LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Do volnýho (kamení) se nezakládá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšel průvodce Adršpach I.
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!

Závody
SP Salt Lake City (03.05)
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)
ČP obtížnost Praha (18.05)

Žebříček
Cesty:
49.Čech 10050
50.Pail 10021
51.Zedek 10000
Bouldry:
49.Polčin 8400
50.Scheuerová 8362
51.Vavřík 8328
Hory:
12.Najman 4634
13.Petr 4592
14.Čáp 4520

Výsledky
EP boulder Klagenfurt (26.04)
ČP obtížnost Brno (20.04)
SP Wujiang (12.04)

Deníčky
5560 lezců
1098078 cest
Nové přelezy:
Ajo En Vag 7C
Cumbawamba 9-
Tour De An 9+/10-
Lež A Nená 9+
Bestseller Xa
Lukáš Krpá 7C
Geser 7C
Šílený Tan XIa
Vyšší Prin Xa
Lauschgift Xa

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 film18.03.2011
namá někdo link na Reel Rock Tour 2010
 Re: film18.03.2011
namáme
  Re: film18.03.2011
mam doma film, taky si ho kup
   Re: film18.03.2011
chytřejší si to stáhne a ... si ho koupí... ;-
)

 Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
Vím, že už se tu lana řešila mockrát, ale studuju parametry různých značek už pár dnů a čím víc toho studuju, tím víc nerozhodná a zmatená jsem. Radši bych slyšela nějaké Vaše zkušenosti a doporučení.
Lezu na stěnách, na skalách i na písku, jednodé
 Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
Jak se ti záhadně přetrhlo lano?
  Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
??? jak se ti přetrhlo?? pokud se tak opravdu stalo, měla bys to asi nahlásit na ČHS. aby se zjistil
   Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
Mně se to přihodilo také.Položil jsem lano na zem aby se zatím rozcvičilo a ono se ( dle jeho slov p
   Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
prosim, prosim....uz z ucty ke znacce Tendon by se hodilo nejak uvest vec na pravou miru. Pac takova
    Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
z ucty k znacke tendon? myslis lanex, alebo to je teraz singing rock? proste ten tradicny cesky sfuz
     Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
Hmmm, možná by ses mohl podívat do "vlastních řad" a vzít si na mušku Žilmont, marketingov
      Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
jaaj to ma nechap zle, ja mam niekolko lan od lanexu, a som s nimi +/- spokojny, len uz ma nebavi st
       Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
Nechápu tě špatně. Přiznávám se, že jsem si podrýpl. Já tu změnu Lanexu na Tendon chápu jako nutnost
        Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
Neda sa furt len liezt, aby clovek zostal mentalne vo forme treba kolem toho trochu aj tlachat :o)))
         Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
ty si teda expert... len na okraj by ma zaujimalo, ake tazke cesty lezies - ale to neprezradis, tym
          Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Obtiaznost? No problem, cesty neobycajne tazke! Snad je to dostatocne konkretne, ved lezenie zevraj
           Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
ty si teda riadny chuj. najprv nevies rozlisit medzi lane a line (v zivote som nikoho na skalach nep
            Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Tak ti zahranicni lezci zrejme nepouzivaju anglicky jazyk... A kto je co, to je imho jasne z tvojho
             Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
jdi si udelat domaci ukol a zacni se ucit tu anglictinu. za tri roky te ceka maturita, tak by jsi se
             Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Jen malá technická. Nevím co firmu Lanex vedlo k tomu přejmenování značky lan na Tendon, ale zkus se
              Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Ja mam predstavu o tom co vsetko robia, ale nijako ma to nerusilo v tom aby som ich vnimal ako vyrob
        Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
Uvedu nepřesnosti obou diskutérů.
a) koncový zákazník ani nepostřehl, že Singing Rock spadl p
 Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
Na písek máš lepší lano širší. Třeba 10,5 SR Duran nebo Beal Top Gun. Sice víc váží ,ale to na písek
  Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
Beal flayer II 10,2 je luxusní laso osvědčilo se mi na písku uplně parádně:) když bylo nove tak to b
  Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
jenom 4000metrů? To mě dost děsí
   Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Na hákovačkách a bigwallech to lano dostává dost záhul. jeden natáhne délku a začne nahoru tahat svi
    Re: Lano a vaše zkušenosti20.03.2011
aha, nevšiml jsem si zmínky o hákovačkách, každopádně děkuji za vysvětlení, to se cení
 Re: Lano a vaše zkušenosti18.03.2011
Ahoj, a v com si zmatena, ved tie parametre davaju pomerne dobre odpovede... Sama si si ciastocne zo
 Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Ahoj,myslím že lézt dnes na 11mm laně jinde než v bigwallech je zbytečné. Sám mám na tento případ 11
  Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
No a teď by jsme se mohli zase vrátit k té poznámce, že se ji záhadně přetrhlo lano. Kdyby nám o tom
   Re: Lano a vaše zkušenosti23.03.2011
mé záhadné přetržení lana probehlo tak, ze jsme byli lezt na stence na Hanspaulce. pri vybaleni lana
    Re: Lano a vaše zkušenosti24.03.2011
Tak to je jasne, ukazkovy pripad lanoveho cerva jadrokazneho. Typicka indicia je neporuseny oplet a
  Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Sterling je super lano, taky o něm uvažuju, měl jsem velocity a je fakt neskutečně odolný.
   Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
S těmi Sterlingy je to tedy zajímavé. Několik Sterlingů (typy už nevím) jsem měl v ruce asi před rok
    Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Možná narážíš na testovací akci, která proběhla cca před rokem na jedné Pražské stěně. Ta lana tam b
    Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Možná narážíš na testovací akci, která proběhla cca před rokem na jedné Pražské stěně. Ta lana tam b
     Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Nesranduj, Sterling je parametrami (objektivne nameranymi!) na urovni lanexu, ale cenovo neporovnate
      Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
A ty lezeš vždy podle tabulek? Bez maglajzu, na 100% suchym písku, presa vždy v lince, aby nedocháze
       Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Nechapem preco niekto tuzi po lahkom lane. Mozno v obtiaznostiach VIII a viac alebo v Himalajach to
        Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
:-D vice uz nic radeji nepis :-D
        Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
No Sterling se myslim netaji tim, ze ma trochu jinou filosofii k testovani lan. Pokud vim, tak lana
         Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
kazdy vyrobca ma vlastne skusky, ale to co citas v parametroch su hodnoty z nezavislej skusobne a pr
     Re: Lano a vaše zkušenosti19.03.2011
Jo, tuhle akci si taky vybavuju – přesně řečeno tu která byla v Mammutu v Holešovicích (jestli byla
      Re: Lano a vaše zkušenosti20.03.2011
Booster je 9.7, jen pro upresneni.
       Re: Lano a vaše zkušenosti20.03.2011
Jo, je to tak, máš pravdu. Nebyl to překlep, paměť mi už nějak neslouží; sám jsem se musel podívat.
 Re: Lano a vaše zkušenosti20.03.2011
Mohla by si prosím popísať ako sa ti to lano pretrhlo (celú situáciu)?
Akú dlhú dobu si ho po
  Re: Lano a vaše zkušenosti20.03.2011
... no ja si myslím, že nás dotyčná trochu tahala za nos.
Žádné lano se ji nepřetrhlo a asi v
   Re: Lano a vaše zkušenosti21.03.2011
Taky mam ten pocit...spis chtela vypadat zajimave, tak pridala historku...Pokud se jedna o tu slecnu
  Re: Lano a vaše zkušenosti23.03.2011
a ad k predeslemu vysvetleni.. lano jsem mela treti sezonu. nemelo za sebou zadny velky pad. predesl
   Re: Lano a vaše zkušenosti23.03.2011
A máš to lano ještě doma nebo jsi ho vyhodila. dám za něj majlant.
    Re: Lano a vaše zkušenosti24.03.2011
chces jim to omlatit o hlavu?:)
byla to 50ka a pretrhlo se relativne blizko konce, takze jsem
     Re: Lano a vaše zkušenosti24.03.2011
Mas zvlastny vkus. Co je zle na Paklenici? Co je dobre na dvojickach? Tusim vysvetlenie, ale necham
      Re: Lano a vaše zkušenosti24.03.2011
Předpokládám, že má na mysli vícedélky, pokud jde o Arco. A v tom případě je asi jasné, co je dobré
      Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
Co je dobré na dvojičkách? Na pořádnou bondáž jedno lano přece nestačí. Ach jo, ti nedovzdělanci v m
      Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
he:) no ja mam s Paklenici celkem spatne zkusenosti. lidi je tam jak nas****, nemaj problem ti naliz
       Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
Keby si sa nedrzala len v tom centralnom sektore tak mimo je ludi ovela menej... ale asi zalezi od o
        Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
no ja uvazuju o obojim. precijen neni dnes problem sehnat lano, ktere je normou vhodne jak polovicka
         Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
Máš pravdu, není to problém. Dokonce bych řekl, že drtivá většina dnešních „polovičních“ lan má oba
         Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
Problem to nie je, ale podla toho sa myslim si pri vybere nie je najvhodnejsie orientovat. Lano vzni
     Re: Lano a vaše zkušenosti24.03.2011
... a nebyl to náhodou jen nějaký posuv opletu, když to bylo u konce?
      Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
Posuv v opletu vim, jak vypada:) ja s lanama pracuju v praci (a neni to bondaz jak pisou nahore:D).
 Re: Lano a vaše zkušenosti21.03.2011
Já myslím že to s tou záhadou nebude tak horký, taky se mi "záhadně" a navíc "přetrhl
  Re: Lano a vaše zkušenosti24.03.2011
Taky se mi to stalo, oplet bez poškození a jádro na maděru. Byl to tendon po dvou letecha s normovan
   Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
To je nějaké divné? Že bys rychle prodřel oplet, to jo, to se může u někvalitních lan stát, ale že b
    Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
Mam stejnou zkusenost - Tendon Ambition 10.2 lezeny posledni 2 roky aktivne na stene (prumerne asi 2
     Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
Ha, koukám, že stejnej problém má dost lidí. Po celkem dobrých Alteách magic 10,2 přes o něco horší
      Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
No zaujimave veci vysli v tejto teme na povrch! Takze prechod lanexu na znacku tendon nemal byt zjav
       Re: Lano a vaše zkušenosti25.03.2011
Jo, je to *fakt* zajímavý. I mne dost překvapuje, že u současných lan odejde tímhle způsobem jádro (

