LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Do volnýho (kamení) se nezakládá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšel průvodce Adršpach I.
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!

Závody
SP Salt Lake City (03.05)
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)
ČP obtížnost Praha (18.05)

Žebříček
Cesty:
11.Vlk 11116
12.Klapal 11037
13.Lukášek 11019
Bouldry:
11.Lebeda 9884
12.Petrík 9850
13.Chejn 9725
Hory:
24.HKvdf 2832
25. 2691
26.Novotný 2660

Výsledky
EP boulder Klagenfurt (26.04)
ČP obtížnost Brno (20.04)
SP Wujiang (12.04)

Deníčky
5556 lezců
1097672 cest
Nové přelezy:
Šílený Tan XIa
Vyšší Prin Xa
Lauschgift Xa
Celer Xb
Vodní Svět Xb
Vychytralý Xa
La Bomba Xc
Bezzubý Yu Xa
V Číně Jed XIa
Hardcore Xc

Stěny
Prostor Letňany - Praha 9
DDM DUHA - Ústi nad Orlicí
K2-Žilina - Žilina

Prodejny
HUDYsport - Teplice
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3
bart´s port - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Foto dne, Admiral27.06.2005
Frankenjura, Ceska Republika. Tak se na Suddetenlandsmanschaft musi, pekne anektujeme Frankenjuru, stejne nam urcite nezaplatili reparace :)
 Re: Foto dne, Admiral28.06.2005
.. no možná by bylo třeba překladu, takže anektovat tj. obsadit :) A je to vážně k nevíře, ale občas

 Chamonix27.06.2005
Čau, jaké je asi nejlevnější spojení (mimo auta) do Chamonix? Dík!
 Re: Chamonix27.06.2005
autostop
  Re: Chamonix27.06.2005
Autostop je nejistej...
   Re: Chamonix27.06.2005
Proc myslis?
    Re: Chamonix28.06.2005
Asi bych si ve dvou s plnejma krosnama netroufnul stopovat až do Chamonix :-). Co třeba nějaká cesto
    Re: Chamonix28.06.2005
Asi bych si ve dvou s plnejma krosnama netroufnul stopovat až do Chamonix :-). Co třeba nějaká cesto
     Re: Chamonix28.06.2005
stopem max 3 dny, jiunak tam jezdí eurobus ale je drahej
      Re: Chamonix28.06.2005
Pred par lety jsem tam byl stopem v breznu. Jednu cestu jsme zapytlili, jednu vylezli, preckali bour

 fakt začátečník27.06.2005
ahojky,začala jsem lízt teprve před pár měsícama (a to jen na um.stěně), tak jsem se chtěla zeptat,jak dál pokračovat...jestli si najít ňákou horoškolu či partu lidí, co lezou?dík:-)
 Re: fakt začátečník27.06.2005
Myslim si jestli mas moznost chytnout se nejakejch lidi co lezou tak je to lepsi nez jit do horoskol
  Re: fakt začátečník27.06.2005
no myslim ze horoskol ani moc neni, vetsinou se jedna o klubove lektory... Kazda sranda neco stoji a
   Re: fakt začátečník27.06.2005
pohledej na netu ...(seznam byval aspon drive ne horosvaz.cz i s kontaktem na jejich zastupce) popr.
 Re: fakt začátečník27.06.2005
jestli muzu doporucit, tak zkus nejakou oddilovou horoskolu. muj exspoluzak absolvoval komercni horo
  Re: fakt začátečník27.06.2005
Chudáčku, řvali jsme na Tebe :-)))))
   Re: fakt začátečník27.06.2005
jojo a kdyby tam nebylo svedku, tak by jste me i urcite zmlatili :) ale rvali jste malo - P.K. z Alp
    Re: fakt začátečník28.06.2005
no jasně, že bychom Tě také rádi bili. Zrovna Tys to potřeboval jak sůl :-) Nakonec to dopadlo slušn
  Re: fakt začátečník27.06.2005
No ja sem prave myslel tyhle komercni horoskoly ktery si tvrde zaplatis a pak umis ho*no..urcite je
   Re: fakt začátečník27.06.2005
oprava: ....najdou dobri....
    Re: fakt začátečník27.06.2005
jo, to jsem zas já (jako ten začátečník:-)...tak kdybyste někdo znali ňákou tu DOBROU školu tady pob
     Re: fakt začátečník27.06.2005
neco pro zobana:-)
     Re: fakt začátečník27.06.2005
no já myslím že Lokomotiva není vůbec špatná... alespoň dříve pořádala horoškoly pro své lidi a pár
      Re: fakt začátečník28.06.2005
No taky mám kámoše co s lokomotivou polezli ce se dalo. Elbrus, pár těžkejch prášků v Dolomitech ..
      Re: fakt začátečník28.06.2005
Jo, v Brně dělá velmi dobrou horoškolu opravdu Lokotka, takže klidně napiš Zobanovi (mejl najdeš buď
       Re: fakt začátečník28.06.2005
VHS pořádá nějakej kurz pro žabáky na jejich chalupě v Blatinách 20.-27.8. tak je zkus kontaktovat :
  Re: fakt začátečník28.06.2005
Schuberta nečti!Pokud teda nechceš radši opravdu hrát volleyball:-) Je to drasťárna.
   Re: fakt začátečník28.06.2005
Jak jako myslis Schuberta necti????Zase jeden co si mysli ze je vsechno v pohode a nemuze se nic sta
   Re: fakt začátečník28.06.2005
Shubrta čti! Možná zabalíš horolezectví, ale spíše se staneš horolezcem, co ví o pár věcech, co by s
 Re: fakt začátečník28.06.2005
JESTLI SE TI CHCE TAK MŮŽEŠ LÍZT S NÁMA. DEJ VĚDĚT ZATIM AHOJDA DAN
 Re: fakt začátečník28.06.2005
JESTLI CHCEŠ MŮŽEŠ LÍZT S NÁMA. NENI TO ŽÁDNÝ PROBLÉM. AHOJKY

 Boty -Scarpa Matterhorn-27.06.2005
Nějaké zkušenosti ???

