LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nejrychlejší výměna informací je rána pěstí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
V 16 - Plzeň
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 trénink na skalky20.05.2019
Řešil někdo tenhle problém? Na umělce(různých) jsem schopný lézt celkem na pohodu OS do 6c+ a i pár 7a OSkem mám, ale venku na Rakouských skalkách se v podstatě nejsem schopný hýbat v 7 UIAA? 6+ vylezu bez větších problémů, ale 7 je jak z jiného světa. Ch
 Re: trénink na skalky20.05.2019
Odpověděl sis sám s tím lezením venku
 Re: trénink na skalky20.05.2019
Vykašli se na překližku. Kup si nějakou dobrou balknu, nastuduj metodiku tréningu (v dané obtížnosti
  Re: trénink na skalky20.05.2019
Chce lezt venku hlavně kolmý a položený...
   Re: trénink na skalky20.05.2019
...a na to potřebuje velkou sílu v prstech (kromě techniky samozřejmě). Naopak na vytrvalostní převy
    Re: trénink na skalky20.05.2019
no a to mi teda pak řekni, jak jsou stavěné překližky? já měl zato, že 7a by mělo tak nějak zaručova
     Re: trénink na skalky20.05.2019
Technika? Když mladá leze jako ty, ale je slabší tak to nic jiného nebude.
     Re: trénink na skalky20.05.2019
to je jednoduché - síly nemáš málo, ale moc, a neumíš lézt, a dostatek síly ti sice umožní přerudlov
     Re: trénink na skalky20.05.2019
To vole, tvoje problémy bych chtěl mít...
      Re: trénink na skalky20.05.2019
Zdar Jendo, viděl bych to na špatnou techniku obecně a techniku nohou taktéž. Hlavně v položeném a k
       Re: trénink na skalky20.05.2019
Souhlasím že největší klíč je technika. Ale dotaz zněl jak se zlepšit v lezení na skalách uvnitř. Pí
        Re: trénink na skalky21.05.2019
7a OS - 9 RP. Co to srovnáváš?
         Re: trénink na skalky22.05.2019
Jen jsem chtěl říci že někdo kdo běžně onsajtuje osmičky je většinou schopný po několika pokusech, p
          Re: trénink na skalky23.05.2019
Tak to jo! Jsem si to vysvětlil trochu jinak. Promiň.
 Re: trénink na skalky20.05.2019
Vykašli se na překližku. Kup si nějakou dobrou balknu, nastuduj metodiku tréningu (v dané obtížnosti
 Re: trénink na skalky20.05.2019
Ono to opravdu ukazuje na techniku, akorat ze technika je prilis vagni slovo v tomto pripade. Proste
 Re: trénink na skalky20.05.2019
Sedmy na Peilsteině jsou opravdu jak z jiného světa. Typický kolmáč tam je psycho, kdy držíš ostrou
 Re: trénink na skalky20.05.2019
Na stěnách je klasifikace dost přívětivá, myslím že to nejde dát rovnítko mezi obtížností na stěně a
 Re: trénink na skalky20.05.2019
Opravdu jine cesty nez lezt hodne venku neni, pokud chces lezt hezky a radostne venku. Kdysi jsem me
  Re: trénink na skalky21.05.2019
Presně, moje řeč! Ta mladá generace nedokáže nic ustát! Samý pakližky a indoor hipster a venku panká
 Re: trénink na skalky21.05.2019
No, naložili jste mi dobře teda.. Tak já se zkusím dokopat k častějším návštěvám Krasu a nohy budu p
  Re: trénink na skalky22.05.2019
K předchozím vcelku trefným komentářům mě ještě napadla jedna věc - u někoho při lezení venku může h
   Re: trénink na skalky22.05.2019
Morál nenapadl tebe, ale už se o něm psalo výše. Tah lana je věc, kvůli které leze pravidelně o dvě
    Re: trénink na skalky22.05.2019
Přesně tak. Hlavně těch mudrlantů je tady víc, Jendem počínaje a tím nad tebou konče :-D
    Re: trénink na skalky23.05.2019
Zkus pustit výhradního překližkáře na skálu a uvidíš, jak mu půjdou čísla. Podobně s některými čistě
 Re: trénink na skalky22.05.2019
No já mám třeba opačný problém :) uvnitř sem nikdy nic težšího než 8+ v UIAA nevylezl a venku mám i
  Re: trénink na skalky22.05.2019
V tomhle pripade bych to asi nenazyval "problem" :) Teda pokud nechces zavodit, ale to s t
 Re: trénink na skalky23.05.2019
Jak víš, tak já se pohybuju v podobných obtížnostech, a odpověď je podle mě jednoduchá. Zatímco vytr
  Re: trénink na skalky23.05.2019
viděl jsem ve španělsku 8céčkové atlety jak neuměli nastoupit do technického 7a na rozlez. byli to m
  Re: trénink na skalky23.05.2019
viděl jsem ve španělsku 8céčkové atlety jak neuměli nastoupit do technického 7a na rozlez. byli to m
   Re: trénink na skalky23.05.2019
S rozdílnou klasifikací na překližce převis vs. kolmáč souhlasím a jsem rád že mi to tu někdo potvrd
    Re: trénink na skalky23.05.2019
Ještě bych doporučil Tufiho 2. díl - kapitoly technika a taktika. Je to spíš taková motivační psycho
 Re: trénink na skalky23.05.2019
Ahoj Jendo,
podobný problém mám taky. Je to tim, že na hladký rajbáky se na překližce v podst
 Re: trénink na skalky23.05.2019
Jendo, nebuď smutnej. Jsi úplně v normě. 6c na stěně je akorát tak na to, aby sis na OS vylezl 6+ UI