 Průvodce Rovinj a Paklenice18.03.2011
Nedal byste mi někdo tip na dobrého, podrobného lezeckého průvodce pro skály v okolí Rovinje a Paklenici. Myslím knižního. Díky
 Re: Průvodce Rovinj a Paklenice18.03.2011
Rovinj najděš v pruvodci Trst-Slovensko primorje-Istra, vydal Sidarta, Ospu byl za 30 eček.
 Re: Průvodce Rovinj a Paklenice18.03.2011
Chorvati vydali dva pruvodce- jednoho samostatne pro Paklenici a druheho pro zbytek Chorvatska. Jsou

 Pomoc při zranění18.03.2011
Ahojte, všem lezcům chci doporučit sprej na zástavu krvácení, který mi minulý zachránil doslova kůži. Při pádu jsem si rozbila hlavu a sprej, který se jmenuje Traumacel S Dry mi moc pomohl.
Noste přilbu! A mrkněte i na www.traumacelsdry.cz
 Re: Pomoc při zranění18.03.2011
Můžese to používat i na takováhle poranění? hlava..
  Re: Pomoc při zranění18.03.2011
Jojo, protože je to přírodní, je to z bavlny.
Prý to ránu i rychleji zhojí a hlavně mi to za

 Lezení na Montemarcello17.03.2011
Ahoj, nemáte nebo nevíte kde se dá sehnat průvodce do této oblasti? Případně ocením jakékoliv zkušenosti. Díky moc.
 Re: Lezení na Montemarcello18.03.2011
Kde je to?
  Re: Lezení na Montemarcello18.03.2011
V Italii pod La Spezia.

 Big Up :-)17.03.2011
http://www.youtube.com/watch?v=QS_0qAUD2tQ
 Re: Big Up :-)18.03.2011
MASAKR!!! :D :D :D
  Re: Big Up :-)18.03.2011
to je pecka no :D

 zranění v Tatrách17.03.2011
Slovenští horští záchranáři pomáhali zraněné Češce
http://tinyurl.com/6b4grhr

 Pozvánka na Jeden svět17.03.2011
Člověk v tísni, o. p. s., a partneři festivalu Vás srdečně zvou na slavnostní zahájení
12. ročníku Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů o lidských právech
JEDEN SVĚT BRNO 2011
v úterý 22. března v 18:30 hod. do divadla Husa na
 Re: Pozvánka na Jeden svět17.03.2011
Jak tento kulturni pocin souvisi s lezenim? Jeste mi tu chybi reklamy na damske vlozky a na prasky n
  Re: Pozvánka na Jeden svět17.03.2011
ty jo, ze by zacala soutez i o nejdelsi clanek diskuze:)
  Re: Pozvánka na Jeden svět17.03.2011
Souhlas. Po tomto spamu přesně vim, kam zcela jistě nepůjdu.
   Re: Pozvánka na Jeden svět17.03.2011
a proč, takhle je to rozhodně citlivější než článek a s lezením to souvislost má. nečti když nechceš
 Re: Pozvánka na Jeden svět18.03.2011
Pěkná sračka tenhle festival. Irán, Bělorusko, Kuba ... jsou jen móda. Ale proč se nepíše, že v

