LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezec který nepadá, leze pod své možnosti.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšel průvodce Adršpach I.
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!

Závody
SP Salt Lake City (03.05)
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)
ČP obtížnost Praha (18.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12356
3.Trojan 12271
Bouldry:
1.Stráník 11106
2.Volf 11103
3.Stráník 10775
Hory:
1.Groš 8102
2.Punčochář 6736
3.Černý 6536

Výsledky
EP boulder Klagenfurt (26.04)
ČP obtížnost Brno (20.04)
SP Wujiang (12.04)

Deníčky
5557 lezců
1097843 cest
Nové přelezy:
Lež A Nená 9+
Bestseller Xa
Lukáš Krpá 7C
Geser 7C
Šílený Tan XIa
Vyšší Prin Xa
Lauschgift Xa
Celer Xb
Vodní Svět Xb
Vychytralý Xa

Stěny
Lezecká stěna - Tábor
Studénka - Studénka
Alpin Třebíč - Třebíč

Prodejny
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1
HUDYsport - Praha 7

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Lezecká inteligence17.10.2013
zdarec, sháním nějakou studijní literaturu na téma pohybový inteligence lezců, zda se dá nejen okoukat a získat praxí, ale i něco si o ní dopředu přečíst a inspirovat se. Je něco takovýho? Díky
 Re: Lezecká inteligence17.10.2013
Něco je v Tefelnerovi a dost toho bylo v starých Jamesácích, zkus jejich e-archiv. Zajímavý byl třeb

 Chcete na lezci články nebo ne?17.10.2013
Lidi, chcete tady články nebo ne?
Když tady 3 dny neni novej tak kdu kdo na diskusi brblá, že se tady .... děje...
Když se tady objeví článek, třeba o trekování v Nepálu tak je to zase málo lezecký a nepatří to sem, podobně jako o tom, že ty
 Re: Chcete na lezci články nebo ne?17.10.2013
Tak si predstav, chodime tu fakt i pro clanky, pro informace a taky podivat se na diskuze. Mne osobn
  Re: Chcete na lezci články nebo ne?17.10.2013
Ale jo, oboje je dobry .. Jak rikas..Hlavne ze neco je.
  Re: Chcete na lezci články nebo ne?17.10.2013
Aspoň nějaká úderná reakce :D

Mě jen naštvalo když vidim jak všichni brblaji že tady
 Re: Chcete na lezci články nebo ne?17.10.2013
Mně osobně chybí články typu:

http://www.lezec.cz/clanky.php?key=2685
  Re: Chcete na lezci články nebo ne?17.10.2013
Ahoj, já jsem pro každý článek. Ale co mě štve jak každý naváží do druhého. Někdo napíše slušný dota
   Re: Chcete na lezci články nebo ne?18.10.2013
Tak ty si vazne myslis, ze kdyz neco udelas / polezes nahy se spruzenou riti treba / nebo neco napis
    Re: Chcete na lezci články nebo ne?18.10.2013
Možná by nebylo špatný si znovu přečíst to co Michal psal a co mu vadí...
 Re: Chcete na lezci články nebo ne?17.10.2013
Těch pár komentářů stěžujících se na obsah příspěvků bych nebral moc vážně. Lezení je široký pojem.

 lyžařské začátky16.10.2013
Zdar, mám nějaký didaktický otázky - synovi jsou čtyři a má ambice postavit se na lyže. Chtěl bych, aby se na nich vyblbnul, aby je neměl spojený jenom se suchopárným drilem přívratu. Takže:

- máte zkušenost s tažením za běžkama na gumicuku
 Re: lyžařské začátky16.10.2013
Když mi byly 4,měla jsem srandovní lyže s medvídkem a řemínkama na normální boty a úplně mi to stači
  Re: lyžařské začátky16.10.2013
naprosto souhlasím, je sice moderní dělat ze všeho vědu, ale tak proč to dělat složitě, když to jde
  Re: lyžařské začátky17.10.2013
Srandovní lyže s medvídkem a řemínkama bez hran jsou na hovno a je imho to nejlepší způsob, jak dítě
   Re: lyžařské začátky17.10.2013
Me na ne tatka primontoval zelezny hrany :) Jinak je fakt, ze bez tech hran to je k nicemu....
   Re: lyžařské začátky17.10.2013
no,na mě to moc nezabralo:-)

ale vážně - pochopila jsem z toho,že se dítko teprve na
    Re: lyžařské začátky17.10.2013
Na mě to taky nezabralo, ale vzpomínám si, jak mě to sralo.
 Re: lyžařské začátky - jak to bylo u nás16.10.2013
Zdar, mám nějaký didaktický otázky - synovi jsou čtyři a má ambice postavit se na lyže. Chtěl bych,
  Re: lyžařské začátky - jak to bylo u nás17.10.2013
čau! z mého pohledu... souhlasím, že běžky blbost, je to pro děti příliš nestabilní.

  Re: lyžařské začátky - jak to bylo u nás17.10.2013
Tady jsem našel nějaké fotky s malými dětmi.

Třídenní přechod Krkonoše v květnu (5 l
 Re: lyžařské začátky17.10.2013
Ahoj, malou jsme tahali na gumicuku jakmile začala jezdit na sjezdovkách. Od 3 let. Ona sjezdovky,
 Re: lyžařské začátky17.10.2013
Základem je motivace. Nesmíš ji do lyžování nutit. To děcko musí chtít doopravdy jezdit a ne si zrov
  Re: lyžařské začátky17.10.2013
Gumicuk vůbec není na prd, nedám na něj dopustit, dítě, které jede na sjezdovkách můžu za sebou vézt
   Re: lyžařské začátky17.10.2013
Jinak jsme vděční mateřské školce, která každý rok pořádá týdenní lyžařský kurz (sjezdové lyžování),
 Re: lyžařské začátky17.10.2013
Pokud se na to podíváme odborně, tak ve 4 letech je vše co jsi napsal nejlepší cesta k psychickému b
  Re: lyžařské začátky18.10.2013
Nejsem (doufám) magor. To s tou vnější nohou nevysvětlíš ani některejm dospělejm. Syn už na lyžích s
   Re: lyžařské začátky18.10.2013
Divil by ses kolik takových magorů je. Minule jsem se byl podívat na nějaký okresní přebor mladších
 Re: lyžařské začátky17.10.2013
ahoj,
ve 4 letech běžky ne,ani skialpy. boty s medvidkem a lyže se řemínky taky ne,hrozně nes
  Re: lyžařské začátky17.10.2013
Nas kluk pres vsechno predvadeni na sjezdovce odmital jako uplne malej mit lyzovani predevsim spojen
 Re: lyžařské začátky17.10.2013
Ahoj!
Nejlepší je, když se naučí nejprve na sjezdovkách a pokud možno nejlépe v lyžařské škol
 Re: lyžařské začátky17.10.2013
jestli umis diteti vysvetlit jak na to, tak lyzarska skola neni potreba.