 auto18.05.2019
Zatim velmi predbezne zjistovani informaci. Potrebuju auto, ktere je schopne relativne levne jezdit nekolikrat tydne po dalnici do Prahy (70 km) a zaroven je to tak trochu obytne auto. Mam nejakou predstavu, ale netusim, jestli je uplne mimo misu.
 Re: auto18.05.2019
Auto neporadim, nenapsal jsi rozpocet :).
Inspirace treba Nomadem.cz na FB nebo jakakoliv jin
 Re: auto19.05.2019
Hele feu, usnadnim ti rozhodovani. Auto dodavka h2l3 600.000, prestavba 600.000. A na dojizdeni denn
  Re: auto19.05.2019
Nebo do Prahy nedojizdet. Uz tak je auty precpana... Pracujte tam, kde zijete.
  Re: auto19.05.2019
A za 1200 000 se dá občas si užít komfortu apartmánu. Komfort je úplně jinde a za 10 let, kdy dodávk
   Re: auto19.05.2019
Myslim, ze je zrejme, ze se na apartman neptam. Mam k tomu duvody, ktere tu rozebirat nechci.
    Re: auto20.05.2019
Autostan nandavat na auto je megavoser, mám to vyzkoušené. Natožpak každý týden. Petr Š. si proto vy
  Re: auto19.05.2019
Geo, co to placas? Prestavba za 600k? eh? prestavbu udelas za mnohem mnohem min a ja nechci prestavb
   Re: auto19.05.2019
Ne, to je cena noveho auta, a cena prestavby pokud "jsi si zvykla na komfort". Jiste, tre
    Re: auto20.05.2019
Proc mam zapomenout zrovna na sedacky? Ty otocny konzole jsou snad normalne dostupny. Jsem si teda l
     Re: auto20.05.2019
Spis to melo byt: zapomen na sedacky, dokud nebudes mit auto. Nebot otocna sedacka v aute, co je fur
   Re: auto20.05.2019
To se nám to hezky vybarvuje, začalo to otočnejma sedačkama a zabudováním kuchyňky a po chvilce jsme
 Re: auto20.05.2019
Iveco Daily s takovou tou kamioňáckou boudičkou na střeše kabiny - do takové boudičky se dva lidé -
 Re: auto20.05.2019
téma je stokrát vymlácená sláma. pohybuješ se v trojúhelníku mezi prachama, komfortem a spolehlivost
  Re: auto20.05.2019
si jsem to nenapsala dostatecne jasne, ale komfort zde prioritou neni, prioritou je spotreba a samoz
   Re: auto20.05.2019
ale jo, taková ta kráva přiměřená co mám služební(citroen jumpy) žere tak 6,3 litru když se kochám a
    Re: auto20.05.2019
Co takhle Chevrolet Chevy Van s motorem V6 nebo V8 a přestavět na LPG ? Třeba najdete i nějakou hoto
     Re: auto21.05.2019
Jinak zadání je typicky nerealistické. Za 100k nejde koupit ani solidní osobák pro 5. Automobilismus
      Re: auto21.05.2019
Ja jsem psala, ze rozpocet nemam, protoze zatim zjistuju. Nicmene doufam tak nejak, ze bychom se moh
       Re: auto22.05.2019
Myslim za auto 200, bez tech vychytavek
   Re: auto21.05.2019
Je ta spotřeba zrovna to hlavní kritérium?
Osobák bude mít spotřebu cca 6l
Dodávka dle
    Re: auto21.05.2019
No vikendovy rozpocet s detmi je prave jen ta nafta a nejaka zmrzlina navic, takze ano, spotreba je
 Re: auto20.05.2019
Ford Custom 6 míst long verze, spotřeba kolem 7 litru,postel za sedadly je 175cm délka x 170cm šířka
 Re: auto20.05.2019
tohle nemá moc řešení, chtít obytňák pro 5 za 100 táců a chtít tim ještě jezdit denně 70km do práce.
 Re: auto22.05.2019
přidám se s dotazem - co rozumnýho bych zhruba mohl pořídit za dodávku k přestavbě s rozpočtem do 4
  Re: auto22.05.2019
Možností je nepřeberně. Přijde mi, že oblíbená velikost typu multivan takhle početný skupině lidí st
   Re: auto22.05.2019
+ samozřejmě, a to je podstatnější než kuchyňka, V6 a přestavba na LPG. Tyhle benzínový auta jsou ně
    Re: auto22.05.2019
Co vlastne predpoklada prestavbu na lpg, na kolik to vyjde a jde to u vsech benzinu?
     Re: auto22.05.2019
Pokusím se to co nejvíc osekat.
Bavím se o variantě Transporter T5, krátká verze.
Na k
      Re: auto22.05.2019
My jezdíme s T4 long, v sestavě 2 - 0 - 3 se tam vejde kychyň i stůl. V sestavě 2 -1 - 3 se tam vejd
      Re: auto23.05.2019
Kuchyň je dobrá věc, stačí udělat základnu z jeklů 2x5 cm a vyříznout tam drážku. A na tom pak jde v
     Re: auto22.05.2019
Ad LPG: přestavba vyjde na 20 - 30 litrů. Teoreticky jde přestavět skoro každej benzínovej motor, al