 podminky v tatrach17.03.2011
cau. nevite nekdo jaky podminky jsou v Tatrach na zimi cesty? Je sance na nejaky ledy nebo mixy nebo je vsechno pryc a v Tatrach zacina leto? Za jakykoliv info dekuju.
 Re: podminky v tatrach17.03.2011
Uz druhy den prsi dnes priam leje
 Re: podminky v tatrach17.03.2011
Podle vývoje počasí teď nic, já jsem chtěl tento víkend taky do Tater na lezení, ale vykašlal jsem s
  Re: podminky v tatrach17.03.2011
Na vikend neni sance. Prsi i ve 2000m, zitra ma byt take kolem nuly a ma bud prset nebo snezit, to s
   Re: podminky v tatrach18.03.2011
uz cez tento vikend (19-20.3.) sneh nedrzal, nastupy a zlaby boli tym padom umorne, travy nedrzali,
    Re: podminky v tatrach18.03.2011
Kolega z pod Tatier je nějak napřed, nééé? :o)))

 Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Caute,

plana ala 9 dnu v Arcu pada, chcanec a povinne ockovani, nastesti se ale dala do cajku predpoved na juru a od vikendu tam je azuro. Minuly vikend byl ve znameni dokonale souzneni krmeni, prebalovani, kocarkovani a lezeni, alias ano,
 Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
No, to je tezke.. Kdyby Misa lezla aspon na urovni zkusenejsiho zacatecnika, tj. grade 8 - 9, tak by
  Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Kurna, to nelezu ani ja :) Teda jestli se zkusenejsi zacatecnik posunul mezi 8 - 9 tak v tom pripade
   Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
No ono to Upmane asi melo znamenat, ze Tvuj vyrok: "cesty spise nizsiho grade, Misa se rozleza,
    Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Navic uz vime jak jsi nejn dobry lezec ale i uspesny jedinec/s tim obytnakem/ a ze take cela Tva ro
     Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Jo aha - tak to sorrac, to ja to tak nemyslel - Misa se rozleza na 6-7, ja na 7-8 (resp. 8- je momen
      Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
vždycky je lepší bejt začátečník než konečník.
 Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Frankenjura.com, tam je filtr na "Kids", lezení s dětma. Je tam pak popsanej přístup a vět
  Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Dikec - sakra to sem nevedel, very cool help!
  Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Ty kraso, tak to je fakt bomba :) Jeste jednou dikec - sice tady ted pada opetne Arco protoze fronta
  Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Mnoho věcí je ještě proteklejch, a teď tam bude dva dny pršet. Rychle vyschne Dachlwand,navíc byl i
   Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Dikec - me teda o vokendu prekvapilo, ze byl kompletne Waisik vyschlej, nejen v koute plnym mechu a
    Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
ty budeš takovej metropolitni šulin, tipuju
     Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
No nevim vo co go, ale klidne, za tech 15 let co lezu to mozna sedi
      Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
jestli snad má někdo problém s lezoucími otci dvojčat z prahy, tak má problém i se mnou. a bacha na
      Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)17.03.2011
Čoveče jestli mluvíš tak jako píšeš, tak to musí bejt pokec s tebou fakt zážitek :-) Pořád přemejšli
       Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)18.03.2011
To chlapec má pravdu !!!
       Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)18.03.2011
To víš, že si ji nezměním. Zvláště ne po přečtení anonymních výkřiků. Ale že bych byl frikulín, to s
        Re: Jura - doporuceni na lehci sektory s poho pristupem(kocarek)18.03.2011
Diky vsem, kdo pochopili otazku odpovedeli, ostatnim pouze jedno - pokud chcete zavedet flame do dis

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   2233   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Lano a vaše zkušenosti
Vím, že už se tu lana řešila mockrát, ale studuju parametry různých značek už pár dnů a čím víc toho studuju, tím víc nerozhodná a zmatená jsem. Radši bych slyšela nějaké Vaše zkušenosti a doporučení.
Lezu na stěnách, na skalách i na písku, jednodélky a občas i vícedélky - tedy vše, co se dá:)
Na výstupy, na ledovec i na hřebenovky mám Tendona 11ku, váží snad tunu, ale věřím mu a drží.
Teď se mi na stěně záhadně přetrhlo Tendon Master a hledám nové.
Celkem mě zaujalo Lano Beal Flyer II 10,2 mm Dry Cover nebo Tendon 10.2 Ambition Complete shield.

Někdo nějaký tip či zkušenost pro takové všestranné lezení?