ja zacinal v
  Re: lyžařské začátky17.10.2013
A ja jsem zase pro bezky.
Dcera s nama jezdila ve voziku za kolo(v zime jsem upravil na lyze)
 Re: lyžařské začátky18.10.2013
Já bych čtyřleťákovi pořídila pořádné sjezdovky (klidně jeté, nebo půjčené) a vzala ho na nějakou ho
  Re: lyžařské začátky18.10.2013
Když jsme dceru ve 2-3 letech začali stavět lyže-kluzky-bačkoráky, tak jí to moc nešlo. Ve 4 letech
  Re: lyžařské začátky18.10.2013
Když jsme dceru ve 2-3 letech začali stavět lyže-kluzky-bačkoráky, tak jí to moc nešlo. Ve 4 letech
 Re: lyžařské začátky18.10.2013
Zijice ve Skandinavii,zda se mi fokus na sjezdovani na sjezdovce a skialpy pro deti zcela zbytecny.
  Re: lyžařské začátky18.10.2013
K přechodu běžky-sjezdovky:
Všichni kamarádi, kteří se nejdříve naučili na sjezdovkách a pozd
   Re: lyžařské začátky18.10.2013
Skol,
zajímavá diskuse. Taky už jsem na to myslel, starší kluk měl dva roky a přemejšlim jak
    Re: lyžařské začátky18.10.2013
Musím se opakovat, gumicuk zahazovat nebudu. Nedám na něj dopustit. Dítě, které jede na sjezdovkách
     Re: lyžařské začátky21.10.2013
Cuk do kopce asi ok, pokud to dítě baví. Cuk z kopce (kvůli kontrole a brždění) je špatnej, o tom se
   Re: lyžařské začátky18.10.2013
Já mám teda zkušenosti přesně opačné, pohyb na běžkách vás naučí rovnováze a citu pro lyže mnohem ví
 Re: lyžařské začátky19.10.2013
Ahoj,
doufám že už není diskuze moc v útrobách času...
ale když píšete o různých popru
  Re: lyžařské začátky20.10.2013
Začátky ve 3 letech na sjezdovce s vlekem pro děti, takové to hrubé lano, jedna sezóna. Jako učitel
  Re: lyžařské začátky20.10.2013
Rovnéé lyže néééééé! Ty je fakt už minulost. Tak se jenom naučí plužit, ale v době carvingového vykr
   Re: lyžařské začátky21.10.2013
Mám 3 letýho a 15 měsíčního syna. Jsem učitel lyžování s určitou profesionální praxí v učení malých
    Re: lyžařské začátky21.10.2013
Kupte dětem pořádné boty na běžky s plastovým kotníkem a mají to i na sjezdování. Když se navíc nauč
    Re: lyžařské začátky21.10.2013
Už je to pár let, ale slušné běžky + boty (hůlky jsme měli vlastní) pro děti cca 8-10 let jsme si p
     Re: lyžařské začátky21.10.2013
Ha, zajímavé téma. Taky jsem se učil na kandahárech s koženejma botama a co se pamatuju, dalo se na
      Re: lyžařské začátky22.10.2013
Něco takového (vázání na pohorky) dělá Hagan. Doporučuje to ale max. na lyže dlouhé 1,20 m, aby sis
      Re: lyžařské začátky23.10.2013
kožené telemarkové boty prodával Warmpeace na Jiřáku. Asi by to byli ochotni i dovézt. Přes net to s
 Re: lyžařské začátky21.10.2013
Ahoj, docela dost jsem toho dříve odučil a jsem autorem jednoho dítěte - tedy snad kompetentní k odp
  Re: lyžařské začátky21.10.2013
Jestli dítě nevykrojí oblouk kvůli příliš tvrdé lyži, je chyba ve výběru lyží :-)
   Re: lyžařské začátky22.10.2013
Když já nevím, já si fakt myslím, že metrová lyže ten oblouk fakt vykrojit ani nemůže...
    Re: lyžařské začátky23.10.2013
Proč by nemohla? Snowblady mají běžně nějakých osm metrů radius.
 Re: lyžařské začátky22.10.2013
Když mi byly 3 tatka měl začal učit lyžovat. Měl jsem zmíněné lyže s medvídkem a kožené boty na řemí
  Re: lyžařské začátky23.10.2013
Do kamene testat.Stejne jsem to řešil se třemi dětmi a bez problému.

 reepky a prusíky na ledovec15.10.2013
Ahoj všem, moje otázka pro znale zní: v jakém délkovém rozmezí si s sebou berete reepky a prusíky na ledovce? Zajímalo by mě to do budoucna, reálně jsem nenašel údaje o metodické délce, tak mě zajímá praxe. Díky za rozumné info a komentáře. Fajn den všem!
 Re: reepky a prusíky na ledovec15.10.2013
Stačí dva normální prusiky (jako na šplhání), lepší jsou tři a jeden z toho dlouhý dvoumetrový. A úp
  Re: reepky a prusíky na ledovec15.10.2013
Odkaz nefunguje, rád bych se podíval. díky
   Re: reepky a prusíky na ledovec16.10.2013
Aha, je potřeba dodat http :-)

http://youtu.be/JbjSlmnj3Bo
  Re: reepky a prusíky na ledovec15.10.2013
tohle všechno vím a umím, jen mě zajímá to, jaké délky používají jiní..to je celé:)
   Re: reepky a prusíky na ledovec16.10.2013
Nezbytné minimum:
2 x 1.5 m 6 mm.
1 x 3 m 6 mm.
1 x sešitá plochá smice 120 cm.
 Re: reepky a prusíky na ledovec16.10.2013
Aby se ti šplhalo dobře a neměl jsi problém ve většině situací které můžou nastat je ideál:
2
 Re: reepky a prusíky na ledovec16.10.2013
Osobně beru jak už je psáno: 2x1,5m a 1x3m plus nějakou sešitou smyci plus samozrejme karabiny ;-)

 koupě batohu15.10.2013
Ahoj chtěl bych poradit s batohem na vícedení tůry, máte někdo zkušenosti se značkou Ferrino? Doporučily by jste mi batoh Ferrino TRANSALP 75 modrý. Díky za radu

tady posílám odkaz: http://www.kasa.cz/batoh-ferrino-transalp-75-modra/?
 Re: koupě batohu16.10.2013
Ne! Modrý určitě ne! ... Hlavně vyzkoušej s nějakým závažím. Každý má ten chrbát trošku jinačí a bat
  Re: koupě batohu16.10.2013
Já zase Deuter nedoporučuju. Batohy jsou to sice dobré ale materiálově, konstrukčně a designově hodn
   Re: koupě batohu16.10.2013
V odkazu píšou že ten batoh má záda síťovinu. Tento typ obecně mi přijde poměrně nešikovný a náchyln
    Re: koupě batohu16.10.2013
od ferrina bych nekoupil ani plastovou lzici k esusu. batohy z rady highLab jsou uz sice provedenim
     Re: koupě batohu17.10.2013
Ferrino highlab je stejne osvedcena znacka jako Osprey, Boll, aj. Jednu dobu opravdu patrily ke spic
 Re: koupě batohu18.10.2013
Pěknej je Millet expe 65+20