 Posilovna s kampusem16.05.2019
Netušíte, jestli v Brně existuje posilovna, kde je i kampus nebo něco v tom smyslu? Nedávno jsem se přistěhoval a nemůžu žádnou takovou najít
 Re: Posilovna s kampusem16.05.2019
Kotelna
https://www.facebook.com/kotelnaboulder/
 Re: Posilovna s kampusem16.05.2019
"Neco v tom smyslu" je skoro na kazde stene, zalezi jak moc jsi narocny. Tedy krom Kotelny
 Re: Posilovna s kampusem17.05.2019
flash. je slavnej tim, ze ma nejvic kampusu na metr ctverecni. a ma i fajn mucirnicku.

 Bouldering Norsko15.05.2019
Ahoj, v létě se chystáme projet s přítelkyní skoro celý Norsko, nemate nejaky doporuceni na pekne boulderove oblasti kdekoli vas napadne? Uvitam vsechny postrehy, diky moc! :)
 Re: Bouldering Norsko16.05.2019
Pod Haegefjelem byly omádžovaný šutry
 Re: Bouldering Norsko17.05.2019
Lofoty! A je na ně i hezky bouldrovy průvodce!
  Re: Bouldering Norsko17.05.2019
na flakaci vylet, ktery neni uplne ciste bouldrovy, lofoty rules.

 Klára Kolouchová Kanchenjunga15.05.2019
Ak to niekoho zaujíma, tak 15. 5. vystúpila Klára Kolouchová na Kančendžongu. Info: https://www.alanarnette.com/ blog/2019/05/14/ everest-2019-summit-wave-1/
 Re: Klára Kolouchová Kanchenjunga15.05.2019
gratulace, snad se v brzke dobe dockame i nejake podrobnejsi zpravy
 Re: Klára Kolouchová Kanchenjunga15.05.2019
Dnes 15. května 2019 v cca 6 hod ráno nepálského času Klára spolu s ostatními členy mezinárodní expe
  Re: Klára Kolouchová Kanchenjunga16.05.2019
S kyslíkem nebo bez?
   Re: Klára Kolouchová Kanchenjunga17.05.2019
S COčkem
    Re: Klára Kolouchová Kanchenjunga19.05.2019
Hezky, takže zombie styl, respekt!