tearez13:38:39 18.03.2011
odpovědět 
 Re: Lano a vaše zkušenosti
Jak se ti záhadně přetrhlo lano?
Aldo13:46:04 18.03.2011
odpovědět 
  Re: Lano a vaše zkušenosti
??? jak se ti přetrhlo?? pokud se tak opravdu stalo, měla bys to asi nahlásit na ČHS. aby se zjistil důvod. lano se nemůže záhadně přetrhnout.
Jena13:55:08 18.03.2011
odpovědět 
   Re: Lano a vaše zkušenosti
Mně se to přihodilo také.Položil jsem lano na zem aby se zatím rozcvičilo a ono se ( dle jeho slov prý při protahování) záhadně přetrhlo a od té doby je úplně přetržené, fakt úplně a moc a nehodlá s tím nic udělat, prostě z něj jsou 3 poloviny, no hrůza.
K.14:48:38 18.03.2011
odpovědět 
   Re: Lano a vaše zkušenosti
prosim, prosim....uz z ucty ke znacce Tendon by se hodilo nejak uvest vec na pravou miru. Pac takova pomluva bez blizsich detailu by mohla zavanet nekalosti...navic je to dulezita informace z hlediska bezpecnosti. To je jako bys napsala, ze ti z nicehoz nic spadnul dum od stavitele ABCD a tak hledas novy...
Tom17:40:36 18.03.2011
odpovědět 
    Re: Lano a vaše zkušenosti
z ucty k znacke tendon? myslis lanex, alebo to je teraz singing rock? proste ten tradicny cesky sfuzovany lanexotendonosingingprak... nejaky miestny marketingovy saman by mal popracovat na identite znacky lebo v tych alteach zaciname mat kasu :D
M.19:01:25 18.03.2011
odpovědět 
     Re: Lano a vaše zkušenosti
Hmmm, možná by ses mohl podívat do "vlastních řad" a vzít si na mušku Žilmont, marketingově přetvořený na v Evropě lépe vypadající Gilmonte. A do současné kvality dostaný zásluhou ex-singingrock konstruktéra. :-D
Ten-čo-žije-napobrežie-Slotoviny20:18:08 18.03.2011
odpovědět 
      Re: Lano a vaše zkušenosti
jaaj to ma nechap zle, ja mam niekolko lan od lanexu, a som s nimi +/- spokojny, len uz ma nebavi stale sledovat ze najprv je z lanexu nejaky tendo, potom ze SR uz je lanex a pod. Zilmont to ani nepovazujem za lezecke lano. Nech mi odpustia.
M.21:58:37 18.03.2011
odpovědět 
       Re: Lano a vaše zkušenosti
Nechápu tě špatně. Přiznávám se, že jsem si podrýpl. Já tu změnu Lanexu na Tendon chápu jako nutnost vytvořit značku, která by říkala, že jde o lezeckou firmu. Lanex nám z ČR a SR jasně evokuje lano. Ale zahraniční klienti by museli mít třeba Ropex. :-) Tak zvolili Tendon - šlacha. Ono to nebylo taky tak rychlé. Řekl bych, že to bylo postupné - nový název+staré logo, nový název+inovované logo, nový název+nové logo. A ta fúze, holt Lanex koupil "mladou a nadějnou" firmu pro rozšíření svého portofolia nebo získání větší části trhu. Ale přiznám se, že jsem nezkoumal nabídku zboží Tendonu a Singáče před, po a delší čas po spojení, jestli se to spojení nějak zásadně projevilo na sjednocení zboží.
Vlastně řešíme kktiny, radši by sme měli lízt. I když i mě by zajímal mechanismus "záhadného přetržení" Tendonu?
Ten-čo-žije-na-pobrežie-Slotoviny22:43:43 18.03.2011
odpovědět 
        Re: Lano a vaše zkušenosti
Neda sa furt len liezt, aby clovek zostal mentalne vo forme treba kolem toho trochu aj tlachat :o))) A toto je skvely predmet, tieto marketingarske konstrukcie co sluzia na zmetenie zakaznika. Tendon ma podla mna blizsie k nejakej masarine nez k lanam. BTW slovo lane sa v anglictine nepouziva aj v zmysle lano? Mam dojem ze ano, a z toho pohladu Lanex je dokonala znacka. IMHO nebolo vobec treba nic menit. Vybudovat povedomie o novej znacke na urovni uz zavedenej je nezaplatitelna uloha...
A to pretrhnutie - tipujem to co pisem nizsie, erarna opotrebovana karabina v expreske cez ktoru sa spusta - velke zalomenie a zatazenie lana = pretrhnute lano.
M.23:01:07 18.03.2011
odpovědět 
         Re: Lano a vaše zkušenosti
ty si teda expert... len na okraj by ma zaujimalo, ake tazke cesty lezies - ale to neprezradis, tym som si isty.
btw, "lane" sa v zmysle "lano" pouzivas asi iba ty(http://en.wikipedia.org/wiki/Lane http://slovniky.lingea.cz/L.asp?l=10&f=lane&lc=10 + akýkoľvek iný slovník)
ine M.07:36:13 19.03.2011
odpovědět 
          Re: Lano a vaše zkušenosti
Obtiaznost? No problem, cesty neobycajne tazke! Snad je to dostatocne konkretne, ved lezenie zevraj nie je len o tych cislach :D
A mas asi pravdu, poznam to skor vo fonetickej forme, takze to nebude lane, ale line. Stale to ma k tomu lanexu vyrazne blizsie nez tendon. A ked zapojis trochu aj predstavivost a nadhlad, tak v kampani propagujucej vyrobcu lezeckych lan by sa dal celkom duchaplne pouzit slogan v zmysle lano lanex = fast lane (ano lAne, nie line), ak to teda v ramci svojich znalosti anglictiny zvladnes pochopit.
M.12:32:44 19.03.2011
odpovědět 
           Re: Lano a vaše zkušenosti
ty si teda riadny chuj. najprv nevies rozlisit medzi lane a line (v zivote som nikoho na skalach nepocul povedat na lano "line" - a to si trufam tvrdit, ze so zahranicnymi lezcami som v kontakte o hodne viac ako ty. "nemylis" si to nahodou s route?) a potom nieco trepes o mojej urovni anglictiny? chod radsej trenovat, su aj krajsie cesty ako tie tvoje stvorkove kuty...
14:54:52 19.03.2011
odpovědět 
            Re: Lano a vaše zkušenosti
Tak ti zahranicni lezci zrejme nepouzivaju anglicky jazyk... A kto je co, to je imho jasne z tvojho prispevku :D
M.15:35:10 19.03.2011
odpovědět 
             Re: Lano a vaše zkušenosti
jdi si udelat domaci ukol a zacni se ucit tu anglictinu. za tri roky te ceka maturita, tak by jsi se mel pomaly pripravovat, ty lane/line chuj.
16:16:02 19.03.2011
odpovědět 
             Re: Lano a vaše zkušenosti
Jen malá technická. Nevím co firmu Lanex vedlo k tomu přejmenování značky lan na Tendon, ale zkus se někdy podívat co všechno ta firma vyráběla, nebo vyrábí za motouzy, šňury na elektrické ohradníky, pytle na uskladnění a přepravu všeho možného atd. třeba pro zemědělství a jiné obory. Asi je neživí jen lana a stálo jim za to značku oddělit...
 martan20:30:02 19.03.2011
odpovědět 
              Re: Lano a vaše zkušenosti
Ja mam predstavu o tom co vsetko robia, ale nijako ma to nerusilo v tom aby som ich vnimal ako vyrobcov lezeckych lan. Toto je nahodou +/- odbor ktory som vystudoval, zakladne suvislosti ovladam a preto si nedokazem celkom dobre vysvetlit dovod ktory k tomu mohol viest. Naklady na predstavenie novej znacky na trhu su astronomicke, pozri si aku hodnotu ma napriklad ochranna znacka CocaCola, Pepsi, BMW Mercedes Benz Porsche IBM a pod. (aj ked lanex nie je tato liga, ale i tak) A to hlavne preto, ze existuju roky, ludia ich poznaju a ich propagacia stala kopu penazi. Znacka tendon zacinala z nuly. Existuju 3 zakladne dovody preco robit taky rebranding co si viem predstavit 1) majetkove zmeny, fuzia a pod. 2) kolizia s inou existujucou znackou 3) ked sa chce firma distancovat od predchadzajuceho posobenia, napriklad investicia do zasadneho zvysenia kvality ktore ma natolko zvysit hodnotu produktu, ze jeho cenu by brzdila predosla povest. Z toho je najpravdepodobnejsia moznost c.3...
M.23:19:07 19.03.2011
odpovědět 
        Re: Lano a vaše zkušenosti
Uvedu nepřesnosti obou diskutérů.
a) koncový zákazník ani nepostřehl, že Singing Rock spadl pod hlavičku Lanexu
b) Lanex nekoupil Singing Rock, ale někdo třetí koupil nejdřív Lanex a potom Singing Rock a firmy lehce sloučil po stránce vedení s tím, že obě značky mají svojí identitu, cílování, směr u nás i v zahraničí.
18:42:32 25.03.2011
odpovědět 
 Re: Lano a vaše zkušenosti
Na písek máš lepší lano širší. Třeba 10,5 SR Duran nebo Beal Top Gun. Sice víc váží ,ale to na písek není rozhodující ,ale má větší odolnost a na písku ti dýl vydrží. Do hor a na vícedélky jedine dvojčata nebo půlky třeba beal Ice Line nebo Ice Twin. Rozhodně by měly mít impregnaci jak jádra tak opletu neb když je potáhneš ledem a sněhem tak nenasáknou tolik vody a tudíž nejsou tak těžký. Na cvičné skály(sportovní lezení)a dovnitř to vůbec neřeším tam je to plně jedno jedná se pouze o trénink. psala si že lezeš vše tak do toho počítám i hákovačky a big wall tam se mi osvědčilo Apollo 11 od bealu. Dlouho vydrží i při častém použití mě asi na 4000m.
15:58:26 18.03.2011
odpovědět 
  Re: Lano a vaše zkušenosti
Beal flayer II 10,2 je luxusní laso osvědčilo se mi na písku uplně parádně:) když bylo nove tak to bylo jako když člověk padá do gumy:)
yak!17:18:13 18.03.2011
odpovědět 
  Re: Lano a vaše zkušenosti
jenom 4000metrů? To mě dost děsí
black01:36:54 19.03.2011
odpovědět 
   Re: Lano a vaše zkušenosti