 Pláštěnka na batoh27.06.2005
Ahojte!Můžete mi doporučit pláštěnku na batoh-mám Tibet extrem 50l.Musím na to koupit od Treksportu,nebo bude "sedět" i jiná?Nechce se mě za to moc utrácet:-))Nebo nemáte nějaký zlepšovák,jak si pláštěnku udělat?Dík.
 Re: Pláštěnka na batoh27.06.2005
Já mám na batoh od Deuteru pláštěnku o Doldyho a nestěžuju si. Důležitý je objem a potom taky trošku
  Re: Pláštěnka na batoh28.06.2005
Čauky, já mám taky Tibet extrém 50 a používám pláštěnku od Mamuta 50 – 80L. Pořádně si rozmysli, jes
   Re: Pláštěnka na batoh29.06.2005
Diky za odpovedi....no, mozna to zkusim casem nejak usit. Nechce se me za to utracet:-)))Jen musim s
    Re: Pláštěnka na batoh29.06.2005
jo plastenky od mamuta nebo od deutru jsou hodne drahy...trba ta deuteracka stoji myslim skoro litr.
     Re: Pláštěnka na batoh14.02.2006
Pláštěnky od Doldy a Pinquin mají u Hanibala - P (65-75l) 250/220Kč, D (60-80l) 330/304Kč.
 Re: Pláštěnka na batoh29.06.2005
Zdar. Mám tenhle batoh s originál pláštěnkou. Stála kolem 400,- a je v pohodě (asi bych jí tak hezky
 Re: Pláštěnka na batoh14.02.2006
Originál pláštěnky TrekSport stávaly kolem 500,-, ve stejné cenové relaci jsem kupoval i pláštěnku D

 Jsme vsici taponohove ?27.06.2005
Po precteni dalsiho clanku o dalsi normalce na dalsi notoricky znamej kopec me napada, jestli jsou tu vsici taponohove a jestli teda muzu byt sam se sebou spokojenej, nebo jestli ti, kteri opravdu podavaji solidni vykony v horach a ke kterym je mozno vzhl
 Re: Jsme vsici taponohove ?27.06.2005
Tak zamakej a pak něco napiš. Já myslim, že je spousta lidí, kteří třeba motivuje právě tenhle článe
  Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
nereálné...??? :o))) muhehe... takový slovo nejni... zjistili to ti, kteří tam šli... zjistíme to i
 Re: Jsme vsici taponohove ?27.06.2005
No asi většina té menší(nezahnívající)části populace která má vztah k horám, holt bude chodit normál
  Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
Prosim Te, a neber to jako ironii, vysvetli mi, v cem je Palavicini tezky. Jestli se to jezdi na lyz
   Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
Pletes. :-)
    Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
Cekal jsem spis popis, v cem se pletu. Vzdy jsem o tom slysel jako o snehovem/firnovem lezeni v x-se
     Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
Protože je ve východních Alpách nejhezčí. Na lyžích už bylo sjeto kdeco, a přesto to zůstává jako vá
      Re: Jsme vsici taponohove ?29.06.2005
Máš recht. A mimochodem, některé jmenované jsem šel (je to přece tůristika) a dycinky byl v rozpacíc
     Pallaviccini28.06.2005
Podívej se na film, je tu na Lezci v sekci Video. V horní části je trochu nepříjemný komínek.
      Re: Pallaviccini28.06.2005
Nebo tady: http://www.hor ydoly.cz/vyp sat.php?id=35, nebo tady: http://www.ber gsteig en.at/de/tou
 Další z extrémních výstupů27.06.2005
Taky si myslím, že by se autor článku měl trochu zamyslet než něco napíše. Nevím kolik lidí totiž za
  Re: Další z extrémních výstupů27.06.2005
Nevidim sebemensi duvod aby se autor nad sebou zamyslel... Spis se nad sebou zamyslete vo, co vam te
   Re: Další z extrémních výstupů27.06.2005
Jose, jako mnozí zde si pleteš plivání s kritikou. Kritika je potřebná a na místě, protože bez ní se
    Re: Další z extrémních výstupů27.06.2005
Souhlas , uroven horskych vystupu sla dolu ale uz se zase skrabe zpet. Neni to tak davno (4 roky?) c
    Re: Další z extrémních výstupů27.06.2005
genau. pak totiz i ja mam nutkani napsat o tom jak jsme zdolali (Apfel)Strudlgrat za nadherneho poca
     Re: Další z extrémních výstupů27.06.2005
Jo. Taky se primlouvam za osvetu. Nejaky ten tip na pekne nenarocne (cti neextremni) lezeni v horach
      Re: Další z extrémních výstupů27.06.2005
Tož zamyslím se. S těma Tatrama mám problém, že už je to delší dobu, co jsem tam nebyl a obrázky jso
       Re: Další z extrémních výstupů27.06.2005
Nezapomen na Stanislavskeho, jeho cesty jsou obvykle dost pekne. Bradavice, Lomnicak, Gerlach, Maly
        Re: Další z extrémních výstupů27.06.2005
Ošarpance tam samozřejmě taky patří, ale o Ošarpancích a Volovce se tady občas píše.
Taky tře
         Re: Další z extrémních výstupů29.06.2005
No vidite to. A ted to pekne sepsat a sup s tim na lezce. Pro nas taponohy. At jsme inspirovani. A a
          Re: Další z extrémních výstupů29.06.2005
Na jednu z nich se za par dni chystam. Ale zmineny Pochyly-Unger v JZ Jastrabky VI A4 v dolnej casti
           Re: Další z extrémních výstupů29.06.2005
takze bude clanecek ?
At zije navrat cechu do Tater :-)
            Re: Další z extrémních výstupů29.06.2005
Ja se spis snazim drzet hubu. Moc mi to nejde... :o)
       Re: Další z extrémních výstupů29.06.2005
Diretky a Kaňa jsou už nenáročný?
        Re: Další z extrémních výstupů29.06.2005
Nenáročný nejsou, ale jsou pěkný, Úroveň samotné lezecké techniky se díky překližkám v poslední době
         Re: Další z extrémních výstupů29.06.2005
Hehe, úroveň techniky. Mě tak akorát zvyšuje úroveň pádů. Dokážu padat velmi sofistikovaně :-) Ale p
   Re: Další z extrémních výstupů27.06.2005
Já si myslím, že články by tady měli být od každýho něco. Jak pár extrémních výstupů a výkonů, tak i
 Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
Hele Spider, nejsme. Ale já teda jo. Ono to je těžký. Na jednu stranu mě dojímá furt číst články &qu
  Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
Myslím, že v hodnocení článků se pořád zaměňuje téma a kvalita zpracování. Dobře napsanej článek můž
   Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
A ještě k Petrovu příspěvku: hluboce souhlasím; článek nemusí být nutně o lezení, aby byl dobrej (a
   Sportovec spisovatel:)) ,aneb Cekani na pliskanice28.06.2005
Pekny uvahy, tenhle temer metodologicko diskusni sloupek o vyrobe clanku. Skoro by stalo za to n
    Re: Sportovec spisovatel:)) ,aneb Cekani na pliskanice28.06.2005
Pravil bych s Vančurou: Dobrých psavců je mezi špičkovými lezci šlakovitě málo, avšak jsou.
T
  Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
No, Michale, jsme pravda tůristi (ostatně Ty i autor prvního příspěvku jste ze stejného oddílu - jen
   Re: Jsme vsici taponohove ?29.06.2005
No ty to dokážeš opravdu nádherně podat. Poetika, stejně jako Jan Puš. Vaše příspěvky vždycky zhltnu
    Re: Jsme vsici taponohove ?29.06.2005
...a ještě moji nejmilejší - Jižní Batizáky...mňam
    Re: Jsme vsici taponohove ?29.06.2005
Tak to teda musím hluboce, ale opravdu hluboce nesouhlasit! Poetična a romantična v nás (chlapcích o
     Re: Jsme vsici taponohove ?30.06.2005
Zvykám si, jaké to je mít tři malé děti, rozestavěnou chalupu, dvě ovečky, koťátko a půl hektaru zah
      Re: Jsme vsici taponohove ?01.07.2005
Jo, vona ta romantika může mít i něco (maličko) dosebe :-) Zrovínka kvůli dětem bych o vypadnutí do
       Re: Jsme vsici taponohove ?01.07.2005
No hele, my bychom snad spolu mohli začít jezdit do Tater :-))) Já o nich umím taky dost pěkně kafra
 Re: Jsme vsici taponohove ?28.06.2005
O přelezu známých alpských stěn v posledních letech se dá třeba najít s nadhledem napsaný článek na
 Re: Jsme vsici taponohove ?29.06.2005
Treba maji clanky, a zejmena popisy lehkych tur sva positiva? Ti, co uz hodne lezou, tak uz tolik po