 lezení po visutém žebříku15.05.2019
Dobrý den, nevím jestli jsem zde správně, třeba mě tu někdo poradí. Syn má dělat talentovky na školu a jedna z věcí, co po něm budou chtít je lezení po lanovém (visutém) žebříku. Neporadil by mě někdo, kde v Brně se tato "atrakce" provozuje, kde
 Re: lezení po visutém žebříku15.05.2019
Zkus obvolat umele steny v Brne. Myslim ze jich az tak moc neni. Osobne Brno znam jen z mapy, tak ji
  Re: lezení po visutém žebříku15.05.2019
V kurimi na stene maji 8metrovej provazovej zebrik. Povesis kam cches jak cches a trenujes. Na flash
 Re: lezení po visutém žebříku15.05.2019
Vcera ho na Komecu sundali ale bezne tam visi a decka na nem blbnou, zavolej si.
 Re: lezení po visutém žebříku16.05.2019
místní lidová knihovna, případně místní junáckej či tomáckej oddíl, mirko vosátka, tábornická encykl
  Re: lezení po visutém žebříku17.05.2019
hele ho starika, jak jednou pridal k zebriku nohy, jak ma nastudovano :)

 Cinknutá anketa :-D13.05.2019
Cinknutá anketa :-D, Sharma boost 500 hlasů za noc :-D
 Re: Cinknutá anketa :-D13.05.2019
Navic do ankety nezaradili Kubu Turka, aby nevyhral.
  Re: Cinknutá anketa :-D13.05.2019
Nechodi se "s Turkem", chodi se "k Turkovi" :D
   Re: Cinknutá anketa :-D13.05.2019
nein nein, chodi se s turkem k turkovi na turka. nebo na pivo.

 Zapomenute lano12.05.2019
Vcera 11.5. jsem pod skalou u Malesova u Kutne Hory zapomnel lano. Na lezci nalezci za vraceni nabizim flasku tvrdyho.

 Hemoroidy10.05.2019
Cau, naprosto bez ostychu. Mel uz nekdo problemy s Hemoroidy? Ja jsem se ted vratil od doktorky, ktera se mi tam divala nejakym vercajkem a pry mam pocatecni stadium a dostal jsem na to cipky. Takze komenty typu "jdi k doktorovi" snad odpadavaji
 Re: Hemoroidy10.05.2019
Asi je rozdíl vnější vs. vnitřní. Občas se mi udělá vnější, prostě na to mám vlohy nebo co. Co tak p
 Re: Hemoroidy10.05.2019
Krom prirozenejch dispozic za to prevazne muze skladba stravy a chod zazivaciho traktu. Doktor ti pa
 Re: Hemoroidy10.05.2019
když budeš googlit po lékařskejch webech, zjistíš, že tyhle nádhery se můžou, kromě genetických pred
  Re: Hemoroidy10.05.2019
jo, zhruba tak. Nejen s hemoroidama. Sledovat jak telo reaguje na ruzny zachazeni, zateze, stravu at
   Re: Hemoroidy11.05.2019
Ach jo. Ja si myslim ze ziju docela zdrave a u doktora jsem timto pocinem po necelych dvou letech a
    Re: Hemoroidy11.05.2019
Klid, mysleno obecne, ne specificky na tebe. Jelikoz te neznam, nemohl jsem tusit jak spravne a zdra
     Re: Hemoroidy13.05.2019
Jasne, jako obcas si treba dam pivo a gulasek, ale moc to s tim nezdravym zpusobem zivota neprehanim
    Re: Hemoroidy12.05.2019
Zdravotní pojištění 10.000,- Co je to za hovadinu? To počítáš zdrávku, socku a nemocenské poj. dohro
     Re: Hemoroidy13.05.2019
Ne, platim si soukrome zdravotni pojisteni.
      Re: Hemoroidy14.05.2019
Co to prosím obsahuje? Myslel jsem, že nemocnice stejně nesmí legálně nabízet skoro nic navíc, oprot
       Re: Hemoroidy14.05.2019
Jo, ja nezminil ze to neni v Cechach. Ziju v zahranici.
        Re: Hemoroidy14.05.2019
Jo už chápu.
        Re: Hemoroidy14.05.2019
Tak to ma pak ta vyse castky udavana v KC fakt velkou vypovidaci hodnotu, obzvlast k diskuzi o hemor
         Re: Hemoroidy14.05.2019
Jj, priste to budu formulovat jinak aby se ti to teda vic zamlouvalo.
 Re: Hemoroidy10.05.2019
a jinak tady je přesný návod na to co dělat:
https://tinyurl.com/y3naatgm
 Re: Hemoroidy12.05.2019
Tak to vysvetluje mnoho.
 Re: Hemoroidy12.05.2019
Než nějaký čípky a podobný chemický sajrajty je lepší přírodní léčba. Z vlastní zkušenosti doporučuj
  Re: Hemoroidy13.05.2019
Normálně se na to prodává v lékárnách dubová kůra. Uděláš z toho nálev a sedneš do něj. Dělaly to ta
   Re: Hemoroidy13.05.2019
Kdepak dubova kura, zazvorovej kolicek!
 Re: Hemoroidy12.05.2019
Měl jsem podobné problémy před pár lety, a mohlo za to složení stravy.. Jak již bylo dále řečeno, ch
 Re: Hemoroidy13.05.2019
Vážně: zkušenost s vnějšími.