Na hákovačkách a bigwallech to lano dostává dost záhul. jeden natáhne délku a začne nahoru tahat svini adruhej jumaruje nahoru po tom lane. Takze ty na tom lane jumarujes 4000 + ktomu připočti občasné pády a při hákovačkách máš spoustu postupového jištění těsně u skály a lano tím pádem hodně dřeš přez ostré hrany. Občas se v Yosemitech stane že po náročnějším výstupu nové lano můžeš rovnou zahodit(výjmečně).
10:19:02 19.03.2011
odpovědět 
    Re: Lano a vaše zkušenosti
aha, nevšiml jsem si zmínky o hákovačkách, každopádně děkuji za vysvětlení, to se cení
black22:47:55 20.03.2011
odpovědět 
 Re: Lano a vaše zkušenosti
Ahoj, a v com si zmatena, ved tie parametre davaju pomerne dobre odpovede... Sama si si ciastocne zodpovedala v otazke priemeru - tenke lana nie su tak odolne a ani subjektivny pocit pri lezeni nie je taka pohoda ako pri bombproof 11 mm (co uz je trochu na hrane, ale nic proti). 10,2 je rozumy kompromis, drzal by som sa zn. Beal, vsimni si ze oproti asi vsetkym ostatnym vyrobcom ma najnizsie hodnoty razovej sily (cim nizsia tym lepsia). Chybu neurobis s Flyer 10,2, Top Gun 10,5 (ale skoda takych skvelych lan na umelu stenu aj na TR), a nakoniec ani s 11mm Apollo. Ja mam rad priemer 10,5, zodpovedajuce lano najdes okrem tendonu napr aj u zn.Roca (dobry pomer cena/kvalita). A mozno prides na chut polovicnym lanam, tam maju co by som ja vybral 8,6 mm Cobra II, 8,8mm Pro Mountain, alebo ked to velmi vazne myslis tak 9mm Verdon. Hlavne ak zacnes liezt lady tak sa ti hodia polovicky, ale aj v tych viacdlzkach alebo do hor.
Na um. stenu staci hocico bez upravy pripadne aj dostatocne dlhe odrezky... Nepretrhla si to lano o prebrusenu karabinu v erarnej expreske? Taky pripad uz bol.
M.17:46:31 18.03.2011
odpovědět 
 Re: Lano a vaše zkušenosti
Ahoj,myslím že lézt dnes na 11mm laně jinde než v bigwallech je zbytečné. Sám mám na tento případ 11mm Apolo od Bealu. Lano je to odolné, ale těžké, blbě se cvaká do malých presek, hrůza na pro mě těžké cesty. Předloni jsem si koupil lano Sterling Rope Velocity. Je to 9,8mm dobrý kompromis mezi sportovním lanem (myslím tím ty hodně slabý) a mezi dnes už tlustými lany ( nad 10,2mm) S lanem jsem naprosto spokojený. Měl jsem před tím Beal Booster II a Beal Edlinger a Velocity je o velký kus odolnější a hlavně neměkne, tak jako lana od Bealu. Díky dobré zkušenosti jsem si na podzim koupil ješte 9,2mm taky od Sterlingu, lezl na něm celou zimu ledy, teď ho začal tahat na skály a je také dobré. Opotřebení je znát trochu víc - jistě to bude menším průměrem, ale i tím, že dostalo v zimě hodně zabrat. To Velocity mohu doporučit.
Honza00:49:22 19.03.2011
odpovědět 
  Re: Lano a vaše zkušenosti
No a teď by jsme se mohli zase vrátit k té poznámce, že se ji záhadně přetrhlo lano. Kdyby nám o tom přítelkyně něco víc napsala tak by jsem se nezlobil.
Aldo08:32:36 19.03.2011
odpovědět 
   Re: Lano a vaše zkušenosti
mé záhadné přetržení lana probehlo tak, ze jsme byli lezt na stence na Hanspaulce. pri vybaleni lana bylo lano v poradku. do lana jsme ani jednou nespadli a najednou mi uprostred lezeni pri spousteni partacky projelo to misto. nejakym zahadnym zpusobem zustal oplet v poradku, ale jadro se pretrhlo.
tearez20:50:22 23.03.2011
odpovědět 
    Re: Lano a vaše zkušenosti
Tak to je jasne, ukazkovy pripad lanoveho cerva jadrokazneho. Typicka indicia je neporuseny oplet a nasledne totalne zlyhanie lana. Vsak si liezla na jesen niekde vonku, kde su ihlicnate lesy a nechala lezat lano chvilku bez dozoru? V nepozorovanej chvili sa ti do lana zavrtali malicke cervicky podobne pidlakam, cez zimu sa na jadre vypasli a v lete z nich budu krasne farebne exoticke motyle, v maji (kvetnu) ich budes mat moznost vidiet odlietat v rojoch do severskych krajin, kde idu za chladnejsim podnebim. Lano treba bezodkladne odniest na oddelenie tropickej chrobakologie, a neskladovat dovtedy s inymi lanami, aby sa zamedzilo sireniu tohto horolezeckeho skodcu!
M.19:22:40 24.03.2011
odpovědět 
  Re: Lano a vaše zkušenosti
Sterling je super lano, taky o něm uvažuju, měl jsem velocity a je fakt neskutečně odolný.
Steve08:47:27 19.03.2011
odpovědět 
   Re: Lano a vaše zkušenosti
S těmi Sterlingy je to tedy zajímavé. Několik Sterlingů (typy už nevím) jsem měl v ruce asi před rokem, během asi dvou měsíců, a byl to děs běs. Tuhé, nepříjemné, posuv opletu vůči jádru. A velmi rychle se zhoršovaly. Možná mají nepříjemný výrobní rozptyl? No za ty prachy ... nevím nevím.
Doktor10:01:39 19.03.2011
odpovědět 
    Re: Lano a vaše zkušenosti
Možná narážíš na testovací akci, která proběhla cca před rokem na jedné Pražské stěně. Ta lana tam byly tuším cca dva měsíce, byly tam asi 4 různé typy, celkem asi 10 lan. Na tu stěnu chodí asi 300 lidí každý den, ty lana se půjčovala zdarma, tak že byla stále půjčená. (zdarma - musel si vplnit dotazník na kvalitu lan, jinak si za půjčení platilo) Sám jsem tam lezl právě na Velocity a Pro 10.1. Na to jak často a jakým způsobem (lana na stěně jsou mnohem víc namáhaná než na skále, krátké pády, daleko větší tření, používání TR) byla lana používána si myslím vedla dost slušně. Jo na konci to byla hrůza, oplet se hodně posouval, ale opotřebení opletu (chlupatost, prodřenost) byla minimální. Rád bych viděl lana jiných výrobců, jak by v tomto podobném testu obstála. Třeba jo, nevím. Sám mám Beal a Sterling a Sterling je určitě lepší.
Honza11:59:21 19.03.2011
odpovědět 
    Re: Lano a vaše zkušenosti
Možná narážíš na testovací akci, která proběhla cca před rokem na jedné Pražské stěně. Ta lana tam byly tuším cca dva měsíce, byly tam asi 4 různé typy, celkem asi 10 lan. Na tu stěnu chodí asi 300 lidí každý den, ty lana se půjčovala zdarma, tak že byla stále půjčená. (zdarma - musel si vplnit dotazník na kvalitu lan, jinak si za půjčení platilo) Sám jsem tam lezl právě na Velocity a Pro 10.1. Na to jak často a jakým způsobem (lana na stěně jsou mnohem víc namáhaná než na skále, krátké pády, daleko větší tření, používání TR) byla lana používána si myslím vedla dost slušně. Jo na konci to byla hrůza, oplet se hodně posouval, ale opotřebení opletu (chlupatost, prodřenost) byla minimální. Rád bych viděl lana jiných výrobců, jak by v tomto podobném testu obstála. Třeba jo, nevím. Sám mám Beal a Sterling a Sterling je určitě lepší.
Honza12:25:38 19.03.2011
odpovědět 
     Re: Lano a vaše zkušenosti
Nesranduj, Sterling je parametrami (objektivne nameranymi!) na urovni lanexu, ale cenovo neporovnatelne horsie. Nasiel som 2 pary zodpovedajucich si jednoduchych dynamickych lan Sterling a Beal (10.2 a 10.5 mm), sterling ma o 1,4 kN (!!) vyssie razove sily. To je fakt odolne lano, len neviem ci mame aj tak odolne tela :D
M.13:06:52 19.03.2011
odpovědět 
      Re: Lano a vaše zkušenosti
A ty lezeš vždy podle tabulek? Bez maglajzu, na 100% suchym písku, presa vždy v lince, aby nedocházelo k tření? Prakticky jsou podstatné víceméně jen údaje o hmotnosti, kterou se můžeš dočíst a to kolik lano vydrží což je o tom jak lezeš. Každý lano je normované, testováno ve zkušebně, reálné podmínky jsou někde hodně jinde. Jestli má lano 5 nebo 8 pádů nebo rázovou sílu takovou nebo makovou je mi jedno. Důležitá je manipulace, odolnost na oděr a hmotnost.
Králík16:56:12 19.03.2011
odpovědět 
       Re: Lano a vaše zkušenosti
Nechapem preco niekto tuzi po lahkom lane. Mozno v obtiaznostiach VIII a viac alebo v Himalajach to nejaky zmysel ma, no pre mna prilis nie, ja chcem radsej robustne odolne lano co posluzi roky. A s tym vysledkom zo skusobne vs. realny zivot sa mylis, vsetky lana sice nim prejst musia a realny pad nie je normopad, ale z razovej sily a poctu padov sa da usudit ako kvalitne lano je alebo nie. To mas ako u auta tabulkove zrychlenie z 0 na 100 kmh: tiez v realnej premavke skoro nikdy nejdem naplno z nuly na stovku, ale auto ktore ma ten udaj 6 sekund je ine ako to co ho ma 18 sekund. Ked vidim lana podobnych parametrov a ceny ale jedno ma vyrazne vyssiu razovu silu a nema viac normopadov, tak je jasne ktore je horsie.
M.18:04:30 19.03.2011
odpovědět 
        Re: Lano a vaše zkušenosti
:-D vice uz nic radeji nepis :-D
19:12:23 19.03.2011
odpovědět 
        Re: Lano a vaše zkušenosti
No Sterling se myslim netaji tim, ze ma trochu jinou filosofii k testovani lan. Pokud vim, tak lana vyrabeji, aby v prve rade lana prosly jejich vlastnimi testovacimi kriterii, ktera maji vice popisovat realne situace nez testy UIAA. Mohlo by byt zajimave, jak by v techto testech Sterlingu dopadli ostatni vyrobci.
N19:20:57 19.03.2011
odpovědět 
         Re: Lano a vaše zkušenosti
kazdy vyrobca ma vlastne skusky, ale to co citas v parametroch su hodnoty z nezavislej skusobne a preto su navzajom porovnatelne s dalsimi vyrobcami.