 Lezecky27.06.2005
Mate nekdo zkusenost s lezeckama Pearl - rock pillars? Jestli alespon trochu povoli po nejakem case noseni.
 Re: Lezecky27.06.2005
Měl sem RP Fly a skoro vůbec nepovolily. jak sem je koupil akorát na nohu tak taky zůstaly. jen se
 Re: Lezecky28.06.2005
Jo Pearly povolí. Já jsem měl těsně před podlepením už i problémy že hodně změkly a začaly mít trošk

 První lezečky26.06.2005
Dobrý den, jsem úplný začátečník a chtěl bych si koupit první lezečky. Vím, že "o botách to není", ale přesto bych se chtěl zeptat, jestli mi můžete někdo doporučit nějakou konkrétní značku či model. Díky.
 Re: První lezečky26.06.2005
vyber nějaké celkem levné, co Ti dobře sednou na nohu... vyloženě stížnost jsem neslyšel na žádnou z
  Re: První lezečky26.06.2005
Zkus brusle Kanada ty jsou dobré na rajbáky.
 Re: První lezečky27.06.2005
Kupil som Triopy a nelutujem, zaciatocnicke modely su Salsa, Waltz, ak chces vyssie tak Foxtrot, ale
  Re: První lezečky27.06.2005
Ja si myslim ze na zacatek to fakt staci nejaky levnejsi protoze si jeste pamatuju kdyz sem zacinal
   Re: První lezečky28.06.2005
Ahoj, hlavně si dej pozor na to, aby Tě netlačily na achilovku. Vyber si maximálně pohodlné botky, t

 Pocasi v Tatrach25.06.2005
Jestli se nekdo v minulych dnech vyskytoval v Tatrach, byl bych rad kdyby mohl dat vedet jak to vypada se snehem: snehova pole na nastupu. Konkretne me zajima Mengusovka -- Volia veza; Zlomiskova -- Osarpance, Vychodna zelezna brana, Velky Ganek. Dik za i
 Re: Pocasi v Tatrach26.06.2005
Sněhu poskrovnu, ale klouže. S malým piklem v ruce kamkoliv.

 lezečky24.06.2005
Ahoj dacánci, mám pro vás malý tip, přestože to pravděpodobně nikdo nevyužije...náhoda je blbec a co kdyby... Byl jsem včera v jednom SHOPU a koupil lezečky Five-teny Anasazi za 45€. Háček je jen v tom, že tam toho už fakt moc nemaj-dost přebraný a jen as