Nesedět dlouho na záchodě a netlačit masivně; mýt si za
 Re: Hemoroidy14.05.2019
Ahoj,
mi se jednou taky udělal hemeroid (vnější) z lezení. Prostě jsem na bouldru hodně zabra
  Re: Hemoroidy14.05.2019
No konecne spravna odpoved (kterou chci slyset)!
  Re: Hemoroidy15.05.2019
Nezanedbatelný příspěvek bude mít asi i dlouhé sezení v úvazu. Krevní oběh se zaškrtí a celou věc to

 mapy na lezci09.05.2019
Ahoj lidi,

rád bych se zeptal, jestli nevíte jestli ještě budou fungovat mapy na lezci. Bylo to super a byl jsem na místech, o kterých jsem neměl tušení.

Díky za odpověď

JJ
 Re: mapy na lezci09.05.2019
https://www.horosvaz.cz/index.php?cmd=skaly-mapa&type=regiony
  Re: mapy na lezci10.05.2019
jak je to vůbec s licencí k těmhle datům?
   Re: mapy na lezci13.05.2019
Licence normálka...standard ČHS - "Loupežník v1.05a"
    Re: mapy na lezci13.05.2019
Co je to za žvást?
  Re: mapy na lezci17.05.2019
Super, děkuji :)
 Re: mapy na lezci10.05.2019
Jasně, že ano. Intezivně se na tom pracuje. Budou součástí nové verze lezce. Čekej na 2030 - 2040, k
  Re: mapy na lezci03.09.2019
Už tak brzo? :))

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 trénink na skalky
Řešil někdo tenhle problém? Na umělce(různých) jsem schopný lézt celkem na pohodu OS do 6c+ a i pár 7a OSkem mám, ale venku na Rakouských skalkách se v podstatě nejsem schopný hýbat v 7 UIAA? 6+ vylezu bez větších problémů, ale 7 je jak z jiného světa. Chápu, že odpověď je "lézt často venku", ale když to nejde, tak jak se dá připravit uvnitř na ven? V kolmém nic moc těžšího než 6c není a do převisů mi to přijde zbytečné, když chci lézt venku hlavně v kolmém a položeném.
 JendaZBrna09:18:39 20.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Odpověděl sis sám s tím lezením venku
09:39:39 20.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Vykašli se na překližku. Kup si nějakou dobrou balknu, nastuduj metodiku tréningu (v dané obtížnosti max. visy) a vis. Podle kondice ale určitě né víc než 3x týdně. Dalším krokem je kampus - do bytu se sv. 2600 mm se v poho vejde kamp. se šesti šprušlema. Ve zbývajícim čase třeba TRX aby zahnalo myšlenky na překližku :-)
L09:42:57 20.05.2019
odpovědět 
  Re: trénink na skalky
Chce lezt venku hlavně kolmý a položený...
09:51:43 20.05.2019
odpovědět 
   Re: trénink na skalky
...a na to potřebuje velkou sílu v prstech (kromě techniky samozřejmě). Naopak na vytrvalostní převyslý cesty potřebuje víc síly v pažích a trupu (kromě techniky samozřejmě).
L10:17:17 20.05.2019
odpovědět 
    Re: trénink na skalky
no a to mi teda pak řekni, jak jsou stavěné překližky? já měl zato, že 7a by mělo tak nějak zaručovat, že už trochu sílu v prstech mám a technika aspoň základní taky bude. Ale třeba mladá neudělá ani jeden shyb, sedí na umělce v 6a a venku ty 6+ leze taky. Vůbec mi to hlava nebere
 JendaZBrna10:26:52 20.05.2019
odpovědět 
     Re: trénink na skalky
Technika? Když mladá leze jako ty, ale je slabší tak to nic jiného nebude.
Marek10:37:23 20.05.2019
odpovědět 
     Re: trénink na skalky
to je jednoduché - síly nemáš málo, ale moc, a neumíš lézt, a dostatek síly ti sice umožní přerudlovat převis, ale nedovolí ti stát pořádně na nohou. takže se vykašli na rady trénovat visy, překližku dle možností nahrtaď nebo doplň lezením venku a navíc začni třeba tančit nebo podobně cvičit rovnováhu a koordinaci.