Proste ja to nikomu neberiem, ked ti vyhovuje sterling lez na tom. Tej kocke co sa pytala radim drzat sa Bealu, 10,2 je idealny priemer.
M.23:22:39 19.03.2011
odpovědět 
     Re: Lano a vaše zkušenosti
Jo, tuhle akci si taky vybavuju – přesně řečeno tu která byla v Mammutu v Holešovicích (jestli byla ještě jinde, nevím). Moje zkušenosti byly mírně odlišný – jeden typ byl docela v pohodě celkem asi dlouho (název už nevím, vypadal jako zmije, bylo to něco tenčího, pod 10), ostatní nestály za nic už od začátku. Ale řekl bych že z toho určitě budou nějaký statistiky, budou je mít lidi z Rockjoy (dovozce Sterlingu) a možná i Libor Hroza z Mammuta, třeba si toho tady všimnou; tyhle osobní zkušenosti můžou zkreslovat.
Ale k tomu, na co se tearez asi vlastně ptá: podle mne neexistuje univerzální lano na všestranné lezení. Není to fyzikálně možný. Každej typ lezení chce něco jinýho – písek malou rázovou sílu a aby se to neodíralo, zimní lezení všeho druhu něco co nesaje vodu, skály (zvlášť vícedélky) a hory poloviční lana, umělá stěna tvrdší trvanlivý lano …Když se vybere jedno lano na všechno, je to vždycky kompromis.
Pokud jde o vlastní zkušenosti: poslední tak rok a půl používám na písek a skalky po dlouhé úvaze vybraný Beal Booster 9,8 a stoprocentní spokojenost. Přiměřeně měkký a zatím drží. Půlky od Bealu mi přijdou taky OK.
Robert16:30:50 19.03.2011
odpovědět 
      Re: Lano a vaše zkušenosti
Booster je 9.7, jen pro upresneni.
00:51:51 20.03.2011
odpovědět 
       Re: Lano a vaše zkušenosti
Jo, je to tak, máš pravdu. Nebyl to překlep, paměť mi už nějak neslouží; sám jsem se musel podívat. Věcně to není zásadní rozdíl, ale omlouvám se.
Robert12:12:42 20.03.2011
odpovědět 
 Re: Lano a vaše zkušenosti
Mohla by si prosím popísať ako sa ti to lano pretrhlo (celú situáciu)?
Akú dlhú dobu si ho požívala?
Koľkokrát sa doňho približne padlo a aké to boli pády?
...atď.