 Čelovka pro práci v horších podmínkách13.10.2013
Ahoj ve spolek! Potřeboval bych poradit s výběrem čelovky! Moje hlavní požadavky jsou velká výdrž baterie v mrazu, voděodolnost (celou pracovní dobu v dešti) a co největší dosvit.. Kvůli váze pravděpodobně battery-pack umístěný extra, ne na zátylku.. Mám
 Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách13.10.2013
Mám Icon koupenýho před pár lety. Nechal jsem se zlákat papírovou svítivostí, režimy svícení, indika
  Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
přesně, já byl s čelovkou BD (kupoval jsem jí za světa samozřejmě) taky zklamaný. Kamarád s Led Lens
 Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
Zebralight.com
H602w pro rozptýlený osvit blízkého okolí
H600w Mk II pro univerzální p
  Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
tak sem se díval na ty zebry a docela mě to zaujalo, jen ty "nestadardní" baterie ... to n
   Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách15.10.2013
možná se budeš divit, ale díky pokrokovým elektrokuřákům už jsou nebo budou tyhle mršky ke koupi na
 Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
nezná člověka, co by na BD čelovky nenadával
  Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
Já mám BD SPOT dva roky a mximální spokojenost. Indikace baterky funguje dobře, dosvit podle mě také
  Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
Ja mam a nenadavam. Ba naopak.
   Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
praxe ovšem ukazuje, že je užitečnější řídit se názory lidí, kteří si na daný produkt stěžují.
 Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
Hoj, ja pouzivam SPOTa od BD druhym rokem a max.spokojenost...nicmene si nejsem jistej ze splnuje po
 Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
No jak tak koukám, tak ač nesplňuje tak se vrhnu cestou kompromisu do Led Lensera H7
  Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
Na práci v horších podmínkách je Led Lenser H7 vhodná asi nejméně ze všech jmenovaných. Proč se ti n
   Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
Pixa by byla dobrá, akorát potřebuju co nejdelší dosvit a když si vždycky trochu uberu z reklamních
    Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách15.10.2013
Led Lenser H7 je dobrá čelovka, ale nejsem si jistý s tím tvým: pro horší podmínky. H7 je konstrukčn
 Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
Zdar! já používám v práci Fenix HL21. mám ji třetím rokem a jsem spokojen. chtěl jsem lehkou, voděod
  Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
sorry, podpis
   Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
Hromada jeskyňářů používá čelovky FENIX jelikož jsou velmi spolehlivé
  Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách14.10.2013
bomba! tahle jednobaterková se mi uplně nelíbí, ale tak HP25, kterou mají uvedenou jako novinku.. ta
   Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách15.10.2013
K té novince - to hledáš čelovku do horších podmínek a půjdeš do novinky, která je nevyzkoušené, nep
 Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách15.10.2013
Iconu od BD mám (je to ještě předchozí model) čtvrtý rok a nestěžuju si. Od loňska používám ještě BD
 Re: Čelovka pro práci v horších podmínkách16.10.2013
Mám Tebou poptávanou současnou BD Icon Polar od ledna 2013. Skialpy po práci večer, noční slaňování,

 Boty SNOW ARCTIC12.10.2013
Dobrý den,
prosím Vás, nemáte někdo zkušenost s těmito boty?
Popřípadě jestli by na ně šly nějaké mačky? Díky moc za odpovědi. Zde je odkaz na boty
http://aukro.cz/boty-snow-arctic-cerne- sleva-30-vel-41-47-zde-45-i3567090478.html (
 Re: Boty SNOW ARCTIC13.10.2013
*botami
 Re: Boty SNOW ARCTIC14.10.2013
Tak co? Myslíte, že by šly ty mačky nasadit?
A co boty? Díky
  Re: Boty SNOW ARCTIC14.10.2013
Podobné boty jsem měl, jak mně bylo 6. Napiš tu alespoň jeden důvod proč si koupit tyto boty a uvažo

 Scarpa Vapor V11.10.2013
Ahoj, nemate nekdo zkusenost, jestli se tyhle lezky vytahnou? Kdyztak i se Scarpa lezkami obecne..
Dik
 Re: Scarpa Vapor V11.10.2013
Moje zkusenost je takova, ze se trochu vytahnou, ale pro me na spatnem miste. Vytahne se totiz pata,
  Re: Scarpa Vapor V12.10.2013
Větší jsem vzal taky, ale i tak asi moc malý. Takže muzu nejspíš očekávat návrat k La Sportiva , co
   Re: Scarpa Vapor V12.10.2013
Jeste bych dodala, ze v nich presto obcas lezu, protoze je mi lito vyhozenych 115 eur, ale hlavne v
 Re: Scarpa Vapor V12.10.2013
Ahoj. Mám dvoje Scarpy lezky (Spectra a Techno). Obojí se vytáhly a velmi dobře přizpůsobily noze. N

 skály přes zimu11.10.2013
Ahoj,
letos přes zimu bych chtěl vyjet někam do tepla na skály.. Můžete mi dát nějaký tip na dobrou oblast s lehčíma cestama??
 Re: skály přes zimu11.10.2013
Kalymnos, Geyikbayiri(Turecko), cliffbase(Hvar), Sicílie, Mallorca, Španělsko...google, lezec, článk
 Re: skály přes zimu11.10.2013
bezvadne vypada aj sardinie. a trebas ryanair ted ma akci na listopad zpatecni letenky za 790,-
  Re: skály přes zimu11.10.2013
Nějak jsem nenašel na jejich webu tu akci na sardinii, mohl by jsi prosím poslat odkaz?
   Re: skály přes zimu11.10.2013
plati jen pro odlet z blavy 7.11. a navrat z alghera 14.11., ale mit jeste dovolenou a partaka, tak
   Re: skály přes zimu12.10.2013
V tom listopadovem terminu bych doporucovala poohlednout se predem po ubytovani: byli jsme na Sardin
    Re: skály přes zimu14.10.2013
Dost záleží kam se jede lézt, někde se dá v pohodě spát i venku ve stanu, někde je to se spaním blbé

 rukavice na drytool10.10.2013
Zdar. Dejte nekdo tip na dobre rukavice na drytool.
 Re: rukavice na drytool10.10.2013
Tilak Ice.
 Re: rukavice na drytool10.10.2013
Záleží co od nich očekáváš a kde polezeš, při jakých teplotách a tak. Lucka H. třeba leze v nějakých
 Re: rukavice na drytool10.10.2013
Na drytool sou supr ty golfovky, jak ti raděj vejš... ušetříš tim hodně sil, když ti cepíny nekloužo

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   2233   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 lyžařské začátky
Zdar, mám nějaký didaktický otázky - synovi jsou čtyři a má ambice postavit se na lyže. Chtěl bych, aby se na nich vyblbnul, aby je neměl spojený jenom se suchopárným drilem přívratu. Takže:

- máte zkušenost s tažením za běžkama na gumicuku? Baví to děti? Jakej na něj úvazek? Celotělák? Nebo jenom řemen kolem pasu?

- ad skialpinismus - má cenu mu dávat na lyže skialpový vázko (mám takovou představu že by na nich ťapal a zároveň byl stabilnější než na běžkách)? Mohlo by mít smysl jen dát pásy na sjezdovky a že by ťapal v povolenejch přezkáčích s pevnou patkou? Jestli on tu starou silvrettu vůbec má šanci utáhnout (když táta jí už teda neutáhne)?

Sjezd šusem na pásech, když ještě neumí plužit - mám ho to učit?

Uvítám i další postřehy a komentáře.

Řiď mi lyž!

honza21:50:42 16.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Když mi byly 4,měla jsem srandovní lyže s medvídkem a řemínkama na normální boty a úplně mi to stačilo na blbnutí do kopce i z kopce:-)
Tereza22:06:30 16.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
naprosto souhlasím, je sice moderní dělat ze všeho vědu, ale tak proč to dělat složitě, když to jde jednoduše ;-)
22:49:23 16.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Srandovní lyže s medvídkem a řemínkama bez hran jsou na hovno a je imho to nejlepší způsob, jak dítěti lyžovačku znechutit.
honza08:53:21 17.10.2013
odpovědět 
   Re: lyžařské začátky
Me na ne tatka primontoval zelezny hrany :) Jinak je fakt, ze bez tech hran to je k nicemu....
Tom10:21:26 17.10.2013
odpovědět 
   Re: lyžařské začátky
no,na mě to moc nezabralo:-)

ale vážně - pochopila jsem z toho,že se dítko teprve na lyže staví,z mého pohledu je základ začít lyžovat zábavnou formou "skialpu" - sama učím ty malý nejdřív klouzat a pobíhat po louce,kde se kombinuje rychlost a rovnováha na nepříliš specializovaných lyžích ( kupodivu nejen s medvídkem),děcka se naučí ťapat a padat v klídečku a srandě,pak nemají potíže ani běhat ani sjezdovat.