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   2233   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Jsme vsici taponohove ?
Po precteni dalsiho clanku o dalsi normalce na dalsi notoricky znamej kopec me napada, jestli jsou tu vsici taponohove a jestli teda muzu byt sam se sebou spokojenej, nebo jestli ti, kteri opravdu podavaji solidni vykony v horach a ke kterym je mozno vzhlizet a rikat si, musim zacit makat, abych byl taky tak dobrej, nemaji jenom cas psat na lezce o svych podnicich nebo tu jsme vsici taponohove ? Svetle vyjimky samozrejme existuji, ale na pet podobnych clanku o vystupu na Grossglockner pripada jeden, ktery je o "opravdovem" lezeni v horach a jehoz autorum nalezi obdiv dotykajici se hvezd ... tak jak to ?
SpiderCz13:02:04 27.06.2005
odpovědět 
 Re: Jsme vsici taponohove ?
Tak zamakej a pak něco napiš. Já myslim, že je spousta lidí, kteří třeba motivuje právě tenhle článek, protože ty (články), o kterých mluvíš ty jsou pro ně nereálné záležitosti.
A navíc 1 ku 5. To je docela slušnej poměr lezců ku taponohům... Ve skutečnosti je to asi jinak.
Crosby13:54:54 27.06.2005
odpovědět 
  Re: Jsme vsici taponohove ?
nereálné...??? :o))) muhehe... takový slovo nejni... zjistili to ti, kteří tam šli... zjistíme to i my... jednou...
lezbě zdar a poctivé přípravě také...
bill17:52:04 28.06.2005
odpovědět 
 Re: Jsme vsici taponohove ?
No asi většina té menší(nezahnívající)části populace která má vztah k horám, holt bude chodit normálkou.kdo chce dát Palavicini na Glockner ať si ho dá. Pro mě osobně je to příliš velký risk=jsem ťáponoha tedy.Těch mrtvých je tam fakt fůra.Před všemi kteří ho vylezli mám obdiv. je to ale opravdu jen zlomek lidí kteří chodí do hor dle mého.Já vím že můžu zařvat na normálce taky ale ta pravděpodobnost je menší.Asi tak
Jarda15:09:52 27.06.2005
odpovědět 
  Re: Jsme vsici taponohove ?
Prosim Te, a neber to jako ironii, vysvetli mi, v cem je Palavicini tezky. Jestli se to jezdi na lyzich, tak to bude jen nejaka tezka pesarna, nebo se pletu?
11:37:02 28.06.2005
odpovědět 
   Re: Jsme vsici taponohove ?
Pletes. :-)
12:41:42 28.06.2005
odpovědět 
    Re: Jsme vsici taponohove ?
Cekal jsem spis popis, v cem se pletu. Vzdy jsem o tom slysel jako o snehovem/firnovem lezeni v x-set metru dlouhem zlabu. Takovych budou ale jen v Alpach desitky mozna stovky? Proc teda prave Palavicini je ten nejslavnejsi?
15:35:27 28.06.2005
odpovědět 
     Re: Jsme vsici taponohove ?
Protože je ve východních Alpách nejhezčí. Na lyžích už bylo sjeto kdeco, a přesto to zůstává jako vážná horolezecká túra. Že je sjetý Pueterreyský hřeben z Blanku neznamená, že pořád není dobrý výkon ho vylézt. Že se běžně jezdí na lyžích Posledná štrbina, Krčmarov žlab, nebo Lastovičia štrbina neznamená, že jsou to úplně lehké túry.
Kuba Turek15:52:20 28.06.2005
odpovědět 
      Re: Jsme vsici taponohove ?
Máš recht. A mimochodem, některé jmenované jsem šel (je to přece tůristika) a dycinky byl v rozpacích nad pomyšlením, že se mi do těch špagátků zaplete nějakej prkýnkář :-) Ale nakonec jsem prkýnkáře potkal jen jednou, na oblíbené sestupovce za II. Takže to sice je možná sjetý, ale opravdu to nejezdí každej kdo si právě koupil lyže. Prostě se to nějak nejezdí obden.
Příjemnou tůristiku na oblíbených sjezdovkách vinšuju...
Tomáš F.11:05:32 29.06.2005
odpovědět 
     Pallaviccini
Podívej se na film, je tu na Lezci v sekci Video. V horní části je trochu nepříjemný komínek.
U ledovcových cest strašně žáleží na podmínkách. Při tvrdém ledu bez vrstvy firmu je to dost záhul. Při správné vrstvě firmu to je jen o bolavých lýtkách.
Pallaviccini není ve své kategorii nějak zvlášť obtížná cesta. V kategorii ledových stěn bych ji dal někam doprostřed nebo i mírně dolů. Choďák to ale taky není.
Více můžeš najít v časopise Lidé a Hory 4/2003 v článku od Marka Cermana, kde je popis lezeckých výstupových cest na Grossglocker.
Petr Jandík16:37:24 28.06.2005
odpovědět 
      Re: Pallaviccini
Nebo tady: http://www.hor ydoly.cz/vyp sat.php?id=35, nebo tady: http://www.ber gsteig en.at/de/tou ren.aspx?ID=176. A nezapomeň jako vždy vymáznout mezery.
Kuba Turek17:20:29 28.06.2005
odpovědět 
 Další z extrémních výstupů
Taky si myslím, že by se autor článku měl trochu zamyslet než něco napíše. Nevím kolik lidí totiž zajímá, že šel někdo na procházku i kdyby to třeba bylo až na samotný Glockner. Ale na druhou stranu si myslím, že je ten článek ještě lepší než třeba big wall Mosoraški. Pokud má někdo potřebu prezentovat své nadlidské výkony, měl by tak s podobnými výstupu činit na jiném serveru, kde by za to mohl sklidit u neznalých i třeba uznání. Ale tento server se jmenuje LEZEC.
Pipák15:21:55 27.06.2005
odpovědět 
  Re: Další z extrémních výstupů