anebo se na to vykašli a neřeš to (jako já), krásných trojek, čtyřek, pětek a šestek jsou plné skalky a hory (občas musíš sice kousek popojet, ale aspoň se ti otevřou obzory).
Lukas B.10:39:26 20.05.2019
odpovědět 
     Re: trénink na skalky
To vole, tvoje problémy bych chtěl mít...
12:06:07 20.05.2019
odpovědět 
      Re: trénink na skalky
Zdar Jendo, viděl bych to na špatnou techniku obecně a techniku nohou taktéž. Hlavně v položeném a kolmáči to je hodně znát. Venku 6c v převisu je relativně po madlech. Když si z Brna tak zajeď potrénovat třeba na Helfštýn na plotny a zkus klasiky jako Pochlebník + vrianty. Nebo Stránská skála pobouldrovat, uvidíš že se ti to celkem rychle zlepší.
Zaviš12:28:48 20.05.2019
odpovědět 
       Re: trénink na skalky
Souhlasím že největší klíč je technika. Ale dotaz zněl jak se zlepšit v lezení na skalách uvnitř. Píše že na překližce se pohybuje v obtížnostech 7a OS, kdyby toto chtěl přenést do skal bylo by to cca 9 RP? Kolik lezců současné generace se prolezlo do těchto obtížností bez izolovaného tréningu, případně tréningového boulderingu? Jinak pro Brňáka v časové tísni připadá v úvahu na pravidelný tréning kras, když vyrazíš ve čtyři z hokny tak budeš vyřízenej ještě před setměním. A spousta lokalit je children-friendly.
L12:57:30 20.05.2019
odpovědět 
        Re: trénink na skalky
7a OS - 9 RP. Co to srovnáváš?
Esus19:40:36 21.05.2019
odpovědět 
         Re: trénink na skalky
Jen jsem chtěl říci že někdo kdo běžně onsajtuje osmičky je většinou schopný po několika pokusech, případně menším secvičení vylézt devítku, toť vše.
L09:30:33 22.05.2019
odpovědět 
          Re: trénink na skalky
Tak to jo! Jsem si to vysvětlil trochu jinak. Promiň.
Esus17:01:54 23.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Vykašli se na překližku. Kup si nějakou dobrou balknu, nastuduj metodiku tréningu (v dané obtížnosti max. visy) a vis. Podle kondice ale určitě né víc než 3x týdně. Dalším krokem je kampus - do bytu se sv. 2600 mm se v poho vejde kamp. se šesti šprušlema. Ve zbývajícim čase třeba TRX aby zahnalo myšlenky na překližku :-)
L09:49:51 20.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Ono to opravdu ukazuje na techniku, akorat ze technika je prilis vagni slovo v tomto pripade. Proste ta skala je jina. Kroky nejsou stejne, chyty nejsou stejne, hure se cte, treni je jine a moral je jiny. Je to v podstate jiny sport :) Jina cesta, nez nalezt ty metry venku, opravdu neni, obavam se. Vykonnost ciste fyzickou na to mit nejspis budes, ale celkovou (zkusenosti, koordinace, prace nohou, vyhodnocovani situace, moral) nejspis ne. Plus dalsi vec - steny jsou dneska pomerne inflacni, takze je klidne mozne, ze 7a na stene bude odpovidat 7UIAA v nejake primerene poctive oblasti.
feu14:24:05 20.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Sedmy na Peilsteině jsou opravdu jak z jiného světa. Typický kolmáč tam je psycho, kdy držíš ostrou dírku a šlapeš na tření, takže si představuješ, co se ti s prstem stane, když noha ustřelí....Chce to projet si víc oblastí, třeba zjistíš, že to není tak strašný a jen ti nesedí určitý druh cest.
 marena14:35:27 20.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Na stěnách je klasifikace dost přívětivá, myslím že to nejde dát rovnítko mezi obtížností na stěně a na skále. Navíc třeba takový 6a v krasu je uplně něco jinýho než 6a někde v Rakousku... To je v celku normální že v jedné oblasti vylezeš čísla na který v jiné nemáš.
14:42:44 20.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Opravdu jine cesty nez lezt hodne venku neni, pokud chces lezt hezky a radostne venku. Kdysi jsem mel pocit, ze mi to na skalach oproti ostatnim stejne nebo mene silnym moc nejde (podobny problem jak ty) a chtel lezt venku na klid osmicky a devitky, tak jsem drel na boulderovkach a listach s tim, ze natrenuju silu a pak ty osmicky a devitky venku proste polezu stejne, jako by to byla sedmicka, protoze budu mit silovou prevahu. A kupodivu to vubec nefungovalo :) Lezl jsem porad stejne blbe, nebo mozna jeste hur. Proste vylezenost an skalach se asi neda nicim nasimulovat. Jasne, budou cesty, kde preklizka staci, protoze to budou treba tahy po listach, ale v kolmem a polozenem jich moc necekej. Jezdi do krasu co to jde (treba na par hodin) a snaz se lezt pokazde jine cesty (dulezite nelezt jen cesty, co znam a uz mi nejak jdou). Kolmych osmicek je tam prehrsel a rekl bych, ze technicky pomerne vypecene, takze ti daji dobrou skolu pohybu na skalach obecne :) Pokud mas nekoho zkuseneho (ne jen preklizkare) kolem sebe, tak je to pak jedine plus
T.15:48:01 20.05.2019
odpovědět 
  Re: trénink na skalky
Presně, moje řeč! Ta mladá generace nedokáže nic ustát! Samý pakližky a indoor hipster a venku pankáče nedaj. ;-)