Veľa ľudí by to zaujímalo. A bolo by skvelé keby si to potom poslala LANEXU, ČHS a JAMESU. Ak sa ti podľa tvojich vlastných slov "záhadne pretrhlo lano" treba to vyšetriť.
Jakub13:58:32 20.03.2011
odpovědět 
  Re: Lano a vaše zkušenosti
... no ja si myslím, že nás dotyčná trochu tahala za nos.
Žádné lano se ji nepřetrhlo a asi vůbec meleze páč 11 na hřebeny nosí jem magor.
Prostě si jen vystřelila do prázdna.
Aldo22:34:13 20.03.2011
odpovědět 
   Re: Lano a vaše zkušenosti
Taky mam ten pocit...spis chtela vypadat zajimave, tak pridala historku...Pokud se jedna o tu slecnu, co vyhazuje Google pri hledani jeji prezdivky, tak to bude spis cestovatelka...coz nevylucuje treba obcasne lezeni na stene, pohodove hrebenovky a ledovcove pochody....
Tom00:54:06 21.03.2011
odpovědět 
  Re: Lano a vaše zkušenosti
a ad k predeslemu vysvetleni.. lano jsem mela treti sezonu. nemelo za sebou zadny velky pad. predesle lano od lanexu mi vydrzelo 4roky a nebyl nikdy zadny problem
tearez20:56:57 23.03.2011
odpovědět 
   Re: Lano a vaše zkušenosti
A máš to lano ještě doma nebo jsi ho vyhodila. dám za něj majlant.
Aldo21:42:46 23.03.2011
odpovědět 
    Re: Lano a vaše zkušenosti
chces jim to omlatit o hlavu?:)
byla to 50ka a pretrhlo se relativne blizko konce, takze jsem to bohuzel uz ufikla, zatavila a na stenu to bude stacit a budu se modlit, aby se to neopakovalo.
no ale jinak to ted vidim spis na porizeni dvojicek. jedem za mesic do Arca, pac do Paklenice me uz nikdo nedostane a pry jsou tam dvojicky potreba. vyuziju je i jinde, jezdime kazdy rok ven.
nejaky tip na dvojicky?
tearez16:20:23 24.03.2011
odpovědět 
     Re: Lano a vaše zkušenosti
Mas zvlastny vkus. Co je zle na Paklenici? Co je dobre na dvojickach? Tusim vysvetlenie, ale necham to laskavo najprv na tebe :o)
M.19:25:51 24.03.2011
odpovědět 
      Re: Lano a vaše zkušenosti
Předpokládám, že má na mysli vícedélky, pokud jde o Arco. A v tom případě je asi jasné, co je dobré na tom použít dvojité lano.
19:43:52 24.03.2011
odpovědět 
      Re: Lano a vaše zkušenosti
Co je dobré na dvojičkách? Na pořádnou bondáž jedno lano přece nestačí. Ach jo, ti nedovzdělanci v metodice :(
honza08:56:10 25.03.2011
odpovědět 
      Re: Lano a vaše zkušenosti
he:) no ja mam s Paklenici celkem spatne zkusenosti. lidi je tam jak nas****, nemaj problem ti nalizt do cesty. nemluve o tom, ze lezou jak prasata a hazej dolu sutry.
a po lonske zkusenosti, kdy me kvuli nejakymu magorovi snasela horska sluzba pul dne na nositkach s podezrenim na poranenou michu, muzu s uprimnosti rict, ze uz s Paklou fakt nadobro koncim.
ale to je fakt muj osobni pohled a lezeni je tam paradni, pekny vicedelky, ale je to spis trochu o lidech
tearez12:02:41 25.03.2011
odpovědět 
       Re: Lano a vaše zkušenosti
Keby si sa nedrzala len v tom centralnom sektore tak mimo je ludi ovela menej... ale asi zalezi od obdobia. A preco tie dvojicky? Mna to teda zaujalo z pohladu ze preco nie polovicky ale dvojicky.
M.12:18:22 25.03.2011
odpovědět 
        Re: Lano a vaše zkušenosti
no ja uvazuju o obojim. precijen neni dnes problem sehnat lano, ktere je normou vhodne jak polovicka tak dvojicka zaroven. je to tak, ze?
tearez20:26:32 25.03.2011
odpovědět 
         Re: Lano a vaše zkušenosti
Máš pravdu, není to problém. Dokonce bych řekl, že drtivá většina dnešních „polovičních“ lan má oba atesty. A tedy odhaduju, že s M. jste si spíš nerozuměli v pojmech. (Sám taky preferuju použití jako klasická poloviční lana, ne jako dvojčata.)
Robert21:39:59 25.03.2011
odpovědět 
         Re: Lano a vaše zkušenosti
Problem to nie je, ale podla toho sa myslim si pri vybere nie je najvhodnejsie orientovat. Lano vzniklo ako polka alebo dvojicka, a nejaky hrdina z marketingu dostal spasonosny napad ze co tak dat to otestovat aj na druhy sposob, a ono to preslo. Ako nastroj na zmetenie zakaznika sice skvele, ale unika pri tom podstata. Ja preferujem tiez polovicky, nebudem tu menovat vyhody ak si to vyslovne nebudes zelat :o) Pre asi jediny ucel by som bol ochotny uznat ze dvojicky mozu byt snad lepsie: lezenie supertazkych odistenych ciest v horach. Inak radsej polovicky. A tie si treba nejak rozumne vybrat podla toho co s tym mienim podnikat, aj priemer aj dlzku. Nie podla toho ci maju certifikaciu aj ako dvojicky alebo nie. A polovicky mozes pouzivat ako dvojicky ked moc chces, kedy a preco si precitaj v Beal katalogu, tam to je skvele logicky zdovodnene.
M.22:05:06 25.03.2011
odpovědět 
     Re: Lano a vaše zkušenosti
... a nebyl to náhodou jen nějaký posuv opletu, když to bylo u konce?
Aldo19:44:43 24.03.2011
odpovědět 
      Re: Lano a vaše zkušenosti
Posuv v opletu vim, jak vypada:) ja s lanama pracuju v praci (a neni to bondaz jak pisou nahore:D). tohle je fakt pretrzene/mozna jen natrzene jadro a oplet je minimalne rozdrbany. prave to me dost udivilo. oplet je v dobrym stavu.
a lano je poskozene tak 8m od konce. to neni moc blizko
tearez11:57:07 25.03.2011
odpovědět 
 Re: Lano a vaše zkušenosti
Já myslím že to s tou záhadou nebude tak horký, taky se mi "záhadně" a navíc "přetrhlo" lano. A to asi takhle: po cca pěti letech se prodrbal oplet a já to "záhadně" ignoroval a opravil tejpkou, jakože ta ty metrový odskoky na umělce je to jedno. A pak ten "záhadně" oslabený oplet ze kterého zbývala stěží půlka při jednom odskodu "záhadně" prdnul a bylo, lano se protáhlo tak o metr, ale jádro drželo... Asi něco takovýho, ne?
bromden12:14:08 21.03.2011
odpovědět 
  Re: Lano a vaše zkušenosti
Taky se mi to stalo, oplet bez poškození a jádro na maděru. Byl to tendon po dvou letecha s normovanýma snad 15-ti pádama a tuším,že to byla 11.Lano bez velkých pádů v cca 15-ti metrech, na dvou metrech záhadně umřelo. Bylo měkké, scvrklé a leklé. Odříz, rozříz, jádro hin. Amen.
pedro23:15:32 24.03.2011
odpovědět 
   Re: Lano a vaše zkušenosti
To je nějaké divné? Že bys rychle prodřel oplet, to jo, to se může u někvalitních lan stát, ale že by prdlo jádro??
Aldo08:22:36 25.03.2011
odpovědět 
    Re: Lano a vaše zkušenosti
Mam stejnou zkusenost - Tendon Ambition 10.2 lezeny posledni 2 roky aktivne na stene (prumerne asi 2x za tyden), zadne velke pady, oplet je OK, jen lehce odreny, ale jadro je uplne v haji, vychozene, deformovany tvar, pred tydnem se lano zacalo po lehkem odsednuti cca v polovine kroutit jako blazen - pocitam ze nejaky pramen povolil. Fakt jsem necekal ze pujde tak rychle do kytek, drive jsem lana (i od lanexu) mel pri stejnem uzivani minimalne o rok dele a vyrazoval jsem je spis preventivne, nez ze by se rozsypaly na maderu ...
Vita09:46:29 25.03.2011
odpovědět 
     Re: Lano a vaše zkušenosti
Ha, koukám, že stejnej problém má dost lidí. Po celkem dobrých Alteách magic 10,2 přes o něco horší Embišn taky 10,2 po Mástra 9,7. Ty první dvě sem krájel skrz rozdrbanej oplet, ale Mástr tak zvláštně hadrovatí, že se při nabírání lana do zubů říkám, abych ho nepřekousl. V tu chvíli to zaříznu. Akorát za dva roky mám tak 30 až 40 metrů smyc... Byla to stovka, takže sem to tahal na dlóuhý skalky a Labák. Na "normální" cesty mám kratší lana, teď už vlastně i toho Mástra. Od SBS opletu a řady Mástrs sem čekal víc, navíc poměr oplet/jádro ho řadí k těm bytelnějším a teď čemu věřit. Vypovýdají vůbec technický parametry o celkové kvalitě lana a jeho výdrži?
Willhem12:27:15 25.03.2011
odpovědět 
      Re: Lano a vaše zkušenosti
No zaujimave veci vysli v tejto teme na povrch! Takze prechod lanexu na znacku tendon nemal byt zjavne spojeny s kvalitativnym pokrokom na novu uroven, ale naopak s ustupom z pozicii, zda sa :))
M.19:06:04 25.03.2011
odpovědět 
       Re: Lano a vaše zkušenosti
Jo, je to *fakt* zajímavý. I mne dost překvapuje, že u současných lan odejde tímhle způsobem jádro (po více méně běžném použávání, ne pádem přes hranu). Viděli jste to někdo u jiné značky, nebo o tom něco někde četli?
Robert21:45:14 25.03.2011
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Padání 2024
 Databáze cest:
Všechny cesty (174606)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Osia škára 6+ Beckov
Big 5.11b Moose Mountain
Seeping Strenght 5.11c Moose Mountain
Thunder Struck 5.11a Moose Mountain
Fine Line 5.10c Moose Mountain
Nově komentované:
Tlačenka 7A+ Sklárna Jih
Modeman 7A Viklany
Cíba S Vócou 7B Sklárna Jih
Neznámá 2 4 Branické Skály
Fikar 6A+ Viklany