Nevidim sebemensi duvod aby se autor nad sebou zamyslel... Spis se nad sebou zamyslete vo, co vam ten clanek vadi - jsem presvedcen ze jste ti kecalove co nedaji nikdy do kupy kloudny odstavec ale plivat a hanit cizi dilo jim jde.
Kdyz jste takovi machri tak proc nepisete jeden clanek za druhym a nedavate je tady na lezce. Pak by v mori extremu bylo sem tam cteni o pohodovych akcich...
Jose16:00:38 27.06.2005
odpovědět 
   Re: Další z extrémních výstupů
Jose, jako mnozí zde si pleteš plivání s kritikou. Kritika je potřebná a na místě, protože bez ní se z Lezce stane časem žumpa verbálních průjmů.
Konkrétně třeba nevím, proč nám autoři hrdinského eposu o výšlapu na GG prezentují 4 fotografie aut obložených bincem.
Na můj vkus je tu těch šlapálistických článků už opravdu nějak moc, ale je to třeba tím, že opravdoví horolezci moc nepíšou a taky že za posledních 20 let úroveň horského lezení velice upadla.
Petr Jandík16:18:00 27.06.2005
odpovědět 
    Re: Další z extrémních výstupů
Souhlas , uroven horskych vystupu sla dolu ale uz se zase skrabe zpet. Neni to tak davno (4 roky?) co jsme sedeli na pivkus jednim cinovnikema slovo slo" kdybych mel dneska sestavit mansaft podle vykonu v horach tak musim sahnout do nasi generace" . To bylo v dobach kdy clovek v lete se v Tatrach bal protoze byl v doline sam. Kdyz udelali jednou tatranci pruzkum kolik je lezcu v Tatrach -bylo to nekdy na zacatku leta tak nasli 2 slovy dve dvojice.Kde jsou ty doby kdy se na popularni cesty staly fronty. Bylo to realce na prichod umelych sten, kazdy kluk byl velky horolezec a lezl na stene. O pisku si vypraveli vecer v hospode, jak tam jednou pujdou a Tatry- to je moc nebezpecne. Nasledek metodiky "TOP ROPE"!!!! Takze kdyz pak do hor tak jen neco bezpecneho nejlepe Mt. Blank. Ze to muzeme byt docela pekny pruser o tom tihle supermani nemeli ani paru. A velke alpske steny- no to je pro sebevrahy. Ale situace se zvolna meni a zase jsou videt sem tam mladosi kteri lezou v horach. Potkal jsem se pred lety s jednim ktery na mne hledel skepticky protoze jsem predti zprasil nejakych VIII c neciste. Dali jsme v hospode pivo a ja povidal o Zlute stene, o zapadni Lomnici a Kezmaraku a pod. Hledel na mne divne ale prece jen slibil ze tam jednou zajede. Potkal jsem ho pak na podzim, doslova se hnal ke mne. Mel oci navrch hlavy a ted povidal on . O zlute jak tam ztravil 14 dni jen na ni. o tom kam se chystaji ted na Lomnicak, nadseni z neho primo kypelo. Objevil hory. Byl nadseny. No byla prestavka ale doufam ze se to zaceli a zase se bude lezt hlavne v horach. Nicmene ja uz zustanu taposlap. Nebo ze bych jeste neco dal?
Richard17:17:36 27.06.2005
odpovědět 
    Re: Další z extrémních výstupů
genau. pak totiz i ja mam nutkani napsat o tom jak jsme zdolali (Apfel)Strudlgrat za nadherneho pocasi a dosahli jsme pri tom casoveho rekordu. jeste, ze jsem to neudelal, pac by me asi vyloucili z oddilu, CHS, OeAV a uz by me nikdo nikdy nepojistil ani na vylet na Kokorin.
opravdu hodnotne pociny se asi nedeji kazdy den, ale primlouval bych se za osmeleni se tech, kteri treba vylezli neco v jizni stene Dachsteinu a nemusi to byt kdo vi jaky prask. neco co muzou lizt normalni lidi a co by slouzilo jako inspirace. spousta clanku by se tady hodila vic na server klubu ceskych turistu, cimz nechci rict, ze sem clanky o VHT nepatri, ale vseho s mirou ...
SpiderCz17:52:35 27.06.2005
odpovědět 
     Re: Další z extrémních výstupů
Jo. Taky se primlouvam za osvetu. Nejaky ten tip na pekne nenarocne (cti neextremni) lezeni v horach by se hodil. Napr. neco ve stylu Petrova Jandikova serialu o dolomitech pro lenochy a rekreacni lezce.
Neco takoveho treba o Tatrach. To by bylo fajn :-)
cifra18:17:47 27.06.2005
odpovědět 
      Re: Další z extrémních výstupů
Tož zamyslím se. S těma Tatrama mám problém, že už je to delší dobu, co jsem tam nebyl a obrázky jsou starý a všelijaký. Namalovat schéma podle Bloudila Kroutila se nedá a paměť už tak přesně neslouží.
No ale třeba se něco najde. Orlowski a Stanislawski na Lomičák, Korosadowicz, Diretka, Cagašík, Orolín na Žlutou stěnu, Korosadowicz, Káňa nebo Diretka na Stredohrot, Motyka na Širokou věžu, Velická stěna, Granátová stěna, Batizovský štít, Galerie Ganku, Žabí Kůň, Volovka..... Třeba Zoban by mohl něco napsat. Fotky má čerstvý, oblejzá určitě tyhle nádhery s klientama.... Co, Zobčo? Pro změnu by tě za to všichni pochválili, to se vsadím :-)
Petr Jandík18:33:47 27.06.2005
odpovědět 
       Re: Další z extrémních výstupů
Nezapomen na Stanislavskeho, jeho cesty jsou obvykle dost pekne. Bradavice, Lomnicak, Gerlach, Maly kezmarsky atd. Motyka v jizni stene Lomnicaku, no at se turisti kouknou z lanovky, Na Cerny, hergot toho by bylo co se da lezt. Kdo chce neco u chaty ma Streleckou vezu. Zebro vlevo od Krcmeraku ma 1100 metru to uz je stena jak blazen Na mengusovske ze severu ten pilir je jeste delsi. No a nezapomen na Osarpance, to zas je takove komorni lezeni, par dylek a jde se domu.