Metodiky i tipů pro lyžující rodiče je na netu fůra,za rozvážení určitě stojí školička - to ale záleží na povaze dítěte - dost dětem neskutečně stoupne chuť i schopnost učit se, když rodiče zmizí - ale na tohle je ve 4 letech a zatím jen s ambicemi stoupat na lyže fakt trochu brzo:-)
Tereza19:49:11 17.10.2013
odpovědět 
    Re: lyžařské začátky
Na mě to taky nezabralo, ale vzpomínám si, jak mě to sralo.
honza21:09:27 17.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky - jak to bylo u nás
Zdar, mám nějaký didaktický otázky - synovi jsou čtyři a má ambice postavit se na lyže. Chtěl bych, aby se na nich vyblbnul, aby je neměl spojený jenom se suchopárným drilem přívratu. Takže:

- máte zkušenost s tažením za běžkama na gumicuku? Baví to děti? Jakej na něj úvazek? Celotělák? Nebo jenom řemen kolem pasu?

Běžky jsou pro děti pakárna. Ty ocení až ve věku, kdy začnou mít rádi masochistické praktiky na vlastním těle, to znamená někdy v patnácti plus mínus.

Gumicuk nikdy - to je tak nestabilní záležitost, že prcek neodhadne, kdy to zabere a kdy to povolí, a nemůže to ovládnout. Lepší je krátké lano cca 5 metrů + dalších 10 metrů u Tebe v batohu, když pojedete nějaký pořádný šus dolů. Ve čtyřech-pěti letech jsme již jezdili v Krkonoších Bílé Labe, údolí pod pramenem Mumlavy apod.

Celotělák ne. V něm musí pracovat záda a to unaví, protože bod navázání je vysoko. Hodně se nám osvědčil dětský sedáček. Do něj se prckové zapřeli a jeli jako v křesle, když jsem s nimi supěl do kopce nebo po rovině.

- ad skialpinismus - má cenu mu dávat na lyže skialpový vázko (mám takovou představu že by na nich ťapal a zároveň byl stabilnější než na běžkách)? Mohlo by mít smysl jen dát pásy na sjezdovky a že by ťapal v povolenejch přezkáčích s pevnou patkou? Jestli on tu starou silvrettu vůbec má šanci utáhnout (když táta jí už teda neutáhne)?

Myslím, že tak malé skialpové vázání se ani nedělá. My používali skialpové vložky do normálního sjezdového vázání. Když jsem je táhnul, tak jeli v normálním vázání, z kopce taky, a když jsem je chtěl trochu potrápit, nalepil jsem jim pásy a nasadil vložku do vázání. To bylo tak od šesti let.

Ťapat v povolených přezkáčích na sjezdovém vázání nejde. Z toho by ses podělal Ty i Tvůj potomek. Do nějakých sedmi-osmi let měli naši kluci normální dětské přezkáče, potom jsem jim kupoval lehčí boty na snowboard, protože měly podrážku a byly dole trochu prohnuté a líp se v nich chodilo. Klasické skialpové nebo spíš freeridové boty dostali tak asi ve třinácti či čtrnácti letech. Máme veškerou výbavu celá rodina univerzální na touring, skialp, freeride i sjezdovky.

Sjezd šusem na pásech, když ještě neumí plužit - mám ho to učit?

Ne! Pásy jsou záludnější než cokoliv jiného. Občas jedou a občas nečekaně brzdí. Navíc by si zkazil techniku hned na začátku. Náš první synek se naučil obstojně plužit hned první zimu. Dva roky jsem ho vozil v nosítku a v batohu, takže se nebál rychlosti. Pak jsem ho vozil v terénu mezi nohama (např. silnice ze Zlatého návrší na Mísečky, nebo z Dvoraček přes Ručičky do Harrachova) a pak ho dal na půl dne do dobré lyžařské školky. Tam se za dvě hodiny naučil plužit a nebyl už potom problém.

Druhý synek to okoukal od staršího a nebál se vůbec. Takže se ve třech-čtyřech letech vykašlal na nějaké plužení a karvoval co to dalo. Měl jsem dost problém ho občas na sjezdovce dohnat, abych ho zastavil, než to napálí na dojezdu do fronty lyžařů. V terénu to vždycky napálil někam do lesa nebo závěje. Ve čtyřech letech jezdit dva dni v různých lyžařských školkách a naučil se zatáčet a pluh začal vědomě používat až o pár let později.

Uvítám i další postřehy a komentáře.

Furt musíš dávat bacha, aby ho to bavilo (proto je lepší jezdit s manželkou, aby ho zabavila při šlapání do kopce), aby mu nebyla zima (když začne povídat, že ho tlačí boty nebo ruce, znamená to, že se mu podchlazují prsty), aby měl pořád pití (ne až si řekne, ale je potřeba pít furt), aby byl najedený, aby si s Tebou furt povídal, měl před sebou nějaký cíl, aby mohl vzpomínat na podobné minulé akce, aby s Tebou měl pořád pocit bezpečí, i když se ocitneš v průšvihu (a to se určitě někdy ocitnete), abys měl připravené ústupové varianty, náhradní oblečení, alternativní dopravu... atd. Prostě musíš neustále myslet za prcka.

Řiď mi lyž!
Kuba Turek23:56:23 16.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky - jak to bylo u nás
čau! z mého pohledu... souhlasím, že běžky blbost, je to pro děti příliš nestabilní.

Sjezdovky. My jezdíme s popruhem kolem pasu a s dvěma ke mně (jak uzda u koně). Loni, tj. ve 4 letech, jsem jen jezdil za dcerou, občas jí přibrzdil, případně dojel a zvednul. Na to jezdim na bladech. Vždycky jsme jezdili tak půl dne, pak už byla utaná a padala.
cvrk06:36:30 17.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky - jak to bylo u nás
Tady jsem našel nějaké fotky s malými dětmi.