Jestli chceš lézt osmy a nemáš nalezeno 20 let, tak lez venku. V osmičkách se láme chleba, říkalo se to vždy.
Esus19:46:15 21.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
No, naložili jste mi dobře teda.. Tak já se zkusím dokopat k častějším návštěvám Krasu a nohy budu pilovat v Rajbasu v Komíně. Děkuji za reakce
 JendaZBrna15:40:52 21.05.2019
odpovědět 
  Re: trénink na skalky
K předchozím vcelku trefným komentářům mě ještě napadla jedna věc - u někoho při lezení venku může hrát nečekaně velkou roli morál, pokud oblast není tak vyborhákovaná jako stěna. Což téměř nikdy není není. Prostě tělu ubude síla a nadhled kvůli hlavě, aniž by sis toho třeba vyloženě všiml. A rovněž cvakání presek (vždy pohyb navíc oproti stěně) a tah lana (u delších cest) jsou další faktory, které ve srovnání s překližkou snižují výkon. Je úplně normální, že když na stěně lezeš na OS nějaké číslo, venku dáš tak tak cesty o dvě francouzská písmena nižší. Opět - oblast od oblasti. Třeba vzorová jizerská VIb, což se obvykle převádí na UIAA 6+, může slušně potrápit stěnového osmičkáře :o)
F.16:54:14 22.05.2019
odpovědět 
   Re: trénink na skalky
Morál nenapadl tebe, ale už se o něm psalo výše. Tah lana je věc, kvůli které leze pravidelně o dvě čísla hůř než na překližce? a nevím jestli to je úplně ,,normální,, že na skalách se lezou o dvě čísla lehčí cesty než na překližce.. já to mám spíš naopak. ale je fakt, že sem na překližce nevyrostl a ani s lanem na překližku moc nechodím. boulder jo. podle mě si trochu mudrlant, že ? :)
17:47:37 22.05.2019
odpovědět 
    Re: trénink na skalky
Přesně tak. Hlavně těch mudrlantů je tady víc, Jendem počínaje a tím nad tebou konče :-D
18:57:05 22.05.2019
odpovědět 
    Re: trénink na skalky
Zkus pustit výhradního překližkáře na skálu a uvidíš, jak mu půjdou čísla. Podobně s některými čistě venkovními lezci, kteří zas s výkonem o něco klesnou na umělce. A k tahu lana - jo, ve 30 metrech si sakra všimnu, že zas sebou táhnu lano. Do 20 dobrý. Ale možná mám jen moc málo testosteronu :o)
F.10:54:12 23.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
No já mám třeba opačný problém :) uvnitř sem nikdy nic težšího než 8+ v UIAA nevylezl a venku mám i nějaké 10-. Je to opravdu jiný sport skála a překližka. A doporučím lézt venku dost na písku dá ti to hodně techniku tu co potřebuješ.
H.17:19:20 22.05.2019
odpovědět 
  Re: trénink na skalky
V tomhle pripade bych to asi nenazyval "problem" :) Teda pokud nechces zavodit, ale to s temahle cislama asi moc nechces...
T.18:13:18 22.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Jak víš, tak já se pohybuju v podobných obtížnostech, a odpověď je podle mě jednoduchá. Zatímco vytrvalostní převislé cesty na umělé stěně plus mínus odpovídají obtížnosti venku, tak technický cesty v kolmáčích a položeným jsou na umělých stěnách (hudy, klajda i komec) neskutečně nadhodnocený, mívají velký stupy a s klasifikací skalních cest nemají nic společnýho. Nezbývá než lézt co nejvíc venku a naučit se ladit nohy na malých stupech :-)
filip12:47:43 23.05.2019
odpovědět 
  Re: trénink na skalky
viděl jsem ve španělsku 8céčkové atlety jak neuměli nastoupit do technického 7a na rozlez. byli to mladí nadějní závodníci z CCCP.
doc žába13:14:42 23.05.2019
odpovědět 
  Re: trénink na skalky
viděl jsem ve španělsku 8céčkové atlety jak neuměli nastoupit do technického 7a na rozlez. byli to mladí nadějní závodníci z CCCP.
doc žába13:32:24 23.05.2019
odpovědět 
   Re: trénink na skalky
S rozdílnou klasifikací na překližce převis vs. kolmáč souhlasím a jsem rád že mi to tu někdo potvrdil. Jinak ale lézt co nejvíc venku je super rada ale když není čas víc než 1x týdně a to ještě když zrovna v sobotu neprší? Pro někoho kdo celou zimu buší na překližce x krát týdně a ne a ne se zlepšit bych opravdu doporučil zařadit systematicky visy, střed těla a podobně. Podívejte se na ostatní sporty - třeba když závodník trénuje na maraton, běhá pořád dokola jen maratony? Pouze lézt venku je rada dobrá pro někoho kdo leze tak do 7 UIAA nebo pro někoho kdo fůru času nazbyt.
L13:52:27 23.05.2019
odpovědět 
    Re: trénink na skalky
Ještě bych doporučil Tufiho 2. díl - kapitoly technika a taktika. Je to spíš taková motivační psychologie ale dá se to aplikovat i na překližce.
L13:54:59 23.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Ahoj Jendo,
podobný problém mám taky. Je to tim, že na hladký rajbáky se na překližce v podstatě připravit nedá. Zkus lézt kolmáče a kouty s co nejhoršíma nohama (obtížnost je úplně jedno, stejně je to jen subjektivní číslo). Všechno kampusování a převisy na stěně ti daj sílu a vytrvalost, takže pak jsi občas schopnej urvat ty plotny rukama za nějaký pidivlnky a krystaly, těžší plotny (7) už obvykle tyhle nerovnosti postrádaj, takže jde čistě o plotnovou techniku a tam se ukáže, že to nejde nikde uvnitř nacvičit.