Richard20:20:38 27.06.2005
odpovědět 
        Re: Další z extrémních výstupů
Ošarpance tam samozřejmě taky patří, ale o Ošarpancích a Volovce se tady občas píše.
Taky třeba JZ stěna Jastrabí věže je nádherná - Pochylý Zrůst. Stanislaw na Černý štít. Taky plotna Kozího štítu je supr. Ono by se toho našlo.
Petr Jandík21:47:34 27.06.2005
odpovědět 
         Re: Další z extrémních výstupů
No vidite to. A ted to pekne sepsat a sup s tim na lezce. Pro nas taponohy. At jsme inspirovani. A az budeme dobre inspirovani tak se tam "mladi" se "starymi" treba potkame na nejake klasicke ctyrecce .. :-)
cifra13:22:37 29.06.2005
odpovědět 
          Re: Další z extrémních výstupů
Na jednu z nich se za par dni chystam. Ale zmineny Pochyly-Unger v JZ Jastrabky VI A4 v dolnej casti lamavy to nebude. :o) Jo, jedna z tech J na Cierny, to snad jo.
Technika je dneska diky umelkam uzasna a mozna pro leckoho je ta Jastrabka s jistenim a trochu skalkovym charakterem jednodusi nez III na Pysny. (?)
jan pus13:48:35 29.06.2005
odpovědět 
           Re: Další z extrémních výstupů
takze bude clanecek ?
At zije navrat cechu do Tater :-)
cifra16:21:56 29.06.2005
odpovědět 
            Re: Další z extrémních výstupů
Ja se spis snazim drzet hubu. Moc mi to nejde... :o)
jan pus16:39:49 29.06.2005
odpovědět 
       Re: Další z extrémních výstupů
Diretky a Kaňa jsou už nenáročný?
Ťáponoh11:26:37 29.06.2005
odpovědět 
        Re: Další z extrémních výstupů
Nenáročný nejsou, ale jsou pěkný, Úroveň samotné lezecké techniky se díky překližkám v poslední době dost zvýšila, takže by se po doplnění zkušeností v horách mohly lézt i tyhle cesty.
Petr Jandík11:29:35 29.06.2005
odpovědět 
         Re: Další z extrémních výstupů
Hehe, úroveň techniky. Mě tak akorát zvyšuje úroveň pádů. Dokážu padat velmi sofistikovaně :-) Ale pouze na překližce. Venku se mě teda fakt padat nechce. Ale jo. překližka je celkem pomoc. Kdysi se to muselo oddřít venku, nebo někde na vydlážděných březích kolem řeky....
cifra13:14:04 29.06.2005
odpovědět 
   Re: Další z extrémních výstupů
Já si myslím, že články by tady měli být od každýho něco. Jak pár extrémních výstupů a výkonů, tak i výstupy pro "normální" lidi. To by tady ale člověk něsměl do každýho hned rýt a na každýho hnojit a pak by to snad neodradilo spoustu lidí ke psaní. To je muj nazor, tak mě pls nekamenujte, bo na něho mám , teda doufám, ještě právo :)
Borsa16:31:35 27.06.2005
odpovědět 
 Re: Jsme vsici taponohove ?
Hele Spider, nejsme. Ale já teda jo. Ono to je těžký. Na jednu stranu mě dojímá furt číst články "Byli jsme na procházce", ale na druhou ani články "Koukejte jaký jsme borci". A ty první mi furt připadaj lepší. Já nejsem žádnej sportovec, baví mě popolejzání na těch našich hezkejch skalkách, hlavně na písku. A když sem tam podniknu něco fakt zajímavýho,(obvykle sólo) psát o tom nebudu, nechci být označen za žvanila, o popularitu nestojím, ani o to, aby mi pak ostatní spílali, že se to nesmí nebo že to přece nejde. To píšu jen proto, že je určitě více takovejch magorů jako já a cítí to podobně. Ale pokud by měl někdo zájem, v OUTDOORu se občas najdou články typu "vyrazili jsme na výlet, bylo to děsně drsný a nakonec jsme to málem nepřežili"
Michal09:26:09 28.06.2005
odpovědět 
  Re: Jsme vsici taponohove ?
Myslím, že v hodnocení článků se pořád zaměňuje téma a kvalita zpracování. Dobře napsanej článek může bejt stejně tak o normálce na kopec, jako i o krutým bouldru na Petráči, nebo čemkloliv mezi tím.
Jde ale o to, aby byl dobře napsanej a něco přinesl nejen autorovi ale čtenářům. Informace, zážitky, potřehy, ale ne drbání vlastního ega, nebo rozvleklé sdělování věcí, které mohou zajímat jen samotné účastníky akce.
Zkuste se podívat na úspěšné články z poslední doby. Málokterej z nich byl o nějakým strašným prásku. Namátkou si vzpomínám: Výchova skialpinistky, Houmyho Pískomilové, Většina článků od Jardy Maršíka, Sólo na Krkavčích skalách od Ještěra Houmlese, Výstup na stolovou horu v Egyptě (to vlastně ani nebylo lezení).....
Dá se psát o čemkoliv, když se to dělá dobře. Naopak, ani téma nějakého superprásku nezaručí automaticky kvalitní článek.
Petr Jandík10:21:25 28.06.2005
odpovědět 
   Re: Jsme vsici taponohove ?
A ještě k Petrovu příspěvku: hluboce souhlasím; článek nemusí být nutně o lezení, aby byl dobrej (a hodil se sem).
Tomáš F.11:39:10 28.06.2005
odpovědět 
   Sportovec spisovatel:)) ,aneb Cekani na pliskanice
Pekny uvahy, tenhle temer metodologicko diskusni sloupek o vyrobe clanku. Skoro by stalo za to nalepit ho pod nejaky clanek "Jak psat (dobre) na Lezce":)). Aspon pro me je podstatne zajimavejsi nez clanky z akci z posledni doby:(.