Třídenní přechod Krkonoše v květnu (5 let): 1url.cz/8q7f

Série fotek z Krkonoš (4-13 let): 1url.cz/0q7g
Kuba Turek16:48:04 17.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Ahoj, malou jsme tahali na gumicuku jakmile začala jezdit na sjezdovkách. Od 3 let. Ona sjezdovky, já běžky. To jí bavilo a baví, ale musí být dobře oblečená. Chce to myslet skutečně ne na sebe, ale na to děcko. Délku výletu přizpůsobit podmínkám, něco jiného je slunečný březnový den a mrazivé zataženo se sněžením a větrem. Provizorní sedák, ze dvou sešitých smyček. Jak píše Kuba Turek, gumicuk musí být uchycen nízko. Na běžkách jezdí jen kousek abychom jí to nezošklivili.
K.08:29:15 17.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Základem je motivace. Nesmíš ji do lyžování nutit. To děcko musí chtít doopravdy jezdit a ne si zrovna teď stavět sněhuláky. Musíš vystihnout ten správný okamžik. Nejlepší je parta dětí. Naše nejmenší už jezdila sama i na vleku (malá poma), když jí bylo 1rok a 10 měsíců. To vše proto, aby stíhala ostatní.
Výbava - lyže s Přeskáčem jsou nutností. Gumicuky a lana jsou na prd.
Běžky jsou fajn, ale tak od 5-6 let. Začni procházkou do 1-2 km k hospodě s pohárem. Na stoupání zásadně běžkové pásy, bo děti nic tak neznechutí, jako podkluzující nebo namrzající běžky.
Skialpy jsou vážná disciplína pro starší - tak 10 let. Pro mladší není problém šlapat hore na malých běžkách a nahoře přezout do sjezdového. Ale - nesmíš dítě nasrat dlouhou, nebo otravnou trasou.
Zeli
Zeli08:49:00 17.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Gumicuk vůbec není na prd, nedám na něj dopustit, dítě, které jede na sjezdovkách můžu za sebou vézt kamkoliv. Ideálně do kopce, dolů odpojit a jede samo. Jinak s tebou souhlasím, ideální je skupina dětí, společný výlet.
K.09:06:18 17.10.2013
odpovědět 
   Re: lyžařské začátky
Jinak jsme vděční mateřské školce, která každý rok pořádá týdenní lyžařský kurz (sjezdové lyžování), vždycky na celé dopoledne. Děti mají velkou motivaci, byl jsem se na ně několikrát podívat a je to nádhera, jak je to baví... Mírný svah, lanový vlek, profi instruktoři. Odpoledne si zase hrajou v teple ve školce.
K.11:58:41 17.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Pokud se na to podíváme odborně, tak ve 4 letech je vše co jsi napsal nejlepší cesta k psychickému bloku lyží na celý život :)
- běžky .. blbost, nestabilní, masochistické
- skialpy .. blbost, není tak malé vázání a navíc to není daleko od běžek (masochismus)
Ve 4 letech, ale hlavně když je to poprvé, je nejlepší vzít jakékoliv staré lyže i s tím medvídkem a jít s děckem na sjezdovku, ať omrkne jak to funguje, jak se zvedá ze země, zjistí, že to klouže. Než se pustí nekontrolovaně z kopce, počítej, že bude půl sezóny pryč. Potom můžeš něco učit. Nechci ti brát iluze, ale nepočítej s tím, že přijdeš na sjezdovku a děcko bude nadšené tvým zápalem a celý den bude mít snahu lyžovat. Snahu bude mít, ale jezdit na bobách, sáňkovat, stavit sněhuláky a prostě dělat vše co dělají jiné stejně staré děti. Nejúsměvnější jsou situace, když rodič řve na 4 leté dítě (mnohdy i mladší) ať tlačí na vnější nohu :) ... k vidění prakticky v každém lyžařském areálu. Toto v životě ve 4 letech nemůže pochopit.
Belial11:05:53 17.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Nejsem (doufám) magor. To s tou vnější nohou nevysvětlíš ani některejm dospělejm. Syn už na lyžích stál vloni a předloni, sjede šusem kus mírný sjezdovky.
honza00:21:51 18.10.2013
odpovědět 
   Re: lyžařské začátky
Divil by ses kolik takových magorů je. Minule jsem se byl podívat na nějaký okresní přebor mladších žáků a když trenér řval na prcka (asi 5 let), drž si pravé křídlo, tak jsem myslel že prasknu smíchy. Blbé je že to k smíchu moc není. Velmi pravděpodobně prcek netušil co to je pravé křídlo a vybavil si úplně jiné křídlo. Velmi pravděpodobně ho tím vlastně trenér degradoval, protože všichni běželi za balónem, jen on nemohl. Proč? Takových ocasů je kolem nás fakt plno, proto se nediv, že spousta lidí zde v diskusi vyjadřuje nevoli, že chceš prckovi pořizovat skialpy. Jak tu někdo psal, že jeho dítě lyžovalo v 1 roku, tak to považuju buď za vtip nebo typického magora.
Belial13:16:34 18.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
ahoj,
ve 4 letech běžky ne,ani skialpy. boty s medvidkem a lyže se řemínky taky ne,hrozně nestabilní,u našich děti to bylo na nic a nebavilo je to.
takže přezkáče a lyže s hranami,nejdřív na to dítě postavíte,ty naše třeba měli tendenci nejdřív na tom chodit,ne se klouzat.pak když to jde,tak si je posíláte ze svahu na půl metru jeden druhému do náruče a to chvíli vydrží a pak je to přestane bavit a jde se zas na boby. pak postupně, když svolí,že zkusíme zas lyže,tak po měsíci z půl metru jsou třeba 4m atd. Plužit se naučili až další rok,no a na sjezdovku jsem je nejdřív bral tak, že jsem vzal dlouhou plochou smyci, jen ji hodil dítku okolo pasu a měl jsem ho před sebou na provázku. na konci zimy pak jsem je pustil na svah samotné, ale samozřejmě jezdil s nimi. Trvalo to myslím celé 3 zimy, od tech 3-4let do 6-7,snažili jsme se je nenutit,dnes lyžují rádi (12+15let), ale pouze sjezdovky, běžky dodnes ani jeden nechtějí. o skialp jsem se ani u nich nepokoušel,to zůstává jen moje manýra.
josef11:29:08 17.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Nas kluk pres vsechno predvadeni na sjezdovce odmital jako uplne malej mit lyzovani predevsim spojene se snehem, klidne lyzoval na trave nebo ve sklepe kde jednou zalezl do ulicky, couvani jeste neobjevil a volal o pomoc, to uz bylo davno.
 asketa13:35:12 17.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Ahoj!
Nejlepší je, když se naučí nejprve na sjezdovkách a pokud možno nejlépe v lyžařské škole. Kde se naučí lyžovat bez počátečních chyb zábavnou formou a lyžování ho bude bavit. Poté až běžky. Když s ním budeš jezdit celou zimu na hory, tak na konci zimy zvládne obojí. Hlavně to chce učit dítě zábavnou formou, nenutit ho a nedělat žádnou vědu z toho, když mu to ze začátku nepujde. Motorické schopnosti má sice už poměrně dost vyvinuté, ale klouby a svaly ještě až tak moc ne a tak je důležité i dávat i pozor na to aby nebyl prcek z lyžování moc unavený. I to mu dokáže lyže znechutit.
A metodika je jasná, pluh, obloučky v pluhu a postupně k paralelu. Až bude zvládat v pohodě paralel přešel bych pomalu k běžkám, kde by měl z počátku jen ťapat a rozhodně žádná guma ani provaz! Pro jeho pohybový aparát je to špatné! A navíc se tím naučí jen chyby!
A na pásy, skialpy má ještě hodně času. Rozhodně jako průprava nejdřív sjezdovky, pak běžky a za nějaký ten rok až skialpy.
Milan14:38:30 17.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
jestli umis diteti vysvetlit jak na to, tak lyzarska skola neni potreba.

ja zacinal ve 4 na sjezdovkach na lane na popruhu u pasku, na druhym konci tata. a dalsi sezonu uz jsem jezdil sam. asi jde hlavne na zacatku o to, aby se dite vubec udrzelo na nohou, na ten pohyb pak prijde samo.

ale bezky a skialpy me zacaly bavit o dost pozdeji, jako decku mi prisly bezky jako pekna otrava.
f.16:16:02 17.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
A ja jsem zase pro bezky.
Dcera s nama jezdila ve voziku za kolo(v zime jsem upravil na lyze).
Od 2,5 jsme ji postavili na bezky a do 5 jsme ji zatajili ze exituji sjezdovky. Za 2 hodiny jezdila i na sjezdovkach jako das.
Slavek21:57:12 17.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Já bych čtyřleťákovi pořídila pořádné sjezdovky (klidně jeté, nebo půjčené) a vzala ho na nějakou hodně mírnou loučku. Naučila plužit.
Zbytek bych nehrotila, když bude chtít raději stavět sněhuláky, ať staví sněhuláky. Nic nezmešká, pokud se to nenaučí ve čtyřech, naučí se to později.