 Nově v diskusi:
HLEDÁTE LEGÁLNÍ NEBANKOVNÍ PŮJČKU? | Re: Požádejte o naléhavou půjčku ještě dnes. | Požádejte o naléhavou půjčku ještě dnes. | Re: NABÍZÍM VŠECHNY TYPY PŮJČEK | Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Re: Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | Lezení v lokalitě Prosečnice-Lom Doubí | anketu vytvářel hotentot? | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Ztráta klíčů |

 Nové komentáře:
Re: obdivuhodný počin | Re: Unbelievable | Re: Obsah? | Re: 500 stran | Re: obdivuhodný počin | Re: Obsah? | Re: Obsah? | Re: Vstupne pro seniory? | Re: Vstupne pro seniory? | Re: Bouldery |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (85)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Vyšel průvodce Adršpach I. (40)
Boulder Na pláni (36)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (17)
Valná hromada ČHS 2024 (13)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (10)
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret (9)
ZykyCup (9)
Brazílie - Rio de Janiero - březen/duben (7)

 Nově v inzerci:
NAFUKOVACÍ KARIMATIKA KLYMIT INSULATED STATIC V LITE | Parťák na hory,kolo,lezení | Arcteryx | Osprey Variant 37 + 10 | Rokytnice/J. St-Pá | Bor bouldering průvodce | Lezečky OCÚN JETT LU, vel. 38 | Ahoj | Statická a dynamická lana | parťačku na skály |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 567 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 576 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 625 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 545 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.