Navíc je třeba koukat na klasu trochu kriticky 6b na stěně, 6b ve Špáňu a 7 v rakouských Alpách jsou tři úplně jiný čísla. Rakousko má i v nových sportovních oblastech dost přísnou klasu, co teprve starší plotnový cesty v horách, tam se klasa s populistickými indoor čísly vůbec nedá srovnávat.
Extrem mi přišel švýcarský Grimsel (ultrahladká žula), kámoš tam zapytlil 4c (na stěně leze běžně 6c), já jsem tam byl velice hrdý za 5a. Prostě si danou oblast v hlavě přečísluj a pak zjistíš, že to, co tam lezeš odpovídá tomu, co lezeš na stěně. :-)
pavelll14:12:09 23.05.2019
odpovědět 
 Re: trénink na skalky
Jendo, nebuď smutnej. Jsi úplně v normě. 6c na stěně je akorát tak na to, aby sis na OS vylezl 6+ UIAA na Peisteině a zkusil si tam zabojovat v 7-. Prostě jak Ti už tady psali jiní - stěnová klasa je super měkká, dělá se tak, aby klienti měli radost z čísel a ještě někdy znovu přišli. A je to tak po Brně všude. Ještě jakž takž klasa odpovídá v převisech, ale kolmáče jsou na překližkách fakt extrémně nadhodnocené. Ono postavit kolmáč za 7a, jakože opravdu za 7a, to snad ani nikdo neumí. Takže prostě 7a z překližky nebude 7a venku nikdy. A rady - ty už jsi dostal. Pro lezení venku je potřeba praxe venku. Zkus třeba vyjet na zájezd, za víc dní v kuse se hodně naučíš, zvykneš si na skálu. A nevyhýbej se převisům na překližce. Jednak venku těch kolmáčů zase tak nekonečně moc nemáš, trochu převisové techniky to chce taky, jestli chceš lézt v klidu všechny 6, co potkáš. A jednak získáš vytrvalost, co se ti bude hodit, až budeš v těch sedmičkových kolmáčích dlouze hledat neobarvené chyty :-))
L.22:49:27 23.05.2019
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 122 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 129 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 113 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.