(u nás - pětileté dítě se učilo lyžovat tak, aby bylo schopné sjet nejlehčí sjezdovku samo asi pět šest dní, sedmileté to "mělo" za den a půl. Kamarád, který stál na lyžích poprvé až skoro v devíti letech jezdil sjezdovky rovnou. Takže bych si tipla, že čtyřletému to bude trvat ten týden... a když to nezvládne letos, zvládne to za rok za dva v mnohem větším klidu a s větším přehledem).

Hlavně neudělat z hor a lyží pakárnu a povinnost. Stavění sněhuláků, koulovačky a bunkry jsou mnohem důležitější, než perfektní přenášení váhy!!!!
CP04:00:18 18.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Když jsme dceru ve 2-3 letech začali stavět lyže-kluzky-bačkoráky, tak jí to moc nešlo. Ve 4 letech jsme jí koupili přezkáče a lyže s hranami a šlo to hned. Pro začátek je dobrá jízda s dítětem mezi nohama. Další krok - mám zkušenost, že lepší než brzdění dítěte zezadu lanem nebo gumicukem je jet vedle něj - držet vodorovně hůlku a za tuto hůlku se drží dítě a jedeme vedle sebe. Výhodou této metody je, že dítě stojí samo na lyžích, řídí samo lyže a když se mu to moc rozjíždí, ztrácí rovnováhu, tak použije "pevný bod" před sebou k nápravě. Zároveň jste stále vedle sebe a můžete spolu mluvit.
Kája09:19:49 18.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Když jsme dceru ve 2-3 letech začali stavět lyže-kluzky-bačkoráky, tak jí to moc nešlo. Ve 4 letech jsme jí koupili přezkáče a lyže s hranami a šlo to hned. Pro začátek je dobrá jízda s dítětem mezi nohama. Další krok - mám zkušenost, že lepší než brzdění dítěte zezadu lanem nebo gumicukem je jet vedle něj - držet vodorovně před sebou hůlku a za tuto hůlku se drží dítě a jedeme vedle sebe. (Já držím hůlku oběma rukama na jednom konci, dítě se drží oběma rukama za druhý konec, je to pro mě dost velká páka, ale malé dítě se takto dá udržet). Výhodou této metody je, že dítě stojí samo na lyžích, řídí samo lyže a když se mu to moc rozjíždí, ztrácí rovnováhu, tak použije "pevný bod" před sebou k nápravě. Zároveň jste stále vedle sebe a můžete spolu mluvit.
Pro pokročilejší stadium, kdy počítám s jízdou na prudších ledových svazích, považuji za důležité naučit dítě zastavit se po pádu hůlkou. Tím myslím nenechat se rozjet nekontrolovaně svahem dolů. Je to věc, kterou nezvládá ani velká část dospělých lyžařů a stačí vědět, že na to musím myslet a trochu to natrénovat předem .
Kája09:29:53 18.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Zijice ve Skandinavii,zda se mi fokus na sjezdovani na sjezdovce a skialpy pro deti zcela zbytecny. Tady vsechny deti dostanou kratke bezky kratce pote co se nauci chodit a venku se na nich batoli jak to jde. A obvykle to jde dobre samo od sebe. My jsme pouzivali pulk, kde deti lezely a spaly driv nez sa naucily chodit, pak z pulku obcas vystoupily, kdyz dostaly chut a sly na lyzich - treba 10 min., a postupne naopak kdyz uz byly unavene nebo chut ztratily. A dospeli maji pekne tury i s detmi.
Bezky jsou perfektni na nauceni rovnovahy a zakladni ovladani lyzi, prechod na sjezdovky je zcela bezbolestny. Vyhodne je taky dat se dohromady s kamarady majici deti odpovidajiciho veku, deti maji mnohem vic srandy spolu nez s rodici a lyze jsou zcela prirozenym prostredkem k pohybu - dopredu, nahoru i dolu.
Honza C08:37:07 18.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
K přechodu běžky-sjezdovky:
Všichni kamarádi, kteří se nejdříve naučili na sjezdovkách a později (v 10-20 letech)zkusili běžky, tak neměli nejmenší problém. Především se nebáli jezdit na běžkách z kopce a zvládali náročné terény. Ti, kteří jezdili v dětství jen na běžkách (a velmi dobře) a v dospělosti zkusili sjezdovky/skialp, tak se dobře sjezdovat nenaučili.
Kája09:41:32 18.10.2013
odpovědět 
   Re: lyžařské začátky
Skol,
zajímavá diskuse. Taky už jsem na to myslel, starší kluk měl dva roky a přemejšlim jak začít. Ty běžky bych nezatracoval. V dětském oddíle máme tradici lyžařských výcviků a dlouhá léta jsme děti učili jezdit pouze na sjezdovkách. Běžkám, ačkoliv na nich sami rádi jezdíme, jsme se na lyžáku vyhýbali. Jako děti nás totiž vedoucí na běžky povinně tahali a ty tůry byly nezapomenutelné.
Můj vlastní vývoj od sjezdovek, přes běžky ke skialpům a zpět k běžkám mě přivedli na myšlenku, že základem lyžování je právě nezávislý pohyb po zasněžené krajině. Brousit jeden svah nahoru dolu je vlastně nesmysl. Ne že by to chvíli nebyla zábava, ale omrzí to.
Zkusili jsme to tedy použít na lyžáku. Do týdeního výcviku dětí ve věku cca od 8 do 14 jsme zařadili minimálně tři půldne na běžkách, ve formě soutěží na louce a mírném krátkém svahu se zameřením na rovnováhu a cit pro sluz. Závody družstev, honičky, úkoly - na jedné lyži, bez hůlek, s jednou hůlkou atd. Nakonec krátky orienťák s úkoly. Samozřejmě vše v rámci táborové hry (motivace). Výsledky byly překvapivě pozitivní. Děti, které první den na sjezdovkách nebyly schopné sjet mírný svah, po prvním půldni na běžkách bezproblémů jezdily na vleku a přívratem z kopce, celkově se zlepšilo jejich postavení na lyžích (slavný záchodový posed byl skoro minulostí) a koordinace.
Takže, obout malého nelyžaře nejprve do pevnýc přeskáčů a sjezdového vázání, je podle mě chyba. Nemůže se vlastně vůbec pohybovat a je odkázán na vás, až ho vyvezete na kopec a pustíte dolů. Pak se obvykle začne bát, protože na ten zvláštní, nestabilní druh pohybu (skluz) a rychlost není zvyklý. Vy si u toho asi moc nezalyžujete, ale zkuste mu dát šanci se na to připravit, přirozeně, ať se naučí chodit po rovině na malých běžkách, trochu se sklouznout, odrazit se hůlkami, sjet kopec na který předtím sám vylezl. A až mu to půjde zkuste sjezdovky, ale na vhodném svahu s bezpečným dojezdem. Všechny ty gumicuky a lana zahoďte. Jsou tu jen proto, že dítě je na kopci, kerý samo nedokáže bezpečně sjet a je tam jen kvůli vám.
KubaN11:09:33 18.10.2013
odpovědět 
    Re: lyžařské začátky
Musím se opakovat, gumicuk zahazovat nebudu. Nedám na něj dopustit. Dítě, které jede na sjezdovkách můžu za sebou vézt kamkoliv. Ideálně do kopce, dolů odpojit a jede samo. Po rovině a z kopečka si může dělat obloučky a nepotřebujeme kopec s vlekem a spoustou lidí.
K.13:52:54 18.10.2013
odpovědět 
     Re: lyžařské začátky
Cuk do kopce asi ok, pokud to dítě baví. Cuk z kopce (kvůli kontrole a brždění) je špatnej, o tom se nikdo nepře.
honza07:35:55 21.10.2013
odpovědět 
   Re: lyžařské začátky
Já mám teda zkušenosti přesně opačné, pohyb na běžkách vás naučí rovnováze a citu pro lyže mnohem víc. A kdo sjede sjezdovku v pohodě na běžkách nebude mít problém ani na sjezdovkách, obráceně to nebude platit. Hlavně je u dětí potřebat běžkovat úměrně věku, ideálně v kolektivu dětí hrát hry, štafetky, žádné dlouhé výlety, stanovit nějaký cíl, třeba pohár v hospodě:-).
Lyže s medvídkem se mě u malé moc neosvědčily, zkoušeli jsme to na zahradě a akorát se jí pořád vyzouvaly.
Došlík13:50:13 18.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Ahoj,
doufám že už není diskuze moc v útrobách času...
ale když píšete o různých popruzích, gumách atd., tak úplně lituju ty děti.
Všechny takovéto vehementy dělají děcku špatné návyky (dítěti nic nevysvětlíte, musí si vše okoukat), takže když se dítě před váma rozjede a vy ho přitáhnete (aby bylo v bezpečí), tak ho to donutí sednout si na zadek, z toho plyne, že si zapamatuje, to že když si sedne na zadek, tak to začne brzit. To je úplná kravina a navíc se tím lyže stávají neovladatelné.
Do začátku kupte, nebo si pujčte nějaké obyčejné klasické rovné lyže - bez nějakých větších vykrojení pro carving.