Jen si nejsem jistej esli by to nebylo staryho prda platny. Zrejme je lezecky narod ovlivnen efektem 'Cim vic lezu tim min o lezeni kecam' (nebrat obecne, nekteri z nas chronickych kecalistu by skaly museli videt jenom na obrazku!:)).
Ale zpet k vejci. Ona nejspis 'filozofie lezcu konatelu' a ctenaru Lezce ale i informacni zebricek zminenych skupin jsou malinko ruzny (nic nemeni fakt ze se aktivni a pasivni tabory prolinaji, dokonce v ruznych casech jde o stejny lidi). Ono co taky chtit, sic ti nejlepsi splhavci urcite, a i ti ostatni co pachaji zajimavy veci, svuj nejlepsi cas vesmes travi v sedakach ve vertikalni poloze a ne naslednymi uvahami "jak co nejlepe svuj vykon popsat laskavemu ctenari" (scenar v lepsim pripade:"HUDY mi dal na maglajz, VOCUN fusekle , asi bych mel(a) neco napsat, ach jo") Znam i takovy co maji k psani temer odpor (pripadne WWW neberou jako medium) neb na rozdil od tezkyho vystupku je pro ne psani tezkej porod. Nezbyva nez je ukecavat:) -ovsem to predpoklada kamarada 'osvetoveho pracovnika' nevadz kdo by se o neco snazil kdyz pribech zna uz od piva. Nebo psat za ne? to taky neni uplne ono, hm nevim. Ci se spokojit s temi nekolika vyjimecnymi co zvladaji umeni obeho (smutny dvojnasob ze ti nejlepsi mistri psaneho slova predcasne odchazeji-Filip Silhan (ten se dal cist doslova dokola),Houmy). Tak snad mozna az na podzim do hor vtrhnou pliskanice a zmoknou pisky tak nekdo neco vypoti.
Laco11:59:03 28.06.2005
odpovědět 
    Re: Sportovec spisovatel:)) ,aneb Cekani na pliskanice
Pravil bych s Vančurou: Dobrých psavců je mezi špičkovými lezci šlakovitě málo, avšak jsou.
Třeba Kvak, Šatava, co si tak vzpomínám v poslední době.
Petr Jandík12:49:38 28.06.2005
odpovědět 
  Re: Jsme vsici taponohove ?
No, Michale, jsme pravda tůristi (ostatně Ty i autor prvního příspěvku jste ze stejného oddílu - jen jste se možná zatím nepotkali - a Bůhsámví, kdy a kde se potkáte, pravidelné podzimní promítání v Rudníku je ohroženo, neb Váva skončil), ale na druhou stranu si pochvaluju, že u nás sice schraňujeme nejrůznější tůristy a čundráky, ale v některých případech pěkně drsný :-) Jsou tací, kteří rozdíl mezi VHT a horolezectvím definují pouze rozdílnou motivací. (Horolezec překonává obtíže za účelem podání výkonu, zatímco tůrista je překonává za účelem poznání; je-li tedy na výletě, občas překoná, není-li zbytí, i nějakou tu obtížnější partii. A jsou tůristé, kteří směrem nahoru - myšleno v klasifikaci UIAA, neohraničují obtížnost VHT - resp. ona se ohraničuje sama tím, že přes VI už málokdo dokáže překonat s batohem určeným na několikadenní čundr. Netřeba říkat, že s nima nesouhlasím, a myslím si, že turistika v zimních horách končí už tehdy, když si musím sundat rukavice).
Tomáš F.11:37:30 28.06.2005
odpovědět 
   Re: Jsme vsici taponohove ?
No ty to dokážeš opravdu nádherně podat. Poetika, stejně jako Jan Puš. Vaše příspěvky vždycky zhltnu jedním douškem...
Hore zdar
P.S.
Taky bych si něco přidal: Cesta s slnku na Malý ladový :-))
Roman Raška11:19:49 29.06.2005
odpovědět 
    Re: Jsme vsici taponohove ?
...a ještě moji nejmilejší - Jižní Batizáky...mňam
Roman Raška11:21:53 29.06.2005
odpovědět 
    Re: Jsme vsici taponohove ?
Tak to teda musím hluboce, ale opravdu hluboce nesouhlasit! Poetična a romantična v nás (chlapcích o kousek drsnějších než rašple; teda alespoň to proklamujeme), v nás není ani kousek. Jak známo, romantika spočívá v tom, že si člověk působí ještě o něco větší nepohodlí, než je nezbytné (to jako když při čundru přes nějaký kopce jdeš spát do vyšší polohy ne kvůli aklimatizaci, ale kvůli výhledu, přestože za normálních okolností bys takhle vysoko spát nepotřeboval, a ani bys nemusel nutně tábořit na ledovci). Romantické je nepochybně setkání s bandity co v dnešní době disponují rychlopalnými zbraněmi (ale kdo by vo to stál, víš jak je protivnej pohled do lavně kalacha? A jak rychle mizí zbytky lidské důstojnosti, které si hýčkáš; třeba když Tě nutěj jim vydat i ty boty co zrovna máš na nohou), romantické je rozdělávat oheň na uvaření posledního bujónu pokud možno poslední sirkou, protože ty ostatní se rozmočily. Romantika končí, když ten bujón neuvaříš a do civilizace Ti zbejvaj dva, tři dny. Nemám rád romantiku. Společně s Jirotkou mohu říct, že opravdu netuším, oč je romantičtější nechat se budit lvy nebo kočkami na střechách. Tak. Tolik k romantice. Teď se ještě vypořádat s poetikou... Nebo radši ne, ještě by mě někdo kamenoval.

