a i od cesty. Treba na Furce najdes plasirove lajny za 5c (5a obl) kde nevystacis ani s 15ti preskama a hned vedle toho je prask za 7a (6b obl) kde najdes krom nytu na standech tak max dalsi 2 - 3 na delku.
Radek11:51:12 31.03.2017
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 120 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 127 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 133 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 110 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.