Pokud chcete učit děcka sami není problém třeba už od 3,5 let, i třeba dříve, pokud se mu do toho chce, víte jak na to a má k tomu dispozice.
Nejdřív ať se naučí chodit po rovině s lyžema, pak ho vozte vedle sebe z kopce - dítě se drží hůlky, kterou postupně tlačíte dopředu, aby se dítě za ní muselo natahovat. Tím vlastně přenese váhu na přední část lyží a začne je ovládat.
Jakmile toto zvládne, naučte ho plužit. Zde nebuďtě líní ohněte hřbet, držte mu špičky u sebe, a učte ho dělat správný pluh (vy jezdíte po zadu). Po tom co bude umět bezpečně jezdit a brzdit rovně z kopce, přidejte zatáčky v pluhu. Tím se dítě naučí jezdit samo a bude ho to bavit.
Po tom co bude v pohodě jezdit, můžete se pustit do klasických oblouků, nebo i rovnou do carvingu.
Vetšinou stačí 3-4 dopoledne a dítě, které nestálo nikdy na lyžích může samo jezdit po sjezdovce, i na vleku (samozřejmě pod dozorem :) )
Jirka22:45:47 19.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Začátky ve 3 letech na sjezdovce s vlekem pro děti, takové to hrubé lano, jedna sezóna. Jako učitel jsem selhal. Jen JÁ SAMA - JÁ SAMA. :)
Pak už chtěla na velkou. Výjezdy na pomě na koleně taky jeden rok.
V 5 ti už sama na pomě a skialpy s lanem. Samozřejmně že ona skialpy neměla. Všechno jsem odedřel já. Každý víkend Lysá Hora a lesem dolů.
Dneska v 15-ti nemá problém s volným terénem. Ostatní už záleží na ni.
... asi jsem měl štěstí.
Aldo20:37:36 20.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Rovnéé lyže néééééé! Ty je fakt už minulost. Tak se jenom naučí plužit, ale v době carvingového vykrojení a teď už i rockeru je to prostě blbost ušit pravěkou techniku.

Celou debatu zkusím shrnout:

Přístup běžky: Napřed běžky, po rovince, potom trochu z kopce, hlavně v partičce dětí a zábavně. Na sjezdovkách se pak naučí jednoduše.

Přístup sjezdovky: Klasické sjezdovky poskytují nejlepší zážitek pro prcka, naučí se ovládat lyže jednoduše. Lano raději ne. Lepší hůlky na přidržení prcka za jízdy. Spíš je lepší lyžařská školka, ale snad to zvládnou i rodiče (jde spíš o psychiku dítěte i dospělého, než o nějaké pravidlo.)

Přístup skialpy: Šup s prckem rovnou do terénu. Lano nezbytné kvůli nebezpečí mimo trasu. Napřed v nosítku, potom na lyžích. Prcek se naučí smostatnosti.
Kuba Turek21:44:47 20.10.2013
odpovědět 
   Re: lyžařské začátky
Mám 3 letýho a 15 měsíčního syna. Jsem učitel lyžování s určitou profesionální praxí v učení malých dětí (už od 3 let) u nás i v Rakousku. Učil jsem vždy jen na sjezdovkách (pluh, oblouky v pluhu...prostě klasická rakouská metodika) ale sám mám mnohem raději běžky a skialp. Jako dítě jsem se učil první 3 roky na sjezdovkách s kandahárem a koženýma botama. Do dnes tomu přičítám radost z jízdy na běžkách po červených sjezdovkách nebo prudkých lesních cestách. Zaujaly mě skandinávské praktiky s běžkováním dětí. Vím, že lze bez potíží půjčit na sezonu dětské sjezdové vybavení. Chci se zeptat zkušenějších rodičů. Lze někde půjčit dětem použitelné běžky a běžecké boty?
moták15:07:21 21.10.2013
odpovědět 
    Re: lyžařské začátky
Kupte dětem pořádné boty na běžky s plastovým kotníkem a mají to i na sjezdování. Když se navíc naučí místo nějaké rakouské metody (dodnes jsem netušil, že na plužení má patent rakousko) zakleknout, uděláte jim v budoucnu i medvědí službu s nohama. Neznám (narozdíl od pevného vázání) telemarkistu se zlomenou nohou, nebo vykloubeným kolenem.
16:15:16 21.10.2013
odpovědět 
    Re: lyžařské začátky
Už je to pár let, ale slušné běžky + boty (hůlky jsme měli vlastní) pro děti cca 8-10 let jsme si půjčovali v Rokytnici - Udatný pod Studenovem a na Mísečkách v půjčovně hned vedle silnice proti bufetu.
Kuba Turek16:47:28 21.10.2013
odpovědět 
     Re: lyžařské začátky
Ha, zajímavé téma. Taky jsem se učil na kandahárech s koženejma botama a co se pamatuju, dalo se na tom i docela dobře chodit. Takové univerzální lyže ty byly. Jezdil jsem na sjezdovkách i chodil na výlety. Volná pata naučí dítě předo-zadní stabilitě.

Boty se jmenovali tuším Chopok a to je to, na co se ptám: jde sehnat nějaké takové boty dneska ?