A vůbec, chlape, jakpak se máš v té své zapadlé vísce? Pro samou romantiku není čas na lezení, co? Nebo alespoň tůristiku, žejo? To víš, já neromaticky zdrhnul do města (původně študýrovat, ale na tu neromantičnost, kdy člověk otočí kohoutek a teče teplá voda aniž před tím musel zatopit, si člověk rychle zvyká), protože nutné práce na zahradě na zahradě a baráku se dycky kryly s mezimonzumovou sezónou :-)
Takže ten poeta a romantik tady seš Ty :-))))
Tomáš F.12:38:19 29.06.2005
odpovědět 
     Re: Jsme vsici taponohove ?
Zvykám si, jaké to je mít tři malé děti, rozestavěnou chalupu, dvě ovečky, koťátko a půl hektaru zahrady...ale také na báječné sousedy, každovečerní klábosení u piva, opekání párků na zahradě, ranní rosu na bosých nohou, když jdu nakrmit pejska, ranní kohoutí kokrhání, vesnický šum i klid...na lezení opravdu čas není a břicho stále roste, za týden jedu do Tisé na týden s klukem na kolo, lezení pro jistotu neberu, páč bych si přetížil klouby...takže tak. Ale flintu do žita neházím, ještě jsem nezasel :-o)) na nějaké velké lezení to už nebude, ale na skialpech občas něco sjedu.
Roman Raška10:35:23 30.06.2005
odpovědět 
      Re: Jsme vsici taponohove ?
Jo, vona ta romantika může mít i něco (maličko) dosebe :-) Zrovínka kvůli dětem bych o vypadnutí do zapadlé vísky uvažoval. Už proto, e jsem ve městě nevyrost a neumím si představit, kam jdou městský děti odpoledně. Tak to zatím řeším zvyšováním standardu na naší chalupě (aby tý romantiky nebylo moc), a přes léto nechávám ženu (naštěstí je ještě na mateřský) kočovat po chatách příbuzenstva a kamarádů aby děti byly venku. Je to vlastně dost polovičatý řešení. Ale až děti povyrostou, chaloupku mám teď takovou aby nutné údržby nebraly čas moc. A než přijde monzum, chalupu zamknu a...
A jinak, pupánek se mi též zvětšuje, a o lezení už většinou jen krafám. Ještě loni jsem stihnul Tatry 3x, Alpy 2x, svenský jeskyně jednou a skalky taky nějaký byly. Ovšem letos jsem bouchul i zimní sezónu v Tatrách, v létě jedu jen na jeskyně a lezečky jsem ještě neobul (což sice tak úplně neznamená, že bych nebyl na skalkách, ale nic moc :-).
Nojo, užívej rajské pohody a klidu. A Tisou užij ve zdraví, já tam byl se starší dcerou koncem jara, a bylo to docela dobrý.
Tomáš F.12:11:09 01.07.2005
odpovědět 
       Re: Jsme vsici taponohove ?
No hele, my bychom snad spolu mohli začít jezdit do Tater :-))) Já o nich umím taky dost pěkně kafrat...:-o)
Roman Raška16:39:46 01.07.2005
odpovědět 
 Re: Jsme vsici taponohove ?
O přelezu známých alpských stěn v posledních letech se dá třeba najít s nadhledem napsaný článek na serveru www.climbers-uh.net v sekci hory. Doufám, že mě za to kluci nezmlátí, že jsem to tu uvedl.
Pipák10:16:17 28.06.2005
odpovědět 
 Re: Jsme vsici taponohove ?
Treba maji clanky, a zejmena popisy lehkych tur sva positiva? Ti, co uz hodne lezou, tak uz tolik poradit kam, jak a inspiraci nepotrebuji. Spis, kde sehnat cas anebo kvalitni protezu. :o)
Pro ty kteri se poprve nekam vys chystaji, je to take uklidneni, ze pokud vyjedou a nevylezou tam hnedle VI A2, tak to neni nestesti a nemusi po navratu chodit kanalama. Tedy se treba nenasackujou z fleku do nejake hruzy za mizernyho pocasi. Pripadne se dozvi, ze i "chodak" se v drsarnu muze za spatne konstelace zmenit.
Na to, abych se radoval z clanku, je dobre se moci do pocitu vypravece vcitit. Tedy paradoxne borci z big wall, osmitisicovek a devetacek to maj tezsi nejen pri lezeni, ale i pri vypraveni.
Ale, jo vseho s mirou. Preci jen je to Lezec a ne chodec. :o)
jan pus13:31:29 29.06.2005
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Padani dnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (174571)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Alter Weg II Bielatal
Alter Weg Variante III Bielatal
Alter Weg II Bielatal
Zemská Díže 6C Viklany
Zemská Tíže 6B+ Viklany
Nově komentované:
Diplodokus 5B Viklany
Rafinovaný Cukrík 6B Viklany
Strýko Vojto 9- Porúbka
Kulantní Řešení Xa Drábské Světničky
Kulantní Řešení Xa Drábské Světničky

 Nově v diskusi:
Re: Požádejte o naléhavou půjčku ještě dnes. | Požádejte o naléhavou půjčku ještě dnes. | Re: NABÍZÍM VŠECHNY TYPY PŮJČEK | Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | anketu vytvářel hotentot? | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Ztráta klíčů | Re: Ztráta klíčů |

 Nové komentáře:
Re: 500 stran | Re: Obsah? | Re: 500 stran | 500 stran | Re: Obsah? | Re: Obsah? | Re: Obsah? | Re: Obsah? | Obsah? | Re: Vstupne pro seniory? |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (96)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Boulder Na pláni (31)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (22)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (17)
Valná hromada ČHS 2024 (13)
Vyšel průvodce Adršpach I. (10)
ZykyCup (9)
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret (9)
Film Adama Ondry o Bon Voyage 9a po vlastním jištění (E12) (8)

 Nově v inzerci:
Osprey Variant 37 + 10 | Rokytnice/J. St-Pá | Bor bouldering průvodce | Lezečky OCÚN JETT LU, vel. 38 | Ahoj | Statická a dynamická lana | parťačku na skály | Arcteryx GTX-proshell | Arco, Val di mello-Versante sud | Boty scarpa |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 550 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 560 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 598 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 538 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.