Možná nějaké telemarkové boty.
Máte nějaký tip, kdo prodává kožené telemarkové boty v dětských velikostech ?


retez19:24:06 21.10.2013
odpovědět 
      Re: lyžařské začátky
Něco takového (vázání na pohorky) dělá Hagan. Doporučuje to ale max. na lyže dlouhé 1,20 m, aby sis nezlámal nohy. Fotka je tady: sux.cz/7c61
Kuba Turek02:28:35 22.10.2013
odpovědět 
      Re: lyžařské začátky
kožené telemarkové boty prodával Warmpeace na Jiřáku. Asi by to byli ochotni i dovézt. Přes net to seženeš v pohodě. Ale i když (nebo právě protože) na tom umím, doporučuju ty vysoké běžkové boty (kvaltnější kombi), s tím už se dá pohodlně hranit - to potrebujes i pri tele. Ale zádné s kožíškem nebo podobné blbosti. potrebuješ tvrdou podrážku, která se nekroutí. A navíc jsou i kvalitní běžkové boty levnější než ty kožáky. Ty navíc na rozdíl od běžkových bot nejspíš nedokážeš prodat dalšímu rodiči
10:34:18 23.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Ahoj, docela dost jsem toho dříve odučil a jsem autorem jednoho dítěte - tedy snad kompetentní k odpovědi :-) Jeví se mi nejvhodnějším začít od 3-4 let se sjezdovkami, ideálně šoupáním na rovině a sjezdy malých kopečků. K výuce bych nikdy nepoužil lano ani gumicuk - posouvá těžiště a vytváří špatné návyky. Výuka by neměla trvat déle než 30-60min. a měla by být ukončena ihned, jakmile dítě ztratí zájem. Následně (odlišně od běžných metodik) je dobré naučit dítě brzdit a zastavovat pluhem - kdo ho má furt lovit z lesa, že :-) Poté je na řadě zatáčení přenosem váhy v pluhu. Následně je možné přejít postupným zúžováním pluhu k zatáčení s lyžemi rovnoběžně a z toho do zastavení smykem (kristiánka). Uvedený postup má výhodu logické návaznosti, klidu pro rodiče - dítě umí od začátku zastavit - a dá se zvládnout během týdenní dovolené. Motivujte sladkostmi, chvalte, nekřičte, přerušte výuku vždy, když dítě chce. ...a zapomeňte na carving, dítě lyži nikdy nezatíží tak, aby vyjela oblouk, bo lyže je krátká, v ohybu jí vadí vázko s botou a dítě je moc lehké. Pravá a levá strana se řeší samolepkami na lyže (...a za kačenkou...a za lebkou...a zvedni lebku...a za kačenkou...). Běžky dítě zvládá kolem 6 roku, v sedmi jsme v poho jezdili výlety do 20km, v osmi do 30km. Důležitý je nácvik odrazové techniky a (spolu)práce s holemi - podplácet, motivovat! (Když to ujedeš na 10 odrazů, dostaneš...) Bacha - cíle mají být SMART i pro děti:-) Na výletech je celkem fajn, vzít do batohu malý sedák a když to fakt nejde, dítě do posledního kopce vytáhnout - bacha na precedens, je třeba kupčit s odměnami (pokud dojede bez sedáku = zákusek a bouchací kuličky, sedák jednou = jedna odměna, vícekrát = bez odměny). Ale když už svolíš k tahu - udělej z toho zábavu. No a bacha na mazání - dětem hodně do tupa a dlouhou komoru - rychle se unaví. Jo a na výlet vždy čelovku pro sebe i trpaslíka, hodně jídla a teplý pití - když budeš nervózní z toho, že padá tma a je třeba zrychlit, dítě zastaví a začne brečet. Hodně štěstí a pevný nervy...
charlie1bx20:23:01 21.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Jestli dítě nevykrojí oblouk kvůli příliš tvrdé lyži, je chyba ve výběru lyží :-)
Kuba Turek21:04:05 21.10.2013
odpovědět 
   Re: lyžařské začátky
Když já nevím, já si fakt myslím, že metrová lyže ten oblouk fakt vykrojit ani nemůže...
charlie1bx22:51:58 22.10.2013
odpovědět 
    Re: lyžařské začátky
Proč by nemohla? Snowblady mají běžně nějakých osm metrů radius.
Kuba Turek02:15:05 23.10.2013
odpovědět 
 Re: lyžařské začátky
Když mi byly 3 tatka měl začal učit lyžovat. Měl jsem zmíněné lyže s medvídkem a kožené boty na řemínky. První rok mě mamka na rovině obula lyže vzala mě podpažema vynesla na mez vysokou asi 3 metry.Celou zimu mi trvalo než jsem se naučil sjet kopeček rovně a nespadnout ani po zastavení a ustát to. V tom mají výhodu měkké kožené boty protože dítě se naučí držet správný vyvažovací postoj toje - pokrčit kolena a být čelem k lyžím, v žádném případě se nezaklánět a nestát rovně, právě tomu napomáhají plastové lyžáky. Podotýkám že jsem se naučil kopec rovně sjet bez jakéhokoliv plužení jen rovně. Další rok tatka našel vlek mírného sklonu s dojezdovou rovinoi a protikopcem, abych nemusel brzdit pluhem, nejdřív jsem začínal úplně dole a postupně dráhu pořád prodlužoval až jsem uměl sjet rovně bez brždní asi 100 ale takového sklonu abych nenabral extrémní rychlost. Jak jsem uměl s jistotou s pokrčenými koleny sjet rovně kopec tak jsem začal se naučil zastavovat smykem na rovině, ne pluhem. Poté jsem obdobným stylem začal dělat obloučky a zastavovat se v kopci. samozřejmě to obnášelo nespočet pádů. když jsem uměl dělat obloučky a zastsvovat bez toho aniž bych spadl koupil mi tatka nové lyže a lyžáky na nichž šlo nastavit sklon komínu dopředu aby držely kolena pokrčeny. Pak už stačilo jen jezdit a jezdit.
Důležité je mít pokrčené kolena a dítě v žádném případě neučit pluh a říct mu že tím zastaví nebo se může spomalovat, protože si na to zvykne a je strašně složité plužení odstranit při oblouku. Při řezání oblouku musí být váha těla na spodní lyži, tedy vnější straně oblouku, což plužení odstranuje. Plužit jsem dlouho neuměl a v pozdější době jsem se to naučil. Tento proces 100% fungoval a jsem rád že jsem měl tak skvělého učitele protože mě lyžování byví a lyžuju perfektně.
Pa8age14:38:38 22.10.2013
odpovědět 
  Re: lyžařské začátky
Do kamene testat.Stejne jsem to řešil se třemi dětmi a bez problému.
12:28:59 23.10.2013
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Padání 2024
 Databáze cest:
Všechny cesty (174587)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Plejebania 7A+ Kamienna Gora
Sama 5C Viklany
Struhadlo 6A+ Viklany
Pomysłowy Dobromir 7A Kamienna Gora
Dudlík 6C Viklany
Nově komentované:
Fikar 6A+ Viklany
Diplodokus 5B Viklany
Rafinovaný Cukrík 6B Viklany
Strýko Vojto 9- Porúbka
Kulantní Řešení Xa Drábské Světničky

 Nově v diskusi:
HLEDÁTE LEGÁLNÍ NEBANKOVNÍ PŮJČKU? | Re: Požádejte o naléhavou půjčku ještě dnes. | Požádejte o naléhavou půjčku ještě dnes. | Re: NABÍZÍM VŠECHNY TYPY PŮJČEK | Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | anketu vytvářel hotentot? | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Ztráta klíčů |

 Nové komentáře:
obdivuhodný počin | Re: Bouldery | Re: Obsah? | Re: 500 stran | Re: Obsah? | Re: Obsah? | Re: Obsah? | Re: Obsah? | Re: Obsah? | Re: Obsah? |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (95)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Boulder Na pláni (32)
Vyšel průvodce Adršpach I. (29)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (17)
Valná hromada ČHS 2024 (13)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (13)
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret (9)
ZykyCup (9)
Brazílie - Rio de Janiero - březen/duben (7)

 Nově v inzerci:
Parťák na hory,kolo,lezení | Arcteryx | Osprey Variant 37 + 10 | Rokytnice/J. St-Pá | Bor bouldering průvodce | Lezečky OCÚN JETT LU, vel. 38 | Ahoj | Statická a dynamická lana | parťačku na skály | Arcteryx GTX-proshell |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 559 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 563 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 609 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 539 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.